V tomhle seznamu mi chybí Mitsubishi Spacestar (byť byl za celý rok 2020 v této třídě až 6.). Aktuální cena je 239 850 Kč za 1.2 Inform. Tahle výbava nemá klimatizaci, ale jde o faceliftovaný model, takže o mooooc lepší než ten, který kritizuje pan Avantime :D
i10 je jasná - prodeje za 2020 832 kusů (č. 2. ve třídě) a vůbec se nedivím je to moc pěkné malé auto
Citroen C1 - prodeje 139 kusů (10.)
Toyota Aygo - prodeje 598 lusů (3.)
Peugeot 108 - prodeje 221 kusů (8.)
Fiat Panda - prodeje 234 (7.)
Fiat 500 - prodeje 247 (5.)
Suzuki Ignis - 508 (4.)
SpaceStar - prodeje 241 kusů, 6. ve třídě (jedničkou bylo CitiGo)
No mně tma chybělo to citigo, ale víme proč tam není v seznamu.
Zbytek, co není top5 bych z toho vyhodil. C1 i 108 konci bez náhrady. Spacestar je archaismus jako asx. Takze mne tam rozhodně nechybí.
Nemám rád SUV, takže nemůžu nic napsat k ASX. První SUV, které jsem dlouhodobě používal byla RAV4 r.v. 2008, která sice byla fajn, ale strašně tvrdá. Pak jsem vyfasoval při svém pobytu v Rumunsku Forester (rv 2010) a ten byl zase strašně měkký. Následně jsem jezdil s XC60, X5 a X6, ale nic mě nezaujalo. Malá auta mám poměrně dobře projetá v základních verzích (většinou auta z půjčoven) a tam je to všechno hodně podobné, proto si nějak neumím vysvětlit tebou udávanou archaičnost Spacestaru - je to prostě levné auto (Made in Thajsko), které dává smysl v základní výbavě jako auto za málo peněz. Naopak nedává žádný smysl v top výbavě a snaze konkurovat stylové pětistovce nebo poněkud specifickému Ignisu. Kolíňata jsou v základu podobně jednoduchá auta, která se samozřejmě dají vyšperkovat ala Aygo Selection xcite, ale dát 340 tisíc za takhle malé auto je trochu proti mému založení.