Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Žebříček nejvýkonnějších motorů značky BMW všech dob!

BMW S62 B50
BMW S62 B50
BMW S62 B50
BMW S62 B50
83 Fotogalerie
Diskuze (28)

Inženýři BMW vždy uměli práskat bičem u koní. Němečtí odborníci vytváří mnohasetkoňové motory celá desetiletí a úspěchy se sluší přehledně připomenout či rekapitulovat, protože se před necelým měsícem změnilo pořadí nejlepších.

Nové BMW M5 Club Sport řady F90 je vůbec první M5 CS v historii bavorské automobilky. Manažerský expres disponující potenciálem 635 koní patří zaslouženě mezi nejvýkonnější sériové produkty německé prémie. Trvalo téměř 30 let, než byl technickými parametry zastíněn ikonický motor S70/2 V12 z McLarenu F1. Dvanáctiválec krytý zlatou folií není osamělý unikát, mnichovského původu, obdivuhodný potlesk patří i dalším strojovnám výrazně nadstandardního výkonu.

11. S62 (BMW M5 E39)

Mezi 10 nejvýkonnějších motorů značky BMW patří verze S62 z M5 řady E39. Atmosféricky plněný osmiválec o objemu 4,9 litru dodával na zadní kola vrcholný výkon 294 kW (400 koní) a 500 N.m. Omezovač otáček střílel do čtyř výfuků při 7000 otáčkách za minutu, zatímco si šťastlivec za volantem mohl užívat absolutní kontrolu nad analogovým řízením s šestistupňovým manuálem bez elektronických zbytečností. S62 byl prvním motorem V8 BMW fungující přes dvojitý VANOS, který má větší rozsah nastavení vačky sacích ventilů a zároveň ovládá vačkový hřídel výfukových ventilů.

BMW S62 B50BMW S62 B50 | Zdroj: BMW

10. B57 (BMW 750d G11/G12)

V roce 2016 se do rodiny luxusní řady 7 dostala nová generace šestiválcových vznětových motorů. Model 750d ročníku 2017 byl vybaven velkým dieselem 3,0 R6, který poskytoval opět výkon 294 kW (400 koní), ale 760 N.m. Točivý moment lokomotivy vznikl zásluhou hned čtyř turbodmychadel v nově uspořádaném motorovém prostoru.

BMW B57BMW B57 | Zdroj: BMW

 

9. S65 (BMW M3 GTS E92)

Vidlicový osmiválec S65 je pravděpodobně jedním z nejlepších motorů BMW. V8 o objemu 4,4 litru byl srdcem rodiny E90/E92/E93 a později si našel funkční uplatnění ve speciální edici E92 M3 GTS. Továrně oranžové kupé s křídlem disponovalo výkonem 331 kW (450 koní) a 440 N.m, elektronický omezovač dovolil rafičku vyhnat k hodnotě 8300 otáček za minutu. Konstrukční principy a technické detaily přenesené přímo z motoristického sportu nabídly modelu ideální předpoklady pro použití na okruhu i mimo něj.

BMW S65 B40BMW S65 B40 | Zdroj: BMW

8. N73 (Rolls-Royce Phantom VII)

BMW původně zamýšlelo použít u modelu Phantom monstrózní motor V16 o objemu devíti litrů, ale nakonec se vedení rozhodlo ubrat vášně a zužitkovat vyzkoušený dvanáctiválec 6,75 V12. Klasická jednotka pohánějící vlajkovou loď opulence dává 338 kW (460 koní) a 720 N.m. Stejné ústrojí je známé z BMW 760Li F01/F02.

BMW N73 B60BMW N73 B60 | Zdroj: BMW

 

7. S55 (BMW M4 GTS F82)

Světová novinka v GTS F82 významně snižuje teplotu spalovací komory, když do ní během spalování stříká extrémně jemnou mlhu. Ochlazení vodou zvyšuje výkon i účinnost pohonné jednotky, která produkuje rovných 500 koní alias 368 kW a 600 N.m.

BMW S55BMW S55 | Zdroj: BMW

6. S85 (BMW M5 E60)

Kontroverzní BMW M5 E60 zůstává téměř sběratelským originálem s libozvučným desetiválcem S85 V10. Charakteristicky znějící strojovna byla inspirována formulí 1. Opisování královského sportu přineslo pětilitrový objem a 373 kW (507 koní) plus k tomu 520 N.m. Atmosféra dokázala burácet do 8250 otáček za minutu.

BMW S85 V10BMW S85 V10 | Zdroj: BMW

5. S58 (BMW X3 M/X4 M F97/F98)

Nástupcem S55 je šestiválcový přeplňovaný motor označený S58. Zážehový třílitr rozsáhle modernizovala divize M, aby mohl být adekvátně zvýšen výkon včetně spolehlivosti při použití v plném tempu. Zhovadilé BMW X3 M provokuje karoserií SUV, přesto má výkon sportovního vozu neboli 375 kW (510 koní) a 600 N.m v případě volby vrcholné verze Competition.

BMW S58BMW S58 | Zdroj: BMW

4. N63 (BMW M850i ​​G15)

Stylovka M850i ​​je vybavena dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým osmiválcem. Motor z M550i prošel dopingem na konečných 390 kW (530 koní) a 750 N.m točivého momentu. Velké GT osmičkové řady potrápí na dálnici kdejaký supersport.

BMW N63 B44O2BMW N63 B44O2 | Zdroj: BMW

 

3. S70 (McLaren F1)

Legenda, vzor a motorářské absolutorium. Již zmíněný dvanáctiválec S70/2 z McLarenu F1 je předloha správného postupu vývoje a výroby povedeného agregátu. Výkon 461 kW (627 koní) a 652 N.m nepotřeboval žádné turbo, nebo kompresor. Profesionální tvůrci si vystačili s objemem 6,1 litru a trumfy typu variabilní časování ventilů VANOS, olejové mazání se suchou skříní nebo exotické materiály včetně hořčíku či zlata.  

BMW S70 B56BMW S70 B56 | Zdroj: BMW

2. N74 (Rolls-Royce Wraith)

Podle počtu bičovaných koní pod kapotou je Wraith druhým nejvýkonnějším modelem skupiny BMW. Pod kapotou tohoto masivního vozu se nachází 6,6litrový dvanáctiválec do V podpořený párem turbodmychadel. Jachtu na kolech táhne kupředu 632 koní (465 kW) a 800 N.m. V době downsizingu nezbývá než fandit přežití V12.

BMW N74BMW N74 | Zdroj: BMW

1. S63 (BMW M5 CS)

Cestovní parník o výkonu 635 koní (467 kW) a 750 N.m nemá konkurenci ve vlastním teritoriu. Osmiválcový sedan o objemu 4,4 litru hvízdá dvěma turby, zatímco se všechny ostatní modely značky ztrácí ve zpětném zrcátku. Nejvýkonnější sériové BMW je horkou novinkou z konce ledna letošního roku.

BMW M5 CSBMW M5 CS | Zdroj: BMW

 

Video placeholder
BMW M5 CS: Představení nového sportovního sedanu • Zdroj: BMW

 

Vstoupit do diskuze (28)