Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo Giulietta se opět rýsuje. Dostane techniku sdílenou s DS

Spojení Skupiny PSA a Fiat Chrysler Automobiles do celku Stellantis otevírá nové možnosti. Sdílení techniky napříč koncernem bude chtít využít také Alfa Romeo.
Zpět na článek
1. 2. 2021 18:07
No tak určitě...
...nová Giulietta na platformě DS s tříválcem 1.2 PurTech, popř. s hybridem a automatem, toť "sen" každého Alfisty! :-O :-O :-O :-( :no: :no: :no:
1. 2. 2021 18:06
Na co potřebuje Stellantis
z prstu vycucaný trapácký DS, když má jména jako Alfa Romeo, Maseratti, Lancia, Citroen (no dobře, ten už odrovnaly předchozí garnitury)?
Bude to crazy koncern.
VW jede Golfa na 50 způsobů...tohle bude horší. Nějakej pětikorunovej kostitřas ala Crossland-2008 na 50 způsobů.
50 odstínů křápu. A takový to byly značky a jména!
1. 2. 2021 18:38
A už to jede :-)
.... vůbec nic o tom nevíte, DS4 se má pokud vím teprve představovat, ale už všichni víte že to bude na ho*no :D :D :D :D

Předokolková platforma od PSA není žádný problém, jde jen o to ji naladit, dát tam správné motory, případně i třeba upravit aby se odlehčila atd. atd. Takže ano, třeba bude mít Giulietta 1500kg a nějaký sra*koidní motor.... a nebo bude začínat někde na 130 koních, vážit 1350kg a pojede slušně....

To nikdo nevíte, tak se hoďte do klidu....
a jestli jste z budoucnosti tak podělaní, tak si kupte veterány, šetřete si nervy a sem nechoďte....

Jo, taky bych chtěl aby Giulietta jezdila na zkrácené platformě Giulie.... to by bylo brutální.... jenže na tomto konceptu nedokázalo vydělat ani BMW.... těžko tedy čekat že by to fungovalo Alfě.... Lidi prostě chtějí něco jiného.... co s tím?

PS: nevíte někdo jestli to budou dělat v manuálu a s klasickou ruční brzdou?
Avatar - Ja Prvni 123
1. 2. 2021 19:22
Re: Alfa
Giulietta bude - teda pokud bude celá Alfa Romeo.
Jen se obávám, že bude hodně "hybridizovaná". Dokud se lidi nevzpamatují a nezačnou volit do evropského parlamentu podle jiných kritérií.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 19:17
Re: Roman
Současná Giulia a Stelvio sou fantasický auta = že se nekupujou až tak masově jako některý daleko horší = to je jiná věc
Avatar - pradeda777
1. 2. 2021 18:36
Píšete v článku...
"Tak se nechme překvapit, jak to dopadne". To zní jak od Honzi Musila...............žádné překvapení se konat nebude....dopadne to zase blbě..... ;-\
1. 2. 2021 21:06
Re: Alfa
Ty děláš, jako by u Alfy vše záleželo jen na designu! Její přitažlivost přece stojí a padá taky s nadupanými motory a jedinečnou radostí z jízdy!
Avatar - kari.laz
1. 2. 2021 18:33
Boooože
Koho taková kravina napadla? Totální propadák ala DS, který není nic jiného než Citroen, který sám o sobě je bída a oni to narvou i na Alfu.
1. 2. 2021 20:15
Re: Re: Roman
Nabídka motorizací určitě problém není. Nafta 100 118 140 154kw. Benzín 147 206 375kw.
Avatar - lyon667
1. 2. 2021 18:48
Re: No tak určitě...
Kdyby se vykašlali na uměle vytvořenou značku DS, mohli tuto roli svěřit Alfě. Technika bude dřív či později stejná, ale Alfa má aspoň zavedené jméno.
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 21:17
Re: BLUE SUN
Ty si spokojný s hranatým volantom od krišotu medzi kolenami, vieme.
2. 2. 2021 09:32
Re: Alfa
Giulie je nejlepší sedan, který jsem kdy řídil. Až mi bude 60, tak si ho koupím pro zábavu. Bmw 3 může prodat 50x tolik aut (taky jedno mám:D) ale jízdně je Giulie snová.
2. 2. 2021 14:56
BLUE SUN
Milé modré sluníčko! :-) Chtěl jsem reagovat na tvůj jeden konkrétní příspěvek, nicméně jsem si pak přečetl ještě druhý a pak další.... Tak mi přišlo tak nějak jednodušší Ti věnovat název celého "Podcastu" :D
Na tyto stránky se přihlásím pár krát do roka, abych se znovu a znovu utvrdil, že zde vesměs chodí opravdu jen kecalové, bychaři a takoví ti, ehhm, jak jen to říci, dnešní odborníci na slovo vzatí, které stvořila dnešní doba. Dnešní "hvězdou večera" jsi však především Ty :yes: :-)

To, jak famózně pracuješ s daty, jak znáš lék na všechny bolístky automobilové branže - hotový krizový manažer. To, jak se o Alfa Romeo vyjadřuješ, co píšeš, jak si na prémii jen hraje a jak se nechytá atd. atd..... to, mně jen a jen utvrzuje v tom, že TY JSI V NOVÉ ALFĚ POSTAVENÉ NA GIORGIO ANI NESEDĚL, NATOŽ V NÍ JEL ČI DOKONCE ŘÍDIL! Víš, a tady veškerá debata pak postrádá smysl :-!
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2021 18:45
Re: No tak určitě...
A co bys radši? Konec? Já bych teda radši Alfu s tříválcem v základu, než nic.
2. 2. 2021 22:19
Re: Tak jo
Pokud si to ještě nepochopil, tak debilní elektrifikace by Alfu zcela zničila! Takovou Alfu by si nikdo nekoupil! U ní je snesitelný maximálně mikrohybrid!
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 15:32
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Ano, málokterý pravověrný alfista si koupí Giulii, což je spíš auto, které se pořizuje na IČO. Ale nevím, proč vás tak triggruje představa, že by mohl našetřit na sportovní kompakt. Vy vidíte Aresemu do peněženky? To je zase debata na úrovni.
2. 2. 2021 13:29
Re: Alfa
Že to pod půl mil. nejde?! To řekl kdo, ty? :-) 400 000 aut chtělo po AR i FCA. A když nepočítám stařenku Giuliettu, tak prakticky se dvěma modely. Podle mne nesmysl. A pokud to bereš jakože nutná min. cifra pro zaplacení vývoje.... V tomhle by ten Stellantis mohl být OK, když teď budou v rámci koncernu techniku sdílet, tedy i platformy, tak náklady na vývoj budou logicky taktéž sdílené. No a, pro mě za mě, ať si použijí platformu z čeho chtějí, pro Tonale z Compassu, pro další modely klidně z DS. Ale ať pro boha hlavně ta auta, která dělají Alfu opravdovou Alfou, zatím stále staví na Giorgio. Až nechápu, jak to může být tak skvělá záležitost, když už to má pět let a hlavně to tolik let předtím ještě trvalo, než to konečně představili. No a až to jednou opravdu stačit nebude, tak ať tahle ta auta stále nechají vyvíjet těmi, kteří to opravdu umí....
Jinak prodejům samozřejmě nepřispěl ani fakt, že pro mne zcela nelogicky, zařízli Giulii v kombíku. Ono, po tak dlouhém oddalování příchodu platformy Giorgio, do tolik očekávané nové éry značky po době temna, přijít v roce 2015 jen se sedanem... tohle fakt trh a Evropa především potřebovala :-O
2. 2. 2021 12:28
Re: Alfa
Tak nemožnost pořídit si do Giulie "digitální budíky" mě fakt vůbec, ale vůbec nevadí. Já si jí totiž nemůžu koupit proto, že ti pitomci k benzínovému dvoulitru nenabízí manuální převodovku! :-O A to by chtěli s Giulií aspirovat na pozici nejřidičtějšího sedanu na trhu! Nepochopitelné, neuvěřitelné, neomluvitelné!!! :-( :no:
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 08:55
Re: A už to jede :-)
Pri všetkej úcte k 500X (je to v rámci svojej kategórie výborné auto), myslíš si, že by Alfa Tonale mala mať “horšie” alebo porovnateľné motory ako FIAT? Čím bude potom Alfa výnimočnejšia? Infotainmentom s väčšou obrazovkou a cúvacou kamerou s rozlíšením väčším “o 5 pixelov”?
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 21:22
Teraz
len dúfať že túto diskusiu prečítalo aj vedenie Stellantisu (či ako sa to volá) a hurá do nových projektov.
Návodov majú viac než dosť a pár ľudí odtialto by som tam šupol ako vedúcich vývojových družín.
Modrák by to mohol potom viesť komplet celé.
Avatar - Stejsn
2. 2. 2021 15:18
Re: Re: Alfa
Na fanatických alfistech vůbec nezáleží, protože fanatiční alfisti jsou kupující ojetin.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 14:33
Re: Roman
Nie som fanatický Alfista, ale mám talianske autá rád (radšej ako nemecké, francúzske, japonské atď.) a nehanbím sa za to. Nemám ani nič proti DS ako takému, ale nehnevaj sa, pokým to má technický základ aký to má, tak je to a bude to pre mňa “leštený prd” aj vzhľadom na všetky tie pročína cingrlátka. Jediné DS, ktoré sa mi svojho času vzhľadovo páčilo, bolo DS3, teraz ako tak s jedným zatvoreným a druhým prižmúrením okom DS7, ale ako píšem, iba po stránke vzhľadu.
Lepšie by v Stellantis spravili, ak by DS začali stavať na základoch AR, opačným prístupom spravia aj z AR práve ten “leštený prd”.
2. 2. 2021 13:13
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Tak pokud by tě to zajímalo, tak v garáži mám coby hobby car extrémně zachovalou 156, ty "jasnovidče"! :-[] :-[] :-[]
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2021 11:45
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
ozivit lanciu :yes:
2. 2. 2021 10:50
Re: Alfa
Ještě mi ani nebylo 40 ;-)
A jinak já problém vidím v tom, že FCA od počátku chtěla po AR nesmyslné cifry co do počtu prodaných kusů! Pakliže prodeje AR jsou špatné, co pak jsou prodeje Fiatu?! To jsou právě ty dopravní prostředky, která mají dělat v tomhle ohledu čísla. To srovnejte třeba s takovými, dnes již bratříčky, Peugeotem či Citroenem. Ha, tak kdo že jako málo prodává??? Dle mého, značka jako Alfa Romeo by se měla srovnávat s prodeji např. takového Jaguaru, či do budoucna Cupry. A tím myslím segmentově, jednotlivé modely, protože v současné době už má AR v podstatě jen dva modely. A to modely, které osloví ŘIDIČE, nikoli řidiče, kterých je dnes většina ;-) Já vidím budoucnost zachovat řidičská auta, která je radost řídit, to, co vždy AR uměla. Ať si tam klidně přidá pár "slabších tuctových" modelů, které trochu udělají čísla, využijí jméno Alfa Romeo, ale s citem. Čísla, co do počtu prodaných kusů, by měly dělat jiné značky, kterých tam mají v koncernu dost! No a pak vidím recept, samozřejmě ve snaze získat lepší reputaci co do spolehlivosti, která už dneska není tak špatná, ale pořád, když se zeptáš průměrného automobilisty, co je spolehlivější BMW nebo Alfa, odpověď bude myslím jasná. Přičemž aktuálně je realita spíš opačná :-) Pořešit ještě takové ty, jak já říkám "italské věci" co do zpracování, no a samozřejmě se časem snažit končit stabilně v černých číslech, čili v plusu. Tohle by měl Carlos Tavares po AR podle mě chtít, ale ne nesmyslné cifry co do počtu prodaných kusů aut. Jaká bude realita, až čas ukáže, zatím to jsou všechno jen a jen slova.....

A přidám pár tabulek, jak že na tom teda ta AR vlastně je:

https://carsalesbase.com/…ized-crossovers/

https://carsalesbase.com/…3-midsized-cars/

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?…
2. 2. 2021 10:19
Re: No tak určitě...
No vidíš, já ji loni koupil, pač mě oslovila a to ani nejsem zas tak stará generace :-) Ač jsem srdcem a duší Subarista, bohužel díky Bruselu si už u Plejád nedokážu v EU vybrat, proto Alfa. A jsem kupodivu spokojený ;-) Ale máš pravdu, tahle auta holt nikdy nebudou pro průměrné davy lidí, ty vskutku neosloví. Očividně patříš mezi ně i ty :-)
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 08:48
Re: A už to jede :-)
V podstate mi to môže byť jedno, pokým bude na výber aj štvorvalec, najmä ak ho momentálne majú vyvinutý a celkom schopný. V princípe mi trojvalec neprekáža v bežných autách mainstreamových značiek ako základná motorizácia. U značiek ako MB, BMW a aj Alfa Romeo, ak sa chcú prezentovať ako “niečo viac”, mi to príde ako faux-pas.
A išlo mi len o to, že ak to bude 1,5 trojvalec, tak zrejme to nebude z dielne FCA 😉
2. 2. 2021 06:21
Re: No tak určitě...
Za poslednych 5 rokov tiez jednu, ale len jazdenku.
Avatar - idam.i
1. 2. 2021 21:21
Re: No tak určitě...
No dobré bla,bla ,bla.
Kto tu kúpil Alfu za posledných 6 rokov?
Jo,jo já bych ji koupil :-!
2. 2. 2021 15:06
Re: Alfa
A to si vem, že by jsi vytáhl čísla Lamba, Ferrari, Mclarenu...ty se na škodovku vůbec nechytají. měli by to zabalit? ;-)
2. 2. 2021 09:39
Re: Re: Alfa
Těžkopádná 159? Možná tak proti 156. Dobová konkurence určitě nejezdila lépe
2. 2. 2021 04:48
Re: Re: No tak určitě...
Ehm za posledních 5let tři kusy
Avatar - kari.laz
1. 2. 2021 21:03
Re: No tak určitě...
Tohle a nebo konec je to samé. Naleštěný prd se znakem Alfy. Pokud všechny ostatní modely budou jen předělané modely PSA, tak mohli raději nechat Alfu důstojně odejít a ne ji zesměšnit.
1. 2. 2021 18:47
Roman
Nevím do jaké míry bude podvozková platforma od DS upravena, ale DS není sportovní divize koncernu. Je to dle mého názoru konec Alfy jakou jsme znali.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 19:04
Re: No tak určitě...
O "zavedenosti" Alfy jsem tady psal nedávno. Z pohledu značky jako celku je to ta, o které se nejvíce kecá a nejméně se kupuje. Alfa je možná zajímavá pro ty, kdo ji znají z dřívějších dob, ale nemá čím oslovit mladou generaci.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 14:04
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Pokým má tú Alfu od novoty (a keby aj nie), stará sa o ňu a na oplátku mu robí to auto radosť, tak sa má za to hanbiť?
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2021 13:09
Re: Alfa
2001... to este pekne slapala alfa 156 co by auto roka 98.... a bol aj kombik.... co dnes uz alfa nema... k tomu tusim auto roku 2001 bola zrovna alfa 147... ale bohuzial pre istotu dnes uz aj tento segment opustili... vtedy mala alfa uspesne obdobie dane novymi modelmi 147 156 166 ... ale potom akoby uz opat zaspali dobu a nestihali drzat modelmi krok a tak predaje opat padali ku dnu.
Avatar - sorpersa
2. 2. 2021 12:45
Re: Alfa
No v 90 rokoch to ťahali ešte dostupné modely 33, 145/146... tak by to malo byť aj teraz.... toto je recept... 2001 bol boom 156... thats all...159 - moju lásku zabili benzínom od Holdenu... giuliu robili 10 rokov, keď vyšla bola už stará, niekto sa čuduje??? A som zvedavý čo urobí s predajom Stelvia nové Grecale od Maserati...:-)
Avatar - sorpersa
2. 2. 2021 12:43
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Tiež si myslím, že partner DS by mala byť práce Lancia, ktorá sa profiovala ako luxusné auto, kdeťto AR športovo založená značka. AR by mala vyrábať cenovo DOSTUPnĚ športovo strihnuté modely.... bože odpust - niečo ako divízia N u Hyuindai. (myslel som cenovo), aby sa to odlíšilo od Fiatu. A na podvozku giorgio urobiť ranu - a to liftabck s dizajnom od zagata, alebo pinin---- to je môj sen :-) Giulia bohužiaľ je už teraz nemoderná... nemá nič viac v dizajne čo povedať ako Okta, alebo 508, Insi a to by chcela konkurovať BMW, potažmo Benzu. Zaujímavé však je ako BMW s tým dvojnosom vlastne kopíruje AR, neviem či si to niekto ešte všimol...
2. 2. 2021 12:37
Re: Alfa
Tak to já s tebou můžu stokrát souhlasit, ale není to požadavek průměrného kupujícího. Když máš dát 1.7 mil za sedan střední třídy a Alfa ti nabídne infotainment 10 let za konkurencí, analogové budíky a nic jiného ti ani nenabídne, tak pak sedneš do Mercedesu/Audi/BMW a začneš pochybovat, zda za všechny ty peníze dostáváš dost. Osobně bych jim tu historickou interiérovou techniku i prominul, pro tu skvělou zábavu za volantem, ale ve spojení s dalšími věcmi, už to u mě tentokrát nešlo.

Ale možná jak říkáš, Giulie dává větší smysl v puristické verzi s minimem výbavy, benzínovým dvoulitrem, jako auto pro zábavu. Jenže to prodeje nedělá..
2. 2. 2021 11:56
Re: Na co potřebuje Stellantis
Tak skôr by sa DS zišiel technický základ Alfy ako opačne... DS T.S. znie inak ako Alfa PT. :D Ak bude mať Allfa aj podvozok DS, tak to sa je sakra na čo tešiť.
Avatar - wakantanka
2. 2. 2021 10:07
Re: Re: A už to jede :-)
Čo majú základné verzie predokolkove verzie pod kapotou iné ako Mini? A vadí to predajom? Nemyslím.
Avatar - sorpersa
2. 2. 2021 09:03
Re: A už to jede :-)
No aj v minulosti mala Alfa motory totožné viacmenej s Fiatom... s výnimkou JTS a to bola tragédia...naftové verzie skoro zhodné. Ale áno súhlasím Alfa by mala byť vyššie a to hlavne dizajnom, podvozkom a zvolenými materiálmi. Mám obavu, že motory dnes rieši málokto, skutočný fajnšmekri kupujú autá o level vyššie. Myslím že FF motory idú peckovo, a máj 120K ako základ Giulietty - prečo nie??? Ale súhlasím, mne uchu lahodia 4 valce, proste som len chcel napísať, že Alfa musí podliezť D3 cenovo, lebo to proste masovo nepôjde a môžu to zavrieť. Súhlasím s názorom, že držať 2 prémiové značky v rámci koncernu a ešte pchať ku nim Lančku a Peugeot.... nooo neviem... ale držím palce
2. 2. 2021 07:03
Re: A už to jede :-)
hmmm to mi nedošlo že 1.3T je vlastně čtyřválec.... tak nevím.... ale nakonec, v dnešní době, tříválec/čtyřválec.... pokud to bude mít 150 koní a víc tak v čem je problém?

že se ti to nelíbí? no tak holt NEkoupíš pátou Alfu, nedá se nic dělat.... já už za italská, nová auta něco utratil a Giulietta s tříválcem by mi fakt nevadila pokud by byl dobrý.....
Avatar - Plautus
1. 2. 2021 23:12
Re: A už to jede :-)
Áno, pokým sa mu pridá aj chýbajúca polovica.
1. 2. 2021 21:02
Re: Re: Roman
Není?! A kde je benzínový dvoulitr s manuálem? A kde kombi Sportwagon? :-(
1. 2. 2021 19:34
Re: A už to jede :-)
.... tak pokud by Firefly 1.3T dostal větší objem tak to bude motor jak víno.... už ta 1.3 jede velmi slušně (180k).....
1. 2. 2021 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 20:53
Re: No tak určitě...
Modrák, modrák a jeho nadávky. Na Krišota ti nikto nešahá a ty si takto zlý.
2. 2. 2021 19:15
Re: Re: Alfa
Když přišla giulia byla už zastaralá?????? A jinak v pohodě?
2. 2. 2021 18:04
Re: No tak určitě...
Mi pride ze si smutny clovek
2. 2. 2021 17:41
Tak jo
Tak jo, kdyz daji podvozek z Alfy do DS tak to nevidim jako problem.

Naopak to ale fungovat nebude, to vime vsichni :-)
2. 2. 2021 15:57
Re: Alfa
přijde ti že alfa má, nebo vůbec muže mít podobný zisk na jednom autě jako ferrari či lambo? Až bude na jednom autě vydělávat alfa 50 % toho co škoda, bude v Turíně velký ohňostroj. Jenže ona nebude....
Avatar - kari.laz
2. 2. 2021 15:00
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
"DS jako technologická prémie"
V čem, že je DS premie, natož technologická? Odprostíme-li se od ceny.
2. 2. 2021 13:22
Re: Alfa
Ten tvůj poslední odstavec by se měl tesat do kamene. Je naprosto nepochopitelné, proč Alfa nějakou cenově relativně dostupnou verzi Giulie se zvukově poladěným benzínovým čtyřválcem, 6st. manuálem a osekanou výbavou nenabídla. Alfisti by jí utrhali ruce!!!
2. 2. 2021 12:39
Alfa
Za posledních 30 let dosáhla alfa prodejů vyšších než 200 000 ks za rok pouze 2x:
1990 - 203 000
2001 - 205 000
tzn. naposledy před dvaceti lety.
Na roční produkci škody potřebují ca. 15 let.
Proboha proč to živí?
2. 2. 2021 12:04
Re: Re: Re: A už to jede :-)
P|esně tak. U Alfy by to byl problém. A velký. :no:
2. 2. 2021 11:30
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Co mi konkurence nabídne více když nestojím o upatlané displeje a kamery na každém rohu auta?
2. 2. 2021 10:50
Re: Alfa
Měl jsem předtím Giuliettu QV, takže ke značce dluh nepočiťuji, pánové. Alfa nejde s dobou. BMW sice nejezdí nijak extra, ale má skvělý infotainment a podobné srandy, které dneska prodávají auta. Do Giulie si pořád nelze pořídit ani digitální budíky. To však z Giulie nedělá horší auto, jízdně předčí 3er s přehledem.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 10:26
Re: Re: Alfa
Nejezdila? To máme jako protiklad E90 nebo W204, a obě tedy jsou oproti 159 jízdně rozhodně lepší. Nebo chceš 159 srovnávat s Passatem a Mondeem?
2. 2. 2021 10:07
Re: Alfa
No a sme doma. Alfu si kupis ked ..... Preto je tam kde je, lebo alfisti nerobia predaje. Z reci sa vyvoj nezaplati. Paradoxom je, ze ak ma aj niekto chut mozno znacku podrzat aj ked za cenu trasformacie, tak je este ten zly.
2. 2. 2021 09:35
Re: Re: A už to jede :-)
Pevně doufám že tam ten Pure tech nedovolí dát
1. 2. 2021 21:00
Re: A už to jede :-)
Sorry jako, ale tříválcovou Alfu ani omylem! To je fakt příliš "silná káva"! :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
1. 2. 2021 20:08
Zní to děsivě,
ale s hodnocením bych počkal na výsledek. I když si moc neumím představit puretechizaci Alfy.
Avatar - xxc
1. 2. 2021 21:30
Re: No tak určitě...
a co to vadi? je to len znacka, auta budu rovnake
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:41
Re: BLUE SUN
Je smutné, že ani jeden z vás tří nedokáže porozumět jednoduše (ano, dalo mi to práci psát vaším stylem) napsaným textům. A ani si ve své zoufalé zaslepenosti nevšimnete, že celou dobu se vůbec nezajímám o auto jako takové, ale o pozici a stav značky. A na to fakt nepotřebuju tisíce kilometrů najeté za volantem Giulie.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 19:22
Re: Roman
To sice možná jsou, ale nabídka motorizací a kombinací, spolu s image značky prostě větším prodejům zatím nenahrává.
Avatar - speedfred
3. 2. 2021 07:10
Re: BLUE SUN
Čože ťa ten volant už pripravil o "mužstvo" keď si taký zlý? :-[]
Ja sa ale k nadávkam znižovať nebudem, nechcem ti ešte viac ničiť tvoj prázdny život.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 22:54
Re: Teraz
Je to neslušný výraz z maďarčiny (fasz), ktorú mimochodom neovládam, ale v doslovnom preklade je to vták v tom najpejoratívnejšom význame, teda kkt/chuj 🙊 8-s
Neskutočne ma rozosmial a má pravdu, lebo sa tu dohadujeme ako malí Jankovia. A pritom Slnko bude bez ohľadu na naše názory žlté/žltočervené/červené...hoci pre modráka zostane aj naďalej modré :D
Edit: takže ten palec dole v tom príspevku vyššie je na mieste, aj keď si myslím, že nie je od speedfreda, ale od iného tu spomínananého :D
2. 2. 2021 22:23
Re: Teraz
Kdo je "fas"? Prosím o překlad! :D
2. 2. 2021 22:16
Re: Tak jo
Jak si na to přišel?! Pokud si to nepochopil, tak tady ta diskuse je vedená pod článkem o nové Giuliettě! A v segmentu C mě tedy přední pohon opravdu neuráží, Alfa ho zde úspěšně používá už od dob Alfasudu, tedy od r. 1971!
:-)
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 21:11
Re: Tak jo
Keď píšeš o hlúposti zrovna ty, tak je to vlastne poklona. Iné invektívy tam už nemáš, pretože si sa akosi s tými platformami prekabátil. A pokým si si nevšimol, tak tu “diskusné kluby”, aj kvôli takým truhlíkom ako si ty, často nenavštevujem.
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 20:24
Re: Re: Alfa
Nabídnout jednu zajímavější verzi s optipaketem a možností manuálu by je nezruinovalo a možná by se o Giulii mluvilo mnohem více než dnes. O kombi nemluvě. Současná strategie v duchu nesmyslného šetření prostě nefunguje.
Avatar - Avanti
2. 2. 2021 20:18
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Ja len doplním, že Panda začína v Taliansku na 12.700 a Lancia na cene 13.550 €, takže to nie je a ani nikdy nebol dvojnásobok. Ypsilonka je v mnohých ohľadoch viac autom, rázvor je o 9 cm dlhší, auto je v interiéri širšie, dokonca sa tvári ako segment B. Ypsilonka ťaží najmä z toho, že ju vyrábajú Poliaci, zatiaľ čo Panda je typicky taliansky odborársky umiestnená doma, čo v ekonomickom pohľade nedáva zmysel.
2. 2. 2021 19:11
Re: Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
No tak za prvé já to auto mám. Nevím v čem nemá takové stelvio krom kamerového systému a předního osvětlení na konkurenci. Jezdí snad špatně? Má horší motory nebo převodovky? Je hůře odhlučněné? Méně komfortní?
2. 2. 2021 19:03
Re: Re: Re: Re: Alfa
Myslím že na A4 se určitě chytala
Avatar - idam.i
2. 2. 2021 17:02
Re: No tak určitě...
Som rád že sa nejaky našli :yes:
Stále tu debatuju tý istý a ja by som rád čítal aj od tých čo Alfu naozaj kúpili.Pozeral som recenzie od 2014 celkovo 3 ,všetky Giulie.To je super. :yes:
2. 2. 2021 15:51
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Jistě, to že je to dávno zaplacený model je důležité. Jenže Ypsilon je zisková hlavně díky tomu, že je to fakticky Panda prodávaná za dvojnásobek ceny Pandy. Je to stejný efekt jako u F500. Myslím si že případný nový model vyráběný už pod Fiatem by takhle nacenit nemohli.
2. 2. 2021 15:32
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Jenže i jenom v té Itálii dokáže dělat slušné prodeje a hlavně generuje zisky. Proto ji stále nezavřeli a byl by nesmysl ji zavírat. Klidně by ji zatím mohli nechat jako značku jednoho modelu pro jeden trh, pokud to funguje.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 15:07
Re: Roman
A napriek tomu koncu dokázala vyvinúť skvelú Giuliu a Stelvio. Bodaj by také konce zažívala ďalších 50 rokov. 🙏
2. 2. 2021 12:52
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
No to co píšeš o alfě, vlastně historicky byla pozice lancie. Ale tu ji Fiat odňal ve prospěch alfy, která to nikdy neutavila v úspěch. Takže bez PSA bych řekl postavit lancii jako sportovní (taková cupra ale i s dostupnějšími modely). Jenže to už nikdo zpět nevrátí. A v rámci toho spolku invalidu Stelantis se spojení s Lancia-DS vysloveně nabízí.
2. 2. 2021 12:40
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Hlavně by to chtělo novou Y, ale ne takovou zakulacenou hroudu na malých kolečkách, jakou je její současná generace... :-O
2. 2. 2021 12:36
Re: Re: Alfa
Tak že byla 159 hrozný přešlap (extrémně těžká platforma, nemožné benzínové motory JTS, postavené na základech jednotek GM), o tom není nejmenších pochyb. Konec konců to přiznal i Účetní. Odlehčená verze s motory JTD a 1750 TBi už ale tak tragické nebyly. Ale i tak - řady 156 se prodalo cca 680 000 ks, řady 159 jen 210 000 ks. To myslím hovoří za vše. :-(
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 11:06
Re: Roman
A dôvodom predajov sú podľa teba najmä kvality tých áut. Ja za tým vidím súhru viacerých aspektov, ktoré sa miešajú v prípade konkrétnych áut a značiek v rôznych pomeroch, a sú to marketing (napr. v prípade BMW), patriotizmus (napr. DS), obavy/krčmové reči (napr. AR), “kolotočársky /pouťový/” efekt (napr. DS), predajná/servisná sieť a prislúchajúce služby, v rôznych pomeroch k jednotlivým spomínaným značkám. Či je to tak správne, si vyhodnotíme každý asi iný záver, trh vie byť neúprosný a ako sa ukazuje aj v tejto dobe, ľudia konajú dosť stádovito...
A snáď chápeš, že tým netvrdím, že BMW predáva len vďaka marketingu...
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 10:51
Re: Re: A už to jede :-)
Tak neviem, či je Mini zrovna superúspešné.
Ale ako tu už PeteBiggy vyššie napísal, tieto autá nebudú nikdy zaujímavé pre priemerné davy ľudí.
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 09:59
Re: A už to jede :-)
Mám to všetko v jednom 🙈
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:12
Re: Re: Roman
Píšu motorizací A kombinací. Ty si vybereš zase jen půlku, která se ti hodí.
Avatar - Plautus
1. 2. 2021 23:10
Re: A už to jede :-)
Ja První píše o trojvalci a Ty o štvorvalci...
Avatar - Plautus
1. 2. 2021 23:00
Re: Roman
Zato teraz získa ten správny imidž. Je to hlavne chyba marketingu, mnohí ani netušia, že Giulia a Stelvio existujú. Výborné produkty, ale opomínané. Zato teraz naleštíme prdy a urobíme im reklamu. Ako vidno na DS, vôbec to nefunguje.
Avatar - Plautus
1. 2. 2021 22:55
Re: A už to jede :-)
Aký 1,5 fiatí trojvalec so zväčšeným zdvihom? Veď 1,3 Firefly je predsa štvorvalec (a 1,0 je trojvalec z neho odvodený). Potom ten trojvalec bude zrejme vychádzať z PSA motora (?).
Celkovo to bude smutné, ak Alfa bude jazdiť na trojvalcoch, nech sú trendy doby akékoľvek. Dehonestácia všetkého a vôbec ma nezaujíma, že má trojvalce aj nemecká konkurencia.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 2. 2021 19:20
Re: A už to jede :-)
Zvláštní, včera jsem četl na Moparu něco jiného... teda o tom motoru.
Všechno sedí, jen tam psali o 1.5 verzi GSE, tedy Fiatím tříválci se zvětšeným zdvihem.

Jako první má být v Tonale a pak jít i do nové Giulietty - na stejné platformě s DS.

Uvidíme. A asi uvidíme relativně brzy, co bude v tom Tonale.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 21:33
Re: Tak jo
Ale ty asi lížeš...nejaký matroš z ulice.
2. 2. 2021 20:58
Re: Tak jo
Já věřím, že podvozkáři Alfy jsou takoví machři, že jsou i platformu PSA schopni naučit parádně sportovně jezdit (jestliže budou moci nasadit nejen specifické pružiny, tlumiče a stabilizátory, ale taky mnohem přímější řízení a výkonnější brzdy) . Pod kapotu ale v žádném případě nesmí přijít francouzské motory, to by Alfu (ale i Fiat) zabilo, ty agregáty musí zůstat italské! Že tato strategie funguje, dokázaly už modely 145/146, 155, GTV/Spider, postavené na unifikované fiaťácké platformě s rozvorem 2,54 m. :*)
2. 2. 2021 20:36
Re: A už to jede :-)
No však jdou taky jeho prodeje pěkně do prde.e a jeho EV SUV je totální propadák...
:-O :-( :no:
2. 2. 2021 19:39
Re: Tak jo
Dát podvozek Alfy do DS by byla marketingová sebevražda Alfy. V rámci Stellantisu by přišla o svůj hlavní trumf! :-(
2. 2. 2021 19:24
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Na nedostatku penazi alebo jazdenom aute nie je zle nic. Lenze tym potvrdzujes vsetko o com sa cely cas rozprava.
2. 2. 2021 18:56
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Jasne ja som uboziak, ked poukazem na to, ze si jednoducho trapny bajkar. Ten jazdeny mustang je presne tvoj styl. Jazdeny. :yes:
2. 2. 2021 18:45
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Sorry, ale ty si fakt neuvěřitelnej ubožák. 159 jsem nepořídil kvůli její beznadějné otylosti a těžkopádností (a nenadchnul mě ani její design) a jinak skvělou Giulii kvůli absenci manuální převodovky u 2.0 benzínu. Fakt nemůžu za to, že Alfa po 156 u svých sedanů vždy neomylně střílí mimo můj terč. P. S. Prozradím ti malé tajemství: o koupi ojetého Mustangu začínám vážně uvažovat. :-)
2. 2. 2021 18:35
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Kde vidíš nějaké "chlubení"? Jen jsem vyvedl z omylu arogantního blba, který krákal, že si Alfu nikdy nekoupím. P.S. Když jsem svojí 156 kupoval, byla tříletá a tudíž vůbec ne levná. A od té doby už AR bohužel žádný sedan, který by mi vyhovoval, neudělala... :-(
2. 2. 2021 18:19
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Nepochopil si to, nikoho netrapi ci ma alebo nema nasetrene. Podstatne je, ze poslednu alfu, ktoru kupil (nevieme ci novu) ma najmenej 15 rokov, ale bude najviac nariekat akym smerom znacka ide ako keby si siel kupit to aktualne. Tak ako vyplakava pri mustangu, ked ho za 7 rokov nahradi elektro verzia. Tieto auta maju nieco spolocne. Nekupi si ani jedno.
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 16:20
Re: Re: Alfa
Není to o tom, že nemá zvuk a jméno. Nemá technologie a působí vedle D3 jako o generaci starší, design je po 159 zklamání, a hlavně stupidně cílí na nejprodávanější verze konkurence, tedy dehet/benzín v automatu a sedan, místo aby se snažila odlišit.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:16
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Hm, určitě ne. Tři prémiové značky už Stellantis neutáhne a Alfu nenechají zničit odbory. Bohužel, ani to oslavované Stelvio není kýženou záchranou.
Měla by být Alfa jako sportovní prémie pro nadšence do řízení a klasiky a DS jako technologická prémie pro ty, kdo si potrpí na nejnovější vychytávky. Takhle by to mohlo fungovat, a byl by to ideál.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:10
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Hm, jenže Lancia je pro svět mimo Itálii ještě mrtvější. A po posledních designových výtvorech zcela nezajímavá.
2. 2. 2021 12:46
Re: Alfa
Na dnešním trhu nemůže existovat značka, která vyrobí méně než 500 000 aut. MImo luxusních (Od maserati výš). Tedy ani jaguar není schopen dlouiho fungovat na číslech, která dělá.
Až budou plně elektrický auta standardem, možná další malý značky vzniknou, protože pohon s baterkami je box co nakoupíš klidně i s platformou a karose si uděláš po svém. Nebudeš tedy umořovat vývoj platfromy s pohonem jen na svém produktu.
2. 2. 2021 12:26
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Nevím co tobě, ale těm co na auto v tété kategorii skutečně mají tak toho nabízí daleko víc. V podstatě není nic, kde by alfa byla lepší než nějaký konkurent. Stačí se podívat na prodeje, ty jsou všeříkající. Německé prémiové značky prodávají miliony aut a Alfa si nesáhne ani na sto tisíc. A to už přes deset let.
Avatar - speedfred
2. 2. 2021 07:33
Re: No tak určitě...
Aj ja pár ľudí poznám.
Avatar - kari.laz
1. 2. 2021 21:06
Re: Re: Roman
To ale není problém motorizací, ale převodovek a provedení. Motory jako takové mají rozsah celkem slušný.
Avatar - hugino
1. 2. 2021 19:01
Alfa
Každá dobrá automobilka by mala mať zástupcu v segmente C.Je to segment ktorý v našich končinách zastupuje plnohodnotné rodinné auto a dúfam že Alfa tento model reinkarnuje a neskončí ako Lancia Delta.Ak by Giulietta vyzerala takto bola by to pecka. :yes:
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:31
Re: Re: Alfa
Jo... Kdyby kupovali nové Alfy se stejnou vervou, s jakou za ně hubou bojují, tak tahle debata se vůbec nepovede...
2. 2. 2021 19:13
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Ano, ojetý. Co je na tom špatného? Opravdu za něj nemíním utratit 1,3 milionu, když bych ho měl jen na víkendové projíždky a nemůžu si ho coby nepodnikatel odepsat z daní. Radši mám co nejvíc svých financí investovaných v nemovitostech, jejichž cena jde stále nahoru.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 15:12
Re: Roman
Svatá prostoto! Čítať snáď vieš, ešte by to chcelo chápať písaný text. Zbytočná diskusia s tebou, pretože keď si nekúpim ďalšiu AR, či celkovo Taliana, keď ich pokundia horšou technikou, tak im “straním” 😖
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 14:55
Re: Roman
Fanatik žabiakov mi tu bude písať o talianskom fanatizme :D
Ale keď myslíš, ja ti to neberiem. Mám svoj názor a Alfu typu “leštený prd” si určite nekúpim, pretože to môžem rovno kúpiť Kórejca alebo čokoľvek iné. Takže pokým si Alfa nezachová svoju techniku aspoň pri väčších modeloch, tak Stelvio po fl bude posledná Alfa, ktorú kúpim. Dúfam, že ty si kúpiš DS, aby si zachránil aspoň jednu zo značiek, o ktorých sa tu bavíme.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:20
Re: Alfa
O tom silně pochybuju. Většina Alfistů se zmůže na olítanou 156 nebo Giuliettu. A osekaná výbava dnes zaujme pět lidí a přitom rozpočítané náklady na vývoj a výrobu auta jsou stále stejné. Ušetříš třicet tisíc z miliónu, dává ti to smysl?
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 14:19
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Viem, kde dáva BMW trojvalce, aj kde má MB motory od Renaultu, atď. Pre mňa osobne je to od nižšej strednej triedy v prémiových značkách hanba a len odraz toho, kam sú schopné tieto značky padnúť pre maximalizáciu profitu na úkor imidžu. Aj napriek tomu, že vyššie uvedeným to imidž až tak nešramotí, pretože mnohí ich hrdí majitelia ani nevedia, čo majú pod kapotou a “ulica” im zožerie status daný značkou. Ale je Alfa Romeo automobil, kde by majiteľ nemal vedieť, čo má pod kapotou? A kupuje si majiteľ Alfu Romeo pre “ulicu”? Trojvalec je pre mňa akceptovateľný možno v aute o veľkosti MiTa, ani to Mini si s trojvalcom nekúpim, akýkoľvek môže byť dobrý, cena ušetreného valca nezodpovedá cenovke vozidla a v tomto kontexte je to ostuda automobilky. Hoc aj len v mojich očiach a nikomu nebránim kupovať si to a obhajovať si svoju garáž, ale zároveň mám právo urobiť si o ňom potom vlastný názor.
2. 2. 2021 12:37
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Podla mna najvecsi problem mas len sam so sebou. Detto je to aj druhy dovod preco si alfu nekupis, ten prvy je ze na nu nemas. Nie teoreticky, ale realne. Vsetko ostatne su len vyhovorky.
2. 2. 2021 11:02
Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Alfa je dávno mrtvá, protože nemá zákazníky. Má dvě docela solidní auta, který ale nikdo nechce, protože konkurence nabízí víc. Kdy už to konečně pochopí i její majitelé?

Ožít by měla lancia, a to formou sloučení s DS. Lancia DS (Např Lancia DS 3) by dávalo velký smysl. Italové mají trh s mini auty a frnacouzi trochu jižní trhů s malými a středními auty. Dohromady by ze dvou podviživenejch značek mohla být jedna vyzáblina s šancí na růst. Samozřejmě by musely mít lepší produkty než teď (aktualní DS 3 je naprostej děs), ale nějací zákazníci pro ně existují. Když by se snažili mohla by z toho vzniknout třeba jižní stylová konkurence pro volvo.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 10:23
Re: Alfa
Tak pokud ti není šedesát zítra nebo letos, nebude to Alfě moc platné.
Bohužel, deset tisíc prodaných Giulií za rok značku fakt nezachrání. Potřebovali by aspoň pětinásobek, spíš více.
2. 2. 2021 04:45
Re: Re: Re: Roman
Kombi chybí a to hodně. Manuál určitě ne.
Avatar - speedfred
1. 2. 2021 21:50
Re: A už to jede :-)
:-[] :-[] "silná IT/FR káva" :-[] R3 motor má aspoň zaujímavý zvuk.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2021 18:47
Re: A už to jede :-)
Doufám, že to v manuálu dělat budou.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:30
Re: Roman
No, však si ji nekupuj, tvůj boj. Akorát tu pak pořád dokola neplač.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:39
Re: Roman
Ne, stále stejná chyba, ale to bude tím italským fanatismem. Ty nedokážeš pochopit, že zájemce o koupi DS nezajímá nějaký šestiválec nebo (údajně) dokonalý podvozek. To nejsou lidi, kteří by prožívali každý průjezd zatáčkou a užívali si u toho řev motoru a výfuku. Takže si fakt nebudou připlácet více za takové (pro ně) zbytečnosti. A proto se DS o nic podobného ani náznakem nesnaží. Proto se soustředí na moderní technologie, komfort a luxus na palubě, elektrické pohony. Protože cílí právě na takové lidi, kteří o tohle stojí.
Tvůj přístup by zabil obě značky.
2. 2. 2021 14:35
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Nie nezaujima, primarne preto, ze ma bluesun predbehol a tiez preto, ze presne to je ten dovod preco je alfa tam, kde je. Ze onanovaci nekupuju nove auta. Co ma z teba a podobnych ten vyrobca? nic. Tak sa potom necuduj.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:34
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Neříkám, že se za ni má stydět, ale vyskakovat si s tím v době, kdy se mluví o nových Alfách a o tom, jak je nikdo nekupuje, to opravdu nejlíp ukazuje realitu zájmu o značku. Jo, duší možná alfista, ale peněženkou značce nepomůže, a hloupým kňouráním už vůbec ne.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:28
Re: Na co potřebuje Stellantis
No, a teď je Giulietta co? Překabátěné Bravo s mírně vylepšeným zavěšením. Nic, co by mělo budoucnost.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:07
Re: Re: Alfa
Pak netuším, co bys řekl o Giulii, které se prodalo za pět let skvělých sedmdesát tisíc kusů. BMW prodá za rok o třicet tisíc více trojek, nebo o deset tisíc více pětek. :-( Ne, Alfa prostě netáhne, nemá mezi lidmi už ten správný zvuk a jméno. A lpění na historii ji nezachrání.
Alfa potřebuje sdílení skupin jako sůl. Musí nahradit Giuliettu, ale přitom ji Fiat nemá na čem postavit. Bez ohledu na názory fanatiků je sdílení s DS pro malé modely jediná šance. Druhá možnost je konec značky. Není nic mezi tím, protože není kde brát. Až tohle fanatičtí Alfisti konečně pochopí, teprve začne skutečná záchrana Alfy.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:01
Re: Re: Re: Alfa
Jenže Alfa si hraje na prémiovku a za svá auta žádala prémiové ceny, tím pádem je třeba ji srovnávat s prémiovkami. A tam se prostě ani náhodou nechytala.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:11
Re: No tak určitě...
Tak to přidejte, kluci, protože to moc velká sláva není...
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 19:22
Re: No tak určitě...
Výstižný popis tvého obvyklého projevu, jojo. :-)
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 13:56
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Chlubit se dvacetiletým autem v diskusi, kde se probírají nová, to je fakt kvalita. :-D
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:20
Re: Alfa
Jo jo, taková těžkopádná 159, to byla radost. :-D :-D
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 19:05
Re: Boooože
Máš lepší nápad, na jakém základu postavit kompaktní hatchback a malé SUV, aby se to vůbec vyplatilo vyvíjet a vyrábět?
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 19:11
Re: Roman
Konec Alfy nastal před patnácti lety se 159.
3. 2. 2021 16:22
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Jenže Ypsilon se (podobně jako F500) kupuje hodně ve vyšších výbavách.
3. 2. 2021 00:50
Re: Tak jo
Tak to samozřejmě ano. Ale se zadokolkou v C segmentu už to vzdalo i BMW... :-( :-( :-(
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 23:05
Re: Tak jo
Pochopil, aj keď som to poňal globálne z pohľadu Alfy, a snové plány boli, že Giulietta príde s pohonom zadnej nápravy na skrátenej platforme Giorgio. Bola by v dnešnej dobe jedinečná, keďže “konkurenti” už vyklidili priestor. Len tá jedinečnosť by bola ťažko rentabilná, to je jasné, ale aj tak škoda, že to tí trubci nestihli doviesť dokonca, ak mali vôbec niečo rozpracované...
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2021 21:37
Re: Re: Alfa
Konkurence nemá dostupný sportovní sedan (kombi) v manuálu. Hlavně na US trhu, kde Alfa nemá image a měla tam prorazit, se dnes ničím kromě QV, které je ale drahé, od evropské prémie neodlišuje.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 21:07
Re: Tak jo
Takže si ochotný akceptovať, že by Giulia a Stelvio v ďalšej generácii boli opäť s predným pohonom. Tak to si potom tiež masochista. Ja naopak dúfam, že sa dohodnú na delení, kde modely nanajvýš do nižšej strednej triedy budú na platforme od PSA a naopak modely od strednej triedy na platforme prinesenej z FCA. To by bolo akceptovateľné aj s tým, čo píšeš, ale obávam sa, že aj motory by boli viazané na platformu, čo by bolo v mojom ponímaní tiež mínus.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 21:01
Re: Tak jo
To si zase nemyslím. Základ je dobrá platforma, poladiť by to už išlo na mieru konkrétnej značky. Ale z biedneho základu urobíš možno slušný podvozok (veď tak to dnes trieskajú skoro všetci), ale pri požiadavkách na dynamickú jazdu tam budú znateľné limity toho biedneho základu.
Takže cesta zdieľania AR základu pre vybrané značky by pre mňa bola určite schodná viac ako naopak. Alebo ak by si mal na výber Alfu a DS na rovnakej platforme pochádzajúcej od Alfy, tak si kúpiš DS?
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 20:53
Re: Tak jo
Píšeš ku všetkým vláknam a už ani sám nevieš čo. Ale v tomto by som určite súhlasil 😁
“Nedat podvozek Alfy do DS je ekonomická sebevražda, protože další vývoj ta značka sama neutáhne.”, čo znamená, že Alfa by zdieľala svoje podvozkové platformy v rámci koncernu, a tým pádom by sa náklady rozptýlili a zároveň by ostatné značky technicky vyrástli minimálne o 1 level vyššie 👌😀
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:38
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Dovedeš si představit elektrickou Lancii zaměřenou na autonomní technologie, maximální komfort na palubě, ulítlý design a styl? A koupil bys takové auto? Kolik lidí by se s podobnou Lancií smířilo a koupilo ji? Moc ne. A mimo Evropu? Ještě méně.
A tohle je přitom směr, kterým se vydává DS. Má před sebou hodně práce a náročnou cestu, ale je to budoucnost pro část lidí, kterými místní znalci pohrdají. Takže máš pravdu, DS určitě nedají. Navíc by celou image Lancie museli budovat od nuly, spousta zbytečně utracených peněz.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:34
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Jo, ale nový model tak či tak musí přijít, protože emise a bezpečnost a tak dále... Jenže to pak bude definitivní pohřeb Lancie.
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2021 16:01
Re: Alfa
Obavam sa aby rovnako to nedopadlo aj s suv tonale .. ze pride uz rovno ako docela zastarale.... a potom sa budu cudovat jak to kruci zase nefunguje ved mame konecne nove auto... tam by trebalo poslat korejcov na tu lenivu bandu.... oni by v alfe do 3 rokov spravili taky prievan ze by tam neostal kamen na kameni.... lebo nic ine tu za mna ani nepomoze
2. 2. 2021 15:51
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
A proto mi dává smysl spojení s DS dojedné značky. Nový produkt pro italy jako nástupce Ypsilonu, plus větší auta typu DS 3 až 5 pro doplnění portfolia tamtéž a podobně doplnění porftolia DS pro frantíky španěly atd,. o malou lancii. Pravda DS 3 by muselo být něco úplně jinýho než teď je.
Navíc imageově Lancia nese tradici a automobilový um, DS má zase aspoň trochu zákazníků, kteří čekají na nové vozy. Ale myslím, že to frantíci nedají. Ti si myslí, že DS je skvělá značka a tak ji měnit nebudou (pro nás normální je to jen marketingový paskvil).
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 15:36
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Generuje zisky, ale jen tím, že prodává už dávno zaplacený model, navíc vyvinutý na základě již tehdy pár let sloužící pětistovky. Je ovšem otázka, zda by dokázala stejně dobře generovat zisky se zcela novým modelem. A jestli není lepší ten model vyrábět přímo pod Fiatem, když je to jen jinak karosovaná pětistovka.
2. 2. 2021 15:10
Re: A už to jede :-)
R3 1,5 by mohl být stejně jako u BMW odvozen od R4 2,0. takže by to bylo možné. Jen už je jaksi ticho po pěšině ohledně nových šestiválců. Jednoznačně se je už nevyplatí na necelou dekádu jejich použití vyvíjet a vyrábět.
Koneckonců stejně prodejně úspěšný Jaguar nové R6 dává jen do gazích F-Pace. V sedanech, kupé nebo kombi nejsou.
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2021 13:01
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Presne tak. Spravit novu Y-nku uz ako luxusnejsie ponaty maly hatch. Supnut tam 1.0 a 1,3ku ff z 500x a je to. Potom spravit nieco vacsie povedzme nejake luxusnejsie suv co by konkurent pre evoque ... vsetko s citom pre dizajn hodnoty kvalitu a so zameranim na sofera a na seriozne motory a spickovu techniku. Maly etablovany hatch plus mensie sikovne stylove suv by mohli byt dobrym odrazovym mostikom k dalsim este reprezentativnejsim kuskom ktore by vratili lancii zaslu slavu. Kludne by casom mohli reinkarnovat deltu. Tu staru dobru deltu... a urobit v nizsej strednej takto dalsi stylovy hatch. Lahko sa vsak vsetko pise .... ked realita je ovela prekernejsia... kazdopadne lanciu by som urcite ponechal a opat ju vzkriesil. Ma na to byt hned pod maserati v celom tom ich paradise ... pardon stellantise samozrejme
Avatar - wakantanka
2. 2. 2021 11:43
Re: Re: Re: A už to jede :-)
Sorry, vypadlo mi tam BMW. 1er, 2er, AT, všetky majú trojvalce 1,5 rovnako ako Mini. Predáva sa to v oboch a matka zarába plus si ďalej robia R4, R6 atď. U Alfy by to bol problém?
Avatar - Avanti
2. 2. 2021 09:08
Re: A už to jede :-)
Sledujem to tiež, avizovali ho už v roku 2018. Ale mal by to byť 4-valcový T4, nie T3 a využije sa v súčasnosti práve na to, aby sa do Alfy ten PureTech v žiadnom prípade nedostal.
1. 2. 2021 20:47
Re: Zní to děsivě,
To nevím, kde bereš tu jistotu. Podle mě je naopak pravděpodobné, že budou.
1. 2. 2021 20:17
Re: Zní to děsivě,
Pure techy tam určitě nebudou
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 21:22
Re: Roman
Smeješ sa ako idiot, píšeš ako imbecil a to som všetky tie debilné diagnózy urazil.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 21:09
Re: Tak jo
Motory ať si tam dají jaké chtějí, to je vcelku jedno. Pokud je dokáží dostat do platformy EMP2, bez problémů. Sice je to hloupé lpění na "italském" duchu, ale to nikomu škodit nebude.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 20:42
Re: Roman
Ty si veľký tragéd. Kde vidíš plač?! Snáď mám právo vyjadriť svoj názor a rozhodnúť aj o tom, za čo som ochotný zaplatiť a za čo ochotný zaplatiť nebudem. Pretože ak by sa riadili tvojimi “ekonomickými” teóriami (ktoré nemôžem/e/ vylúčiť), tak tá produkcia skĺzne do šedivého priemeru a tam je toho už na výber viac než dosť a možno aj pomer cena/výkon bude inde lepší. Ak by som bol fanatik, tak to ospevujem a kúpim si to aj keby to malo mať 3 kolesá a volant zo Zetoru, nemyslíš?! Pretože tak to práve podľa mňa robia tí fanatici, ktorým je jedno, čo to auto ponúka, ale má pre nich ten správny znak na kapote/maske.
Keď ti je tá značka u p.dele, prečo toľko komentuješ ako ju zachovať a priviesť k životu? Alfa potrebuje prísť s modelmi vo viacerých triedach, to nám je každému jasné, že Stelvio a Giulia bez kombi to nevytrhnú. Ale zároveň nie som si istý, či to dokážu vytrhnúť z biedy priemerné autá na úrovni konkurencie, len v inom obale. A dizajn sám o sebe tiež nie je dlhodobo spásonosný. P508 je pekné auto, ale že by trhalo rekordy predajnosti sa tiež nedá povedať.
Preto dúfam, že k tomu v Stellantis pristúpia s rozumom. Ale ak to chytí do rúk “ekonóm” tvojho razenia, tak poteš koště.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:33
Re: Re: Alfa
Takže naprosto všechny předpoklady k neúspěchu, s jedinou výjimkou. Ta snaha o odlišnost by dopadla ještě hůře, protože těch kupců je ještě méně.
2. 2. 2021 18:49
Re: Re: Na co potřebuje Stellantis
Si úplně mimo. Giulietta rozhodně nemá s bravem kromě motorů nic společného.
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 16:01
Re: Roman
Vráť sa k môjmu komentu z 14:55 v tomto vlákne (a dám ti to aj sem, lebo ty by si zase nepochopil na čo narážam: ´Mám svoj názor a Alfu typu “leštený prd” si určite nekúpim, pretože to môžem rovno kúpiť Kórejca alebo čokoľvek iné.´) a potom sa tu v tých tvojich kŕčoch pre mňa za mňa zvíjaj aj do zajtra. Veľa zdaru ty “nestranné brko” 👋
Avatar - Plautus
2. 2. 2021 15:21
Re: A už to jede :-)
Áno, možné by to bolo, a zároveň by bola škoda odvodzovať zo slušného štvorvalca priemerný trojvalec. To je taká smutná doba, orezávať motory a náklady celkovo...a spotreba tých trojvalcov rovnaká alebo vyššia ako pri štvorvalcoch ;-\
Avatar - sorpersa
2. 2. 2021 08:42
Re: A už to jede :-)
Presne tak, ja som tiež kúpil 500x s trojvalcom FF a vôbec mi to nevadí, všade sa vraví že sa to rozsype po 50 tsi a podobné drísty... na nete je plno jazdených 3 valcov aj s 300 tis. a idú stále idú, proste doba je inde a materiály tiež... haloooo naša 120 L škodovka po 100 000 zrelá na GO, dnes je to pre autá štvrtina životnosti. Ak je cesta zníženia ceny AR táto, nech sa predáva konečne ...
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 21:03
Re: Re: Alfa
No jo, jenže to je všechno to, co má i konkurence. To není odlišení, naopak, to je jen riskantní cesta do nerovného boje s Mercedesem, BMW a Audi. A tam Alfa nemá na čem stavět.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 21:01
Re: Roman
Mno, děkuji za potvrzení. :-D :-D Fakt fanatik k pohledání.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 09:16
Re: Roman
A proto to opovrhované DS prodá stejně nebo více (rok 2020) aut jako Alfa. Tak jo, povídej mi o leštěných prdech. :-D :-D Nová značka s opovrhovanými pohony poráží tradiční Alfu.
BMW prodá jednoho modelu trojnásobek, co Alfa celé produkce. BMW 3 má měsíční prodeje ve výši ročních prodejů Giulie... Fakt, měli byste se trošku více snažit, Alfisti, protože takhle to daleko nedotáhnete.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 21:14
Re: Tak jo
Jenže PSA nevezme platformu C-Evo z Giulietty a neadaptuje ji pro své ostatní modely, když má vše na EMP2. Proč by to dělali, když mají svůj systém perfektně vyvinutý a funkční, navíc přizpůsobený, na rozdíl od Alfy, pro nevyhnutelnou elektrickou dobu?
Problém základu Alfy je ten, že právě pro elektro není přizpůsobená. Ani jedno auto. A platforma Giulie bude vyžadovat hodně práce, aby to šlo (a bude muset jít, ať se vám to všem líbí nebo ne, protože jinak je Alfa mrtvá značka). Taky bych radši viděl větší DS na lepší platformě, než jen EMP2. Ta může stačit pro 508, ale DS by mělo mít lepší základ. Dokud ale Alfa nebude elektricky schopná, její základ nemá pro DS smysl, protože to je právě směr, kterým tu značku směřují.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:28
Re: No tak určitě...
No a mně, že ty zase hloupý.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 15:38
Re: Alfa
Ty značky aspoň rostou. Alfa buď stagnuje nebo spíš padá.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 15:05
Re: Alfa je mrtvá.Ožít by měla lancia
Píšu "měla by být", nauč se číst. Jestli na to nemáš, pak radši mlč a jdi si dál hrát na "pravého řidiče".
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:25
Re: Alfa
To je nádherná vize, ale přesně to je cesta do pekla. Uvědom si, že ta značka musí vyvíjet platformu, motory, vybavení a vše okolo. Pokud bude vyvíjet všechno tohle pro deset tisíc kusů ročně i nadále, přežije maximálně dalších pět let. A nějaké hraní si na pány řidiče a povyšování se tím nad ostatní v provozu je fakt nezachrání, spíš naopak.
A ta tabulka střední třídy je nejlepší důkaz, jak je Alfa v háji. Vždyť se prodá více Talismanů, kterými tu každý opovrhuje, jak nemají motory ani pořádné podvozky, a jak si rozhodně neobhájí svou cenu...
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 21:05
Re: Tak jo
Píšu stále to samé, a ty jsi tak hloupý, že to nedokážeš ani pochopit. A nepíšu to ostatně v první diskusi k Alfě.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 19:43
Re: Tak jo
Nedat podvozek Alfy do DS je ekonomická sebevražda, protože další vývoj ta značka sama neutáhne. DS se může spolehnout na sdílení nákladů se zbytkem koncernu, ale pokud totéž neudělá Alfa, tak ji déle jak pět let dotovat nebudou.
To ti fakt chybí i takové základy ekonomického myšlení?
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 15:33
Re: Roman
Tak tuhle blbost jsi vyčetl z čeho? To už je hodně zoufalá křeč.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 15:04
Re: BLUE SUN
Hm, škoda. Naučili tě číst, ale rozumět textům už ne.
Tak si vlez do misky.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 15:00
Re: Roman
Hm, další chyba. Já nestraním žádné značce. Jenže to je postoj, který nikdo z vás tady už vůbec nedokáže přijmout. Mě zajímá realita.
A ne, DS si nekoupím, protože nedělají to, co potřebuju já. Pokud to nebude z Francie, bude třeba z Japonska. Nebo z Koreje. Mně je to totiž tak nádherně jedno...
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 14:32
Re: No tak určitě...
Aha, a ty jsi koupí Alfy ten nadprůměrný, jo?
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 13:59
Re: Roman
O důvodech píšu jinde, ale za to, že lidi neumí číst a přemýšlet už nemůžu. Jen mě baví, když málo prodávané DS je "leštěný prd" a každý jím opovrhuje, a stejně málo prodávaná Alfa je legenda, dokonalost a já nevím co ještě.
A, bohužel, taky nikdo z fanatických Alfistů ještě nedokázal pobrat, že jsem pro zachování obou značek, protože každá z nich má svou klientelu a svůj smysl. Jenže na to by zdejší diskutéři museli umět i přemýšlet jinou optikou než pouhým projížděním zatáček. Protože jen o tom svět aut není.
Avatar - speedfred
1. 2. 2021 21:52
Re: Zní to děsivě,
Ja by som novú AR postavil na základe elektrického Krišota 208 a bolo by tu aspoň trocha veselo :-[]
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2021 22:13
Re: Teraz
Zato vás dva zahnat zpátky pod Tatry na salaš a nepouštět do světa! :-D