Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tatra 700: Příběh posledního osobního auta kopřivnické značky. Vyrábělo se jen čtyři roky

20 komentářů

Motorář
Sériová výroby 613 začala v roce 1974 a né v roce 1976
Avatar - abacus
abacus
Aby sme boli presný, tak v roku 1974 ju prezentovali na brnenskom veľtrhu. V 74-tom išla z pásov overovacia séria. Skutočná sériová výroba sa spustila tuším až v druhej polovici roka 1975.

Nie, že by som bol taký pamätník, ale v 79-tom roku ako osemročný fagan som sa vtom aute vozil. Na zadnom sedadle. :-!
Škoda, že sa zo mňa nestala nejaká politická štruktúra. Dnes by som možno vypomáhal "nášmu - vášmu predsedovi" 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A nebo by si se válel v sudu někde na dne přehrady 😒]
Xylo
To si nemyslím. Staré struktury v klidu přešli ke kormidlu kapitalistické ekonomiky. V sudech končili spíše zlatokopové/rychlopodnikatelé.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
byla pojízdné muzeum už v době vzniku. A design? Jak dort od pejska a kočičky. Jeden z největších hnusů pod sluncem.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno neboli na viac peniaze. Keby takto zmodernizovali 613 o 10 rokov skôr, mohlo to osloviť určitú časť klientov. Takto už mnoho detailov aj pri prezentácii pôsobilo úsmevne, zvlášť pri tej cene. To na žiadnu relevantnú konkurenciu nemohlo v žiadnom ohľade stačiť. Škoda.
ACE.
Je to tak, v 90 už nebyla šance konkurovat a navic kdo by si koupil auto takřka bez možností rozumného servisu. V mládí jsem byl z 613 nadšenej protože tu žádná srovnatelná konkurence nebyla, dnes už bych s ní jezdit nechtěl, zvlášť na sněhu to bylo celkem náročný.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na snehu to práve jazdilo parádne aj bez trakčnej kontroly, len spôsob bol trochu iný. Kto s 613 išiel prvý krát práve na snehu, tak mohol mať bobky. 😁
ACE.
Par sezón jsem najel a nevim jestli bych to definoval zrovna takto, někde na plácku snad, ale v reálu, vlastně furt na letnich o ABS to ani neslyšelo s výrazně přetíženým zadkem na dlouhém rozvoru. No když myslíš......
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tiež som v 613 spravil asi 5 sezón nielen na CS cestách a fakt si nepamätám že by sa to správalo nejak zle v kontexte tej doby. Tam kde všetci bawori a medvede hrabali zadkom na mieste som prefrčal s prstom v nose. 🙂
ACE.
Stoupání v kopci bylo pochopitelně proti klasice někde jinde, ale šíleně dlouhej plyn a zpoždění nedávalo zdaleka takovou hravost a cit, ve srovnání se Š 105-130, která reagovala "bleskově" a neměla zdaleka takovou setrvačnost. Žiguly, Volhy a pod. jasně byly horší, bavorů a mědvědů tu moc nebylo. Ale souhlas v kontextu doby to bylo v pořádku, taky na začátku píšu, že jsem z ní byl tehdá nadšen, ale dnes bych se sice rád projel, ale dlouhodobě??? Už néééé ( a to si myslím že si ještě ve vzpomínkách trochu idealizuju)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no, síce sa to kormidlovalo ako zaoceansky parník, ale s trakciou bol málokedy problém ak si tomu nestál moc na krku. Sem tam to hrablo, inak trebalo voliť jazdný štýl v zákrutách, a aj keď zrejme mám nejaký spomienkový optimizmus, tak optikou doby to bol dobrý stroj. Kamoš so Sierrou sa nepohol ani na rovine, z garáže som ho musel niekoľkokrát vytiahnuť a Tatra to dala na letných v pohode aj bez reťazí.
Anonym
TWL jezdil v tom Mejla Zeman když byl premiérem. K němu ten design sedl akorát. 😒] 😒]
moan78
😁 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky doteď nevyvetrali ten smrad z cigaret a vylite becherovky v tapecu 😊
Arese
No v současnosti je u něj ta situace asi ještě mnohem horší, ochranka mu prý všude vozí několik náhradních obleků... 😒
Avatar - caliban
caliban
Leninovy sáně Czech Limited Edition.
Tímhle chtít v roce 1997 konkurovat BMW a Mercedesu, to chtělo určitě hodně promile. Ale někdo muset ukázat ex-soudruhům špatnou cestu, tudy ne, tudy to nepůjde.
Xylo
Ono to jako nové stálo od 1,4 milionu a většina kapitánů českého průmyslu už zapomněla na své závazky k vlasti (v době před rokem 1990).
Arese
...ale v 90. letech samozřejmě naprosto nekonkurenceschopná... 😒 :no: