Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2021: Mercedes čtvrtý nejžádanější, propad Renaultu

Mercedes-Benz v lednu zažil na českém trhu nebývalý úspěch, jeho GLE se stalo jedním z nejžádanějších aut u nás. Bodoval také Ford Puma nebo Opel Crossland.
Zpět na článek
4. 2. 2021 13:16
4. 2. 2021 16:40
4. 2. 2021 13:17
4. 2. 2021 13:21
4. 2. 2021 13:22
4. 2. 2021 13:24
4. 2. 2021 13:24
4. 2. 2021 13:30
4. 2. 2021 13:47
4. 2. 2021 13:59
4. 2. 2021 13:58
4. 2. 2021 13:50
4. 2. 2021 14:25
4. 2. 2021 14:41
4. 2. 2021 14:46
4. 2. 2021 14:50
4. 2. 2021 15:00
4. 2. 2021 15:49
4. 2. 2021 15:53
4. 2. 2021 15:55
4. 2. 2021 17:41
5. 2. 2021 09:17
4. 2. 2021 13:20
4. 2. 2021 15:45
4. 2. 2021 20:13
4. 2. 2021 20:46
4. 2. 2021 16:19
4. 2. 2021 20:17
4. 2. 2021 20:47
5. 2. 2021 11:58
4. 2. 2021 13:16
GLE :yes:
GLE má totiž zajímavou cenovou politiku, je reálně mezi X5, Touaregem a Q7 nejlevnější. O RRS a Cayennu ani nemluvě...

Edit:
Za 2,2 včetně je 350d, airmatic, barva a r20, střecha, větraná a vyhřívaná kůže, aku okna, komplet asistenti, tažný, burmester a led matrix. Zkuste to s RRS a bude to minimálně o 500 vejš.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2021 14:00
Re: GLE :yes:
A GLE má všechny možné typy pohonů, neskutečný výběr na rozdíl od konkurence která dost často nabízí jen 1 motor .... a neprodejný benzínový PHEV
4. 2. 2021 16:40
Re: GLE :yes:
no nebudes tomu verit, ale to gle 350e bude kupovat znamej..

nicmene nevim co myslis vyberem motoru, x5 je presne totez, q7 a touareg taky. RRS snad jde porad i s V8K. Cayenne sice nema naftu, ale zase ma GTS:)...

Edit: bmw x5 45e se za 2020 prodalo cca 60 (a vim o jedny testovacce zbytek ma pravdepodobne majitele). Celkove x5 kolem 800? Touaregu v8tdi se prodavaly 4%. To k te neprodejnosti benzinovych phev...
Avatar - Emel
4. 2. 2021 13:17
Elektro
Za povšimnutí stojí i EV:
Leden 2020: 371
Listopad 2020: 208
Prosinec 2020: 1127 (z toho 873 Škoda)
Leden 2021: 204 (111 Škoda)

Podle mě to potvrzuje spekulace o tom, že se koncem loňského roku "předregistrovala" EV auta kvůli emisím...
Rozbalit vlákno
22
4. 2. 2021 13:22
Re: Elektro
To nejsou spekulace.
Jasně jsem to tady napsal dávno.
Dokonce VW (a to Škoda v ČR u Cíga iV) dávali prachy za registraci 2020.
Na tom není nic, co by byla spekulace. Je to fakt.
4. 2. 2021 13:24
Re: Elektro
A hlavně proto, že po tom jak 100% funguje oktávka 4, tak Enyaq bude sotva pojízdnej generátor náhodnejch chyb. Ty co jezdí jezdí a zkoušej se to donutit jet a svítit...
4. 2. 2021 13:30
Re: Elektro
a úplně narovinu jim to nezávidím, protože po roce "pokusnýho" řidiče Supa iV mám na škodovku takovou averzi, že o tom nechci ani slyšet. A to jsem třeba Kodiaqa měl rád...
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2021 13:47
Re: Elektro
Dneska byl někde článek o tom, jaké značky lidi vyhledávají na internetu, Škoda zcela propadla. I v ČR. Ano, do fleetu je firmy kupují a další lidi potom jako ojetiny ale na internetu zájem o Fkody není.
Možná ta dotyková rozhraní místo poctivých tlačítek.
Avatar - Emel
4. 2. 2021 13:58
Re: Elektro
To je dost ošemetná statistika. Osobně si nepamatuju, že bych o Škodě něco googlil... je o ní mraky článků a pokud potřebuju konkrétní informaci, tak jdu rovnou na webovky. Vlastně ano... hledal jsem historické ceníky... ale asi dotazem ve formě Octavia Ceník 2005 apod.
Avatar - Emel
4. 2. 2021 13:50
Re: Elektro
Ty máš čísla, kolik aut je registrovaných v prosinci na dealery? A kdy "dávno" jsi ta čísla měl?

Z prosincových čísel to tak vypadalo, zejm. díky registracím Enyaqu, který se ještě neprodává... ale pořád to byly spekulace... nebo jestli chceš tak "kvalifikované úvahy".
4. 2. 2021 14:25
Re: Elektro
Ne, to nebylo na dealery. A nebyly to spekulace. Když někdo ví něco, co ty ne, neznamená to, že spekuluje.
Já jen už koncem LISTOPADU věděl, že když půjde zákazník v prosinci vyzvednout cígo, budou ho přemlouvat penězma, aby ho registroval 2020 (což spousta lidí chtěla zaregistrovat až 2021) a k tomu byl budget 16.000Kčna auto. Většinou nabízeli lidem 10ku.
A v Německu to VW dělalo otevřeně v reklamách a tak. masivní sleva na ID3, když ho přihlásíš 2020. To nemusíš bejt rádoby vostrej s "dávno" a "kvalifikovanejma úvahama"
hele - stačí se mě normálně zeptat. Podle gramů a pokut se dá spočítat, že jedno 2020 registrovaný ID3 melo pro ně hodnotu cc přes 15.000€, když byli jako koncern přes přes limit a věřili si, že 2021 nebudou.
Stačí?
Avatar - Emel
4. 2. 2021 14:41
Re: Elektro
Jako... stačí, ale není to to, o čem mluvím.

Když se podíváš na strukturu těch registrací, tak CitiGo je pouhých 132ks z těch 873... a 741 Enyaqů, které se ještě normálně koupit nedají. Takže přemlouvání kupců k registraci ano dobře, ale ten hlavní fenomén je registrace Enyaqů, pravděpodobně na dealery a samotnou automobilku.

PS: bez ohledu na to, jestli Škoda letos emise splní nebo nesplní... za 2020 se nulové auto počítá x2, za 2021 x1,66... takže je rozhodně výhodnější registrace 2020.
4. 2. 2021 14:46
Re: Elektro
Ano, to je jasný. To bylo taky. Ale přemlouvání jsem věděl a Enyaqy taky. Ty se navíc musej testovat a za pochodu dodělat (jak píše kesumb) Strašná pak byla ta kampaň v Německu - bylo to v TV a všude.
Jen těch 873 škodovek v ČR (jaks napsal) je asi 340milionů Kč pro koncern VW. Ne kámo, už se nehraje na auta, lidi, výkony, bezpečnost, pohodlí. Už se kšeftuje jen s CO2. A Musk je díky tomuto nejbohatší člověk světa. (nebo jeden z). Tesla prodává jen emise. Na autech prodělává.
Avatar - Emel
4. 2. 2021 14:50
Re: Elektro
Bylo to 700 z těch 800, řádově.
A ty znáš někoho, kdo má opravdu registrovaného Enyaqa? Jako že koncového zákazníka?
Takže - bylo to na dealery, z 80%+ to bylo na dealery. Zajímalo by mě, jestli ta auta vůbec jezdí.

Mně vychází emisní bonus z 873 EV na 410M, při kurzu 26.
4. 2. 2021 15:00
Re: Elektro
Každopádně je to hodně. Mě vyšlo 340. Tys počítal asi superkredit 2, já asi ještě 1.67. Pravdu máš teda ty. Ale tím hůř pro nás všechny. Jinak jak říkáš - osobně nikoho s Enyaqem neznám. Autama jezdí lidi z fabriky atd. OK, bylo to na dealery (nebo spíš na továrnu) ale to nic nemění na tom, že to bylo cílený a já to věděl. :) Navíc to byla evropská akce napříč značkama, a třeba v tom Německu to bylo 95%+ na koncový.
Každopádně mi to leze celý krkem. VW od 1.2 zase zdražilo auta v Česku. Kam to povede?
Avatar - Emel
4. 2. 2021 15:49
Re: Elektro
1,67 by to mělo být letos pokud vím, 2 loni.
Dobře dobře, tak tys to věděl a já tušil... a já to tady vytáhl proto, že lednová čísla potvrzují, že prosincová čísla EV nelze brát jako zvýšený zájem zákazníků o EV... a redakce se tomu nevěnovala. Peace ;-)

PS: pokud si evropská (česká) automobilka zaregistruje pár set aut, aby se (částečně) vyhnula emisní pokutě... tak mě to štve míň, než když EU sebere peníze té evropské a dá je té americké.
4. 2. 2021 15:30
Re: Elektro
No tohle je dobrá otázka. A čemu nerozumím, netlačí to ani na operáky. Jen co mě zrovna trklo: Leaseplan začal nabízet za 17.830k bez DPH měsíčně na 5 let. WTF? https://www.leaseplan.com/…rativni-leasing/
Avatar - Emel
4. 2. 2021 15:55
Re: Elektro
Tak nemůžou to extra tlačit, když se to ještě neprodává...
Leaseplan... co tě na tom zaráží? Předpokládaná dostupnost duben...
4. 2. 2021 17:26
Re: Elektro
Obecně mě to až moc nezaráží, Leaseplan nikdy nepatřil k nejlevnějším, aspoň takhle z veřejných nabídek. Jenom nevím proč bych měl brát operák na 5 let, během kterého si to auto můžu ve stejném rozpočtu koupit i s lepší pojistkou a neomezeným nájezdem. Nejnevýhodnější nabídku operáku jsem snad neviděl, Enyaq není zase tak drahé auto. To je fuk.

Reagoval jsem na to, že dle čísel co píšete je v provozu tolik Enyaqů, tak kde jsou? Potkávám v Praze hodně nových modelů a hodně EL aut/SPZ. Ale Enyaqa jsem viděl jen jednoho a to na prototypových značkách s lehkým maskováním. Kde jinde jsou než v Praze? Brousí D1 na Vysočině? :D
Avatar - Emel
4. 2. 2021 17:41
Re: Elektro
Asi jsem to nenapsal dost jasně... nevěděl jsem, jestli to sem dáváš proto, že to vůbec je v nabídce, nebo proto, že to je dost peněz.
Dost peněz to je, to souhlas... v tuhle chvíli je to ještě docela prestižní záležitost, až první kousky dorazí, tak se za tím budou lidi otáčet. V té konfiguraci je to auto tak mega a čtvrt...

Ty Enyaqy z prosince musí stát ve Škodovce nebo u dealerů na parkovišti.
5. 2. 2021 09:17
Re: Elektro
Enyaq ještě nemůže k zákazníkům, protože se čeká na finální verzi softwaru. Ta bude hotová v březnu, auta se přeflashujou a můžou k zákazníkům. Do té doby si je Škoda vyrábí na sklad a z těch 800 registrací z prosince bylo 300 služebáků, pár testovacích a další pro dealry na propagaci auta.
4. 2. 2021 13:20
Každej bazár
v okresním městě prodá stejně aut, jako Hnissan nebo Fiat. A jsou tam dva maníci a notebook.
V zastoupení těch automobilek jsou stáda panáků v obleku. Marketingový specialisté, produktoví manažeři a v autosalonech "páni ředitelé" se sekretářkama, holejma zadkama, zato důležití jako h...no na stole. To je strašidelná produktivita.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
4. 2. 2021 14:03
Re: Každej bazár
No a co říkáš na Yaris GR? :-!
4. 2. 2021 14:40
Re: Každej bazár
Já ho ještě ani na vlastní oči neviděl. Tak snad budu věřit, že je super - když se na to shodli všichni testoavči. Kdyby to napsal jen Kolman, nebral bych to vůbec vážně.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2021 15:13
Re: Každej bazár
Ale prosimtě, Kolman je zrovna docela objektivní, kde si vzal to, že je Japanofil? :D To jsou tu jiní a zaujatí testeři tu bývali ještě dříve, ty si asi nezažil :D
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 15:25
Re: Každej bazár
https://www.auto.cz/…-atmosferu-96355 :yes: :-)

https://www.auto.cz/…-luxusport-73514 :yes: :yes: ;-)

https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 furt to pokračuje :-!

https://www.auto.cz/…zeni-roku-136296 a furt :*)

Je to vlastně celosvětový spiknutí = proti fostekovi = jedou v tom i Chris Harris a Jezza a LFA :D
Avatar - Ozzman
4. 2. 2021 15:35
Re: Každej bazár
Pokud vím, tak tady se spíš fandilo koncernu, sice tu a tam je redaktor co má své favority, ale koncern se nesmí nikdy moc shodit..
4. 2. 2021 15:03
Re: Každej bazár
Joa ti dva maníci s notebookem se ti pak taky postaraj o "pozáruční" servis, když začneš objevovat skryté, rozuměj schované vady? Ti dva maj na starosti auto prodat, o zbytek se nestarají. Když jedu na servis, předám auto, počkám, a oni mi ho přistaví umyté, opravené a jeden člověk mě vystaví fakturu. Jak to bude v bazaru? Kolik lidí kolem běhá?

Tenhle příspěvek byl teda hodně vedle. A pokud soudíš o produktivitě podle svého okresního města, tak to pak vysvětluje hodně věcí. ;-)
4. 2. 2021 15:20
Re: Každej bazár
Co to tady mekotáš?
Ten servis je pro ně výdělek navíc, většinou větší, než ten prodej. A navíc na něj de-facto musíš, když koupíš nový auto.
Řeknu ti tajemství - takhle tam můžeš zajet i s tou ojetinou. Taky ti jí odservisujou a vyfakturujou. Dokonce jsou i neznačkové servisy, které se uživí :) A ty bazary taky řeší reklamace a záruky. Co to tady meleš?!?!
Jsi ekonomický analfabet a meleš tady kraviny, který skoro nesouvisí s tím, co jsem napsal.
Jestli ses chtěl pochválit, že jezdíš do servisu a umejou ti tam auto, běž to vykládat někomu, koho to ohromí.
Avatar - speedfred
4. 2. 2021 20:12
Re: Každej bazár
Celé vedenie FCA pre strednú Európu (zvlášť CZ/SK) je banda tragédov. Webové stránky a ceníky plné chýb, žiadne aktualizácie/akcie.Tam to celé smrdelo už z ITA, tak snáď sa to teraz po spojení začne pomaly hýbať k lepšiemu.
Avatar - KANKUNEN
4. 2. 2021 13:23
Dotaz, na to jak se Mazda málo prodává,
tak jich vidím jezdit spoustu, je to u Vás taky tak nebo je to záležitost jen okolí?
Rozbalit vlákno
5
4. 2. 2021 13:26
Re: Dotaz, na to jak se Mazda málo prodává,
Ne, u nás je to taky tak, ale tady bylo Mazd vždycky procentuelně nejvíc v ČR. Ale novejch člověk moc nevidí.
4. 2. 2021 13:45
Re: Dotaz, na to jak se Mazda málo prodává,
Pod tatrami sa celkom dobre predava cx30, vidno ich tu pozehnane
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2021 13:48
Re: Dotaz, na to jak se Mazda málo prodává,
A v panonské nížině nic? :D
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2021 14:41
Re: Dotaz, na to jak se Mazda málo prodává,
Nevzpomenu si, kdy jsem naposled nějakou novější viděl.
5. 2. 2021 00:46
Re: Dotaz, na to jak se Mazda málo prodává,
A vidis nove ci stare 2014-2019?

Na Slovensku klesla o takmer 60 percent a v Polsku o rekordnych 69 percent (rok dozadu to bol vraj ich 3. najvacsi trh v EU), prakticky sa im predaj zastavil.

Fleet ich nekupoval nikdy a co si sukromni klienti myslia o premiovej mazde ukazuju poklesy predaja... i30 family 1.5 DPI vies kupit lacnejsie ako najlacnejsiu zakladnu mazdu2, podla mna mazda este nenasla svoje dno predaja...
Avatar - Roman Horký
4. 2. 2021 13:36
Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš bystr
Tak mi to zkuste vysvětlit, proč Toyota zaregistrovala 621 aut, ale v přehledu podle modelů se nevešla ani s jedním do první dvacítky, přičemž na 20. pozici je nějakých 100 aut. Tolik různých modelů snad Toyota v ČR neprodává ne?
Rozbalit vlákno
8
4. 2. 2021 13:42
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
Dobrý den, bude to tím, že se hned tři Toyoty seřadily těsně pod top 20: Corolla 133 ks, RAV4 129 ks a Yaris 120 ks
4. 2. 2021 13:45
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
Ach byl jste rychlejší, zrovna jsem napsal to stejné :D :yes:
Avatar - Roman Horký
4. 2. 2021 13:46
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
Děkuji
Edit: všem, kdo mi odpověděli
4. 2. 2021 13:45
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
Protože to mají rozložený napříč nabídkou a jejich modely jsou těsně za TOP 20. Yaris, Corolla, RAV4 mají každý 120-130, následují Aygo, CHR, Land Cruiser, Highlander, Camry atd.

Podobně to má Mercedes. Za leden TOP 4, ale má to rozložený ve dvaceti modelech.
Avatar - KANKUNEN
4. 2. 2021 14:07
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
A Toyota nehřeší na dotace, ale co jim auto sežere to vykážou a cenu na PHEV nakopli tak, kolik PHEV stojí, nepotřebují ji dotovat kvůli emisí.
Avatar - Emel
4. 2. 2021 13:45
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
Potvrdíš ;-)
Kdybys byl bystrý, tak by ses podíval na statistiky a zjistil, že Yaris je na 120 a Corolla na 133, RAVka na 129... což je těsně pod tou Top 20.
Kdybys byl trošku méně bystrý, tak bys spočítal od oka 4 auta v klasice, 4 SUVka a offroady... +1-2 sportovní modely = cca. 10 modelů na trhu...
EDIT: nojo, píšu to moc složitě a dlouho :-)
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2021 13:51
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
On se slušně zeptal, dostalo se mu odpovědi a poté slušně poděkoval :yes:
Někdy je lepší být slušný místo být bystrý.
V televizi vidíme každý den řadu "bystrých" týpků ..... slušnost je pro ně neznámým pojmem
Avatar - Emel
4. 2. 2021 15:52
Re: Některým potvrdím jejich přesvědčení, že jsem nepříliš b
Však jo, jen si holt trošku naběhl.... kdyby si ušetřil ten nadpis, ušetřil bych si já ten první řádek :-)
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2021 13:55
Renault - ten progresivní technický leader - krach
... Krach se blíží Renaulti.
produktovou nabídku jste rozmlátili na kousky a teď se Vám to se všemi těmi EV a PHEV vrátí.
Lezete EU do zadku ale profitovat na Vašem ústupu ze slávy budou jiní.
Myslím že se chechtají až se za břicho popadají ...
Ádo?
Rozbalit vlákno
8
4. 2. 2021 14:09
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
Stat je podrzi a zadotuje, protoze krach si nemuzou dovolit - levnejsi je bude dotovat. Stejne tak to bude v pripade Citronu a klidne i VW.
4. 2. 2021 14:43
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
U Renaltu ČR je tohle kolorit.
Každý rok v prosinci registrují mraky aut na dealery a pak v lednu jsou totálně v p....
Prosinec 2020-895 registrací
Leden 2021-181 registrací

Prostě demence.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2021 14:46
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
EV a PHEV dělá každý, ale PHEV Renaultu je fakt spíš na příměstské ježdění a k tomu osekali nabídku konvenčních motorů. Clio končící na 90 k je prostě smutné.

EDIT: Koukám, že aspoň v Capturu překvapivě zůstalo TCe 140. Ale je pěkně drahé.
4. 2. 2021 15:07
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
Já teda vidím Clio se 100 koňmi a ejhle i se 140. Jak je na tom konkurence B segmentu???

https://cdn.group.renault.com/…w-clio-price.pdf
4. 2. 2021 16:07
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
No, akorát že skvělá 1.3 TCe to není. A stojí půl mega.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2021 16:23
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
Hybrid si nekoupím, pokud vyloženě po hybridu nejdu. Konkurence umí 1.2 T 100 k/130 k AT, 1.5 atmo, 1.0 T 100+ k, 1.0 T 95 k/110 k/1.5 T 150 k AT, atd.
Avatar - Emel
4. 2. 2021 17:13
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
Jak by na tom byla konkurence... Yaris má max 260k, Polo, Fiesta a i20 200... ;-)
Avatar - Mikesus
4. 2. 2021 21:36
Re: Renault - ten progresivní technický leader - krach
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2021 13:58
Mercedes je v pohodě.
Jako jediný nabízí kompletní škálu PHEV a mildhybridů v dieselu,
umožňuje svobodný výběr.
Řvu smíchy :-)
Mimochodem v ČR máme zase o 1% vyšší registrace dieselů ... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 14:47
Re: Mercedes je v pohodě.
Hele ty to nehraješ viď? Ty fakt furt nechápeš že diesel je ZÁVISLÝ na dotacích (něco jako Agrofert)

Fakt ti nevadí že provoz stojí miliardy NAVÍC? Už ti došlo že to není vtip = že dieslem spotřebuješ (miliony barelů denně) VÍC ropy než když máš v osobáku benzíňák?
Avatar - hugino
4. 2. 2021 15:32
Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Aj napriek istým antikoncernovým diskutujúcim je G VIII v predaji na vzostupe a to sa ešte nerozbehol poriadne predaj G VIII Variant.V tabulke musí byť určite chyba lebo nikde nevidím predajné čísla technologického zázraku menom Toyota Corolla Hybrid s CVT.Takisto mi tam chýba Mazda 3.Kto my prosím toto vysvetlí že najpredávanejšie auto na svete sa v ČR a ani v SR jednoducho slabo predáva však to auto musí byť dokonalé.VW má v prvej dvadsiatke štyri modely /a to ešte nehovorím o Embéčke a Seate/ a dokonalá Toyota ani jeden a to isté platí aj o Mazde alebo Honde.Stále platí čo je dobré tak to sa predáva /a netreba písať komentáre typu že aj ho... je dobré keď naň idú všetky muchy alebo niečo o Babišovych párkoch /Som rád za Mercedes lebo podľa mňa je Mercedes najlepšia auto značka na svete. :yes:Takže vie niekto kde je problém japonských" najspolahlivejších" automobiliek Toyota,Mazda a Honda že sa tak málo v Europe predávajú ?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Roman Horký
4. 2. 2021 15:38
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
"Kto my prosím toto vysvetlí že najpredávanejšie auto na svete sa v ČR a ani v SR jednoducho slabo predáva však to auto musí byť dokonalé".

Já mám pro to jediné možné vysvětlení. Češi a Slováci jsou inteligenčně úplně jinde, než zbytek světě. Akorát nevím, jestli výš a nebo níž. Nad tím se už prosím zamysli sám.
Avatar - Mikesus
4. 2. 2021 21:38
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
A hugino je toho důkazem :D
Avatar - Ham.
4. 2. 2021 22:45
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Úplně jinde říkáš? V tom případě docela vysoko, průměrem 99 se vejdeme do první dvacítky zemí. A kdybys nám to nekazil, tak jsme nad stovkou.
https://www.youtube.com/watch?…
4. 2. 2021 16:31
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Koukni výše v diskusi, mají to rovnoměrně mezi modely. Obecně japonci se tu moc neprodávají jednoduše proto, že cílí na jiné trhy, na které zase necílí EU značky. Podle toho i ta auta staví a není to u nás fit pro každého. Mimo EU mají i lepší nabídku motorů. Nevím čemu se divíš, že lokální automobilky drtí statistiku (VW a Škoda), když je to technicky i marketingově šité na míru místnímu trhu.
4. 2. 2021 18:06
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
U Corolly nevím, ale stačí se podívat na stránky Volkswagenu a Škody kde jsou prodeje.
Volkswagen má 1471 skladových vozů v ČR...tj skoro 10% ročních prodejů, z toho 250 Golfů.
U Škody je to ještě více přes 5000 skladovek...i nových Octavií je tam přes 1000.
Zdá se, že trh aktuální ceny úplně neakceptoval.
4. 2. 2021 20:10
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Tak tomu se vůbec nedivím. Třeba ceny nové Octavie v ČR jsou opravdu šílené, a když se k tomu přidá ještě to hrozné dotykové ovládání... :-( :no:
5. 2. 2021 09:25
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Můžeš se na to dívat i jiným pohledem. Ty říkáš skoro 10% ročních prodejů= zásoba aut na měsíc, což mi nepřijde moc. Navíc realita je úplně jiná, protože dealeři ty inzeráty nemažou a často tam jsou ještě 14dní po tom, co je auto už dávno prodané nebo rezervované. Nedávno jsem kupoval Kamiqa a ze 5 skladovek, co jsem poptával byly 3 už dávno pryč.
Avatar - speedfred
4. 2. 2021 20:18
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
V USA je najpredávanejšie auto F150 (mám pocit) a tu sa ich predá pár kusov. Čo s tým teda?
Je to tak zlé auto?
Avatar - Mikesus
4. 2. 2021 21:39
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
F150 je parádní. Jen hugino si musí pořád potvrzovat, ze dobře koupil.
Avatar - Mikesus
4. 2. 2021 21:40
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Hochu, ty musíš hodně polemizovat, aby sis obhájil svůj nákup. Kdyz k tomu potřebuješ tohle, moc dobrá volba to nebyla. A jak se jezdi na tom prkenným podvozku s tyčí vzadu? Lahoda na českých cestách, co?
5. 2. 2021 00:54
Re: Golf + 197,8% vs Corolla ...% ?
Golf su skladovky pre dealerov, bude umenie sa ich zbavit.

Corolla v tychto koncinach nikdy nebola predajny trhak a minuly rok vypredavali za super ceny, kto chcel, kupil vtedy, teraz je tam u sedanu menej vykonny atmo trojvalec a zdrazenie, to predajom veru nepomoze.

Mazda3 sa nepredava od zatiatku, o povinne premiovu mazdu sa netrhaju ani kupujuci bmw, ani mainstream a tri zdrazenia najlacnejsich verzii tomu velmi nepomohli...
4. 2. 2021 15:45
Hm, chápu
To, že v době krize se prémii daří více, je známý fakt. Notabene když se řada zástupců mainstreamu začíná cenově ze spod nebezpečně přibližovat. Gratulace, hlavně MB.

Jako někdo, kdo v lednových statistikách také figuruje, nejsem vůbec překvapen sešupem Renaultu, osekání nabídky + brutální zdražení si vybralo svou daň. Fleetová auta to moc často nejsou, jejich zákazník bude na ceny patrně z těch citlivějších...a průšvih je na světě. Doufám, že se z toho importér poučí, takhle to v ČR nepůjde. (a ne, Captur fakt nenahradí Megane combi, jak se PR snažilo namluvit)

Naopak se nedivím růstu Fordu. FoFo byl málem doma, super nabídka. Gratulace, je to zasloužené.

Nissan - něco je asi moc špatně (zákazník chce od Nissanu japonce, ne francouze?)

Fiat - moc nerozumím, ceny velmi vstřícné... Možná špatné portfolio? (500X Sport je boží)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 15:50
Re: Hm, chápu
Problém je že u nás (Babiš má opačné zájmy = možná tomu pomáhá i přes média, popravdě ono stačí JEDEN Petr Prokopec a ovlivní to dost lidí) zaostáváme https://www.autoforum.cz/…la-proti-proudu/ na úroveń Rumunska (už i Bulharsko nás tu a tam v něčem předbíhá)

Děsivý je že nemalý části lidí se to líbí = viz místní diskuze
4. 2. 2021 15:59
Re: Hm, chápu
Z toho článku plyne, že zde vládne ... mongolsko. ;-)

Prostě je to zmatek, nikdo neví jak s cenotvorbou, rozdíly mezi srovnatelnými vozy obří (cenové). Už i ta Škodovka to s Oktávkou patrně přepískla (+očekávání prohloubení krize=menší nákup fleetů, na nichž Škodovka staví)

EV - nedostatečná infrastruktura, nepodpora... Pro mě, jako někoho kdo minimálně 1-2 krát za měsíc musí jet přes 800 km za den, jsou dnešní EV na nic. A koupě EV jako druhého auta, když nám stačí jedno, fakt ekologická (ani smysluplná) není. Tím nechci říci, že by se někomu koupě EV nemohla vyplatit, kdyby byla ta infrastruktura a konkurence schopné ceny.
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 16:11
Re: Hm, chápu
Bohužel :-|

Hýkalům jásajícím nad zaostáním v infrastruktuře nedochází = že se to STEJNĚ (až babiš bude v multimiliardovém důchodu) bude muset dohnat

800 km za den nebude časem problém ani pro EV https://www.lucidmotors.com/ a https://autobible.euro.cz/…-za-pul-milionu/ a popravdě není už dnes http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska

U nás je nutné ZMĚNIT myšlení = no a to předseda vlády nechce JEHO SOUKROMÉ zájmy jsou samozřejmě NAD stát. Kudu z toho ven fakt nevím = no snad možná volby
4. 2. 2021 20:13
Re: Hm, chápu
Jasně, "je potřeba změnit myšlení". To u nás bolševici kdákali 42 let! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 20:43
Re: Hm, chápu
No to nevím = a JAK to tehdy mysleli??

Pochybuju že jako upozornění ZPŮSOBILI JSME OBŘÍ ZAOSTÁNÍ ZA SVĚTEM = musíte být víc in, aby to vaše děti a vnoučata pak nedoháněla

JAK to soudruzi tehdá mysleli?
4. 2. 2021 20:46
Re: Hm, chápu
No to snad víš, ne? "Do komunistického ráje vás nakopeme třeba i brutálním násilím" a hlavně: "Kdo nejde s námi, jde proti nám!" :-( Současní západní komouši se zeleným nádechem to mají velmi podobné:
https://ivocerman.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 20:59
Re: Hm, chápu
No ale to opět NECHÁPEŠ TY = mě nezajímaj komunistický pindy

TEHDY = komunisti způsobili obří gigantický zaostání. Ani dneska 32. rok poté = jsme ho nevyrovnali PROTO tu má každej dodnes nižší plat, nižší důchod atd. CHÁPEŠ?

DNES = sme opět za světem (zbytečně z Babišova populismu = v době konjunktury to je dlouhodobá souhra příznivejch okolností znamenající DLOUHODOBÝ RŮST ekonomiky STÁHNUL SNÍŽIL investice)

Takže tyhle 2 věci = spolu nijak nesouvisej. Když už tak je to PŘESNÝ OPAK
Komunista ti říkal že máš držet hubu a krok a BÝT ZAOSTALÝ
Já apod. dnes říkáme NE-buď zaostalý

Chápeš = (alespoň) ten ROZDÍL?
5. 2. 2021 01:01
Re: Hm, chápu
EV? Ako druhe auto je to extremne drahy nezmysel a ako prve (drahsie) auto to nema dojazd a nabijanie cestou nie je, a ak nahodou je, tak je spoplatnene na styl IONITY, t.j. drahsie ako tankovat benzin do auta strednej triedy...
4. 2. 2021 16:19
Re: Hm, chápu
Jistě, přece důkazem toho je, že mnoho českých pendlerů pracuje v Rumunsku a Bulharsku.
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 16:23
Re: Hm, chápu
Kriste pane CO si tim chtěl říct? :-O :D :-!

Měřítko PENDLER = je sice zábavný a popravdě stejně jako BigMac Index i docela funkční ale JAK souvisí s tím že jsme za poslední desetiletí v něčem ZAOSTALI = i nad tak ZAOSTALEJMA státama? :-)
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2021 18:20
Re: Hm, chápu
Protože tu do všeho kecají zaostalí lidi jako ty.
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 20:46
Re: Hm, chápu
A to znamená že

a) VÍŠ co tím chtěl rohor říct
b) taky NEvíš a jen se snažíš plkat, že TY si ta inteligence světa?

Včera si bojoval proti úrovni informací a vysmál se https://www.national-geographic.cz/ dej lepší = rád se poučím. Dík
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2021 20:56
Re: Hm, chápu
Vlez si do misky.
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 21:00
Re: Hm, chápu
Takže = víš .ovno

Jen si sprostá opice = dík za potvrzení
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2021 21:44
Re: Hm, chápu
Od tebe to zrovna má váhu. :-D
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 21:47
Re: Hm, chápu
No vidíš že umíš i neplácat :yes: :-)
Avatar - Mikesus
4. 2. 2021 21:48
Re: Hm, chápu
Můžu mít na vás dva prosbu?
Co třeba takovéhle nesmyslné komentáře jste si nechali do SZ, aby diskuze byla přehlednější?
Ja bych to moc uvítal. Chapu, ze chcete vyjádřit svůj nazor, ale vždyť nakonec v tom prispevku žádný není. Prosím, prosím....
Edit:ok beru ty dva palce jako nesouhlas. Ale zkusil jsem to :-)
4. 2. 2021 20:17
Re: Hm, chápu
Vždy mě nesmírně pobaví, když tu místní elektrohujerové kvičí, že EV je POKROK. Až na to, že kromě nich si to nikdo nemyslí. :-) Takže ještě jednou - koupit si auto s nesrovnatelně horšími užitnými vlastnostmi, výrazně kratším dojezdem, mnohem vyšší hmotností a zoufalou řidičskou nudou a to vše za brutálně vyšší cenu než normální vůz (navíc s perspektivou neprodejnosti po opotřebení drahých baterek) opravdu pokrok NENÍ a NIKDY NEBUDE! :-) :-) :-) Můžete zde tuto realitu popírat donekonečna, ale nic tím nezměníte, naprostá většina lidí totiž není hloupá. :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 20:41
Re: Hm, chápu
Tady bych si dovolil nesouhlasit = podle odborníků JE naprostá většina lidí HLOUPÁ

Beze srandy :-|
4. 2. 2021 20:47
Re: Hm, chápu
Tak hlavně, že ty jsi chytrák, euroelektrochytrák! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 2. 2021 20:54
Re: Hm, chápu
Ty tomu co si napsal ve 20:17 fakt věříš? Že všichni postavením nad tebou co disponují a utrácí biliony = jsou vlastně totálně mimo, že v reálu si NAD všemi vlastně TY (a pár dalších pindalů z ACZ)? Ptám se vážně

Protože ta tvá závěrečná věta JE blbost = naprostá většina lidí..
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2021 20:57
Re: Hm, chápu
Škoda, že ta naprostá většina lidí, o které mluvíš, nějak nikde neexistuje... :-D :-D
Jo, smiř se s tím, že lidi s tvými názory jsou vymírající druh a Evropa na vás čekat nebude.
5. 2. 2021 16:01
Re: Hm, chápu
Pochop, vyšší dojazd a zábava za volantom, to nie je pokrok. Pokrok je bezemisná prevádzka.
Tá tvoja naprostá väčšina ľudí auto nemá. ;-)
Avatar - Fauda
5. 2. 2021 11:58
A pak že...
...lidi nemají prachy ! 🤔
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
6. 2. 2021 14:04
Ameriky 1/2021
Dodge 6
GMC 2
Chrysler 1
RAM 11
Tesla 27
Explorer 5
Mustang 9
Renegade 21 (vše benzín)
Compass 35 (32x benzín)
Wrangler 6 (1x benzín)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
6. 2. 2021 14:04
Ruské stroje 1/2021
UAZ 4
Lada 2
GAZ 1
Ural moto 1
Rozbalit vlákno
0