Modrý ovál rozšiřuje nabídku užitkové modelové řady o Transit podvozek s kabinou, jenž je určený pro mezinárodní přepravu vozidly s celkovou hmotností do 3,5 tuny.
Panther toho zatím moc nepředvedl, zato jeho předchůdci až moc. Radši bych pod kapotou vznětový motor od Fiatu a i ten Renault, kromě několika málo dětskými nemocemi stižených motorů, dělal a dělá lepší agregáty. Fordu se historicky jakž-takž povedl 2,5D/TDI York a s výhradami nějaká ta novější Puma. Zrovna ta 2,2TDCi se v Transitech moc nepředvedla, zvláště tu nešťastnou konfiguraci s krátkou pětistupňovou převodovkou a hořícími písty si bude hodně lidí pamatovat.
L5 a předohrab je specialitka, normálně to Ford do teď nenabízel. Přední náhon je tam proto, že se zvyšuje nosnost. Rozdíl přední vs. zadní je cca.109kg. Samotná nosnost standardního šasí L5 předohrab je 1531kg v základní výbavě. Nástavba ( korba + plachta )bude cca 300kg a spaní dalších 100kg. Klimatizace, airbagy atd dají 50kg, řidič 90kg. Takže bych to reálně viděl na nosnost 990kg.
Pokud vozíš platové profily, vatu, plastové díly aut, tak potřebuješ objem ne váhu.
Proč se nikde nepíše, že 96Kw je bez omezovače a 118Kw má omezovač? Takže ve výsledku je 96Kw rychlejší? Je to kvůli emisím. Máme v práci obě verze, tak pokud nejedeme naložení na max, tak si na delší trasy bereme 96.
v dnesni dobe, kdy vlada nemehl v cele s StBakem a cervenou mikinou vsechno zavrela a stejne jsme "first in covid", by to mohla bejt trefa do cernyho ...
Papír1 píše o nosnosti 1531kg, ne o pohotovostní / provozní hmotnosti. Jinak FWD je oproti RWD opravdu o cca metrák lehčí, krom kardanu a opravdu těžké zadní nápravy si připočti ještě mnohem robustnější a delší převodovku, těžší je i spojka a dvouhmota, někdy je i více listových per. Je to zkrátka dělaný na větší zatížení (příprava pro 5t) a tahání těžkých vleků.
L5 přední pohon aby vážil 1531kg? Tolik vážili podvozky tak 30 let dozadu!
L5 s předním pohonem v technických datech nevidím. Ano, u předního pohonu odpadá kardan a mohutnější zadní náprava, ale to nebude snad 109kg! I polovina by byla dost.
Katalog Fordu uvádí minimální pohotovostní hmotnost L4 350 s předním pohonem kolem 1750kg, tohle je delší a tedy bude těžší a volitelná výbava bude dalších 50 až 150kg. Navíc mají výrobci toleranci +5%... realně budeš někde 1800 - 2000kg než se do auta pustíš.
Ano, jasně, je to na objem. U takto velkého auta se může rychle stát, že těch 400 - 600kg užitečného zatížení bude i tak málo.
Ta zmíněná poptávka v Pobaltí mluví za vše. Polsko, Litva, Lotyšsko co nemá problém to přetížit. V Reichu nebo Francii ti za to utrhnou vocas. Na druhou stranu často se kvůli rozměrnému, ale nikterak těžkému nákladu bere náklaďák, takže nějaký smysl to má. Já zrovna řeším převoz zboží, které je lehké a tohle by se dalo plně využít. Ale není to úplně typické...
Obycejne jednonapravove karavan privesy jsou vetsinou > 1 tuna.
Ta nastavba karavanu klidne atakuje taky 1 tunu hmotnosti. A to tam nemate pasazery ani veci, co s sebou chcete.