Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq přijíždí ve sportovní verzi. Zatím jde jen o kosmetiku

Stanislav Kolman
Diskuze (109)

Není tajemstvím, že se elektrické SUV Enyaq časem dočká sportovního odznaku RS. Před příjezdem ostré verze se odhaluje mezistupeň v podobě provedení Sportline.

Paleta mladoboleslavského elektrického SUV Enyaq se počínaje dneškem rozšiřuje o verzi Sportline. Tu poznáte třeba díky mnoha prvkům v černé lesklé barvě. Namátkou jde o výraznou masku, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku či nápis Škoda a plakety na pátých dveřích.

Všimnout si můžete rovněž specifického předního nárazníku a odznaku Sportline na předních blatnících. Vůz navíc obouvá leštěná dvacetipalcová kola z lehké slitiny Vega, případně můžete sáhnout po jednadvacítkách Betria. V obou případech jde o exkluzivní vzhled kol vyhrazený pouze Sportlinu.

Video se připravuje ...

Standardem jsou Matrix LED světlomety se čtyřiadvaceti nezávisle ovládanými diodami v každém modulu dálkových světel. Svébytný je taktéž interiér. Potahy a strop jsou převážně v černém provedení, nechybí dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří. Černý potah na přístrojovce je vyroben ze syntetické kůže a zdoben šedými kontrastními švy. Součástí jsou rovněž černá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Vůz dostává tříramenný sportovní volant s věncem potaženým kůží.

I když je varianta Sportline převážně o kosmetických záležitostech, také na techniku se alespoň maličko sáhlo. Enyaq Sportline je totiž standardně vybaven sportovním podvozkem, kde je přední náprava snížena o 15 milimetrů, zadní pak o 10 milimetrů.

Enyaq Sportline lze pořídit ve třech různých verzích. Provedení iV 60 má zadní elektromotor o výkonu 132 kW a 310 newtonmetrech točivého momentu. Kapacita baterie činí 62 kWh a umožňuje dojezd přes 400 km na jedno nabití. Varianta iV 80 má větší 82kWh akumulátor, jenž obstará dojezd 520 km, navíc má elektromotor vzadu maximální výkon 150 kW. A konečně je tu verze iV 80x o síle 195 kW, točivém momentu 425 Nm a hlavně se dvěma elektromotory představujícími pohon 4x4. Tady je metodikou WLTP slibován dojezd 500 km.

Líbí se vám Škoda Enyaq Sportline?
  • Ano
    83,2%
  • Ne
    16,8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 190 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (109)

Doporučujeme

Avatar - Emel
17. 2. 2021 11:04
Re: es úúú véé, my na to mámééé
Jasně jasně.
Kdyby nabíjení trvalo třeba 10 minut, tak by nebylo potřeba nabíjet přes noc a nabíjelo by se na pumpách jako dneska a nebylo by nutné budovat další infrastrukturu třeba na sídlištích.
Pokud nabíjení trvá hodiny, tak je potřeba ho dostat k parkujícím autům. U těch, co parkují v garážích u domů to problém není. U těch, co stojí na ulici, to problém je...
17. 2. 2021 10:57
Re: es úúú véé, my na to mámééé
Spodem. Najel by si na nějaký výměnný mechanismus, který by ji odcvaknul a zase tam přimontoval novou. Případně by to mohlo fungovat s lidskou účastí, ale mnohem šikovnější by to bylo automatizovat. Prostě by se jedna baterka pod autem vysunula a druhá se šoupla pod auto zvedla, zackvala a jel by si dál.

Jasně tohle všechno co píšeš by muselo být součástí toho batery packu. Na autě by musely být jen konektory na připojení baterky.
17. 2. 2021 10:25
Re: es úúú véé, my na to mámééé
Jen malá poznámka k času. Nevím zda jsem sám, ale mé auto min 80% (spíš daleko víc) stojí. A myslím, že tak je na tom naprostá většina aut.
Avatar - Emel
17. 2. 2021 10:12
Re: es úúú véé, my na to mámééé
Vespod auta je dobré pro konstrukci, ale už ne tak dobré pro tu výměnu... kudy bys ji tahal ven?
Nejjednodušší by v tomhle ohledu byla baterie pod kapotou, ale to zase není optimální.
Vem si, že třeba budeš potřebovat zajistit extra chlazení a přesný monitoring jednotlivých článků baterie... a najednou potřebuješ buď tohle celé schovat do toho výměnného packu, nebo prostě změnit rozhraní na auto. No budiž, senzory můžou být asi bezdrát...
17. 2. 2021 09:56
Re: es úúú véé, my na to mámééé
Ano to je jistě nutné. Baterie by musela být vespod auta a samozřejmě by musela být jednotná pro všechny automobilky. Prostě by se musel zavést jednotný standard, ekvivalent takového USB. Nemyslím, že by sis zavíral dveře inovacím, protože zpětně kompatibilní musí být jen tvarem a připojením k autu a samozřejmě napětím. To ti ale nechává velice široké pole možností pro inovaci takové baterie.