Automobilky měly v Evropské unii loni stanovený flotilový limit emisí oxidu uhličitého. Navzdory rozšíření nabídky elektroaut jej překročilo hned několik výrobců.
Říkejte si co chcete, ale celá idea flotilových emisí je svinstvo. Skryté zdanění, které nejvíc dopadne na střední třídu společnosti. Jeho realizace navíc nevychází z reálných emisních dopadů, ale je šíleným slepencem různých lobbistických zájmů, které vedou k tomu, že se extrémně protěžují dvě konkrétní technologie a zvýhodňují se velká a těžká auta.
Žádní jiní masochisté nepoškodili svůj automobilový průmysl tak jako EU. Nejdřív přehnaný důraz na diesely, dnes zase na elektro. Pokaždé ztráty, kterých využila zejména Čína - ta je vedena mnohem chytřejšími politiky.
Běžná praxe, ke které se dotlačily automobilky. Elektrovůz zákazníkům nemusí ani prodat, ale provozují ho dealeři a samotná automobilka. Každý takový vůz se následně propočítá násobným koeficientem, jakoby jich prodali několik. Automobilka si sníží o nějakou miliardu pokutu, komisaři v Bruselu jsou spokojeni, zákazníci běžných vozů zbytek doplatí ve vyšší pořizovací ceně a jede se dál...
a to i ti, co si koupí vyhovující auto. Platí tu technologii (baterku a elektromotor navíc například)
Navíc devastací vlastního automobilového průmyslu EU sebe sama ekonomicky poškozuje.
Nemluvě o tom, že v honbě za papírovým snížením emisí jde do kopru cokoliv jiného a to už i na úkor bezpečnosti (třeba při vývoji gum se kouká skoro jen na valivý odpor).
Snížením emisí u osobních aut se ovčem naprosto nic nevyřeší.
A prasata tleskají. Prožirají zbytky Evropy, kterou generace před nimi vybudovaly a ještě na to dědictví flušou.
Čína si nedala nesmyslný závazek jako EU zachránit celý svět, a to za každou cenu, která nás vede do záhuby. V tom jsou bezesporu chytřejší, ale málokdo by tam chtěl žít...
Dám sem jeden citát z Davosu 2021 :
Za posledních 30 let v řadě vyspělých zemí skutečné příjmy více než poloviny občanů stagnovaly a nerostly. Mezitím vzrostly náklady na vzdělávání a zdravotní péči na trojnásobek. Miliony lidí i v bohatých zemích přestaly doufat ve zvýšení svých příjmů a potýkají se s problémem, jak udržet sebe a své rodiče zdravé a jak zajistit svým dětem slušné vzdělání.
To bych chtěl vidět, o kterých emisních limitech mluvíš. To, že je v Číně rozvinutá elektromobilita, nesvědčí nic o jejich skutečném vztahu k ekologii. Neuvěřitelný smog, který zahaluje všechny čínské megapole hovoří za vše.
Nemluvím o stanoviscích automobilek. Například velmi oceňuji Thomase Schaefera, jak naprosto jasně vyvrátil nesmysl o dotování výroby eCitiGo. To co se mi nelíbí je, že se ve sdělovacích prostředcích občas objeví nějaký nesmysl, který má vysvětlit, že automobilky jsou chudáčci a oběti zlovolného násilí a tyhle nesmysly se pak šíří jako pravdy v diskuzích. Tady to pan Bureš napsal velmi opatrně (hrozí ... případnou výši), protože si zřejmě není jistý, jak to s těmi pokutami je, což mi přijde pochopitelné po té vlně ubohého (=používající lež) marketingového skučení na podporu automobilového průmyslu.
Čína má limity na emise stejně přísné jako EU a navíc k tomu povinné podíly elektrických aut (i když je to zatím málo)... tak nevím, kdo co zachraňuje.
Má pravdu předsedo. Diesely jsou náročné na výrobu a Číňani je neumí vyrobit. Benzíny a elektra jsou na výrobu jednoduché a tím pádem Evropa nepřímo Čínu skutečně posiluje.
Specielně Němci si podřezávají větev. Zbavuje se toho co umí ve prospěch toho co moc neumí a kde je obrovská konkurence.
a i to, o čem píšeš ty, a i to, co chtějí ti němečtí zelení, to všechno je regulace "volného trhu", i to, že tě stavební odbor nenechá postavit středověký hrad vedle okolní zástavby apod - všechno jsou to regulace a už není na světě vlastně vůbec žádná svoboda...
prostě když se to nechá jenom na lidech, obvykle to nedopadne dobře.
Souhlasím s tebou, ale nemůžeš čekat, že to vysvětlíš v zemi, kde chtějí vyrábět radši stále auta se spalovákem, než investovat do výroby elektromobilů - viz Škoda a její boj za Superba. Samozřejmě svět se posouvá, inovace je nutná a s ní i posun a reorganizace na nová odvětví - jinak evropské automobilky dopadnou jak Nokia. Spalováky budou brzy mrtvé, s EU i bez ní. A soustředit se na jejich vývoj dále je slepá ulička. Ale tak lidé ze své podstaty nemají rádi změny... hlavně z jejich pohledu spotřebitele tato změna prost dávat smysl nebude asi nikdy
Je to pořád dokola, pokud někdo považuje za omezování osobní svobody, že se mu zakazuje produkovat tuny odpadu á la použité igelitové tašky, pálit s kamnech co ho napadne, kouřit v uzavřených prostorách mezi nekuřáky... tak je prostě sobec, ale navíc omezený...
Problém s přemnožením planety bohužel nijak "humánně" řešit nelze. Nebo to ještě nikdo nevymyslel.
Jednu vec nechapu. Nemci odstavuji uhelne a jaderne elektrarny, biji si v prsa jak jsou zeleni a zaroven chteji budovat plynove elektrarny, ktere zvysi emise o 13% ? Taky budou platit nejakou pokutu ?
No vida kolik je tu ochránců podvoníků z automobilek.
Automobilky podváděly s emisama ve velkém a měli obří zpoždovací kartely u osobáků i u tahačů a díky tomu si nahrabali jako nikdy. Braly miliardový dotace na vývoj eko aut, ale místo toho dodali jen další rakovinomety a podvodnej softwér. No a teď všichni svorně kňučej jako ukřivděný podsvinčata a ukazujou na Brusel že za to může von. Lol. Slušná banda dinosaurskejch kašparů. Stejně většina z nich nepřežije a skončej jako Nokia a Kodak. Fňuky fňuk. :-!
Ty seš hodně mimo úplně ve všem cos napsal - i s tím volvem, protože toho koupili víc. Doporučuji sledovat i jiné trhy než ten v ČR a číst automotiv news. :no:
Re: No vida kolik je tu ochránců podvoníků z automobilek.
Jj, nejdriv to byly nesplnitelny normy - EU5!!! :D
Prisna EU. A za Dieselgate ani nemohl chudak VW, ale primo EU.
A nejednou TDI EVO plni EU6 bez problemu. :-O
WTF
Lidi maji kratkou pamet. Jen papouskuji, co jim media naserviruji.
Automobilovy a ropny PR je porad mocny. :no::no::no:
A spousta lidi si skutecne mysli, ze dieselovy motory cisti vzduch.
Tezba a preprava ropy nikomu neva.
Vyroba v rafineriich jako by ani neexistovala...
A znecisteni ve mestech?
Na to nema doprava zadny vliv! :-O
A elektromobily ty naopak hrooozne skodi, bo maj vyfuk v elektrarne a jeste se jim droli gumy.
K tomu ta tezba vzacnych prvku v Africe a pretizena distribucni sit, blackouty...
A hlavne elektromobilita znici tu nasi jedinou evropskou chloubu - automobilovy prumysl.
A vse ovladne Cina, pokud se zbavime dieselu.
Jj na EV je medialne spatny skoro vse. :D:D:D
Kdo ma neco v hlave, tak se v tom zorientuje.
Kdo ne, veri, ze dieselovy auto cisti vzduch.
PS Zajimavy je, jak nekteri jedinci nekriticky prijmou i tu nejvetsi pitomost, kdyz se jim hodi do kramu. Zatimco kdyz se jim to nehodi, tak to ne a ne pochopit.
Pokud je tomu tak, tak je na Zemi v prvé řadě potřeba zastavit přelidňování, zejména ve třetím světě. A do Evropy nepouštět statisíce muslimských cizinců! Povinností vlád evropských zemí je v prvé řadě zajistit bezpečí a ekonomický rozvoj pro vlastní občany!
P.S. Co to je "myslet jen na sebe"? To jako když si někdo legální tvrdou prací vydělá na rodinný dům pro svoji rodinu, tak je jako "špatný"?!! :-O Z takových ultralevičáckých úchylností je mi fakt na blití!
Je těžko představitelné pro prostacka, ze muže existovat někdo, kdo nemyslí jen na sebe, ale vidí taky dopředu a chápe, ze ukrajovat z půdního fondu donekonečna nelze, s tím jak nás přibývá a ze zrat maso každý den a bydlet ve třech lidech na 1000metrovem pozemku je do budoucna luxus...
Zbavení se závislosti na automobilovém průmyslu je poškozování?
Vývoj gum se zaměřuje jen na valivý odpor?
Snížení emisí nic neřeší?
Ty teda jedeš bomby.
https://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
Ve výše uvedeném článku uvádí šéf dovozce VW skupiny do ČR Ing. Jan Hurt: "Letošek byl prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty. "
bydlím o kus vedle a jsem nezúčastněný pozorovatel. a naprosto respektuju každého volbu, ale trochu se podivuji, když u přízemního domku, kterého půlka tvoří garáž, s předzahrádkou 30 m2, stojí dvě auta s cenovkou okolo 2M, samozřejmě SUV - jiný druh aut v této čtvrti moc nefrčí:)
Re: No vida kolik je tu ochránců podvoníků z automobilek.
Takhle napsaný to až děsí jak jednoduše se lidi nechají manipulovat pomocí informací a čemu jsou ochotni věřit.
Proběhlo spousty psychologickych pokusu na tohle téma výsledky jsou volné dostupné.
Děje se přesně co popisuješ, nekritické přijímání argumentů které potvrzuji názor člověka. A je samozřejmostí, že poznatky z psychologie jsou používáne na ovlivňování názoru podle zadání inzerenta a nebo lobisty.
Ps: jeden ze záměru ať už inzerentů a nejvíce trollů je vyvolat spor mezi lidmi a ten prizivovat. A děje se to i tady. Je to škoda, protože diskuse je něco jiného než hádka...
Všimni si jak to píšou v článku:
- automobilkám hrozí pokuty za vysoké emise
- případnou výši emisních pokut za uplynulý rok se dozvědí až někdy před koncem letošního roku
Celý rok nám cpou, že auta jsou dražší, protože musí chudáčci automobilky platit strašné pokuty.
To je čistý opozičník, jeho to baví. Keby tu všetci ospevovali elektromobily a zelenú energiu, on len z princípu začne bojovať za spaľováky. Zbytočná debata.
Re: No vida kolik je tu ochránců podvoníků z automobilek.
Opravdu myslíš, že tohle má smysl, a že si to někdo uvědomí? Vždyť oni nechtějí... Jsou to lidi, kterým nevadí, že Evropa zkrachuje. Je jim jedno, jaká bude budoucnost, ale hlavně ať jim nikdo nesahá na jejich milované spalovací auto.
Asi tak:
"Mezi lety 1970 a 2007 zaplatily země EU uhelnému průmyslu ve formě státních dotací 380 miliard eur. Cílem státních dotací je udržet konkurenceschopnost uhlí z domácí produkce a s ní spojená pracovní místa. Nejvíce dotací přitom vyplatilo Německo. Například v roce 2015 má jít z německého rozpočtu téměř 1,2 miliardy eur na přímou finanční pomoc těžbě černého uhlí. Tuto pomoc posiluje ročně ještě další půlmiliardou eur spolková země Severní Porýní-Vestfálsko. Od dotování černého uhlí by se mělo upustit v roce 2018."
No vida, nie si ešte úplne stratený, výnimočne sa dá s tebou súhlasiť. Osobná sloboda nie je a nemôže byť neobmedzená, na úkor ostatných ľudí.
Inak o nejakom preľudnení v EU sa nedá úplne hovoriť, populačné modely pri súčasnej pôrodnosti ukazujú v budúcnosti pokles obyvateľstva. Iná vec je to už v Afrike a Ázii.
Ty si zaspal za socializmu a odvtedy si sa nezobudil? To vtedy boli normálne obrovské pozemky a veľké baráky. Štandardom normalizačného obdobia boli dvojposchodové päťizbové baráky na 20-árových pozemkoch. Dnes je štandardom štvorizbový bungalov na 5-árovom pozemku. Choď do akejkoľvek dediny v blízkosti veľkého mesta, to sú činžiaky na ležato, nasekané malé domy na ešte menších pozemkoch, oddelených dvojmetrovými múrmi, aby ľudia aspoň na tej terase pred obývačkou mali trochu súkromia, lebo o dva metre už je to susedovo.
...k nastolení nové zelené diktatury a postupnému zotročení běžných lidí. Doufám, že Češi nejsou takoví naivní blázni, jako Němci... https://www.novinky.cz/…-zeleni-40350686#…
P.S. Hlavně že pro statisíce muslimských nájezdníků mají v Německu místa dost! :-O:no:
Prirovnanie k bytu nie celkom sedí, lebo EU sa uživí aj pri zmene klímy. Ale štáty, kde populácie prudko rastie sa nevedia uživiť ani teraz. A ako vieme socializmus nikdy nefungoval. Ak si myslíš, že EU pôjde vzorom a ostatný sa pridajú tak si mimo. Tie suroviny skonzumuje niekto iný.
Reči o tom, že klíma sa zmení tak, že planéta bude neobývateľná sú mimo realitu. A spasiteľské reči ako, že nevadí, že veterníky zabíjajú vtáctvo lebo bez nás by to aj tak neprežili ma vyložene vytáčajú. Klimatické zmeny aj oveľa prudšie tu boli dlho a príroda si vždy poradila. Dokonca prežili aj ľudia bez technológii. Aj dnes by stačilo keby sme si len sadli a nedrancovali prírodu. V minulosti keď úroveň CO2 stúpla, tak rastliny rástli rýchlejšie. Dnes vo vyspelej EU pálime zdravé stromy a berieme za to dotácie. Napríklad Drax spáli 7,5 milióna ton dreva ročne https://en.wikipedia.org/…ax_Power_Station#…
A tvárime sa, že emisie sú nula, lebo stromy už tu CO2 raz naviazali. Týmto merítkom by mali byť potom aj fosílne palivá počítane za nulu. To nie je o ekológii, ale o prelievaní peňazí. Ak raz chceme bojovať proti zvyšovaniu množstva CO2, tak postihované má byť všetko čo má komín/výfuk a nie tváriť sa, že spaľovať jednu vec je OK a spaľovať inú je problém.
Mne pride v poslednej dobe, pravdepodobne aj tvrdenie, ze Bosch a VW potrebuje trochu ocistit konkurenciu, tak tu budu sialene emisne normy, miesto riesenia aj ostatnich ekologickych problemov. Jediny kto sa este momentalne zapodieva vyvojom dieslov je VW, ironické... vsetci ostatni toho nechali, na dalsich 6 rokov maju diesel rižu... kym nepride zakaz spalovakov.
Nedostatek čipů je momentální záležitost, ne trvalá. Zase naběhnou zpátky. Navíc výrobu čipů mají na starost spíš americké a taiwanské firmy, ne čínské.
No jde také o to, že EU je dost závislá na bateriích z Číny. Nedávno to dokonce řešili někde v televizi, jak Německý autoprůmysl je teď závislý na Číně.
V Bruseli sú tisíce lobistov, len naivka si môže myslieť, že stovky miliard generujúci automobilový priemysel sa len prizerá.
Ako funguje vysoká politika a lobing bolo krásne vidieť na príklade USA, kde v 2008 vymenil republikána demokrat, ale ohľadom dohľadu nad finančnými inštitúciami sa nič nezmenilo. A to bolo v dobe keď tá téma celkom vrela.
Samozřejmě kecáš kraviny, protože byty (např. v Praze) za posledních 5 let zdražily cca o 50 % (což je samozřejmě hodně, o tom žádná), a mimo Prahu o trochu méně. Takže rozhodně nezdražily 2x-3x. A s pozemky to bude asi tak nějak podobně. Proč tady šíříš takové levičácké bludy? Nechceš taky zastropovat nájemné v bytech, jako ta anarchistická pakáž v Berlíně? :-O
Ohledně tvého editu: Za to rozhodně nemůže Evropa, tady je porodnost opravdu O.K., resp. ani nenahrazuje úmrtnost. :-) S tímto problémem se tedy s důvěrou obrať na vlády zejména afrických zemí. :-)
Byla to reakce na "ale uměle tlačit něco, co se není schopno prosadit na trhu".
A hlavně moje poukázání na to, že ne je tak jednoznačné a a černobílé jak se může na první pohled zdát.
EV se ukazují jako budoucnost dopravy a pokavaď to evropa nezachytí může nastat scénář Nokie.
Prosazování volného trhu v momentě kdy např čína v tomhle ohledu na volný trh nehraje a dělá státní investice do tohohle sektoru je samozřejmě otázka volby.
Pokial viem, tak pokuty sa vypocitavaju podla NEDC a automobilky sa spajaju/vyuzivaju emisne povolenky/superkredity. Podla tych tabuliek nebude platit pokutu skoro nikto, a ak aj niekto, tak cca. 300 EUR.
Vyhovaranie sa predajcov na museli sme zdrazit, lebo platime pokuty, teda podla mna je nepravda...
Tak neviem o akej krajine zase píšeš, ale u nás je trend presne opačný, ľudia sa sťahujú z veľkých miest do priľahlých dedín. Jednak sú ceny nehnuteľností vo väčších mestách šialené a na tej dedine (aspoň o niečo) lacnejšie, jednak dnes chce každý vlastný dom s pozemkom, hoci len malým a to sa dá len na tej dedine. Druhá vec je, že tie nové štvrte nemajú vôbec charakter vidieka, sú to skôr nocľahárne a cez deň je aj tak všetko v meste, ale proste taký je trend už dlhé roky.
Ale áno, vyľudňujú sa tie vzdialenejšie dediny, kde nič nie je, hlavne nie robota, tak nejaké dediny ďaleko od všetkého vymierajú, ale celkovo to viac než vykompenzujú tie vyššie spomínané prímestské dediny.
Opravdu považuješ novinky.cz za zdroj ověřených informací? Podle textu to spíš vypadá na preferencí patrový h budov před bungalovy. Tedy to co je součástí každého územního plánu v ČR.
I ten západ, který prokazatelně upadá, je zatím pořád lepší, než žít pod diktátem kapitalisticko-komunistické strany. Tam se s nikým a s ničím nemažou...
No ak sa pozrieš na situáciu ohľadom čipov, tak mám pocit, že tam moc plánovať nevedia. Skúsili na veľkých výrobcov čipov aplikovať strateniu ako bežných subdodávateľov. A teraz vyplakávajú u politikov, aby sa za nich niekto prihovoril.
O zdražení z důvodu emisních pokut mluví jen tupí novináři a pak jejich fanatičtí fanoušci. Automobilky mluví hlavně o zdražení z důvodu technických požadavků na auta.
A ta "závislost" na automotive je špatná v čem? Čím ji nahradíme? Co je v Evropě tak super, že se bez toho svět neobejde? Kde je logika? Firmy si taky schválně zaříznou nejvýdělečnější oddělení, aby nebyly (jakože) závislé na něm? Nebo si ho spíš hýčkají a bokem se snaží rozvíjet něco dalšího? Jako mně je to celkem jedno, ať si lidi zvolí, co chtějí, ale uměle tlačit něco, co se není schopno prosadit na trhu, je prostě špatně. Zvláštní je, že aku nářadí se prosadilo bez dotací a je dražší něž elektrické. iPhone je dráždí než konkurence a drtí ji. Takže očividně to jde bez dotací a lidi si připlatí. Jen musí vidět ty výhody.
Teď jsem přečetl.
Je jednoduché se vymezit, ale s tím, jak nás přibývá, jak obtížné je koupit dnes bydlení, jak raketově stoupají ceny nemovitostí, je proste sobecké mít velký pozemek plus obrovskou nemovitost pro 3clennou domácnost...
Já tady snad schvaluju, když někdo netřídí komunální odpad nebo kouří ostatním pod nos?! Já i moje rodina ho samozřejmě pečlivě třídíme a jsme nekuřáky. Ale snahy o omezení práva na pořízení si domu nebo normálního auta, to je přece něco úplně jiného, to je skutečně brutální útok na sbobodu běžných lidí! :-O
Diesely stály zbytečně moc peněz, které pak chyběly jinde - např. v CNG a hybridech. EU je podporovala až příliš. No a pak Dieselgate byl finanční problém velkého rozsahu. Elektromobily se dělají ze součástek a materiálů, které má pod palcem Čína. Místo abysme chytře využili náskok EU ve spalovacích motorech, tak se hloupě snažíme porazit Čínu na jejím hřišti. Nástup elektromobilů měl být promyšlenější a bez vyhazování bilionů z vývoje spalovacích motorů. Beztak je hybrid zatím reálnější scénář.
No, to je blbost. Kde tedy ta Čína je, že ji tu stále nevidíme? Koupili s velkou slávou Volvo, a tím to zase zhaslo... A čínské elektrovozy se zatím moc neprohání ani v Číně...
Jo, jasně, Čína něco využije, to jo... :-D:-D
tohle je strašná hloupost to co si napsal. Lidé jsou mobilní a budou chtít zůstat. To znamená, že se možná přeskupí trh, ale objem peněz v dopravě se nezmenší. Zaprvé to bude tlak na omezení individuální dopravy - za předpokladu (který ale platit nebude, dle mého názoru) že by zůstali ceny EV takto vysoko - tedy tlak na rozvoj železnic, vodíkových autobusů atd. - tedy peníze do výzkumu, staveb, rekonstrukcí fabrik atd. Za druhé pořád bude fungovat trh ojetin, kde nejenže budou spalováky nějakou dobu, ale také se tam začnou objevovat stále častěji dostupnější EV. Za třetí, pokud by Evropa šla cestou spalováků, za pár let zdejší trh zaplaví čínská EV, dotovaná čínou, a zdejší automobilky by šli stejně do zádele.
mě se líbí, jak když se to někomu hodí, najednou jsme Evropa, a když je potřeba, tak jsme to my a na druhé straně ta zlá EU. Je zoufalé si myslet, že Evropa stojí na automobilovém průmyslu - třeba Francie, druhá největší ekonomika evropy, domov 3 velmi tradičních značek a také značky DS má automobilový průmysl daleko za kosmetickým a turismem.
Re: No vida kolik je tu ochránců podvoníků z automobilek.
Je vtipné, že toto píšeš práve Blue sunovi, ktorý len v tejto debate urazil a vynadal niekoľkým ľuďom, citujem: "jsi blb", "jdi se léčit", "co se z tebe stalo za pitomnce", "ty hloupý".
Takže ak tu niekto chodí urážať, tak je to najmä jeden z vašej skupinky. ;-)
Prepáč, ale rovnaký názor som si vytvoril o tebe. Útočíš ad hominem, oponuješ za každú cenu a si celkovo negatívny a zatrpknutý. Asi nemá zmysel s tebou viac debatovať.
Re: No vida kolik je tu ochránců ekologistických podvodníků
No vida kolik je tu troubů pro který je ***forum jejich bible, spalovací popelnice jsou pro ně symbol bezpečnosti a vo energetice vědí stejný houno jako vo politice. :-!
Odhliadnem od tvojho hlúpeho urážlivého začiatku a zostanem u vás v tej vyspelej ČR. Pozemky s 15 až 20 ármi môžu byť stále bežné, ale sú to pozostatky minulosti, nie aktuálny stav nových projektov. Kúpil si si ty ten 15 až 20 árový pozemok? Dovolím si bez ďalšieho tipnúť, že nie. Ak vôbec bývaš v rodinnom dome, tak si si kúpil ten typický malý pozemok, 4 až 8 árov. Ak máš väčší, tak je s najväčšou pravdepodobnosťou zdedený alebo darovaný od predkov, ale určite si si taký veľký pozemok nekúpil.
Že som sa trafil? ;-)
"Zbavení se závislosti na automobilovém průmyslu je poškozování?" - takže konstatuješ, že je Evropa závislá na automobilovém průmyslu. Aspoň si stůj za tím, co napíšeš.
To je přece nesmysl - pokud si to Čína tlačí u sebe, ok, můžeme to pro ně vyvinout, pokud je poptávka. Jestli si Čína zacvaká dotacemi je její problém. Ale tady se bavíme o tlačení na interním trhu něčeho, co si nekoupí dostatek zákazníků z vlastní vůle a nucením výdělečného oboru k investicím do něčeho, co se samo neuživí. Když jsem dělal v automotive, museli jsme zdůvodnit automobilce každý kondenzátor navíc, cokoli extra. Vše se muselo vyplatit. A teď se vyvíjí věci, které se nevyplácí.
Věta že se to ukazuje jako budoucnost je podložená čím? Že to někdo politicky rozhodl a kupou řvoucích fanošuků? To je jak s tím novým mini iPhonem, strašně ho všichni chtěli a po půl roce se ruší výroba, reálně ho nikdo nechce. ID3 se vyrábí jen tak na sklad, kvůli papíru s emisemi. Ekologie jak fík.
Nechápej mě špatně, ID3 se mi líbí, měl bych pro něj i využití, Teslu jsem řídil týden a ok, nemám s tím problém, ať si to lidé kupují. Problém mám s tím dotovat něco samostatně neživotaschopného a nutit do toho lidi a výrobce. Ale jen kupující se má sám za sebe rozhodnout za co utratí své peníze. Aby za někoho rozhodovala parta politiků, úředníků a aktivistů je nesmysl, vede to ke katastrofě.
Že chudí a střední třída dotují z daní dráha elektroauta pro vyšší třídu je už jen směšná třešnička.
Kupoval jsem pozemek na dům za 4500/metr a dnes se prodávají za 12 - 500 metru ode me. Byt jsem prodával za cca 40 tis/metr a dnes se staví okolo 90-100 tis. Jedine v čem jsem se zmýlil je, ze to bylo před osmi lety, když jsem ho kupoval a taky prodával být.
edit: tak se dívám, že už chtějí za ty pro mě zajímavé, tzn. aspoň těch tisíc metrů, 16 tisíc za metr... to je čtyřnásobek...
Odstavia jadrove a uholne elektrarne = pokles emisii a hlavne nebezpecneho jadroveho odpadu, plynove elektrarne zvysia o 13% dajme tomu ako pises, ale uholne mali ovela vyssie emisie... nechapes ani vete, ktoru napises sam ?
Plynove auta maju tiez nizsie emisie ako benzin nafta... navyse nemci maju s plynom dlhorocne skusenosti.
1,2 miliardy za rok a teraz to porovnaj s dotáciami na zrkadielka, ktoré sú rádovo vyššie. A ich prínos pre energetiku je marginálny až záporný lebo narúšajú stabilitu siete a kvôli udržaniu frekvencie musia bežať stabilne zdroje. Čo je v Nemecku už vlastne len uhlie a plyn.
Aj u nás sú oblasti kde pozemky nik nechce, ale v blízkosti veľkých miest je to iné. A nemám pocit, že by napríklad okolo Brna bol prebytok veľkých stavebných pozemkov za pár drobných. Väčšinou developer kúpi ornú pôdu v oblasti kde už nie je na čom stavať "nejak" z toho spraví stavebný pozemok, rozseká na drobné a postaví domy. A potom ľudia nemajú moc na výber.
Nevím, jak v pravěku pod Tatrami, ale ve vyspělé ČR jsou pozemky okolo 1500-2000 metrů celkem běžné. To, že nějaký developer koupí velkou plochu a nacpe na ni dvacet baráčků s pozemky po 300-400 metrech není typický stav.
Hej, ale sa pozri čo a za koľko sa predáva v tej Indii a aj trebárs v Čine, čo samozrejme odráža vyspelosť a kúpyschopnosť danej krajiny a čo a za koľko sa predáva v Európe. Myslím si že to čo sa v tej Indii predáva v nejakých väčších množstvách by si si v Európe dobrovoľne nekúpil ani pred 20 rokmi nieto ešte teraz. :-)
Kámo, když jdu ráno venčit psa přes přilehlou čtvrť... ani se nedivím, že se to někomu musí dát úředně, aby šel do bytu, protože ty "domy", které tam stojí...
Ale ano, trend je takový, že se všichni stěhují do velkých měst a z venkova lidí ubývá...
Jedno si myslím, že je jisté - vláda a všichni politici v parlamentu a senátu myslí jen na sebe a na nějaké lidičky z vysoka kašlou. To není o žádném ultralevičáctví nebo zeleňáčství, protože tuhle notu jedou (skoro všichni) evropští a američtí politici bez ohledu na to, jaké strany nosí tričko ;-\
Nekteri zdejsi diskuteri maji proste jen auta. Jina odvetvi pro ne vubec neexistuji - o nich se totiz nepise na acz ani na autoforech...
Evropa je nerozvinutejsi cast sveta s pul miliardou obyvatel, ktera rozhodne nema jen automotive.
Tim nepopiram, ze spicky v nekterych oborech jsou jinde - USA, Cina, Korea, Japonsko..
Budoucnost je v nasi pridane hodnote a ta je pro zmenu dana hodne vzdelanim a zdravym konkurencnim (nekorupcnim, digitalizovanym..) prostredim.
V tom prvnim si jeste nevedeme tak zle, ale ani ne moc dobre, viz zdejsi (j)elita. :D
V tom druhem je to slabsi...
právě ti běžní lidé na tom vydělají, protože hodnota pozemku tady v mojí lokalitě se za pět let ztrojnásobila. byty zdražily taky minimálně 2-3x. na to prostě mladí nemají šanci dosáhnout.
Co to má společného s euroúředníky? Snažím se tu blbcům vysvětlit, že jednostranné zaměření Evropy na automobilní průmysl a ještě v čím dál více utiskované spalovací variantě je hloupost, a ty mě tu budeš takhle napadat? Jsi blb.
Všechno, abychom nebyli závislí na ostatních. Protože jsme jen ti, kdo čekají, až si někdo jiný usmyslí, že nás setře. Domácí výroba a vývoj jakékoli elektroniky - nula. Počítače - nula. Software - hodně bídné. Průmyslové stroje a zařízení sice vyrábíme, ale vývoj táhne Asie a my stěží doháníme.
Už i Američani pochopili, že je nutné mít výrobu "doma". Pochopila to i EU, ale jako všechno jí to trvá příliš dlouho. A do toho by ještě zaostalci chtěli, aby se dál soustředila na vymírající druh automobilismu. Jo, to se vyplatí, efektivní poprava v přímém přenosu.
No shit sherlock, Všechna důležitá odvětví táhne jihovýchodní Asie a USA. Tvoje řešení, že to, co zbylo, potopíme regulacemi, je stupidní. Jistě, můžeme jako Rusko cpát miliardy do patetických 100% EU projektů, které v lepším případě skončí odprodané do Číny, v horším případě po nich zůstane akorát tunel. Ale asi by bylo lepší se zamyslet nad důvody a smířit se s tím, že do jedoucího vlaku tak snadno nenastoupíme a že i naše slavné zelené investice putují spíš do ujgurských koncentráků.
A to snad má být důvod zaseknout se v jediném druhu průmyslu a nechat se zválcovat zbytkem světa? Tím spíš, když ani ten zbytek světa po evropských autech dvakrát netouží?
No, jestli tu z toho chcete mít skanzen totální zaostalosti, pak kupředu zpět.