Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Citroën C4 zmoudřel a do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme

Nová cé-čtyřka je vzhledově nepřehlédnutelné auto. Ještě než dojde na tradiční plnohodnotný test, posbírali jsme hrstku úvodních videodojmů.
Zpět na článek
17. 2. 2021 18:04
17. 2. 2021 18:49
17. 2. 2021 20:13
18. 2. 2021 07:24
17. 2. 2021 19:52
17. 2. 2021 20:27
17. 2. 2021 20:30
17. 2. 2021 20:52
18. 2. 2021 00:16
18. 2. 2021 10:13
18. 2. 2021 08:16
18. 2. 2021 16:23
18. 2. 2021 09:10
Avatar - caliban
17. 2. 2021 18:04
Ano je tam!
Tablet?
Rozbalit vlákno
8
17. 2. 2021 19:53
Re: Ano je tam!
Tablet je, mně tam ale při tomhle tvaru karoserie chybí zadní stěrač. Naopak el. ovládání kufru není co bych musel mít. A nějak nemůžu přijít na chuť něm tlačítkovým voličům automatu. Ale jako celek to není zlé.
17. 2. 2021 19:56
Re: Ano je tam!
Ja jsem ridil s tlacitky treba CR-V a nejak nechapu, co je za problem.
Za me tlacitka OK.
Naopak vnimam nejake packy jako prezitek.
Funkce uz je dnes s tlacitkem shodna...
17. 2. 2021 20:13
Re: Ano je tam!
Přesně tak.
Já řídil amerikou ze šedesátek s tlačítky.
Jde o to, že nový klitoris místo páky u třeba nové OC IV nic neřeší. Místo na středovém tunelu je zabráno a akorát to vypadá blbě. Kdyby to bylo jinde.
A mám rád mercedesí páčku u volantu.
A ová Tesla to má na tabletu...to už je zase moc.
17. 2. 2021 20:26
Re: Ano je tam!
Hej, len tu v citróne je ten kliťák taký menej šikovný ako v octavke. P a M alebo B sú vedľa kliťáka, nie nad alebo pod ním ako v koncerne.
http://www.netcarshow.com/…wallpaper_34.htm
http://waynesworldautobloguk.files.wordpress.com/…tate_2020_06.jpg
Je to trochu nešikovné a s pomalšou reakciou, ale už som si zvykol. Na čo sa v C4 horšie zvyká, je ideálna poloha za volantom a spodok toho deleného zadného skla mám teraz stále špinavý.
18. 2. 2021 07:24
Re: Ano je tam!
Až na to, že to nejsou tlačítka. Jízdní režim se volí tou páčkou, "tlačítka" vedle jsou jen prosvětlené "kontrolky"......
18. 2. 2021 07:48
Re: Ano je tam!
A píšem niečo iné? Len páčku od príchodu Golfu volám kliťák. :D
18. 2. 2021 07:39
Re: Ano je tam!
U mě je to asi jako ovládání klimy točítkem nebo přes dotykáč. pákou je to inuitivnější, nemusím na ten čudlík koukat, ať už při potřebě přehodit převodovku sport režimu a zpátky nebo při kvedlání mezi D a R při manévrování na parkovišti. Navíc jsem v tomhle trochu konzerva a když už jsem si jakž takž zvaknul, že v autech není ruční brzda, tak je to trochu moc změn najednou, ta páka mi tam tak nějak chybí i designově :-)
17. 2. 2021 18:40
Designové prvky?
Spousta prvků na karoserii nejsou holé designové prvky, ale např. účelové prvky aerodynamiky. Pan Kolman by měl okomentovat vepředu splittery (vodorovné, svislé), difuzor a deflektory a vzadu soustavu odtrhových hran a spojlerů na vrchní a spodní proud a na přítlak, řešení úplavu vozu. Atp. Já vím, nikde se to k danému autu nepíše, ale jde to vyčíst přímo z auta.
Rozbalit vlákno
3
17. 2. 2021 18:52
Re: Designové prvky?
Opravdu to chceš okomentovat od Kolmana?
Tady v redakci mají lidi problémy spočítat 2+2+3 a taky dohledat ceny v konfigurátoru.
Ale vím, tohle všechno byl Mára.
Kašlu na to.
To spíš díky tobě za tyto postřehy. :yes:
17. 2. 2021 20:04
Re: Designové prvky?
Jj, taky by me to zajimalo.
Ale pritlak bych necekal... Obvykle jen odtrrhova hrana.
18. 2. 2021 11:02
Re: Designové prvky?
První C4 byla v rámci nižší střední třídy návratem k tradicím Lefebvrea a Bertoniho. Ta druhá už se zase odrodila a tahle je už úplně jak z jiného světa.

PS.: Jak pan Kolman ukazuje sezení vzadu, vypadá to ve videu dobře. Ale na přiložených fotografiích podpírání stehen vzadu ani vepředu není. Druhá C4 měla taky chybky vepředu i vzadu (nepodpírala rovnoměrně stehna, ...), ... Tuhle C4 jsem zatím nezkoušel.

PPS: Z těchto pohledů je obrovská škoda, že zmizel opět nadčasový parádní velký Citroen C6.

PPPS.: Náhrada "zneužitého" jména DS?
17. 2. 2021 19:52
No,
to je zase hnus. Ti žabožrouti neumí udělat hezký auto. Ten volant a ty knoflíky klimatizace, to je vrchol nevkusu. :no:
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2021 20:27
Re: No,
Hej, lebo ostatní to čo si spomenul z interiéru majú úplne inak, však? :-)
17. 2. 2021 20:30
:-(
Tohle je stejně pokroucený hnus, jako Nissan Juke, Toyota CHR nebo Lexus RX ... :no: Odporná kategorie aut, které vypadají jako koule zmuchlaného papíru!.
Ani se mi nechce věřit, že tahle automobilka kdysi vyrobila ikonu designu, Citroen DS 19 ...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - SKAY
17. 2. 2021 20:52
Re: :-(
tak ten dyzajner, sochař co delal DS už není mezi námi.
18. 2. 2021 00:16
Re: :-(
Presne ako hovoris, Juke, C-HR a podobne zmochlaniny neviem ako to moze niekto kupovat, ved to je odporne na grc to auto. Tie zadne svetla su ako tykadla nejakeho chrobaka... aach ako to niekto moze pustit do vyroby. A ten otackomer? Si robia snad v citroene srandu, ved ten displej je spred 20tich rokov.

Stale to nevedia, stale experimentuju, ale v ludovom aute sa neda vynajst koleso druhykrat! Pocnuc kaktusom sa za citroenmi ani neobzriem.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 10:13
Re: :-(
Tak se nedívej, najdou se jiní, kteří se bojí německé nudy a koupí si právě takové auto.
18. 2. 2021 08:16
Re: :-(
Čakáš, že Francúzi budú navrhovať línie podľa nemeckej konzervatívnej školy?
18. 2. 2021 16:23
Re: :-(
Ne, čekám, že v tom bude právě ten francouzský neopakovatelný šarm s jejich rozpoznatelným designem a ne pouhá kopie japonských zmuchlaných papírových koulí ...
18. 2. 2021 09:10
Re: :-(
Je to o vkusu. Mně osobně se při pohledu na novou C4 vybavil např. Citroen BX19 nebo CX 25, chtějí být prostě jiní. Jak se to bude prodávat se teprve uvidí.
Avatar - Ada je zase tady
17. 2. 2021 20:33
do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme
proč tam tedy ta ručni brzda není?
Rozbalit vlákno
5
17. 2. 2021 20:45
Re: do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme
Aby mohli mať pasažieri vzadu výduchy klimatizácie, aby si mal kam dať vpredu dva poháre, aby ti ostalo dosť miesta v lakťovej opierke a na ďalšie veci pred kliťákom/radičkou.
18. 2. 2021 08:18
Re: do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme
Kvôli tebe budú v opcii dávať kotvu, aby sa to auto nabetón po zaparkovaní nepohlo. ;-)
18. 2. 2021 12:06
Re: do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme
Prej ruční brzdu :D :D Na co?
Avatar - Ada je zase tady
18. 2. 2021 14:07
Re: do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme
Až budeš dospělý, vysvětlím. ;-)
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 14:53
Re: do interiéru vrací věc, po které tak moc voláme
O tom silně pochybuju. Nemáš jak. :-D
Avatar - Ronault.
17. 2. 2021 22:03
Ergonomie a redaktor
Chápu, že spojení slov ergonomie a redaktor je nemyslitelné, předvádí to všichni po desetiletí a tak francouzská auta přišla často ovládání rádia a tempomatu pod volantem a kopírují a zaseli tisíce titernych tlačítek na volantu, které ani po roce ve VW neovládám bez toho aniž bych se na některé musel podívat a odtrhávám oči od cesty, to se mi fakt nestávalo,...
....ale že pan redaktor kritizuje, že teplota se mu zobrazuje více k zornému poli zrakua chce se dívat někde ke kolenu (mimochodem měli to tak dlouho i VW a nikdo je za to nekritizoval, protože to bylo správně), to není na facku, to je na zlatý ventilek, ostudné :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
18. 2. 2021 07:22
Re: Ergonomie a redaktor
Rádio pod volantem je nejlepší řešení, co jsem kdy vyzkoušel a že toho nebylo málo ! Záviď Rone, že si ho já ještě uživám a ty už ne! :D :D

p.s. Standa mi nepříjde, že by byl nějaký zastánce koncernu a podobně debilní řešení má i Ford, Toyota a další značky s volanty s klávesnicí tlačítek. Teplota klimatizace u kolem taktéž není jen případ VW.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 10:12
Re: Ergonomie a redaktor
Rádio pod volantem bylo naprosto skvělé. Nebo třeba Peugeotí tempomat pod volantem, jednoduché a snadno ovladatelné, na rozdíl od nesmyslné koncernoVWé páčky.
Ale ve chvíli, kdy se na volantu nahromadí deset tlačítek a dvě (nebo i více) točítka, pak je jakákoli jednoduchost ovládání zcela pryč. Už se na to konkrétní tlačítko taky musím soustředit, abych nahmatal nebo našel to správné v řadě. To fakt nechci. To se radši podívám na ten dotykový displej.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2021 10:37
Re: Ergonomie a redaktor
Já jsem pro tempomat na volantu, blinkry, tempomat a omezovač navíc s předvolenými rychlostmi a pádlo už je moc. A za ty točítka s opačnou funkcí by měli u Peugeotu někoho zastřelit.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2021 11:56
Re: Ergonomie a redaktor
S opačnou funkcí? Co myslíš?
Pro mě je ideál mít tyhle funkce oddělené. Na volantu buď rádio nebo tempomat. Tam to nějak neřeším, i když rádio ovládám častěji než tempomat. Jedno, dvě tlačítka pro ovládání telefonu. Ale fakt ne třináct tlačítek a dvě točítka, jak je vidět u Qashqaie...
18. 2. 2021 07:42
Škodovka by se měla učit,
jak udělat místo pro koleno u středového panelu.

Mám značných 182 cm a poslední Škodovky jsou pro mě kvůli omezení kolena středovým panelem mimo hru.
Rozbalit vlákno
1
18. 2. 2021 18:17
Re: Škodovka by se měla učit,
Myslím, že z toho, co Škodovka od koncernu dostane, vytříská vždycky maximum. Srovnáním odpovídajících typů VW-u a Seatu vyšla vždycky nejlépe.

A to už bylo od prvního jejího koncernového vozu Octavia 1. Bezprostředním srovnáváním sezení vzadu při tom mrňavém rozvoru základního Golfu vyšla z těch tří Škodovka nejlépe. A to měla jen rovnou lavici. A jízdní vlastnosti s nejdelším převisem této nedobré koncernové plošiny byly nejlepší - vždycky jsem žasl, co si lze v zatáčce na suché vozovce s tím velkým zadkem dovolit. Např. Bora - s menším převisem - neměla vůči základnímu Golfu přeladěné pérování zadku (ustřelování).
18. 2. 2021 11:57
nádhera
C4 je krásné auto. Francouzi prostě design umí. Tady krásně spojili hrany s oblinami.
Rozbalit vlákno
1
18. 2. 2021 12:58
Re: nádhera
Tak já nevím. Je vidět, jak se pojem krásy s dobou mění. Tohle mi moc krásné nepřipadá - spíš je tu snaha odlišit se, ale bez nápadu, bez stylistiky. A ona nadčasovost Citroenu v technice a tvarování je zcela pryč..

První C4 byla v rámci nižší střední třídy návratem k tradicím Lefebvrea a Bertoniho. Ta druhá už se zase odrodila a tahle je už úplně jak z jiného světa.

PS.: Jak pan Kolman ukazuje sezení vzadu, vypadá to ve videu dobře. Ale na přiložených fotografiích podpírání stehen vzadu ani vepředu není. Druhá C4 měla taky chybky vepředu i vzadu (nepodpírala rovnoměrně stehna, ...), ... Tuhle C4 jsem zatím nezkoušel.

PPS: Z těchto pohledů je obrovská škoda, že zmizel opět nadčasový parádní velký Citroen C6.

PPPS.: Náhrada "zneužitého" jména DS?
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2021 17:25
Rozumný kompromis
Vlastně je vtipné, jak jsou francouzi opět napřed proti VW... Dotykové patálie si odbyli s předešlými generacemi. Tohle je opravdu hezký kompromis.

S hodnocením počkám až naživo, ale první dojmy nejsou zlé. Vypadá to slušně. Mnohem líp než Golf nebo Octavia :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2021 20:42
Re: Ergonomie a redaktor
No vidíš a podle mě třeba to ovládání pod volantem je na prd. Ne že si nelze zvyknout, ale vyhovuje mi mnohem víc vepředu na volantu. A proč? No jednoduše třeba proto, že nemusím ruku sundávat z volantu při jeho natočení. Ale to někteří nepochopí a dál se budou bít zato, že tohle polořešení je tím nejlepším výmyslem na světě.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
20. 2. 2021 12:48
Re: Ergonomie a redaktor
Až budeš mít najezdeno s ovládáním pod volantem co já nacouvano, budeme se o tom spolu bavit.

Možná je to tím, že jezdím jinak než ty, ale v zatáčce nebo v křižovatce při točení volantem si fakt nesteluju rádio, tempomat ani palubní počítač. A pokud nedosáhneš na páčky pod volantem bez ztráty úchopu věnce, asi by ti ze zdravotních důvodů ŘP měli vzít.

A jelikož mám doma i dvě auta s pádly pod volantem, jedny na pevno a jedny se točí s volantem, tak právě ve vracecce je problém s pádly v GTI si uvědomit, kde je které pádlo a na pevno je to jistější.

Chce to přemýšlet a taky více jezdit.
19. 2. 2021 07:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0