Novinky
osobně si myslím že se nemáme čeho bát .. auta z západu kterými jsou naše silnice zásbovány jsou přece kvalitní oete servisované v nejlepších servisech po prvním majiteli který byl starý děda který s tím jezdil jen do sousední vesnice na nákup, nejsou bouraná natož slepená z nekolika kusů , nemají odstraněné katalyzátory, vystřelené airbagy, natož stočené tachometry ... je o prostě to nejlepší co nám pctiví čeští dovozci ojetin mohou nabídnout >😁 :no:
Nejezdila náhodou z drtivou většinou ojetin ženská? >😁
Naprosta vetsina aut je po duchodcich, kteri se s nimi bali jezdit a nakonec to prodali. Naprosta vetsina aut ma najeto neco malo pres 50 tisic km.
no to je taky fakt .. jinak jsem zapoměl že offroady nebyly jetý v terénu jsou to dycky jen lakýrky, servisní knížky byly dycky vyplňovaný ale nějak se ztratili při dovozu omylem ale fakt jen náhodou :no:
Vazeni ctenari,
muze mi nekdo prosim rict, jake jsou soucasne limity pro dovoz ojetych automobilu?
Maximalni stari?
Emisni norma?
Pravostrane rizeni?
Shanim formulaci zakona, ale nikde se mi to proste nedari najit.
Budu vdecny za tuto informaci!
Predem dekuju. Nekdo z vas to bude urcite vedet.
:yes:
O.
muze mi nekdo prosim rict, jake jsou soucasne limity pro dovoz ojetych automobilu?
Maximalni stari?
Emisni norma?
Pravostrane rizeni?
Shanim formulaci zakona, ale nikde se mi to proste nedari najit.
Budu vdecny za tuto informaci!
Predem dekuju. Nekdo z vas to bude urcite vedet.
:yes:
O.
stáří z eu neomezeno pokud je auto typově schváleno, 8 let pkiud není typové schválení / mimo eu ... ... emise platné v době výroby .. pravostranné řízení nelze ....
Diky moc Cuisine!!! :yes: Jeste by me zajimala blizsi definice pojmu "typove schvaleni". Napriklad Toyota Celica GT4 z roku 1996 (v CR se podle me neprodavala). Pokud vis, o nejakem odkazu, kde si veskery proces dovozu a prihlaseni muzu precist, bylo by to nejlepsi.
To Look: To, ze jsem v Bruseli, jeste neznamena, ze tohle vim. Neco vim spis o prodeji novych auto, nez ojetych 😉.
To Look: To, ze jsem v Bruseli, jeste neznamena, ze tohle vim. Neco vim spis o prodeji novych auto, nez ojetych 😉.
typové schválení je že je hromadně schválený - čili musí to mít někde vyznačeno čili v srn např ABE na štítku nebo v papírech - pokud je to třeba dotažená amerika do srn a je 20 let stará tak to nejde to je individuelní dovoz ... další info www.mdcr.czwww.usmd.czwww.tuv-sud.cz
to typovo schvalene auto je napriklad aj 20 rocne auto ktore sa vyrabalo na uzemi dnesnej EU(taliansko, nemecko francuzko)... vopred dik za odpoved 😉
Také jsem si dovezl z Rakouska staré auto Fiat Tipo v Turbo dieselu i se servisní knížkou po starším pánovi dal jse za něj loni v červnu na naše 27 000 kč mělo najetých skutečných 143 tisíc km a od července 2006 jsem najeltéměř 27000km po dovozu jsem udělal rozvody oleje brzdy a př.ramena takže auto mě vyšlo něco kolem 36000kč letos jsem dělal více jak 3200 km po Chorvatsku za průměr 6.6lt auto je zcela bez koroze v denodením používání vše je v elektrice posilovač je standart takže neznám jediný důvod proč kupovat nové
co pasivní bezpečnost při nárazu ???
to vodpružíš v kolenou
já jsem to napsal blbě ... jako sobě bych si na víkend koupil staré auto, na blbnutí ... ale rodiu budu vozit v tom co nejbezpečnějších co si můžu dovolit .... byť teda musím říct že začínám být poslední dobou takovej rozmrzelej z komplikovanosti nových aut a začínám být fascicovám jednoduchostí starých ....
na jednu stranu je to sice zarazejici, na druhou stranu se neni moc divit ze😊
ja osobne si chci koupit "nove" auto(prius) a myslim, ze se taky podivam po evrope.
Jetyho auta bych se zase tak moc nebal (tedy..pokud se jedna o ojetinu v dobrem stavu😊)
z ekologickeho hlediska je dobre, aby auto slouzilo pokud mozno co nejdele. Vetsina lidi totiz pricita autum pouze faktory, ktere vidi na prvni pohle😜 spotreba, produkce co2 a pod. Ale je treba brat v uvahu fakt, ze uz jen vyroba auta je pro prostredi velika zatez.
co se tyce ekonomiky: ano.. i ja si myslim, ze je mozne penize usetrene za auto lepe investovat (delam grafiku: mam macbook pro za 80 000 a hracky na hudbu za jeste vic)
Pro me neni auto zase tak moc dulezity, jen mi slouzi k doprave a ne k osobni prezentaci. Proto sahnu radeji po 3-5 let starem.
ja osobne si chci koupit "nove" auto(prius) a myslim, ze se taky podivam po evrope.
Jetyho auta bych se zase tak moc nebal (tedy..pokud se jedna o ojetinu v dobrem stavu😊)
z ekologickeho hlediska je dobre, aby auto slouzilo pokud mozno co nejdele. Vetsina lidi totiz pricita autum pouze faktory, ktere vidi na prvni pohle😜 spotreba, produkce co2 a pod. Ale je treba brat v uvahu fakt, ze uz jen vyroba auta je pro prostredi velika zatez.
co se tyce ekonomiky: ano.. i ja si myslim, ze je mozne penize usetrene za auto lepe investovat (delam grafiku: mam macbook pro za 80 000 a hracky na hudbu za jeste vic)
Pro me neni auto zase tak moc dulezity, jen mi slouzi k doprave a ne k osobni prezentaci. Proto sahnu radeji po 3-5 let starem.
Druhá věc je to, že koupit si nové je (troufám si říct) zbytečné vyhazování peněz. Za dva, tři roky klesne hodnota auta na polovinu. Je pak mnohem rozumnější koupit si právě takové auto. Za 50% prodejní ceny dostanete auto ne o moc horší, než když vyjelo z továrny a ušetřené peníze se vždycyky dají investovat líp, do bydlení, cestování, vzdělání. Nejsem "socka", můj plat je nad hranicí průměru, ale nové auto si prostě nekoupím, i když bych na něj měl. Nevidím důvod.
Prostě ti lidé si chtějí kupovat nová auta, třeba i jen kvůli tomu pocitu nebo že jen prostě chtějí. Neberte jim to. Já jsem třeba zase letos utratil skoro 100 tisíc za nové objektivy k mé zrcadlovce a určitě by se našel rozumbrada, který by měl nazval blbečkem, když si mohu koupit komplet foťák za 20 tisíc.
Stočené km jsou eventualita, s niž je snad více-méně smířen každý. Nicméně už několikrát zaznělo, že skutečný počet najetých km nemusí o stavu vozidla až tak moc vypovídat. (Extrémy sem asi tahat nebudeme, že.)
Jinak bych taky SAMOZŘEJMĚ volil jetýho, ale trochu vybavenýho a určitě silnějšího Focuse za 180k než oholenou Fabii za 260k. (A o tom, co je šunka, bych se v případě Fabie radší nešířil.)
Volba nový základ vs. jetá vyšší verze mi přijde naprosto legitimní.
Inac tiez radsej uznavam, ze namiesto novej Fabky jazdeny FORD. Fordy su dobre auta, no nestaval by som ich nad nove. A uz vonkoncom je scestne, ked nas kritizuju ti, ktori kupuju jazdene auta. Nove je nove a pokila su financie tak preco nie?
2) U nás by Fusion spadal do stejné kategorie jako Mondeo nebo Mazda 6. To tady nikdo nepovažuje za luxusní limuzínu.
3) Impala je o třídu výš; tzn. spíš Ford Taurus.
toto plati jen u tech
nejnovejsich modelu!!!
Na druhou stranu chápu i lidi, co kupujou nový auta. Už jen pro tu ceremonii předávání, vůni novoty a možnost zajet si auto po svém... Jojo, tatík párkrát nový auto kupoval, takže jsem si to už taky prožil a pokud se zadaří, třeba i v budoucnosti zažiju :yes: