Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Ford představuje obří verzi Transitu. Přijíždí jako reakce na obrovskou poptávku

28 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Poctivé auto v záplavě těch elektronesmyslů, poctivý turbodiesel se čtyřmi válci, šaltrpáka a náhon na zadek! Řidičská nirvána !
BLA4G
"Transity L5 dostávají pohon předních kol..."
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, většina tranzitů lze volitelně konigurovat jako RWD, AWD či FWD.
Avatar - Papír1
Papír1
Má to Adblue, katalizáror, ESP a spoustu eletroniky. Nevidím v tom nic poctivého. Zajímavé jsou ceny Fordu.
Avatar - lamal
lamal
Avatar - mariov8
mariov8
Akorát to užitečné zatížení bez nástavby 950kg... mínus nástavba tak 400-500kg... jsem netušil, že Ford Transit je tak těžký.
adamzprahy
Není to překlep? Tzn. "po provedení nástavby" bude 950kg? Nechce se mi hledat technické údaje co kolik váží. Jen to už by smysl dávalo.
araj ad namrmic
Užitečné zatížení se v budoucnu už nebude udávat na kg, ale na počet migrantů 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
950 kg - 10 Europaliet x 20 kg = 750 kg.
Takže na každej palete 75 kg nákladu . Tak rozmýšľam čo to bude za typ nákladu, objemné a ľahké, polystyrén?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
adamzprahy
Ta zmíněná poptávka v Pobaltí mluví za vše. Polsko, Litva, Lotyšsko co nemá problém to přetížit. V Reichu nebo Francii ti za to utrhnou vocas. Na druhou stranu často se kvůli rozměrnému, ale nikterak těžkému nákladu bere náklaďák, takže nějaký smysl to má. Já zrovna řeším převoz zboží, které je lehké a tohle by se dalo plně využít. Ale není to úplně typické...
Avatar - Papír1
Papír1
L5 a předohrab je specialitka, normálně to Ford do teď nenabízel. Přední náhon je tam proto, že se zvyšuje nosnost. Rozdíl přední vs. zadní je cca.109kg. Samotná nosnost standardního šasí L5 předohrab je 1531kg v základní výbavě. Nástavba ( korba + plachta )bude cca 300kg a spaní dalších 100kg. Klimatizace, airbagy atd dají 50kg, řidič 90kg. Takže bych to reálně viděl na nosnost 990kg.

Pokud vozíš platové profily, vatu, plastové díly aut, tak potřebuješ objem ne váhu.
Avatar - mariov8
mariov8
L5 přední pohon aby vážil 1531kg? Tolik vážili podvozky tak 30 let dozadu!

L5 s předním pohonem v technických datech nevidím. Ano, u předního pohonu odpadá kardan a mohutnější zadní náprava, ale to nebude snad 109kg! I polovina by byla dost.

Katalog Fordu uvádí minimální pohotovostní hmotnost L4 350 s předním pohonem kolem 1750kg, tohle je delší a tedy bude těžší a volitelná výbava bude dalších 50 až 150kg. Navíc mají výrobci toleranci +5%... realně budeš někde 1800 - 2000kg než se do auta pustíš.

Ano, jasně, je to na objem. U takto velkého auta se může rychle stát, že těch 400 - 600kg užitečného zatížení bude i tak málo.
bory_neto
Papír1 píše o nosnosti 1531kg, ne o pohotovostní / provozní hmotnosti. Jinak FWD je oproti RWD opravdu o cca metrák lehčí, krom kardanu a opravdu těžké zadní nápravy si připočti ještě mnohem robustnější a delší převodovku, těžší je i spojka a dvouhmota, někdy je i více listových per. Je to zkrátka dělaný na větší zatížení (příprava pro 5t) a tahání těžkých vleků.
Avatar - mariov8
mariov8
Aha, tak to jo, mea culpa. To jsem se přehlídl. 2t u šasi bez výbavy je dnes normální hodnota,

Ty rozdíly FWD / RWD v takovém případě nejsou jenom o FWD / RWD... to pak ty kila naskáčou rychle.
Avatar - cascadia2
cascadia2
Polské létající dodávky naložené k prasknutí které jsou do 2 dne na druhém konci Evropy. Ale nové Transity mi nepřijdou technicky dobrá auta ;-\
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... promluvil Mudrc Všeználek
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
henry.prta
to bude jezdit nonstop pretizeny...
topten
v dnesni dobe, kdy vlada nemehl v cele s StBakem a cervenou mikinou vsechno zavrela a stejne jsme "first in covid", by to mohla bejt trefa do cernyho ...
henry.prta
Obycejne jednonapravove karavan privesy jsou vetsinou > 1 tuna.
Ta nastavba karavanu klidne atakuje taky 1 tunu hmotnosti. A to tam nemate pasazery ani veci, co s sebou chcete.
petrolhead
Vypadá to hezky, jen ty Fordovi motory 😒
Kdyby v tom mohl být motor Fiat, nebo Renault, byla by to zajímavá konkurence. 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je v tom nový motor Panther a je v pohodě.
Fiatím a Renaultím motorům může věřit že jsou lepší jen blázen.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - mariov8
mariov8
Panther toho zatím moc nepředvedl, zato jeho předchůdci až moc. Radši bych pod kapotou vznětový motor od Fiatu a i ten Renault, kromě několika málo dětskými nemocemi stižených motorů, dělal a dělá lepší agregáty. Fordu se historicky jakž-takž povedl 2,5D/TDI York a s výhradami nějaká ta novější Puma. Zrovna ta 2,2TDCi se v Transitech moc nepředvedla, zvláště tu nešťastnou konfiguraci s krátkou pětistupňovou převodovkou a hořícími písty si bude hodně lidí pamatovat.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Papír1
Papír1
Proč se nikde nepíše, že 96Kw je bez omezovače a 118Kw má omezovač? Takže ve výsledku je 96Kw rychlejší? Je to kvůli emisím. Máme v práci obě verze, tak pokud nejedeme naložení na max, tak si na delší trasy bereme 96.
Avatar - lamal
lamal
ze sa nevykaslal na predkolizne systemy, tieto nalozene hovada na dialnici zosrotuju cokolvek... zlatý fordík 😄