Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla svolává 134.951 vozidel kvůli čipu infotainmentu, který nevyhnutelně selže

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 2. 2021 • 06:14
55
42
Zobrazit náhledy (55)
Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D v Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D Tesla Model X 90D

Problém se týká Modelů S a X vyrobených v kalifornském závodu Freemont mezi lety 2012 až 2018.

Podle amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA svolává automobilka celkem 134.951 sedanů Model S a SUV Model X, u kterých by mělo hrozit „nevyhnutelné“ selhání displeje infotainmentu. Výpadek infotainmentu ve smyslu zábavního systému přitom není největší problém.

Výpadek obrazovky je totiž způsoben selháním paměťového čipu, kvůli čemuž ztratí řidič přístup k několika podstatným funkcím. Například kvůli ztrátě ovládání ventilace nebude možné zapnout odmlžení skel, což může zvýšit riziko nehody. Řidič také přijde o obraz z couvací kamery nebo nastavení několika sofistikovaných asistenčních systémů.

Podle NHTSA tak problém s infotainmentem může v samotném důsledku vést až k ohrožení bezpečnosti vozidla. Příčinou je přitom obyčejný 8 GB eMMC NAND paměťový čip, který bohužel selže v momentě, kdy se jeho paměť zcela zaplní.

Podle dostupných informací by se měl problém týkat SUV Model X vyrobených mezi lety 2016 až 2018 a sedanů Model S vyrobených mezi lety 2012 až 2018. Životnost čipu se pak podle NHTSA odhaduje na 5 až 6 let, což je ale pro zásadní prvek ohrožující bezpečnost vozidla málo.

Agentura NHTSA tak na jaře tohoto roku požádala Teslu o svolání celkem 158.000 vozidel, u kterých by se mohl tento problém vyskytovat. Rozdíl mezi původním a současným číslem je pak odůvodněn tím, že u některých vozidel už byla provedena výměna čipu za větší, zatímco u další části vozidel došlo k celkovému upgradu infotainmentu, jak pro CNBC uvedla agentura NHTSA.

Podle informací Tesly zatím neexistují žádné informace o tom, že by tento problém způsobil nějaké zranění či dopravní nehodu. U dotčených vozidel však bude stávající čip vyměněn za novější, s větší pamětí. Zákazníci, kteří už problém začali řešit s předstihem na vlastní náklady, by pak měli dostat kompenzaci.

Související články

Témata
5. 2. 2021 13:10
5. 2. 2021 10:00
Re: vw gate
Ak sa fakt "zaciklý", tak bude naozaj úplne v pr...
5. 2. 2021 09:56
Re: Nevyhnutelné selhání vozidel Tesla
Je problém pootvoriť okná vo dverách? ;-)
4. 2. 2021 15:29
Re: Nevyhnutelné selhání vozidel Tesla
Možno je s vypnutou obrazovkou bezpečnejšie? 🤷‍♂️
4. 2. 2021 15:27
Re: Jeden z duvodu, proc kamarad prodal Teslu
Aspoň že až po 3 týždňoch, celkom vydržalo 🤦‍♂️

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud