Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai Nexo FCEV – Budoucnost už je tady. Nebo ne?

Mnohé asijské automobilky věří do budoucna vodíkovému pohonu. Týdenní test Hyundai Nexo dokázal, že by to byla příjemná budoucnost.
Zpět na článek
15. 2. 2021 13:15
15. 2. 2021 13:51
15. 2. 2021 14:04
15. 2. 2021 15:06
15. 2. 2021 20:49
Avatar - lamal
15. 2. 2021 13:15
Dolphin
vehikl to bude mat tazke... dobra ukazka coho je tento koncern schopny uz dnes

pripomenul zjavom..
https://s1.cdn.autoevolution.com/…antra-3246_2.jpg
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2021 13:17
Vodík je super ale...
je tady zatím velký problém s efektivitou, ekologií a cenou jeho výroby. Je to až neuvěřitelné, když člověk zváží, kolik ho je na planetě. V podstatě je to zatímnesmysl. Ale úředníkovi v Bruselu stačí, když auto nemá výfuk.
Energeticky náročně dělat vodík z fosilního paliva (methanu)...mě to nepřipadá normální. Navíc při výrobě vzniká strašné množství CO2, což by asi nemělo bejt, když právě tomu se chce zabránit. Když už to budeme brát vážně.
Rozbalit vlákno
49
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 13:32
Re: Vodík je super ale...
Hele co s ASIJSKOU invazí VODÍKových aut = má (podle tvý hlavy) úředník v Bruselu? :-O :D

On celej PRŮMYSL velmi pravděpodobně přejde na vodík https://oenergetice.cz/…isty-vodik-svete
15. 2. 2021 13:36
Re: Vodík je super ale...
Strašně neefektivní.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 13:37
Re: Vodík je super ale...
Svět na vodík = ti vadí že bude proti fosilnímu NEefektivní?
Avatar - KANKUNEN
15. 2. 2021 13:41
Re: Vodík je super ale...
Vezmu plyn a elektriku a vyrobím vodík, který pak projedu, toť ekologie.
15. 2. 2021 13:42
Re: Vodík je super ale...
V prasečí hlavě je to senzace.
15. 2. 2021 13:47
Re: Vodík je super ale...
Zajimave je to az ve chvili, kdy je ta energie (na vyrobu vodiku) z obnovitelnych zdroju. Uplne stejne jako s EV na baterky a elektrinou do nich.

Aby ses tam dopracoval, musis se nejdriv zbavit aut na fosilni paliva. Tak to proste je.

Nemecko, Anglie, ti uz maji 1/3 elektriny z obnovitelnych zdroju, takze ono to rozhodne jde a je to drazsi, ale neni to nic nemozneho ani silene draheho. To uz je dneska bez debat.
15. 2. 2021 13:53
Re: Vodík je super ale...
Jenomže u EV na baterky je celý řetězec mnohem jednodušší a účinnější než tohle.
15. 2. 2021 16:14
Re: Vodík je super ale...
To ja neumim posoudit.
Vyroba baterek je (asi?) o dost narocnejsi nez vyroba nadrze na vodik + palivoveho clanku... ale objektivne fakt nevim.
18. 2. 2021 00:34
Re: Vodík je super ale...
Ono už selským rozumem se to dá posoudit. Máme elektřinu. Buď s ní nabijeme baterku (BEV) nebo s její pomoci ztrátově vyrobíme vodík, ztrátově ho stlačíme, pak z něho ztrátově vyrobíme zpět elektřinu, kterou jsme už měli (FCEV), jen díky ztrátám na třech místech mnohem méně než na začátku. Je sice pravda, že BEV má ztráty při nabíjení baterky, jenže i FCEV používá část vyrobené elektřiny k nabíjení baterky.
15. 2. 2021 14:06
Re: Vodík je super ale...
No, ty větrný parky, to je opravdu nádhera. Takový humus v naší krajině nechci. Raději novou jaderku.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 14:08
Re: Vodík je super ale...
Výborně někoho jako si ty jsem hledal = ZNÁŠ rozdíl v ceně (vyrobené energie)? Stačí jestli víš kolika NÁSOBEK to je :-)
15. 2. 2021 15:26
Re: Vodík je super ale...
jen aby z toho nebyl dalsi cernobyl nebo majak
2 ze 3 nejhorsich jadernych katastrof maji na svedomi rusaci
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 15:29
Re: Vodík je super ale...
Jen pěkně rozjetá Matka příroda kombinujíc zemětřesení a tsunami = se jim dokázala vyrovnat https://zpravy.aktualne.cz/…e470cc47ab5f122/
15. 2. 2021 15:32
Re: Vodík je super ale...
:yes:
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:31
Re: Vodík je super ale...
od 1988 jim nic nebouchlo.

Majak je věc stará 100 let z doby, kdy i v USA si mysleli že záření zas tak moc neškodí a jaderná bezpečnost bylo sprostý slovo.

Když nepočítáme tu raketu loni, ale to není elektrárna ale raketa na jaderný pohon, další přelomová věc, protože to jestli dotáhnou, tak se Musk může jít akorát klouzat. to doletí na Mars s prstem v nose :-)
15. 2. 2021 15:36
Re: Vodík je super ale...
1957 neni 100 roku
myslis, ze 12 let po hirosime nikdo nic netusil o radioaktivite ??

"První koncepty jaderného leteckého pohonu byly vyvinuty ve Spojených státech v roce 1946..."
https://oenergetice.cz/…mirne-lety-dosah
rusaci chtej jaderny pohon vyuzit ke zniceni sveta, amici pro vesmirny vyzkum
Avatar - Ozzman
16. 2. 2021 07:53
Re: Vodík je super ale...
Nebo o tom jen od roku 1988 nevíš :-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 15:39
Re: Vodík je super ale...
Ptal jsem se na NÁKLADY rsp. výslednou CENU energie za jednotku ;-)

Tak teda ty Bariku = ty víš?
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:43
Re: Vodík je super ale...
Stabilní zdroj energie nezávislý na počasí vs nestabilní zdroj plně zásivslý na výkyvech počasí.

Dál o tom odmítám diskutovat, srovnáváš jabka a švestky. Za stabilní zdroj si plno z nás rádo připlatí.

Jinak - viz níze

"Podle Rosatomu by výstavba jedné velké průmyslové elektrárny složené ze dvou bloků s rychlými reaktory a s uzavřeným palivovým cyklem měla ve srovnání s výstavbou srovnatelné elektrárny s bloky VVER-TOI mít o 20 % nižší investiční náklady, a o 15 % nižší provozní náklady.
15. 2. 2021 15:47
Re: Vodík je super ale...
uvidime, kdy rusaci dostavej tu jaderku v madarsku, zatim to na svet moc nejde a smlouva takova, ze madari uz brzo budou platit, jako kdyby jela na 100%. od VRSR a doby kdy rusaci tvrdili jak kapitalisty dozenou a predezenou, to s nima jde spis s kopce.
krome mendelejovy tabulky, slinatajiciho psa a rusky rulety me toho moc nenapada, co prislo z ruska. navic to je z carskych dob ..
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:52
Re: Vodík je super ale...
Rusko staví mohutně v Číně, doma u sebe a i jinde. Jaké si kdo vyjednal podmínky, takové je má. Asi taky záleží na financování, pokud někdo platí cash, nikoliv na splátky nebo stylem provozovatel budete vy (Rosatom) a my vám budeme ročně platit, tak za cash se asi otáčej jinak :-) Čína obvykle tím, že by neměla peníze netrpí :-)
15. 2. 2021 15:54
Re: Vodík je super ale...
madari si penize pujcili od rusaku a uz brzo budou splacet, jako kdyby vyrabeli a ono nic. rusaci nemaj moc velkej zajem stavet, kdyz jim pujdou penize za nedostavenou elektrarnu
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 16:00
Re: Vodík je super ale...
Rosatom umí stavět velmi rychle, stačí se podívat kolik toho za posledních 15 let pootavili. Hlavně u sebe doma.
Že tady rychle nestaví je věc druhá.

Mimochodem je to dobrý kšeft i pro české firmy, rusové od nás odebíraj řadu komponentů pro nejadernou část.
15. 2. 2021 16:04
Re: Vodík je super ale...
priklad madarska jen ukazuje, jaky je rusko nesolidni partner
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 20:08
Re: Vodík je super ale...
To sou drobnosti, které se snadno vyřeší, navíc většina vad na nejaderné části....
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 20:11
Re: Vodík je super ale...
A za problémy může běloruská vláda, která nesmírně tlačila na co nejdřívější uvedení do provozu.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 22:17
Re: Vodík je super ale...
Jj a maďarská zas chtěla zpoždění to je jasný
15. 2. 2021 18:12
Re: Vodík je super ale...
Rusové, toptene, opravdu nemůžou za to, že jsi nevzdělaný blb.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 18:35
Re: Vodík je super ale...
To záleží na věku = u těch starších za to FAKT MŮŽOU https://www.facebook.com/…152963423674009/
Avatar - KANKUNEN
15. 2. 2021 15:36
Re: Vodík je super ale...
Navíc se dotáhne fůzní reaktor a na pole se zase mohou vrátit rostliny.
15. 2. 2021 16:23
Re: Vodík je super ale...
Proti fuzi zadny dišputát. Ted uz jen to udelat a Elon a Bezos nam zacnou z Mesice vozit He3+, to bude parada ... :-)
15. 2. 2021 16:17
Re: Vodík je super ale...
Presne tak, protoze jaderna elektrarna, to je velika krasa co se krajiny tyka :-) Staci srovnat se zemi par desitek km ctvetecnich, udelat nejaky ty jezera, postavit obrovsky betenovy komplex s megalomanskymi chladicimi vezemi, ignorovat nasi neschopnost zpracovat a ulozit jaderny odpad (jeste nikdo na svete ten problem nevyresil) ... a pak doufat, ze nas to vsechny nezabije.

Ale jo, najdou se lidi, kterym to pripada lepsi nez par vertniku v mori.

Mimochodem vis ze je elektrina z jaderne elektrarny v konecnem dusledku drazsi? To jen tak bokem :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 16:40
Re: Vodík je super ale...
Jj jádro je super výhodný

levný na postavení

levný na zbourání

levný na tu energii za jednotku mezitím

levný je i skladování z 95% nevyhořelýho paliva https://www.irozhlas.cz/…m_2001051054_vtk

Nedivím se politikům že CHTĚJÍ jádro https://www.respekt.cz/…-ale-pro-vsechny :-!
15. 2. 2021 19:21
Re: Vodík je super ale...
Kolik je těch "pár" větrníků o stejném instalovaném výkonu, jako má Temelín? A že toho moře máme.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 14:40
Re: Vodík je super ale...
Možná ti uniká podstata = co PRACHY?

NE jen samotný postavení (stovky miliard) a pak totéž rozebrání + skladování z 95% nevyhořelýho paliva https://www.irozhlas.cz/…m_2001051054_vtk

Ale 3 až 4 násobně NÁSOBNĚ dražší je každá kWh co spotřebuješ = fakt radši tu dražší? A nechceš jí platit za všechny = co radši tu (drtivě) levnější? :-)

Je úplně STEJNÁ = jen šílenej rozdíl v pořizovací ceně
15. 2. 2021 13:47
Re: Vodík je super ale...
No jako dokážu si představit takhle ukládat nějaké přebytky elektrické energie, které už jinak uložit nejdou, ale měnit takhle neefektivně cíleně ve velkém jednu energii na druhou je nesmysl.

A nepleť sem fosilní paliva, to je úplně jiný případ, ty už ze své podstaty využitelnou energii obsahují a jde jen o to, jakým způsobem se dál využije.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:09
Re: Vodík je super ale...
Trošku smutnýho čtění pro tebe neb jak se za bolševika Džou pokloním se každýmu za hlas Bajdna zvýší těžba a spotřeba uhlí v USA https://oenergetice.cz/…st-ma-take-vyvoz

:-) :-) :-)

Daleko víc uhlí splauje Čína a nové uhleky staví navíc celá Afrika :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 14:03
Re: Vodík je super ale...
Fosteku dostáváš se zcela MIMO hranice. Máš kliku že machi(avelli) a ACZ na všechno kašlou = na normálním webu by si dávno skončil
Avatar - Oscar_Romero
15. 2. 2021 18:58
Re: Vodík je super ale...
Ty jsi svým projevem mimo hranice už spoustu let.
15. 2. 2021 14:03
Re: Vodík je super ale...
To snad nebylo nutné... :-O :no: :no: :no:
15. 2. 2021 14:53
Re: Vodík je super ale...
Ty po sebe čítaš ten hnoj, čo produkuješ? Ty mentálne retardovaný úbožiak. :no: :no: :no: Už by sa redakcia mohla zobudiť a tohto psychicky narušeného hulváta konečne zabanovať.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:58
Re: Vodík je super ale...
.......)
15. 2. 2021 19:49
Re: Vodík je super ale...
Hm? Bola to reakcia na Fosteka. Jeho príspevok zmizol, takže to teraz vyzerá divne... Nie je to reakcia na Areseho. ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:13
Re: Vodík je super ale...
Úředník z Bruselu s tím má to, že strany za které tam sedí chtějí po roce 2025 budto místními zákony jednotlivých zemí nebo centrálním nařízením EU ala Euro 7 zmazit prodej, provoz a výrobu aut s fosilním pohonem. Takže nezbývá než elektro a vodík.

Jenže vodík vyráběný z ropy nebo elektrolýzou vody je energetický, ekologický a finanční nesmysl.
Avatar - lamal
15. 2. 2021 13:58
Re: Vodík je super ale...
Other methods of producing hydrogen
Research is underway to develop other ways to produce hydrogen, such as:

Using microbes that use light to make hydrogen
Converting biomass into gas or liquids and separating the hydrogen
Using solar energy technologies to split hydrogen from water molecules (electrolysis)

https://www.eia.gov/energyexplained/hydrogen/images/hydrogen_production_eere.png

EIA
Avatar - KANKUNEN
15. 2. 2021 13:43
Co ty světla,
proč kopčit ten nejhnusnější ksicht alá Citron.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2021 13:51
Auto pro
Járu Cimrmana.
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2021 14:04
Re: Auto pro
"Tudy ne, přátelé!" :-)
Avatar - JirkaVejrazka
15. 2. 2021 15:21
Re: Auto pro
Jara byl hlavne vynalezcem prevratneho spalovaku, ktery pracoval v peti fazich: sani, stlacovani, vybuch, vyfuk a odpocinek.
Avatar - pradeda777
15. 2. 2021 13:54
Vodík už nikdo nezastaví......
....neekologické baterie nemají šanci....to je přece jasné, ne?
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 14:05
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Vodík do aut bude dávat smysl když světový průmysl přejde na vodík (což asi přejde). EV už jsou a asi budou dál do budoucna DOMINOVAT pohonu aut
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:05
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
v dlhodobom horizonte... ale nie je to jasne, co myslis ze chce clovek prznitel na Marse ?

Pokial bude zelena energia (solar+vrtula) vyrabat vodik, energeticky efektivnejsie bude rovno nabijat baterky... az dovtedy kym vynosnost zelenej energie hlavne solaru nebude mat vyssiu efektivitu aby ziskala viac energie zo slnka...
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:17
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Solár a vrtule v zimě kdy je mlha nebo -20 a nefouká nic nevyrábí, je mi líto že jste do dneška ještě nepochopili. Slovy Hammuny, měly byste si zopakovat základku a základy fyziky a přírodovědy.

A aby to vůbec něco vyrábělo a nemusel si lézt denně s koštětem na střechu, tak to musí mít ještě odmrazování panelů a to sežeře půlku z tý bídy, co to za den vyrobí. Prostě zelená bolševická utopie ala Trofim Lysenko a Mičurinci :-) :-) :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:20
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Clovek, ktory nerespektuje vedu, pretoze nestudoval to nepochopi, nehadzte sviniam perle - sezeru ich.

´´odmrazování panelů a to sežeře půlku z tý bídy, co to za den vyrobí.´´ pobavilo, mas realne cisla ? ... alebo zase vysoka skola zivota :-)

Keby ludstvo cakalo na ludi ako ty kym nieco vymyslia, tak sme este na stromoch.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:23
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Umíš matematiku?
Kolik musí mít výkon ta spirála, drát aby to omrazilo sníh a led na každém panelu, kolik máš panelů na střeše a kolik ti vyrobí panely za 4-5 hodiny kdy na ně svítí sluníčko, protože když nesvítí, jak známo to nic Nedává, Einsteine.

A ted ti to má utáhnout topení domu v -15, svícení, všechny přístroje a nabíjení dvou aut.
Dobrá utopie vid, školo života :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:26
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Barrik :D Nemyslis vazne tuto debatu vsak ? Budeme vsetky solary montovat na Vostok do Antarktidy aby sme mohli SPIRALAMI rozmrazovat... Barrik Logic 2.0
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:38
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Ty kašpare, u nás bylo ráno -15, o dvě vesnice dál -18. To samý v pátek a pod nulou je skoro celý leden a únor v noci :-)
Ty panely při týhle teplotě vůbec nenamrznou, taky letos vůbec nesněžilo vid. Těch 25 cm co má kámoš na zahradě je asi fata morgana :-) :-) :-)

Znovu se ptám, jak chceš v takové počasí odmrazovat panely + utáhnout topení baráku, nabíjení 2-3 aut co lidi maj, všechny přístroje jako varná deska, pračka, sušička, myčka, notasy, mobily, vysavač, terárka, akvárka, frezy, soustruhy a kýho vejra co kdo používa táhnout to všechno z fotovoltaiky na střeše.
Když nejsou mrazy a sníh, je tam mlha do 11:20, kolik dává panel v Mlze kde není vidět na 100 metrů, Einstine? Spočítej to :-) :-) :-) :-)

Ste utopistický pavědci jako Lysenko :-) :-) :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:45
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
´´Ty kašpare´´ to si odpusti, husi sme nepasli... ani nebudeme.

Lepsie urobis ked svoje zbytocne uvahy o tebe veciach neznamych nechas na ludi co tomu rozumeju a casom (2x podciarknute) posunu aj obnovitelne prirodne zdroje na uroven schopnu riesit vodikove paliva.

mozne cesty, ktore sa skumaju vyvijaju:

- pomocou mikrobov, ktore na vyrobu vodika vyuzivaju svetlo
- premena biomasy na plyn alebo kvapaliny a separacia vodika
- vyuzitie technologii slnecnej energie na zisk vodika z molekul vody (elektrolyza)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:48
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Abys vyrobil leketrolýzou vody tolik vodíku, co denně vyrobí rafinerie benzínu, tak je jednotka na tu elektrolýzu má spotřebu el. energie o 600% větší jak ta rafinerka.


DOOOOOOST BLBY CO :-) :-) :-) :-)

Zbytek je milý mladý pionýre, až ti bude 30, poletíš na dovolenou na Mars. ABC 1962. Známe, tu realitu taky :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:51
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Musis sa trochu lepsie zamysliet nad slovom buducnost. Ja netvrdim, ze vodik je momentalne pripraveny nahradit fossil.

Pisem o tom, ze az pride cas (nevycislujem) mozu byt problemy, ktore uvadzas tj fossil=vodik vyriesene. Pokial vodik nenahradi nieco lepsie (vestiace gule nemam), tak si myslim, ze to je len otazka casu.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:57
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
A přitom sou tu množivé reaktory chlazené sodíkem, které umějí jet na přepracované vyhořelé palivo nebo to klasické mnohem lépe využít, zkoumaj se reaktory chlazené olovem atd atd.
https://oenergetice.cz/…racni-elektrarny

Ale zas všude jinde než v bolševické zelené EU, která vsadila vše na větrník a fotovoltaiku..Každý odborník neparticipující na Green dealu řekne, že sázka na tyhle karty je hodně špatná a že se to EU krutě vymstí.


Taky blbý co , výmýšlet kolo když vedle vymýšlí vysokroychlostní pneumatiku aneb jak se říká být za opicema, v tomhle případně ne o 100 let ale o 500 nebo jak se říká být o parník pozadu, tady je o 200 námořních flotil:-) :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 15:12
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
To iste si mysleli ludia o dotykovom telefone... Ani kapacita oloveneho akumulatora nedokazala ponuknut realne predstavy elektromobilu so skutocnym dojazdom 500km... dnes ich tu mas, ani to netrvalo dlho. (spominam ako demonstracie vedy, nie ekologie)

Pokial solar vyznamne zvysi svoju ucinnost, je perspektivny, ucinnost solaru stale stupa, nemyslim ze sa to zastavi, cas ukaze. Z 15% ucinnosti to na dnesnych 23% tiez netrvalo tak dlho.

To, ze clovek zneuziva ekologiu na business je smutne, ale realne, si myslis ze inych odvetvi sa to netyka ani nebude tykat ? Fosilie su dokonaly pripad. Nekrivdil by som vede v tomto pripade Ekologii, jej aplikacia nemusi byt nutne nezmyselna.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:17
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Nesrovnávejte dotykové telefony s energetikou. To je jak akrobatický Zlín a Tu-160, asi takový rozdíl :-)

Slunce víc v zimě svítit nebude, jednoduchá matematika, než utáhnou panely na střeše celý dům v zimě včetně topení a nabíjení auta, tak to uteče ještě hodně vody v řece. Do dtý doby vaši zelený soudruzi vypnou uhelky a někde i jádro a až si budeš chtíti přitopit ze sítě, brutálně se prohneš, protože kilowatka bude za 8Kč nebo i víc. Typický příklad Švédsko, jak tam stouply ceny energií :-)

A nebýt ruského plynu, umrzla by celé Evropě p*del :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 15:29
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Dotykovy mobil je najlepsia ukazka vedeckeho pokroku v praxi, to co si ty dnes nevies predstavit, moze byt realne za 20 rokov. Ten dotykac ti dava dokaz, ze je to mozne.

´´Slunce víc v zimě svítit nebude, jednoduchá matematika, než utáhnou panely na střeše celý dům v zimě včetně topení a nabíjení auta, tak to uteče ještě hodně vody v řece.´´ - je fajn, ze si pochopil ako je to zavisle na ucinnosti solaru, predikcie narastu jeho ucinnosti by som negeneroval... zbytocnost

Svedsko ma tieto skusky nastavene na svoj ekonomicky model, ako asi chapes, je dolezite sa venovat radsej tomu aby v politike neboli blbci, musis ist volit... aby si nevyplakaval nad Agrofertom, to plati aj pre skupiny, zneuzivajuce zeleny business (emisie) ako je VW a Bosch. (udajne... aby som nebol konšpi..)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:39
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Zapoměl si ještě, že ty panely potřebují naklápení aby se mohly natáče za sluncem. To asi pohání oslík Ferda, tím že to táhne na provázku a chodí dokola, že jo.

Takže to máme odmrazování + náklápění + teploty -10 a víc, naprosto bežné v EU a vůbec nemluvě o USA (tam bývá běžně poslední zimy až -35 i ve městech), Kanadě či Rusku.
+ mlhy a sníh, to budou muset mít ty panely skara lepší účinnost, to si ještě hooodně počkáš.

Kamarád to má na střeše, to je pro vás strašná smůla a doma má baterky, které mu to nabíjí, tak vím kolik to nabíjí v zimě. Panely sou pravda asi 5 let staré, ale pokrok od té doby moc nebyl.
Jelikož to má jako jediný zdroj elektřiny a baterky se nesmí vyštavit do 0, jinak kleknou velmi brzy - tak když sou ty správné dny, tak elektrocentrál na LPG a jedeem, dobíjí ty baterky centrálou protože to co daj panely nestačí ani omylem.
A to to má POUZE na svícení a el. spotřebiče. Ty cykly jsou uvedené pri určitém počtu vybití, čím je hloubka vybití baterií větší, tím méně je cyklů, že milý Watsone. Pro žáky zvláštních škol - když to přes den nabije kulajz protože nesvítilo, abys udržel cykly musíš budto přestat svítit v 9 večer nebo zapojit dobíjení z baterek z jiného zdroje, což když nejsi napojený na dráty je FOSIL ONLY :-) Nebo petrolejka, což je taky fosil :)

A Zkus s tím ještě topit a nabíjet auta :-) :-) :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 15:49
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Uz je to do kola to iste.
Nechaj vyvoj na vedcov, ty mozes zatial uvazovat nad tym, kam pojdes prehnat svoj mnohovalcovy atmosfericky vehikl... miesto plytkych uvah a vykrikovania roznych hesiel na ludi.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 15:57
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Můj mnohoválcový vehikl drandí na LPG, tudíž má o 25% menší emise jak kdyby drandil na benzín, čímžto se dostává na úroven nějakého 3,6 V6 :-) :-) :-)

Vidíš jaký sem ekolog.

A druhý mnohoválcový vehikl čeká až nebude -15 a až bude hotová renovace dřeva :-)

Vědci sou fajn, ale mě zajímá čím budeš topit až pomatená EU vypne uhlí a jádro a bude zas náhodou -17. A taky mě zajímá kolik mě to bude stát.
Nehodlám platit nesmysly za nečí utopistické sny o nějakém novém bezemisním světě.
Avatar - lamal
16. 2. 2021 12:08
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Keby si s tym plynom nemal nizsie naklady na prevadzku, tak kvoli emisiam si ho nedas ;-)
Avatar - wakantanka
15. 2. 2021 18:34
Re: Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Lenže solár ako taký je dávno prekonaný fotovoltaikou a tomu stačí svetlo, nemusí na to svietiť slnko. Jasne priame slnečné žiarenie zvyšujú výkon, ale niečo fotovoltaika potiahne aj bez neho.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:46
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
A jaký je rozdíl vytápět nějaký nový moderní nízkoenergetický dům, kterých je tu 5,5 a staré polokamnné haluzny a komunistické baráky z tvárnic a cihel, kterých je na vesnicích 60%

To neudrží víc jak 7 stupnů rozídlu mezi venkovní a vnitřní teplotou.

Takže ty lidi ty baráky zbouraj nebo jak? Když dáš na tyhle haluzny tepelko, tak to pojede skoro celý den :-) Uhlí lidem zakážou, plyn taky, tak čím budou topit v haluznách?

Povídej Trofiem Lysenko, povídej. Čekám!!!
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:49
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
off topic
Avatar - Barrichello
15. 2. 2021 14:51
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Jasně, odpověd se ti nehodí do krámu vid utopisto.

Marxistům utopie vždycky šly :-) :-) :-) Je jedno zda rudým nebo zeleným :-)
Avatar - lamal
15. 2. 2021 14:52
Re: Vodík už nikdo nezastaví......
Nezavidim, ti tak jednoduchy svet. Ale budiš, prej ti jednoduhsi su stastnejsi.
15. 2. 2021 15:06
1kg/100km
to odpovida 40kWh/100km, tedy dvojnasobek elektromobilu.
efektivita nic moc, navic elektromobil muzu nabijet doma.
snad jediny eko-zpusob vyroby vodiky je elektrolyza z prebytku FVE a vrtuli, takze celkova efektivita proti elektromobilu jde dolu jeste vic.
jediny 2 vyhody proti elektromobilu vidim v moznosti skladovani vodiku vyrobenyho behem leta treba az do dalsiho leta, a v rychlosti tankovani pro toho, kdo nonstop jezdi napric kontinentem tam a zpet...
jeste jedna vyhoda - v pripade pozaru mensi problem s likvidaci proti elektromobilu
Rozbalit vlákno
10
15. 2. 2021 15:30
Re: 1kg/100km
vodikove auto ako take by problem nebol - mirai je este len v 2. generacii a rozdiel medzi 1. a 2. je obrovsky, kym bude vo 4. ako prius, budu tam podla mna skokove vylepsenia ohladom ceny, spotreby, dojazdu atd.

Vacsi problem su cerpacky - nejaka zakladna siet sa pri velkom dojazde a dotaciach vyriesit da.

Ale vyroba vodika? Uvidime, ekologicky vodik vyrobit nebude problem, vid vyssie Japonsko. Ale o vsetkom rozhodne ako nizko sa bude dat stlacit cena pri vyrobe tohto paliva.

Inak nie su vodikove auta lahsie? To by bola ista vyhoda - nemej vzacnych kovov a vacsi osoh z rekuperacie
15. 2. 2021 16:34
Re: 1kg/100km
No, 1 kg vodíku je asi 36 kWh. Ale on spotřeboval až 1,7 kg. Bylo-li by tedy průměrně potřeba 1,4 kg / 100 km, je to cca 50 kWh, a to odpovídá 5-i litrům benzínu /nafty. Za to jezdí dnešní spalmobily s nádrží jen pár desítek kg a pár desítek litrů a mají dojezd 1000 km. Účinnost tohoto H2-automobilu je tedy asi 25 % jako se spalmotorem málem poloviční a jak jsem psal níže s trojnásobně objemnou nádrží a celé auto je o metráky těžší.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 16:37
Re: 1kg/100km
Ano jen ne(jede) na ropu co https://www.e15.cz/…di-shell-1377874 a
https://www.autoforum.cz/…stale-vice-lidi/

Ale na NEJROZŠÍŘENĚJŠÍ PRVEK VE (našem) VESMÍRU
15. 2. 2021 17:55
Re: 1kg/100km
Právě, taková koncentrace energie, která je v benzínové/naftové nádrži je těžko nahraditelná, neměla by se zahazovat, ale měla by se zvětšit účinnost spalmotu. A to jde nahrazením H2 nádrže a palivového článku nádrží benzínovou/naftovou a spalmotem (oproštěným od trakce) + generátorem, kde se dokáže účinnost k 50%. Spotřeba ropy a zatracovaného CO2 by klesly na méně jak 1/2.

Účinnost:
H2-automobilu 25 % ,
Elmobilu 67% (a to se neuvažují podstatné ztráty při nabíjení, ani ztráty energetické cesty).
Sérového hybridu (zde výše popsaného) cca 45%.
Poměr využitelného obestavěného prostoru a váhy vychází u toho třetího nejlépe. A to si tedy vyžaduje nejnižší trakční energii.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2021 18:14
Re: 1kg/100km
JAK by "se měla zvýšit"? Je na 41% a dramaticky dál to už moc ne(pů)jde

Spotřeba by klesla na MÉNĚ než polovinu??

Ale o to nejde KDE bys furt chtěl brát ten benzín (nebo když chceš spotřebovávat víc ropy tak) naftu?

Já sem majitel hybridu a mám to v plánu i pro další generaci, ale pak je tu ten nepřekonatelnej bod https://www.e15.cz/…di-shell-1377874

Jestli máš na mysli = ještě chvíli hybridy = tak jo
15. 2. 2021 18:44
Re: 1kg/100km
Průměrná trakční je na 25 %.

Není hybrid jako hybrid. Mám na mysli sériový hybrid, jak píši.
15. 2. 2021 16:39
Re: 1kg/100km
opr. .... málem polovičním dojezdem
15. 2. 2021 17:08
Re: 1kg/100km
mas to nizsie - 1800 kg pri tak velkom aute je v pohode, podobne EV by mal tak o 500 kg viac...

Ostatne je zatial nie velmi idealne, tak ale ako je nizsie, vodik je najrozsirenejsi prvok vo vesmire a minimalne treba skumat, ako by sa dal jedneho dna vyuzit
Avatar - Blue Sun
15. 2. 2021 20:49
Re: 1kg/100km
To skladování vodíku taky není zrovna hitparáda.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 2. 2021 15:12
"hledali se cesty"
Prosim, opravte to...
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2021 15:26
Obsah energie ve vodíku
Vůči benzínu / naftě má vodík 3 krát více energie na kg, ale 3 krát méně na litr. Musí se tedy stlačit, a to vyžaduje objemné a těžké nádrže, aby byl dojezd srovnatelný s benzínovým / naftovým automobilem. Vedle dalších těžkostí s ním už jen toto ukazuje na utopii.
Je to vidět i na tomto autě:
trojnásobný objem nádrže, o několik metráků větší váha, krátké sedáky, malé místo nad hlavou, malý kufr, ...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
15. 2. 2021 15:32
Re: Obsah energie ve vodíku
So svojimi 1815kg na tu velkost je uplne v pohode. Cakal by som omnoho viac a to je len zaciatok. Ak ma pri tejto hmotnosti dojazd 600km, je to vytecne. Lepsie ako u baterii.
15. 2. 2021 19:37
Re: Obsah energie ve vodíku
Nádrže rozhodně nemusí být těžké, aby vydržely potřebný tlak. Budou dražší než nějaké obyčejné ocelové bezešvé, ale tohle nebude zásadní problém. Váha je problém baterií, ne nádrží. Rozměrné nádrže jsou, ale to je záležitost koncepce na bázi stlačeného plynu. Už se experimentuje s možností nepoužívat stlačený vodík, ale vodík vázaný v různých sloučeninách, ze kterých by se vodík uvolňoval. Tak by se časem odstranila tato nevýhoda, i nevýhoda bezpečnostní. Vodík je do budoucna jediná správná cesta...
15. 2. 2021 19:52
Re: Obsah energie ve vodíku
Ani omylom, kámo. Nemá šancu ani z ekonomických, ani z ekologických dôvodov. Problém nie je váha nádrže kvôli potrebnému tlaku - problém je efektívny plášť nádrže, z ktorej naviac vodík neunikne. To je ostatne problém aj pre čerpacie stanice, nie len pre nádrže áut. Baterky sú, či chceš alebo nechceš, efektívnejšie, lacnejšie aj ekologickejšie.
15. 2. 2021 21:36
Re: Obsah energie ve vodíku
V této době jsou bezesporu na tom baterie lépe ekonomicky, možná i ekologicky. Je to však jen díky náskoku, který se časem rychle ztenčí. Obrovské přebytky elektřiny z větrníků v době nadměrné výroby stlačují cenu do záporu i v současné době. Až se zrealizují v mělkých mořích farmy větrných elektráren, bude cena vodíku konkurenční jak fosilním palivům, tak i bateriím...
16. 2. 2021 08:54
Re: Obsah energie ve vodíku
Baterky sú na tom lepšie a aj vždy budú. Ukladanie energie do bateriek bude vždy lacnejšie ako jej použitie na ďalšiu výrobu.
15. 2. 2021 15:49
Tady to zase jede
mám pro vás pro všechny špatnou zprávu. Ačkoli vodík je extrémně neefektivní, jeho rozvoj se vašimi názory řídit nebude. A to ani v ČR, ani v Evropě a už vůbec ne ve světě. Vodíková auta nejsou o moc mladší, než BEV. Pohybují se v provozu již po mnoho desetiletí, zejména v USA. Bohužel - jejich počty se dodnes počítají v tisících. V ČR máme jedu jedinou neveřejnou čerpačku. V mnoha dalších zemích jich mají 0. Takže asi tak.

Největší ubožácí si v diskusi o obyčejném vodíku chodí pro výrazy jako prase a nebo ještě horší. Smutné. Ačkoli pro menší a trapnější kraviny se vedly krvavé konflikty.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2021 16:00
A neznamená FHEV spíše Full hybrid
zatímco pro vozidlo s vodíkovými palivovými články máme zavedené označení FCEV (fuel cell electric vehicle)?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
16. 2. 2021 11:00
Dvojitá budoucnost
Asi si dokážu představit, že v budoucnosti bude žít vodík a EV vedle sebe. Všechny ty nabíjecí stanice se asi nesešrotují a spíše spolu s vodíkem vytlačí naftu a benzín z klasických "benzínek".
Osobně si ale raději představím budoucnost, kdy se mi EV nabije přes noc z energie, kterou dům nasbíral přes den ze soláru/větru a každé ráno budu vyjíždět s "plnou nádrží". Dojedu 1000km (věřím, že do 10 let reálná hodnota) a pak znovu nabiju přes noc pomalu a šetrně.
EV má aktuálně a do budoucna pořád tu výhodu, že elektřina je prostě všude a kde není, auto si ji může samo vyrobit (solár).
Rozbalit vlákno
26
16. 2. 2021 16:30
Re: Dvojitá budoucnost
Promiňte, nechci vám brát vaše nadšení, ale máte představu, jak veliká ta trakční energie je? A jak velkým výkonem během např. 8 nočních hodin byste musel nabíjet?

1000 km je cca 200 kWh. Nasbírá to dům ze slunečníku a větrníku? Víte, jak veliký je LiOn akumulátor na takovou energii ?
Je to výkon 200 kWh / 8 h = 25 kW. Je to pomalu a šetrně? To je příkon topení dvou rodinných domů

Budete-li si pomáhat ze sítě pouhými 3 kW, nabijete jen 8.3=24 kWh, a to je za noc jen na něco přes 100 km.
Bude-li takto dobíjet ze sítě 3 miliony os. vozů ze 6 milionů v ČR je to 9 000 MW = 9 GW, a to je dneska spotřeba ČR v zimě (9-12 GW).
Jak vidíte, energetika celkovou elmobilitu za dnešního stavu neutáhne. Musela by se přinejmenším z dvojnásobit - jako celek, tj.od elektráren, přes sítě, ke spotřebičům.

Ano, 100 km stačí většině lidí každý den do práce a zpět. Ale oni by to doma dali nabíjet najednou, po večerní energetické špičce na levný tarif, než půjdou spát. A to jsou ty GW-y v ČR.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2021 21:02
Re: Dvojitá budoucnost
Těch 100 km fakt většinou většině hravě stačí. Ale už dneska https://www.lucidmotors.com/ Li-on aku 113kW dojezd 800 k dobíjení až 300kW (v tuhle chvíli asi rekordní 924voltová síť)

270 km/h a zrychlení za 2,9s jsou milé bonusy. Trochu to kazí cena = ale i ta je nižší než u jinak povedenýho Taycanu

EDIT ještě k té potřebné energii = to je za desítky let = popravdě většina teď tady diskutujících se Česka BEZ emisí aut BEZ aut na ropu = asi nedočká. I tak část hysterčí = čím budou jednou jezdit jejich děti a hlavně vnoučata :*)
17. 2. 2021 09:11
Re: Dvojitá budoucnost
Ano, rychlé dobíjení u "pump", které se chce časem nabití vyrovnat s časem natankování benzínu/nafty je vedle dlouhého (nočního) druhý problém energetiky a ukazuje taky na nemožnost energetiky to napájet.
Malý příklad: Když bude 50 tisíc aut v ČR soudobě nabíjet po 200 kW, je to dohromady 10 GW, a to je ta spotřeba ČR dnes v zimě. Čili zase by se musel energetika jako celek přinejmenším zdvojnásobit.

Z obou druhů nabíjení - pomalého nočního a rychlé denního - je vidět, že elmobilita je utopie.

K tomu přistupuje odstavování klasických elektráren bez náhrady.
Nevypočítatelné výkony OZE to nemohou zachraňovat.
Nakonec nedávné přechodné mrazy už to ukázaly.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 09:04
Re: Dvojitá budoucnost
Ne, vetsine aut staci za den mnohem mene, nez 100km. Muzes s klidem tu svou energeticnou narocnost podelit dvema.

Navic by to nedali nabijet najednou. Ta predstava, ze cely narod dorazi v 5:35 odpoledne domu a zapoji auto do zasuvky je mylna. 50 km prumerneho najezdu nabijes za 3 hodiny a jeste to cast aut nabije postupne, v nekolika vlnach. Typicky mamataxi apod, ktere rano ujedou par km, pak muzou dobit, nekdy behem odpoledne taky par km atd.

Nezpochybnuju tve vypocty, ale jsou zbytecne pesimisticke. Nehlede na to, ze pokud by opravdu vsechna auta nabijela, tak tim logicky klesne spotreba fosilnich paliv a tim padem energeticka narocnost jejich vyroby a distribuce. A pokud se nepletu, tak vyroba jednoho litru fosilniho paliva taky spotrebuje nezanedbatelne mnozstvi elektriky (videl jsem odhady okolo 1-3 kW, ale nejsem odbornik).
17. 2. 2021 09:14
Re: Dvojitá budoucnost
Celkový příkon našich dvou rafinérek (Litvínov a Kralupy) je jen 250 MW. V přepočtu na litr je to tedy zanedbatelné.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 09:48
Re: Dvojitá budoucnost
Diky za dopresneni. Jak jsem psal, nejsem v tomhle odbornik.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2021 09:48
Re: Dvojitá budoucnost
To fakt neni zanedbatelné = na každý 1 litr paliva potřebuje 1,6kWh ale JEN v rafinérii = což je zlomek celkové elektřiny která je potřeba abys měl ropný produkt v nádrži. Na tu elektřinu jede i každá čerpací stanice ta spotřebuje 200.000kWh a to sou furt drobný ta ropa do tý rafinérie nedoteče z kopce TAM je největší spotřeba elektřiny! A tu zpracovanou ropu na tu čerpací stanici musíš vozit, sice cisternou co jede na naftu ale to je furt další náklady. Furt je to zjednodušeně HODNĚ drsný buď jede auto na elektřinu nebo na stejnou elektřinu PLUS ROPU

S tím že https://www.e15.cz/…di-shell-1377874 ale to všichni ví https://zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/

Tu celkovou spotřebu Kralup a Litvínova máš na to odkaz? Jak jinak by si ty řešil ropu z který vyrábíme spoustu věcí (a zatim jí neumíme nahradit) a dochází? Dost lidí tu říká ZA MĚ JÍ VYJEZDIT V AUTECH TO VYSTAČÍ A DÁL.. nevim to mě nezajímá
Tak co když vezmeš místo toho co si napsal CELKOVOU spotřebu elektřiny = na to abys měl natankováno?
17. 2. 2021 10:14
Re: Dvojitá budoucnost
U elektřiny - jakožto pohonu pro elmobily - se tím spíš musí musí počítat její doprava z elektráren po sítích. A když to počítáš u spalmobilů, pak také výroba prvotní suroviny, kterou je tady plyn, uhlí, ropa, uran a "zadarmo" vítr a Slunce. Jsou to ztráty dohromady ohromné. To se nepočítá.

A nepočítají se ani velké ztráty při nabíjení elmobilů - vždyť chlazení aku a elektroniky běží při nabíjení naplno (při rychlém, tj. 200-300 i víc kW, to bude kumšt uchladit) - počítá se jen spotřeba na 100 km při jízdě..

Spotřeba u hybridů se dnes počítá bez spotřeby elektřiny.

Zkrátka: u elmobilů se míní, že elektřina tu je a bude. Ale jsou to právě elmobily, které ji mohou odrovnat, když nebude rozum.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 10:21
Re: Dvojitá budoucnost
"Spotřeba u hybridů se dnes počítá bez spotřeby elektřiny.". Myslis HEV, nebo PHEV? U HEV se zadna externi elektrina nespotrebovava, takze je to logicke, ze se neuvadi. U PHEV by se uvadet mela, s tim souhlas. Resp. mela by se uvadet spotreba v elektrickem rezimu a v hybridnim rezimu oddelene.
17. 2. 2021 11:32
Re: Dvojitá budoucnost
U PHEV se neudává (jak potvrzuješ).
U HEV je to rozdílné, protože jsou různé druhy. Ale normy jsou takové, že udávají, kolik km ujede jen na elektřinu. Že ji potom musí draze dobít, na to už se nehledí.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 11:46
Re: Dvojitá budoucnost
Mas v tom gulas. HEV se nedobiji, nema zadnou moznost pripojeni do zasuvky, nezavisle na druhu. Veskera elektrina, kterou pouzije, je bud vyrobena rekuperaci nebo z fosilniho paliva.

Takze zadne "Že ji potom musí draze dobít, na to už se nehledí" se nekona.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2021 11:52
Re: Dvojitá budoucnost
Draze?? Navíc si to napsal obráceně

Hele máš nějaký zdroj spotřeby těch rafinérek? Není to největší spotřeba elektřiny po cestě do nádrže ale bere se 1,6 kWh na litr paliva. Pak i jen u čerpaček asi 0,1 kWh na litr paliva. A nejhorší je samozřejmě doprava té ropy na tisíce km. Ale to všechno je dávno porovnané spočítané a přes nemalý odpor nemalé části (třeba zde) diskutujících to prostě vychází že auto jede
a) buď JEN na elektřinu
b) nebo na stejnou elektřinu PLUS k tomu ropu

Takže skoro bez nadsázky NENÍ O ČEM
17. 2. 2021 16:20
Re: Dvojitá budoucnost
Myslel jsem dobít spalmotem. A neútočte, Gulášové.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 10:18
Re: Dvojitá budoucnost
Ted mi to doslo - jak se prepocitava prikon na litr? Mohl bys mi to objasnit?
17. 2. 2021 12:05
Re: Dvojitá budoucnost
Samozřejmě energie na litr. Těch 250 MW je jen obraz toho, jak malý příkon rafinérek to je. A ony nevyrábějí jen benzín a naftu, jsou to chemičky.
Nevím, kolik litrů nafty/benzínu se denně vyrobí, ale pro řádový odhad tedy řekněme, že denní spotřeba benzínu/nafty je: 0,5 milionu os. aut po 20 litrech je 10 milionů litrů. Za 24 h představuje 250 MW 6000 MWh. A z toho je na litr potřeba 600 Wh. A ten litr obsahuje 10 kWh. Čili výroba je 6% z využitelné energie benzínu/nafty..

Ve skutečnosti bude potřeba na 1 litr o dost menší energie, protože, jak jsem napsal:
- 250 MW není jen na benzín/naftu - jsou to chemičky!
- vyrobí se mnohem víc litrů (není to jen na denní spotřebu os. aut a je to i pro chemické využití).
- atd.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2021 13:58
Re: Dvojitá budoucnost
Víš kolik za rok = jen u nás přes 8 miliard litrů. Ale hlavně ta spotřeba elektřiny v rafinérii NENÍ ta největší (na celé trase NEŽ máš ropu v nádrži) je to náhoda že se důsledně držíš jen (menší) části spotřeby? Co vyjde nakonec levnější = se ví stejně jako co je efektivnější

Ale bavíme se o něčem co je dávno spočítáno probráno = furt ti z toho vychází (a ne až s takovou nadsázkou) ROPA (a všechno co to od těžby přes dopravu a zpracování a dopravu a trocha elektřiny 0,1 kW ale krát miliardy na každej natankovanej litr) NAVÍC
NAKONEC je to furt jen to buď auto na elektřinu bez emisí tu elektřinu nejlíp z obnovitelných zdrojů = jako Norsko nebo Uruguay.. Nebo auto spotřebovávající ca stejný množství elektřiny, ale NAVÍC k tomu POTŘEBUJE ropu (u nás 8 tisíc milionů litrů benzínu/nafty = kolik stojí pořízení tý ropy atd. což je NAVÍC k tý elektřině = je asi jasný. NENÍ jasný když tehle proces celoplanetárně už běží = proč nemalá část lidí dál volá POJĎME do mrtě dopoužívat ropu = však až s tím jednou naši potomci budou mít problém nám to tou dobou stejně už bude u https://www.jiznicechy.cz/…i-utvar-dablova-***

Proč to tobě vychází jinak? Plus ta sama podstata BEZ emisí (a všeho co je předtím než tou jízdou do nákupáku ty uhlovodíky a oxidy dusíku a oxid uhelnatý a pevné mikročástečky vyrobíš) a BEZ potřeby tu ropu kupovat, která tak jak se učí ve škole dochází. S bonusem že do toho nákupáku se dá dojet bez emisí a bez ropy = spousty věcí bez ropy neumíme

Důležitá otázka = na kolik let ti vychází obměna vozového parku na ropu na BEZ ropy. U nás v relativně vyspělém státě? Tou dobou tu ani jeden spíš nebudeme = je moje nápověda ;-)
Takže tou dobou bude potřeba na nabití všech aut v zemi ca https://zpravy.aktualne.cz/…88aac1f6b220ee8/ vzhledem k tomu že za tolik desítek let nějaký vývoj bude = možná ani to ne
17. 2. 2021 15:01
Re: Dvojitá budoucnost
To víš, že by bylo dobré, kdyby ta pohádka o elmobilech a OZE platila.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2021 15:03
Re: Dvojitá budoucnost
Pohádka? Co z těch čísel je pohádka?

Co ten závěrečný odstavec? Tvůj odhad je..?
17. 2. 2021 15:14
Re: Dvojitá budoucnost
Já vím, ale jde o výkon. A nejde jen o JETE. Nátlak komise EU je tvrdý jak na automobilky, tak na OZE.
Odstavují se tedy klasické bloky bez náhrady a k tomu přibývá elmobilů.
První potíže se už teď za mrazivého počasí ohlásili.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2021 16:25
Re: Dvojitá budoucnost
Ohlásila se realita = jo měl sem větší spotřebu benzínu = to tak bývá. Ale průměrný denní nájezd průměrného evropana = i v mrazech -15°C zvládá i to EV s nejkratším dojezdem. Asi i ty počítáš že něco z mnoha výzkumů https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/ se promění v realitu, nebo?

Ale co ten závěrečný odstavec a důležitá otázka viz já 13:58?

Až tu jednou nebudem a budou jen (až na pár výjimek) auta na elektřinu a vodík prostě BEZ ropy = tak všechna ta auta zřejmě spotřebují výkon jednoho Temelínu = tak nějak zhruba. Možná se jejich spotřeba trochu sníží, takže ani ten JEDEN temelín asi ne
17. 2. 2021 18:02
Re: Dvojitá budoucnost
Myslel jsem potíže v energetice. Proběhlo to i veřejnými zprávami:

Mrazy = zvýšená spotřeba.
Odstavení "špinavých" atomek, ...
Nefoukalo.
Bylo zataženo.

A to je elmobilita na samém počátku.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2021 18:07
Re: Dvojitá budoucnost
Potíže v energetice byly jsou a budou = tuhle tu do souvislosti s EV dával blackout Barik https://en.wikipedia.org/…blackout_of_1965

No je na začátku a NA JAK DLOUHO odhaduješ že bude výměna na auta BEZ potřeby ropy trvat u nás = v menším docela vyspělém státě?

To že na KONCI té cesty kdy VŠECHNA auta tady budou na elektřinu, vodík možná nějaký plyn = bude stačit ca výkon JEDNOHO SOUČASNÉHO temelinu = to je dle všech výpočtů zhruba asi realita. Ale na jak dlouho to odhaduješ? A že budou státy kterým to bude trvat násobek (daleko déle) to se asi shodnem
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 12:15
Re: Dvojitá budoucnost
Podle vyrocni zpravy mely jen Kralupy v roce 2019 prumerny prikon 573 MW, pokud jsem se nekde neprepocital (coz je klidne mozne).
17. 2. 2021 12:48
Re: Dvojitá budoucnost
O ne. Je to když tak 57,3 MW. Mívali kolem 50 MW a z toho jen část je rafinérka. Mají chemickou výrobu a přibyla další chemie (alfa-olefíny).
Necelých 200 MW má Litvínov.
Tedy dohromady těch 250 MW.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 2. 2021 13:06
Re: Dvojitá budoucnost
Ja vychazim z cisla 18,1 tisic TJ/rok pro "rafinerie Kralupy:, ktere jsem nasel ve vyrocni zprave Unipetrolu.
17. 2. 2021 15:08
Re: Dvojitá budoucnost
Ano, to vychází 573 MW, ale to je určitě řádová chyba. To má být o řád menší.. Dělám s el. sítěmi 110kV hlavně v Čechách už dlouho, takže i o Kaučuku vím a znám to tam.. Podobně z nám i Unipetrol Litvínov.