Srovnávací testy
Za mě ta Kia není moc hezká zvenku a zevnitř nemá tak hodnotný interiér. Ačkoliv ten šíleně tlustý středový panel u Hyundaie je až moc - ten patří do vyšší cenové třídy, širšího auta a s menším počtem podstatně kvalitnějších tlačítek. Nemám nic proti značce Kia (ačkoliv pokud vím tak je stejně pod Hyundaiem), ale Hyundai Kona se mi líbila vždy víc, ačkoliv je menší - Jenže teď to podělal ten facelift taky 😁 Nějaké hezčí praktické elektroauto za rozumnou cenu ? 😁 ( Ne I-pace, e-tron nebo mach-e 😁 )
Zabudli ste porovnať náklady na 1 km. U vodíku cena spomenutá je, pru elektrine sa píše už len o dojazde.
I kdyby průměrná spotřeba byla kolem 20 kWh/100 km (což bude spíše nižší), tak je to při průměrných cenách v ČR koruna za kilometr. To je pro vodík v podstatě debakl. Když vezmu v úvahu, že není problém mít tarify s cenou kolem 2,50 Kč/kWh, je ta cena ještě o hodně nižší. Samozřejmě za předpokladu, že dobíjíš jen doma. Jak se do toho začnou počítat ceny na veřejných stanicích, je to trošku matematické peklo...
zaznamenal pronikavý vývoj ve století 20. Celkem úspěšně pomáhal doletět na Měsíc. A tím to milé děti prozatím končí. Dál už jen křeč, marné pokusy, dotace a politika.
Oproti EV má samozřejmě mnoho výhod, jako je tříminutové tankování na jediné neveřejné stanici (v roce 2030 až 5 veřejných 😁 ), další pak cena vodíku a tou největší, že se přes 95% vyrábí z fosilních paliv, Putin tak dál může pokračovat ve svém carování a dálný východ se stavěním ještě větších mrakodrapů. Dále je tu skvělý poměr efektivity, kdy pro výrobu vodíku elektrolýzou je potřeba pouhých 60kWh a 9l vody na jeden kilogram, to jestli máme dost podzemní vody, ze které namísto pití a zavlažování, budeme "tankovat", takže opět nulová soběstačnost.
nic proti tlačítkům, ale to, co provedli konstruktéři Hyundaie, to je tedy šílený úlet. A ještě ke všemu ten panel vypadá jako špatně namontovaný kvůli tvaru palubní desky.
Jinak tedy... 120 kW (a ještě ne trvale dostupných, protože článek dává jen 95 kW) na téměř dvoutunové Nexo je fakt dost málo. Prostě... vodík opravdu ne.
Jinak tedy... 120 kW (a ještě ne trvale dostupných, protože článek dává jen 95 kW) na téměř dvoutunové Nexo je fakt dost málo. Prostě... vodík opravdu ne.
A proč mne tedy minusuješ ty tupče když si myslíš totéž?
Romčo, jestli ti to nedošlo, tak se prostě zastřel.
ty bys nám také nechyběl
Roztrhni si hubu hákem.
a nebylo by lepsi Nexo srovnavat s podobne velkym SUV za podobnej peniz? aby se ukazalo jaka blbost prozatim a asi i do budoucna vodik je?
nevim treba se Skodou Enyaq ci VW ID4, nebo s prichazejicim Ioniq5 pokud chcete zustat verni Hyundai koncernu
prijde me ze jedinou vyhodou vodiku je aktualne rychlost cerpani pokud je ta moznost a teoreticky dojezd na jedno cerpani, vsechny ostatni parametry vychazi u vodiku hur
nevim treba se Skodou Enyaq ci VW ID4, nebo s prichazejicim Ioniq5 pokud chcete zustat verni Hyundai koncernu
prijde me ze jedinou vyhodou vodiku je aktualne rychlost cerpani pokud je ta moznost a teoreticky dojezd na jedno cerpani, vsechny ostatni parametry vychazi u vodiku hur
...úplně jiným směrem, než na auta (která za poslední půlstoletí snížila své emise jedovatých látek o cca 98 😖!
https😐/www.autoforum.cz/…aut-za-cely-rok/
https😐/www.autoforum.cz/…aut-za-cely-rok/
Vodik nema v nasich podminkach s ekologii nic spolecneho.
Treba v Ostrave se bude vyrabet z uhelnych plynu.
:no😒br />
Vodik ma smysl nekde u vetrnych nebo solarnich farem.
Ale i tam je napovazenou, zda pouzit 3x vic energie pro stejny dojezd na vyrobu vodiku namisto primeho nabiti baterie elektromobilu.
Fotovoltaika tam kde je v zimě -10-20 a do 11 mlha a ve 4 tma.
Ale začne foukat i víc svítit , poručíme větru a dešti. to už tu bylo jednou, Trofim Lysenko a Mičurinci maj radost, následníci stále jsou 😄 😄 😄