Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jsou už na vymření, stále se však najdou. Kolik stojí sedany?

212 komentářů

-webpaja-
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fosteku? 😁 Teda tohle je od tebe prasárna, vzít si do huby jednoho z nejserioznějších diskutérů a služebně nejstarších diskutérů... :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Mě ten webpaja hned přišel nejaký divný. Jsem zabedněnej, nedošlo mi to 😄
Stejně si myslím, že redakce dřív nebo později tyto diskuse zavře a nebo budou jen pro registrované členy klubu na občanku. To nejde ustát. Hulvátů a zoufalců je moc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Toto je v takové míře asi poprvé, co já pamatuji, sice tu bývaly FLAME a hádky, ale takové zbláznění se v takové míře, to je fakt unikát..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vo co vlastne go? Co je pricinou tohto jeho spravania?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na to se asi musíš zeptat jeho, já jsem tu včerejší smršť nezažil, ale že si dal mne na HL, to si mu poradil ty 😁 Rýpli jsme si do něj s Iudexem, že nebyl v diskuzi o Yarisu GR, on tak nějak na ty Toyoty dost nadává, stejně jako na pár redaktorů, takže když Toyota udělala skvělé auto, vypadalo to, že to obešel schválně. Na to nám napsal, že měl umrtí v rodině a že řešil pohřeb, já jsem se mu za to omluvil, ale to my přeci nemohli vědět.. takže se domnívám, že to bylo tímto "incidentem" v mé a Iudexově případu , Pak najednou zařadil na HL další a další lidi třeba jen proto, že mají jiný názor, mne a Iudexovi tam vyhrožoval "rozkopáním držky" nebo něčím takovým, už si to přesně nepamatuji a včera to vygradovalo, to sem bohužel propásl a asi nikdo neofotil diskuzi před zásahem redakce, takže netuším 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak za mna HL je fajn vec len to netreba zase prehanat 😁 ... mne pride ze on nebol taka citlivka zeby takto mal vybuchnut... neviem o co ide ale ak si za to moze sam tak s tym asi nic nespravime.... navyse tu nebol ziadny novacik a vie jak to tu chodi... treba si najst co cloveka zaujima a neriesit uz blbosti mimo temy .... stale mi je to divne co vlastne sa stalo...
Xylo
On byl divný od té doby, co sem dorazil. Myslím, že se mu v poslední době trochu rozpadá "jeho svět" plakátů se superzávodními stroji z minulosti a i ženami, které je proháněly. Je možné, že ho současné dění zasáhlo i ekonomicky. Posledním hřebíčkem byly další a další testy Toyot, u kterých není žádné divení nad tím, že mohou stát milion nebo i víc, zatímco nad německou prémií a VW se poněkud stahují mračna a co je horší, nějak se ve společnosti šíří určité odpudivé tendence od těchto skvělých a imagetvořících výtvorů. Jde o můj subjektivní názor.
Xylo
Ahoj
Pomlouváš me. Plajáty atd. Ty mě znáš? Kdybys viděl, jak jsi mimo, tak by ses musel stydět.
To,že se někdo chová jako dobytek(já) ti nedává právo si o něm začít vymýšlet a lhát. Jsi pak na tom totiž stejně.
btw..ok tak uznám, že testy toyot považuju za neobjektivní - ale to snad není důvod hrát si na jasnovidce a nalyzovat (úplně mimo) někoho z diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Neviem či je potrebné robiť mu poštára. On chcel sám zrušiť účet s tým, že sem nechce chodiť. A že prispel k dosť veľkému zhoršeniu úrovne diskusií s tým svojím záchvatom, to je nepochybné. Ja by som to viac neživil, čo týmito odkazmi robíš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš ode mě SZ 😊
Avatar - _Karel_
_Karel_
Psal mi Fostek, že ti psal obsáhlou SZ a nechce to psát znovu, ať si řeknu tobě. Pošleš? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, psali jsme si, psal jsem stručně níže obsah. Nechtěl sem to sem dávat, protože je to dost osobní a vysloveně jsem to měl předat jen Iudexovi. Tebe znám a vím, že bys mi nelhal, tak máš SZ, ale pokud si přeje Fostek, abych to zveřejnil, musí to napsat on 😊
Xylo
Díky za poznámku. Nechtěl jsem mu odpovídat, protože nebylo na co, tak jsem to sem dal. To je z mé strany vše.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Včera mu totálně hráblo, bez nadsázky záchvat. Přihlas se přes apku a přečteš si to - pokud chceš. Mimochodem za předešlé přetlumočení tvého vzkazu (že mu klidně dáš adresu) si dal na HL i mě. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, mne to bylo jasné 😁 . Jdu si to přečíst, nicméně mi opravdový Fostek psal a ujišťoval mne, že tyto profily s jepičím životem nejsou jeho dílem a nějak upřímě nemám důvod mu v tomto nevěřit a dle posledních znaků mi to nápadně připomíná jistého Cicera viz MakeFostekAgain, to jsou jeho fráze 😁. Každý si asi musíme udělat názor sami, jen mi přišlo fér tohle dát vědět, aby to neschytal ještě víc, než je nutné.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: Cicero mě taky včera napadl. Padlej na palici je na to dost, poté, co ho smázli si udělal hned novej profil, takže mu to není cizí - jo, to bude on.
Avatar - speedfred
speedfred
Nečítal som vč. diskusiu ale fostek písal iba za fosteka a žiadne dalšie profily nemá. A myslím že má skutočné autá, nie len plagátové.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj mne pisal ze tieto kdejake podivne nicky nie su jeho dielo... ved to vravim ze cele sa mi to nezda a nechapem tomu ... preco by to aj robil a vobec... neprisiel mi nikdy ako nejaka citivka ci nervak... tak snad sa to vsetko poriesi a vyjasni.... :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak mam od něj svolení, říct, proč. Sešlo se mu hodne osobních problémů najednou, některé fakt závažné a nějak to nezvládl a ventiloval tady, repsktive to asi byla poslední kapky. Psal mi, že se omlouvá, ale vracet se nebude. Můžeme se dohadovat, jak moc to přehnal a koho všeho nás urazil, já bych taky takhle nepostuooval, ale soudit ho nebudu. To asi každý z nás musí vyhodnotit individuálně. Třeba to řekne ještě sám, ale to už je čistě na něm.

Jestli má či nemá auta - věřím, že má, ví toho dost o různých autech které by plakát neznal, takže troll to fakt nebyl a plakatovec taky ne.

Snad vám toto vysvětlení stačí pro pochopení situace i když ne každý s tím asi bude souhlasit 😊.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No včera kromě klasického trollení mikesuse a redakce psal, že žádal o zrušení účtu a nejsou schopní mu vyhovět, tak mu Machi slíbil nápravu, ale objevilo se tam několik nicků nadávajících redaktorům a tvrdících, že fostek je jejich Ježíš či co (fostek to prý nebyl). Bylo to jak někde v psychiatrické léčebně.
makeFOSTEKgreatAGAIN
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - xxc
xxc
V tejto dobe su psychiatrie plne, clovek ani nevie ako a stane sa, ze potrebuje pomoc 😄 Aj ked vcerajsiu diskusiu som velmi necital. Tych chorych je tu podla mna viac. Ale co, je to len internet.
Avatar - iudex
iudex
Ja by som to nepodceňoval. Možno aj v Amerike si pri kecoch končiaceho prezidenta povedali, že "ale čo, je to len internet" a skončilo to útokom na Kapitol.
PaMor
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ses vyblil a co dál?
Avatar - N6600
N6600
Pres aplikaci si tu smrst jeste muzes pripomenout. Ja ji na svoji android appce stale vidim.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, už mi to kluci psali, díky i za to ofocení 😉 Po víkendu to prý redakce smázne, jak tu psal David Bureš
Avatar - N6600
N6600
Rado se stalo 😊 Byla to jizda 😊 Hlavne, at vemou i ty zbyli divno-nicky, co se vyrojili.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za ty ale Fostek nemůže, to bude nějaký pablb...
Avatar - N6600
N6600
Ja ho z toho ani nepodeziram. Ja jen, at to splachnou naraz. K fostekovi jen jedno - ze 100 prispevku mel tak 2-3 normalni a zbytek jen zasiral diskuzi. Diskuze s nim byla temer nemozna. A ten posledni exces byl uplne zbytecny.
ACE.
No jo to je fakt, taky mi přišlo divný že když měl hysterák jeden, vzápětí navázal "ten druhej" zcela bez důvodu
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak jsem si schválně nainstaloval apku, abych si tu *** přečetl (je to v ní pořád vidět). Samozřejmě ubohost.
Nicméně i v aplikaci samozřejmě jde reagovat na příspěvky, takže Prochy tom je fakt ...... doplň dle sebe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Karle máš iOS? Na něm to fakt nejde, ukazoval jsem tuto chybu i Standovi z redakce, ale možná na tom už zapracovali. Na Androidu to funguje bezproblému 😊
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aha, tak to jo, mám android. Dík za vysvětlení.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten je lepší 😊 Já mám obojí. Soukromý ale android 😁
Avatar - speedfred
speedfred
skôr si myslím že to tu zamorili individuá zo stránky AF, potom autorevue, kde to bol/je des. To písal aj webpaja.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Díky za upozornění, o víkendu bohužel takhle z redakce s aplikací nic neuděláme. Hned v pondělí nicméně zjednáme nápravu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To bylo keců, že modroslunc nemá reagovat a ty furt píšeš s banem.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Tak tady se teda dějou věci. Netrávím tu tolik času jako jiní, ale to že si sem Fostek chodí léčit své osobní a psychické problémy mě bylo jasné od naší první společné výměny.
Přeju mu, aby se jeho stav zlepšil, je to sice je wool, ale taky pořád člověk...
Avatar - Anonym
Anonym
jsem nikdy nepochopil. Hezký kombík nemůže existovat. Sedan vždy designově vede. Tak má vypadat auto. Snažím se pochopit, že co Čech to 7 člennná rodina a 7x dovolená v Chorvatsku za rok. K tomu navíc 2 chaty, 3 chalupy a každou sobotu obrovský nákup. Ale pořád mi to nejde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dovolím si nesouhlasit, jsou auta, kde je kombík hezčí, třeba mne napadá Oktávie 2, nebo Mégan 2 ( i když mne se tedy líbí i sedan, ale dost lidí ho nemusí 😁) a třeba mne napadnou nějaké další.

A k tomu kombi - nejde o to, že to potřebuješ pořád, ale je to strašně pohodlnné neřešit, co kam naskládaáš a jestli to dostaneš do kufru, pokud máš i malou rodinu, prostě tam ta výhoda je. Sedan je elegantnější, to souhlasím a i se s ním dá žít (měli jsme v rodině dříve jen sedany i mé první auto bylo sedan), ale mít ho jako jediné, asi až budu mít větší dítě, teď rozhodně ne 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, je to otázka priorit. Někdo preferuje praktičnost a druhý design. To nejde rozsoudit, oba mají svým způsobem pravdu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Po dlouhé době se shodneme 😊 Pak je tu ještě liftback, takový dobrý kompromis, osobně jsem s ním nikdy neexistoval déle, leda se Superbem 2, který uměl zvednout celé dveře, ale používal jsem to výhradně pracovně a takže notebook jsem vyndaval jen jako ze sedanu. Nevýhoda je v tom, že je to asi nejnevhodnější karoserie z pohledu tuhosti, u Superbu to bylo hodně znát, nevím jak u jiných.
ptr078
Mne do oka vzdy najviac padne kombi, u niektorych znaciek ako volvo zvlast, ten dizajn najviac svedci prave tejto verzii. Alebo skodovka
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Suhlas... aj fabia 1 za mna bola najkrajsia v kombiku... rovnako aj O1... niekde dokonca prave kombik je ta najkukatelnejsia vatianta....
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidiš, na Fabku jsem zapoměl! U Oktávky se neshodneme, ta se mi v jedničkové verzi líbí víc jako liftback, ale kombík se taky povedl, to jo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
U O1 kombik daleko lepsie maskoval ten kratky razvor a velke previsy... navyse aj tie zadne svetla na O1 mali iny dizajn a dodnes maju smrnc... zatial co zadne svetla na lifte O1 su uz muzealny kus... ale tak jasne ...kazdy ma svoj pohlad... dik :yes: 😉

Inak co sa tyka clanku.. este donedavna som videl skladovky rio sedan ktore sa u nas normalne predavalo... akurat s prichodom noveho ria uz tym padom sedan skoncil... je to obdobna situacia ako zase pri cliu s kombikom... ktore tiez uz v novej generacii prislo zase o kombik... co uz no... mizne nam to pred ocami vsetko mimo hatchov a suvecok
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ježiši ty si mi uplně připoměl s tím trhem, u nás Rio sedan nebylo, ale u vás je ještě jiné auto sedan, pýcha Ruské Federace, ne? 😁 Lada VESTA!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vesta by este mala byt... ale nejak to ani nesledujem... rovnako sme tu este popri predoslej i30 malu aj elantru... teraz ale mame fastback zase da sa povedat akoby jej nepriamu a praktickejsiu nahradu .... kazdopadne miznu nam uz tieto vozy.... 😐
Avatar - idam.i
idam.i
Elantra 2017 bola krajšia ako súdobá i30 hatch,alebo kombi.Často sa ma ľudia pýtali,čo je to za Hyundai. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo to vypadá dobře.
Ginger Kyriakos
Mě napadá Opel Insignia, Honda Accord 8g. Kia Ceed, Hyundai i30, i40 vypadají lepe jako kombíky. Dvojková Fabia byla jako kombik taky snesitelna.
Avatar - idam.i
idam.i
Súhlasim až na Insigniu.Kombík mi pripadá ako pohrebák.Ešte s tou chrómovou linkou. 😢
h.onzyk
Insignia se mi nejvíc líbí jako liftback, jinak asi souhlas.
Avatar - Emel
Emel
No tak tady se dost neshodujeme...
Fabia 2 byla dost hrozná, dlouhá úzká vysoká
Insignia je jako lift daleko lepší, kombík je vzadu dost divnej.
i30 kombík se mi taky nelíbí, je to takovej banán... jak lift, tak hatch jsou lepší.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
To je jednoduché... Pořídíš si malého svišťa, k tomu kočárek, tří (_!_) nejrůznějších bebechů a duperelů - a budeš vděčný za kombíka 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Trochu si rýpnu, ale mluvit o designu s avatarem a vlastnictvím Priusu? 😁 😁 :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
To by se dalo říct o tom samém, kdyz tam mas motorku. 😒]
Vlastnictví něčeho, neznamená že to kupoval kvůli designu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ale krásnou. :-! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ačkoli zde zůstanu s tímto názorem osamocen, Prius 3 je velice líbivé auto zvenku i zevnitř. Chce to podívat se bez předsudků. Designér jistě věděl co dělá, je tam hodně propracovaných detailů, které spolu navzájem ladí a komunikují.
A ano jak píše Mikesus, určitě jsem to nekupoval kvůli designu. Dříve jsem zde psal, že kdyby mi šlo hlavně o design, tak by to byla Honda Insight. To je taková směšná snaha Hondy udělat v té době kopii Priusu. Je zvenku hezčí, ale to je tak asi všechno.
Avatar - Emel
Emel
Jak bych ti jen pomohl... je to nejhezčí Prius 😄
(krom Prime)
Avatar - kari.laz
kari.laz
S tím se dá souhlasit, bohužel to je jak nejhezčí z obludária.
Prostě u Priusu se Toyota rozhodla, že udělá auto co nejvíc jiné.
Avatar - Zumion
Zumion
Přesně. Beztak po většinu času v kufru všichni převážejí jen vzduch. K tomu ve verzi kombi je v interiéru větší hluk. A až na vyjímky je to hnusný. Vzhledem k tomu, jak je to tuctový, tak ke kombíkům jsem získal značný odpor. (Podobně k hatchbacku, auto musí mít pořádnej zadek.)
Vauban
mam kolegynu, ktora so psom a malym dietatom chodi na Siciliu kazdy rok autom - jedinym rodinnym co maju - Puntom

my sme chodievali raz rocne na dovolenku so Seatom Cordoba co mal kufor nejakych 450l, otec to tam skladal vzdy pol hodiny...za dovoz cohokolvek sme platili tazke prachy (a pri nas ako rastucich detoch a svojpomocnych prerabkach bytov zo sociku v povodnom stave sa toho prevazalo naozaj dost)

asi nemas deti, zahradu...keby sme boli s manzelkou len dvaja tak beriem hatchback (sedan urcite nie, naco by mi bola extra dlzka a kusok vacsi kufor na ukor pohodlia nakladania a vykladania?)...pre mna je nejaky priplatok 1000-1500€ za kombik v sucasnosti bez rozmyslu jasna volba

jasne, prezit sa da s akymkovek autom, otazka je ci chce clovek vyslovene LEN prezit alebo prezit v nejakom fyzickom a psychickom pohodli (lebo ak je cielom len "prezit" cestu autom za co najnizsiu cenu tak otazka sedan vs kombi je to posledne, co sa otvara pri vsetkych tych nezmyselne drahych autach nad 20 000 €)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Snad nebude pozdě 😁

Dnes kombik potřebuji, ale jako druhé auto bych ho bral a i jsem na ně vždy koukal, bohužel i mezi ojetinami není výber kdovíjaký.

Z dnešního výběru nových aut klidně Megan, ten se povedl, dělá se sice v Turecku, ale to neva, motor TCe, jasná volba, škoda jen, že nemá i ty větší diesly. Mazda 3 taky dobrý, ale asi radši Civic s 1.5T, tam už vidím alespoň potenciál zábavnosti a výkonu, Mazda takový motor nemá i když papírově tedy ano no 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Radši bych Corollu a pochopitelně tu s modrým čumáčkem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, jezdí dobře, ale nemůže mít ten silnější motor 😐 Ta 1.8HSD pro delší cesty už není taková palba, myslím dálnice třeba. Do města je to naopak lepší, než silnější.
Avatar - Mikesus
Mikesus
2.0 nemá v corolle sdn smysl. Tam už jsi cenove u camry.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No smysl má, ale né pro Toyotu 😁 Ale nemá třeba 1.2T
Avatar - idam.i
idam.i
Corolla sdn 1,6 atmo je čistá klasika.No Euro 6 je zobral aj zvyšky dynamiky. 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta už není, nahradila ji 1.5.
Avatar - hugino
hugino
Do 600 000 kč 1.Mazda 2.Corolla 3.Megane Nad 600 000 1.Mercedes A ...potom nič lebo BMW a Audi pýtajú takéto prachy za trojvalce..Hm.Ináč aj ten Civic je teda dosť drahý.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne na Corolle "štve", že ji Toyota nenechá v sedanu být plnohodnotnym autem jako HB a kombík, přitom vypadá dobře, ale nemuže mít všechny motorizace a výbavy.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
V najnovsej generacii corolly mi pride ze sedan by uz mal byt plne na urovni hatchu ci? Ci opat je to taky fluence made by japan? Tentokrat uz hadam nie... zaroven by som povedal ze sedan je aj najkrajsi z celej trojice coroll...
Avatar - Mikesus
Mikesus
No nějaké ústupky tam pořád jsou, ve výbavě, v motorizacich.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Pokial ide uz len o nejake drobnosti mimo techniku tak by som sedan hned nezhadzoval.... ale jasne viem o co ide... ja by som chcel stejne hatch...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nemůžeš mít hlavne některé prvky nejvyšších vybav. Adaptivni tlumiče, Matrix svetla, lepší sedacky a určitě by se ještě něco našlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, je to přesně jako Flunec made in Turkey 😁 A viz Mikesus.
Avatar - xxc
xxc
Treba si uvedomit, ze sedany patria na vychod do menej rozvinutej casti sveta. Kto ma nieco v hlave, sedan len tak nekupi, resp. kupi si rovnake auto v praktickejsej verzii. Mozno preto su tie moznosti vybavy take, ake su.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže chceš říct, že manažerské 7er a Sklády jsou pro lidi, co nemají moc v hlavě? 😁 To je dobrej argument 😁
Avatar - xxc
xxc
To su reprezentativne auta. Preco sa potom coraz menej predavaju sedany v nizsich triedach, kde nejde o prezentaciu statusu?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože není sedan rodinné auto, ale to přeci není otázka inteligence ne ?
Avatar - xxc
xxc
Coby nebol ako rodinne, cele roky sme ako rodina vyrastali v sedanoch. Dokonca som v nich aj roky jazdil. Ale doba sa meni a uz nie je dovod kupovat sedany, coho dokazom su aj slabnuce predaje v Europe. Nie je to celkom obraz inteligencie, ako skor vyspelosti (Europy).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si napsal sám, že sedan si nekoupí ten, co má něco v hlavě... tak jak to tedy je? 😁
Avatar - xxc
xxc
Je to tak, ze europania, ako vyspelejsia cast sveta, ktori maju nieco v hlave a nieco dokazali, sedany velmi nekupuju. Zato v inych castiach rozvojoveho sveta, kde aj lacny sedan je symbol statusu, si to ludia kupuju. Preto automobilky nemaju v Europe dovod predavat lacne sedany, lebo ich velmi ludia nekupuju.
Avatar - speedfred
speedfred
Odo mňa si na východ - takže menej rozvinutá časť sveta.
Hlavne aby bol 3x isofix štandard všade.
Avatar - xxc
xxc
Jasne, rovnako ako airbagy byvaju vsade, aj spolujazdec ich ma, rovnako ako abs a esp a pod. Nikto neriesi, ci spolujazdec niekedy bude sediet v aute, ale keby nahodou sedel, tak nejaku bezpecnostnu vybavu ma. Tak preco ju nemozu mat aj deti?
Avatar - idam.i
idam.i
Je to klasické globálne auto s overenou technikou.
Avatar - hugino
hugino
Bolo by zaujimavé vedieť štatistiku koľko a ktoré karosérie s ktorým motorom sa pri Corolle najviac predávajú.Podľa mňa je to sedan s 1.6 atmo lebo aspoň v Turecku ich ako Taxi jazdili mraky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já si myslim, ze globálně to bude sedan s tím 1.6, dnes už 1.5
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Přesně.
I Fiat to tak dělá, a nevím proč.
Teď už je to trochu lepší, aspoň nádrž dostal stejně velkou... a benzínový motory jsou stejně "slabý" ve všech třech variantách.

Stejně jsem si sedana koupil, ale zejména tu nádrž prostě nechápu.
Naštěstí moc nežere a benzínka je na každém rohu. Zatím...
Avatar - praptak
praptak
Nad 600 tisíc Kč má Audi a BMW i čtyřválce. 😉
Avatar - hugino
hugino
To je jasné.Ale keď hovoríme o cene od tak tam sú len trojvalce okrem Mercedesu A.Zle som to predtým napísal.
cudzinec111
a lacny, ako bola thalia ci je dnes ukrajinsky u nas uz neponukany hyundai ascent - nieco ako auto segmentu B s 500 l kufrom. Tato kategoria mensich lacnych sedanov u nas uplne vymizla.

A potom to ma byt velka limuzina, idealne luxusna, tieto budu v ponuke snad vzdy, ale gro predajov nespravia. No a ostava aj priestor pre nieco medzi tym, ako megane grandcoupe ci mazda 3.

Akokolvek mam sedany rad, v dnesnej situacii v EU jednoducho ide automobilkam o to prezit s co najmensou ujmou a nie riesit ci sedan ci kombi...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Sedan vobec nemusi byt maly a lacny.... mna napriklad pri pojme sedan hned ako prve napadne E klasse... pripadne bmw3... thalia vobec... inak k comu maly sedan... prave ze velky elegantny sedan dava zmysel a nie nejaky maly stlaceny prdlajz s tlustou velkou a odstavajucou ritou...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože ty malé sedany byly na houby jak v interiéru, tak v kufru. Je dobře, že taková zbytečnost vymřela.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nesouhlasím, měli sme několik let Cordobu, příplatek za sedan byl minimální a ten nalepeny kufr měl asi 480 litrů, dalo se tam dát dost zavazadel. Musíš na to koukat jako na levné řešení alternativou k hatchbacku. Nejvíc to vychytala Škodovka s rapidem liftback.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Měl jsem (relativně) malý sedan Chrysler Neon a tam aspoň kabina netrpěla, ovšem kufr byl špatně využitelný. Cordoba byla zase příšerně malá v interiéru. Zkoušel jsem ji taky, ale nakonec skončil u toho Neonu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak jasně, je to prostě Ibiza s kufrem 😊 Neon byl nižší střední ne?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na tehdejší dobu asi jo, i když byl dlouhý jako dnešní hatchbacky nižší střední. Ale díky té posunuté kabině tam bylo fakt brutálně moc místa, tolik třeba dnešní Golf, Mégane nebo 308 neumí. Zase kufr byl spíš menší, protože byl hodně nízký (a o to líp bylo z auta vidět ven), a jakákoli práce v motorovém prostoru byla peklo. Jezdil jsem i v Thalii první generace, ta byla uvnitř fakt hodně malá a kufr i přes papírový objem nebyl moc dobře využitelný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jasný, ale dnes k z Bckum je alternativa leda V SUV a ty malé crossovery nenabidnou takový kufr, ale stojí víc, než tenkrát byl rozdíl mezi Bckem HB a bckem sedan.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jediným "B" sedanem dneška je Logan. Na délku stejný jako ten Neon, ale místa uvnitř je zase méně, akorát to má obří batoh. To už třeba Kamiq, Captur nebo 2008 jsou větší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To pak záleží, co hledáš. Já se spíš divím, že se neudržely malé kombíky. Ale lidi prostě zbohatli a kupují C segment či SUV 😊

Na přelomu milénia byl ten "levný" sedan prostě volbou value/money, kombíků taky moc nebylo, takže o trochu větší kus auta za né o moc vyšší cenu 😊
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, je to o prioritách a moje asi vcelku už znáš. Nemám důvod udržovat víc aut, stačí mi jedno, takže univerzál. Jo, malé kombi mi chybí... taky. Clio bylo geniální, líbila se mi i 206 nebo 207. Zůstala jen Fabia, která mi prostorově ale nevyhovuje. Tak mám, co mám.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a co máš? 😁

Fabia kombi už dál nebude ne ?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Myslím, že jsem ti to psal už do SZ, co mám, nepamatuju si. A víš, že veřejně se tu už se svými auty svěřovat nebudu. 😉
Fabka by měla být i nadále, zatím se bude vyrábět současná. Nová přijde za dva roky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No naposledy o Cliu a to si psal, že už nemáš 😁
Xylo
Proč byla Thalie superhit? Protože stála kolik stála. Pro průměrně vydělávající byla dostupnou cestou, jak místo ojetiny mít nové auto, které (zřejmě) vydrželo poměrně dlouho plnit to na co auto je určené - jezdit z A do B.
Avatar - Ozzman
Ozzman
a protože byla jednoduchá a byl to docela držák, technika Clia, jen asi horší zpracování a jízdní vlastnosti. Na Renaultfórech si Thalii pořád chválí, co jim odvedla služby.
Avatar - Emel
Emel
No, já po sedanech nijak nesmutním. Ostatně... co se designu týče, tak z dnešního výběru by půlka aut klidně mohla být liftback - bávo, Mazda, Civic... tam je ta tříprostorová karoserie jen aby se neřeklo. A je škoda, že třeba ta Mazda liftback není...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ani mne nejak vyslovene nechybaju.... proste za mna bud hatch alebo ked nestaci tak potom kombik/suvecko .... uz len ked chces nalozit pneu pri vymene 2 x rocne tak pri 5tych dverach nie je ziadny problem ... uz len sklopis sedacky ked treba a je to mas vzadu kubik miesta ... trepat ale do sedanu by som tie kdejake dnesne velke pneu fakt nechcel... tam aby clovek za autom tahal kvoli tomu este aj vozik
Avatar - iudex
iudex
jj, už som to nedávno písal, pri tých tvaroch ako má Civic sedan je úplne zbytočné, aby to bol sedan, keď to vyzerá ako liftback (či ako natiahnutý hatch), to už rovno môže byť liftback a bude aspoň praktickejší.
Pri Ma3 by som to ale netvrdil, tam ten stupeň je a vyzerá to veľmi elegantne, pre mňa najkrajší kompaktný sedan, plynulé čisté krivky, vyvážení a elegantné. A potom ešte A3 sedan, tam zase pekne zvládli tie hrany. Takže ísť po malom sedane, v závislosti od badžetu by to bola buď Ma3 (2,0 110 kW), alebo S3 sedan. Ostatné kompakty by som uprednostnil vo forme hatchbacku.
Avatar - Emel
Emel
Stupeň tam je... ale to je i u hromady liftů, koukni třeba na Superba
https😐/carsguide-res.cloudinary.com/…800p-%281%29.jpg
https😐/www.aaaalu.cz/…%203%20black.png
Avatar - iudex
iudex
Jasné, Superb či Insi nejak nespochybňujem, tam ale na to sú centimetre, tam sa pomaly blížime k 5 metrom. Väčší problém je to v nižšej strednej, tam majú dnes hatchbacky bežne 4,4-4,5 metra a spraviť na pridaných cca. 20 cm sedanu jasný stupeň kufra je ťažšie. Preto je pekný sedan v nižšej strednej triede zriedkavejší. A ono ja celkovo preferujem liftbacky, tie dokážu slúžiť ako plnohodnotné rodinné autá (Octavia, Superb), s čím majú sedany problém.
Avatar - Emel
Emel
Však ta Mazda by mohla vypadat přesně tak jak vypadá, jen by se to otvíralo i se sklem... jako u Octavie nakonec.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Su rád, že jsi tu vzpomněl A3 sedan. Tady je ještě jeden krasavec od AMG
https😐/vozy.hosekmotor.cz/…/full-3965-5.jpg?…
https😐/vozy.hosekmotor.cz/…/full-3965-1.jpg?…
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ale tuhost sedanu je fakt na míle daleko od tuhosti liftbacka.
A pozná se to už na hlučnosti, zlepšení jízdních vlasností je už jen třešnička... zvlášť, když je omezena nabídka motorů.
😒
Avatar - Emel
Emel
To je teorie... pár aut jsem projel kombík a sedan a myslím, že bys to zevnitř nepoznal.
Avatar - iudex
iudex
Presne, na tieto teoretické z časopisov vyčítané kecy som už celkom alergický. Jazdil som lift, ktorý ani nevrzol a jazdil som sedan ktorý sa krútil. Fakt by som chcel vidieť človeka, ktorý by pri bežnej jazde zistil rozdiel v tuhosti karosérie medzi povedzme BMW 3 a 4GC.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Srovnávám pochopitelně stejné auto ve dvou karosářských provedeních.
BMW kombi bude asi pořád lepší, než Logan jako sedan, proti tomu vůbec nic.

A to "teoretické z časopisov" beru jako obecné prohlášení... mluvím z osobní zkušenosti.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, poznal. I když připouštím, že naposledy jsem BMW zkoušel už před pár lety, takže se to mohlo změnit.
Ale obávám se, že se poměrně snadno mohl sedan zhoršit.
😄

Víš, jaký byl volební slogan Hitlera v roce 1933? Dejte mi na pár let Německo - a nepoznáte ho!
No, a měl rozhodně pravdu...
Avatar - Emel
Emel
No, jak myslíš... přemlouvat tě nebudu. Podle mě je to placebo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄
Připouštím, že při normální jízdě, to jest většinou rovně, je to úplně jedno.

A ano, člověk v mém věku už jede opravdu rychle jen málokdy, skoro vůbec.
Ale pak Ti vleze před auto divočák, a Ty potřebuješ současně intenzivně brzdit i rychle zatáčet - a jediné, co Ti může pomoct je karoserie, která neuhne ani o píď a kola se mají do čeho opřít.
Tak tak, no.

Tím nechci říct, že 5dv se nedá jezdit. Sám jich mám několik. Ale v sedanu si to užívám nejvíc, no.
Avatar - Emel
Emel
To přece není nic jiného než losí test. Tak se schválně podívej, jestli v něm je nějaká statisticky prukazna výhoda triprostorove karoserie.. Jako že se třeba vyhnou divočákovi v rychlosti o 2km/h vyšší.
Podle mě zjistíš, že výsledek závisí na elektronice, gumách a těžišti... Skoro bych řekl i v tomhle pořadí, ale nechám to na tobě.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jako, je to jedno - každej to vidíme jinak, ale necítím potřebu Tě přesvědčit.
Vliv gum se mění podle toho, v jakém stavu je silnice.
To těžiště je jasný, tam není co dodat. Akorát to těžiště spolupracuje právě s tím, jak je nastavenej podvozek. Důležitý je, co dělá pneumatika na asfaltu - a tam právě vstupuje ten faktor tuhé karosérie.

Jediný, co mě vždycky vyloudí pobavený úsměv je ta elektronika. Umíte si vy vůbec představit, že šlo opravdu rychle řídit i auto úplně bez elektroniky?!
😄
Elektronika dnes opravuje chyby při konstrukci auta a chyby řidiče.
Nic víc, ale taky nic míň.

Ale jak říkám - nemusí každý žít v mém světě.
Howgh.
Avatar - Emel
Emel
Ty sis snad nikdy ty testy nepustil, nikdy si nezkusil tu krizovku na polygonu nebo na letišti... jinak už fakt nevím. Je přece sakra rozdíl rychlá jízda v předvídatelném prostředí třeba okruhu a nějaká krizovka, kdy musíš dělat něco nečekaného.

Elektronika neopravuje jen chyby, elektronika umí věci, které řidič nikdy umět nemůže... brzdit jedním kolem a tak.

Já jezdil léta s Mazdou RX-7, 86-89, u té první jsem ještě frajersky dával pryč ABS... pak jsem absolvoval nějaké testování pro Matador v Mostě a nějaký performance testy na letišti a celkem rychle mě ta frajeřina přešla (teda tam už jsem měl vždycky auto aspoň s ABS... ale stejně jsem ve vyhýbacích manévrech dostal na *** od úplně obyčejných aut).

BTW - díval jsem se na Fiat Tipo a tam máš zrovna pravdu, sedan zajel 76, kombík 70 a 5d 72... tak možná proto - ale to je spíš výjimka.
Avatar - idam.i
idam.i
Zaparkuj niektore 5dveraky zadným kolom na obrubník a otvor kufor. :no:
Nabodaj keď už má niečo nalietané radšej ani nie . :-!
Avatar - Anonym
Anonym
jezdím sedany přes 16 let, jediný odbobí kdy sem neměl sedan je 4/2018 až 8/2018 a všechno sem odvezl a všude sem dojel. Ale jak říkám, není sedan jako sedan, nejmenší co sem měl bylo Alero...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak se do něj vše hůř nakládá, takže když už, tak kupé.
Avatar - Wolfsteen
Wolfsteen
Mám už druhý sedan a podruhé Mazdu 3 a nemám s tím problém. Týdenní nákup do kufru v pohodě dám, nový rozložený nábytek jsem taky převezl, takže na co kombíka 😉 Stejně v 99% jízd, je ten kufr úplně prázdný. Kdybychom s rodinou náhodou jeli na dovolenou autem, tak tam ty krámy taky v pohodě dáme :yes:
Avatar - iudex
iudex
Tak Ma3 ako rodinné auto? To máš asi pomerne malú rodinu (alebo malé nároky). 😉 Ja som bol jediný raz so sedanom strednej triedy na víkend v Tatrách a bol to teda pekný tetris, naskladať sa do toho kufra. Ako netvrdím, že sa to nedá, proste človek nezoberie, čo sa nevojde a hotovo. Ale prečo sa obmedzovať a robiť Sofiine voľby, koho veci sa vyhodia, keď kombík zoberie všetko? Takže s rodinou vždy len s kombíkom.
cudzinec111
Je to o cisto o ludoch - su ludia, ktorym staci cx3 a potom ludia, co pri jednom dietati potrebuju Santa Fe, lebo Tuscon im je maly...

Ked ma clovek dve deti a psa, tak jasne, velke SUV alebo velke kombi, ale inak je to fakt veelmi subjektivne... ja som poznal babu, co mala ist na vikend sama do tatier a mala problem sa zbalit do astry kombi...
Avatar - PicoBello
PicoBello
Úplne súhlasím. Mam tiež M3, tiež druhú (BN) a ten kufor je úplne v pohode. Dá sa slušne napakovať. Mal som aj BMW 3 predchádzajúcej generácie v kombi a teda, ak som ho nenaložil po strop, kufor sa mi nezdal väčší.
Avatar - iudex
iudex
Tak ono čisto objemovo ten rozdiel nie je veľký, povedzme kompaktný sedan môže mať 450 litrov a prémiové kombi strednej triedy 500 litrov. Okrem objemu ale ide hlavne o tú využiteľnosť a prístup, rvať niečo do veľkého kufra s malým otvorom je niečo iné ako to pohodlne naložiť do kombíku. No a nakoniec je tam ten priestor nad platom, ktorý v kombíku je, ak ho potrebuješ, v sedane si ho ale nenakreslíš.
Samozrejme dakedy sme chodili k Jadranu na starých škodovkách a nejak sme sa tam narvali. Ale to je argumentácia v štýle "aj atmo liter dokáže ísť diaľničnou rýchlosťou tak načo niečo silnejšie".
Avatar - PicoBello
PicoBello
Áno, to si tie argumenty, ktoré poznám a rozumiem im. A nijako nespochybňujem preferencie iných ľudí. Ja len, že na bežné používanie je sedan viac ako použiteľný a podla mňa je jednoducho krajší, to je celé 😉. Mne sa na sedane okrem teda dizajnu páčia dve veci: nemám rád ploché kufre, vypadávajú mi z nich veci, a páči sa mi, že karoséria je trojpriestorová a teda prístup do kufra neznamená že otvorím celé auto.
Avatar - idam.i
idam.i
Mrkni na Mazda 6.Rozdiel v kufry sdn vs.kombi nepodstatný.
Keď ideš na dovču snáď nepakuješ auto po strechu,či? 😉
Avatar - iudex
iudex
Ešte raz. Litre nie sú všetko, je to aj o prístupe a využiteľnosti.
Po strechu nepakujem, chcem vidieť cez zadné okno, ale nezriedka som musel dať plato preč, lebo náklad prevyšoval výšku pod plato. V sedane nemožné, v lifte/kombi pohoda.
Avatar - palix
palix
Ja mám Mazdu 3 BN hatchback a miesta je tam dosť. Nákupy OK, dovolenky tiež (posádka 2+2). Je to o tom, čo kto potrebuje pobaliť.
Keď niekedy potrebujem previezť väčšiu vec, tak si požičiam dodávku - dnes ich ponúkajú skoro všade.
Manželka niekedy ľutuje, že sme nekúpili sedan, ale v podstate som celkom rád, lebo by len zabalila ešte viac zbytočností 😄.
Avatar - PicoBello
PicoBello
Moje obľúbený typ karosérie. Nerozumiem posadnutosti Európanov kombíkmi, najmä nie tými čo sa robia posledné roky, kde kufor je častokrát menší ako ten v prevedení sedan toho istého auta. Viem aké sú argumenty pre kombi či hatch, podľa mňa však sedan je najkrajšia línia auta a nevýhody kufra sa zveličujú (chladničku si nechám doviezť, a na bežnú batožinu je to jedno, niekedy aj lepšie). Ale samozrejme proti gustu žiaden dišputát.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Treba na obranu sedanov povedat ze aj kombiky uz miznu nielen sedany... vid civic combi... clio combi... ibiza combi ... doplnte ak vas este nejaky napadne... akurat tych kombikov je nadalej podstatne viac ako sedanov... stejne suvecka a crossy vsetkych casom pozeru... aj sedany aj nejeden kombik... divne ale vychadza mi to tak ze najcastejsim kombikom ktore dnes stretavam su uz suvecka...
Avatar - SKAY
SKAY
To snad né , většina SUV celkem nic moc kufr , snad se SUV požerou sami navzájem 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak napr Outlander ma 600l.... a je este aj o centi kratsi ako astra v kombiku.... tak na co mi takuto astru.... zlate suvecko 😄
Avatar - SKAY
SKAY
to ano ale furt jetu parametr Cena. za stejne penize jsou SUV menší....Segra touhle almarou za mega jezdí...dvě děcka manžel raft pádla 😁 se tam vejde :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně je zase na nic SUV. Místa třeba v Karoqu víc než v Octavii není, kufr taky větší není a 4x4 až v nejvyšší specifikaci. Zbytečnost. Aspoň v případě většiny mainstreamu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Akorát ta Astra je s porovnatelnou výbavou o nezanedbatelných sto tisíc levnější (a to se bavíme jen o základu, ve vyšších stupních to je ještě šílenější). Dynamicky pak Outlandera zadupe do země. K čemu trapné a zastaralé SUV?
Avatar - Lumix56
Lumix56
Souhlasím. Měl jsem HB, kombíky, SUVečka a zakotvil u sedanu. Odvezu vše co potřebuji odvézt - kufr (519 L) pojme více bagáže než některé crossovery nebo menší SUV. Lepší pocit z jízdy jsem za volantem nikdy neměl a každou jízdu si doslova užívám. (CIVIC 10.G)
Avatar - SKAY
SKAY
Aji s hučicími koly? 😁 😉
Avatar - palix
palix
Práve Civic 10. generácie je veľmi výhodná kúpa v porovnaní s hatchbackom. Ak Civic, tak 1,5T. Sedan s týmto motorom je výrazne výhodnejší ako hatchback.
Xylo
Všichni Evropané nejsou příznivci kombíků, to platí (asi) pro Němce, Skandinávce a Čechy. U Čechů bych inspiraci viděl v možnosti odečíst DPH pouze pro auta s přepážkou (přestavba na N1), která platila někdy od roku 2000 do 2009. V Rumunsku je pro pořádného chlapa kombík (zde nazývaný brek - asi díky Citroenu) povoz pro chudého řemeslníka, podobné to bude ve Španělsku, Francii a Beneluxu. Tady jsou nějaká čísla : https😐/www.jato.com/…ait-theres-hope/
cudzinec111
To v amerike je naopak - v kombikoch chodia lúzri, niekde na youtube som pozeral video, ako pred desatrociami amici radi jazdili na kombikoch a teraz sa v nich hanbia ist co i len ako pasazier...😁 aj tak vsetko prevalcuje SUV...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Presne... najrozsirenejsim kombikom su uz stejne suvecka...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To tvrdí i kámoš a jak jedeme na lyže, tak si stele pod nohy.
Avatar - PicoBello
PicoBello
Nerozumiem ako to myslíš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že se do sedanu vejde a pak musí dávat věci i pod sedacky, protoze se do kufru nevejdou. Takhle sjem to pochopil já.
Avatar - PicoBello
PicoBello
Sorry, neviem ako sa mi na mobile podarilo meno dať aj do subjectu.

Dík za objasnenie. Nuž, keď je kufor väčší, tak je väčší, to je jasné. Ale myslím, že to už nebýva úplne pravidlom a moja skúsenosť je, že viem natlačiť do sedanu viac ako som vedel do kombi. Lebo kombi malo mäkké plateau a keď som chcel vidieť dozadu, nemohol som tam veci vyslovene natlačiť. Ale samozrejme, väčšina kombikov kufor väčší mať bude, tak si to treba dobre zvážiť.
h.onzyk
A to já zas docela jo, sice taková Mazda 3 nebo Audi A3 jsou jako sedany fakt moc hezký, konkrétně u Mazdy pořád nějak nemůžu přijít tomu zadku u HB, vypadá to jak oteklý, zato sedan je fakt krásnej. Ale asi bych si ho stejně nekoupil, když občas potřebuju odvézt třeba rozložený kolo, sednout si na hranu kufru při převlíkání na lyže a nemlátit se u toho do hlavy o víko kufru, převézt třeba fíkus v květináči, atd tak to chce aspoň hatchback. Na mém autě (FoFo II) se mi líbí, že je to takový "skoroliftback". Fajn je pro mě třeba Audi A3 Sportback, nebo předchozí generace Volva V60, nejsou to vyloženě stěhováci ale pro tyhle potřeby, když je člověk sám, nebo pár co nemá děti to bohatě postačí. Z nových aut třeba Kia Xceed.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No vidíš... a teď si představ lidi, kteří pravidelně převáží třeba kočárek, postýlku, sportovní vybavení (ideálně něco nepříliš skladného jako kolo), větší věci (reprobedny, větší nářadí)... hups, najednou je sedan k ničemu.
Kombi je prostě dokonalý univerzál. Umí být jak pracovní nástroj, přepravník pro sportovce, stylový vůz (kdeže jsou časy krásné Alfy 156), nebo skutečně dokonalý přepravník na dovolenou (nabízí dvojnásobný kufr oproti sedanu, až po střechu). A nemusíš mít kvůli všemu extra auto.
Avatar - PicoBello
PicoBello
Ale jasné, to beriem, napokon, ako píšem, proti gustu žiaden dišputát. Len je zaujímavé, že 75 percent všetkých kombi sa predáva v Európe (niekto tu vyššie dal zaujímavú štatistiku). Ak to niekto využíva ako píšeš, tak jasné, nie je o čom, aj ja mám dve autá, keby druhé nebolo stredné suv, možno by som sedan nemal. Ale asi áno, milujem Mazdu 3 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No vidíš... a já si vystačím s jediným autem. 😄 Fakt je, že nemám ani to kombi, měl jsem ho předtím.
Mig_35
Porid si psa a pochopíš, proč kombi😊
Avatar - PicoBello
PicoBello
Psa mám, haha. King Charles Cavaliera 😂
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hej, to není pes, to je plyšová hračka. 😁
Avatar - PicoBello
PicoBello
Áno 😬💕
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale jsou to miláčci, to zase jo.
Avatar - PicoBello
PicoBello
Najlepší pes, bez srandy. To je tak oddaná à priateľská povaha, že koniec. 😊
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
tak na okraj, milá redakce: Mégane GrandCoupé se opravdu NEZAČAL prodávat od minulého týdne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
On chvíli nebyl v nabídce, tak možná tak to bylo myšleno.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Byl v nabídce pořád, myslím, minimálně jako skladovka. Nešel objednat do konfigurace, protože se čekalo na facelift. Měli spíš napsat, že od minulého týdne se prodává ve faceliftované verzi.
ProchyTom
Jak rekl pan Vaculík, jizdne je sedan lepsi, tuhej. Ja sice posledne nemel sedan, ale bmw 4 gran coupé s lift patyma dveřma a to me prislo s kufrem skoro 500 litru jako super auto. Poskladali sme se tam s mladym na tejden v Nemecku. Jizdne me bavilo, motor sem mel slabej ale dneska uz radsi super podvozek, nez neco s hafo konma.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Liftback je jiná liga. Ten by se dal brát místo kombi (s výhradou té možnosti nacpat kufr až po střechu), ale liftbacků je snad ještě méně než sedanů.
Simi_79
Keďže bývam v RD, občas treba odviezť trávu alebo lístie do kompostárne apod. Máme mazdu 3 sedan a je to pekné auto ako vlastne všetky sedany, ale kufor na takéto úkony nevyhovuje. A to už nehovorím o bicykloch, lyžovačkách atď. Doteraz som všetko odvozil v liftbacku, ktorý je asi naozaj ideál (cez deň tvárnice, večer divadlo), avšak ako jeho náhradu vidím asi len kombík, lebo liftbaky vymierajú. Bohužiaľ. Posledný vhodný typ je asi len Insignia.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Octavia je liftback, pak je tu i30 fastback (taky jsem o ní uvažoval, ale bohužel se špatně trefili s načasováním faceliftu a nového motoru), Audi má A5 a A7, VW Arteon, Peugeot 508... ale to se pohybujeme napříč všemi velikostními třídami.
Avatar - iudex
iudex
Insignia, Mondeo, Superb, Arteon, 508, A5SB... liftbackov je stále dosť, aj keď pochopiteľne menej ako sedanov.
Inak s tou trávou to presne zažívam ja, s liftbackom to nebol problém, s kombíkom samozrejme tiež nie, ale sedan nemá šancu, darmo by sa to objemovo vošlo, neprepchám to cez otvor. Z tohto pohľadu je sedan len "auto na parádu". 😁
Avatar - Emel
Emel
V té střední třídě je to asi tak vyrovnaný... Passat, Talisman, 6, Camry... bávo a audi už dělají oboje.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tobě snad někdo hacknul účet, najednou píšeš normální příspěvky :yes:
Avatar - iudex
iudex
Presne to mi napadlo. Ešte nedávno skákal, keď som ho podpichol, že 20i je podladený slabší dvojliter a teraz to sám uznáva. Inak vidím to podobne s 4GC vs 3er, podobné rozmery aj tvary, ale 4GC je ako lift oveľa praktickejšie, ako 3er. Popravde som aj pozeral po 4er, ale žiaľ bol len s automatom, na rozdiel od 3er.
Avatar - Ozzman
Ozzman
GC 4er je lift? Já myslel, že je to sedan, proč je tedy v nabídce 3gt?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jojo, je, nebo spíš byl to litfback. A nevím, zda 3 GT nebyla už ukončena.
Avatar - iudex
iudex
To si nevedel? To bolo na tom aute skvelé, elegantné tvary ako sedan 3er, ale o dosť praktickejšie.
https😐/i.pinimg.com/…7907b0d0d599.jpg
Význam 3GT popri 4GC som tiež spochybňoval, sú dosť podobné. Aj keď v 3GT je viac miesta, najmä vzadu a nad hlavou, predsalen 4GC je tak športovo nízke, čo sa prejavuje menším priestorom vzadu, kdežto 3GT je vyššie. Ale nepomerne škaredšie, čo bola z môjho pohľadu priveľká daň.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sypu popel na hlavu, já žil v tom, že je to sedan jako 8er, nemá to nějaký twindoor jako Superb ?
Arese
...jedno je jisté. Tak skvělý poměr cena/užitná hodnota, jaký nabízí inovované Tipo sedan, se na dnešním trhu vozů této kategorie jinde nenajde! 😄 :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A k úspěchu mu to stejně nepomůže... 😒
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Proč myslíš?
Jak se tak ostatní plní elektronickýma nesmyslama, tak ještě může přijít "normální" auto k chuti.

Já jsem stihnul koupit sedana s atmo 1.4 na poslední chvíli, vybavil jsem si ji jak jen to šlo - a jsem spokojenej. Asi si nechám platit od Fiata % - kdo se sveze, tak nevěří, že to je Tipo, pod vlivem novinářských otázek, jestli je jako low-end lepší Dacia nebo Tipo.

😉

Jediný, co připouštím, že tomu k čisté radosti chybí trochu točivého momentu. Chtělo by to atmo dvoulitr, ten by sedanu vážně slušel.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože mu to nebylo nic platné ani dosud. A to ani facelift nezmění. V Evropě za rok 2019 nedosáhl v součtu všech tří variant na sto tisíc kusů (a to ještě je sedan z nich nejméně prodávaný).
Atmosférický dvoulitr je v dnešní době kravina. Není to ani levnější, ani úspornější, a už vůbec ne jednodušší motor oproti malému turbu. Před nějakými 6-7 lety bych s tebou souhlasil, ale turbomotory udělaly takový skok kupředu, že o atmosférickém už ani neuvažuju.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Těch 100 tisíc kusů, co mělo, je na turecký model s levným interiérem a nulovou tradicí náhodou slušný výsledek. Problém byl v nabídce motorizací.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Za tu cenu by měl být mnohem výše, ale není. Na to, že nabízí plnohodnotnou karosářskou paletu je to prostě málo. Kdyby to bylo sto tisíc za každou verzi, pak neřeknu, ale je to necelých devadesát za všechny tři.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To nemají ani mnohem zavedenější kompakty.
Arese
Snad nechceš tvrdit, že Fiat má v kompaktních sedanech "nulovou tradici"! 😁 Malá nápověda: 1100, 1300/1500, 128, 124, 125, 131, 132, Argenta, Regata, Tempra, Marea, Linea... Snad žádná jiná evropská značka nemá tak bohatou tradici sedanů, jako Fiat! 😄 :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dnes je každému jedno 1300 nebo 124. Trh pamatuje max. Lineu jako levný taxík, ale je to dlouho, co byl Fiat úspěšný ve třídě kompaktů.
Arese
Tak ale nemluv o "nulové tradici"! To je totiž lež jak věž. 😲
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Měl jsem na mysli C segment celkově a tam je realita taková, že má za sebou Fiat dva brutální propadáky. Po kterých chvíli zůstala v nabídce mezera.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Fiat má jako značka mezi lidmi nulovou tradici. Italský fanatismus stranou, Fiat skoro nikdo nezná. Maximálně jako značku pověstnou neskutečnou poruchovostí a korodující už na produktových fotkách.
Lidi si pamatují pětistovku, a to je vše. Tipo krásně ukazuje, jak i návaznost toho jména je k ničemu.
Arese
Samozřejmě kecáš hovadiny. Fiat má na českém trhu naopak nejdelší a největší tradici ze všech značek zpoza "železné opony" (spolu s Renaultem). Pokud odhlédneme od 1.republiky, tak se k nám nepřetržitě dováží od druhé poloviny 50. let (Fiat 600). Pak do roku 1989 následoval dovoz tisíců kusů Fiatů 500, 850, 128, 127, 131, dále pak Una a Tipa I. generace, nemluvě o polských licenčních 125p a 126p. A od počátku 90. let už se k nám samozřejmě dováží kompletní výrobní program až do současnosti! 😄 :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To, že je na trhu ze západních značek nejdéle, ještě neříká nic o "tradici". A pokud ano, pak jako největší šunt celého světa, protože jím zkrátka v těch dobách byl.
Lidi nějaký Fiat vůbec nezajímá. Historie umírající značky je nezajímá. Nějaká adorace Fiatu jen kvůli tomu, že je tu s námi už sto let, je k ničemu, protože z toho nikdo nic nevydělá. Mimo pár fanatiků tvého typu je Fiat (nejen) v ČR mrtvola.
Arese
Myslím, že termín "mrtvola" je značně přehnaný, třeba Tipa jsou teď na českých silnicích vidět docela dost. Že je většina Čechů vůči Italům totálně zabedněná a nespravedlivě zaujatá (protože si jich hodně dovezlo nějaký italský model v 90. letech za pár šušňů ve stavu totálního ojetí a rozkladu), to je jejich blbost. Každopádně je škoda, problém koroze je u Fiatu dávno vyřešená záležitost a spolehlivost fiatích motorů je absolutně špičková. Takový koncern VW mu v tomto parametru nesahá ani po kotníky! 😄 :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Většina lidí je stejně zaujatá proti francouzským autům (tebe nevyjímaje), po problémech s TSI zase proti VW (ačkoli to už dávno není pravda). Tipa jsou vidět, pokud je záměrně hledáš, ale na jedno Tipo potkám deset opovrhovaných Méganů nebo pět třistaosmiček. I Mercedesy A nebo Audiny A3 jsou běžnější.
Fiat prostě má mizernou pověst a bohužel ani nedělá nic pro to, aby si ji napravil. Marketing nula, nabídka aut zoufalá. Získal bys pocit, že ta značka na našem trhu co nevidět skončí. A kdo by si od takové kupoval auto?
V mém okolí (včetně mě) za loňský rok kupovalo nové auto nějakých patnáct lidí. Já se na Tipo aspoň byl mrknout (nezaujalo ani na posezení, takže jízdu jsem nezkoušel), zbylí o tu značku ani nezavadili. Lidi různých profesí i finančních možností.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To zase přeháníš, abys vysíral Areseho. Fiat je značka s tradicí, která má v Evropě jméno, ale časy, kdy bylo běžné při výběru kompaktu zajít mezi prvními k Fiatu, jsou pryč. České zastoupení je kdesi v Maďarsku, a to tady nepomáhá.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, myslím to zcela vážně. Když před někým dneska řekneš "Tempra" nebo "Marea", myslí si, že to je nějaká nemoc. Pár lidí ještě zná Uno a Tipo, ty byly slavné. Lidi znají pětistovku, Malucha, a tím to končí. A není to jen u nás.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Však to neodporuje tomu, co říkám já.
Arese
Ne 100 let, ale 122 let! 😊👍
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Modré slunce je mimo... s tím se prostě nedá dělat nic jiného, než s tím počítat.
Tady je diskuze marná.
😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Modré slunce se, na rozdíl od vás, netrápí žádnou přízní ke značce a vidí svět reálně. Zajímavé, že nejméně realitu vnímají právě příznivci vymírajících italských "skvostů"...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Věřím, že se modré slunce netrápí!
Protože blahoslaveni jsou chudí duchem.
😄

A to nevycházím jen z téhle diskuze, ale tak nějako obecně.

I když už sem chodím málo, protože je to tady pořád stejný - každej přichází s agresivním postojem, že jen on má pravdu a co víc - všichni, kdo nejsou z jeho hesel nadšení jsou deb ilové a vlastně skoro negramotní.

Ano, mám italská auta rád a nestydím se za to. Jezdím v nich už dlouho a v různých, čímž myslím dokládám svou spokojenost s nima. Přesto si nemyslím, že kdo nejezdí Italem je cvok, můj osobní nepřítel a je třeba ho zlikvidovat.
Ano, plané a tupé pomlouvání mě přivádí k potřebě protiargumentu. I když většinou chybí ten argument - Ital je prostě špatnej, protože je Ital. Na to není co říct.
😄
Arese
😄 :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych ty atmosféry nezatracoval.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale jo, s hybridním pohonem fajn. Samotné... už nezájem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mne sa celkom paci to zvysene tipo cross... inak ale tipo ako take mi pride docela nezaujimave voci povedzme i30tke ktora je vo vsetkom o dekadu uz inde a pritom ma tiez este fajn ceny...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Vzhledem k faktu, že už asi 20 let je cílem vývoje vyrobit auto levněji, nikoliv vyrobit lepší auto, tak náskok dekády není žádná výhra...

😉
Xonik
V těch svých tradičních třídách zatím drží poměr celkem dobrý, od segmentu D po F jich jde pořád vidět dost. 😉
Avatar - Jopino
Jopino
Než jsem koupil Civic 5D, svezl jsem se i sedanem. U něj mám problém pouze v tom, že nemá adaptivní podvozek, který v Civiku Sport plus nemá chybu. Být o sedet let starší, asi bych ho ale vzal na milost 😄
U těchto článků mi občas vadí, že si autor "nedá tu práci" a nevyhledá veškeré informace. Ne pouze ty, které jsou uvedené na stránkách oficiálního zastoupení. Pak by zjistil, že cenotvorba je rozmanitá věc. Nač narážím. Civic sedan se dá bez větší snahy aktuálně pořídit od 640.000 Kč (Honda České Budějovice), nebo od 650.000 Kč (Honda Frýdek-Místek). Vysoká částka?
V porovnání s ostatními, má nejvýkonnější pohonnou jednotku a za výbavu se taky nemusí stydět.