Toyoty nikdy samovolně nezrychlovaly. Bylo to mnohokrát vyvráceno. Bába se něčeho lekla, zazmatkovala a sváděla to na auto. Jinak třeba na můj Prius (který taky hajzl ne a ne samovolně zrychlit), má mnoho různých svolávaček a na dvou už jsem byl (s 11 letým autem). Svolávačka sama o sobě ostuda není.
Já jsem třeba sledoval slyšení v Senátu USA pana Toyody, jak ho tam grilovali kvůli samovolně zrychlujícím Toyotám a bylo mi toho příjemného pána velmi líto.
Doufám, že nejen já mám pocit zveličování jakýchkoliv problémů u vozidel Tesly. V článku na CNN se praví: "Even in its correspondence with NHTSA agreeing to the recall, Tesla noted that it was aware of no crashes related to the problem and said the vehicles could still be safely operated without the screen. " (odkaz https://edition.cnn.com/…ecall/index.html)
Překlad Xylo: Tesla souhlasila s požadavkem NHTSA (Národní agentury pro silniční bezpečnost), že auta svolá na výměnu, i když si není vědoma žádné nehody spojené spojeným s čipem infotaimentu a podle názoru Tesly se auto dá bezpečně provozovat i pokud obrazovka nefunguje.
Pokud tedy někomu zhasne obrazovka, zajede do servisu a tam mu to spraví, ale není potřeba to vyměnit u všech preventivně, protože to nemá přímý vliv na bezpečnost řízení.
Boeing to porad nema. S trochou krutosti a nadsazky reknu, ze jen vylepsuji letadla ze 60. let a nic zasadniho na nem nemeni.
Airbus naopak tu mechanickou vazbu mezi kokpitem a ovladacimi prvky letadla nikdy nemel. Coz je nekdy vyhoda a nekdy nevyhoda - par jich kvuli tomu take spadlo.
To je možné, nejsem odborník ... možná to nemá Lexus, ale Infinity - teď jsem to dohledával .... Píšou, že "U drtivé většiny automobilů je volant pevně spojen s koly pomocí mechanismu řízení." a "Něco podobného se již nejméně od 80. let používá v letadlech včetně dopravních, kterými létáme na služební cesty či na dovolenou. Pilot nějak pracuje s ovládacími prvky a řídicí elektronika do vstupů od pilota promítá další parametry letu."
Zdroj: https://www.novinky.cz/…izeni-auta-17878
Myslíš, že není pevné spojení s ridicimi prvky? No nevím jak teď, ale u Boeingu prý to tak není, to byla vysada Airbusu, takto mi to vždy říkal kamarád mechanik.
Úplně jsem se zděsil, když jsem se dočetl, že někteří výrobci už nemají kola pevně spojená s volantem. Potom když selže čip??? Přesně takový auta chceme :D:D:D:yes:
Ale vazne - mel nejakou starsi verzi Model S, ktera mela zrejme vadny cip. Zminoval mj. to, o cem je tenhle clanek - ze se vi, ze mu ten cip jednou odejde. A s tim pry souvisely i ty zoufale pomale starty a nahodne chyby, ktere se mu pravidelne objevovaly. Rikal, ze je to auto s prekvapenim - nikdy nevedel, cim ho rano prekvapi :)
Ted si koupil Polestar 2 - dodano pred tremi tydny, najeto 199km (lockdown) a zitra s tim jede poprve do servisu resit problemy :)
Ovládání vozu soustředíme na dotykový panel - a tenm když kixne, jsi v hýýzlu.
Jak se říkávalo ve vtipech o "nedostižném SSSR" za mého mládí:
VOT TĚCHNIKA :no::no::no:
Fakt, ze si nemuzes ani ofouknout zamlzena okna (jestli jsem ten clanek cetl spravne) nema vliv na bezpecnost rizeni?
Tohle je riziko toho, ze je vse rizene pres jeden displej. Pokud ten displej odejde, nemas nic, nez uplny zaklad, ktery v horsich nez idealnich podminkach nemusi stacit.
Ano, moderni stihacky jsou prirozene nestabilni (kvuli obratnosti) a bez pomoci pocitace by nedokazaly letet. Proto fly-by-wire, kdy elektronika v podstate udrzuje letadlo ve vzduchu mimo jine bere v potaz prani pilota ohledne toho, kam letet :)
je to jen elektronika která se prostě zaciklý a zastaví celé auto,elktroinstalace a všechno kolem je první věc co selže,tesla bude za 4roky nepojízdný vrak bez možnosti opravy...
Jo, takto to má určitě řešen Airbus... Boeing nemíval, jak je to teď netuším, ale to mi vždy dává právě ten kamarád letecký mechanik za příklad, že v krizové situaci je Boeing bezpečnější :D
Ja jsem si poslechl zaznam hovoru mezi nejakym ridicem a SOS linkou. Nevim, jestli bo byla zrovna tato situace. Ridicka nebyla schopna reagovat na zakladni otazky a jen v panice kricela, ze se auto neda zastavit. Nedalo se z toho nijak poznat, jestli je to porucha auta, nebo stoji obema nohama na plynu v domneni, ze je to brzda.
Kdysi u motoru 1.9dci se mi rozsypalu turbo a motor nasal olej... To si měl vidět, jak šel samovolně do otáček, naštěstí se mi ho podarilo chcipnout a nedošlo k něčemu horšímu :D Nejen elektronika ti udělá takový efekt a mít tam automat, asi to i zrychluje, takto jsem to odstavil spojkou. Teď jsem nahrál na smec Aresemu, že manuál zachraňuje životy :D
Provedeme testy pře jízdou:
stěrače - stírají? OK
blinkry - blikají? OK
čip - funguje? NG
tak se objednáme na výměnu, při rychlosti Tesly bude za 3 měsíce všechno zase fajn.
Báječný pocit mít nový čip :-)
Dalsim bylo mj. to, ze po zapnuti auta musel cekat pres 40 sekund, nez bylo ochotne se pohnout. Prodal ji byvalemu clenovi Red Arrows teamu, kteremu to pry nevadi, protoze u stihacek se mezi letem a zapnutim musi cekat mnohem dele :)