Inženýři BMW vždy uměli práskat bičem u koní. Němečtí odborníci vytváří mnohasetkoňové motory celá desetiletí a úspěchy se sluší přehledně připomenout či rekapitulovat, protože se před necelým měsícem změnilo pořadí nejlepších.
Murray oslovil Hondu s požadavkem na motor o výkonu 410 kW, vážící 250 kg, blokem o délce 600 mm a požadavkem na silniční použití/výdrž. Takový motor Honda nezvládla/odmítla dodat, takže oslovil BMW a dostal 463kW s hmotností 266kg, tedy v poměru výkon/hmotnost daleko schopnější motor než nezvládla dodat Honda.
U F1 bol ten výkon udajne odhadovaný pretože nemali také dynamometre aby to zmerali.
To musel byť masaker.
Berger sa vraj sťažoval ze sa mu pretáčajú kolesá rýchlostiach 350+ (?? )
ked gordon hladal motor, zuzil to na hondu, bmw a ferrari, o ktorych bol presvedceny, ze mozu dodat motor potrebnych parametrov. Honda nikdy nepovedala nie, ale nejak sa to vyparilo do zabudnutia. Honda nemala nikdy ani len skice a plany na adekvatny motor, zacali sa nejake pripravne prace a tam to aj skoncilo. Potom sa gordon stretol s roschem, bmw robilo na 5l v12, ale ten sa mu zdal tazky s malo otackami, tak bmw slo pod 250kg a zvysilo objem na 6l
Nechci rovnou říkat že je článek okopírovaný z https://www.bmwblog.com/…ful-bmw-engines/ ale ta inspirace je tam fakt zjevná. Snaha to trochu zamaskovat tady je, ale že by dva různí autoři v několika po sobě jdoucích odstavcích použili tak podobné věty mi fakt přijde nereálné :no:
Ty věty ve stylu, nemá konkurenci, jsou zrovna mezi BMW a MB jenom legrační. Roky to funguje tak, že motory stejné kategorie mají velmi podobné parametry.
Bohužel opět článek, kterému nepředcházel dostatečný reserach. V Top 10 chybí minimálně dva, co stojí za zmínku, a to "Goldfish", neboli prototyp atmosférického šestnáctiválce, vyvinutý ke konci osmdesátých let a testovaný v sedmě řady E32. Ten výkonem přesahoval 400 koní.
No a potom pochopitelně M12, přeplňovaný čtyřválcový jedenapůllitr! používaný v osmdesátých letech ve formuli 1. Ten byl v kvalifikačním setupu schopen výrazně překonat 1000 koní, v poslední evoluci údajně až 1400.
Tak se moc těším na to, jak tu napíšeš něco o sériovém motoru Honda z té doby podobného výkonu a konfigurace.
Klidně dej i V10 nebo V8...samozřejmě bez přeplňování. ;-)
To bylo k tomu co jsi napsal. Když už tě někdo chytí u cintání, tak je vždy lepší si utřít bradu. Pleteme se všichni, u tebe si nejsem jistý, zda to není spíš záměr. ;-)
Bohužel nevypráší, tohle šlo BMW vždycky o kus lépe a zrovna tyhle dva motory jsou toho důkazem. 63S nestačí už na "obyčejnou" M5 Competition se 460kW a 750Nm, ta mu ujede a to celkem s přehledem. M5 CS na tom bude ještě o kus lépe. Papírový výkon není vše, je důležitý především přenos na vozovku a tohle umí BMW dlouhá desetiletí lépe, než Mercedes.
M5 Competition: 0-100 3.1s
E 63S: 0-100 3.4s
Reálně je mezi nimi rozdíl asi 0.2s, podle testů. Každopádně to jsou oboje skvělá auta a každé má svoje.
A mně se stejně nejvíc líbí S54, není to výkonový rekordman v absolutních číslech, ale rozhodně rekordman objemové kategorie. Když si vezmu že mluvíme o roce 2000 a objemu 3,2 litru atmo, a máme 252kW, resp. i verzi s 265 kW, tak to bere dech. Ve stejné době ryze sportovní Maserati dostalo ze stejného objemu 3,2 litru sice 271 kW ale s použitím biturba! S54 je prostě srdcovka. :-)
No ale potom by se sluselo napsat nejakou jinou "predmluvu" nez:
"Inženýři BMW vždy uměli práskat bičem u koní. Němečtí odborníci vytváří mnohasetkoňové motory celá desetiletí a úspěchy se sluší přehledně připomenout či rekapitulovat..." :D
A pak jeste tohle: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_003
"Uspech" tohoto motoru treba pri potlacovani Prazskeho povstani si vetsinou nepripominame uplne radi... https://temata.rozhlas.cz/…-o-prahu-8044821
Messerschmitty proti povstalcům vzlétly 5. května odpoledne, kdy byly bombardovány barikády na Vinohradech, v Libni a poblíž Národní třídy. Do vzduchu se také několikrát vznesly kvůli rozhlasu a 6. května „vzdušným torpédem“ rozhlas skutečně zasáhly.
PS Kazda automobilka ma nejakou historii a nejakou soucasnost a BMW urcite zaslouzi respekt.
Nekterymi vytvory se pohybovalo na spici vyvoje spalovacich motoru.
No Elon Musk, se zase krome elektrickych pohonu venuje i raketovym. Ktere mimochodem take "pochazeji" z Nemecka (V1 a V2)... https://ct24.ceskatelevize.cz/…vy-mag-von-braun
Ja davam ty odkazy, aby kazdy mohl videt, z ceho napriklad cerpam.
Ve vede se tomu rika references. ;-)
Chapu, ze nekomu, kdo sem dava odkazy na www.klimaskeptik.cz , muzou relevantni odkazy na organizace typu NASA delat problemy. :D:D:D https://www.auto.cz/diskuse/74230/1#…
Porad si myslis, ze se planeta neotepluje?
A co na to Kremlik?
Porad ma pauzu v oteplovani?
Predpokladam, ze kdyz neveris na globalni oteplovani a vliv cloveka na nej, neveris ani v existenci covidu.
Chapu, ze ty sve reference uvadet nechces...
Na tvem komentari nebylo k veci vubec nic.
Jen hlouposti o seriovem motoru Hondy z te doby.
Gordon Murray usiloval o agregat V10 nebo V12 od Hondy, tehdejsiho dodavatele tymu McLaren.
Heled, ja jsem se tohle docetl v ceske verzi AMS 10/2020.
Cituji:
"McLaren F1: Sny o Honde a realita od BMW" :-O
Takze doporucuji ti obratit se na redaktora V. Löbla.
Vysvetli mu, ze cinta.
Anebo si utri bradu, Pajo. :-!
PS Doporucuji mene urazeni (cintani, utirani brady) a vice znalosti, ale chapu, ze vy jste s Dinarem oba nejvetsi pasaci. Muzes to vyresit take hate-listem. ;-)
Idealni reseni. Nemusis diskutovat s nikym, kdo ma odlisny nazor, protoze se jedna typicky jen o "kraviny od DonaTeslana". :D:D:D