jen složitější a hrozí megadrahé opravy po záruce, takže rozum velí jasně.
Hammunasakra
1
Tak na nový auto máš dneska běžně (třeba za malý příplatek) 5 let záruku = no a prvomajitel většinou mění auto JEŠTĚ V ZÁRUCE
Takže tolik k rozumu
cudzinec111
3
To plati pre firmy, u sukromnych osob nie celkom. A zakaznici bazarov asi budu viac sukromne osoby ako firmy.
Hammunasakra
0
U nás prodeje firmám výrazně dominují = ale u nás i jinde se SOUKROMÉ auto = hodně kupuje na firmu
A nic to nemění na úvodním příspěvku a nesmyslu = že je lepší koupit ojetinu, než nové kde (i případně po víc letech) VÍŠ co jak se s tím autem dělo
Pitizvik
2
neříkal jsi někde, že jsi ekonom?
motáš tu dvě odlišné věci. vlastnictví nového auta je totiž pohodlné, nikoliv nezbytně výhodné, nebo rozumné.
pokud mě jako soukromou osobu (tedy někoho, kdo přežije trochu nepohodlí a nestojí mu na maximální spolehlivosti chod firmy) zajímá poměr ceny/výkon, nedovedu si moc představit, že bych zavítal do showroomu s novými auty.
plácnu tu nějaký příklad, aby sis dokázal lépe představit, co tím myslím.
jsem člověk, co jak jsi uvedl, koupí nové auto a nechá si ho 4 roky dokud má ještě záruku. chci nižší střední třídu a tak jdu pro oktávku. dneska mě 2.0 TDI stojí třeba 700 tisíc. mám minimální náklady za servisní prohlídky, servis neřeším, prodám za 40%. moje TCO za celou dobu vlastnictví je třeba 420 tisíc.
jsem člověk, vyžaduje skvělý poměr cena výkon. jdu pro 15 let starou dvojkovou oktávku ve 2.0TDI. auto stojí 100 tisíc, naleju do toho 50 hned z kraje a během stejného 4 letého vlastnictví už s trochou štěstí řeším jen olej. prodám za 70. moje TCO za 4 roky vlastnictví je 100 tisíc.
a je jedno, zda jsem auto koupil na firmu, nebo jako fyzická osoba - jezdit budu já, není na firemní účely, nějaké nepohodlí spojené se závadami starého kusu tedy přežiju.
ano, staré auto nebude moderní. ano, strávím v servisu víc času než s novým. nicméně je skutečně pohodlí to správné kritérium pro hodnocení rozumnosti a vhodnosti nákupu auta?
já starou oktávku nevlastním, ty zjevně taky ne. ale byl bych opatrný s tím, že jedině vlastnictví nového auta je rozumné. to co je rozumné se totiž v závislosti na konkrétních potřebách může značně lišit.
Hammunasakra
0
Viz já 12:24 druhá věta
Pitizvik
0
ano. a šetření peněz na autě ti nepřijde rozumné?
Hammunasakra
1
To neni primárně o rozumné = ale spíš kolik jich máš. Kupovat za každou cenu nové na půjčku apod. = to nemusíme diskutovat
Je na to i takové (nepsané) ekonomické pravidlo (počítající s nějakým majetkem = to je v postsocialistických zemích dodnes trochu problém, čistka u nás v roce https😐/www.idnes.cz/…38_ekonomika_hm1 má dodnes vliv šlo o majetky vznikající generace = no a dodnes tenhle "dlouhodobý rodinný" majetek CHYBÍ = v zemích kde v Evropě nevládl komunista je celkem běžné že lidé se chovají žijí dle výše svého příjmu, ale současně mají majetek klidně v milionech €). Ale k tomu pravidlu = auto (jako nejdražší spotřebka) má mít cenu max 6ti platů
Pitizvik
0
kdyby se tím pravidlem řídil každý, to by bylo na světě krásně 😁 já osobně jsem si ho poupravil z 6 platů na tolik, kolik ušetřím z 12 platů. a počítám s tím, že auto mi vydrží déle než 4 roky. někdo, kdo ušetří jen zlomek z platu by asi se 6ti platy taky moc rozumně nepořídil.. dát takových 150 tisíc za auto, když šetří 5 tisíc měsíčně, no, hodně štěstí 😉
Hammunasakra
2
No jak píšu nás se to (přes obří zlepšení) stále ještě úplně netýká = popravdě teď bude zajímavý pocovidový svět. Ekonomických změn bude možná VÍC než by člověk čekal = všichni tak nějak čekáme že se vše vrátí do původních kolejí = a ono možná ne
Speciálně u nás se za vlády oligarchy miliardáře za podpory komunistů rozdíl mezi chudšími a bohatšími (naposled formou zrušení superhrubé mzdy) ZVĚTŠIL (místo zmenšil = jak si asi přestavuje jeh👋jejich primární voličstvo)
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jerry.Gunman
0
Pro běžného nefiremního zákazníka zcela jednoznačně
Hammunasakra
0
Koupit ojetinu místo novýho auta je lepší???
To má JEDINOU výhodu = prachy
Jinak viz TondaSverak 12:02 :😉
EDIT psal si že si po revoluci měl fordí V6 = to byla ojetina nebo..?
Anonym
0
Jistě že je to lepší, neztratíš 200 tis za rok po vyjetí ze salonu. Takový příkládek, kamarád si koupil v Auto Jarov Šáde Monti Karel (Monte Carlo), po 4 záručních přehrátí SW v infotaimenntu to stále zlobí a čas od času vypadává a hází o krásnnou černnou obrazovku jim to tam chtěl vrátit a vzít si nna proti´čet něco jiného.
Za auto dal v 2/2020 592 000 Kč, ted mu Jarov nabízí 415 000Kč na protičet. Najeto 14 650 km.
To se vyplatí ne 😄 😄 😄 😄
TondaSverak
1
tohle není země pro BBBéčka...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
jam2015
0
Hocijaké 10-12 ročné olietané malé auto má teraz cenu vyššiu aj o 50%!
Takže tolik k rozumu
A nic to nemění na úvodním příspěvku a nesmyslu = že je lepší koupit ojetinu, než nové kde (i případně po víc letech) VÍŠ co jak se s tím autem dělo
motáš tu dvě odlišné věci. vlastnictví nového auta je totiž pohodlné, nikoliv nezbytně výhodné, nebo rozumné.
pokud mě jako soukromou osobu (tedy někoho, kdo přežije trochu nepohodlí a nestojí mu na maximální spolehlivosti chod firmy) zajímá poměr ceny/výkon, nedovedu si moc představit, že bych zavítal do showroomu s novými auty.
plácnu tu nějaký příklad, aby sis dokázal lépe představit, co tím myslím.
jsem člověk, co jak jsi uvedl, koupí nové auto a nechá si ho 4 roky dokud má ještě záruku. chci nižší střední třídu a tak jdu pro oktávku. dneska mě 2.0 TDI stojí třeba 700 tisíc. mám minimální náklady za servisní prohlídky, servis neřeším, prodám za 40%. moje TCO za celou dobu vlastnictví je třeba 420 tisíc.
jsem člověk, vyžaduje skvělý poměr cena výkon. jdu pro 15 let starou dvojkovou oktávku ve 2.0TDI. auto stojí 100 tisíc, naleju do toho 50 hned z kraje a během stejného 4 letého vlastnictví už s trochou štěstí řeším jen olej. prodám za 70. moje TCO za 4 roky vlastnictví je 100 tisíc.
a je jedno, zda jsem auto koupil na firmu, nebo jako fyzická osoba - jezdit budu já, není na firemní účely, nějaké nepohodlí spojené se závadami starého kusu tedy přežiju.
ano, staré auto nebude moderní. ano, strávím v servisu víc času než s novým. nicméně je skutečně pohodlí to správné kritérium pro hodnocení rozumnosti a vhodnosti nákupu auta?
já starou oktávku nevlastním, ty zjevně taky ne. ale byl bych opatrný s tím, že jedině vlastnictví nového auta je rozumné. to co je rozumné se totiž v závislosti na konkrétních potřebách může značně lišit.
Je na to i takové (nepsané) ekonomické pravidlo (počítající s nějakým majetkem = to je v postsocialistických zemích dodnes trochu problém, čistka u nás v roce https😐/www.idnes.cz/…38_ekonomika_hm1 má dodnes vliv šlo o majetky vznikající generace = no a dodnes tenhle "dlouhodobý rodinný" majetek CHYBÍ = v zemích kde v Evropě nevládl komunista je celkem běžné že lidé se chovají žijí dle výše svého příjmu, ale současně mají majetek klidně v milionech €). Ale k tomu pravidlu = auto (jako nejdražší spotřebka) má mít cenu max 6ti platů
Speciálně u nás se za vlády oligarchy miliardáře za podpory komunistů rozdíl mezi chudšími a bohatšími (naposled formou zrušení superhrubé mzdy) ZVĚTŠIL (místo zmenšil = jak si asi přestavuje jeh👋jejich primární voličstvo)
To má JEDINOU výhodu = prachy
Jinak viz TondaSverak 12:02 :😉
EDIT psal si že si po revoluci měl fordí V6 = to byla ojetina nebo..?
Za auto dal v 2/2020 592 000 Kč, ted mu Jarov nabízí 415 000Kč na protičet. Najeto 14 650 km.
To se vyplatí ne 😄 😄 😄 😄