Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maple chce být první moderní automobilkou v Kanadě, zatím ale ukazuje jen autíčko

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Automobilka Maple Majestic má rozhodně ambiciózní cíle, svůj první vůz však představila pouze v podobě malého modelu, který někdo šikovně nafotil a natočil.

Kanada je známá mnoha věcmi, automobilový průmysl mezi ně ale nepatří. To by však chtěla změnit společnost AK Motor, která v rámci svého projektu Canadian Automotive New Ultilities představila novou značku elektromobilů Maple Majestic. A ta by se prý měla stát „první moderní kanadskou automobilkou“.

Už to je poměrně sebevědomí cíl, jenže tím to nekončí. Maple Majestic totiž se svými elektromobily míří mezi světovou špičku. Svým ambiciózním cílům navíc automobilka přizpůsobila i svůj název: „Maple“ je odkazem na javorový list ve znaku Kanady, zatímco „Majestic“ připomíná, že je Kanada konstituční monarchií.

Pojďme se ale nyní podívat na první model, kterým se automobilka pochlubila. Tím by měl být čistě elektrický sedan, jehož příď vzdáleně připomíná Teslu Model 3. Při bočním pohledu však naplno vyniká výrazně delší záď s poměrně splývavou zadní linií. K zajímavostem exteriéru pak můžeme přičíst výrazně vystouplé blatníky, zapuštěné kliky nebo zadní kulaté svítilny, které by měly být propojeny svítící lištou.

Zajímavostí vozu by měl být jeho nastavitelný podvozek, který počítá s náročným počasím na většině území Kanady. Ze standardní výšky 140 mm, určené pro sportovní jízdu, by mělo být možné vůz zvednout až na světlou výšku 290 mm, například pro snazší jízdu ve sněhu. Elektrický sedan by tak zastínil i Jeep Wrangler Rubicon nebo Toyotu Land Cruiser. Rozvor s délkou 3.100 pak slibuje dostatečně prostorný interiér pro cestující v obou řadách sedadel i pro jejich zavazadla.

Pohled do interiéru ovšem nečekejte. Fotografie i video totiž automobilka pořídila za využití malého modelu, což je v době sofistikovaných grafik a animací poměrně zvláštní přístup. Automobilka navíc nezmiňuje ani žádné bližší detaily k bateriím a pohonným jednotkám.

Podle dostupných vyjádření se však zdá, že výrobce použije elektromotory i baterie externích dodavatelů, zatímco se bude soustředit na jiné oblasti inovací. Baterie i elektromotory zřejmě budou dostupné v různých kombinacích a vyloučena není ani hybridní verze, která by mohla využívat malý spalovací motor jako záložní zdroj energie. Pro hůře dostupné oblasti Kanady rozhodně rozumné řešení.

Zatím však nepadlo ani slovo o očekávaném zahájení výroby, případně alespoň představení konceptu v životní velikosti, který by kromě jiného odhalil i interiér. Lidé stojící za novou automobilkou se tak nemohou divit, že je její příchod ve světě vnímán poněkud rozpačitě.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
22. 2. 2021 16:30
Re: EV v praxi
Neboj, jen co sem doklape místní elecro-positive letka, ti Ti to vysvětlí a vytmaví :D :D
Že tomu vůbec nerozumíš, že jsi nečetl originál článku (který dorazjista vyznívá zcela jinak), že leje to fejk a lež a podvod a 100x vyvrácená lež, že nejsi dostatečně vzdělaný a inteligentní, že jsi Putinův, Zemanův, Babišův a Trumpův agent, že... (dále doplňuj několik desítek čtvrthodin dle svého vlastního uvážení)

Zkrátka a dobře, budeš zahrnut přívalem zelenorudého dobra a lásky. Něco jako když se protrhne žumpa :D
Protože správný elektro-věřící přece nikdy nepřipustí ani stín pochybnosti o nejvyšší dokonalosti svého elektrického boha... :-) :-) :-)
22. 2. 2021 14:52
EV v praxi
Zákaz vjezdu elektromobilů. Německým podzemním garážím došla trpělivost s požáry
Parkovací domy byly dosud zapovězené jen pro auta na plyn. Možná se k nim přidají i elektrovozy.
Případy nenadálého vzplanutí elektromobilů jsou dobře známé a objevují se pravidelně. Ráda samozřejmě zahoří i bežná auta, nejčastěji ta hodně drahá - typicky kvůli zkratu na elektroinstalaci. Problém je v tom, že hašení elektroauta je pro hasiče velice náročné a ve výsledku i drahé. Baterie mohou totiž po pár okamžicích opět vzplát - ze světa pravidelně přicházejí zprávy o tom, jak se elektromobil musel dohašovat dlouhé hodiny, ale i dny. Být to v podzemní garáži, je to něco nepředstavitelného. Po jednom takovém požáru došla trpělivost odpovědným činitelům v Bavorsku a vjezd elektromobilů do podzemních garáží jednoduše zakázali stejně jako je tomu u aut na plyn.
V podzemí hrozí apokalypsa
Elektromobily jsou přitom v podzemních garážích v současnosti realitou. Právě v těchto prostorách jsou často instalovány nabíjecí stanice, zvláště v nákupních centrech. Vaše auto je v suchu, nabíjí se, a vy zatím nakupujete nebo navštívíte kino.

Holandský institut bezpečnosti IFV (Instituut voor Fysieke Veiligheid) však už dříve varoval, že dobíjení elektrických aut představuje na takových místech velké riziko. Samozřejmě, kvůli požáru a jeho komplikovanému hašení.

Jak pro web infranken.de řekl Michael Kuhnlein z oddělení inženýrských staveb německého Klumbachu, může dojít dokonce k oslabení statiky budovy. "Pokud jsou nosné sloupy dlouho vystaveny vysoké teplotě, hrozí prasknutí betonu, roztavení železné konstrukce a následné zhroucení budovy."

Hašení jakéhokoliv vozu je v podzemních garážích komplikované samo o sobě. Mnohdy se na místo nedostane cisterna, a tak je nutné k místu požáru tahat hadice. Dále je velkým rizikem výraznější zakouření, stejně jako zapálení mnoha dalších aut v okolí. V případě běžného vozu naštěstí hasičům, postačí chvíle a požár mohou mít po kontrolou. V případě elektromobilu ale není možné hořící auto ani dostat z garáže.
Dostanou stopku?
Po vážném požáru v parkovacích prostorách Eku-platz v bavorském Klumbachu, kde si odstranění následků vyžádalo pět měsíců prací a 195 000 eur, se místní radnice po konzultaci s hasiči rozhodla zakázat parkování elektromobilů a to včetně plug-in hybridů. Podobné kroky prý zvažují i ​​další německá města.

To by mohla být pro elektromobily, které mají stále množství nevýhod jako krátký dojezd, dlouhou dobu nabíjení, a navíc jsou drahé, další rána. Mohlo by to totiž odradit zákazníky od jejich koupě. Například ty, kteří si platí za kryté parkovací místo. A pokud jsou hořící elektromobily opravdu rizikem i pro statiku budov, nemusí být vyloučeno, že nakonec nebudou moci parkovat v žádných uzavřených prostorách.
Zakopat nebo utopit
V zásadě existují dva bezpečné, ale nesmírně náročné postupy jak vzplanuvší elektromobil definitivně uhasit. Prvním je zakopání elektromobilu na několik dní do jámy s pískem. Druhým řešením je jeho ponoření do kontejneru s vodou. Divíte se ještě hasičům, že by rizika zásahu v těsných prostorách parkovacích domů raději nepodstupovali a vjezd elektromobilů do nich úplně zakázali?
Zdroj: Autosalon.tv
Avatar - Jerry.Gunman
22. 2. 2021 13:21
Re: Stačí aby řekl Ylon že bomba
Můžeš dělat co cheš, electo-positive jedinci to stejně nepochopí...
Ono to skoro tak vypadá, že schopnost přesvědčit sebe sama (o neutuchající potřebě přesvědčovat všechmy kolem sebe ani nemluvě ) že modrý čtverec je vlastně červený trojúhelník, patří tak nějak k základnímu mentálnímu nastavení každého správě rudo-zeleného elektrofila

Propstě doublethink, že by ho George Orwell nedokázal popsat lépe.
A v tomhle my žijeme
22. 2. 2021 12:30
Re: Stačí aby řekl Ylon že bomba
https://www.autoforum.cz/…icove-negativum/
22. 2. 2021 00:10
Re: Maple CHCE
Originálne, vskutku. Popravde ani som nečakal, že máš na viac.