Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai Nexo vs. Kia e-Niro – Elektřina dvakrát jinak

Jednu z možných budoucích cest mobility ukazuje vodíkový Hyundai Nexo, momentálně jediný vůz s tímto pohonem na českých značkách. Rozhodli jsme se jej porovnat s akumulátorovou Kiou e-Niro, která patří mezi nejpraktičtější elektromobily na našem trhu.
Zpět na článek
12. 3. 2021 08:33
Zabudli ste...
Zabudli ste porovnať náklady na 1 km. U vodíku cena spomenutá je, pru elektrine sa píše už len o dojazde.
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2021 08:18
Když jsme u té ekologie
Hodila by se poznámka, jak se dělá vodík a z čeho. A pak si vysvětlíme, že se chčije jen v jedné polovině bazénu.
12. 3. 2021 08:43
Vodík je budoucnost. :-D
Oproti EV má samozřejmě mnoho výhod, jako je tříminutové tankování na jediné neveřejné stanici (v roce 2030 až 5 veřejných :D ), další pak cena vodíku a tou největší, že se přes 95% vyrábí z fosilních paliv, Putin tak dál může pokračovat ve svém carování a dálný východ se stavěním ještě větších mrakodrapů. Dále je tu skvělý poměr efektivity, kdy pro výrobu vodíku elektrolýzou je potřeba pouhých 60kWh a 9l vody na jeden kilogram, to jestli máme dost podzemní vody, ze které namísto pití a zavlažování, budeme "tankovat", takže opět nulová soběstačnost.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2021 10:58
Re: Když jsme u té ekologie
Větrné farmy v zemi kde na 60% území kde nefouká.
Fotovoltaika tam kde je v zimě -10-20 a do 11 mlha a ve 4 tma.

Ale začne foukat i víc svítit , poručíme větru a dešti. to už tu bylo jednou, Trofim Lysenko a Mičurinci maj radost, následníci stále jsou :-) :-) :-)
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2021 08:55
Re: Nemám
A proč mne tedy minusuješ ty tupče když si myslíš totéž?
12. 3. 2021 09:22
Re: Když jsme u té ekologie
Souhlas.

Vodik nema v nasich podminkach s ekologii nic spolecneho.

Treba v Ostrave se bude vyrabet z uhelnych plynu.
:no:

Vodik ma smysl nekde u vetrnych nebo solarnich farem.
Ale i tam je napovazenou, zda pouzit 3x vic energie pro stejny dojezd na vyrobu vodiku namisto primeho nabiti baterie elektromobilu.
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2021 08:39
Palivový článek, vynalezený ve století 19.
zaznamenal pronikavý vývoj ve století 20. Celkem úspěšně pomáhal doletět na Měsíc. A tím to milé děti prozatím končí. Dál už jen křeč, marné pokusy, dotace a politika.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 08:44
Re: Zabudli ste...
I kdyby průměrná spotřeba byla kolem 20 kWh/100 km (což bude spíše nižší), tak je to při průměrných cenách v ČR koruna za kilometr. To je pro vodík v podstatě debakl. Když vezmu v úvahu, že není problém mít tarify s cenou kolem 2,50 Kč/kWh, je ta cena ještě o hodně nižší. Samozřejmě za předpokladu, že dobíjíš jen doma. Jak se do toho začnou počítat ceny na veřejných stanicích, je to trošku matematické peklo...
13. 3. 2021 08:37
Ekoteroristi by své úsilí měli nasměrovat...
...úplně jiným směrem, než na auta (která za poslední půlstoletí snížila své emise jedovatých látek o cca 98 %)!
https://www.autoforum.cz/…aut-za-cely-rok/
12. 3. 2021 22:20
Re: Palivový článek, vynalezený ve století 19.
Tebe sa sondy na Mars nepáčia?
12. 3. 2021 12:16
Jo doba,
kdy se prodávala auta, se chýlí ke konci.
12. 3. 2021 11:09
Re: Když jsme u té ekologie
No proto taky tvrdim, ze si nemuzeme dovolit na stejny dojezd spotrebovat s vodikovym autem 3x vic energie nez s bateriovym.
12. 3. 2021 09:28
a nebylo
a nebylo by lepsi Nexo srovnavat s podobne velkym SUV za podobnej peniz? aby se ukazalo jaka blbost prozatim a asi i do budoucna vodik je?

nevim treba se Skodou Enyaq ci VW ID4, nebo s prichazejicim Ioniq5 pokud chcete zustat verni Hyundai koncernu

prijde me ze jedinou vyhodou vodiku je aktualne rychlost cerpani pokud je ta moznost a teoreticky dojezd na jedno cerpani, vsechny ostatni parametry vychazi u vodiku hur
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 08:49
Nemám
nic proti tlačítkům, ale to, co provedli konstruktéři Hyundaie, to je tedy šílený úlet. A ještě ke všemu ten panel vypadá jako špatně namontovaný kvůli tvaru palubní desky.
Jinak tedy... 120 kW (a ještě ne trvale dostupných, protože článek dává jen 95 kW) na téměř dvoutunové Nexo je fakt dost málo. Prostě... vodík opravdu ne.
12. 3. 2021 08:24
kia
Za mě ta Kia není moc hezká zvenku a zevnitř nemá tak hodnotný interiér. Ačkoliv ten šíleně tlustý středový panel u Hyundaie je až moc - ten patří do vyšší cenové třídy, širšího auta a s menším počtem podstatně kvalitnějších tlačítek. Nemám nic proti značce Kia (ačkoliv pokud vím tak je stejně pod Hyundaiem), ale Hyundai Kona se mi líbila vždy víc, ačkoliv je menší - Jenže teď to podělal ten facelift taky :D Nějaké hezčí praktické elektroauto za rozumnou cenu ? :D ( Ne I-pace, e-tron nebo mach-e :D )
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2021 12:39
Re: Ekoteroristi by své úsilí měli nasměrovat...
Opět nesmysly z buranfóra. :-D :-D
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2021 09:39
Re: Když jsme u té ekologie
vodík nemá zatím smysl nikde, vyrábí se příšerně draho
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2021 12:37
Re: Nemám
Ban sem, ban tam... nebude první ani poslední. Aspoň by mě to konečně přesvědčilo přestat sem chodit. :-D
12. 3. 2021 22:22
Re: Nemám
Chlapci, vy túžite dostať BAN? Ako malí chlapci. Obaja.
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2021 10:07
Re: Palivový článek, vynalezený ve století 19.
Bylo. Palivový článek byl vynalezen ve století páry. Ale my se budeme přidržovat zavedeného označení 19. století :-)
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2021 09:42
Re: Palivový článek, vynalezený ve století 19.
to nebylo století páry ???
12. 3. 2021 22:24
Re: Když jsme u té ekologie
Nemá a nebude mať. Neekonomické, neekologické. Aj tieto dva dôvody sú až až.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 11:19
Re: Nemám
Nemusím, smát se ti dovedu i bez toho. ;-)
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 09:58
Re: Nemám
Přidej se k němu, zjevně jste oba shodně intelektuálně nenadaní.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 09:11
Re: Nemám
Romčo, jestli ti to nedošlo, tak se prostě zastřel.