Renault 4 v letošním roce slaví 60 let od zahájení své výroby. Slavné auto, které pomohlo motorizovat Francii, podle zákulisních zpráv chystá svůj návrat.
Asi to je příprava na levnější EV. Ta pětka byla (na obrázcích) docela fajn a tohle bude pro chudáky, kteří si budou moc připlatit za skoro-historickou value added.
Nebude to takto samozrejme vyzerať. Redakcia použila fotky 3D modelu od Davida Obendorfera zo súťažného projektu Renault 4 ever, kde jeho návrh vyhral v roku 2011. Je to ten istý človek, ktorý navrhol modernú verziu Fiatu 127 aj body kit pre Jumper v štýle Citroenu H.
Co chci říct je, že dnešní spalováky už nepotřebujou na chlazení žebrovanou masku, u spousty moderních aut je to už jen ozdoba. Podívej se na Civic 8G, to bylo asi auto, které se tímhle zapsalo do podvědomí nejvíc...
Nepotřebují, protože mají vstup vzduchu pro chlazení v nárazníku. Civic měl místo mřížky skleník, ale jinak pod ní dost obří mříž k chladiči.
Akorát tedy netuším, proč BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Ford nebo Škoda tak trvají na obřích mřížích, když to není potřeba...
Protože jsou na to lidi zvyklí a pokud to vypustíš úplně nebo tam dáš skleník, tak se to lidem nelíbí. Zavedené značky mají svůj designový jazyk a jsou opatrné něco v tom měnit.
Zajímavé je to u Tesly... u eSka tam opticky ta maska je, trojku zkusili udělat načisto... no, a podle mě se většině do vkusu netrefili.
Opatrně s tím chlazením.
Maléry s chlazením zničili tisíce V-6 motorů Renaultu, Saabu a Opelu.
Stačilo jiné umístění značky v některých zemích a konečná, motor zadřený.
Vždyť ten Civic 8G má dole takovou megatlamu. Úplně normální megatlamu na chlazení. Nebo co přehlížím?
Koukni na ten Prius na mé fotce. Dole je velká tlama pro chlazení ICE. Nahoře jsou dvě malinké černé škvírky pro chlazení měniče.
Ta R4 nahoře má pod SPZ taky díru, která by normální spalovák klidně uchladila.
Civic tam má tlamu, já ho uváděl jako první vlaštovku toho, že maska v klasickém pojetí je zbytečná. No dobře... tak se podívej, čím chladí spalovák Up! https://upload.wikimedia.org/…ke_UP%21_1.0.jpg
Když se podíváš na Up, tak má díru pod kapotou čtyři otvory v nárazníku, otvory v té černé mřížce okolo (i když je z půlky zaslepená), a ještě pod ní. Čtyřka má jen čtyři mrňavé průduchy a malý otvor dole. To bude stěží srovnatelné.
8G ale ma obrovsky otvor pod SPZtkou... takze tam to prudenie tiez pekne slo ... akurat kusok odspodu... ved nielen 8G ale aj spusta inych aut ma defakto masku "nepriepustnu" a prudenie ide potom odspodu cez otvor dole v narazniku uz potom... napr. hlavne sportove vozy s nizkym face-om
mam rad taketo retro kusky.... paci sa mi to dokonca viac ako clio ktore povazujem za vizualne moc podarene ... supnut tam este 1,33tce a tento retro kusok bude trhak jak remen .. :yes:
Tak ekosoudruzi, jak vám jezdí elektro v týhle sněhový nadíl
Hmm? viděl sem dneska za celou trasu jedinou Teslu, jinak kde nic tu nic. Asi hoši nějak nevyjeli....běžne jich vídám ponkud více...
A co kapacita baterky, zítra v noci má být v ČR -14-25 :-):-):-)
To budou dojezdy cooo :-):-):-)
Kdybyste potřebovali kožich aby ste nemuseli topit, dejte vědět :-)
Re: Tak ekosoudruzi, jak vám jezdí elektro v týhle sněhový n
Tam žádný zkrat není, nám to myslí velmi dobře.
Jak ti funguje fotovoltaika moldče? Kámoš dneska ometal panely a odmrazoval, na kažédm 3 cm ledu a baterky ve venkovní IP kameře měly 1%. Solární panel co jí nabíjí a má 1m2 nějak nefunguje, kámoš to dobíjel elektrocentrálou. LPG rulezzz :-):-):-)
Re: Tak ekosoudruzi, jak vám jezdí elektro v týhle sněhový n
tie zimne dojazdy su u elektroaut kusok uz slabsie ako za beznych podmienok to je jasne https://autozurnal.com/…-test-20-modelov?… ale za mna najvacsi problem je tu stale ta ich nezmyselna cenovka a neekologicka vyroba baterii....
Re: Tak ekosoudruzi, jak vám jezdí elektro v týhle sněhový n
[ne, nemám EV ani nechci zatím mít]
Ptáš se jak mi dupou králíci,
skvěle, pojď si poslechnout,
sevřeně v trojstupu
obcházejí chalupu,
smělý úsměv na líci,
tak mi dupou králíci.
Ptáš se jak mi dupou králíci,
skvěle, pojď si poslechnout.
Stejný krok, stejný fous,
každý láskou by tě kous,
v očích žár a pevný cíl,
tak mi dupou králíci
Jejich uši možná tuší
více nežli ti oči napoví,
formaci svou neporuší,
no, zkrátka už jsou takoví.
Zoceleni jsou i v duši,
ve své duši králičí.
Bubny zní a srdce buší,
kroky duní v jehličí.
Kupředu levá, zpátky ani krok.
Ptáš se jak mi dupou králíci,
skvěle pojď si poslechnout.
Sevřeně v trojstupu,
obcházejí chalupu,
smělý úsměv na líci, hi hi,
tak mi dupou králíci, hi hi.
Re: Tak ekosoudruzi, jak vám jezdí elektro v týhle sněhový n
Z teba by zošedivel aj psychiater s 30-ročnou praxou. Schizofrénia v kombinácii s mentálnou retardáciou, to je prípad na novú odbornú štúdiu a dve učebnice.
Potěším Tě, parde.
Diesel v amerických vozech:
GMC Canyon, Savanna, Holden / Chevrolet Colorado / Trailblazer / Express [LWN 2.8 (XLD28) Duramax engine]
A to nemluvím o motorech V6/I6 a o plnohodnotných těžkých pickupech s motory o objemu cca 7 litrů ... :-) U nich to berou jako osobáky. :D
„Četli jsme, že jistý farmář z Texasu měl tak velké pastviny, že je nedokázal za celý den automobilem objet. Je něco podobného možné?”
Odpověď: „Ano, s kterýmkoli z elektromobilů.”