Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
jsem nikdy nepochopil. Hezký kombík nemůže existovat. Sedan vždy designově vede. Tak má vypadat auto. Snažím se pochopit, že co Čech to 7 člennná rodina a 7x dovolená v Chorvatsku za rok. K tomu navíc 2 chaty, 3 chalupy a každou sobotu obrovský nákup. Ale pořád mi to nejde.
Dovolím si nesouhlasit, jsou auta, kde je kombík hezčí, třeba mne napadá Oktávie 2, nebo Mégan 2 ( i když mne se tedy líbí i sedan, ale dost lidí ho nemusí 😁) a třeba mne napadnou nějaké další.
A k tomu kombi - nejde o to, že to potřebuješ pořád, ale je to strašně pohodlnné neřešit, co kam naskládaáš a jestli to dostaneš do kufru, pokud máš i malou rodinu, prostě tam ta výhoda je. Sedan je elegantnější, to souhlasím a i se s ním dá žít (měli jsme v rodině dříve jen sedany i mé první auto bylo sedan), ale mít ho jako jediné, asi až budu mít větší dítě, teď rozhodně ne 😊
A k tomu kombi - nejde o to, že to potřebuješ pořád, ale je to strašně pohodlnné neřešit, co kam naskládaáš a jestli to dostaneš do kufru, pokud máš i malou rodinu, prostě tam ta výhoda je. Sedan je elegantnější, to souhlasím a i se s ním dá žít (měli jsme v rodině dříve jen sedany i mé první auto bylo sedan), ale mít ho jako jediné, asi až budu mít větší dítě, teď rozhodně ne 😊
Ano, je to otázka priorit. Někdo preferuje praktičnost a druhý design. To nejde rozsoudit, oba mají svým způsobem pravdu.
Po dlouhé době se shodneme 😊 Pak je tu ještě liftback, takový dobrý kompromis, osobně jsem s ním nikdy neexistoval déle, leda se Superbem 2, který uměl zvednout celé dveře, ale používal jsem to výhradně pracovně a takže notebook jsem vyndaval jen jako ze sedanu. Nevýhoda je v tom, že je to asi nejnevhodnější karoserie z pohledu tuhosti, u Superbu to bylo hodně znát, nevím jak u jiných.
Mne do oka vzdy najviac padne kombi, u niektorych znaciek ako volvo zvlast, ten dizajn najviac svedci prave tejto verzii. Alebo skodovka
Suhlas... aj fabia 1 za mna bola najkrajsia v kombiku... rovnako aj O1... niekde dokonca prave kombik je ta najkukatelnejsia vatianta....
No vidiš, na Fabku jsem zapoměl! U Oktávky se neshodneme, ta se mi v jedničkové verzi líbí víc jako liftback, ale kombík se taky povedl, to jo.
U O1 kombik daleko lepsie maskoval ten kratky razvor a velke previsy... navyse aj tie zadne svetla na O1 mali iny dizajn a dodnes maju smrnc... zatial co zadne svetla na lifte O1 su uz muzealny kus... ale tak jasne ...kazdy ma svoj pohlad... dik :yes: 😉
Inak co sa tyka clanku.. este donedavna som videl skladovky rio sedan ktore sa u nas normalne predavalo... akurat s prichodom noveho ria uz tym padom sedan skoncil... je to obdobna situacia ako zase pri cliu s kombikom... ktore tiez uz v novej generacii prislo zase o kombik... co uz no... mizne nam to pred ocami vsetko mimo hatchov a suvecok
Inak co sa tyka clanku.. este donedavna som videl skladovky rio sedan ktore sa u nas normalne predavalo... akurat s prichodom noveho ria uz tym padom sedan skoncil... je to obdobna situacia ako zase pri cliu s kombikom... ktore tiez uz v novej generacii prislo zase o kombik... co uz no... mizne nam to pred ocami vsetko mimo hatchov a suvecok
Ježiši ty si mi uplně připoměl s tím trhem, u nás Rio sedan nebylo, ale u vás je ještě jiné auto sedan, pýcha Ruské Federace, ne? 😁 Lada VESTA!
Vesta by este mala byt... ale nejak to ani nesledujem... rovnako sme tu este popri predoslej i30 malu aj elantru... teraz ale mame fastback zase da sa povedat akoby jej nepriamu a praktickejsiu nahradu .... kazdopadne miznu nam uz tieto vozy.... 😐
Mě napadá Opel Insignia, Honda Accord 8g. Kia Ceed, Hyundai i30, i40 vypadají lepe jako kombíky. Dvojková Fabia byla jako kombik taky snesitelna.
No tak tady se dost neshodujeme...
Fabia 2 byla dost hrozná, dlouhá úzká vysoká
Insignia je jako lift daleko lepší, kombík je vzadu dost divnej.
i30 kombík se mi taky nelíbí, je to takovej banán... jak lift, tak hatch jsou lepší.
Fabia 2 byla dost hrozná, dlouhá úzká vysoká
Insignia je jako lift daleko lepší, kombík je vzadu dost divnej.
i30 kombík se mi taky nelíbí, je to takovej banán... jak lift, tak hatch jsou lepší.
To je jednoduché... Pořídíš si malého svišťa, k tomu kočárek, tří (_!_) nejrůznějších bebechů a duperelů - a budeš vděčný za kombíka 😁
Trochu si rýpnu, ale mluvit o designu s avatarem a vlastnictvím Priusu? 😁 😁 :-!
To by se dalo říct o tom samém, kdyz tam mas motorku. 😒]
Vlastnictví něčeho, neznamená že to kupoval kvůli designu.
Vlastnictví něčeho, neznamená že to kupoval kvůli designu.
Ačkoli zde zůstanu s tímto názorem osamocen, Prius 3 je velice líbivé auto zvenku i zevnitř. Chce to podívat se bez předsudků. Designér jistě věděl co dělá, je tam hodně propracovaných detailů, které spolu navzájem ladí a komunikují.
A ano jak píše Mikesus, určitě jsem to nekupoval kvůli designu. Dříve jsem zde psal, že kdyby mi šlo hlavně o design, tak by to byla Honda Insight. To je taková směšná snaha Hondy udělat v té době kopii Priusu. Je zvenku hezčí, ale to je tak asi všechno.
A ano jak píše Mikesus, určitě jsem to nekupoval kvůli designu. Dříve jsem zde psal, že kdyby mi šlo hlavně o design, tak by to byla Honda Insight. To je taková směšná snaha Hondy udělat v té době kopii Priusu. Je zvenku hezčí, ale to je tak asi všechno.
Přesně. Beztak po většinu času v kufru všichni převážejí jen vzduch. K tomu ve verzi kombi je v interiéru větší hluk. A až na vyjímky je to hnusný. Vzhledem k tomu, jak je to tuctový, tak ke kombíkům jsem získal značný odpor. (Podobně k hatchbacku, auto musí mít pořádnej zadek.)
mam kolegynu, ktora so psom a malym dietatom chodi na Siciliu kazdy rok autom - jedinym rodinnym co maju - Puntom
my sme chodievali raz rocne na dovolenku so Seatom Cordoba co mal kufor nejakych 450l, otec to tam skladal vzdy pol hodiny...za dovoz cohokolvek sme platili tazke prachy (a pri nas ako rastucich detoch a svojpomocnych prerabkach bytov zo sociku v povodnom stave sa toho prevazalo naozaj dost)
asi nemas deti, zahradu...keby sme boli s manzelkou len dvaja tak beriem hatchback (sedan urcite nie, naco by mi bola extra dlzka a kusok vacsi kufor na ukor pohodlia nakladania a vykladania?)...pre mna je nejaky priplatok 1000-1500€ za kombik v sucasnosti bez rozmyslu jasna volba
jasne, prezit sa da s akymkovek autom, otazka je ci chce clovek vyslovene LEN prezit alebo prezit v nejakom fyzickom a psychickom pohodli (lebo ak je cielom len "prezit" cestu autom za co najnizsiu cenu tak otazka sedan vs kombi je to posledne, co sa otvara pri vsetkych tych nezmyselne drahych autach nad 20 000 €)
my sme chodievali raz rocne na dovolenku so Seatom Cordoba co mal kufor nejakych 450l, otec to tam skladal vzdy pol hodiny...za dovoz cohokolvek sme platili tazke prachy (a pri nas ako rastucich detoch a svojpomocnych prerabkach bytov zo sociku v povodnom stave sa toho prevazalo naozaj dost)
asi nemas deti, zahradu...keby sme boli s manzelkou len dvaja tak beriem hatchback (sedan urcite nie, naco by mi bola extra dlzka a kusok vacsi kufor na ukor pohodlia nakladania a vykladania?)...pre mna je nejaky priplatok 1000-1500€ za kombik v sucasnosti bez rozmyslu jasna volba
jasne, prezit sa da s akymkovek autom, otazka je ci chce clovek vyslovene LEN prezit alebo prezit v nejakom fyzickom a psychickom pohodli (lebo ak je cielom len "prezit" cestu autom za co najnizsiu cenu tak otazka sedan vs kombi je to posledne, co sa otvara pri vsetkych tych nezmyselne drahych autach nad 20 000 €)
Ozzman
Snad nebude pozdě 😁
Dnes kombik potřebuji, ale jako druhé auto bych ho bral a i jsem na ně vždy koukal, bohužel i mezi ojetinami není výber kdovíjaký.
Z dnešního výběru nových aut klidně Megan, ten se povedl, dělá se sice v Turecku, ale to neva, motor TCe, jasná volba, škoda jen, že nemá i ty větší diesly. Mazda 3 taky dobrý, ale asi radši Civic s 1.5T, tam už vidím alespoň potenciál zábavnosti a výkonu, Mazda takový motor nemá i když papírově tedy ano no 😁
Dnes kombik potřebuji, ale jako druhé auto bych ho bral a i jsem na ně vždy koukal, bohužel i mezi ojetinami není výber kdovíjaký.
Z dnešního výběru nových aut klidně Megan, ten se povedl, dělá se sice v Turecku, ale to neva, motor TCe, jasná volba, škoda jen, že nemá i ty větší diesly. Mazda 3 taky dobrý, ale asi radši Civic s 1.5T, tam už vidím alespoň potenciál zábavnosti a výkonu, Mazda takový motor nemá i když papírově tedy ano no 😁
Radši bych Corollu a pochopitelně tu s modrým čumáčkem.
Jo, jezdí dobře, ale nemůže mít ten silnější motor 😐 Ta 1.8HSD pro delší cesty už není taková palba, myslím dálnice třeba. Do města je to naopak lepší, než silnější.
hugino
Do 600 000 kč 1.Mazda 2.Corolla 3.Megane Nad 600 000 1.Mercedes A ...potom nič lebo BMW a Audi pýtajú takéto prachy za trojvalce..Hm.Ináč aj ten Civic je teda dosť drahý.
Mne na Corolle "štve", že ji Toyota nenechá v sedanu být plnohodnotnym autem jako HB a kombík, přitom vypadá dobře, ale nemuže mít všechny motorizace a výbavy.
V najnovsej generacii corolly mi pride ze sedan by uz mal byt plne na urovni hatchu ci? Ci opat je to taky fluence made by japan? Tentokrat uz hadam nie... zaroven by som povedal ze sedan je aj najkrajsi z celej trojice coroll...
No nějaké ústupky tam pořád jsou, ve výbavě, v motorizacich.
Pokial ide uz len o nejake drobnosti mimo techniku tak by som sedan hned nezhadzoval.... ale jasne viem o co ide... ja by som chcel stejne hatch...
Nemůžeš mít hlavne některé prvky nejvyšších vybav. Adaptivni tlumiče, Matrix svetla, lepší sedacky a určitě by se ještě něco našlo.
Jo, je to přesně jako Flunec made in Turkey 😁 A viz Mikesus.
Treba si uvedomit, ze sedany patria na vychod do menej rozvinutej casti sveta. Kto ma nieco v hlave, sedan len tak nekupi, resp. kupi si rovnake auto v praktickejsej verzii. Mozno preto su tie moznosti vybavy take, ake su.
Takže chceš říct, že manažerské 7er a Sklády jsou pro lidi, co nemají moc v hlavě? 😁 To je dobrej argument 😁
To su reprezentativne auta. Preco sa potom coraz menej predavaju sedany v nizsich triedach, kde nejde o prezentaciu statusu?
Protože není sedan rodinné auto, ale to přeci není otázka inteligence ne ?
Coby nebol ako rodinne, cele roky sme ako rodina vyrastali v sedanoch. Dokonca som v nich aj roky jazdil. Ale doba sa meni a uz nie je dovod kupovat sedany, coho dokazom su aj slabnuce predaje v Europe. Nie je to celkom obraz inteligencie, ako skor vyspelosti (Europy).
Ty si napsal sám, že sedan si nekoupí ten, co má něco v hlavě... tak jak to tedy je? 😁
Je to tak, ze europania, ako vyspelejsia cast sveta, ktori maju nieco v hlave a nieco dokazali, sedany velmi nekupuju. Zato v inych castiach rozvojoveho sveta, kde aj lacny sedan je symbol statusu, si to ludia kupuju. Preto automobilky nemaju v Europe dovod predavat lacne sedany, lebo ich velmi ludia nekupuju.
Odo mňa si na východ - takže menej rozvinutá časť sveta.
Hlavne aby bol 3x isofix štandard všade.
Hlavne aby bol 3x isofix štandard všade.
Jasne, rovnako ako airbagy byvaju vsade, aj spolujazdec ich ma, rovnako ako abs a esp a pod. Nikto neriesi, ci spolujazdec niekedy bude sediet v aute, ale keby nahodou sedel, tak nejaku bezpecnostnu vybavu ma. Tak preco ju nemozu mat aj deti?
Je to klasické globálne auto s overenou technikou.
Přesně.
I Fiat to tak dělá, a nevím proč.
Teď už je to trochu lepší, aspoň nádrž dostal stejně velkou... a benzínový motory jsou stejně "slabý" ve všech třech variantách.
Stejně jsem si sedana koupil, ale zejména tu nádrž prostě nechápu.
Naštěstí moc nežere a benzínka je na každém rohu. Zatím...
I Fiat to tak dělá, a nevím proč.
Teď už je to trochu lepší, aspoň nádrž dostal stejně velkou... a benzínový motory jsou stejně "slabý" ve všech třech variantách.
Stejně jsem si sedana koupil, ale zejména tu nádrž prostě nechápu.
Naštěstí moc nežere a benzínka je na každém rohu. Zatím...
cudzinec111
a lacny, ako bola thalia ci je dnes ukrajinsky u nas uz neponukany hyundai ascent - nieco ako auto segmentu B s 500 l kufrom. Tato kategoria mensich lacnych sedanov u nas uplne vymizla.
A potom to ma byt velka limuzina, idealne luxusna, tieto budu v ponuke snad vzdy, ale gro predajov nespravia. No a ostava aj priestor pre nieco medzi tym, ako megane grandcoupe ci mazda 3.
Akokolvek mam sedany rad, v dnesnej situacii v EU jednoducho ide automobilkam o to prezit s co najmensou ujmou a nie riesit ci sedan ci kombi...
A potom to ma byt velka limuzina, idealne luxusna, tieto budu v ponuke snad vzdy, ale gro predajov nespravia. No a ostava aj priestor pre nieco medzi tym, ako megane grandcoupe ci mazda 3.
Akokolvek mam sedany rad, v dnesnej situacii v EU jednoducho ide automobilkam o to prezit s co najmensou ujmou a nie riesit ci sedan ci kombi...
Sedan vobec nemusi byt maly a lacny.... mna napriklad pri pojme sedan hned ako prve napadne E klasse... pripadne bmw3... thalia vobec... inak k comu maly sedan... prave ze velky elegantny sedan dava zmysel a nie nejaky maly stlaceny prdlajz s tlustou velkou a odstavajucou ritou...
Protože ty malé sedany byly na houby jak v interiéru, tak v kufru. Je dobře, že taková zbytečnost vymřela.
Nesouhlasím, měli sme několik let Cordobu, příplatek za sedan byl minimální a ten nalepeny kufr měl asi 480 litrů, dalo se tam dát dost zavazadel. Musíš na to koukat jako na levné řešení alternativou k hatchbacku. Nejvíc to vychytala Škodovka s rapidem liftback.
Měl jsem (relativně) malý sedan Chrysler Neon a tam aspoň kabina netrpěla, ovšem kufr byl špatně využitelný. Cordoba byla zase příšerně malá v interiéru. Zkoušel jsem ji taky, ale nakonec skončil u toho Neonu.
No tak jasně, je to prostě Ibiza s kufrem 😊 Neon byl nižší střední ne?
Na tehdejší dobu asi jo, i když byl dlouhý jako dnešní hatchbacky nižší střední. Ale díky té posunuté kabině tam bylo fakt brutálně moc místa, tolik třeba dnešní Golf, Mégane nebo 308 neumí. Zase kufr byl spíš menší, protože byl hodně nízký (a o to líp bylo z auta vidět ven), a jakákoli práce v motorovém prostoru byla peklo. Jezdil jsem i v Thalii první generace, ta byla uvnitř fakt hodně malá a kufr i přes papírový objem nebyl moc dobře využitelný.
Jasný, ale dnes k z Bckum je alternativa leda V SUV a ty malé crossovery nenabidnou takový kufr, ale stojí víc, než tenkrát byl rozdíl mezi Bckem HB a bckem sedan.
Jediným "B" sedanem dneška je Logan. Na délku stejný jako ten Neon, ale místa uvnitř je zase méně, akorát to má obří batoh. To už třeba Kamiq, Captur nebo 2008 jsou větší.
To pak záleží, co hledáš. Já se spíš divím, že se neudržely malé kombíky. Ale lidi prostě zbohatli a kupují C segment či SUV 😊
Na přelomu milénia byl ten "levný" sedan prostě volbou value/money, kombíků taky moc nebylo, takže o trochu větší kus auta za né o moc vyšší cenu 😊
Na přelomu milénia byl ten "levný" sedan prostě volbou value/money, kombíků taky moc nebylo, takže o trochu větší kus auta za né o moc vyšší cenu 😊
Jasně, je to o prioritách a moje asi vcelku už znáš. Nemám důvod udržovat víc aut, stačí mi jedno, takže univerzál. Jo, malé kombi mi chybí... taky. Clio bylo geniální, líbila se mi i 206 nebo 207. Zůstala jen Fabia, která mi prostorově ale nevyhovuje. Tak mám, co mám.
No a co máš? 😁
Fabia kombi už dál nebude ne ?
Fabia kombi už dál nebude ne ?
Xylo
Proč byla Thalie superhit? Protože stála kolik stála. Pro průměrně vydělávající byla dostupnou cestou, jak místo ojetiny mít nové auto, které (zřejmě) vydrželo poměrně dlouho plnit to na co auto je určené - jezdit z A do B.
a protože byla jednoduchá a byl to docela držák, technika Clia, jen asi horší zpracování a jízdní vlastnosti. Na Renaultfórech si Thalii pořád chválí, co jim odvedla služby.
Emel
No, já po sedanech nijak nesmutním. Ostatně... co se designu týče, tak z dnešního výběru by půlka aut klidně mohla být liftback - bávo, Mazda, Civic... tam je ta tříprostorová karoserie jen aby se neřeklo. A je škoda, že třeba ta Mazda liftback není...
Ani mne nejak vyslovene nechybaju.... proste za mna bud hatch alebo ked nestaci tak potom kombik/suvecko .... uz len ked chces nalozit pneu pri vymene 2 x rocne tak pri 5tych dverach nie je ziadny problem ... uz len sklopis sedacky ked treba a je to mas vzadu kubik miesta ... trepat ale do sedanu by som tie kdejake dnesne velke pneu fakt nechcel... tam aby clovek za autom tahal kvoli tomu este aj vozik
jj, už som to nedávno písal, pri tých tvaroch ako má Civic sedan je úplne zbytočné, aby to bol sedan, keď to vyzerá ako liftback (či ako natiahnutý hatch), to už rovno môže byť liftback a bude aspoň praktickejší.
Pri Ma3 by som to ale netvrdil, tam ten stupeň je a vyzerá to veľmi elegantne, pre mňa najkrajší kompaktný sedan, plynulé čisté krivky, vyvážení a elegantné. A potom ešte A3 sedan, tam zase pekne zvládli tie hrany. Takže ísť po malom sedane, v závislosti od badžetu by to bola buď Ma3 (2,0 110 kW), alebo S3 sedan. Ostatné kompakty by som uprednostnil vo forme hatchbacku.
Pri Ma3 by som to ale netvrdil, tam ten stupeň je a vyzerá to veľmi elegantne, pre mňa najkrajší kompaktný sedan, plynulé čisté krivky, vyvážení a elegantné. A potom ešte A3 sedan, tam zase pekne zvládli tie hrany. Takže ísť po malom sedane, v závislosti od badžetu by to bola buď Ma3 (2,0 110 kW), alebo S3 sedan. Ostatné kompakty by som uprednostnil vo forme hatchbacku.
Stupeň tam je... ale to je i u hromady liftů, koukni třeba na Superba
https😐/carsguide-res.cloudinary.com/…800p-%281%29.jpg
https😐/www.aaaalu.cz/…%203%20black.png
https😐/carsguide-res.cloudinary.com/…800p-%281%29.jpg
https😐/www.aaaalu.cz/…%203%20black.png
Jasné, Superb či Insi nejak nespochybňujem, tam ale na to sú centimetre, tam sa pomaly blížime k 5 metrom. Väčší problém je to v nižšej strednej, tam majú dnes hatchbacky bežne 4,4-4,5 metra a spraviť na pridaných cca. 20 cm sedanu jasný stupeň kufra je ťažšie. Preto je pekný sedan v nižšej strednej triede zriedkavejší. A ono ja celkovo preferujem liftbacky, tie dokážu slúžiť ako plnohodnotné rodinné autá (Octavia, Superb), s čím majú sedany problém.
Však ta Mazda by mohla vypadat přesně tak jak vypadá, jen by se to otvíralo i se sklem... jako u Octavie nakonec.
Su rád, že jsi tu vzpomněl A3 sedan. Tady je ještě jeden krasavec od AMG
https😐/vozy.hosekmotor.cz/…/full-3965-5.jpg?…
https😐/vozy.hosekmotor.cz/…/full-3965-1.jpg?…
https😐/vozy.hosekmotor.cz/…/full-3965-5.jpg?…
https😐/vozy.hosekmotor.cz/…/full-3965-1.jpg?…
No, ale tuhost sedanu je fakt na míle daleko od tuhosti liftbacka.
A pozná se to už na hlučnosti, zlepšení jízdních vlasností je už jen třešnička... zvlášť, když je omezena nabídka motorů.
😒
A pozná se to už na hlučnosti, zlepšení jízdních vlasností je už jen třešnička... zvlášť, když je omezena nabídka motorů.
😒
To je teorie... pár aut jsem projel kombík a sedan a myslím, že bys to zevnitř nepoznal.
Presne, na tieto teoretické z časopisov vyčítané kecy som už celkom alergický. Jazdil som lift, ktorý ani nevrzol a jazdil som sedan ktorý sa krútil. Fakt by som chcel vidieť človeka, ktorý by pri bežnej jazde zistil rozdiel v tuhosti karosérie medzi povedzme BMW 3 a 4GC.
Srovnávám pochopitelně stejné auto ve dvou karosářských provedeních.
BMW kombi bude asi pořád lepší, než Logan jako sedan, proti tomu vůbec nic.
A to "teoretické z časopisov" beru jako obecné prohlášení... mluvím z osobní zkušenosti.
BMW kombi bude asi pořád lepší, než Logan jako sedan, proti tomu vůbec nic.
A to "teoretické z časopisov" beru jako obecné prohlášení... mluvím z osobní zkušenosti.
No, poznal. I když připouštím, že naposledy jsem BMW zkoušel už před pár lety, takže se to mohlo změnit.
Ale obávám se, že se poměrně snadno mohl sedan zhoršit.
😄
Víš, jaký byl volební slogan Hitlera v roce 1933? Dejte mi na pár let Německo - a nepoznáte ho!
No, a měl rozhodně pravdu...
Ale obávám se, že se poměrně snadno mohl sedan zhoršit.
😄
Víš, jaký byl volební slogan Hitlera v roce 1933? Dejte mi na pár let Německo - a nepoznáte ho!
No, a měl rozhodně pravdu...
No, jak myslíš... přemlouvat tě nebudu. Podle mě je to placebo.
😄
Připouštím, že při normální jízdě, to jest většinou rovně, je to úplně jedno.
A ano, člověk v mém věku už jede opravdu rychle jen málokdy, skoro vůbec.
Ale pak Ti vleze před auto divočák, a Ty potřebuješ současně intenzivně brzdit i rychle zatáčet - a jediné, co Ti může pomoct je karoserie, která neuhne ani o píď a kola se mají do čeho opřít.
Tak tak, no.
Tím nechci říct, že 5dv se nedá jezdit. Sám jich mám několik. Ale v sedanu si to užívám nejvíc, no.
Připouštím, že při normální jízdě, to jest většinou rovně, je to úplně jedno.
A ano, člověk v mém věku už jede opravdu rychle jen málokdy, skoro vůbec.
Ale pak Ti vleze před auto divočák, a Ty potřebuješ současně intenzivně brzdit i rychle zatáčet - a jediné, co Ti může pomoct je karoserie, která neuhne ani o píď a kola se mají do čeho opřít.
Tak tak, no.
Tím nechci říct, že 5dv se nedá jezdit. Sám jich mám několik. Ale v sedanu si to užívám nejvíc, no.
To přece není nic jiného než losí test. Tak se schválně podívej, jestli v něm je nějaká statisticky prukazna výhoda triprostorove karoserie.. Jako že se třeba vyhnou divočákovi v rychlosti o 2km/h vyšší.
Podle mě zjistíš, že výsledek závisí na elektronice, gumách a těžišti... Skoro bych řekl i v tomhle pořadí, ale nechám to na tobě.
Podle mě zjistíš, že výsledek závisí na elektronice, gumách a těžišti... Skoro bych řekl i v tomhle pořadí, ale nechám to na tobě.
Jako, je to jedno - každej to vidíme jinak, ale necítím potřebu Tě přesvědčit.
Vliv gum se mění podle toho, v jakém stavu je silnice.
To těžiště je jasný, tam není co dodat. Akorát to těžiště spolupracuje právě s tím, jak je nastavenej podvozek. Důležitý je, co dělá pneumatika na asfaltu - a tam právě vstupuje ten faktor tuhé karosérie.
Jediný, co mě vždycky vyloudí pobavený úsměv je ta elektronika. Umíte si vy vůbec představit, že šlo opravdu rychle řídit i auto úplně bez elektroniky?!
😄
Elektronika dnes opravuje chyby při konstrukci auta a chyby řidiče.
Nic víc, ale taky nic míň.
Ale jak říkám - nemusí každý žít v mém světě.
Howgh.
Vliv gum se mění podle toho, v jakém stavu je silnice.
To těžiště je jasný, tam není co dodat. Akorát to těžiště spolupracuje právě s tím, jak je nastavenej podvozek. Důležitý je, co dělá pneumatika na asfaltu - a tam právě vstupuje ten faktor tuhé karosérie.
Jediný, co mě vždycky vyloudí pobavený úsměv je ta elektronika. Umíte si vy vůbec představit, že šlo opravdu rychle řídit i auto úplně bez elektroniky?!
😄
Elektronika dnes opravuje chyby při konstrukci auta a chyby řidiče.
Nic víc, ale taky nic míň.
Ale jak říkám - nemusí každý žít v mém světě.
Howgh.
Ty sis snad nikdy ty testy nepustil, nikdy si nezkusil tu krizovku na polygonu nebo na letišti... jinak už fakt nevím. Je přece sakra rozdíl rychlá jízda v předvídatelném prostředí třeba okruhu a nějaká krizovka, kdy musíš dělat něco nečekaného.
Elektronika neopravuje jen chyby, elektronika umí věci, které řidič nikdy umět nemůže... brzdit jedním kolem a tak.
Já jezdil léta s Mazdou RX-7, 86-89, u té první jsem ještě frajersky dával pryč ABS... pak jsem absolvoval nějaké testování pro Matador v Mostě a nějaký performance testy na letišti a celkem rychle mě ta frajeřina přešla (teda tam už jsem měl vždycky auto aspoň s ABS... ale stejně jsem ve vyhýbacích manévrech dostal na *** od úplně obyčejných aut).
BTW - díval jsem se na Fiat Tipo a tam máš zrovna pravdu, sedan zajel 76, kombík 70 a 5d 72... tak možná proto - ale to je spíš výjimka.
Elektronika neopravuje jen chyby, elektronika umí věci, které řidič nikdy umět nemůže... brzdit jedním kolem a tak.
Já jezdil léta s Mazdou RX-7, 86-89, u té první jsem ještě frajersky dával pryč ABS... pak jsem absolvoval nějaké testování pro Matador v Mostě a nějaký performance testy na letišti a celkem rychle mě ta frajeřina přešla (teda tam už jsem měl vždycky auto aspoň s ABS... ale stejně jsem ve vyhýbacích manévrech dostal na *** od úplně obyčejných aut).
BTW - díval jsem se na Fiat Tipo a tam máš zrovna pravdu, sedan zajel 76, kombík 70 a 5d 72... tak možná proto - ale to je spíš výjimka.
Zaparkuj niektore 5dveraky zadným kolom na obrubník a otvor kufor. :no:
Nabodaj keď už má niečo nalietané radšej ani nie . :-!
Nabodaj keď už má niečo nalietané radšej ani nie . :-!
není sedan jako sedan, tohle jsou správné a tradiční sedany. Ne šidítka z článku
https😐/www.sauto.cz/…lac/ct6/18988354?…
https😐/www.sauto.cz/…charger/18963291?…
https😐/www.sauto.cz/…er/300c/18432192?…
https😐/www.sauto.cz/…stinger/18733181?…
https😐/www.sauto.cz/…guar/xj/17761150?…
https😐/www.sauto.cz/…ulsanne/19020076?…
https://www.sauto.cz/…ntal-flying-spur
https://www.sauto.cz/…phantom/19014792?…
https😐/www.sauto.cz/…lac/ct6/18988354?…
https😐/www.sauto.cz/…charger/18963291?…
https😐/www.sauto.cz/…er/300c/18432192?…
https😐/www.sauto.cz/…stinger/18733181?…
https😐/www.sauto.cz/…guar/xj/17761150?…
https😐/www.sauto.cz/…ulsanne/19020076?…
https://www.sauto.cz/…ntal-flying-spur
https://www.sauto.cz/…phantom/19014792?…
jezdím sedany přes 16 let, jediný odbobí kdy sem neměl sedan je 4/2018 až 8/2018 a všechno sem odvezl a všude sem dojel. Ale jak říkám, není sedan jako sedan, nejmenší co sem měl bylo Alero...
Wolfsteen
Mám už druhý sedan a podruhé Mazdu 3 a nemám s tím problém. Týdenní nákup do kufru v pohodě dám, nový rozložený nábytek jsem taky převezl, takže na co kombíka 😉 Stejně v 99% jízd, je ten kufr úplně prázdný. Kdybychom s rodinou náhodou jeli na dovolenou autem, tak tam ty krámy taky v pohodě dáme :yes:
Tak Ma3 ako rodinné auto? To máš asi pomerne malú rodinu (alebo malé nároky). 😉 Ja som bol jediný raz so sedanom strednej triedy na víkend v Tatrách a bol to teda pekný tetris, naskladať sa do toho kufra. Ako netvrdím, že sa to nedá, proste človek nezoberie, čo sa nevojde a hotovo. Ale prečo sa obmedzovať a robiť Sofiine voľby, koho veci sa vyhodia, keď kombík zoberie všetko? Takže s rodinou vždy len s kombíkom.
Je to o cisto o ludoch - su ludia, ktorym staci cx3 a potom ludia, co pri jednom dietati potrebuju Santa Fe, lebo Tuscon im je maly...
Ked ma clovek dve deti a psa, tak jasne, velke SUV alebo velke kombi, ale inak je to fakt veelmi subjektivne... ja som poznal babu, co mala ist na vikend sama do tatier a mala problem sa zbalit do astry kombi...
Ked ma clovek dve deti a psa, tak jasne, velke SUV alebo velke kombi, ale inak je to fakt veelmi subjektivne... ja som poznal babu, co mala ist na vikend sama do tatier a mala problem sa zbalit do astry kombi...
Úplne súhlasím. Mam tiež M3, tiež druhú (BN) a ten kufor je úplne v pohode. Dá sa slušne napakovať. Mal som aj BMW 3 predchádzajúcej generácie v kombi a teda, ak som ho nenaložil po strop, kufor sa mi nezdal väčší.
Tak ono čisto objemovo ten rozdiel nie je veľký, povedzme kompaktný sedan môže mať 450 litrov a prémiové kombi strednej triedy 500 litrov. Okrem objemu ale ide hlavne o tú využiteľnosť a prístup, rvať niečo do veľkého kufra s malým otvorom je niečo iné ako to pohodlne naložiť do kombíku. No a nakoniec je tam ten priestor nad platom, ktorý v kombíku je, ak ho potrebuješ, v sedane si ho ale nenakreslíš.
Samozrejme dakedy sme chodili k Jadranu na starých škodovkách a nejak sme sa tam narvali. Ale to je argumentácia v štýle "aj atmo liter dokáže ísť diaľničnou rýchlosťou tak načo niečo silnejšie".
Samozrejme dakedy sme chodili k Jadranu na starých škodovkách a nejak sme sa tam narvali. Ale to je argumentácia v štýle "aj atmo liter dokáže ísť diaľničnou rýchlosťou tak načo niečo silnejšie".
Áno, to si tie argumenty, ktoré poznám a rozumiem im. A nijako nespochybňujem preferencie iných ľudí. Ja len, že na bežné používanie je sedan viac ako použiteľný a podla mňa je jednoducho krajší, to je celé 😉. Mne sa na sedane okrem teda dizajnu páčia dve veci: nemám rád ploché kufre, vypadávajú mi z nich veci, a páči sa mi, že karoséria je trojpriestorová a teda prístup do kufra neznamená že otvorím celé auto.
Mrkni na Mazda 6.Rozdiel v kufry sdn vs.kombi nepodstatný.
Keď ideš na dovču snáď nepakuješ auto po strechu,či? 😉
Keď ideš na dovču snáď nepakuješ auto po strechu,či? 😉
Ešte raz. Litre nie sú všetko, je to aj o prístupe a využiteľnosti.
Po strechu nepakujem, chcem vidieť cez zadné okno, ale nezriedka som musel dať plato preč, lebo náklad prevyšoval výšku pod plato. V sedane nemožné, v lifte/kombi pohoda.
Po strechu nepakujem, chcem vidieť cez zadné okno, ale nezriedka som musel dať plato preč, lebo náklad prevyšoval výšku pod plato. V sedane nemožné, v lifte/kombi pohoda.
Ja mám Mazdu 3 BN hatchback a miesta je tam dosť. Nákupy OK, dovolenky tiež (posádka 2+2). Je to o tom, čo kto potrebuje pobaliť.
Keď niekedy potrebujem previezť väčšiu vec, tak si požičiam dodávku - dnes ich ponúkajú skoro všade.
Manželka niekedy ľutuje, že sme nekúpili sedan, ale v podstate som celkom rád, lebo by len zabalila ešte viac zbytočností 😄.
Keď niekedy potrebujem previezť väčšiu vec, tak si požičiam dodávku - dnes ich ponúkajú skoro všade.
Manželka niekedy ľutuje, že sme nekúpili sedan, ale v podstate som celkom rád, lebo by len zabalila ešte viac zbytočností 😄.
PicoBello
Moje obľúbený typ karosérie. Nerozumiem posadnutosti Európanov kombíkmi, najmä nie tými čo sa robia posledné roky, kde kufor je častokrát menší ako ten v prevedení sedan toho istého auta. Viem aké sú argumenty pre kombi či hatch, podľa mňa však sedan je najkrajšia línia auta a nevýhody kufra sa zveličujú (chladničku si nechám doviezť, a na bežnú batožinu je to jedno, niekedy aj lepšie). Ale samozrejme proti gustu žiaden dišputát.
Treba na obranu sedanov povedat ze aj kombiky uz miznu nielen sedany... vid civic combi... clio combi... ibiza combi ... doplnte ak vas este nejaky napadne... akurat tych kombikov je nadalej podstatne viac ako sedanov... stejne suvecka a crossy vsetkych casom pozeru... aj sedany aj nejeden kombik... divne ale vychadza mi to tak ze najcastejsim kombikom ktore dnes stretavam su uz suvecka...
To snad né , většina SUV celkem nic moc kufr , snad se SUV požerou sami navzájem 😁
Tak napr Outlander ma 600l.... a je este aj o centi kratsi ako astra v kombiku.... tak na co mi takuto astru.... zlate suvecko 😄
to ano ale furt jetu parametr Cena. za stejne penize jsou SUV menší....Segra touhle almarou za mega jezdí...dvě děcka manžel raft pádla 😁 se tam vejde :yes:
Mně je zase na nic SUV. Místa třeba v Karoqu víc než v Octavii není, kufr taky větší není a 4x4 až v nejvyšší specifikaci. Zbytečnost. Aspoň v případě většiny mainstreamu.
Akorát ta Astra je s porovnatelnou výbavou o nezanedbatelných sto tisíc levnější (a to se bavíme jen o základu, ve vyšších stupních to je ještě šílenější). Dynamicky pak Outlandera zadupe do země. K čemu trapné a zastaralé SUV?
Souhlasím. Měl jsem HB, kombíky, SUVečka a zakotvil u sedanu. Odvezu vše co potřebuji odvézt - kufr (519 L) pojme více bagáže než některé crossovery nebo menší SUV. Lepší pocit z jízdy jsem za volantem nikdy neměl a každou jízdu si doslova užívám. (CIVIC 10.G)
Všichni Evropané nejsou příznivci kombíků, to platí (asi) pro Němce, Skandinávce a Čechy. U Čechů bych inspiraci viděl v možnosti odečíst DPH pouze pro auta s přepážkou (přestavba na N1), která platila někdy od roku 2000 do 2009. V Rumunsku je pro pořádného chlapa kombík (zde nazývaný brek - asi díky Citroenu) povoz pro chudého řemeslníka, podobné to bude ve Španělsku, Francii a Beneluxu. Tady jsou nějaká čísla : https😐/www.jato.com/…ait-theres-hope/
To v amerike je naopak - v kombikoch chodia lúzri, niekde na youtube som pozeral video, ako pred desatrociami amici radi jazdili na kombikoch a teraz sa v nich hanbia ist co i len ako pasazier...😁 aj tak vsetko prevalcuje SUV...
To tvrdí i kámoš a jak jedeme na lyže, tak si stele pod nohy.
Nerozumiem ako to myslíš.
Že se do sedanu vejde a pak musí dávat věci i pod sedacky, protoze se do kufru nevejdou. Takhle sjem to pochopil já.
Sorry, neviem ako sa mi na mobile podarilo meno dať aj do subjectu.
Dík za objasnenie. Nuž, keď je kufor väčší, tak je väčší, to je jasné. Ale myslím, že to už nebýva úplne pravidlom a moja skúsenosť je, že viem natlačiť do sedanu viac ako som vedel do kombi. Lebo kombi malo mäkké plateau a keď som chcel vidieť dozadu, nemohol som tam veci vyslovene natlačiť. Ale samozrejme, väčšina kombikov kufor väčší mať bude, tak si to treba dobre zvážiť.
Dík za objasnenie. Nuž, keď je kufor väčší, tak je väčší, to je jasné. Ale myslím, že to už nebýva úplne pravidlom a moja skúsenosť je, že viem natlačiť do sedanu viac ako som vedel do kombi. Lebo kombi malo mäkké plateau a keď som chcel vidieť dozadu, nemohol som tam veci vyslovene natlačiť. Ale samozrejme, väčšina kombikov kufor väčší mať bude, tak si to treba dobre zvážiť.
A to já zas docela jo, sice taková Mazda 3 nebo Audi A3 jsou jako sedany fakt moc hezký, konkrétně u Mazdy pořád nějak nemůžu přijít tomu zadku u HB, vypadá to jak oteklý, zato sedan je fakt krásnej. Ale asi bych si ho stejně nekoupil, když občas potřebuju odvézt třeba rozložený kolo, sednout si na hranu kufru při převlíkání na lyže a nemlátit se u toho do hlavy o víko kufru, převézt třeba fíkus v květináči, atd tak to chce aspoň hatchback. Na mém autě (FoFo II) se mi líbí, že je to takový "skoroliftback". Fajn je pro mě třeba Audi A3 Sportback, nebo předchozí generace Volva V60, nejsou to vyloženě stěhováci ale pro tyhle potřeby, když je člověk sám, nebo pár co nemá děti to bohatě postačí. Z nových aut třeba Kia Xceed.
No vidíš... a teď si představ lidi, kteří pravidelně převáží třeba kočárek, postýlku, sportovní vybavení (ideálně něco nepříliš skladného jako kolo), větší věci (reprobedny, větší nářadí)... hups, najednou je sedan k ničemu.
Kombi je prostě dokonalý univerzál. Umí být jak pracovní nástroj, přepravník pro sportovce, stylový vůz (kdeže jsou časy krásné Alfy 156), nebo skutečně dokonalý přepravník na dovolenou (nabízí dvojnásobný kufr oproti sedanu, až po střechu). A nemusíš mít kvůli všemu extra auto.
Kombi je prostě dokonalý univerzál. Umí být jak pracovní nástroj, přepravník pro sportovce, stylový vůz (kdeže jsou časy krásné Alfy 156), nebo skutečně dokonalý přepravník na dovolenou (nabízí dvojnásobný kufr oproti sedanu, až po střechu). A nemusíš mít kvůli všemu extra auto.
Ale jasné, to beriem, napokon, ako píšem, proti gustu žiaden dišputát. Len je zaujímavé, že 75 percent všetkých kombi sa predáva v Európe (niekto tu vyššie dal zaujímavú štatistiku). Ak to niekto využíva ako píšeš, tak jasné, nie je o čom, aj ja mám dve autá, keby druhé nebolo stredné suv, možno by som sedan nemal. Ale asi áno, milujem Mazdu 3 😉
No vidíš... a já si vystačím s jediným autem. 😄 Fakt je, že nemám ani to kombi, měl jsem ho předtím.
Porid si psa a pochopíš, proč kombi😊
Blue Sun
tak na okraj, milá redakce: Mégane GrandCoupé se opravdu NEZAČAL prodávat od minulého týdne.
ProchyTom
Jak rekl pan Vaculík, jizdne je sedan lepsi, tuhej. Ja sice posledne nemel sedan, ale bmw 4 gran coupé s lift patyma dveřma a to me prislo s kufrem skoro 500 litru jako super auto. Poskladali sme se tam s mladym na tejden v Nemecku. Jizdne me bavilo, motor sem mel slabej ale dneska uz radsi super podvozek, nez neco s hafo konma.
Liftback je jiná liga. Ten by se dal brát místo kombi (s výhradou té možnosti nacpat kufr až po střechu), ale liftbacků je snad ještě méně než sedanů.
Keďže bývam v RD, občas treba odviezť trávu alebo lístie do kompostárne apod. Máme mazdu 3 sedan a je to pekné auto ako vlastne všetky sedany, ale kufor na takéto úkony nevyhovuje. A to už nehovorím o bicykloch, lyžovačkách atď. Doteraz som všetko odvozil v liftbacku, ktorý je asi naozaj ideál (cez deň tvárnice, večer divadlo), avšak ako jeho náhradu vidím asi len kombík, lebo liftbaky vymierajú. Bohužiaľ. Posledný vhodný typ je asi len Insignia.
Octavia je liftback, pak je tu i30 fastback (taky jsem o ní uvažoval, ale bohužel se špatně trefili s načasováním faceliftu a nového motoru), Audi má A5 a A7, VW Arteon, Peugeot 508... ale to se pohybujeme napříč všemi velikostními třídami.
Insignia, Mondeo, Superb, Arteon, 508, A5SB... liftbackov je stále dosť, aj keď pochopiteľne menej ako sedanov.
Inak s tou trávou to presne zažívam ja, s liftbackom to nebol problém, s kombíkom samozrejme tiež nie, ale sedan nemá šancu, darmo by sa to objemovo vošlo, neprepchám to cez otvor. Z tohto pohľadu je sedan len "auto na parádu". 😁
Inak s tou trávou to presne zažívam ja, s liftbackom to nebol problém, s kombíkom samozrejme tiež nie, ale sedan nemá šancu, darmo by sa to objemovo vošlo, neprepchám to cez otvor. Z tohto pohľadu je sedan len "auto na parádu". 😁
V té střední třídě je to asi tak vyrovnaný... Passat, Talisman, 6, Camry... bávo a audi už dělají oboje.
Tobě snad někdo hacknul účet, najednou píšeš normální příspěvky :yes:
Presne to mi napadlo. Ešte nedávno skákal, keď som ho podpichol, že 20i je podladený slabší dvojliter a teraz to sám uznáva. Inak vidím to podobne s 4GC vs 3er, podobné rozmery aj tvary, ale 4GC je ako lift oveľa praktickejšie, ako 3er. Popravde som aj pozeral po 4er, ale žiaľ bol len s automatom, na rozdiel od 3er.
GC 4er je lift? Já myslel, že je to sedan, proč je tedy v nabídce 3gt?
To si nevedel? To bolo na tom aute skvelé, elegantné tvary ako sedan 3er, ale o dosť praktickejšie.
https😐/i.pinimg.com/…7907b0d0d599.jpg
Význam 3GT popri 4GC som tiež spochybňoval, sú dosť podobné. Aj keď v 3GT je viac miesta, najmä vzadu a nad hlavou, predsalen 4GC je tak športovo nízke, čo sa prejavuje menším priestorom vzadu, kdežto 3GT je vyššie. Ale nepomerne škaredšie, čo bola z môjho pohľadu priveľká daň.
https😐/i.pinimg.com/…7907b0d0d599.jpg
Význam 3GT popri 4GC som tiež spochybňoval, sú dosť podobné. Aj keď v 3GT je viac miesta, najmä vzadu a nad hlavou, predsalen 4GC je tak športovo nízke, čo sa prejavuje menším priestorom vzadu, kdežto 3GT je vyššie. Ale nepomerne škaredšie, čo bola z môjho pohľadu priveľká daň.
Sypu popel na hlavu, já žil v tom, že je to sedan jako 8er, nemá to nějaký twindoor jako Superb ?
Arese
...jedno je jisté. Tak skvělý poměr cena/užitná hodnota, jaký nabízí inovované Tipo sedan, se na dnešním trhu vozů této kategorie jinde nenajde! 😄 :yes:
A k úspěchu mu to stejně nepomůže... 😒
Proč myslíš?
Jak se tak ostatní plní elektronickýma nesmyslama, tak ještě může přijít "normální" auto k chuti.
Já jsem stihnul koupit sedana s atmo 1.4 na poslední chvíli, vybavil jsem si ji jak jen to šlo - a jsem spokojenej. Asi si nechám platit od Fiata % - kdo se sveze, tak nevěří, že to je Tipo, pod vlivem novinářských otázek, jestli je jako low-end lepší Dacia nebo Tipo.
😉
Jediný, co připouštím, že tomu k čisté radosti chybí trochu točivého momentu. Chtělo by to atmo dvoulitr, ten by sedanu vážně slušel.
Jak se tak ostatní plní elektronickýma nesmyslama, tak ještě může přijít "normální" auto k chuti.
Já jsem stihnul koupit sedana s atmo 1.4 na poslední chvíli, vybavil jsem si ji jak jen to šlo - a jsem spokojenej. Asi si nechám platit od Fiata % - kdo se sveze, tak nevěří, že to je Tipo, pod vlivem novinářských otázek, jestli je jako low-end lepší Dacia nebo Tipo.
😉
Jediný, co připouštím, že tomu k čisté radosti chybí trochu točivého momentu. Chtělo by to atmo dvoulitr, ten by sedanu vážně slušel.
Protože mu to nebylo nic platné ani dosud. A to ani facelift nezmění. V Evropě za rok 2019 nedosáhl v součtu všech tří variant na sto tisíc kusů (a to ještě je sedan z nich nejméně prodávaný).
Atmosférický dvoulitr je v dnešní době kravina. Není to ani levnější, ani úspornější, a už vůbec ne jednodušší motor oproti malému turbu. Před nějakými 6-7 lety bych s tebou souhlasil, ale turbomotory udělaly takový skok kupředu, že o atmosférickém už ani neuvažuju.
Atmosférický dvoulitr je v dnešní době kravina. Není to ani levnější, ani úspornější, a už vůbec ne jednodušší motor oproti malému turbu. Před nějakými 6-7 lety bych s tebou souhlasil, ale turbomotory udělaly takový skok kupředu, že o atmosférickém už ani neuvažuju.
Těch 100 tisíc kusů, co mělo, je na turecký model s levným interiérem a nulovou tradicí náhodou slušný výsledek. Problém byl v nabídce motorizací.
Za tu cenu by měl být mnohem výše, ale není. Na to, že nabízí plnohodnotnou karosářskou paletu je to prostě málo. Kdyby to bylo sto tisíc za každou verzi, pak neřeknu, ale je to necelých devadesát za všechny tři.
Snad nechceš tvrdit, že Fiat má v kompaktních sedanech "nulovou tradici"! 😁 Malá nápověda: 1100, 1300/1500, 128, 124, 125, 131, 132, Argenta, Regata, Tempra, Marea, Linea... Snad žádná jiná evropská značka nemá tak bohatou tradici sedanů, jako Fiat! 😄 :yes:
Dnes je každému jedno 1300 nebo 124. Trh pamatuje max. Lineu jako levný taxík, ale je to dlouho, co byl Fiat úspěšný ve třídě kompaktů.
Fiat má jako značka mezi lidmi nulovou tradici. Italský fanatismus stranou, Fiat skoro nikdo nezná. Maximálně jako značku pověstnou neskutečnou poruchovostí a korodující už na produktových fotkách.
Lidi si pamatují pětistovku, a to je vše. Tipo krásně ukazuje, jak i návaznost toho jména je k ničemu.
Lidi si pamatují pětistovku, a to je vše. Tipo krásně ukazuje, jak i návaznost toho jména je k ničemu.
Samozřejmě kecáš hovadiny. Fiat má na českém trhu naopak nejdelší a největší tradici ze všech značek zpoza "železné opony" (spolu s Renaultem). Pokud odhlédneme od 1.republiky, tak se k nám nepřetržitě dováží od druhé poloviny 50. let (Fiat 600). Pak do roku 1989 následoval dovoz tisíců kusů Fiatů 500, 850, 128, 127, 131, dále pak Una a Tipa I. generace, nemluvě o polských licenčních 125p a 126p. A od počátku 90. let už se k nám samozřejmě dováží kompletní výrobní program až do současnosti! 😄 :yes:
To, že je na trhu ze západních značek nejdéle, ještě neříká nic o "tradici". A pokud ano, pak jako největší šunt celého světa, protože jím zkrátka v těch dobách byl.
Lidi nějaký Fiat vůbec nezajímá. Historie umírající značky je nezajímá. Nějaká adorace Fiatu jen kvůli tomu, že je tu s námi už sto let, je k ničemu, protože z toho nikdo nic nevydělá. Mimo pár fanatiků tvého typu je Fiat (nejen) v ČR mrtvola.
Lidi nějaký Fiat vůbec nezajímá. Historie umírající značky je nezajímá. Nějaká adorace Fiatu jen kvůli tomu, že je tu s námi už sto let, je k ničemu, protože z toho nikdo nic nevydělá. Mimo pár fanatiků tvého typu je Fiat (nejen) v ČR mrtvola.
Myslím, že termín "mrtvola" je značně přehnaný, třeba Tipa jsou teď na českých silnicích vidět docela dost. Že je většina Čechů vůči Italům totálně zabedněná a nespravedlivě zaujatá (protože si jich hodně dovezlo nějaký italský model v 90. letech za pár šušňů ve stavu totálního ojetí a rozkladu), to je jejich blbost. Každopádně je škoda, problém koroze je u Fiatu dávno vyřešená záležitost a spolehlivost fiatích motorů je absolutně špičková. Takový koncern VW mu v tomto parametru nesahá ani po kotníky! 😄 :yes:
Většina lidí je stejně zaujatá proti francouzským autům (tebe nevyjímaje), po problémech s TSI zase proti VW (ačkoli to už dávno není pravda). Tipa jsou vidět, pokud je záměrně hledáš, ale na jedno Tipo potkám deset opovrhovaných Méganů nebo pět třistaosmiček. I Mercedesy A nebo Audiny A3 jsou běžnější.
Fiat prostě má mizernou pověst a bohužel ani nedělá nic pro to, aby si ji napravil. Marketing nula, nabídka aut zoufalá. Získal bys pocit, že ta značka na našem trhu co nevidět skončí. A kdo by si od takové kupoval auto?
V mém okolí (včetně mě) za loňský rok kupovalo nové auto nějakých patnáct lidí. Já se na Tipo aspoň byl mrknout (nezaujalo ani na posezení, takže jízdu jsem nezkoušel), zbylí o tu značku ani nezavadili. Lidi různých profesí i finančních možností.
Fiat prostě má mizernou pověst a bohužel ani nedělá nic pro to, aby si ji napravil. Marketing nula, nabídka aut zoufalá. Získal bys pocit, že ta značka na našem trhu co nevidět skončí. A kdo by si od takové kupoval auto?
V mém okolí (včetně mě) za loňský rok kupovalo nové auto nějakých patnáct lidí. Já se na Tipo aspoň byl mrknout (nezaujalo ani na posezení, takže jízdu jsem nezkoušel), zbylí o tu značku ani nezavadili. Lidi různých profesí i finančních možností.
To zase přeháníš, abys vysíral Areseho. Fiat je značka s tradicí, která má v Evropě jméno, ale časy, kdy bylo běžné při výběru kompaktu zajít mezi prvními k Fiatu, jsou pryč. České zastoupení je kdesi v Maďarsku, a to tady nepomáhá.
Modré slunce je mimo... s tím se prostě nedá dělat nic jiného, než s tím počítat.
Tady je diskuze marná.
😄
Tady je diskuze marná.
😄
Modré slunce se, na rozdíl od vás, netrápí žádnou přízní ke značce a vidí svět reálně. Zajímavé, že nejméně realitu vnímají právě příznivci vymírajících italských "skvostů"...
Věřím, že se modré slunce netrápí!
Protože blahoslaveni jsou chudí duchem.
😄
A to nevycházím jen z téhle diskuze, ale tak nějako obecně.
I když už sem chodím málo, protože je to tady pořád stejný - každej přichází s agresivním postojem, že jen on má pravdu a co víc - všichni, kdo nejsou z jeho hesel nadšení jsou deb ilové a vlastně skoro negramotní.
Ano, mám italská auta rád a nestydím se za to. Jezdím v nich už dlouho a v různých, čímž myslím dokládám svou spokojenost s nima. Přesto si nemyslím, že kdo nejezdí Italem je cvok, můj osobní nepřítel a je třeba ho zlikvidovat.
Ano, plané a tupé pomlouvání mě přivádí k potřebě protiargumentu. I když většinou chybí ten argument - Ital je prostě špatnej, protože je Ital. Na to není co říct.
😄
Protože blahoslaveni jsou chudí duchem.
😄
A to nevycházím jen z téhle diskuze, ale tak nějako obecně.
I když už sem chodím málo, protože je to tady pořád stejný - každej přichází s agresivním postojem, že jen on má pravdu a co víc - všichni, kdo nejsou z jeho hesel nadšení jsou deb ilové a vlastně skoro negramotní.
Ano, mám italská auta rád a nestydím se za to. Jezdím v nich už dlouho a v různých, čímž myslím dokládám svou spokojenost s nima. Přesto si nemyslím, že kdo nejezdí Italem je cvok, můj osobní nepřítel a je třeba ho zlikvidovat.
Ano, plané a tupé pomlouvání mě přivádí k potřebě protiargumentu. I když většinou chybí ten argument - Ital je prostě špatnej, protože je Ital. Na to není co říct.
😄
Mne sa celkom paci to zvysene tipo cross... inak ale tipo ako take mi pride docela nezaujimave voci povedzme i30tke ktora je vo vsetkom o dekadu uz inde a pritom ma tiez este fajn ceny...
Vzhledem k faktu, že už asi 20 let je cílem vývoje vyrobit auto levněji, nikoliv vyrobit lepší auto, tak náskok dekády není žádná výhra...
😉
😉
Xonik
V těch svých tradičních třídách zatím drží poměr celkem dobrý, od segmentu D po F jich jde pořád vidět dost. 😉
Jopino
Než jsem koupil Civic 5D, svezl jsem se i sedanem. U něj mám problém pouze v tom, že nemá adaptivní podvozek, který v Civiku Sport plus nemá chybu. Být o sedet let starší, asi bych ho ale vzal na milost 😄
U těchto článků mi občas vadí, že si autor "nedá tu práci" a nevyhledá veškeré informace. Ne pouze ty, které jsou uvedené na stránkách oficiálního zastoupení. Pak by zjistil, že cenotvorba je rozmanitá věc. Nač narážím. Civic sedan se dá bez větší snahy aktuálně pořídit od 640.000 Kč (Honda České Budějovice), nebo od 650.000 Kč (Honda Frýdek-Místek). Vysoká částka?
V porovnání s ostatními, má nejvýkonnější pohonnou jednotku a za výbavu se taky nemusí stydět.
U těchto článků mi občas vadí, že si autor "nedá tu práci" a nevyhledá veškeré informace. Ne pouze ty, které jsou uvedené na stránkách oficiálního zastoupení. Pak by zjistil, že cenotvorba je rozmanitá věc. Nač narážím. Civic sedan se dá bez větší snahy aktuálně pořídit od 640.000 Kč (Honda České Budějovice), nebo od 650.000 Kč (Honda Frýdek-Místek). Vysoká částka?
V porovnání s ostatními, má nejvýkonnější pohonnou jednotku a za výbavu se taky nemusí stydět.
Stejně si myslím, že redakce dřív nebo později tyto diskuse zavře a nebo budou jen pro registrované členy klubu na občanku. To nejde ustát. Hulvátů a zoufalců je moc.
Pomlouváš me. Plajáty atd. Ty mě znáš? Kdybys viděl, jak jsi mimo, tak by ses musel stydět.
To,že se někdo chová jako dobytek(já) ti nedává právo si o něm začít vymýšlet a lhát. Jsi pak na tom totiž stejně.
btw..ok tak uznám, že testy toyot považuju za neobjektivní - ale to snad není důvod hrát si na jasnovidce a nalyzovat (úplně mimo) někoho z diskuse.
Jestli má či nemá auta - věřím, že má, ví toho dost o různých autech které by plakát neznal, takže troll to fakt nebyl a plakatovec taky ne.
Snad vám toto vysvětlení stačí pro pochopení situace i když ne každý s tím asi bude souhlasit 😊.
Nicméně i v aplikaci samozřejmě jde reagovat na příspěvky, takže Prochy tom je fakt ...... doplň dle sebe.
Přeju mu, aby se jeho stav zlepšil, je to sice je wool, ale taky pořád člověk...