Dovoz automobilů z USA do Evropy v posledních letech enormně vzrostl. Většina z nich se však podle všeho potýká se zásadními technickými problémy a poškozením.
Hm, všichni teď budou běhat s měřičem laku a poznají co? Poznají prdlačku. Vůbec tím neodliší to, jestli se stříkal škrábanec od závistivého souseda, šutr do kapoty nebo to byla totálka. O přesnosti hraček z Alíku ani nemluvě. OK, dejme tomu se vyhne totálce, zároveň přejde kupu naprosto ok aut, o která se majitel staral a dal je opravit. Naopak si bude chrochtat nad stočenými taxíky, protože ty se hned po koupi balí do fólií, aby se sjednotila barva, protože se kupují jinak barevné, aby to nešlo poznat jak stará německá taxi. O stavu čehokoli jiného to neřekne nic, o plaváčkovi taky ne. Ale kdo chce kam...
Jako, ze v te americke tovarne na M-B ML a Mazdu CX-7 jsou dve linky, jedna pro US a jedna pro EU a nebo u aut pro EU trh tam maji navic krok, kde dotahujou sroubky, aby to pro EU nerambajzilo? :-!
Ne, že bych byl v problematice extra znalý, ale to co je v USA označený jako totálka, by se u nás normálně opravilo. Není nic jednoduššího, než si vin číslo vytouženého auta z USA prohnat intenetem, fotky z aukcí se hned najdou.
Pokud si koupíte měřič za 2 dolary, tak jasně že poznáte kulový. Měřič co jsem koupil já z aliexpress stojí cca 25 dolarů. Naprosto spolehlivě změříte, kde je lak původní, jenom stříknutá oprava a nebo kytováno. Nehledě na to,že to umí i hliník.
Takže ano - pokud berete koupi auta vážně, tak by jste měl mít měřič laku a nemusíte za něj utratit tisíce. To že naměříte, že auto bylo opravováno neznamená, že takové auto automaticky nekoupíte. Minimálně Vám to může posloužit k jednání o ceně.
Už jsem o tom několik videí viděl. Nejvíce podezřelé jsou hlavně auta, která se prodávají i u nás. Jako třeba VW CC, Audi, Ford Focus, apod... Jestli někdo takové auto doveze z USA do ČR, tak je to hodně podezřelé a většinou bude nabourané, opravené klidně ještě v jiném státě a pak dotažené sem.
Pokud tady jsou firmy, které vozí staré ameriky, nebo modely jako F150, apod.., tak tam to riziko bude asi trochu někde jinde.
Já můžu jenom každému doporučit koupit měřič laku, který z Číny stojí několik stovek a hravě si tím ověříte sílu laku, zda kupované auto bylo někde opravované. Vyjde to levněji, než služby jako Cebia, kde ani nemáte jistotu, že tam jsou všechny záznamy. Vlastně, že tam vůbec nějaký záznam je.
Zapoměl si na sportáky, Mustang, Camaro, Corvette, Cahllenger, toho se tu vedle pikapů a SUV prodá z US produkce nejvíc. Pak jsou sedany, což je už vyírající druh a MPV, z kterých se vozí prakticky jen Pacifica
Jde o to, zda má auto techničák z USA. Tam je případně zaznamenáno poškození (salvage,water damage, biohazard, hail atd.). Dále zadat vin do Google - hodně aut tam má fotky z aukcí a občas je masakr co se v EU prodává. Jinak společnosti co sem do ČR vozí auta, tak jsou to vozy nové nebo předváděčky. A nárůst vozů se dá vysvětlit stoupající oblibou velkých pickupů, které pro EU nikdo nedělá a vozů s atmo motory V6 a V8, které už tu také pomalu mizí. A navíc i politika EU automobilek - vzpomínám na situaci, kdy Audi A4, 2.8L v plné, stála v USA o 12000$ méně než v EU a byla vyrobena v EU pro US trh a byla v tom i doprava a daně pro USA. To se pak člověk drbe na hlavě jestli to reexportovat.
Seville má právě problém s tím nNorthstarem (slavné šrouby) a pokud to nemělo péči a nemá jasnou servisní historii, nedá se to doporučit, je to cesta k problémům akorát.
Kdo chce ameriku, musí si dobře nastudovat, jaké bylo její určení. Pokud bylo určení Evropa a konkurence tam zavedených prémiím, jde o solidní kousky. Takový Cadillac Seville a následník STS jsou při znalosti slabších míst spolehlivé a pohodlné bohatě vybavené stroje. Moje Seville 2001 to jen potvrzuje. Problém je jen s tím, že těch udržovaných s upraveným Notrhstarem je jen pár a stojí až příliš. Takový Ford Taurus má taky šanci, byť jeho určení USA jej dost degraduje - Amíci si ho volili jako auto roku, ale tady je to sice držák, ale bez zajímavého ježdění.
Většinou sou to jen plechy, přední razník, světla, jeden blatník nebo naopak zadek + pak je pár tolátlk co už maj vylomený kola, hnutý nápravy atd. To už je na každém co si koupí a jak si auto prověří. Vybrat se dá slušný auto i na aukcích.
80% auta je kára přes boudu... Boček nicemu nevadi... Boček a predek už bych zpozornel... ale pro základní orientaci dost pomůže, rozeznas podle tloušťky dostrik a cely díl atd... rozhodne je kravina říct, ze je to k nicemu...
Nejsi bazarnik? Ty to hodně rozčiluje ;-)
Vozí se to co je koupené v akucích a co tam vyjde levně. Lidi to tady chtěj za levné ceny, pokud to dovozce koupí v usa za 5000 usd, zplatí clo a dph z 5000 usd, pokud koupí u delaera to samé, stejný rok, výbavu a km ale nebourané za 9000 usd, zplatatí clo a dph z 9000 usd. Jak prosté.
To snad vědí všichni jak to je, základ je si auta prověřovat přes Carfax, Badvin.org a další, tam je kompletní historie a většinou i fotky.
80 % dílů je nesmysl, to je auto na šrot z obou stran, ani Arthur Tussik by do toho nešel. Ale stačí ojet bok o balisety, které jsou naházené nesmyslně všude a je to do laku přední blatník, dvoje dveře a zadní blatník - 40 % auta, lak až ke střeše. A teď auto po bočním nárazu, plechy vyměněné, kyt jen ve spoji. Amatér s nějakou čínskou hračkou nepozná rozdíl.
Jj, je to trocha daň za ľahkú konštrukciu a celkovo filozofiu odľahčovania Skyactive, čo sa na jednej strane prejavuje lepšími jazdnými vlastnosťami, nižšou spotrebou a pod., ale zase o niečo horším odhlučnením (najmä od podbehov). Ale zase neplatí to všeobecne, napr. Ma6 sa v priebehu svojej dlhej výroby v tomto ohľade zlepšovala, prvé ročníky boli hlučnejšie, po druhom a hlavne treťom facelifte sa to zlepšilo. Ako človek vníma, že taká Insignia či Mondeo sú o niečo tichšie, ale nie je to nič dramatické a hlavne tie pozitíva napr. v porovnaní s ťažkým Mondeom cítiť.
Trochu logického uvažování Jiras. Napr stříkaná jen kapota - od kamínků - a zbytek ne, tak je to ok. Když je prelakovanych 80% auta, už to zjevně není kosher...