Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota GR Yaris – Svezení roku? Desetiletí? Nebo je to jinak?

Není bezchybný. Na všemožné drobné nedostatky by vám tak tak stačily prsty jedné ruky. Když ale zohledníme, v jak náročné době GR Yaris vznikl, všeobecnému nadšení se lze jen těžko divit. A my se k němu po týdenním testu připojujeme.
Zpět na článek
1. 2. 2021 12:58
1. 2. 2021 13:29
1. 2. 2021 13:37
1. 2. 2021 13:42
1. 2. 2021 13:49
1. 2. 2021 13:51
1. 2. 2021 13:57
1. 2. 2021 14:01
1. 2. 2021 14:11
1. 2. 2021 14:17
1. 2. 2021 14:18
1. 2. 2021 14:26
1. 2. 2021 14:30
2. 2. 2021 00:28
2. 2. 2021 06:27
2. 2. 2021 08:51
2. 2. 2021 11:07
2. 2. 2021 12:05
1. 2. 2021 15:17
1. 2. 2021 13:11
1. 2. 2021 13:12
1. 2. 2021 13:32
1. 2. 2021 13:33
1. 2. 2021 13:34
1. 2. 2021 13:44
1. 2. 2021 13:51
1. 2. 2021 15:21
1. 2. 2021 13:33
2. 2. 2021 08:52
2. 2. 2021 08:56
2. 2. 2021 10:05
2. 2. 2021 10:47
2. 2. 2021 11:03
2. 2. 2021 11:07
2. 2. 2021 11:11
2. 2. 2021 11:21
2. 2. 2021 11:33
2. 2. 2021 11:40
2. 2. 2021 12:03
2. 2. 2021 12:48
2. 2. 2021 14:02
2. 2. 2021 11:36
2. 2. 2021 11:02
2. 2. 2021 11:09
2. 2. 2021 11:12
2. 2. 2021 11:19
2. 2. 2021 12:06
2. 2. 2021 11:33
2. 2. 2021 12:31
2. 2. 2021 15:02
1. 2. 2021 13:40
1. 2. 2021 14:28
2. 2. 2021 08:02
1. 2. 2021 14:20
1. 2. 2021 14:22
1. 2. 2021 14:59
1. 2. 2021 14:29
1. 2. 2021 15:29
1. 2. 2021 16:56
1. 2. 2021 17:19
1. 2. 2021 17:21
1. 2. 2021 14:23
2. 2. 2021 08:05
1. 2. 2021 14:27
1. 2. 2021 14:58
1. 2. 2021 14:33
1. 2. 2021 18:37
1. 2. 2021 15:45
1. 2. 2021 18:08
2. 2. 2021 09:03
2. 2. 2021 08:52
2. 2. 2021 09:06
2. 2. 2021 09:27
2. 2. 2021 10:03
2. 2. 2021 10:32
2. 2. 2021 10:47
2. 2. 2021 11:02
2. 2. 2021 11:20
2. 2. 2021 11:47
2. 2. 2021 12:48
2. 2. 2021 14:12
2. 2. 2021 15:29
2. 2. 2021 15:33
2. 2. 2021 15:41
2. 2. 2021 16:13
2. 2. 2021 16:45
2. 2. 2021 16:04
2. 2. 2021 16:11
2. 2. 2021 16:24
2. 2. 2021 16:40
2. 2. 2021 19:27
3. 2. 2021 12:27
3. 2. 2021 13:00
2. 2. 2021 13:25
2. 2. 2021 13:33
2. 2. 2021 14:14
2. 2. 2021 14:18
2. 2. 2021 14:53
2. 2. 2021 15:58
3. 2. 2021 05:47
3. 2. 2021 06:06
3. 2. 2021 09:05
2. 2. 2021 11:33
2. 2. 2021 11:52
2. 2. 2021 12:11
2. 2. 2021 12:31
2. 2. 2021 12:50
2. 2. 2021 14:04
2. 2. 2021 15:21
3. 2. 2021 16:43
3. 2. 2021 21:12
3. 2. 2021 21:59
4. 2. 2021 12:06
2. 2. 2021 16:36
3. 2. 2021 06:12
2. 2. 2021 13:14
2. 2. 2021 13:27
2. 2. 2021 19:24
3. 2. 2021 11:14
2. 2. 2021 13:51
2. 2. 2021 14:58
3. 2. 2021 11:31
3. 2. 2021 12:34
2. 2. 2021 12:00
2. 2. 2021 12:10
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 12:58
Díky!
Díky redakci, že jsem se mohl svézt... to auto je nesmysl! Skvělej nesmysl, kterých bude ubývat.... :-! :yes:
Rozbalit vlákno
57
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:11
Re: Díky!
Pěkně napsáno :yes:

Všem (zúčastněným včetně auta) :yes: :yes: :-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:29
Re: Díky!
Možná bych doplnil k tomu posazu, který se tam diskutuje, mám 188cm a vůbec jsem s tím neměl problém :).
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 13:37
Re: Díky!
Ja tedy jen 186. Ale prekazejiciho zrcátka i nižší střechy jsem si všiml hned
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:42
Re: Díky!
Mne se v tom sedělo teda dobře :) Jen výhled vzad byl horší
1. 2. 2021 13:49
Re: Díky!
Jsi zvyklý na divný posaz z Clio(risu) nebo Yaroucha domácího. Tvůj názor nelze brát vážně. :-[]
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:51
Re: Díky!
:-[] Clio mělo skvelý posaz ! Takový křesla dnes musíš připlácet i u Mercedesu ! :D V mém top 3 aut s nejlepšími sedadly, v kterých jsem jel je to takhle :

Clio 2 1. místo
Sklasse 2. místo
Laguna 2 3. místo !

:D :D Ať žije obývák a 90tková mikroplyš! :D
1. 2. 2021 13:57
Re: Díky!
Nene, to mi neříkej :D
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:01
Re: Díky!
S trochou nadsázky :D Ale mne neber vážně ,já jsem uplacenej redakcí, sám si to dole četl :D
1. 2. 2021 14:11
Re: Díky!
Redakcí občasníku "Můj kosočtverec"? :-!
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:18
Re: Díky!
:D Velebil bych modrej ovál, ale ten zprasil v MK5 sedačky :D Jo, má exMK4 ta taky nebyla marná :D
1. 2. 2021 14:26
Re: Díky!
Já bych možná dal na první místo sedačky z Scorpia klaun. Jinak díky za spoluautorství příjemného čtení a asi (dle mého názoru) trefné přirovnání k Impreze WRX STI (i když třetí hatchbackovou generaci neznám). Problém dneska opravdu je, že není kde si v klidu (a bez starostí o body) sjet.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:30
Re: Díky!
Bohužel ty starší Imperzy jsem neměl tu čest řídit, dostal se mi do ruky jen ten hatch
http://bringatrailer.com/…LRG_DSC03453.jpg?… a auto bylo těžkopádnější, byť také s úctyhodným výkonem.

Já bych si skromě tipl, že za pár let, až se tu budeme bavit o tom, že Toyota kdysi vyrobila něco takového, tak bude polovina aut omotána někde o stromy, stejně jako to postihlo nějaké legendární hothatche typu P205gti, uno Turbo a podobné krabičky na kolech :)
2. 2. 2021 00:28
Re: Díky!
Ale tady se přece nebavíme o kvalitě sedadel, ale o pozici za volantem! A ta byla v Cliu II opravdu tragická... Jenom nevím, jestli jsi tu dvojku měl skutečně na mysli.. :D
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 06:27
Re: Díky!
Měl a měl jsem ji 2 roky a na Bcko se v tom cestovalo parádně :D
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 08:51
Re: Díky!
jen se člověk v tom bál, když se jelo víc než 60
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:07
Re: Díky!
A pak kdo z nás dvou je ten posranej za volantem :D Já s tím jel několikrát i přes 170 :D
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 15:17
Re: Díky!
Abych rekl pravdu, dozadu jsem nekoukal. Zrcátko jsem nechal otocene nekam pryc, takze mne nic nenutilo koukat vzad.
1. 2. 2021 13:11
Re: Díky!
Tohle bylo skvělé a je dobře, že se něco podobného podaří.

Jen bych ještě právě do GR posadil Fosteka, tebe hodil do ASX a Mikesuse ideálně do Audi ;-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:12
Re: Díky!
No tak to teda díky za to ASX, to mi přeješ...! :D
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 13:32
Re: Díky!
Ja jsem dopadl ještě dobre. Prosím nejakej allroad. Ani ta nafta mi tam nevadila :D
1. 2. 2021 13:33
Re: Díky!
Pod podmínkou, že to budeš testovat se Sakrou leda :-[]
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:34
Re: Díky!
Jo, tak to by bylo něco ! :D Hamuna v Audině! A do té ASX bych posadil Toppera, aby konečně zažil, co to znamená setkat se se svým plakátem :D
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 13:44
Re: Díky!
Ty jo. Tak to je výzva. Ja bych problém neměl asi, ale vůbec dohnat hamunu, aby se zastavil na projížďku...
1. 2. 2021 13:51
Re: Díky!
Ano to by bylo nemožné, musel by pak přestat citovat cizí a postavit se k tomu jako chlap, tedy projevit vlastní názor. ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:59
Re: Díky!
Je to nutný? :-|

Jo NAROZDÍL OD TEBE rád a hodně čtu = a pamatuju si to. A když jsi (opakovaně) v závěru v přímém ROZPORU s tím co napsal Martin V. = tak dám na něj (a říkám si JAKOU asi cenu mají teda tvé závěry = jak říkáš "vlastní chlapské názory" ;-)

Sám sis o to řek
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 15:21
Re: Díky!
Ja bych te klidne pozval. Myslím, že bychom spolu vycházeli v pohode, pokecali o HSD, zkritizovali Audi a VW :-[]
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 13:33
Re: Díky!
Taky díky, to auto je jak z jiného světa v dnešní emisni době.
Avatar - kari.laz
2. 2. 2021 08:52
Re: Díky!
Mám na tebe jednu otázku. Neber to nijak rýpavě, jen mě to zajímá.
Ty ji tam s tím autem jezdil?

Nejprve popisuješ tohle
"Ozzmanův pud sebezáchovy je hodně velký, v zatáčkách se pohyboval rychlostmi, kterými bych si bez problému troufnul i se svojí Corollou a k limitu se ještě neblížil"

A pak vlastně jediná informace o jízdě je "Jízda je pozoruhodná"
A to, že jsi se bál řazení a to nakonec bylo v pohodě.
Tak usuzuji, že jsi to řídil.

Dal jsi si také kolo? Protože dle zvolání na Ozzmana to působí, že by jsi tam měl jet podstatně rychleji.
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 08:56
Re: Díky!
jeli jsme všichni, čas neměřili, ale Ozzman se obecně hodně bojí.
S machim za volantem nevydržel ani jedno kolo. :-[]
Avatar - kari.laz
2. 2. 2021 10:05
Re: Díky!
Měl jsi se více rozepsat o jízdě. U takového auta je to asi to nejdůležitější, co člověka zajímá. Tedy že zrovna Ozzman bude "bojácný" řidič mě celkem překvapuje :D
Avatar - iudex
2. 2. 2021 10:47
Re: Díky!
Tak ja to vnímam tak, že Ozzy sa zaujíma hlavne o tie normálne praktické autá, takže zrejme až toľko skúseností s nadupanými autami nemá, notabene s jazdami na okruhu. Takže ocitnúc sa v takomto ultimátnom hotheči a na okruhu, to môže budiť rešpekt až vystrašiť.
Ono myslím, že mnoho tunajších hrdinov by v reále celkom skrotlo, ak by sa ocitlo v nejakom športiaku na okruhu. Radiť s manuálom s medziplynom a ísť kontrolovaným driftom, to sa robí ľahšie spoza klávesnice než v reále. :-[] (aby bolo jasné, ja to tiež neviem)
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:03
Re: Díky!
Je to tak, ale já sám občas jezdím jako prase, jen mám rád přehled o situaci a kontrolu nad vozidlem. Takže jak píši dole - s cizím autem na okruhu, prostě to nechceš přestřelit :)
Avatar - kari.laz
2. 2. 2021 11:07
Re: Díky!
Chápu, že s cizím, ne zrovna levným autem to člověka trochu nutí u toho přemýšlet a bylo by potřeba více času na sžití, aby si člověk dovolil víc.
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:11
Re: Díky!
Přesně tak, jako vím, že nikdy nebudu jezdit jako Dinar či Pája, nebo Emel, ti byli vždy nejagresivnější při motokárách až mne z toho jednou bolela žebra :D, Lamal taky umí, ale svezu se rád, nicméně jak správně píše iudex, já nemám opravdu tolik zkušeností se závodními auty a radši si přišlápnu plyn na rovince, než abych hledal u auta, s kterým jedu 5 minut jeho limity v zatáčce na mokru, byť i jen na okruhu....

Ono tam mít hodinku sám pro sebe, sžít se s autem, tak pak jedeš daleko rychleji.
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 11:21
Re: Díky!
Tak to je u každého snad. A je to dobře, ze začátku pomaleji a postupně zrychlovat. U mne je výhoda asi, že tech aut jsem projel asi víc než ty.
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:33
Re: Díky!
Tím to nebude i když si asi projel víc aut, je to prostě, že jsme každý jiný :) Já potřebuji trochu času si auto odzkoušet, než se s ním pustím do něčeho ostřejšího a hlavně musím mít tu kontrolu nad situací, tzn třeba nesmí být provoz a musím znát trasu :)
Avatar - Emel
2. 2. 2021 11:40
Re: Díky!
...protože jak říká Emel, hledání limitů zákonitě občas končí jejich nalezením :-)

S tou agresivitou je to ale sprostá pomluva... nejdřív mě chce rohypnol vymýtit a teď i ty, Brute...
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 12:03
Re: Díky!
Dobře, je fakt, že ty si mne nenaboural :D Ale jak mne Paja kdysi vytlačil, na to nezapomenu !! A ještě mi přeje ASX ! :D
2. 2. 2021 12:48
Re: Díky!
Ty připomínáš motokáry s lešením kolem? To bylo jen nevinné šťouchnutí v zápalu boje ;-)
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 14:02
Re: Díky!
:-[] Já vím :) To máš za to ASX! :D
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 11:36
Re: Díky!
Tak takový extrém bych na začátku ani nechtěl. To by bylo potřeba opravdu dost trénovat. A mít instruktora. Jizdy s Machim a jeho rady hodně pomáhaly.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 11:46
Re: Díky!
Si říkal že to sem nepatří https://www.novinky.cz/…evymaha-40349670 ale je to TĚŽKÝ TĚŽKÝ TĚŽKÝ :-O :*)

Fakt NEskutečný = že je furt furt furt NEJ-oblíbenější politikem. Na to můj mozek nestačí :D
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:02
Re: Díky!
Dovol, abych to uvedl na pravou míru :D

Ano, s cizím autem za 1 mega na okruhu se fakt bojím byť to i poslat do trávy, co ty víš, co tam odpadne, poslední kola, kdy mi Machi instruoval trasu jsem jel o dost rychleji :)

A taky nemám rád jízdu s někým, kdo riskuje, když nemohu řídit a nejsem pánem situace :D

Se svým autem si dovolím mnohem více, protože ho mám v ruce a vím, že se nebudu nikomu zodpovídat, když ho pošlu do škarpy.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 11:05
Re: Díky!
Je vidět že nejsi novinář = aut co profi motorističní novináři nabourali a odložili podél silnic = je až ne(?)čekané MNOŽSTVÍ :-)
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:09
Re: Díky!
Jo, nejsem, ale co mi třeba Standa vyprávěl, jak se chovají někteří jiní redaktoři třeba na předváděčkách, tak se vůbec nedivím.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 11:11
Re: Díky!
Já "ZABIL" docela drahý D/A převodník = jen se zadýmilo :-O :D

Doufám že to bylo poprvé a naposled :-!
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:12
Re: Díky!
se stane :D Ja zadýmil taky pár zesiků :D
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 11:15
Re: Díky!
Taky rozdíl jestli svůj nebo.. já samozřejmě na test zapůjčený :-!
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:19
Re: Díky!
Já své, ale nevím, jestli je to o to lepší :D
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 12:06
Re: Díky!
Špatné napětí nebo prepolované?
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 12:14
Re: Díky!
Ani se mi to nechce říkat veřejně = mea culpa :-!
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 11:33
Re: Díky!
Mne přišlo blbe psát o jízdě, o tom bude psát každý, kdo do toho sedl. A navíc kluci z redakce mají víc zkusenosti a možnosti srovnani. Tak jejich rozbor bude mít větší váhu než můj.
Avatar - kari.laz
2. 2. 2021 12:31
Re: Díky!
Tak zase pohled od někoho, kdo jak sám píše jezdí něklik let hybridy a s manuálem dlouho nejel by byl celkem zajímavý. Popsat interier a vzhled stačí od jednoho, ale různé pohledy na jízdu by byly dobré. Pokud by se testoval hybrisní Yaris, tak by mě ty různé pohley ani nelákaly, ale tady jo.
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 15:02
Re: Díky!
Tak k tomu můžu napsat, spojka a řazení člověku hned padne do ruky/nohy. Už se sám řadím mezi lidi, kdo mají chromou levou nohu, ale tady ta spojka byla naprosto parádní. Jako kdyby s tím člověk jezdil už dlouho. Jak se s tím jezdí na okruhu nechci hodnotit, to srovnání nechám na Machim, který mostecký okruh zná jak své boty.
Ale rozhodně bych neměl problém s tím jezdit denně. Žádné nadávání na nějaké gumové řazení, žádné hledání převodů, krátké příjemné řazení. Rozhodně nejlepší spojka ze všech yarisů, se kterými jsem jezdil. Ale to asi není to, co bys chtěl slyšet. Posilovač řízení je hodně podobný, jako mám v Corolle, takže to mi přišlo úplně přirozené.
1. 2. 2021 13:10
A Fosteka budou muset přebalit!
Lepší koment mě nenapadá :-[]

Člověk může trpět jakoukoliv formou japanofobie, ale tohle se prostě musí ocenit. I kdyby to bylo pro bychaře. :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:14
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Budu asi jediný bychař na světě, který BY to auto na víkendy asi nechtěl... jo, ještě BYCH se v tom svezl, je skvělý!, ale mít to doma - do roka jsem RIP :-[]
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2021 13:16
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Co jsem viděl a četl , tak je to boží auto, pravý nástupce mého STI. No a Fostek je na MOKRÉ HADRY. GTI byl taky na VW, ale nejlepší texty k STI a BRZ měl on. A taky Foxe měl rád.
1. 2. 2021 13:32
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Myslíš tohoto Foxe?

https://www.youtube.com/watch?…

"A dělá se i v černé"
1. 2. 2021 13:39
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Ach ano, GTI, skvělý projekt, dalo se s ním diskutovat i hádat, všechno ale na solidní úrovni a hlavně zábavně. Už se zjistilo kdo to vlastně byl?
Ad Fox - nezapomenu na jednu jeho oslavnou ódu - Postav se na chvíli ke značkovému koncernovému servisu a pozoruj cvrkot. Za chvíli zpozoruješ jeden Fox za druhým. Tak nějak to tehdy bylo...
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:41
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Kdo to byl se snad už ví dávno, jsou ti u pamětníci, kteří ho potkali osobně, já to ale bohužel nebyl, tak třeba ti někdo dá vědět :)
Avatar - iudex
1. 2. 2021 14:14
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Tak sa radím už medzi pamätníkov? Ešte sa na to necítim, ale s GTIm som sa stretol. Príjemný, kultivovaný a inteligentný pán, ktorý sa na svojich legendárnych príspevkoch tu dobre bavil. :-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:21
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Co si budeme povídat, já taky pamatuji dost :D
1. 2. 2021 13:46
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Měli jsme kdysi sraz na jižní Moravě i s ním. Bylo nás tam dost, prima akce s prima lidmi. Spousta kluků se naživo chová zcela jinak.
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2021 14:26
Re: A Fosteka budou muset přebalit!
Ti dva k0k0ti, kteří Ti dali mínus budou k0k0ti i na živo.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 2. 2021 13:38
Paradni cteni :)
Skoda, ze jste nedali vedet, dostavil bych se jako fotograf a mozna prilezitostny spolujezdec :)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 14:34
Re: Paradni cteni :)
Za jízdy bys toho moc nevyfotil, pokud bys byl na palubě. I s "duchodcovskym " stylem ozzmana jsem mel problém udržet mobil. :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
1. 2. 2021 14:41
Re: Paradni cteni :)
Tak jsem to fakt nemyslel :) Myslel jsem za barierou, opravdu nemam touhu fotakem v zatacce rozbit hlavu ridici nebo sobe :D
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 14:42
Re: Paradni cteni :)
Ja vím, jak jsi to myslel. :-[]
Jo tohle nas nenapadlo, přeci jen to bylo takové nahodne domluvení. Rozhodne by byly dobre fotky.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:48
Re: Paradni cteni :)
:-[] Jo, bylo to na pozvání a na rychlo, nicméně až tenhle blázinec skončí, mohli bychom udělat nějaký sraz, klidně i jen pokec, nebo nějaké "volné jízdy". Bohužel letiště už asi bude problém a najít nějakou podobně zajímavou lokaci bude problém.
Avatar - woody-alien
1. 2. 2021 23:22
Re: Paradni cteni :)
Co Jeremenkova ? To je legendární trať pro nadhánění Mustangů. ;-)
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 06:29
Re: Paradni cteni :)
Tam teď jezdím denně :D zatím tam potkávám pravidelně závodníka v mk4 liftback, ale ten tam valí fakt přes stovku každé ráno :D že by taxikář presedlal že Superba? :D
1. 2. 2021 13:40
Toyota
Bomba auto. Som rad za to, co Toyota momentalne predvadza. Plus rozne spoluprace. Dufam, ze im to nejake to desatrocie vydrzi.
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2021 14:28
Re: Toyota
To som zachytil, ze sa venuje vyvoju sportovych aut osobne co je skvela sprava a aj to, ze je to nadsenec. Ale dufam, ze ludia to budu aj kupovat, pretoze na konci dna su peniaze na prvom mieste. Kazdopadne japonske auta su mi celkom blizske a to aky pokrok urobila Toyota v dizajne a v modeloch za posledne roky je parada. Camry som mal v hlave rok od prveho videnia:D A bol som prekvapeny ake popularne auto je to napriklad na Kaukaze. GT 86 mam v hlave stale len penazenka... A teraz Yaris. Dufam, ze je to zaciatok silneho desatrocia znacky.
1. 2. 2021 13:44
tak uz je to jasny
Ted uz vim proc nektery kopou za redakci bezmyslenkovite.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 13:46
Re: tak uz je to jasny
Nezáviď, že tě nevzali :-[] Pořád si můžeš pleskat na ucho a hladit mokrým hadrem přirození.. říkám to dobře? :D
1. 2. 2021 13:47
Re: tak uz je to jasny
To vůbec nezní jako bezskrupulozně projevená závist. Že by zrovna Ozzy s Mikesusem byli lidmi, kteří se podbízí redakci se tedy rozhodně napsat nedá. To je asi tak všechno co k tomu lze říci.
Avatar - iudex
1. 2. 2021 14:17
Re: tak uz je to jasny
Prehovorila slepá závisť. Prečo, ved máš vraj v garáži Mustanga, Mini JCW a bávo. :-[] :-[] :-[]
1. 2. 2021 23:50
Re: tak uz je to jasny
nn Prochy má přece bago :-[] :-[]
Avatar - iudex
1. 2. 2021 13:57
Odkaz pre diskutéra?
Ad "s příplatkovými sportovními tlumiči nebude cesta pro rohlíky do večerky na náměstí tak komfortní" Tak nejak cítim, že toto je narážka na jedného tunajšieho diskutéra. Alebo sa mýlim? ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:02
Re: Odkaz pre diskutéra?
Těch odkazů je tam více, když si to pořádně přečteš a docela mne tím Standa potěšil :D Třeba, že je úplatný japanofil... :D
Avatar - iudex
1. 2. 2021 14:18
Re: Odkaz pre diskutéra?
To som pochopil hneď, pekná facka fostekovi. Ja som skôr myslel tunajšieho majiteľa Yarisa, ktorý už roky vyberá nový rohlíkový expres. ;-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:20
Re: Odkaz pre diskutéra?
To zas uniká mne ! :D Napadá mne jen Praděda? Ten čeká na Crosse ne ? :D
Avatar - iudex
1. 2. 2021 14:23
Re: Odkaz pre diskutéra?
No comment. ;-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:36
Re: Odkaz pre diskutéra?
Takže trefa :D
Avatar - woody-alien
1. 2. 2021 23:23
Re: Odkaz pre diskutéra?
Spíš na Godota. :-[]
Avatar - pradeda777
2. 2. 2021 10:31
Re: Odkaz pre diskutéra?
....kua, na jakýho koko.ta? :-[]
Avatar - pradeda777
2. 2. 2021 10:37
Re: Odkaz pre diskutéra?
Kua, za to by mě měli zaplatit. Pošlapali moje autorská práva.... :-| :-!
Avatar - white label
2. 2. 2021 12:45
Re: Odkaz pre diskutéra?
Já bych to v případě autora textu viděl spíš na kouzlo nechtěného.
Teda pokud nechodí číst diskuse pod někdejší fotosoutěží...
1. 2. 2021 14:04
Je tu nekdo?
Hosi je tu nekdo, kdo umi jezdit a svezl se v tyhle rakete? Muzete porovnat s necim? Nejlepe s Mini jcw 170kw? Jinak pro redakci zajimavy namet na srovnavak. Jelito, nepis mi ze to jsou rozdilny auta. A diky panu Machalovi za pouziti slova Jelito. Mam ho rad, par jich tu je a drží se kuci pohromadě, tak ke to spravne. Nikdy nebojuj sam!
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:19
Re: Je tu nekdo?
"Dobrý den, jsem hlupák Prochy, může mi někdo napsat porovnání Yarie GR se žehličkou? "


Ty jelito ;)
Avatar - iudex
1. 2. 2021 14:21
Re: Je tu nekdo?
Tak najprv sa tu pohoršuješ nad Ozzym, že si jazdu vybavil kopaním za redakciu a vzápätí sa tu sám vtieraš, aby ti dali previezť? Tebe asi chrbtová kosť nič nehovorí, čo? :-[]
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 14:30
Re: Je tu nekdo?
Tak ho pochop, ze by to chtel srovnat. :D
1. 2. 2021 14:58
Re: Je tu nekdo?
myslel som, ze to bude chciet porovnat s Priusom, ten by bol urcite lepsi :-)
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 15:05
Re: Je tu nekdo?
Nene. Na Prius je tu rohor.
1. 2. 2021 15:07
Re: Je tu nekdo?
to nie je ten isty ? :-)
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 15:15
Re: Je tu nekdo?
Dle zpusobu vyjadřování si to nemyslím.
1. 2. 2021 17:59
Re: Je tu nekdo?
Jsem nakonec rád, že se zde občas zastaví slovenský myslitel tvého druhu. Pořád mi vrtalo hlavou, co této diskusi chybí a ty jsi na to nejen přišel ale sám jsi to slovo sem napsal.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 14:58
Re: Je tu nekdo?
Jasně, potřebuje se ujistit, že má nadauto. Tak jako s tím bagem, ne?
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 15:24
Re: Je tu nekdo?
Myslis tu čtyřku v úplným zakladu?
1. 2. 2021 15:22
Re: Je tu nekdo?
Srovnání HB udělalo nedávno Sport Auto. JCW s náskokem nejpomalejší ze všech, hned v prvním díle tohoto velkého srovnáváku od GR dostalo 6 sekund.
https://www.youtube.com/watch?…
1. 2. 2021 15:43
Re: Je tu nekdo?
Diky.
Pekny video.
Koukal jsem i na GTI a CTR (skoro shodne casy). Oba byly na okruhu rychlejsi nez GR Yaris.
Zajimavy.
Avatar - miromen
1. 2. 2021 15:44
Re: Je tu nekdo?
No jo on se pta jak to jezdi a za tim se muže skryvat ledacos. Někoho ohromi lamani vazu a někoho jak se s autem pobavi na běžnych cestach a nějake časy jsou mu u vyfuku. A je jasne, že vykonově to mini nema šanci, ale zase muže mit lepši posaz, vyhled a třeba se s nim vic zabaviš na běžnych cestach a ještě bude použitelnějši na každy den. Yaris ohromi předevšim na papiře a je to special, ktery jak to tak vypada dava větši smysl někde na uzavřene trati či okruhu.
1. 2. 2021 16:47
Re: Je tu nekdo?
Každý vidí zábavu v něčem jiném, osobně bych na běžné silnici preferoval čtyřkolku v Yarisu jako daleko zábavnější a použitelnější na každý den (zvláště nyní v tomto počasí) než nedotáčivý předohrab JCW a pár koní navíc v GR by v tom nehrálo žádnou roli (kdyby záleželo jen na motoru, tak bych naopak preferoval čtyřválec před tříválcem).
Avatar - miromen
1. 2. 2021 17:07
Re: Je tu nekdo?
To, že ma čtyřkolka sve nepopiratelne přednosti je jasne, ale taky to neznamena, že bude s ni větši zabava než v předokolce, ktera muže byt daleko vic "chuliganštějši" a je uplně jedno co ty preferuješ.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 17:21
Re: Je tu nekdo?
Yaris ohromí právě v reálu, protože to má vše nacpané v o třídu menším těle. A právě pobavit umí náramě. Mne by se taky líbila více předokolka, s atmosférou, je totiž pomalejší a v provozu se s tím já osobně pobavím více, v nižších rychlostech.
Avatar - miromen
1. 2. 2021 17:33
Re: Je tu nekdo?
Ale to je teorie a pak by bylo třeba zkusit i něco jineho. A pravě na běžnych cestach a v limitnich rychlostech tu mužou byt zabavnějši kousky.
2. 2. 2021 00:57
Re: Je tu nekdo?
Naprostý souhlas. Proto se moc těším na test Hyundai i20 N. :-) :yes:
2. 2. 2021 08:13
Re: Re: Je tu nekdo?
To moze byt zaujimava alternativa k fieste st. Nova i20 vyzera celkom dobre, a tusim je uz par videi z australie, kde to chvalili a sam si pojdem nko vyskusat
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 16:55
Re: Je tu nekdo?
Zajímavé video i z pohledu chování auta. JCW mi přišel hůře ovladatelný vůči GR, méně stabilní v těch prudkých zatáčkách.
Avatar - OS
2. 2. 2021 08:02
Re: Je tu nekdo?
Ahoj doma mám JCW 170 kW a jezdil jsem s GR Yaris 14 dnů.

Yaris je mnohem lepší sportovní auto.

Tady můj názor: https://www.corners.cz/…toyota-gr-yaris/

A moje JCW: https://www.corners.cz/…va-zabava-2-dil/
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 14:20
Ne ne,
tříválec nemůže být z principu dobrý motor, "kaa" to říkal!
Jinak o té nenucenosti a akceleraci - má tohle auto vůbec nějaký "eco" nebo "normal" režim, nebo to je jen sport, supersport a dráha? Fakt je, že 200 kW v takhle malém autě by působilo dravě vždycky, jen to tu prostě... není.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:22
Re: Ne ne,
Tohle má do HTP daleko :D
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 14:59
Re: Ne ne,
Pro něj ale nebyl v pořádku žádný tříválec, je jedno jak výkonný. :-)
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 14:29
Re: Ne ne,
Ma to rezim normal. To je to nejvic eco co tam je.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 2. 2021 15:22
Re: Ne ne,
Hlavne jestli to ma start/stop ;-)
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 15:29
Re: Ne ne,
Ani jednou to nechciplo. Takze myslim ze ne. Tlačítko to tam žádné nemělo na vypnutí SaS.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 16:56
Re: Ne ne,
Jak jsem koukal na to video výše, taky vám tak vyváděly výstražené blikačky, nebo se to dá nějak vypnout?
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 17:19
Re: Ne ne,
Ja si toho nevšiml, ale pochybuju, ze by to šlo vypnout.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 17:21
Re: Ne ne,
Na mě řval systém udržování v pruhu, když jsem najížděl na okruh :D
1. 2. 2021 14:23
Pro redakci
Prijde vam normalni pucovat novinarska auta pocitacovim technikum co neumi jezdit?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:26
Re: Pro redakci
Ty si fakt chudák :D P.s. ani jeden z nás není počítačový technik, ale oba, vlastně všichni tady s počítači a mobily umíme lépe, než ty, zvládáme komentovat ve stromu :D
Avatar - speedfred
1. 2. 2021 16:30
Re: Pro redakci
🤣🤣🤣 tak to sadlo.👍🏻
1. 2. 2021 14:30
Re: Pro redakci
Třeba alespoň znají pravopis rodného jazyka. Ale jen drobná otázka, myslíš, že Toyota prodává GR jen lidem co mají závodní licenci?
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 14:33
Re: Pro redakci
A tobe prijde normalni, ze ti pujci předváděcí auto, aby sis ho zkusil? Nebo ze te automobilka sama pozve na nějaké předváděcí jizdy? Nebo tobe uz od pohledu nikdo nic radši nepůjčí?
Avatar - woody-alien
2. 2. 2021 06:35
Re: Pro redakci
Jestli by na to neměl být nějakej zákon....viď. :-[] :-[] :-[]
1. 2. 2021 14:24
ja chci svezt?
Kdyz napisu ze mam namet na srovnavak s mini jcw znamena to ze chci svezt? Od kdy? Dyt prece muzes zajit do toyoty a pujcit si to ne? Trapi te neco? Boli hlava?
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2021 07:19
Re: ja chci svezt?
Vendulo, ne.ser, kdy mi vrátíš těch 150 co jsem ti půjčil? Říkala jsi, že jdeš do večerky a už ses nevrátila, hlavně se tady vypisuješ na internetu.
1. 2. 2021 14:27
slovaci?
Vy nemate u vas v horach internety?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2021 14:35
Re: slovaci?
Stopro tam zamrzli internetytyty :D

A ty ako... inak zdravy?
1. 2. 2021 14:58
Re: slovaci?
Naštěstí sem kluci ze SK chodí a dokáží leckdy vytáhnout diskuze na solidní úroveň i přes výskyt okurek a řepáků.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:33
Prochy
Hele chlapče, v čem je problém? Co tě žere ? Proč se chováš jako totální pako ? Urážíš, narážíš, neznáš mne, ani Mikesuse, ani nikoho z redakce, natožpak zdejší diskutéry, do kterých se navážíš. V každém druhém příspěvku mluvíš o nějakých kopačkách a pleskání, to má znamenat co ? To se jako pětiletý harant chceš s někým prát, nebo co? Máš komplex? Závist? Nebo si jen takový hlupák ? Přijď na sraz, rád uvidím, co jsi za hrdinu, jak skvěle řídíš a jak úžasný jsi člověk, protože tady se chováš jen jako hulvát...naučím tě za to, jak reagovat ve stromu...
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2021 18:37
Re: Prochy
Recnicke otazky?
Vzdyt vis, ze neumi odpovidat. :D

https://youtu.be/ZZ_DeuyTYpg
1. 2. 2021 14:47
Budu stručný
Yarisu GR tleskám ve stoje :yes: Nepamatuji auto, které by ve mě vyvolávalo tolik pozitivních emocí :yes: A díky všem co to kupují a udržují ve výrobě :yes:

Hodně ho zvažuji, ale bohužel potřebuji pro svoje potřeby něco praktičtějšího a pohodlnějšího a do manuálu přítelkyni nedostanu, takže nevím jak ten nákup ospravedlnit :D A další jednorázovku už nechci, potřebuji peníze jinam, snad jednou...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:49
Re: Budu stručný
Prý jsou rozebrané, ale nechci tě nějak ovlivňovat, nýbrž v pátek jsem v Příbrami v Toyotě viděl hned 3 kusy, bílý, červený a černý... tak kdyby si chtěl... :D
1. 2. 2021 14:54
Re: Budu stručný
jj já hned poptával co se zveřejnil ceník :D Už tehdy - srpen 2020 - tuším byli první dvě várky rozebrané a nabízelo se dodání Q2 2021 když budu mít štěstí. Pak jsem to rozdýchal, v médiích ticho, tak mě to přešlo. A teď to jede znova :D :D
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 14:56
Re: Budu stručný
:-[] Napadá mne snad jen.. má to fakt příjemnou spojku, žádnou sportovně tvrdou, tak kdyby přítelkyně povolila :D :D Ale já to znám, ta moje si taky vydupala automat :)
Avatar - iudex
1. 2. 2021 15:48
Re: Budu stručný
S tým rozobratím to zrejme nebude také horúce. Ono mnohé na seba napísali díleri, ktorí to majú ako predvádzačku resp. výstavný kus a následne to predávajú. Takže neverím, že sú všetky kusy už kúpené konečnými kupujúcimi. A môj názor potvrdzujú aj inzeráty na sauto, tam sú aktuálne 4 nové Yarisy na predaj: https://www.sauto.cz/…a/yaris/19022128?…
1. 2. 2021 18:40
Re: Budu stručný
Zajímavé. Dolák se asi nějak předzásobil, v inzerci má dva.
2. 2. 2021 01:04
Re: Budu stručný
Háček asi bude v tom, že to zřejmě nemá ten sportovní podvozkový balíček...
Avatar - iudex
2. 2. 2021 08:35
Re: Budu stručný
Tento konkrétny nie, tie ďalšie ale áno: https://www.sauto.cz/…a/yaris/19006378?…
Avatar - pradeda777
2. 2. 2021 10:59
Re: Budu stručný
Tak ten bílý (bez podvozkového balíčku) by byl pro mě jako "rohlíkový express ok. Nechtěl bych, aby se mě ty rohlíky cestou zpět domů polámaly..... ;-)
Avatar - white label
2. 2. 2021 09:39
Re: Budu stručný
Ozzy
A jakou barvu by sis teda vybral ty?
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 09:44
Re: Budu stručný
Mne ta červená moc nenadchla. Já bych bral bilou. Černá taky nebyla špatná. Ale v tomhle se s Ozzym často rozchazim.
Avatar - white label
2. 2. 2021 09:47
Re: Budu stručný
Co ti nesedlo na té červené? Odstín?
Bral bys bílou uni, nebo perleť?
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 11:30
Re: Budu stručný
Nejspíš odstin. Přišla mi taková nevýrazná.
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:05
Re: Budu stručný
U GR bych taky bral bílou, ale červenou nepohrdnu, černá je nevýrazná :) Navíc, kdo kdy měl černé auto tak ví, jaké je to peklo, děkuji, znovu ne :D
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:05
Re: Budu stručný
Hnědou, bezpečnostní! :D

Mne se líbí asi nejvíc bílá, pak tahle červená, nicméně jakj sem psal i v testu, tak tady v diskuzi, já zůstanu u plakátu Clia Sport :D
Avatar - hugino
1. 2. 2021 15:45
Sánka dolu...
Ale určite nie z trojdverovej Toyoty s trojvalcom za milion.Tá prístrojovka je z ktorého storočia a tá grafika a podsvietenie ? Myslím že podobnú zaoblenú prístrojovku mala kedysi Corsa.Až na pár diskutujúcich ktorý sa tu potľapkávajú po ramene a sú nadšený ako puberťáci pri počítačovej hre je toto auto absolútne bezvýznamné.Kedˇuž chce niekto auto za melón tak treba urobiť test Golf GTI Clubsport s 300 k za 950 000 kč a hlavne v redakcii nachystať ďalšie hviezdičky. :-) A teraz Toyoťáci do mňa
Rozbalit vlákno
22
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2021 15:57
Re: Sánka dolu...
Mne sa lubi cele to DNA tejto toyoty... ma to mat presne ten svoj styl... a ci sme toto alebo hento videli u toho ci onoho pred 10 rokmi a co ako.. ved aj volant ma nadalej kazdy aj 4 kola.... tesme sa teda z auta ake nema paru .... samozrejme nie je to masovka ale v pripade toyoty tie masy uz robia ine civilnejsie kusky... toto je skratka vymakany sportovy model so zavodnymi korenmi... na rit nepadam ale tesim sa tomu... toyote obecne fandim a toto je paradne spestrenie inak uz coraz vsednejsej malej triedy. Nezavid... nechaj radost plynut... toto auticko uz teraz zacina byt legendou bez ohladu na nejake predane cisla a cenu.... je proste jedinecne a prislo doslova ako spasa a milacik publika v tomto uz coraz viac kabelmi poprepletanom autosvete.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 16:01
Re: Sánka dolu...
Chápu, že na papíře to může vypadat jinak, ale tohle je o třídu menší auto.. Máš tohle vše v nákupní tašce..
Avatar - iudex
1. 2. 2021 16:01
Re: Sánka dolu...
Čisto z praktického hľadiska máš pravdu. O triedu väčší 5-dverový hotheč bude rozumnejšou kúpou a spraví viac úžitku.
Ale či aj viac zábavy, o tom sa dá odôvodnene pochybovať. Proste takmer 1,5tonový predohrab asi nebude jazdiť tak dobre a zábavne ako 1280 kg štvorkolka s dvomi samosvormi. A nie každému ide len o praktickú stránku veci. A keď sa všetci testéri unisono zhodujú, že GR je najzábavnejší hotheč (a niektorí išli ešte ďalej, aj mimo kategórie HH), tak na tom zjavne niečo pravdy bude.
A mimochodom ak už porovnávať, tak nie s predohrabom GTI, ale s Golfom R, štvorkolkou, ktorá dokáže tiež dať viac výkonu na zadok a driftovať. Ale tam je už ten rozdiel triedy vidieť aj finančne, základný GR je za 46t a ten driftmód je v balíku Performance za ďalších 2000 eur, takže min. 48t. A v tomto kontexte je cena Yarisa 37t asi adekvátna.
Btw. ja by som tiež o GR v reále neuvažoval a skončil pri o triedu väčšom HH ako je ten Clubsport.
Avatar - miromen
1. 2. 2021 16:20
Re: Sánka dolu...
Jenže ten Golf R je pravě ukazkou toho, že vykon, čtyřkolka a nějaky drift mod ještě nejsou zarukou toho, že jde automaticky o to zabavnějši načini, kterym bude jistě ve větši miře GTI CS. A i zde zazniva, že na běžnych cestach GR nenabidne te zabavy zas až tolik. Tohle je prostě něco jineho než HH. A třeba realna hmotnost toho GR se bliži někde ke 1400kg tedy pokud si to dobře pamatuji.
Avatar - iudex
1. 2. 2021 16:53
Re: Sánka dolu...
Nie, Golf R má cez 1,5t, asi 1530 kg alebo tak nejak. Teda rozdiel oproti Yarisu GR bude štvrť tony a to jazdu dramaticky ovplyvní. Proste bude to dospelejšie, komfortnejšie, ale menej živé a zábavné.
Avatar - miromen
1. 2. 2021 17:10
Re: Sánka dolu...
Tak jasně, že R bude hmotnostně vyše i to povinne DSG něco uděla, bylo by divne kdyby ne. Nicmeně dostal jsem se k čislum 1387kg u GR a 1551kg u R. Jestli se na ty udaje da spolehat netušim pač je to vyčteno se zeperfs a tam to muže byt z ruznych zdroju.
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 17:21
Re: Sánka dolu...
Jsem trochu zmatený uz kdo mluvi o čem. Nekdo GR oznacuje jako Golf R, nekdo GR jako Yaris GR. Kdo se to v tom má pak vyznat?
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 17:24
Re: Sánka dolu...
Jojo... jdu si zajezdit s kamarádovou M3kou.... (Mazdou 3 :-[] )
Avatar - miromen
1. 2. 2021 17:36
Re: Sánka dolu...
Jo to je podobne jako nedavno o tom RS. Jinak R asi nebude Yaris a GR zřejmě nebude Golf.
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 20:05
Re: Sánka dolu...
tak u tebe v tom příspěvku, na který jsem reagoval, to je jasné. Ale koukni na svůj předchozí a nevíme o čem píšeš.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 08:38
Re: Sánka dolu...
Sorry, ja zvyknem písať o Golfe R ako GR, tu to ale mätie. Ale z kontextu je zrejmé, že ak píšem o hmotnosti GR cez 1,5t, tak hovorím o Golfe R. Ale asi budem používať skratku TYGR (Toyota Yaris GR), to je celkom výstižné (copyright white label). :-)
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 08:54
Re: Sánka dolu...
jo GR a TYGR je dobře oddělené. :yes: pro white labela
2. 2. 2021 01:07
Re: Sánka dolu...
Tak když nic jiného, tan ten Golf R nemá manuál! :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 10:47
Re: Sánka dolu...
Neměl bys KONEČNĚ nějakej automat ZKUSIT? Třeba desetistupňovej Aisin https://www.aisin.com/…tive/powertrain/ řadí rychlejš než DSG nebo ZF8HP

Nebo si místo vzdychání že svět nefunguje podle tebe, konečně nějakej manuál kup https://www.autoforum.cz/…alni-prevodovkou

EDIT fakt by mě zajímalo jak řadíš = jestli náhodou nepatříš mezi tu (drtivou) většinu co jí to dnes a denně na každý křižovatce furt znova a znova = trvá o vteřiny dýl = než se rozjedou
4. 2. 2021 20:51
Re: Sánka dolu...
Bez starosti, s auty s různými druhy automatů jsou najezdil tisíce km (klasický hydrodynamický měničm, dvoujspojka, variátor) a opravdu mě to řidičsky vůbec neuspokojuje! Bez spojkového pedálu prostě řidič nikdy to auto nemá plně pod kontrolou. :-(
1. 2. 2021 19:09
Re: Sánka dolu...
Za mě je toto auto pro velké nadšence a tajemství tkví v detailech. Ať už se bavíme o dvou samosvorných diferácích, karbonové střeše, ultra tenkých náraznících, kovaných kolech nebo o spoustě dalších detailech. V dnešní době ekologie a vysokých nákladů postavili sportovní speciál, který s běžným Yarisem sdílí snad jenom zrcátka.

Kdo miluje sportovní auta, zná rallye, je nadšenec do techniky, nekupuje status a je trochu rebel, tak toto je porno :)
1. 2. 2021 23:09
Re: Re: Sánka dolu...
Řekl bych, že opravdový závodní speciál je ještě něco jiného (včetně ceny). ;-)
1. 2. 2021 23:55
Re: Re: Sánka dolu...
Tak jasně, v kontextu ceny. Snad všichni ví jak jsem to myslel...byla to narážka na srovnání s Golfem GTI apod. A že sice tomu říkají Yaris, ale fakticky postavili jiné auto pro úzkou skupinu nadšenců. Je to jiný svět. Chápu, že to není pro každého a vlastně sám na sobě přiznávám, že v realitě se pro to těžko hledá místo v garáži. Ale srdce nad těmi detaily zaplesá :))
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 00:14
Re: Re: Sánka dolu...
Je to homologační auto pro WRC speciál, takže si myslím, že to odpovídá.
Avatar - lamal
1. 2. 2021 21:04
Re: Sánka dolu...
Zrovnanie tvojho typu je nieco podobne, ako zrovnavat 5 izbovy drevenny dom v Hallstatt Village za 998 000€ s 8 bytmi v Trnave za tu istu cenu.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 09:14
Re: Sánka dolu...
Jak tu nedávno napsal Foe - každá diskuze má svého hugina.
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 09:40
Re: Sánka dolu...
:-[] :-[] :-[]
Avatar - curwasportiva
1. 2. 2021 16:51
K dokonalosti staci jen
Vykuchat DPF filter, odpojit repracky na fake zvuk a dat na to poradny vyfuk bez tlumice... Nove sani a odladit jednotku na tech japonskych 200kw :-!

EDIT: Co tu minusy, ja myslel ze je to stranka o autech. Hele to neni povinne pro vsechny, vy hosove si muzete koupit tu 80 kw verzi a do repraku si nahrat zvuk sveho oblibeneho robertka...
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2021 18:08
Čtyřkolka
Auto vypadá super, na takového prďolu mi tedy přijde poměrně těžké ale budiž. Ale mám jeden problém. Uznávám, že ve čtyřkolkách jsem toho rychle příliš nenajezdil, ale jak je myšleno to, že když jsem přijel příliš rychle do zatáčky a chytil jsem nedotáčivost, tak blbci šlápnou na brzdu ale řidiči přidají plyn a čtyřkolka zatočí? To mi nefungovalo ani u předokolek ani u zadokolek :'-(
Rozbalit vlákno
15
1. 2. 2021 18:56
Re: Čtyřkolka
Tak jde o to rozhýbat auto tím správným směrem. Vygoogluj si zvládání smyku, bude o tom tuna materiálu všude. U čtyřkolek záleží co to je za druh a kam posílá výkon. Spousta dnešních čtyřkolek jsou šméčka co pomůžou při prokluzu a zbytek řeší ESP.
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 20:09
Re: Čtyřkolka
tak u předokolky je to snad jasné, že nedotáčivost nezlepšíš přidáním plynu. Pokud je nějaká čtyřkolka, která má dejme tomu poměr 80:20, tak ta toho asi taky moc nenadělá. Ale pokud se jedná o nastavení, v daném momentě to bylo 30:70, tak přidáním plynu opravdu zadek pomáhal zatáčet.
A jestli jsi to nezažil u žádné zadokolky, pak no comment.
1. 2. 2021 20:39
Re: Čtyřkolka
Já se omlouvám, možná jsem jen drobet nechápavý takhle při pondělku :-) Ale přijedu do zatáčky, začíná se mi hrnout předek, tak když u zadokolky přidám plyn, tak mě to přeci kopne ještě více po tečně ven, ne? Musím buďto drobet ubrat, abych zatížil přední kola nebo je aspoň srovnat a pak poslat zpátky do zatáčky?
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 20:41
Re: Čtyřkolka
Zadokolka ? Ta má spíš tendenci k přetáčivému smyku, ne ? Ty popisuješ nedotáčivý.
1. 2. 2021 20:52
Re: Čtyřkolka
V článku je nedotáčivý smyk čtyřkolky vyřešený přidáním plynu. Což prostě nechápu bez ohledu na pohon
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 21:00
Re: Čtyřkolka
Z vlastní zkušenosti ti mohu říct jen to, že pokud nemáš adhezi, hrabou ti všechna 4 kola a letíš ze zatáčky tak jako tak (led), pokud ji nějaké kolo chytne, bude se chovat dle toho, jaké.

Když přední = stejné jako s FWD, když zadní = může tě to hodit i do přetáčivého, když to přeženeš, když všechny 4, tak se to chytne a zatočí, ale já bych tohle v provozu nezkoušel a řídil se tím ubráním plynu :)
Avatar - iudex
2. 2. 2021 09:03
Re: Čtyřkolka
Uzavrime to asi tou poslednou vetou, teda že v premávke to radšej neskúšať a do takej situácie sa nedostať. Keď som raz dostal so štvorkolkou šmyk, tak to boli milisekundy, na žiadnu reakciu nebol čas a už som bol v protismere. Našťastie nič nešlo a ešte na vozovke ma zrovnalo ESP. Neviem si skutočne predstaviť v danej situácii sa skúšať z toho šmyku "vyhrabať" pridaním plynu.
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:07
Re: Čtyřkolka
Pravdu máš :yes:
2. 2. 2021 13:17
Re: Čtyřkolka
Ale přece, jak bylo psáno výše, záleží na typu čtyřkolky. Mám doma 2 - xdrive a haldex 5- Haldex umí poslat max 50% dozadu, xdrive standardně posílá 60%. Tzn. že pokud řídím auto plynem, haldex se spíše chová jako fwd a xdrive jako rwd (i když bmw se dá daleko lépe řídit plynem). A pokud GR umí 70% poslat dozadu, věřím, že vyřešit nedotáčivý smyk přidáním plynu, je naprosto logické
2. 2. 2021 13:29
Re: Čtyřkolka
Právě že není, ale už mě to nebaví, když je tu třikrát argumentováno tím, že je to logické, ale nikdo to nevysvětlí. Letím do zatáčky, auto se hrne ven, přidám plyn, klidně 100 procent na zadek. Kde najednou vezmu ten ohybový moment, který připlácne předek zpátky do zatáčky a zadek mě začne jakoby předjíždět?
Samozřejmě chápu, že v půlce zatáčky přidám u zadokolky plyn a auto se stane více přetáčivějším. Ale v článku je prostě napsáno, že jsem v zatáčce moc rychle, jsem nedotáčivý, tak zmáčknu plyn :-)
Ale opravdu, už mě to vlastně nezajímá a jsem ňouma 8-s
2. 2. 2021 14:30
Re: Čtyřkolka
Tak šup někam na polygon... prostě to tak funguje, vlastně jsi to sám popsal - pokud máš dostatek výkonu nebo lehké auto (ideálně obojí), tak přidání plynu v zatáčce spustí přetáčivý smyk a tím se vyrovná nedotáčivý. A obrat "v zatáčce moc rychle" se nerovná tomu, že jsem v zatáčce moc rychlý...podle mých zkušeností to chápu tak, že jsem začal točit dříve, než se auto do zatáčky "srovnalo", tj. třeba ještě na brzdách... Píšeš o zatížení předních kol, zkoušel jsi někdy při plných brzdách (to jsou přední kola opravdu zatížena) zatáčet?? Okamžitě následuje nedotáčivost. Pokud přestanu brzdit a dupnu na plyn (a řídící jednotka nebo mechanika auta si to správně přechroupá), výkon jde na zadní nápravu a následuje přetáčivý smyk... Ale bez praktických zkušeností to evidentně pochopit nelze. Líp to teoreticky vysvětlit neumím, chce to praxi..
Avatar - iudex
2. 2. 2021 08:52
Re: Čtyřkolka
Ťažká? Podľa čoho usudzuješ? Naopak, je to extra nízka hmotnosť, úplne bezkonkurenčná. Porovnávať s najbližšími HH so 4x4 ani nemá zmysel, lebo to sú o triedu väčšie autá a vážia o 200 až 300 kíl viac (Golf R 1540 kg, M135i 1600 kg). Problém je, že v triede nie je nič porovnateľné, ale v minulosti tu bola koncepčne podobná Audina S1, tiež štvorkolka, manuál, turbo s 231k a tá vážila... 1415 kg! Teda podobne veľké auto podobnej koncepcie, ale o dramatických 135 kg viac!
Ešte stále sa Ti javí 1280 kg ako veľa? ;-)
2. 2. 2021 09:03
Re: Čtyřkolka
Když já to hloupě přirovnal ke Cupře, která má s automatem a v kombíku jen o 100kg víc, přitom to je dvakrát takové auto. Ale zase to nemá čtyřkolku, vlastně nevím, asi je to tedy dobré :-)
Avatar - iudex
2. 2. 2021 09:06
Re: Čtyřkolka
Štvorkolka je proste záťaž. Na mojom aute to robí tuším 80 kg, v menšom Yarise iste menej, ale tých 50 kíl to bude. Len pre porovnanie, predokolka Fiesta ST má 1283 kg.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 09:21
Re: Čtyřkolka
Malý auto velkej výkon a ne z atmosféry ale turbo = nejsem fanda 4x4 ale fyzika

Jedna poháněná náprava dneska jde https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 v obdobném BMW a spol kde je R6 turbo = už i tam je potřeba 4kolka

Furt JDE postavit auto i s vyšším výkonem a zadokolka = ale musí být celé jinak postavené nějak takhle https://www.garaz.cz/…-o-trun-21001296 nebo aspoň https://www.auto.cz/…edine-ale-134259

Prostě mrňous s velkým TURBO výkonem = 4x4 (ta Fiesta a další silné předokolky stejně potřebují https://www.autosalon.tv/novinky/archiv/ford-fiesta-st-nabidne-samosvorny-diferencial-a-patentovane-zadni-pruziny
Avatar - speedfred
1. 2. 2021 18:40
Mnoho povyku pre GR?
Asi nie a je fajn že takéto auto občas niekto ešte dodá na trh. Ale! My v mladších rokoch narodený (rozumej straší) pamätáme týchto áut trochu viac: Integrále, Evo,STI, Celica,Sunny GT-R, 323GTX/GTR a pár dalších. V dobách nedávno minulých bolo týchto áut v ponuke celkom dosť prečo zrazu opadol tento záujem? Myslím že ľudia majú viac peňazí tak z tejto strany asi problém není. Škoda.
Sám som kedysi vlastnil Mazdu 323 GTR https://www.google.com/search?… a vždy si na ňu spomeniem keď vidím nejaký test tohoto Yardu GR
Asi tak nejako podobne jazdila aj 323, ale možno aj preto že ju mal vo svojich rukách pán Béreš z Košíc ktorý na nich jazdil relly. Vypínateľné ABS a "špér" diferencialy dokázali divy. V čase vlastníctva na konci 90-tych rokov to auto jazdilo fakt neskutočne a hlavne zimné zasnežené prázdne Oravské okresky to bolo niečo na čo sa nezabúda. Takže chápem nadšenie ľudí ktorý riadia toto GR. Prečo ich ale není viac? Mám akoby pocit že prvej sa takéto autá robili pre potešenie, teraz musí byť zo všetkého vývar?
Milion není málo peňazí, ale ako základ na nejaký další level asi primerané.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 19:17
Re: Mnoho povyku pre GR?
Hlavní důvod bude prostě ten, že není zájem. Lidi sice mají peníze, ale taky spoustu jiných zájmů, než aby cpali prachy do v zásadě jednoúčelového auta.
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 10:06
Re: Mnoho povyku pre GR?
Skôr je to nezáujem automobiliek aj vďaka komplikovaným homologačným predpisom (víz nižšie) a emisným pokutám.
Sem tam niečo na trh príde a je to vcelku rychlo vypredané.
1. 2. 2021 19:59
Re: Mnoho povyku pre GR?
Ja som síce asi mladší ročník ako ty. Ale prvé auto čo som si kúpil za vlastné bola Impreza. Síce len atmo dvojliter so 160 koňmi, ale to auto ma veľmi bavilo. Na okresky mi ten výkon stačil a na snehu sa s autom bez ESP dalo dobre pobaviť. Ale za dobu čo som to auto mal sa doprava v mojom okolí výrazne zahustila. Už som mal problémy nájsť si priestor a trochu to auto prehnať.
Hádam, že to môže byť dôvod prečo táto trieda aut vymiera. Tie autá boli na okreskách zábavné, ale na okruch nemali dosť výkonu. Okrem toho veľa ľudí ani nemá čas isť na okruh. Proste sa len chceli odreagovať po ceste z práce(to bol môj prípad), ale tá je dnes tak preplnená, že to nie je možné.
Avatar - lamal
1. 2. 2021 20:49
Re: Mnoho povyku pre GR?
Ta nahustena premavka je des, to moze byt totalny dealbraker. Jedine si obcas vyjst na nejaku dlhsiu trasu 200-400 km na okresky (a stale ti to nemusi vyjst), ale to je uz nieco uplne ine ako nejaka daily fun cestou do prace a naspat. Si myslim, ze lepsie to nebude, ludi je furt viac aj aut :-|

Tiez som si takto uzival denne cca 30 km tam a 30 naspat na svojich Primerach, ked uz na nic ine aspon na to, ze sadnem do Nissana som sa vzdy tesil. :-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 21:01
Re: Mnoho povyku pre GR?
Slovy klasika " Dlouhá cesta po okresce je časově rychlejší a zábavnější, než po dálnici " :-[] :-[]
Avatar - lamal
1. 2. 2021 21:06
Re: Mnoho povyku pre GR?
Si píš hlavne ked je plna sedliakov v TDIčkach :-! Najrychlejsie auta v okrese... ked to neslo inde, pak ta predbehol v obci :D
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 21:09
Re: Mnoho povyku pre GR?
:D No jo, komplexy se musí hojit :D To by jinak nešlo :D
Avatar - lamal
1. 2. 2021 21:13
Re: Mnoho povyku pre GR?
Najhorsie bolo cakanie na teplotu oleja :D Nastastie tie auta bavili aj ked si jazdil normalne, vlastnost vyvazovana zlatom dnes :-)

PS: nefunguju mi komentare v moje.auto, tak snad to rozchodia...
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 21:22
Re: Mnoho povyku pre GR?
:D hlavně ty dýmové efekty stojí za to :D

Jo, MACZ by potřebovalo nějakou rekonstrukci
Avatar - lamal
1. 2. 2021 21:29
Re: Mnoho povyku pre GR?
Najdolezitejsie tlacitko na palubke je vnutorny okruh :-!
Avatar - Ozzman
1. 2. 2021 21:44
Re: Mnoho povyku pre GR?
:-[] :-[]
2. 2. 2021 05:17
Re: Mnoho povyku pre GR?
To, že lepšie už nebude mi je jasné. Pribúda aut aj reštrikcii. Preto som presadol do sterilného hybridu. Je to dobre presúvadlo na moje trasy. Občas mi chýba sa trochu prebehnúť, ale viem, že ostrejšie auto by som využil tak raz za mesiac. A to je proste málo na to, aby som o tom pri výmene uvažoval.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 10:40
Re: Mnoho povyku pre GR?
Súhlasím s premávkou a nemožnosťou zajazdiť si, tiež to vnímam, že na bežných cestách sa už nedá takmer nikde vyblbnúť, jedine na okruhu. Z tohto pohľadu je jednoúčelové auto luxus (u väčšiny by to muselo byť tretie auto v rodine a to je proste moc).
Na druhej strane z môjho pohľadu netreba hneď rezignovať a hodiť to do opačného extrému, teda nudného hybridu zameraného len na spotrebu. Stále sú tu výborné kompromisy, univerzály "do tanca aj na počúvanie" :D , či už hotheče, alebo o triedu väčšie potentné autá. Tie zvládnu ako dennodenné poskakovanie do práce v dostatočnom komforte, ale aj to občasné vyblbnutie na okreske či okruhu.
Pokiaľ čisté spaľováky nezakážu úplne (čo bude onedlho), tak to dobojujem na nich, netreba ísť tej smutnej elektrickej budúcnosti v ústrety už teraz a dobrovoľne.
Avatar - xxc
2. 2. 2021 11:27
Re: Mnoho povyku pre GR?
Lenze ta elektricka buducnost je zabavnejsia.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 11:42
Re: Mnoho povyku pre GR?
V 700k Taycane možno. Ale tu sa bavíme o bežných dostupných autách, teda v rámci hybridov Prius či Octavia IV. To je pre Teba zábavnejšia budúcnosť?
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 11:53
Re: Mnoho povyku pre GR?
Hele, neber to tak... my máme Prochyho, vy zase XXC... každý národ má své slabiny :-[]
Avatar - iudex
2. 2. 2021 12:44
Re: Mnoho povyku pre GR?
Tak vy máte ešte Sakru, to je jediný šašo, ktorý aj do debaty o zábave v nadupanom hotheči dokáže vniesť svoj slabučký hybrid. :-[] Aj to chvíľu vyzeralo, že sa stiahol, ale on len naberal druhý dych a hurá, záplava spamu s hybridmi, Lexusom a pratetou je tu zase. 8-s
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 15:24
Re: Mnoho povyku pre GR?
No myslím, že já byl první se zminkou hybridum. Už v příspěvku do článku :)
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 12:02
Re: Mnoho povyku pre GR?
Docela JO = to co sem tu psal nebyl výmysl. Obyčejnej Auris hybrid = je viz Ozzyho měření FAKT většinou nejrychlejší v odpichu ale taky v zatáčkách (to o lepším těžišti a rozložení hmotnosti a zavěšení kol není blbost ale O TOM auto je = fyzika kašle na materiál na palubce a logo, zajímá jí naopak JEN TOhle)

Jedu na okresce z kopce delší rovná trasa a jedu svých obvyklých ca 100 km/h dojede mě Okta (řídí např ryccardo = co předjíždí běžně ve 140 km/h jak se popsal) a tlačí se mi do kufru. To mě nebere zažil sem to stokrát jedu dál svou rychlostí. Pomalu se blíží zatáčka. Jedu dál svou rychlostí a nebrzdím Okta za mnou lehce zvětšila metrový odstup od mého zadního nárazníku. Furt nebrzdím ale řadím B https://bazar.automedik.cz/…889/toyota/prius nešlapu na brzdy nevypouštím prach a teplo ale "tankuji" (a přitom zpomaluji). Okta za mnou už brzdí, já ne já "tankuji nabírám energii". Vzhledem k lepšímu těžišti, lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy, lepšímu zavěšení kol a menším převisů prostě FYZIKA = projíždím zatáčku výrazně rychleji než ta na rovince tlačící Okta. V apexu pustím do práce elektromotor (tu energii kterou natankoval před zatáčkou) 80kW (ten slušně hýbe i BMW 5er) zdaleka tolik nesnížená rychlost jako u Okty nakopne auto rychlostí o které si všichni (krom Alfy https://www.auto.cz/…y-edition-128296 :yes: :-! ) mohou nechat zdá. Okta(viec) po průjezdu zatáčkou kouká kde je ten hybrid a nechápe = hybrid co se mu teď na rovince tlačil do kufru je desítky metrů daleko (a neopotřeboval brzy a nevypouštěl do vzduchu přebytkové teplo a eště měl menší spotřebu)

Jo JE to docela zábava = popravdě mraky aut co jim ujedu na semaforech a to občas fakt drtivě že jsem ZA křižovatkou když se do ní rozjíždí, mě pak na omezení (jedno jestli 50 nebo třeba 70 km/h) výrazně vyšší rychlostí předjíždí = asi aby "srovnali skóre" :-)

Jezdím "nudně" většinou těch +10 procent nebo km/h nad.. jinak většinou RYCHLEJI než = většina aut. Ale dost z nich je (na omezeních viz předchozí odstavec) pak FAKT RYCHLEJŠÍCH
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 12:18
Re: Mnoho povyku pre GR?
Nema Auris náhodou 60kw elektromotor?
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 12:21
Re: Mnoho povyku pre GR?
Sakra = i ty brute? :D
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 12:23
Re: Mnoho povyku pre GR?
Tak lepší já než někdo jiný, ne?
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 12:25
Re: Mnoho povyku pre GR?
Tak to možná viděl ten Brutus = Ceasar URČITĚ ne :*)
Avatar - Mikesus
2. 2. 2021 12:26
Re: Mnoho povyku pre GR?
:-[] :-[] :-[]
No vždyť jo :-[]
Ale dokážu si představit, jak by ti to tu někteří dali sežrat.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 12:28
Re: Mnoho povyku pre GR?
No spíš = (jen) někteří ne

Nicméně to 12:02 je skutečnost a skutečný příběh :-)
Avatar - xxc
3. 2. 2021 08:05
Re: Mnoho povyku pre GR?
Myslel som bežné autá, na takú hondu e sa nesťažujú, aby nebola zábavná. Alebo možno aj 150 kW ID3, Tesla a pod. Ja s tým jazdím, na bežnej ceste v meste je určite zábavnejšie citigo, ako napr. Bmw s predným náhonom. Alebo máte iné skúsenosti? Aj keď do citiga by sa hodil silnejší motor.
Avatar - speedfred
3. 2. 2021 10:09
Re: Mnoho povyku pre GR?
A čo pre Vás znamená zábava pán XXC?
Avatar - Emel
3. 2. 2021 11:03
Re: Mnoho povyku pre GR?
XXC má dost zážitků ve Scenicu...
Avatar - xxc
3. 2. 2021 11:13
Re: Mnoho povyku pre GR?
ved to je otazka, co je zabava :-)
Avatar - speedfred
3. 2. 2021 11:34
Re: Mnoho povyku pre GR?
Ja sa pýtam čo je pre teba zábava , nie všeobecnú poučku.
Píšeš že Citigi je zábavnejšie ako to BMW čo máš.
Avatar - xxc
3. 2. 2021 13:08
Re: Mnoho povyku pre GR?
Zabava je asi ako lyzovanie, ovladatelnost ked sa to smyka :-) Mozno preto ludi bavi sa chodit lyzovat. To je na beznych okreskach.
Avatar - white label
3. 2. 2021 12:00
Re: Mnoho povyku pre GR?
Citigo se silnějším motorem = UP! GTI
Avatar - xxc
3. 2. 2021 13:11
Re: Mnoho povyku pre GR?
Ale ja nechcem nahrievat motor a chcem okamzitu reakciu, cize aspon 80 alebo 100 kw motor tam mohli dat.
2. 2. 2021 13:06
Re: Mnoho povyku pre GR?
Spotrebu som pri rozhodovaní moc nezohľadňoval. Uživil som auto so spotrebou 9 v čase keď som jazdil oveľa viac a benzín bol drahší. Išlo skôr o iné veci. Nástupca na EU trhu nebol, dovoz z USA som zavrhol a Subaru bola jediná značka kde by som ochotný prepáčiť absenciu kombíku. Inak som pri malých deťoch proste chcel kombík. Môj rozpočet mohol dosiahnuť tak max na 320i bez M paketu. Takže prémiu som moc neriešil.
Ďalšia vec bola, že v práci som mal skúsenosť s TSI aj THP a tie motory mi prišli strašne bezpohlavné. Aj keď si išiel rýchlo, tak to proste nebolo ono. Trochu záživnejší motor bola 1,5 vo Focuse, ale tú na našom trhu zrušili a vyradili vlastne jediný turbo motor v hre. Tak som na to rezignoval a kúpil hybrid :-) Ak by Toyota pustila do EU pohon z USA, tak výber mohol skončiť inak.
Autá z ktorých sa pri mojich schopnostiach dá potenciál vydolovať len okruhu ma zatiaľ nelákajú. Za pár rokov upadne aj potreba kombíku, tak uvidím čo potom vyberiem. Ale najbližšia bude výmena bude Yaris a stále viac premýšľam o tej 1,5 už len z toho dôvodu, že to auto podržím až kým sa deti búdu učiť jazdiť a rád by som ich naučil používať 3 pedály.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 13:58
Re: Mnoho povyku pre GR?
Ak si mal badžet na 320i, tak by Ti vydalo na Focus ST kombi. A mal by si všetko, aj kombi pre rodinu, aj zábavu pre seba. ;-)
Ale inak áno, rozumiem a rešpektujem, len si proste nemyslím, že je už tak zle, že niet čím nahradiť 118 kW Subaru, aby bola zábava aj úžitok. Zlatý vek hothečov síce práve končí, ale stále je z čoho vyberať a ešte 2 roky dozadu bol výber bohatý ako nikdy predtým a za super ceny.
2. 2. 2021 14:51
Re: Mnoho povyku pre GR?
Popravde ma Focus ST ani nenapadol. Pozeral som skôr civilnejšie verzie a stále viac som sa presviedčal, že tam musí byť automat. Ak to chceš ako jedno auto, tak potrebuješ mať v rovnici jednak zábavnosť a jednak to, že prechádzam mestom, kde prvé 3 km z práce idem často 20 minút. Ta zábavnosť mi chýba len občas, ale to posúvanie v kolóne ma s manuálom sralo skoro každý deň.
A čo sa týka náhrady Imprezy. To auto bolo dnešnou metrikou pomalé. Prakticky mu dnes šliape na päty aktuálny Yaris 1,5. Ale pre mňa bol pôžitok už len hodiť tam trojku a poslať ručičku otáčkomeru za 7000. V tom aute si proste nepotreboval rýchlosť lietadla, aby si mal z jazdy dobrý pocit.
2. 2. 2021 00:00
Re: Mnoho povyku pre GR?
Bohužel souhlasím a vnímám to každý den v praxi :(
Avatar - xxc
2. 2. 2021 11:23
Re: Mnoho povyku pre GR?
Ja mam este celkom prazdnu cestu z prace, aj zabavit by sa dalo. Len podla clanku ma to nejak neoslovuje, v malych rychlostiach je to sterilne ako BMW, zabava prichadza asi az na hrane. Isofix vpredu naco, ved deti budem trepat do auta cez predne dvere. A ten vyhlad, dozadu pre istotu nebude a nemat prehlad o premavke za mnou, dakujem, v Scenicu mam zazitkov dost. Inak cena je dobra a ako zabavne retroauto to mohlo byt dobre.
1. 2. 2021 19:38
Výška sedadla
Podobný problém měl i Focus. Konstruktér o tom tehdy říkal, že prostě není finančně únosné posadit sedadlo jen pro ST nebo RS níž, i kdyby chtěl. Celý bezpečnostní paket je odladěný na určité úhly a výšky a celý by se musel předělat včetně nových crash testů. Prostě se podobných aut prodává teď moc málo.
Rozbalit vlákno
2
2. 2. 2021 00:01
Re: Výška sedadla
To je zajímavá informace, tohle by mě nenapadlo, ale dává to smysl. Díky za sdílení :yes:
Avatar - lamal
2. 2. 2021 13:23
Re: Výška sedadla
to sa divim, ze to nedochadza drvivej vacsine ludi, co si kupuju kity na znizenie sedaciek vo vela HH... idu ako teple rozky, ked potom pri nehode netrafi hlavou airbag, ale palubku/bocny stlpik bude too late
Avatar - lamal
1. 2. 2021 20:44
present for GReta
Taketo GReat vozenie bolo ? Parada :-)
Od prichodu info o novej generacii Yarisa mu velmi fandim, mohli za to rendery skeletu, ktore ma dostali v pozitivnom zmysle. Vedel som, ze bude maly, lahky, sirsi s tuhym skeletom, co je vzdy vytecny zaklad. Vsetko to sedelo s new age planmi Toyoty, ktora chce robit lepsie jazdiace auta, kde Corolla ukazala cestu.

Real podla testov beznych verzii tomu odpoveda a GR je uz len taky TOP of class, ktory prisiel omnoho skorej nez by som po prichode new gen, ocakaval.
Ako jeden z mala si myslim, ze by ani 1.5 s 88kw/125k a 950kg nemusela byt spatna hracka na okresky... vykonu tak akurat aby sa vyuzil na max, ktomu trochu lepsie 16ky kola a fajn gumy, 6kvalt. Za 380tisic a k tomu vyborna spotreba ?

Zaujimave citanie hosi, super zazitok, tesim sa na nejake debatky live ak nam to 2021 umozni :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 09:27
Toyota
Pětihvězdičkové auto a po nějaké době i pětihvězdičkový test :yes:
Musím smeknout před konstruktéry Toyoty, ty kilowaty i ty Newtonmetry jsou parádní, v podstatě by byly velice pěkný i na čtyřválcový dvoulitr, navíc pětiletá záruka zdarma :yes:
A v kontextu toho, jaká je to "limitka" mi i ta cena přijde pořád slušná.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
2. 2. 2021 10:03
Re: Toyota
Jj, v kontexte tej techniky a parametrov to to adekvátne. A v kontexte predošlého Yarisa GRMN a jeho nezmyselnej ceny je TYGR úplne super kauf.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 10:32
Re: Toyota
Pre sakru: tretíkrát a naposledy: Tento uživatel je na vašem hate-listu, jeho příspěvky jsou skryté.
Avatar - Hammunasakra
2. 2. 2021 10:39
Re: Toyota
Snad naposledy pro KAŽDÉHO fandu HL = fakt jako FAKT myslíte že tohle někdo nechápe? :-O :D
Avatar - Emel
2. 2. 2021 10:47
Dilema
No, je (bylo) to bychařské dilema u Toyoty... GT-86 s klasickou koncepcí RWD kupé, ale bez přesvědčivého výkonu... nebo GR s toaletním posazem, ale zato působivou dynamikou?

Po přečtení testu to vidím na variantu dvě... ale samozřejmě motor z GR v GT by mi udělal největší radost :-)
Rozbalit vlákno
50
Avatar - iudex
2. 2. 2021 11:02
Re: Dilema
Tak z tohto pohľadu by to dilema nebola vôbec. Obe sú to podobne nepraktické autá (2/3dv. 2+2 miest.), ale výkon a štvorkolka to rozhodujú v prospech TYGRa. GT86 nemala výkon ani rýchlosť, takže zostávala len tá zábavnosť v nízkych rýchlostiach, pretáčavosť na požiadanie (ale aj to čiastočne vďaka ekogumám bez gripu). TYGR (ak má tie dva samosvory) dokáže v podstate to isté, teda driftovať dverami napred, ale k tomu má aj poriadny výkon a rýchlosť, plus je použiteľný celoročne a teda univerzálnejší (bez dopadu na zábavnosť).
Proste okrem rozdielu triedy vo výkone je tu ten pohon, z môjho pohľadu takéto chytré 4x4 s preferenciou zadku je lepšia voľba, ako čisté RWD; podobná zábavnosť, ale väčšia univerzálnosť a použiteľnosť.
That being said, nekúpil by som ani jedno (lebo nepraktický dvojdverák).
Avatar - Emel
2. 2. 2021 11:20
Re: Dilema
Driftovat dveřma napřed právě s GR bude asi dost hardcore. Cit v řízení u RWD kupátka bude určitě lepší. A lidi co znám s GT-86 v zimě taky jezdí a baví se.
Ale jo, hádat se nebudu, mně z toho taky vychází jako vítěz GR.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 11:47
Re: Dilema
Driftovať na suchom asfalte je hardcore v čomkoľvek, ale pozri si akýkoľvek test TYGRa teraz, na snehu a mokre a s ním driftuje každý redaktor, nemusí to byť zrovna Rasťo Chvála: https://youtu.be/22WPPTdu4A4?t=323
Avatar - lamal
2. 2. 2021 12:48
Re: Dilema
Nesuhlas, pretoze GT86 vykon ma a je oproti GR vyuzitelny na maximum aj na priemernej okreske. Na okruhu sa to otoci v prospech GR, ale kategoricky tvrdit, ze GT86 je so svojimi 200k bez vykonu nejde.
Pomer cena/vykon motora nie je pre kazdeho jedine rácio.

To jest tedy najvacsi rozdiel medzi GR a GT86, ze GT vyuzijes na max na beznych cestach a ma aj dobru spotrebu... proste funny GT.

PS: tiez by som bral GR
Avatar - iudex
2. 2. 2021 14:12
Re: Dilema
Samozrejme že to nie je len o výkone, ale proste rozdiel medzi GR a GT86 bude v reále väčší než by indikoval papier (201 vs. 262k). Je všeobecne známe, že ten atmoboxer mal v strede citeľný prepad výkonu, resp., krútiaku a tých 200k bolo len úplne hore. A inak nesúhlasím s tým, že výkon GT86 je využiteľný na priemernej okreske, zatiaľ čo TYGRa nie je. Naopak vďaka pohonu to bude využiteľné do posledného koňa, nielen efektne, ale aj efektívne.
Každopádne aj tak sa zhodujeme, že radšej GR. ;-)
Avatar - lamal
2. 2. 2021 15:29
Re: Dilema
Za aku cenu vyuzitelny na priemernej okreske ? Pokial cakas, ze ti niekto uzavrie okresku tak asi ano, vyuzijes aj GR.
V real premavke nemas sancu, za cenu riskovania zivotov ostatnich aut, motoriek, cyklistov, za cenu pokut a porusovania predpisov ?

Jazdim po okreskach poslednych 15 rokov casto a skutocne na plno som vedel vyuzit tych 170k v 1300kg aute. Dnes mam problem vyuzit na plno 200k v auto s necelymi 1300k... potiahnes 2-3 a mas 140 co na tej okreske chces ? Mas ponatie ako ten GR yaris zrychluje ?
Avatar - Emel
2. 2. 2021 15:33
Re: Dilema
Taky na tom nemusíš stát jako na rejči... tak jak jsi to napsal by to skoro znělo, že receptem na okreskovou zábavu je slabý auto, ale tak to přece není.
Myslím, že drtivá většina testerů GT-86 vč. fajnšmekrů se shodla, že pár koní navíc a zejména pár Nm ve středním pásmu tomu autu chybí... jen se různí názory na to, jestli je to velký problém nebo problém, který ostatní vlastnosti auta přebijou.
Avatar - lamal
2. 2. 2021 15:41
Re: Dilema
Jo, ale v principe ak ides s autom na 40% pretoze to rychlejsie nejde za prepokladu, ze nie si bezmozek, tak ho nevies vyuzit.

V podstate to tak myslim, ze recept na ideal okreskove auto je mensi vykon a hlavne zabavnost a ovladatelnost... emocie. Zabava v nizkych rychlostiach.

Chapem aj prijemne kultivovane, svizne vozenie sa v ramci limitov a bez zmykania maxima z auta, to ma tiez nieco do seba v podstate mozes tymto stylom jazdit na okreske aj s GR a vyuzivat 40% jeho potencialu. Otazka je ci ho potom potrebujes a nebola by vacsia zabava s niecim co vyuzijes na 80%.

Je to cele velmi individualne, asi sa to neda jednostranne vyriesit....
Avatar - iudex
2. 2. 2021 16:13
Re: Dilema
Ad:
V podstate to tak myslim, ze recept na ideal okreskove auto je mensi vykon a hlavne zabavnost a ovladatelnost... emocie.
A tu máš práve malého zábavného prcka, tak akosi nerozumiem, proti čomu vlastne bojuješ.
Ja som na okreskách jazdil ostro s pár ozaj výkonnými autami a skôr ako výkon za problém vnímam rozmery auta. Proste nejaký osmičkový bavorák je už príliš dlhý a široký na naše okresky a tam riskuješ pri každom vybočení zadku, že pôjdeš cez 2 pruhy. To sa ti práve s pidiautíčkom ako je Yaris nestane, tam práve máš tú obratnosť, maneévrovateľnosť a agilitu aj pri polovičnom výkone ako ten 8er a naplno sa s ním prevezieš aj na našich okreskách.
Takže ja kvitujem nielen to, že je TYGR je výkonný, ale tiež že ten výkon je v tak malom, obratnom a zábavnom aute s parádnym pohonom a podvozkom.
Avatar - lamal
2. 2. 2021 16:45
Re: Dilema
Nebojujem, s tym rozmerom suhlasim.
Reagoval som na toto ´´GT86 nemala výkon ani rýchlosť´´...takze si stojim za tym, ze ma GT oproti yaris GR plne vyuzitelny vykon na beznej okreske a v premavke. Buduci majitel si uz len musi rozhodnut, ci je to dobre, alebo nie.

Ukoncil by som vlakno :-)
Avatar - iudex
2. 2. 2021 16:04
Re: Dilema
Poňatie mám, na zopár výkonných autách už som jazdil. ;-) Inak využitie výkonu nerovná sa automaticky maximálna rýchlosť (z Tvojich rečí sa mi javí, akoby si to stotožňoval). A ako ma presvedčil aj jeden tunajší kolega, aj výkon 911GTS je na ceste plne využiteľný. Len si musíš byť istý, že nemerajú. :D
Avatar - lamal
2. 2. 2021 16:11
Re: Dilema
Myslel som ponatie skor o tom GR, nie celkovo. Vyuzitie výkonu = rychlost, pokial sa nebavime o benzinovej elektrocentrále. Ak tomu nemas dat kde napiť tak ho nevyuzijes, ked das trochu napiť GRku tak ides 160 a viac... maximalka vozidla je v tomto kontexte irelevantna, jedina maximalka v tejto debate je 90kmh ha ha... :-)
Avatar - iudex
2. 2. 2021 16:24
Re: Dilema
Mňa rozhodne nemusíš obviňovať, že som rovinkový či diaľničný strelec, maximálku môjho auta 250 kmh som videl len na videu a aj na okruhu som najviac šiel 220. Ale proste ten maximálny výkon využiješ pri ostrej jazde aj na okreske, na dvojke či trojke v nižších rýchlostiach, pri výjazde zo zákruty, predbiehaní a pod. a proste neverím, že by toho výkonu v Yarise bolo priveľa a že by práve výkon kazil nejak dojem z auta či jeho využiteľnosť a zábavnosť a so slabšou atmosférou že by bol zábavnejší.
Avatar - lamal
2. 2. 2021 16:40
Re: Dilema
So slabsou atmosferou ide o GT/GR86 tj uplne ine auto so zadnym nahonom, kde by to ako celok mohlo byt a aj je zabavnejsie ako Yaris GR.... pre istu skupinu ludi.

Inak hej, je to o preferenciach a ked da Toyota s GR86 na vyber, tak je to ideál pre BYkupcov aj real kupcov.
Avatar - white label
2. 2. 2021 18:27
Re: Dilema
A ani k tomu nutně nepotřebuješ awd... :-)
Avatar - white label
2. 2. 2021 18:31
Re: Dilema
A víš, že plynový pedál nemá jen dvě polohy (on/off)...?
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 19:27
Re: Dilema
Presne tak, nemusíme jazdiť 300+ , stačí 270 :-[]
Avatar - lamal
3. 2. 2021 12:27
Re: Dilema
Ano, ja som vsak spokojnejsi ked to mozem zadupnut do podlahy a vyuzit maximum. Kopa tych skutocne sportovejsie ladenych aut zacne fungovat ako ma az pod zatazou, to asi nebude na pol plynu s 40% vyuzitim potencialu. To plati aj pre podvozky, vsak to poznas.

Inak chapem co tym myslis..
Avatar - xxc
3. 2. 2021 13:00
Re: Dilema
presne tak, tiez mam radsej podlahu v slabsom aute, ako nevyuzity potencial v silnom
2. 2. 2021 13:25
Re: Dilema
Tak pre mňa je napríklad zvuk atmo motora oveľa krajší ako zvuk fúkaného motora. Okrem toho plochý motor mal zaujímavý zvuk aj pri 4 valcoch.
Yaris GR je fakt efektívne auto. Hoď do neho bezpečnostné prvky a môžeš vyraziť na rally a tam ide primárne o sekundy. Pre zábavu by som dal prednosť novej GR86, ktorá podla predbežných údajov vyriešila priebeh výkonu v strednom pásme, čo sa pôvodnej GT86 dosť vyčítalo.
Ad zábava na snehu. Snehu je u nás stále menej a ak mám jazdiť za snehom, tak to môžem jazdiť aj na okruh.
Avatar - lamal
2. 2. 2021 13:33
Re: Dilema
Co sa tykalo zrovnania starej GT86 a Yarisu, tam by som si isto vzal Yarisa, ale v pripade novej GR86 s 2.4kou by som naopak bral GR86... presne pre to co vravis. Okrem toho ta nova 2.4 bude lahko laditelna, vyfuk a sanie spravi dost na tom objeme.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 14:14
Re: Dilema
Drobný problémik bude v tom, že GR86 si reálne nekúpiš (ak si ho teda nenecháš individuálne doviezť z Ameriky). Takže dilema je to čisto teoretická.
Avatar - Emel
2. 2. 2021 14:18
Re: Dilema
BRZ nebude. U Toyky se neví... ale poslední info co jsem viděl bylo neofiko že jo
https://www.japan-cars.cz/…odavat-v-evrope/
2. 2. 2021 14:53
Re: Dilema
Ja si myslím, že GR86 bude. Toyota sa teraz snaží ponúkať autá, ktoré jej robia image. A emisie ju ešte pár rokov páliť nebudú.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 15:58
Re: Dilema
Tak hej, nádej ešte žije, ak si niekto emisne môže dovoliť aj "nerozumné autá", je to práve Toyota. Druhá vec je predajnosť, čísla GT86 v EU neboli nejak zázračné, takže je otázka, ak by im to aj emisne vyšlo, či to dajú na európsky trh. Aj keď som presvedčený, že GR86 bude lepším autom ako predchodca a odstráni hlavnú časť kritiky, tak to redajne vidím ešte horšie, ako GT86. Ale bodaj by som sa mýlil, GR86 prišla a predávala sa dobre.
3. 2. 2021 05:47
Re: Dilema
Veľa sa ich predávať nebude, ale to platí aj pre Supru a Yaris GR a predsa sú tu. Všetky tieto modely sú v EU viac reklamou ako serióznym biznisom.
Šancu na lepšie predaje môže mať Corolla GR ak z nej spravia civilného brata Yarisa. Tá by mohla vnikať na štandardnej linke a tým byť dokonca lacnejšia ako Yaris. Ale neviem ako je na tom produkcia motorov a pohonu pre tieto modely.
Avatar - Ozzman
3. 2. 2021 06:06
Re: Dilema
Corolla GR by měla dostat shodnou techniku, jen snad o trochu podlazeny motor, takže asi levnější nebude..
3. 2. 2021 09:05
Re: Dilema
Už som to písal pod článkom o možnej Corolle GR. Bude to vecou prístupu. Yaris GR vniká na linke len preň kde je veľký podiel ručnej práce, preto je tak nízka ročná kvóta, viac nestihnú vyrobiť. Aj podvozok je atypický a kládol sa veľký dôraz na hmotnosť(karbonová strecha).
Platforma Corolly umožňuje pohon oboch náprav. Nepotrebuješ robiť veľké úpravy linky na to aby si tam vedel vyrábať model GR. Ak pôjde o civilnejšiu verziu, tak na to hodíš sériovo vyrábanú kasňu a nepotrebuješ riešiť kde ušetríš hmotnosť. Vieš produkovať rýchlejšie a väčšie série. Potenciálny problém je dodávka motorov, prípadne iných komponentov podvozku.
Avatar - pradeda777
2. 2. 2021 11:33
Re: Dilema
...přesně toto mě napadlo GT-86 s touto mechanikou. Těžko říct jak daleko s novou GT-86 ve vývoji pokročili ale za zvážení by to stálo..... :-!
Avatar - iudex
2. 2. 2021 11:52
Re: Dilema
A čo by si s tou GT86kou získal oproti Yarisu? O niečo krajšiu karosériu kupé, to beriem, ale z hľadiska jazdy či zábavy nič. A je otázne, či by predsalen väčšia 86ka nevážila viac ako prcek Yaris (a hmotnosť je tu kľúčová).
EDIT: ale možno si pod touto mechanikou myslel len motor, nie aj pohon 4x4, potom by to zmysel malo (teda RWD s 261k).
Avatar - miromen
2. 2. 2021 12:11
Re: Dilema
Ja tě pořad važně nechapu. Ty jen poukazuješ na nějakou techniku auta s kterou automaticky spojuješ zabavu. Přitom tohle neni prvni redakce tedy pokud to neobšlehli od jinud, kde se pravě nad tou zabavnosti pozastavuji. A zřejmě se asi čekalo vic a asi pravě jako ty pravě na zakladě te techniky.
Avatar - iudex
2. 2. 2021 12:31
Re: Dilema
Nerozumiem, kde sa čakalo viac? Auto dostalo plných 5* práve vďaka zábavnosti. A tá zábavnosť je dané najmä kombináciou unikátnej techniky (4x4 s preferenciou zadku a dvomi samosvormi), výkonu a rozmerov/hmotnosti auta.
A ak narážaš na to, že auto nedriftuje pri každom stlačení plynu na suchej ceste, tak to je predsa len dobre, nie? Ako by si využil jeho výkon a rýchlosť, keby tá medza adhézie bola príliš nízko (ako to má GT86)? Naopak ja oceňujem, že auto vie jazdiť rýchlo a čistú stopu, ak to chceš alebo potrebuješ a naopak vie jazdiť ajdvermi napred, ak si dostatočne dobrý šofér a máš to v ruke. Viď Rasťo Chvála, nielen na snehu: https://youtu.be/22WPPTdu4A4?t=323
ale aj na asfalte driftuje: https://youtu.be/22WPPTdu4A4
Avatar - lamal
2. 2. 2021 12:50
Re: Dilema
´´A čo by si s tou GT86kou získal oproti Yarisu?.....z hľadiska jazdy či zábavy nič´´ .... to sa celkom divim, ze vynasas taketo sudy na zaklade nicoho
Avatar - iudex
2. 2. 2021 14:04
Re: Dilema
Tak samozrejme len teoretizujem na základe testov a videí, ale sám iste vnímaš to nadšenie z GR, na rozdiel od minulosti, keď sa čakalo veľa od GT86 a potom v praxi z testov plynulo trochu sklamanie, proste očakávania sa úplne nenaplnili. Kdežto pri TYGRovi sa zdá, že nadšenie je bezvýhradné. A trúfnem si odhadnúť, že je to práve pre pre kombináciu motora a pohonu, samozrejme plus podvozku a ich zladenia.
Avatar - lamal
2. 2. 2021 15:21
Re: Dilema
Malo z tych testerov, ktori vyslovovali sklamanie z GT86 boli fajnšmekri, alebo skutocni nadsenci.
Ludia sa delia na rozne typy konzumentov. Je jedno ci sa bavis o autach, alebo inych veciach. Niekto si kupi radsej velky byt na sidlisku a niekto maly bytik v starom centre, niekto si kupi lampovy zosik a par citlivych sirokopasmovych repro za 3000€ a niekto si za 3000€ kupi domace kino s 500w subíkom a ´´300´´ reproduktormi.

Tak to mas aj s GR, vacsinu tuctovych testerov vykrmenych turbom a pribrzdovanim kolies dokaze nadchnut na GR to, ze to ma maly opovrhovany trojvalec ktory taha pyčo a za mega aj s 4x4 a torsenmi... to znaci, ze ich to vykonovo nepripravi za tu cenu +- o nic oproti HH.
GT86ka bola pre tych ostatnich, co chceli delikatne ovladatelne auto na okresky a vylety vo dvoch... podobne ako Miata. Oladatelnost a vyuzitelny vykon, auto ako celok.

Tymito teoriami teda nikdy nenajdes jedinu pravdu, ta neexistuje. Kazda skupina uzivatelov na to bude mat iny pohlad a preferencie a tie su dane aj tym kde a ako ziju atd.
3. 2. 2021 16:43
Re: Dilema
zdravim, mal som GT86 hned ked vysla ako dovoz z nemecka (pre srandu kupil som ju ako dovoz z Nemecka za 21500,- E netto a po roku a pol predal za 19 500,- ( - )a teraz mam GR, este na prevozkach. Preto mozno len kratucke porovnanie, kedze som GR pojazdil len par dni (cakam na SPZ).

som fanusik atmosfery, preto GT86 ktoru som miloval, jazdil aj v zime so zulovou doskou v kufri a predal len kvoli tomu ze ma uz nebavilo davat do zadu dve male deti, kazdy den :D...teraz som si chcel dopriat V8 atmo kym este su (bullit), avsak skocil som po GR, teda V3, turbo...uplne niekde inde. :D

nie som ziaden pilot, a s GR som si v pohode v beznom mode pri ceste z kontroly originality struhol kruhac v smyku s rychlym vyjazdom, ako kedysi za starych cias s GT, pricom zazitok bol vyraznejsi, prejazd rychlejsi, ale nemal som pocit nebezpecia. Iste, ak sa budeme bavit o agresivnej jazde okreskami, tak tam na to pojdem pomaly lebo je to bestia - ale to co mi da bezne, denne radost, viadukt, kruhac, a podobne - tak mozem povedat ze je to bomba. Iste, toto nie je moje jedine auto, inak by som mozno volil prave vacsi HH, ale uz po tych par jazdach rozhodne nelutujem a tesim sa na dalsie jazdy :yes: :-!
Avatar - speedfred
3. 2. 2021 21:12
Re: Dilema
Asi len malá technická, TYGR nemá V3 motor (ak si to myslel) ale R3.
Avatar - lamal
4. 2. 2021 12:06
Re: Dilema
nech sluzi, test na ´´moje auto´´ by potesil
Avatar - pradeda777
2. 2. 2021 16:36
Re: Dilema
YAGR tu není na furt. GT86 je tu for a long run...... ;-)
Avatar - pradeda777
3. 2. 2021 06:12
Re: Dilema
Ano, myslel jsem jen motor + RWD....
2. 2. 2021 13:14
Re: Dilema
GT86 skončilo GR86 súce nemá papierovo oveľa viac výkonu, ale bude lepšie využiteľný(nebude tam hluchý stred) odhadujem, že stovku dá tak o sekundu rýchlejšie a v pružnosti bude rozdiel ešte výraznejší. Na GR to síce stačiť nebude, ale na vyblbnutie na okreskách bude mať sily dosť.
Avatar - lamal
2. 2. 2021 13:27
Re: Dilema
Iste, preco by to hned muselo byt rovnake ako Yaris GR, co je uplne ine auto (turbo s 4x4) ? Len za to, ze cena je podobna woe ? Mam pocit, ze niektore persony si cely zivot vyberali len auta s najvyssim vykonom za danu sumu... tzv fajnšmekri :D
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 19:24
Re: Dilema
Ja som bol opáčiť Toyotu GT86 a zlé to auto určite není. Za tých 700 či 800 by som ho nekúpil ale teraz keď sú už za cca 300 tak to možno začína dávať trocha význam na blbnutie či nejaké dalšie ladenie a úpravy. Motor z TYGRa by GT86 asi celkom pasoval ale bez 4x4.
Avatar - lamal
3. 2. 2021 11:14
Re: Dilema
Suhlas... ta nova 2.4 na tom bude o velky kus lepsie
Avatar - Emel
2. 2. 2021 13:51
Re: Dilema
Jo, vím že skončilo. O GR86 v Evropě se zatím spekuluje, naposledy jsem viděl informaci že ano... ale otázka je kdy a za kolik. Proto to dilema stavím spíš mezi končící GT a Yariskou... myslím, že nějaké skladovky s 0 na km ještě jsou.
2. 2. 2021 14:58
Re: Dilema
Tak potom máš ešte jeden bod v rozhodovaniu. Ak premýšľaš o GT86, tak je to auto hneď k odberu a GR ak teraz objednáš, tak ho dostaneš tak za rok.
Avatar - iudex
3. 2. 2021 11:31
Re: Dilema
Na sauto som žiadne GT86 nenašiel. Sú tam ešte nejaké BRZ, základ do 900t a final edition za milión: https://www.sauto.cz/…aru/brz/18898883?…
Avatar - Emel
3. 2. 2021 12:34
Re: Dilema
BRZ je tam asi patnáct s nájezdem do 15km... to mi na zemi velikosti ČR přijde docela dost.
https://www.sauto.cz/osobni/hledani#…
Avatar - Ozzman
2. 2. 2021 12:00
Fosteku
Tak kde jsi náš automobilový guru? Test měsíce, na který tady velká část lidí čeká a ty nikde? :D
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2021 14:14
Měl sem tu čest...
Ji mit na den pujcenou, jako jo, jako nejaky treninkovy auto na souteze bych si to dovedl predstavit, ale mit ho i jako druhy auto do rodiny tak to urcite ne. Jezdit jezdi skvele, ikdyz s 4kolkama s delsim rozvorem je vetsi sranda, ale ten vzhled, to je priserny, krabice bez jedinyho mista na karoserii, kde bych si mohl rict, jo to auto je fakt hezky. Jasne, spousta lidi rekne, ze zalezi na tom jak to jezdi. Jasne, vyse pisu, ze jezdi skvele, ale proste kdyby to aspon trosku vypadalo k svetu. Posledni maly “ostry” auto ktery fakt dobre vypadalo snad z kazdyho uhlu ikdyz samozrejme neda se srovnat s GR bylo Grande Punto Abarth nebo EVO Abarth. To je nazivo opravdu nadherny maly “sportovni” auto. A druha vec je posez, sedet jako na barove zidli opravdu nevzbuzuje pocit skoro zavodniho naradi.
Rozbalit vlákno
6
2. 2. 2021 18:28
Re: Měl sem tu čest...
bylo tady STi a Evo a bykupci šíleli a nakonec druhé skončilo a první skončilo v EU... takže gratuluji Toyotě k odvaze, ale jsem trochu skeptický, v případě těch dvou zmiňovaných dostal kupec, a třeba je to mylný pocit, něco navíc. minimálně víc místa a plus jeden válec...
Avatar - _Karel_
2. 2. 2021 18:43
Re: Měl sem tu čest...
Ano, dostal (by) něco navíc, ale taky by dnes nestály milion.
2. 2. 2021 19:58
Re: Měl sem tu čest...
Nevím co by staly dnes. Ale kolem milionu byly, možná trochu víc. Ale byly to auta, a to už musím a pravděpodobně nepřesně, citovat jednoho majitele: Evo je auto, které krom toho, ze funguje jako závodní special, ještě odveze pohodlně čtyři lidi a nakup z Bauhausu včetně drbátka na koule :)
2. 2. 2021 20:46
Re: Měl sem tu čest...
To drbátko chci
Avatar - iudex
3. 2. 2021 11:23
Re: Měl sem tu čest...
Presne tak, stáli by nejakých 1,3-1,4M. Tu je jedna zabudnutá skladovka STi z 2018 za 1290000 Kč: https://www.sauto.cz/…impreza/18056103?…
3. 2. 2021 15:48
Re: Měl sem tu čest...
srovnávací test z doby před deseti lety, STi 1,15M a Evo 1,2 ale obě jsou o kus větší auta.
https://www.tyden.cz/…ojem_102497.html
jestli postupem času trochu zdráhly je nepodstatné nimrání se v detailech, podstatou mého sdělení bylo, že takové jednoúčelové auta těžko hledají kupce a zapálené jásání není k ničemu...
ale uvidíme, třeba se mini-mikro-toyota bude prodávat jako housky na krámě a já se budu mýlit...