Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Tesla svolává 134.951 vozidel kvůli čipu infotainmentu, který nevyhnutelně selže

42 komentářů

rohor
Chcíplou NANDku dáme do pápá krabice.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Provedeme testy pře jízdou😒br /> stěrače - stírají? OK
blinkry - blikají? OK
čip - funguje? NG
tak se objednáme na výměnu, při rychlosti Tesly bude za 3 měsíce všechno zase fajn.
Báječný pocit mít nový čip 😄
rohor
Stěrače nestírají a blinkry si blikají svým rytmem, bo chcíplá NAND. 😄 😄 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Dalsim bylo mj. to, ze po zapnuti auta musel cekat pres 40 sekund, nez bylo ochotne se pohnout. Prodal ji byvalemu clenovi Red Arrows teamu, kteremu to pry nevadi, protoze u stihacek se mezi letem a zapnutim musi cekat mnohem dele 😊
rohor
😄 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ovládání vozu soustředíme na dotykový panel - a tenm když kixne, jsi v hýýzlu.
Jak se říkávalo ve vtipech o "nedostižném SSSR" za mého mládí😒br /> VOT TĚCHNIKA :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Říkáš, že na úprk z bankovní loupeže Teslu ne? Píšu si 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ale jo, jen ji nesmis behem loupeze vypnout 😉

Ale vazne - mel nejakou starsi verzi Model S, ktera mela zrejme vadny cip. Zminoval mj. to, o cem je tenhle clanek - ze se vi, ze mu ten cip jednou odejde. A s tim pry souvisely i ty zoufale pomale starty a nahodne chyby, ktere se mu pravidelne objevovaly. Rikal, ze je to auto s prekvapenim - nikdy nevedel, cim ho rano prekvapi 😊

Ted si koupil Polestar 2 - dodano pred tremi tydny, najeto 199km (lockdown) a zitra s tim jede poprve do servisu resit problemy 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
zlatej diesel 😒]
Lubo
Aspoň že až po 3 týždňoch, celkom vydržalo 🤦‍♂️
Xylo
Doufám, že nejen já mám pocit zveličování jakýchkoliv problémů u vozidel Tesly. V článku na CNN se praví: "Even in its correspondence with NHTSA agreeing to the recall, Tesla noted that it was aware of no crashes related to the problem and said the vehicles could still be safely operated without the screen. " (odkaz https😐/edition.cnn.com/…ecall/index.html)
Překlad Xylo: Tesla souhlasila s požadavkem NHTSA (Národní agentury pro silniční bezpečnost), že auta svolá na výměnu, i když si není vědoma žádné nehody spojené spojeným s čipem infotaimentu a podle názoru Tesly se auto dá bezpečně provozovat i pokud obrazovka nefunguje.

Pokud tedy někomu zhasne obrazovka, zajede do servisu a tam mu to spraví, ale není potřeba to vyměnit u všech preventivně, protože to nemá přímý vliv na bezpečnost řízení.
rohor
My nezveličujeme. My se dobře bavíme.
Xylo
Já jsem třeba sledoval slyšení v Senátu USA pana Toyody, jak ho tam grilovali kvůli samovolně zrychlujícím Toyotám a bylo mi toho příjemného pána velmi líto.
rohor
Toyoty nikdy samovolně nezrychlovaly. Bylo to mnohokrát vyvráceno. Bába se něčeho lekla, zazmatkovala a sváděla to na auto. Jinak třeba na můj Prius (který taky hajzl ne a ne samovolně zrychlit), má mnoho různých svolávaček a na dvou už jsem byl (s 11 letým autem). Svolávačka sama o sobě ostuda není.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kdyby ti samovolne zrychloval, stiskni na 3 sekundy tlacitko Power (a nezkousej to bezduvodne)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdysi u motoru 1.9dci se mi rozsypalu turbo a motor nasal olej... To si měl vidět, jak šel samovolně do otáček, naštěstí se mi ho podarilo chcipnout a nedošlo k něčemu horšímu 😁 Nejen elektronika ti udělá takový efekt a mít tam automat, asi to i zrychluje, takto jsem to odstavil spojkou. Teď jsem nahrál na smec Aresemu, že manuál zachraňuje životy 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja jsem si poslechl zaznam hovoru mezi nejakym ridicem a SOS linkou. Nevim, jestli bo byla zrovna tato situace. Ridicka nebyla schopna reagovat na zakladni otazky a jen v panice kricela, ze se auto neda zastavit. Nedalo se z toho nijak poznat, jestli je to porucha auta, nebo stoji obema nohama na plynu v domneni, ze je to brzda.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Fakt, ze si nemuzes ani ofouknout zamlzena okna (jestli jsem ten clanek cetl spravne) nema vliv na bezpecnost rizeni?

Tohle je riziko toho, ze je vse rizene pres jeden displej. Pokud ten displej odejde, nemas nic, nez uplny zaklad, ktery v horsich nez idealnich podminkach nemusi stacit.
Xylo
Nepomohlo by otřít okno hadrem?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pomohlo. Na par minut.
rohor
A to myslíš vážně? A nestačilo by auto špapací a bez čelního skla?
traveldrive
Je problém pootvoriť okná vo dverách? 😉
Lubo
Možno je s vypnutou obrazovkou bezpečnejšie? 🤷‍♂️
l833465
tych 134 kusov chapem.
ale ten zvysok 0.951 uz nie.
DonVito
Uz to nehul. 😄
petrolhead
Úplně jsem se zděsil, když jsem se dočetl, že někteří výrobci už nemají kola pevně spojená s volantem. Potom když selže čip??? Přesně takový auta chceme 😁 😁 😁 :yes:
Xylo
Myslím, že tohle se používá třeba u Lexusů a taky myslím u všech (větších) dopravních letadel. Radši bych tedy nelítal 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslíš, že není pevné spojení s ridicimi prvky? No nevím jak teď, ale u Boeingu prý to tak není, to byla vysada Airbusu, takto mi to vždy říkal kamarád mechanik.
Xylo
To je možné, nejsem odborník ... možná to nemá Lexus, ale Infinity - teď jsem to dohledával .... Píšou, že "U drtivé většiny automobilů je volant pevně spojen s koly pomocí mechanismu řízení." a "Něco podobného se již nejméně od 80. let používá v letadlech včetně dopravních, kterými létáme na služební cesty či na dovolenou. Pilot nějak pracuje s ovládacími prvky a řídicí elektronika do vstupů od pilota promítá další parametry letu."
Zdroj: https😐/www.novinky.cz/…izeni-auta-17878
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, takto to má určitě řešen Airbus... Boeing nemíval, jak je to teď netuším, ale to mi vždy dává právě ten kamarád letecký mechanik za příklad, že v krizové situaci je Boeing bezpečnější 😁
Xylo
To je možné. Kdysi jsem viděl nějaký pořad, že tohle "remote" řízení mají nadzvukové stíhačky, protože tam by to člověk vůbec neuřídil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tam vůbec netuším 😊 Uvidíme, třeba se k tomu někdo vyjádří, jak to je 😊
Xylo
Říká se tomu fly-by-wire. Tady je k tomu nějaká bakalářka 😒br />https😐/www.vutbr.cz/…ubor_verejne.php?…
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ano, moderni stihacky jsou prirozene nestabilni (kvuli obratnosti) a bez pomoci pocitace by nedokazaly letet. Proto fly-by-wire, kdy elektronika v podstate udrzuje letadlo ve vzduchu mimo jine bere v potaz prani pilota ohledne toho, kam letet 😊

Obdobne je u (nekterych) aut drive-by-wire.
Xylo
Díky moc :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Za malo 😊
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Boeing to porad nema. S trochou krutosti a nadsazky reknu, ze jen vylepsuji letadla ze 60. let a nic zasadniho na nem nemeni.

Airbus naopak tu mechanickou vazbu mezi kokpitem a ovladacimi prvky letadla nikdy nemel. Coz je nekdy vyhoda a nekdy nevyhoda - par jich kvuli tomu take spadlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak si to pamatuji dobře 😊
uxauxa
je to jen elektronika která se prostě zaciklý a zastaví celé auto,elktroinstalace a všechno kolem je první věc co selže,tesla bude za 4roky nepojízdný vrak bez možnosti opravy...
Xylo
To máš jedno, podle informací to vypadá, že Octávky IV a Golfy jsou (byly) nepojízdné vraky hned po tom, co sjely z montážní linky.
traveldrive
Ak sa fakt "zaciklý", tak bude naozaj úplne v pr...
Arese