Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Náklady na servis? Nejdražší bývají německé prémiové značky, naznačuje Consumer Reports

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 2. 2021 • 06:31
10
42
Zobrazit náhledy (10)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Koupě auta nebývá nikdy levná sranda, jeho dlouhodobý servis však představuje další náklady, se kterými je potřeba počítat. A to zejména v případě ojetin.

Náklady na údržbu jednotlivých modelů různých značek se přitom mohou diametrálně odlišovat, jak ostatně ukazuje i nedávný průzkum magazínu Consumer Reports. Ten se zaměřil na porovnání cen několika relativně běžných oprav, za pomoci RepairPal vytvořil cenový průměr a následně se podíval po modelech, které průměr výrazně překračují.

Zajímavostí přitom je, že se nejčastěji jedná o vozy německých prémiových automobilek. Téměř v každém srovnání nejdražších oprav se totiž vysoko nad průměrem pohybuje některý z modelů automobilek Audi, BMW, Mercedes nebo Porsche. Několikrát se ale objevil i Lexus a malým překvapením může být přítomnost automobilky Nissan, vždy šlo ale o model GT-R.

Skvělou ukázkou rozdílu v průměrných cenách opravy u prémiových německých modelů přitom může být například servis startéru. Zatímco průměrná cena se pohybovala okolo 630 dolarů, u Audi RS5 se vyšplhala na 2.708 dolarů. O moc lépe na tom ale není ani Mercedes GL63 AMG (2.695 USD) nebo Porsche Panamera (1.376 USD).

Obrovský rozdíl v průměrné ceně se však objevuje také u výměny tlumiče a pružiny. Zatímco průměr se pohybuje okolo 937 dolarů, u Porsche Panamera se cena vyšplhala na 4.808 dolarů. Jenže ani to nebylo maximum. S cenou 5.867 dolarů totiž Nissan GT-R ukazuje, že je sice relativně dostupným supersportem, ale jeho údržba rozhodně neodpovídá běžnému Nissanu.

Ne ve všech případech však musí být ceny tak extrémní. Například výměna rozvodového řemene se v USA pohybuje cenově průměrně okolo 140 dolarů, u prémiového hybridního sporťáku BMW i8 vyjde na 481 dolarů. A u malého SAV BMW X1 na 541 dolarů. Jedná se však o nejnižší ceny z téměř celého srovnání.

Výměna vodní pumpy by se měla průměrně pohybovat okolo 710 dolarů, průměr však nejvýrazněji překonává Lexus RX450h, kde tato oprava vyjde na 2.749 dolarů. Levná sranda to však není ani u Nissanu GT-R (2.340 USD) nebo Audi RS7 (2.028 USD).

Jistě, jedná se o průzkum vycházející z cen v USA, přesto se jedná o skvělou připomínku, proč si před koupí nového či ojetého vozu důkladně zkontrolovat i ceny náhradních dílů a práce v servisu. V případě koupě ojetiny se však vyplatí i důkladnou prohlídka před koupí, která může všechny velké investice přinejmenším výrazně oddálit.

Související články

Témata
21. 10. 2021 22:08
Servis
Toto je bohužel pravda. Myslím si, že řidiči BMW a Mercedesů jsou na tom asi nejhůře, protože ti za návštěvu autorizovaného servisu zaplatí opravdovou dardu. Mám známého, který právě má starší BMW a kvůli těm servisním nákladům do autorizovaného servisu už raději nejezdí. Teď naposledy měl například něco s brzdami a raději s autem zajel sem: https://autaxservis.cz/opravy-brzd
Avatar - Ozzman
10. 2. 2021 14:49
Re: Koupě vozu
Nene, každé auto bylo od jiného prodejce :D Vinkler Písek a pak Louda Auta někde u Kolína myslím.
10. 2. 2021 14:37
Re: Koupě vozu
Psal jsem o tom protože jsem měl pocit, že někteří známí se cítili u Valouška tak dobře, že si nikde jinde auto koupit nemohli ;-) . Tak jestli to nebyl případ tvých rodičů, ale teď koukám že už prodává Hyundaie :-O
Avatar - Ozzman
10. 2. 2021 13:56
Re: Koupě vozu
To byla doba předecoboostová :D

Ale jinak, Ford servis - jak kde, já mám nejlepší zkušenost s Renaultem, tam se chovali vždy hezky, opravili, nic nebyl problém, dokonce mi to i zdarma napíchli na diag :)

Dnes už nemám žádné auto v záruce, takže jezdím ke znémému a ten je šikovný, poradí si a jsem spokojen :)
10. 2. 2021 13:32
Re: Koupě vozu
Já to vím, mají zase Kugu (jestli tedy nejsem pomýlený). Když jsem bydlel v Hostivaři a býval často na Chodově (kde jsem měl přítelkyni), tak jsem tam slýchal velkou chválu na Valouška. Je fakt, že to bylo období benzínových motorů a ty měl Ford výborné. Firemní Fordy jsem servisoval u Charouze a ani tam to nebylo špatné. Občas jsem si i zajel do Žebráka, tam mi vždycky půjčili na dobu servisu něco jiného (i jen na den).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud