Novinky
https😐/www.idnes.cz/…1_ekonomika_mato
Komunisti nás zavřeli do republiky, EU nás zavře do klece po slepicích, k tomu prosazování EV, zdražování el. energie, zákaz stavění rodinných domů a postřílet děti na rybníku z vrtulníku, to kdyby tak udělal černochům Trump nebo fetkám Babiš. Zdravím ty, kteří ještě nepochopili co se děje. A Čína staví ročně 9000 km dálnic ročně, my nestavíme dálnici na Vídeň již 30let.
Komunisti nás zavřeli do republiky, EU nás zavře do klece po slepicích, k tomu prosazování EV, zdražování el. energie, zákaz stavění rodinných domů a postřílet děti na rybníku z vrtulníku, to kdyby tak udělal černochům Trump nebo fetkám Babiš. Zdravím ty, kteří ještě nepochopili co se děje. A Čína staví ročně 9000 km dálnic ročně, my nestavíme dálnici na Vídeň již 30let.
Bohužel máš úplně prvdu, kvůli fanatickým eko-***ům se EU řítí do gigantické katastrofy! A největší vliv mají tito rudozelení šmejdi v Německu!
https😐/www.novinky.cz/…-zeleni-40350686#…
https😐/www.novinky.cz/…-zeleni-40350686#…
Lidi si vůbec neuvědomují, kam se to vede.
Dálnice na Vídeň musí počkat až bude D3 hotová. Praha přece nedopustí, aby bylo Brno spojené dálnicí s Rakouskem před Prahou. To přece dává smysl, ne?
Blbost, to je o obecné neschopnosti všech našich vlád, je zbytečné to nafukovat a dělat z toho problém Praha/Brno.
O to že se nestaví se ze všech sil "stará" jihomoravský kraj.
U Plzně to bylo taky tak, nekoplo se dokud trasa nešla "správným" směrem. A až se nakapsovali majitelé pozemků, šlo to najednou velmi rychle.
O to že se nestaví se ze všech sil "stará" jihomoravský kraj.
U Plzně to bylo taky tak, nekoplo se dokud trasa nešla "správným" směrem. A až se nakapsovali majitelé pozemků, šlo to najednou velmi rychle.
Popravdě, když zrovna není objíždka přes most u Pasohlávek, tak ti to z Pohořelic po té rychlé silnici trvá do Mikulova pár minut. Tam mi ta dálnice fakt nechybí. Silnice tam je rychlá rovná, bez projíždění vesnic. Proti tomu je ta D3 mnohem větší katastrofa. Až se jim povede dostavět tu D3 aspoň do stavu, že se nebude muset jezdit skrz ČB, tak si budeme moct pískat a než se dostaneš z D1 do Miličína tak je to katastrofa.
Dvouapůl tunové "něcojakoSUV" s Vmax 160km/h (u parodie na RS 180km/h) 😁
Bude za příplatek v tom akváriu na předku možné mít i rybičku, nebo alespoň vodní rotlinu?
Bude za příplatek v tom akváriu na předku možné mít i rybičku, nebo alespoň vodní rotlinu?
že v budoucnosti budou auta jezdit na uhlí, tak bych se smál výbornému vtipu. No a vidíte, je to tady.
Ve Francii jezdi elektromobily na uhli?
A v Norsku?
A na co budou jezdit u nas po roce 2038?
Na uhli asi ne. :-!
https😐/www.ceskenoviny.cz/…oce-2038/1966401
A v Norsku?
A na co budou jezdit u nas po roce 2038?
Na uhli asi ne. :-!
https😐/www.ceskenoviny.cz/…oce-2038/1966401
Ty bydlíš v Norsku nebo ve Francii? Já žiju tady, ve střední Evropě.
Aneb podle tvé logiky, co se nestalo v Norsku, to se nestaio.
Aneb podle tvé logiky, co se nestalo v Norsku, to se nestaio.
Promin, provedl jsem Edit.
Zkus jinou odpoved.
PS Kazdy majitel EV si muze priplatit za zeleny tarif. Spousta ma na strese solary a jezdi na "vlastni" slunecni energii. 😉
A i kdyby, nejak jsi nezminil druhou polovinu ceskych zdroju energie pro EV?
Jadro, obnovitelne zdroje.
Procpak?
Zkus jinou odpoved.
PS Kazdy majitel EV si muze priplatit za zeleny tarif. Spousta ma na strese solary a jezdi na "vlastni" slunecni energii. 😉
A i kdyby, nejak jsi nezminil druhou polovinu ceskych zdroju energie pro EV?
Jadro, obnovitelne zdroje.
Procpak?
To nevadí. Realita je prostě taková, že v ČR se dnes prohánějí po ulicích auta na uhlí, což je děsná prča.
Na uhli (49😖, jadro a obnovitelne zdroje.
Kdyz uz.
Romco. 😉
Proc zminujes jen pulku pravdy?
Kdyz uz.
Romco. 😉
Proc zminujes jen pulku pravdy?
Protože když budout ta auta dvě, tak je statisticky stejné tvrzení, že jedno jezdí na uhlí a to druhé na jádro+obnovitelné zdroje.
Aha.
To je mi panecku duvod.
V tom pripade ty ale statisticky jezdis v Priusu, co jezdi jen na benzin.
😁 😁 😁
Protoze statisticky jezdi v EV modu uplne jiny Prius. 😲
WTF
To je mi panecku duvod.
V tom pripade ty ale statisticky jezdis v Priusu, co jezdi jen na benzin.
😁 😁 😁
Protoze statisticky jezdi v EV modu uplne jiny Prius. 😲
WTF
Ale to není vtip. Můj Prius jezdí výhradně jenom na benzín. Žádné jiné palivo do něj vůbec nikdy nedávám. Ani nemám jak.
Precti si pozorneji muj predchozi prispevek. :-!
Pak ho snad i pochopis.
My vime, ze nemas plug-in. 😁
Pak ho snad i pochopis.
My vime, ze nemas plug-in. 😁
...Kazdy majitel EV si muze priplatit za zeleny tarif....
Nerýpu, normálně se zeptám - jakým způsobem příplatek za zelený tarif přesměruje tok energie v drátech abych domů dostal ekoproud z ekoelektrárny ? Nerozumím tomu systému, změní to opravdu něco fyzicky, nebo je to jen nějaká účetní habaďůra
Nerýpu, normálně se zeptám - jakým způsobem příplatek za zelený tarif přesměruje tok energie v drátech abych domů dostal ekoproud z ekoelektrárny ? Nerozumím tomu systému, změní to opravdu něco fyzicky, nebo je to jen nějaká účetní habaďůra
A jak myslis, ze se k tobe presmerovava energie od CEZ, Eonu, nebo PRE?
😄
Jde jen o to co zaplatis. Obzvlast v dobe, kdy obnovitelne zdroje tvori tak male procento.
Jestli te to skutecne zajima, tak si zjisti, jak funguje trh s energii.
😄
Jde jen o to co zaplatis. Obzvlast v dobe, kdy obnovitelne zdroje tvori tak male procento.
Jestli te to skutecne zajima, tak si zjisti, jak funguje trh s energii.
Já mám přípojku přes souseda. Když si já zaplatím a soused ne, jak to udělají?
DonVito: děkuji za vyčerpávající odpověď, možná ses ani nemusel rozepisovat tak podrobně
Nicméně i z toho mála chápu že i když si zelenou elektřinu zaplatím, stejně ji nedostanu, resp. nezmění se fyzicky vůbec nic
Tedy jestli elektromobil aktuálně čerpá elekřinu z uhlí nebo z JE apod. se tím nijak neovlivní
Nicméně i z toho mála chápu že i když si zelenou elektřinu zaplatím, stejně ji nedostanu, resp. nezmění se fyzicky vůbec nic
Tedy jestli elektromobil aktuálně čerpá elekřinu z uhlí nebo z JE apod. se tím nijak neovlivní
Bohužel to chápeš špatně.
Samozřejmě, že tu zelenou fyzicky nedostaneš.
Vážně si myslíš, že je to důležitý? 😁
V dnešním světe (a v energetické síti), jde tak nějak o to, za co zaplatíš.
Jestli to, za co (jaký druh energie) zaplatíš spotřebuje Romanovo soused je přece úplně jedno. 😉
Stejně jde primárně o emise co2 a u těch přece VŮBEC nezáleží na tom, kde vznikají nebo kde se ''spotřebovávají''.
Jde o navyšování kapacity zelené energie. Takže to určitě smysl má.
Ty energetický společnosti to musí nějak účtovat, vykazovat, nebo je chceš nařknout z podvodů?
A něco se každopádně změní. Stejně jako když budeš mít vlastní soláry a jezdit na elektřinu z nich.
PS Promiň, ale argumentovat tím, že když si zaplatíš ''zelený'' tarif, ale do zásuvky ti doputuje energie z uhlí, je další pitomost v téhle diskuzi.
Tímto způsobem bys mohl žít v blízkosti poslední uhelné elektrárny a přesto, že by energetický mix byl 99% (téměř) bez emisí CO2, ty by sis počítal 100% energie z uhlí. Vážně?
Nebylo by tomu tak spíš v případě, že bys platil energii JEN majiteli té elektrárny (a bydlet bys mohl klidně úplně jinde 😄 )?
Samozřejmě, že tu zelenou fyzicky nedostaneš.
Vážně si myslíš, že je to důležitý? 😁
V dnešním světe (a v energetické síti), jde tak nějak o to, za co zaplatíš.
Jestli to, za co (jaký druh energie) zaplatíš spotřebuje Romanovo soused je přece úplně jedno. 😉
Stejně jde primárně o emise co2 a u těch přece VŮBEC nezáleží na tom, kde vznikají nebo kde se ''spotřebovávají''.
Jde o navyšování kapacity zelené energie. Takže to určitě smysl má.
Ty energetický společnosti to musí nějak účtovat, vykazovat, nebo je chceš nařknout z podvodů?
A něco se každopádně změní. Stejně jako když budeš mít vlastní soláry a jezdit na elektřinu z nich.
PS Promiň, ale argumentovat tím, že když si zaplatíš ''zelený'' tarif, ale do zásuvky ti doputuje energie z uhlí, je další pitomost v téhle diskuzi.
Tímto způsobem bys mohl žít v blízkosti poslední uhelné elektrárny a přesto, že by energetický mix byl 99% (téměř) bez emisí CO2, ty by sis počítal 100% energie z uhlí. Vážně?
Nebylo by tomu tak spíš v případě, že bys platil energii JEN majiteli té elektrárny (a bydlet bys mohl klidně úplně jinde 😄 )?
Hele Roman psal že nebydlí v Norsku ani ve Francii, ale že žije ve střední Evropě kde ten mix asi máme jiný. A na to jsi ty zmínil možnost příplatku na zelenou energii, takže mi to logicky vyznělo jako že se tím ta ekoelektřina z Norska přesměruje k nám.
No sám píšeš ve skutečnosti se nepřestěhuje nic, Takže i když zaplatí dle tvé rady zelenou, nadále bude nabíjet z té blízké naší uhelné elektrárny
No sám píšeš ve skutečnosti se nepřestěhuje nic, Takže i když zaplatí dle tvé rady zelenou, nadále bude nabíjet z té blízké naší uhelné elektrárny
WTF, ano, tím že si u tý uhelky zaplatíš nějaký ''zelený'' tarif jí skutečně neodstavíš (tím pádem budeš spotřebovávat energii primárně stále z ní). Pokoušel jsem se vysvětlit, že z hlediska emisí co2 je to úplně jedno. Bohužel neúspěšně.
😁
Když si u nás zaplatíš zelenou energii, tak určitě nebude z Norska.
😁
Kluci, když se o tom chcete bavit, tak si zkuste nejprve něco o energetice a hlavně o energetickém TRHU zjistit.
Nic ve zlym.
https😐/www.eon.cz/…zelena-elektrina
Zelená elektřina je vyrobená výhradně z obnovitelných zdrojů.S dodavatelem energií, jako je například E.ON, si můžete domluvit, že vám bude tuto elektřinu dodávat.Zelená elektřina je dokonce levnější než ta běžná. Přibližně o deset procent.Na zelenou elektřinu poskytuje záruku původu Operátor trhu s elektřinou – společnost, která má v Česku na starosti dohled nad energetickým trhem.
Klíčová je záruka původu elektřiny
Možná namítnete, že se přece na elektřině ze zásuvky nepozná, jestli ji vyrobila jaderná elektrárna v Temelíně, nebo turbína pod Vranovskou nádrží. A máte úplnou pravdu, elektřina je jen jedna. Jak to tedy je?
😉
Odběr zelené elektřiny probíhá tak, že ji dodavatel od příslušných výrobců nakoupí a stejné množství MWh pak poskytne koncovým spotřebitelům – tedy domácnostem a firmám. Na celou věc dohlíží Operátor trhu s elektřinou, který poskytuje na zelenou elektřinu záruku původu. Díky ní máte jistotu, že dodavatel opravdu nabízí zelenou elektřinu neboli energii vyrobenou z obnovitelných zdrojů.
Jak se zelená elektřina účtuje, záleží na jejím dodavateli. V případě E.ONu jde o malý poplatek navíc k vašemu stávajícímu tarifu. Zároveň si můžete vybrat, jestli chcete zelenou elektřinu vyrobenou ze slunce, větru, vody, nebo v bioplynových stanicích. Vždy si ale pohlídejte, že vám váš dodavatel poskytne zmíněnou záruku původu. Tak budete mít jistotu, že využíváte opravdu zelenou energii.
Stačí? 😄
Jestli vás to neuspokojilo, tak se obraťte na zmiňovaného Operátora trhu s elektřinou, který poskytuje záruku původu... Ne na mě. 😁
😁
Když si u nás zaplatíš zelenou energii, tak určitě nebude z Norska.
😁
Kluci, když se o tom chcete bavit, tak si zkuste nejprve něco o energetice a hlavně o energetickém TRHU zjistit.
Nic ve zlym.
https😐/www.eon.cz/…zelena-elektrina
Zelená elektřina je vyrobená výhradně z obnovitelných zdrojů.S dodavatelem energií, jako je například E.ON, si můžete domluvit, že vám bude tuto elektřinu dodávat.Zelená elektřina je dokonce levnější než ta běžná. Přibližně o deset procent.Na zelenou elektřinu poskytuje záruku původu Operátor trhu s elektřinou – společnost, která má v Česku na starosti dohled nad energetickým trhem.
Klíčová je záruka původu elektřiny
Možná namítnete, že se přece na elektřině ze zásuvky nepozná, jestli ji vyrobila jaderná elektrárna v Temelíně, nebo turbína pod Vranovskou nádrží. A máte úplnou pravdu, elektřina je jen jedna. Jak to tedy je?
😉
Odběr zelené elektřiny probíhá tak, že ji dodavatel od příslušných výrobců nakoupí a stejné množství MWh pak poskytne koncovým spotřebitelům – tedy domácnostem a firmám. Na celou věc dohlíží Operátor trhu s elektřinou, který poskytuje na zelenou elektřinu záruku původu. Díky ní máte jistotu, že dodavatel opravdu nabízí zelenou elektřinu neboli energii vyrobenou z obnovitelných zdrojů.
Jak se zelená elektřina účtuje, záleží na jejím dodavateli. V případě E.ONu jde o malý poplatek navíc k vašemu stávajícímu tarifu. Zároveň si můžete vybrat, jestli chcete zelenou elektřinu vyrobenou ze slunce, větru, vody, nebo v bioplynových stanicích. Vždy si ale pohlídejte, že vám váš dodavatel poskytne zmíněnou záruku původu. Tak budete mít jistotu, že využíváte opravdu zelenou energii.
Stačí? 😄
Jestli vás to neuspokojilo, tak se obraťte na zmiňovaného Operátora trhu s elektřinou, který poskytuje záruku původu... Ne na mě. 😁
A kde máš na autě násypku a kotel, moulo?
V elektrárně, troubo.
Ta sedla :-!
A elektřina na zpracování ropy je nějaká jiná než pro EV?
Určitě. Na zpracování ropy se přece používá elektřina z uhlí, nejlíp hnědého, ovšem elektromobily jezdí na vodní, větrníky a soláry. Tos nevěděl ? 😄
Opravdu je ironie namístě a nutná?
Jde přece o jinou věc, EV používají stejnou elektřinu jako je potřeba na výrobu paliva z ropy.
Takže jako tu už bylo mnohokrát napsáno. Buď jezdíš na elektřinu a ropu a nebo jen na elektřinu.
PS: Samozřejmě že je u ev prostor spotřebovávat pouze a nebo ve vetším měřítku eletřinu z obnovitelných zdrojů.
Jde přece o jinou věc, EV používají stejnou elektřinu jako je potřeba na výrobu paliva z ropy.
Takže jako tu už bylo mnohokrát napsáno. Buď jezdíš na elektřinu a ropu a nebo jen na elektřinu.
PS: Samozřejmě že je u ev prostor spotřebovávat pouze a nebo ve vetším měřítku eletřinu z obnovitelných zdrojů.
"Vůz navíc obouvá leštěná dvacetipalcová kola z lehké slitiny Vega, případně můžete sáhnout po jednadvacítkách Betria. V obou případech jde o exkluzivní vzhled kol vyhrazený pouze Sportlinu."
Oboje kola jsou v konfigurátoru k dispozici i pro běžné verze. Nějak to pánové ve Škodovce popletli.
Jinak - designově se mi to líbí, jen ten černý rámeček skleněné masky vypadá divně. I interiér vypadá dobře.
Oboje kola jsou v konfigurátoru k dispozici i pro běžné verze. Nějak to pánové ve Škodovce popletli.
Jinak - designově se mi to líbí, jen ten černý rámeček skleněné masky vypadá divně. I interiér vypadá dobře.
Jestli to třeba není nějaké jiné barevné provedení... no, spíš ne.
Jinak - taky se mi to celkem líbí, ale zase oproti běžné verzi to taková pecka není. Jak říkáš, černý rámeček... ten mimochodem úplně nemusím ani u Superbu, ani u Octavie.
Jinak - taky se mi to celkem líbí, ale zase oproti běžné verzi to taková pecka není. Jak říkáš, černý rámeček... ten mimochodem úplně nemusím ani u Superbu, ani u Octavie.
toto auto sa mi paci ... myslim ze dizajnom exterieru a interieru ( kvalitu zatial tazko posudit, ale asi bude vysoka ) by zrejme neurazilo ani keby slo o niektoreho z premiovych vyrobcov. 4x4 verzia vyzera zaujimavo, len sa obavam ceny, ktora bude vo vysokej vybave asi cez 70k EUR a to je uz za Skodovku trosku privela
PS : svietiaca mriezka "chladica" je samozrejme totalna vtakovina, ktora ni nevyzera dobre
PS : svietiaca mriezka "chladica" je samozrejme totalna vtakovina, ktora ni nevyzera dobre
To už Škoda potřebuje podpořit prodej elektra edicí? To se divím. Elektro je jasná koncepce budoucnosti. Proč investuje do line řad?
...je absurdní spojení už samo o sobě! 😒] 😒] 😒]
Sportovně laděné Sportovně Užitkové Vozidlo Elektrické Vozidlo 😒] 😒] 😒] 😒]
S hmotností menšího tanku.
S hmotností menšího tanku.
Tady mas sportovne ladeny EV😒br />
The Rimac C_Two can achieve 0-60mph in 1.85sec and 0-100mph in 4.3sec from a rolling start, said the company
https😐/www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/rimac-ctwo-1888bhp-hypercar-track-2021-deliveries
Co ty na to? Je to dostatecne sportovni?
:-!
The Rimac C_Two can achieve 0-60mph in 1.85sec and 0-100mph in 4.3sec from a rolling start, said the company
https😐/www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/rimac-ctwo-1888bhp-hypercar-track-2021-deliveries
Co ty na to? Je to dostatecne sportovni?
:-!
Údaje o zrychlení rádi uwádíte, elektrošílenci, to ovšem neznamená že jsou sportovní.
Jsou sportovní maximálně do první zatáčky.
Jsou sportovní maximálně do první zatáčky.
Zrychleni na semaforech zajima mozna deti, je to zajimavy udaj, ale o sportovnosti to nic nerika. Rovne s nohou na podlaze umi jezdit kazdy.
Osobne za sportovni povazuji mrstne auto, ktere skvele drzi v zatackach, nemusi mit obrovsky vykon. Treba aktualne Yaris GR - nema obrovsky vykon, nema nejlepsi zrychleni 0-100 a presto je neuveritelne sportovni.
Fakt vy zastanci EV aut nemate lepsi argument nez zavodeni na semaforech ?
Osobne za sportovni povazuji mrstne auto, ktere skvele drzi v zatackach, nemusi mit obrovsky vykon. Treba aktualne Yaris GR - nema obrovsky vykon, nema nejlepsi zrychleni 0-100 a presto je neuveritelne sportovni.
Fakt vy zastanci EV aut nemate lepsi argument nez zavodeni na semaforech ?
And it’ll be this car that’ll go for a Nürburgring lap production car record, too :-!
https😐/www.topgear.com/…ons-1887bhp-ctwo
Preparing The RIMAC C_TWO for the Nürburgring!
https😐/youtu.be/UO8ocaJhIiI
https😐/youtu.be/WMPpfkzLIow
''Fakt vy zastanci EV aut nemate lepsi argument nez zavodeni na semaforech ?''
😁 😁 😁
https😐/www.topgear.com/…ons-1887bhp-ctwo
Preparing The RIMAC C_TWO for the Nürburgring!
https😐/youtu.be/UO8ocaJhIiI
https😐/youtu.be/WMPpfkzLIow
''Fakt vy zastanci EV aut nemate lepsi argument nez zavodeni na semaforech ?''
😁 😁 😁
Stejne jako bych sem dal odkaz na Porsche 919 - https😐/www.youtube.com/watch?…
Ja tu pisu o sportovnich autech dostupnych pro ,,normalni" lidi.
Ale dekuji za potvrzeni toho co jsem psal.
Ja tu pisu o sportovnich autech dostupnych pro ,,normalni" lidi.
Ale dekuji za potvrzeni toho co jsem psal.
A ja bych te na Porsche 919 urcite nenapsal, ze ma jen zrychlení na semaforech, ty troubo.
Ty možná píšeš o autech pro ''normální'' lidi.
Ale toto vlákno je o sportovně laděném EV - obecně.
PS Tvou zmínku o ''normálních'' lidech jsem nějak nezaznamenal.
Tva reakce byla na Rimac!
PPS To tvy video je brutalni. :yes:
Ty možná píšeš o autech pro ''normální'' lidi.
Ale toto vlákno je o sportovně laděném EV - obecně.
PS Tvou zmínku o ''normálních'' lidech jsem nějak nezaznamenal.
Tva reakce byla na Rimac!
PPS To tvy video je brutalni. :yes:
To není. Podívej se třeba na ID na Pikes Peaku...
Samozřejmě Enyaq není sportovní ani náznakem, je to rodinná krabice na kolech 😄
Samozřejmě Enyaq není sportovní ani náznakem, je to rodinná krabice na kolech 😄
Speciál postavený k jedinému účelu za bambilion peněz, jen aby mohli propagovat elektro. Soustředit ty peníze a usílí na podobné auto se spalovacím motorem, tak dostaneš taky ultimativní speciál a dost možná i rychlejší.
Benzínové speciály za bambilion peněz se staví posledních sto let... a posledních sto let šplhají na Pikes Peak... a všichni se snaží být co nejrychlejší. ID R je překonal na první pokus. Celkem úspěch, ne?
Takhle... já určitě nejsem propagátor EV... a souhlasím, že běžný kupec z toho zatím nemá nic. Ale kdyby bylo něco jako ID.R normálně dostupný za rozumný peníze, tak to nepochybně je dost schopný sportovní auto, ne?
Takhle... já určitě nejsem propagátor EV... a souhlasím, že běžný kupec z toho zatím nemá nic. Ale kdyby bylo něco jako ID.R normálně dostupný za rozumný peníze, tak to nepochybně je dost schopný sportovní auto, ne?
kdyby...ale není a hlavně na sport by to mělo i něco ujet. Jezdí s tím krátké tratě, pokud by to mělo jet jen něco delšího, je to v řiti, jak Baťa s dřevákama, protože by to najednou přibralo na baterkách. Takže na to zajet speciálně kousek to schopné je, ale tam to začíná i končí. Podívej se na MOTO E. Propadák, kde jezdí mastodonti s 270Kg, co ani s největšími brzdami nebrzdí a atraktivitu to má jak závody oslích spřežení.
Neříkám, že to nemá svá omezení... ale zase hodinová projížďka s následným dobitím v garáži není úplně o ničem, ne?
Prostě nesouhlasím s Areseho tvrzením, že elektro a sportovní auto jsou apriori neslučitelné. Jde to... a jde to už i v praxi. Zapomeň na chvíli na cenu a představ si ID.R v prodeji - bylo by to sportovní auto nebo nebylo?
Prostě nesouhlasím s Areseho tvrzením, že elektro a sportovní auto jsou apriori neslučitelné. Jde to... a jde to už i v praxi. Zapomeň na chvíli na cenu a představ si ID.R v prodeji - bylo by to sportovní auto nebo nebylo?
:yes:
Zatím má elektro u sportovních aut podstatnou nevýhodu v celkový hmotnosti (ale zato i výkonný motory můžou bejt rozumně malý!), ale až jednoho dne přijde rozumně lehká elektrická Miata s náhonem na zadek a těžištěm pár cm od země, tak budu honem doma vysvětlovat, proč ji nutně potřebuju.
Zatím má elektro u sportovních aut podstatnou nevýhodu v celkový hmotnosti (ale zato i výkonný motory můžou bejt rozumně malý!), ale až jednoho dne přijde rozumně lehká elektrická Miata s náhonem na zadek a těžištěm pár cm od země, tak budu honem doma vysvětlovat, proč ji nutně potřebuju.
Toho se asi nedočkáš... 😒
Vždycky dávám příklad Renaultu Zoe, kde batterypack v první generaci měl 22kWh, o čtyři roky už 41kWh a o další čtyři roky 52kWh. A stále váží plusmínus 300kg. To přece není špatný pokrok. 😊
https😐/forum.miata.net/vb/showthread.php?t=707402
Našel jsem tady diskusi, není teda úplně jednoznačně pozitivní (ale srovnávali s těžším packem z Tesly), ale vychází mi z toho (příspěvek #3), že powertrain v miatě je +/- 250kg, plus nádrž s palivem... no zkrátka hmotnost baterky z toho Zoe se vynuluje s hmotností ICE pohonu, ale musíš k tomu přidat ještě el. motor a sem tam něco, no podle mě by miata nemusela přibrat víc než třeba 100kg s dnešní 50kWh baterkou. A pokud to za dalších 8-10 let v té samé hmotnosti bude třeba 80-100kWh, tak super.
Abych ale byl upřímný, tak elektrickou bych sice bral, ale zároveň svoje benzínový NAčko dost možná už nikdy neprodám 😉 Třeba bych měl místo na obě?
https😐/forum.miata.net/vb/showthread.php?t=707402
Našel jsem tady diskusi, není teda úplně jednoznačně pozitivní (ale srovnávali s těžším packem z Tesly), ale vychází mi z toho (příspěvek #3), že powertrain v miatě je +/- 250kg, plus nádrž s palivem... no zkrátka hmotnost baterky z toho Zoe se vynuluje s hmotností ICE pohonu, ale musíš k tomu přidat ještě el. motor a sem tam něco, no podle mě by miata nemusela přibrat víc než třeba 100kg s dnešní 50kWh baterkou. A pokud to za dalších 8-10 let v té samé hmotnosti bude třeba 80-100kWh, tak super.
Abych ale byl upřímný, tak elektrickou bych sice bral, ale zároveň svoje benzínový NAčko dost možná už nikdy neprodám 😉 Třeba bych měl místo na obě?
Ale byl bych radši, kdyby tu "invenci" věnovali tomu, aby jim ty auta už konečně začaly fungovat pořádně!!
Kdyby raději dělali Octaviu 3 co nedrkotá tak postižený pejsek, byl bych raději. O dostupnosti 4 kolky pro Karoq nemluvě.
Nápěv je: lichý verš jednočárkované C, sudý verš: dvoučárkované C.
Prius byl ve sve dobe (rok 1997) velmi pokrokove auto.
Prukopnik. :yes:
Po kolika letech se ti zacaly libit hybridy?
Ocekavam, ze nez "poznas" elektromobilitu, bude ti trvat dalsich dvacet let.
A celou tu dobu zde budes psat hlouposti.
😁
TWL
Při tankování spalováků je takový "nabíjecí výkon" zcela běžný
Došlo se myslím k tomu, že aby lidem nevadilo přijet se svým novým EV k benzínce a vzít do něj starou baterku, tak baterky bude vlastnit výrobce a pouze je zapůjčovat... no, ale nějak se to nechytlo.
Takže z toho vychází pořád to samé. Masová elektromobilita je nesmysl a ještě hóóódně dlouho bude.
Ta nesmyslnost elektra je z 90% ekonomická - protože není vybudovaná infrastruktura a musí se zaplatit nějaký vývoj a prostě je to celé drahé.
Z 10% je to problém vlastností toho pohonu, primárně omezená kapacita + omezená rychlost dobíjení.
Dobrovolně se do toho nikomu nechce, ani automobilkám, ani zákazníkům... takže přijde troška cukru a hodně biče.
A tu zase nemá smysl budovat, dokud je podíl EV aut jedno procento, což je trošku začarovaný kruh, ze kterého tržní cesta nevede... ale pokud se rozhodne EU (jako že se už rozhodla), tak tu cestu protlačí, ať se nám to líbí nebo nelíbí (jako že nelíbí)... protože řešitelné to je, jen je to spousta práce a peněz.
Kdyby nabíjení trvalo třeba 10 minut, tak by nebylo potřeba nabíjet přes noc a nabíjelo by se na pumpách jako dneska a nebylo by nutné budovat další infrastrukturu třeba na sídlištích.
Pokud nabíjení trvá hodiny, tak je potřeba ho dostat k parkujícím autům. U těch, co parkují v garážích u domů to problém není. U těch, co stojí na ulici, to problém je...
Tohle by totiž byl ideální způsob. Nemusíš pak vymýšlet baterie, které půjdou rychle nabíjet, budovat rychlonabíječky. Prostě budeš mít na "benzínce" dobité baterie, které se ti budou dobíjet běžnými proudy a ty tu baterku jen vyměníš a pojedeš dál. Nepotřebuješ pak ani dokonce dojezd v řádech set kilometrů. Stačí ti každých třeba 400 km zastavit a za pár minut baterku vyměnit za novou. Tenhle koncept bych považoval za mnohem šťastnější než nějaký rychlodobíjení a tunu baterek v autě kvůli dlouhýmu dojezdu.
PS: taky si tím zavíráš dveře pro technické inovace v budoucnu... protože by musely být zpětně kompatibilní.
Nejjednodušší by v tomhle ohledu byla baterie pod kapotou, ale to zase není optimální.
Vem si, že třeba budeš potřebovat zajistit extra chlazení a přesný monitoring jednotlivých článků baterie... a najednou potřebuješ buď tohle celé schovat do toho výměnného packu, nebo prostě změnit rozhraní na auto. No budiž, senzory můžou být asi bezdrát...
Jasně tohle všechno co píšeš by muselo být součástí toho batery packu. Na autě by musely být jen konektory na připojení baterky.
To by me skutecne zajimalo.
S temi megawaty mas samozrejme pravdu. Proto je pozadavek 800km a 2 minut absurdni. A jeste za cenu 300tisic Kc. 😁
To je proste hloupost...