Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trh s ojetinami loni klesl o 46 procent na 61,4 miliardy Kč

ČTK
Diskuze (17)

Obrat českého trhu s ojetými vozy se loni propadl o 46 procent na 61,4 miliardy korun. Celkově prodaly autobazary, dealerství jednotlivých značek či soukromé osoby kvůli pandemii koronaviru 255.000 aut, tedy o 47 procent meziročně méně.

Vyplývá to ze statistiky on-line prodejce vozidel Carvago, spadajícího do skupiny European Automotive Group (EAG).

Důsledkem pandemie je také nárůst průměrné ceny ojetin o tři procenta na 264.251 korun a vzestup on-line prodeje, který během podzimního uzavření prodejních míst pomohl zmírnit propad obratu o více než jednu miliardu korun. V loňském roce byly nejžádanější vozy nižší střední třídy a průměrné stáří prodaného ojetého vozu bylo 10,5 roku.

Konec roku přál zejména prodejům nových vozů, které za celý prosinec dosáhly nejlepších výsledků od roku 2016. Závěrem roku se díky posílení digitálního marketingu a on-line kanálů začal postupně zvedat také trh s ojetými vozy. Jeho meziroční propad obratu v prosinci již nedosahoval tak fatálních ztrát a dostal se na 78 procent původního výkonu z prosince 2019.

"Digitalizace v automobilovém segmentu je nevyhnutelná i bez pandemie koronaviru, vždyť trh za posledních 30 let prakticky neprošel žádnou zásadní inovací. On-line prodej ale ve většině případů znamenal pouze webovou prezentaci vozu a k reálnému prodeji docházelo stále fyzicky. Zákazník tak zůstal u většiny prodejců ochuzen o možnost vrácení vozu v rámci 14denní lhůty, která je pro on-line prodej zákonem daná," uvedl výkonný ředitel Carvaga Jakub Šulta.

Stejně jako u nových aut drží i mezi ojetinami v Česku nejvyšší tržní podíl značka Škoda s 33,9 procenta a Volkswagen s 11,7 procenta. Třetí pozici u ojetých aut zaujal Ford s 6,8 procenta trhu a Hyundai skončil na čtvrtém místě se čtyřmi procenty trhu. Pátou příčku zaujal Peugeot.

Prodej nových osobních aut v Česku loni klesl o 18,8 procenta na 202.971 vozů. Je to o téměř 47.000 aut méně než o rok dříve.

ČTK
Diskuze (17)

Doporučujeme

27. 3. 2021 07:48
A ceny vystrelili hore najmä u malých vozidiel!
Hocijaké 10-12 ročné olietané malé auto má teraz cenu vyššiu aj o 50%!
Avatar - Barrichello
2. 2. 2021 17:57
Re: Tak nové auta už nejsou lepší,
Jistě že je to lepší, neztratíš 200 tis za rok po vyjetí ze salonu. Takový příkládek, kamarád si koupil v Auto Jarov Šáde Monti Karel (Monte Carlo), po 4 záručních přehrátí SW v infotaimenntu to stále zlobí a čas od času vypadává a hází o krásnnou černnou obrazovku jim to tam chtěl vrátit a vzít si nna proti´čet něco jiného.

Za auto dal v 2/2020 592 000 Kč, ted mu Jarov nabízí 415 000Kč na protičet. Najeto 14 650 km.

To se vyplatí ne :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 15:29
Re: Tak nové auta už nejsou lepší,
No jak píšu nás se to (přes obří zlepšení) stále ještě úplně netýká = popravdě teď bude zajímavý pocovidový svět. Ekonomických změn bude možná VÍC než by člověk čekal = všichni tak nějak čekáme že se vše vrátí do původních kolejí = a ono možná ne

Speciálně u nás se za vlády oligarchy miliardáře za podpory komunistů rozdíl mezi chudšími a bohatšími (naposled formou zrušení superhrubé mzdy) ZVĚTŠIL (místo zmenšil = jak si asi přestavuje jeho/jejich primární voličstvo)
1. 2. 2021 15:23
Re: Tak nové auta už nejsou lepší,
kdyby se tím pravidlem řídil každý, to by bylo na světě krásně :D já osobně jsem si ho poupravil z 6 platů na tolik, kolik ušetřím z 12 platů. a počítám s tím, že auto mi vydrží déle než 4 roky. někdo, kdo ušetří jen zlomek z platu by asi se 6ti platy taky moc rozumně nepořídil.. dát takových 150 tisíc za auto, když šetří 5 tisíc měsíčně, no, hodně štěstí ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:32
Re: Tak nové auta už nejsou lepší,
To neni primárně o rozumné = ale spíš kolik jich máš. Kupovat za každou cenu nové na půjčku apod. = to nemusíme diskutovat

Je na to i takové (nepsané) ekonomické pravidlo (počítající s nějakým majetkem = to je v postsocialistických zemích dodnes trochu problém, čistka u nás v roce https://www.idnes.cz/…38_ekonomika_hm1 má dodnes vliv šlo o majetky vznikající generace = no a dodnes tenhle "dlouhodobý rodinný" majetek CHYBÍ = v zemích kde v Evropě nevládl komunista je celkem běžné že lidé se chovají žijí dle výše svého příjmu, ale současně mají majetek klidně v milionech €). Ale k tomu pravidlu = auto (jako nejdražší spotřebka) má mít cenu max 6ti platů