Mas problem, ze uz si nekoupis nove dieslove auto od Toyoty, Hondy, Volva a brzy Fordu, FCA..? ;-)
Asi budes muset nekam odcestovat spis ty. :D
Vyvoj jde podle MYCH predstav. :yes:
Ano, všichni vidíme, že to spěje do sra....č e k. Což opravdu koresponduje s náplní tvé hlavy.
To není vývoj, hovádko nešťastný. To je nařízení.
A ty...proč nemáš EV? Hm?
Já ale Porsche několikrát měl.
Jen Audi (s komplet technikou Lamborghini)? Říká pilot pojízdnýho srance?
A moje Audi je dražší a rychlejší než většina Porsche.
Mám Audi, protože je lepší. Auto rychlejší na NS i na dráze TG než McL F1 nebo Veyron. Proto ho mám.
Ne, ty ne že na tu úroveň nechceš - ty sem nedoplivneš, uslintaná nulo.
Víš proč to EV nemáš? Protože nejde zaplatit elektrokecama. :-!
To bys měl elektrický Bugatti, ty tlučhubo.
GAME OVER. :-!
No jo, Phaeton ma taky techniku Bentley.... A ve finale je to stejnej cikanskej bastard jako ta tvoje R8. Auto naprosto bez image, ktery si koupi nula, ktere Porsche nenabidne Limitku a proto s ni v civilizovanych zemich jezdi albanske poloopice.. Proc sis ta Porsche nenechal, kdyz jsi toho bastarda kupoval? Protoze jsi Fotzku holota. Fotze znamena KUNDA.
Tady jsou poslední době diskuze vážně na úrovni, to mě tak baví číst :-) Někde v minulé diskuzi jste mě utloukli, jak je vlastně lepší na dlouhé cestě si půl hoďky počkat u nabíječky, než jet za pět minut dál od čerpadla. Ok, to už jsem pochopil. Ale může mi tu někdo z těch, co jim ten vývoj tak krásně zapadá do představ o budoucnosti, vysvětlit, jak to teda budeme všichni dělat s tím nabíjením? A zkuste, prosím, kouknout dál, než za vlastní plůtek. Chápu, že když si to přes noc nabíjíte nízkým proudem v garáži, tak vám to nepřijde jako problém, ale třeba v našem maloměstě, kde bude třeba tisíc aut, z toho garážovaných polovina, jak to teda budeme dělat? Přijde mi to dost jednoduchá otázka, na kterou žádný z obhajovačů nikdy neodpoví :'-( Přijde vám, že vývoj přenosové soustavy běží stejně rychle? Ani bych neřekl. Nebo mi zase povíte, že je vlastně v pořádku ten zákon, který v Německu o vlásek unikl schválení, že provozovatel sítě může přes poledne na dvě hoďky nabíječky odpojit? Já to fakt chci vysvětlit, vůbec na nikoho neútočím. Až bude tohle nějak vyřešené, rád benzín odložím :yes:
Tak v čr, a ten průměr je v rámci EU podobný, žije cca polovina obyvatel v RD. Jistě nemůžou nabíjet všude atd, ale stále je to obrovský trh pro EV.
Ten rozvoj EV je postupný a byl by postupný i v případě že by se již dnes začalo s prodejem pouze EV. Tyhle informace lze snadno dohledat včetně grafů atd. Na rozvoj sítě je čas v řádu desítek let. A podívej se kam se posunula rozvodná síť za poslední desítky let.
Města jsou samozřejmě problém, ale už dnes vznikají projekty na nabíjecí místa na sídlištích. Výhoda je stále v tom, že auta vlastně většinu času někde stojí a tudíž nabíjecí výkon nemusí být nijak velký. Asi nikdy nenastane čas, že by nabíjela všechna auta, ale stejně tak nenastane čas, že by to bylo reálně potřeba. Např. za 12 hodin dokážeš nabít auto výkonem 3,6kW na víc jak 200km. 3,6kW je to co dostaneš z jedné 1fáz zásuvky. A kolik aut jezdí víc jak 200km denně? Ten průměr je daleko nižší. Jistě, dnes není možné a nikdy ani nebude, dotáhnout tak velké výkony k celým parkovištím ve městě, ale zase reálný pohled. Všechna auta nebudou EV, všechna nebudou muset nabíjet. Takže možnosti tu jsou.
A to o čem píšeš, odpínání nabíječek. To nejspíš nastane. Ale spíše to bude na principu ceny energie. Nastavíš si za jakou cenu chceš nabíjet a když to tu cenu přesáhne automaticky auto přestane nabíjet. Tím lze síť a spotřebu krásně regulovat. Plány jsou samozřejmě i opačné a to, že budeš moc elektřinu z auta prodávat.
Chápu, je to pohled do budoucnosti, ale všechny technologie na tohle už jsou a jde jen o jejich využití.
Vše i krásně zapadá do využívání OZE. Tohle se strašně rychle vyvíjí a není lehké sledovat všechny novinky a možnosti co to přináší.
Moc díky, na zdejší poměry to je nezvykle konkrétní příspěvek s argumenty, to jsem nečekal :-) Jako třeba jsem tedy značně omezen svou fantazií, ale některé věci mi stále přijdou nereálné. Budu tedy brát, že do RD proud doteče. Ale co s ostaními...třeba tady u nás prostě není ani dostatek parkovacích míst pro všechna auta, vzhledem k zástavbě není šance tohle zlepšit...takže se stojí všude možné po ulicích ve snaze být aspoň jen jednu ulici od domu. Přece ale nebudeme mít nabíječku i každých pět metrů z chodníku. Protože tady je předkládáno, že nebude postupné prolínání aut, ale násilná změna všech do pár let...
Opět k naší konkrétní situaci, stádně tu tak 20 procent aut vyjede ráno ve stejnou hodinu v podstatě stejným směrem, ve stejnou hodinu odpoledne se vrátí...a to je prostě fakt. Týden to třeba vydrží a pak bude každý chtít na víkend mít nabito. To není nějaká moje projekce, jezdím v těch kolonách, opravdu všechna ta auta jezdí ve stejný čas a stojí ve stejný čas. Pořád mi přijde, že ten maximální objem proudu, co sem přiteče, je prostě fyzikálně daný přenosovou sítí. O ní sice píšeš, že za poslední desítky let také prodělala velký vývoj, ale když to stáhneme třeba na posledních deset let, proběhl nějaký vývoj ve smyslu většího zkapacitnění? Myšleno reálně venku, ne v laboratoři? Nevím no, nezdá se mi.
podívej se na složení vozového parku na tom parkovišti. Průměrný věk aut na sídlišti nebude nijak nízký. Než se na tom sídlišti bude objevovat víc ev bude trvat mnoho let. To jen pro představu jak dlouhý čas je k řešení.
A k tomu nabíjení. Nejspíš hodně lidí na sídlišti používá internet po optice. To znamenalo kopat a pokládat kabely. To zřejmě příjde i s ev a budou vznikat soukromé společnosti nabízející mnoho nabíjecích míst s malým výkonem. Lze očekávat aplikace k rezervaci těchto míst atd, prostě vše co internet, aplikace a telefony umožňují v mnoha jiných oborech. Není potřeba žádné laboratorní technologie, snad kromě doplnění trafostanic nějakou špičkovací baterií.
Prípadne ak je miesto a tá možnosť tak už teraz stavať P+R parkoviská, záchytné parkoviské,parkovacie domy s nabíjačkami. Sídliská sú každú chvíľu rozkopané kvôli nejakým novým technológiam a pomaly už nebude kde čo pokladať.
Každý může mít svůj názor na obnovitelné zdroje, ale nemělo by se o tom lhát.
Problém na který odkazuješ není o problému OZE, ale o kombinaci extrémního počasí a výpadku plynových elekráren a OZE.
Při podobných extrémech by měl podobný problém každý stát.
Asi je to lákavé svádět to na něco co nemáš rád, ale proč se nedržet reality?
Problém je hlavně v tom, že Texas není připravený na takové počasí. I ty elektrárny "dojely" vlastně jen na to, že nemají konstrukční úpravy pro provoz v zimě, což je třeba v Evropě naprosto běžné.
Ale ta hysterie kolem a to, co z toho místní fosilové udělali, to je nový kult.
Má, ale napřed si vyndej hlavu ze zadku, než začnem. :-!
Už můžem? Póóóózor 3,2,1 začínám!
Jsi prase. Chtěl bych tě skolit jatečním přístrojem. Muhehe :-[]
Účinnost nejmodernějších tepelných elektráren je 42%, účinnost jaderné elektrárny je 33%, v ČR jsme v nejoptimističtějším případě na účinnosti výroby el. energie někde na 36-38 %. Účinnost přenosů VN a NN je někde kolem 90%, účinnost dobíjení je někde kolem 90%, účinnost el. motoru je někde kolem 90%, výsledná účinnost bateriového auta je v nejlepším případě 0,37*0,9*0,9*0,9= 27% a to jsme nepočítali se ztrátami v samotné baterii auta, nepočítali jsme, že v některých regionech je účinnost na rozhadrovaných rozvodech NN o dost nižší než nějakých 0,96 na nových sítích, nepočítali jsme, že další velké ztráty jsou při náběhu a odstávce velkých zdrojů jako jsou tepelné nebo jaderné elektrárny (jejich uvedená účinnost je po náběhu při optimálním zatížení) a řadu dalších faktorů. 77% je těžký blábol.
Velice dobře se to dá porovnat na CNG, v Německu (vzhledem k odmítání jádra zelenými jsou a budou základním zdrojem celé jejich elektrické soustavy plynové elektrárny). Dobývání, čištění, stlačování a doprava CNG je shodný proces bez ohledu zda se CNG spálí v elektrárně nebo v autě na CNG. Účinnost turbomotoru na CNG se uvádí někde kolem 35%. Vzhledem k tomu, že to je opět optimální hodnota po zahřátí tak realita včetně studených startů bude řekněme 25-30% podle druhu jízd. Takže jsme na cca stejné účinnosti jako ty baterkáče.
Ach ano, vyber si nejvýhodnější variantu. Rafinace ropných paliv bohužel tak slavný proces není, a už vůbec ne, pokud si budeme hrát s těžbou a přepravou té ropy.
Těžba, čištění a doprava plynu není nejvýhodnější varianta, těžba, rafinace a doprava ropy je o něco méně energeticky náročnější než u toho plynu pokud se jedná o ložiska v arabských zemích nebo v Rusku a o něco náročnější když se jedná o těžbu z břidlic třeba v USA. A navíc v řadě zemí se el. energie vyrábí spalováním dieselu (USA, velká část Afriky, Indie) a lze ji tedy opět jednoduše porovnat se spalováním ropy ve spalovacích motorech (účinnost parní elektrárny spalující diesel je opět někde na 40% krát stejně ztráty na rozvodech, dobíjení a spotřebě v EV vs. cca 40% účinnost dieselového motoru, takže jsme opět na stejném. A u jaderné elektrárny, která nemá ekvivalent v autech se uran také sám nenakope, nevyčistí a neobohatí, zde náročnost těžby neznám, takže porovnat neumím, ale vzhledem k nízké výchozí účinnosti jaderky (33%) je jasné, že se na žádné fantastické číslo také nelze dostat a navíc je to irelevantní, protože jaderky jsou na černé listině zelených a nemají perspektivu a řada zemí je už utlumila (Japonsko, UK, Německo a další).
Muzes mne rict, proc tu sirit tyhle diletantsky polopravdy?
Kdyz na to existuje spousta odbornych studii?
Treba tady:
While both EVs (electric vehicles) and NGVs (natural gas vehicles) have significant infrastructure requirements, there are major differences in their relative efficiencies. An NGV does not have comparable efficiency gains relative to electrification via natural gas generation. In general, 1,000 cubic feet (cf) of natural gas, converted to electricity, yields 457 miles in an EV. This same 1,000 cf in an NGV would only have a range of around 224 miles. (The quote comes from page 24 of the study.) :-O:-O:-O
PS Bateriový EV obvykle nejezdí JEN na energii z tepelných elektráren.
Mnou uváděná čísla se týkala účinnosti při využití energie z obnovitelných zdrojů - jak syntetického paliva, tak vodíku i el. energie samozřejmě.
Dieselový motor opravdu nemá účinnost 40 %. Energetická náročnost výroby nafty nebo benzinu je cca 1,6 kWh na litr. Distribuce se ti jaksi... vytratila.
Ano máš pravdu, účinnost dieselového motoru je o něco vyšší. Modern passenger car diesel engines may have an effective efficiency of up to 43%,[138] whilst engines in large diesel trucks, and buses can achieve peak efficiencies around 45%.[139] However, average efficiency over a driving cycle is lower than peak efficiency. For example, it might be 37% for an engine with a peak efficiency of 44%.[140] The highest diesel engine efficiency of up to 55% is achieved by large two-stroke watercraft diesel engines.[1] https://en.wikipedia.org/…ki/Diesel_engine#…
Energetická náročnost výroby a distribuce nafty je stejná u spalovacího motoru jako u spalovací turbíny v tepelné elektrárně.
vyrobíme syntetická paliva v Chile a pak je budeme tankerem převážet do Evropy... :-D No tak jo, to je fakt ekologie jaxviňa. To bude asi supervýhodná výroba, když si tím nechtějí zasírat Německo. :-D
Myslel jsem, že největší tragéd je Hamuna. Jako že píše, když je na HL.
A teď ses tady objevil. Přiběhl jsi, osázel jsi palce (kolega z elktroletky je zachráněn a fostek potupen, viď šášo) a reaguješ na mě, i když víš, že to nevidím.
Jsi vzácnej blbeček. :D:D:D
Vždycky když se výrobci konečně můžou přetrhnout s inovacema, které už měli udělat dávno, znamená to, že je pozdě a že smrt je blízko. Kodak taky najednou dal za 10 let takovej vývoj ve filmový emulzi jakej nedal za 100 let existence předtím a stejně zhebnul. :-!
podobný proces testuje už řadu let a říká tomu e-diesel. U něčeho takového bude vždycky problém s účinností. Na druhou stranu, je to způsob jak přeměnit přebytky elektrické energie do stabilní a snadno uchovatelné chemické energie.