Koupě auta nebývá nikdy levná sranda, jeho dlouhodobý servis však představuje další náklady, se kterými je potřeba počítat. A to zejména v případě ojetin.
Právě (budoucí) servisní náklady jsou pro mě osobně jedním z hlavním kritérií pro volbu vozidla. Proto volím archaická vozidla s minimem elektrovýbavy. Letos už zřejmě Pinin poputuje na vrakáč po 19 letech spolehlivé služby. Tatíkovi (který s ním jezdí) bude letos 80 a úplně si nejsem jistý jestli ještě bude chtít jezdit - nynější doba kovidová ho poměrně silně otrávila.
Redakce prosím buď zablokujte systém plus/minus nebo začněte zveřejňovat nick těch duševních mrzáků, kteří minusují osobu aniž by přemýšleli nad obsahem. Prosíííííím.
Každý má nárok na vyjádření svého názoru. To není o přemýšlení, ale spíše o pocitech. Pokud by firmy přestaly kupovat a dávat do servisu a trh se smrsknul na spořivce jako jsem já, tak by spousta lidí přišla o práci. Pak takový člověk může dát mému výplodku alespoň minus, protože se na to nedá nic rozumného napsat. Maximálně, že jsem chudák a to mi nevadí.
U nového auta bych to moc nehrotil, pokud se nejedná vyloženě o problémový model či motorizaci/verzi. U ojetiny je to asi první kritérium společně s cenou.
U nového auta koupeného firmou nebo na firmu určitě není předpoklad, že si ho vlastník/provozovatel nechá déle než 4 roky. Pak jde (také) o snadné nalezení kupce ojetého firemního vozu.
Taky jde o nájezd, třeba moji rodiče mají auto cca 8 let (tedy to předposlední jen 5, ale to byl ten problémový motor a po záruce šel) a najedou za tu dobu 30-40 tisíc km, tam moc šancí na pokazení není :D
Obecně lidé z venkova (jako já) jezdí méně. Na dovolené můžeš zapomenout, protože jsou doma pořád nějaká zvířata, která potřebu vodu a něco k jídlu ;-) . Pinin má necelých 190 tisíc a Lancer skoro 120 tisíc za 11,5 roku. Mně stačilo, když u Toyoty nezkontrolovali zadní brzdy - tím pádem zůstala viset jedna destička a už jsem od nich nikdy žádné auto nekoupil a nekoupím. Obdivuju tvé rodiče, že opět dali důvěru stejnému výrobci.
No, tak máme od té značky ještě jiná auta a ty byla dobrá, prostě se uvěřilo, že to byl vadný kus (nebo kus, spíš motor)... když ti řeknu, že vzali ten stejný model jen po faceliftu, asi to tím nevylepším :D
Já to vím, mají zase Kugu (jestli tedy nejsem pomýlený). Když jsem bydlel v Hostivaři a býval často na Chodově (kde jsem měl přítelkyni), tak jsem tam slýchal velkou chválu na Valouška. Je fakt, že to bylo období benzínových motorů a ty měl Ford výborné. Firemní Fordy jsem servisoval u Charouze a ani tam to nebylo špatné. Občas jsem si i zajel do Žebráka, tam mi vždycky půjčili na dobu servisu něco jiného (i jen na den).
Ale jinak, Ford servis - jak kde, já mám nejlepší zkušenost s Renaultem, tam se chovali vždy hezky, opravili, nic nebyl problém, dokonce mi to i zdarma napíchli na diag :)
Dnes už nemám žádné auto v záruce, takže jezdím ke znémému a ten je šikovný, poradí si a jsem spokojen :)
Psal jsem o tom protože jsem měl pocit, že někteří známí se cítili u Valouška tak dobře, že si nikde jinde auto koupit nemohli ;-) . Tak jestli to nebyl případ tvých rodičů, ale teď koukám že už prodává Hyundaie :-O
Souhlas, akorát záleží na tom, na jakou dobu si to nové auto chceš kupovat, sice je fajn mít pět let záruku, ale i ta jednou skončí. A vzhledem k tomu, že současná auta jsou čím dál větší plečky, tak se to začíná kazit všechno dřív, tak je docela dobré se na to zaměřit i při koupi. I když v dnešní době není jistota vůbec u žádné značky.
U každého auta jaksi s časem klesá jeho cena/hodnota a zároveň roste potřeba náhradních dílů. Většinou se pak při přemrštěných cenách origo ND (neznám žádnou automobilku, která by je dávala levně) ta křivka protne. A tím skončí jakýkoli ekonomický smysl origo ND. Zůstane jen druhovýroba a vrakáč.
A ty origoše většinou spadnou do období záruky. Takže si je zacáluje automobilka sama.
Edit: Prosil bych mínusáře, zda by mi mohl vysvětlit, v čem se mýlím? Z toho minusu to nejde poznat, asi pro moji malou mozkovou kapacitu, chápu.
Edit: Směšní šaškové, opravdu moc. Pravděpodobně negramotní, jelikož napsat nedokážou. Jen mačkat minus. Je mi vás líto chudáčkové. A mrzí mne, že redakce proti tomu nic neudělá (viz moje prosba výše).
Ze své zkušenosti musím říct, že asi nejprůhlednější servis jsem zažil u dvou aut od Toyoty, která jsem vlastnil/používal (Corolla 2003 a RAV 2008). Toyota je taky nenáhodou světovou automobilkou číslo jedna, protože její výrobky jsou ve srovnání s evropskou konkurencí o poznání spolehlivější/ vyžadují mnohem méně servisní zákroky mimo pravidelné výměny oleje, filtrů atd.
Ono taky záleží,kolik najedeš km, já měl nejdéle auto 7 let a najel jsem na něm od 140-300 tisíc km a mimo věci spotřební (mezi které časem připadne i repase spojky po takových km a letech) jsem měl taktéž skvělou zkušenost a div se, bylo to americké auto vyrobené v Evropě s motorem z Francie :D
měl si štěstí na kus, a stejně se ti rozpadla převodovka. To u té Toyoty ani za těch 260tis nic takového nenastalo, ani výměna spojky. Tlumiče myslím byly měněny jednou ve 180tis.
No já zas neměnil tlumiče, podvozek byl původní a převodovku jsem si odpálil vlastní vinou, že jsem rok a půl jezdil s tou špatnou spojkou a pak se to vyměnilo naráz radši, nicméně auto bylo vždy pojízdné, takže to bych nedával za vinu autu. Navíc váš Avensis neměl 10 let, jako tohle :)
Mimochodem, když se podíváš na recenze ojetin, tak si spíš měl šťestí ty, protože MK4 s tímto PSA dieslem je nadprůměrně spolehlivá, kdežto ten Avensis s dieslem ne :) Takže spíš štěstí na model, než na kus.
Vymenovali tam viacmenej top malosériové modely, u ktorých kupec akosi určite netrpí núdzou, zvlášť ak kupuje nové. Určite by bolo zaujímavejšie porovnanie celkovej ceny servisu u bežnejších modelov. A ak by sa chceli zamerať prémiu, tak naozaj by ma zaujímal výsledok Range Roveru, keďže o jeho servise koluje internetom strašne veľa priam strašidelných príbehov. :-)
??? ??? ty otazníky jsou jednak k tomu že to je jiná diskuze (a tam si na to nereagoval) a taky že překvapivě dost lidí zde v diskuzích = to učivo POPÍRÁ :-O:-!
Čítal som bezpočet blogov či článkov o tom čo všetko sa ľuďom na ich autách (nielen RR) vysypalo a čo ich stáli následné opravy. Ale keď už tu niekto vypustil podobný článok, tak by som skôr čakal porovnanie roka užívania/servisovania napr. RR vs. GLE vs. X5 vs. Q7 prípadne ak sa jedná o ameriku tak s Escaladom, Navigatorom a pod. Netvrdím, že to nutne musia byť zástupcovia SUV.
Ono není potřeba jít na jiný server, stačí si počíst v místních recenzích na moje auto - chudák Švihák si taky pořídil velkou radost, která ho vyhnala do náruče nekončícího počtu Priusů - https://moje.auto.cz/…y/bumerrang.html
Tady zase pán vyjmenovává všechny opravičky u BMW 3 https://moje.auto.cz/…ss/mr-black.html
Udavaju naslapane auta ako MB AMG , Audi RS atd. Treba vidiet aj obycky. Ja mam obycajny stary MB E 350 Bluetec a kazdy rok platim u znackoveho Mercedes servisu priemerne 450 Euri + - 50, to je za rocnu prehliadku nie vymenu polamanych suciastok , zatial vsetko funguje...sorry odisla ta mala nahradna baterka za tu vymenu chceli okolo 300 Euri...Ziadna drama u obycajnych povozoch :-!
Toto je bohužel pravda. Myslím si, že řidiči BMW a Mercedesů jsou na tom asi nejhůře, protože ti za návštěvu autorizovaného servisu zaplatí opravdovou dardu. Mám známého, který právě má starší BMW a kvůli těm servisním nákladům do autorizovaného servisu už raději nejezdí. Teď naposledy měl například něco s brzdami a raději s autem zajel sem: https://autaxservis.cz/opravy-brzd