Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Maple chce být první moderní automobilkou v Kanadě, zatím ale ukazuje jen autíčko

12 komentářů

traveldrive
Škoda, že si nenajali teba, aby si im ukázal, ako sa má správne robiť.
Aby niečo bolo, treba najprv chcieť, teba to v škole neučili?
winder
Nevyzerá to najhoršie - akurát ten scvrknutý zadok je smiešny.
traveldrive
Jak málo stačí, aby sa blb prejavil naplno... 😁
traveldrive
Originálne, vskutku. Popravde ani som nečakal, že máš na viac.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a tupí investoři budou prachy jen sypat.
Arese
Zákaz vjezdu elektromobilů. Německým podzemním garážím došla trpělivost s požáry
Parkovací domy byly dosud zapovězené jen pro auta na plyn. Možná se k nim přidají i elektrovozy.
Případy nenadálého vzplanutí elektromobilů jsou dobře známé a objevují se pravidelně. Ráda samozřejmě zahoří i bežná auta, nejčastěji ta hodně drahá - typicky kvůli zkratu na elektroinstalaci. Problém je v tom, že hašení elektroauta je pro hasiče velice náročné a ve výsledku i drahé. Baterie mohou totiž po pár okamžicích opět vzplát - ze světa pravidelně přicházejí zprávy o tom, jak se elektromobil musel dohašovat dlouhé hodiny, ale i dny. Být to v podzemní garáži, je to něco nepředstavitelného. Po jednom takovém požáru došla trpělivost odpovědným činitelům v Bavorsku a vjezd elektromobilů do podzemních garáží jednoduše zakázali stejně jako je tomu u aut na plyn.
V podzemí hrozí apokalypsa
Elektromobily jsou přitom v podzemních garážích v současnosti realitou. Právě v těchto prostorách jsou často instalovány nabíjecí stanice, zvláště v nákupních centrech. Vaše auto je v suchu, nabíjí se, a vy zatím nakupujete nebo navštívíte kino.

Holandský institut bezpečnosti IFV (Instituut voor Fysieke Veiligheid) však už dříve varoval, že dobíjení elektrických aut představuje na takových místech velké riziko. Samozřejmě, kvůli požáru a jeho komplikovanému hašení.

Jak pro web infranken.de řekl Michael Kuhnlein z oddělení inženýrských staveb německého Klumbachu, může dojít dokonce k oslabení statiky budovy. "Pokud jsou nosné sloupy dlouho vystaveny vysoké teplotě, hrozí prasknutí betonu, roztavení železné konstrukce a následné zhroucení budovy."

Hašení jakéhokoliv vozu je v podzemních garážích komplikované samo o sobě. Mnohdy se na místo nedostane cisterna, a tak je nutné k místu požáru tahat hadice. Dále je velkým rizikem výraznější zakouření, stejně jako zapálení mnoha dalších aut v okolí. V případě běžného vozu naštěstí hasičům, postačí chvíle a požár mohou mít po kontrolou. V případě elektromobilu ale není možné hořící auto ani dostat z garáže.
Dostanou stopku?
Po vážném požáru v parkovacích prostorách Eku-platz v bavorském Klumbachu, kde si odstranění následků vyžádalo pět měsíců prací a 195 000 eur, se místní radnice po konzultaci s hasiči rozhodla zakázat parkování elektromobilů a to včetně plug-in hybridů. Podobné kroky prý zvažují i ​​další německá města.

To by mohla být pro elektromobily, které mají stále množství nevýhod jako krátký dojezd, dlouhou dobu nabíjení, a navíc jsou drahé, další rána. Mohlo by to totiž odradit zákazníky od jejich koupě. Například ty, kteří si platí za kryté parkovací místo. A pokud jsou hořící elektromobily opravdu rizikem i pro statiku budov, nemusí být vyloučeno, že nakonec nebudou moci parkovat v žádných uzavřených prostorách.
Zakopat nebo utopit
V zásadě existují dva bezpečné, ale nesmírně náročné postupy jak vzplanuvší elektromobil definitivně uhasit. Prvním je zakopání elektromobilu na několik dní do jámy s pískem. Druhým řešením je jeho ponoření do kontejneru s vodou. Divíte se ještě hasičům, že by rizika zásahu v těsných prostorách parkovacích domů raději nepodstupovali a vjezd elektromobilů do nich úplně zakázali?
Zdroj: Autosalon.tv
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Můžeš dělat co cheš, electo-positive jedinci to stejně nepochopí...
Ono to skoro tak vypadá, že schopnost přesvědčit sebe sama (o neutuchající potřebě přesvědčovat všechmy kolem sebe ani nemluvě ) že modrý čtverec je vlastně červený trojúhelník, patří tak nějak k základnímu mentálnímu nastavení každého správě rudo-zeleného elektrofila

Propstě doublethink, že by ho George Orwell nedokázal popsat lépe.
A v tomhle my žijeme
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Neboj, jen co sem doklape místní elecro-positive letka, ti Ti to vysvětlí a vytmaví 😁 😁
Že tomu vůbec nerozumíš, že jsi nečetl originál článku (který dorazjista vyznívá zcela jinak), že leje to fejk a lež a podvod a 100x vyvrácená lež, že nejsi dostatečně vzdělaný a inteligentní, že jsi Putinův, Zemanův, Babišův a Trumpův agent, že... (dále doplňuj několik desítek čtvrthodin dle svého vlastního uvážení)

Zkrátka a dobře, budeš zahrnut přívalem zelenorudého dobra a lásky. Něco jako když se protrhne žumpa 😁
Protože správný elektro-věřící přece nikdy nepřipustí ani stín pochybnosti o nejvyšší dokonalosti svého elektrického boha... 😄 😄 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
A fakt, stačilo tě naťuknout - a už jsi se projevil. A JAK.
A já ti k tomutu tvému nejnovějšímu coming-outu séééééérdečně blahopřeji 😉 :yes: 😉 :yes: 😉 :yes:
A s pozdravem "trhni si, nasör si a polib" končím tuto konverzaci
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ó, já zapomněl, ty přemůdřelý, že stačí chtít a je to 😊
S tímto svěžím dílkem https😐/www.csfd.cz/…mf-vule/prehled/ samotné velké Leni pomáhal tvůj děda nebo praděda?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Maple CHCE být první moderní automobilkou v Kanadě - a proto ve svém progagačním spotu využívá modýlek, který vypadá bizarně i jako angličák. Ono by nebylo na škodu pánům objasnit, že mezi pojmy CHTÍT a BÝT je poměrně ostrý a markantní rozdíl 😄 😄 😄