Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford představuje obří verzi Transitu. Přijíždí jako reakce na obrovskou poptávku

Stanislav Kolman
Diskuze (28)

Modrý ovál rozšiřuje nabídku užitkové modelové řady o Transit podvozek s kabinou, jenž je určený pro mezinárodní přepravu vozidly s celkovou hmotností do 3,5 tuny.

Automobilka Ford přiznává, že nová verze Transitu přijíždí v reakci na silnou poptávku zákazníků Střední Evropy a Pobaltí, kde řada firem využívá na mezinárodních trasách lehké užitkové automobily do 3,5 tuny. Novinka s označením Transit L5 podvozek s kabinou se vyznačuje především prodlouženým rámem.

Při osazení plachtovou nástavbou pojme nový model až deset europalet. A to i v případě, když je vybaven prostorem na spaní nad kabinou. Bohatý nákladový prostor má vůz mimo jiné díky rozvoru 4522 milimetrů. Předpokládané užitečné zatížení pro provedení přestavby činí 950 kilogramů. S realizací zakázkových přestaveb a úprav pomůže zákazníkům bezmála 200 firem ze 13 zemí, které splnily podmínky Fordu a začlenily se do jeho sítě kvalifikovaných přestavbářů.

„Doprava zboží na dlouhé vzdálenosti je na vzestupu a náš nový prodloužený Transit podvozek s kabinou nabízí největší možný nákladový prostor, aby pomohl vytíženým firmám k ještě vyšší produktivitě,“ vysvětluje Paul Baynes, vedoucí přestaveb užitkových vozidel ve Ford of Europe.

Transity L5 dostávají pohon předních kol a pod kapotou i Heavy Duty varianty turbodieselu Ford 2.0 EcoBlue. Standardní verze má výkon 96 kW (130 k) a 360 newtonmeterů točivého momentu, případně je v nabídce i varianta se 118 kW (160 k) a 390 Nm. Obě motorizace jsou vhodné pro přestavby s hmotností přesahující 2380 kg a ke všem variantám lze objednat 95litrovou palivovou nádrž.

Ochuzen vůz nezůstává ani o bezpečnostní a asistenční systémy. Namátkou zmiňme třeba inteligentní adaptivní tempomat se systémem udržování v jízdním pruhu. V minulém roce se Ford stal již šestým rokem v řadě nejprodávanější značkou užitkových vozidel v Evropě, když na dvacítce klíčových trhů – včetně České republiky – zaznamenal 87.139 prodaných vozů.

Stanislav Kolman
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - mariov8
17. 2. 2021 12:24
Re: Užitečné zatížení
Aha, tak to jo, mea culpa. To jsem se přehlídl. 2t u šasi bez výbavy je dnes normální hodnota,

Ty rozdíly FWD / RWD v takovém případě nejsou jenom o FWD / RWD... to pak ty kila naskáčou rychle.
17. 2. 2021 12:16
Re: Užitečné zatížení
Papír1 píše o nosnosti 1531kg, ne o pohotovostní / provozní hmotnosti. Jinak FWD je oproti RWD opravdu o cca metrák lehčí, krom kardanu a opravdu těžké zadní nápravy si připočti ještě mnohem robustnější a delší převodovku, těžší je i spojka a dvouhmota, někdy je i více listových per. Je to zkrátka dělaný na větší zatížení (příprava pro 5t) a tahání těžkých vleků.
Avatar - lamal
17. 2. 2021 11:19
Kvitujem
ze sa nevykaslal na predkolizne systemy, tieto nalozene hovada na dialnici zosrotuju cokolvek... zlatý fordík :-)
Avatar - lamal
17. 2. 2021 11:18
Avatar - mariov8
17. 2. 2021 08:19
Re: Užitečné zatížení
L5 přední pohon aby vážil 1531kg? Tolik vážili podvozky tak 30 let dozadu!

L5 s předním pohonem v technických datech nevidím. Ano, u předního pohonu odpadá kardan a mohutnější zadní náprava, ale to nebude snad 109kg! I polovina by byla dost.

Katalog Fordu uvádí minimální pohotovostní hmotnost L4 350 s předním pohonem kolem 1750kg, tohle je delší a tedy bude těžší a volitelná výbava bude dalších 50 až 150kg. Navíc mají výrobci toleranci +5%... realně budeš někde 1800 - 2000kg než se do auta pustíš.

Ano, jasně, je to na objem. U takto velkého auta se může rychle stát, že těch 400 - 600kg užitečného zatížení bude i tak málo.