Éra osobních vozidel kopřivnické automobilky skončila v roce 1999, kdy byl postaven poslední kus Tatry 700. V době uvedení už zastaralý automobil je však dodnes technicky zajímavý, ostatně jako jeho předchůdci.
Aby sme boli presný, tak v roku 1974 ju prezentovali na brnenskom veľtrhu. V 74-tom išla z pásov overovacia séria. Skutočná sériová výroba sa spustila tuším až v druhej polovici roka 1975.
Nie, že by som bol taký pamätník, ale v 79-tom roku ako osemročný fagan som sa vtom aute vozil. Na zadnom sedadle. :-!
Škoda, že sa zo mňa nestala nejaká politická štruktúra. Dnes by som možno vypomáhal "nášmu - vášmu predsedovi" :-)
Je to tak, v 90 už nebyla šance konkurovat a navic kdo by si koupil auto takřka bez možností rozumného servisu. V mládí jsem byl z 613 nadšenej protože tu žádná srovnatelná konkurence nebyla, dnes už bych s ní jezdit nechtěl, zvlášť na sněhu to bylo celkem náročný.
Leninovy sáně Czech Limited Edition.
Tímhle chtít v roce 1997 konkurovat BMW a Mercedesu, to chtělo určitě hodně promile. Ale někdo muset ukázat ex-soudruhům špatnou cestu, tudy ne, tudy to nepůjde.
Mno neboli na viac peniaze. Keby takto zmodernizovali 613 o 10 rokov skôr, mohlo to osloviť určitú časť klientov. Takto už mnoho detailov aj pri prezentácii pôsobilo úsmevne, zvlášť pri tej cene. To na žiadnu relevantnú konkurenciu nemohlo v žiadnom ohľade stačiť. Škoda.
Ale no, síce sa to kormidlovalo ako zaoceansky parník, ale s trakciou bol málokedy problém ak si tomu nestál moc na krku. Sem tam to hrablo, inak trebalo voliť jazdný štýl v zákrutách, a aj keď zrejme mám nejaký spomienkový optimizmus, tak optikou doby to bol dobrý stroj. Kamoš so Sierrou sa nepohol ani na rovine, z garáže som ho musel niekoľkokrát vytiahnuť a Tatra to dala na letných v pohode aj bez reťazí.
Stoupání v kopci bylo pochopitelně proti klasice někde jinde, ale šíleně dlouhej plyn a zpoždění nedávalo zdaleka takovou hravost a cit, ve srovnání se Š 105-130, která reagovala "bleskově" a neměla zdaleka takovou setrvačnost. Žiguly, Volhy a pod. jasně byly horší, bavorů a mědvědů tu moc nebylo. Ale souhlas v kontextu doby to bylo v pořádku, taky na začátku píšu, že jsem z ní byl tehdá nadšen, ale dnes bych se sice rád projel, ale dlouhodobě??? Už néééé ( a to si myslím že si ještě ve vzpomínkách trochu idealizuju)
Par sezón jsem najel a nevim jestli bych to definoval zrovna takto, někde na plácku snad, ale v reálu, vlastně furt na letnich o ABS to ani neslyšelo s výrazně přetíženým zadkem na dlouhém rozvoru. No když myslíš......
Na snehu to práve jazdilo parádne aj bez trakčnej kontroly, len spôsob bol trochu iný. Kto s 613 išiel prvý krát práve na snehu, tak mohol mať bobky. 😁
Tiež som v 613 spravil asi 5 sezón nielen na CS cestách a fakt si nepamätám že by sa to správalo nejak zle v kontexte tej doby. Tam kde všetci bawori a medvede hrabali zadkom na mieste som prefrčal s prstom v nose. 🙂