Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 540d xDrive Touring – Modernizovaný etalon opět zazářil

Mnichovská automobilka ohlásila v květnu minulého roku modernizaci své pětkové řady, kterou jsme si mohli poprvé vyzkoušet za volantem modelu s označením 540d xDrive Touring. A opět to byla parádní jízda.
Zpět na článek
27. 2. 2021 19:19
27. 2. 2021 19:24
27. 2. 2021 19:52
27. 2. 2021 20:27
27. 2. 2021 22:49
27. 2. 2021 20:37
27. 2. 2021 23:49
2. 3. 2021 14:03
28. 2. 2021 09:17
28. 2. 2021 09:40
27. 2. 2021 22:44
27. 2. 2021 22:56
27. 2. 2021 23:39
27. 2. 2021 23:59
1. 3. 2021 08:26
28. 2. 2021 19:06
28. 2. 2021 21:06
28. 2. 2021 21:30
28. 2. 2021 21:48
1. 3. 2021 12:45
1. 3. 2021 09:51
1. 3. 2021 07:20
2. 3. 2021 18:45
1. 3. 2021 08:39
1. 3. 2021 08:47
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2021 19:19
No to je test
jako když máš k dispozici jen reklamní leták.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dylan McKay
27. 2. 2021 20:24
Re: No to je test
Přesně tak. Strašný.
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2021 19:22
Bravo Diesel, bravo BMW.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
27. 2. 2021 20:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2021 19:24
Formule e
To mě pobavilo, mají certifikat o nulové uhlíkovosti. To je jako když žereš po tmě, abys nepřibral. Nabíjení centrálama jim nevadí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wakantanka
27. 2. 2021 19:37
Tak rozmýšľam
za koľko by jazdilo rovnaké auto s rovnakým motorom pri rovnakých podmienkach. Mne ten mild hybrid pri 350 koňovom aute s preplňovaným motorom nedáva reálne žiadny zmysel. Pochopil by som jeho nasadenie v malom ľahkom aute s atmosférou, kde by trochu pomohol pri rozbiehaní či v kopci, ale tu je tých "až 8 kW" proste to isté ako keď blcha štipne slona.
Rozbalit vlákno
3
27. 2. 2021 20:36
Re: Tak rozmýšľam
reálná úspora MHEV je téměř nulová, zato to přidáván v některých případech 150kg..
Avatar - lyon667
27. 2. 2021 21:56
Re: Tak rozmýšľam
Emisní obezlička pro úředníky, jako vždy.
28. 2. 2021 09:08
Re: Tak rozmýšľam
Tiež by ma to zaujímalo. :yes:
Niektoré redakcie majú svoju štandardnú trasu a zverejňujú spotrebu na takejto trase v rámci rýchlostných limitov. Uvítal by som to aj v rámci auto.cz. A reálne porovnanie čo prinášajú tieto nové H technológie by bolo úplne super.
Auto.cz mám veľmi rád, ale vyčítať z dvoch viet ako kto s autom blbol, alebo jazdil normálne nie je možné.

Niekto napíše, že kto má takéto auto spotrebu nerieši. Ja som mal 540i a riešil som to. Paradoxne aj kvôli ekológii. Chcel som však mať aj bezpečné auto (čo znamená aj zrýchlenie). Moja priemerná spotreba bola tuším 7,57 l/100 km po 65 000 km. (Väčsinou diaľnica a okresky).
27. 2. 2021 19:39
bago a spotreba
Bago vzdycky umelo spotrebu, jak u nafty tak benzinu. Ocekaval bych u moderniho motoru v nafte 5 litru. Ja vim, big motor, sportovni jizda atd... ale tohle je test a melo se otestovat kolik jezdim v klidu, kolik svizne a kolik sportovne. Takhle predejdete spekulacim. Proste otestovat auto a u nafty pocitam ze zajemce chce naftu i z duvodu spotreby. Napsat jezdil sem za 8 mu nic nerekne. Ale sorry ja sem jen Bych a nebudu to kupovat tak zas drzim pysk.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
27. 2. 2021 19:42
Re: bago a spotreba
Máš to tam napsaný - v klidu za sedm, a přes deset se nedostal. A stejně to nic nevypovídá o tom, za kolik bys na tvých trasách, tvým stylem jízdy jezdil ty.
Avatar - Ada je zase tady
27. 2. 2021 21:10
Re: bago a spotreba
Spotřeba je logicky větší, když to tahá ten zbytečný hybrid. :no:
5. 3. 2021 08:05
Re: bago a spotreba
To by asi platilo, kdyby ten "zbytečný hybrid" neumožňoval rekuperaci ne?
Pokud člověk jezdí ve městě, kde hodně brzdí a rozjíždí se, tak to vliv na spotřebu určitě mít bude. Na dálnici asi moc ne...
Avatar - Machýrek
27. 2. 2021 19:41
Stop Start nelze vypnout
Jako že to vůbec nejde vypnout?
No tvl :no:
Rozbalit vlákno
6
27. 2. 2021 21:36
Re: Stop Start nelze vypnout
... tak mám za to že to je tak u všech mild-hybridů ne? prostě už si to s tou energií hospodaří po svém a hotovo....
Avatar - Machýrek
27. 2. 2021 21:46
Re: Stop Start nelze vypnout
Třeba v AMG E53 to vypnout jde, ale s jinym mild-hybridem jsem nejel a takovej přehled zas nemám.
Avatar - lyon667
27. 2. 2021 22:17
Re: Stop Start nelze vypnout
Dá se vypnout v jednotce přes Bimmercode aplikaci. S OBDLink CX adaptérem by to mělo platit i pro všechny podporované řady MY2021.
Avatar - Machýrek
27. 2. 2021 22:24
Re: Stop Start nelze vypnout
No to jo, tim vypneš kde co :yes:
27. 2. 2021 22:46
Re: Stop Start nelze vypnout
Je rok 2021 a mild-hybridná technológia v prémiových autách je už tak dobre spravená, že nejaké vypínanie motora ani len nepostrehneš. Ale jasné, diskusné stereotypy sú mocné.
28. 2. 2021 09:48
Re: Stop Start nelze vypnout
.... můžu mluvit jen za svého Supa iV, ten vypíná motor co chvíli, a opravdu to nepoznám a je mi to dokonale jedno....
Avatar - _Karel_
27. 2. 2021 19:52
Budíky
Jediný, co mě děsně irituje, jsou ty potroublý budíky. Stupidní samoúčelná kravina.
Jinak velice elegantní auto, žádný kudrlinky, paráda :yes:
A abych přinesl trochu dříví do lesa - pětimetrový dvoutunový koráb s dynamikou sporťáku a spotřebou hatchbacku :yes:
Rozbalit vlákno
8
27. 2. 2021 20:27
Re: Budíky
zaujimave, ze uz par rokov sa stazuju novinari aj majitelia, pisalo sa viac krat o pripravovanom upgrade a bmw stale nevidi a nepocuje. tusim v nejakom novom bmw/nepamatam si v ktorom/ nahradili otackomer za ala rolls royce ukazovatel vykonu v realnom case :'-(
27. 2. 2021 22:49
Re: Budíky
Áno. Zjavne si spočítali, že predčasne meniť tie budíky by bolo drahé. Snáď sa to už čoskoro zmení.
27. 2. 2021 20:37
Re: Budíky
Hele nejsem toho zastáncem, ale zvyknul jsem si a nakonec mi to vůbec nevadí. Po 4 letech s VW virtual kokpitem nepociťuju, že by mi to u BMW nějak vadilo. Až na jedinou vyjímku a tou je ta příšerná černobílá navigace mezi budíkama...
27. 2. 2021 23:49
Re: Budíky
Osobně mi to taky moc nevadí. Mám v 5er před faceliftem plně digitální kruhové budíky a v zásadě jsem nepochopil k čemu ten displej je, protože neumí nic zobrazit. Nekecám, že základní Passat s malým displejem mezi budíky toho umí víc. Takže já to vidím pragmaticky a spíš oceňuju že se tam dá aspoň něco zobrazit.
2. 3. 2021 14:03
Re: Budíky
Zlatý HUD :) Ten je zase z říše snů, včetně promítání navigae
28. 2. 2021 09:17
Re: Budíky
Je to úplne v pohode :-! .
Vôbec mi tá grafika BMW nevadí, práve naopak. Menej je niekedy viac. Je to decentné a nepoznám majiteľa BMW, ktorému by vadila.

Keď som niekedy dávno presadol z Octavie a Mondea do Subaru, bol som prekvapený, že sa tam nič nedá nastaviť. Po čase som bol za to rád, sústredil som sa na iné veci :)
Avatar - _Karel_
28. 2. 2021 09:40
Re: Budíky
"Méně je někdy více" - naprosto souhlasím. Ale nepochybně to platí pro kulatý budík. Nedefinovatelný šišoid rozhodně není "méně".
Avatar - Mokrous
27. 2. 2021 19:58
A zase ta tabulka technických dat...
Milá redakce, dočkáme se alespoň 1x v roce správně opsaných údajů???
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
27. 2. 2021 20:18
Re: A zase ta tabulka technických dat...
Zdá se ti snad nádrž na 660l nepravděpodobně velká?
Avatar - Mokrous
27. 2. 2021 20:56
Re: A zase ta tabulka technických dat...
:D Ne, to mi přišlo tak akorát :D , ale ta šířka a hmotnost a další...
Avatar - Ozzman
27. 2. 2021 21:17
Re: A zase ta tabulka technických dat...
Konečně auto, které nemusíš tak čtvrt roku tankovat! :D
Avatar - speedfred
27. 2. 2021 21:54
Re: A zase ta tabulka technických dat...
:-[] :-[] :-[] :yes:
1. 3. 2021 07:38
Re: A zase ta tabulka technických dat...
Konečně auto, které je schopno při troše snahy ujet na nádrž 10tkm! :yes:
27. 2. 2021 21:56
Re: A zase ta tabulka technických dat...
Mne chybi v technickych udajich (obecne) prevodovka. Alespon pocet rychlostnich stupnu by se sluselo uvest.
Avatar - lyon667
27. 2. 2021 22:18
Re: A zase ta tabulka technických dat...
U podélně uložených non-M motorů je to vždy osmikvalt ZF.
28. 2. 2021 07:17
Re: A zase ta tabulka technických dat...
Ja to vim, ty taky. O to ale vubec nejde.
Treba u testu skodovky to casto neni ani uvedene v textu. A ja si pak dohledavam, jestli to ma 6 nebo 7 rychlosti.

Ja taky vim, ze je to 6-i valec a uvedene to je.

Zakladni techicke udaje by proste bylo fajn mit v tabulce pod textem. A pokud mozno spravne...
27. 2. 2021 20:06
Vypínání motoru :-(
Vypínání motoru během jízdy, které nelze deaktivovat, je neakceptovatelné. Doufám, že negativní reakce zákazníků, k něčemu budou...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ada je zase tady
27. 2. 2021 21:07
Re: Vypínání motoru :-(
Pro mne stejně neakceptovatelné je chybějící manuální převodovka. A hybrid ať si strčí za klobouk. Naopak bych uvítal ruční brzdu - třeba i za příplatek.
27. 2. 2021 21:38
Re: Vypínání motoru :-(
reálným zákazníkům to bude úplně u ***e.... ani nebudou většinou vědět, že to tam mají.... prostě pojedou a nechají auto ať udělá, co uzná za vhodné.... mimochodem to samé je ta elektronická ruční brzda....
Avatar - _Karel_
27. 2. 2021 22:31
Re: Vypínání motoru :-(
Já bych teda asi nechtěl, aby se mi při 130kmh vypnul motor.
27. 2. 2021 22:52
Re: Vypínání motoru :-(
Koho dnes zaujíma čo ty chceš. :) Ale teda vyskúšal som si to v Octavke a funguje to parádne.
28. 2. 2021 09:50
Re: Vypínání motoru :-(
už jsem psal výše, pokud to dobře funguje, v čem je problém? kromě spadlého otáčkoměru to nepoznáš.... pokud je opětovné nastartování bleskurychlé, v čem je problém?
1. 3. 2021 13:14
Re: Vypínání motoru :-(
Problém je v tom, že že systém klidně vypne motor bezprostředně po plné zátěži. Žádné dochlazování, brutální stop. Tohle není pro spalovací motor dobrý způsob zacházení. Předpokládám, že stejně jako u běžného start-stopu, systém nepracuje s teplotou oleje, prostě motor vypne a je to.
1. 3. 2021 18:55
Re: Vypínání motoru :-(
Kazdy slusnejsi auto si termomanagement resi samo, vcetne dochlazovani elektricky pohanenejma pumpama, staci chcipnout motor behem regenerace dpf nebo po delsi palbe po dalnici, a uslysis to sam... a uplne studenej motor to taky nechcipne (ale zacne to chcipat pomerne brzy, na deuhou stranu moderni povrchovy upravy valcu a moderni oleje jsou taky jina kategorie nez mineralni 15W40).
2. 3. 2021 12:44
Re: Vypínání motoru :-(
Řidiči, co mají rádi svá auta, včetně těch moderních, i dnes poctivě dochlazují. Stačí se zajet podívat na jakýkoli okruh při volných jízdách, i nové emtrojky nikdo nevypíná bezprostředně po velké zátěži. Bez ohledu na to, že moderní motory mají třeba vodou chlazené turbo...
Ale chápu, že jsou lidé, kterým tohle nic neříká a vnímají auto podobně jako pračku.
4. 3. 2021 07:54
Re: Vypínání motoru :-(
Picovina. To si myslis, ze ti konstruktéři východili zvláštní školu jako ty?
2. 3. 2021 14:05
Re: Vypínání motoru :-(
Tak to není pravda... když jsem kupoval svoji 5er, tak mi prodejce říkal, že mám štěstí, že jsem to stihl, protože mu lidi ruší kvůli S/S objednávky na po FL a hledají radši mladé ojetiny, jiný model nebo jdou jinam...dokud to jde
27. 2. 2021 23:46
Re: Vypínání motoru :-(
Jenže je problém co s tím jako zákazník uděláš? Mně se to taky nelíbí, ale nic podobně rychlého a komfortního nikdo nedělá. Prostě chceš 5er - protože je skvělá - a tak jsi nucený to kousnout a tržně se to pak neprojeví...
1. 3. 2021 13:44
Re: Vypínání motoru :-(
Zatím je řešení, jak psal někdo výše, koupit místo BMW Mercedes, ten umožňuje tuhle funkci zatím deaktivovat...
27. 2. 2021 21:42
Řidičské velké kombi
.... dělá to ještě někdo kromě BMW....? 5er by mi slušela nejvíc, možná bych se s rodinou vešel i do 3er.... dál už nevím.... V Mercedesu a Audi si asi svižnou jízdu moc neužiju, mainstream je asi úplně out, houpavý Superb může mít pneu z formule a stejně to bude o ničem.... Možná nějaká sport-packetová Insignia? Dál mě nic nenapadá.... přijde mi že třeba Alfa Stelvio bude jezdit líp než obyčejné kombíky, ač je to SUV.... za 2-3 roky to budu řešit a těch použitelných aut jen ubývá.... :'-( Přitom třeba s tím Mondeem minulé generace jsem byl co se podvozku a pocitu z řízení týče zcela spokojený....

každopádně tahle 5er se mi fakt líbí.... asi bych ani nepotřeboval tolik koní a určitě ne tolik výbavy.... prostě jen aby to na těch služebkách hezky odsejpalo a člověk si užil projíždění zatáček :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
27. 2. 2021 21:58
Re: Řidičské velké kombi
Prémiovky jezdí dobře všechny. I Éčko... a svým způsobem i A6 (třeba ten allroad co byl na letišti byl hodně efektivní).

Insignia je limuzína. Jezdí krásně, kultivovaně, umí být přiměřeně rychlá... ale sportovní auto to úplně není (mám teda tu původní 2.0T 4x4 co už se nedělá).

Osobně... pokud bych měl prioritu sportovní svezení u rodinného kombíku, šel bych zkusit Cupru ST, Focus ST Combi a Octavii RS Combi. A při větším budgetu samozřejmě 340i combi.
28. 2. 2021 09:53
Re: Řidičské velké kombi
nehledám až tak úplně sportovnost, spíš agilitu.... tzn. auto které se moc nenaklání, nehoupe, má ostřejší řízení a je vyvážené tak, že při rychlejší jízdě nemáš pocit, že mu to nechutná.... a zároveň nesmí být tvrdé a uskákané, to fakt ne.... nevím jak to jinak popsat.... :-) Driftovat ani jezdit 230 to fakt nemusí umět....

Jo a délka min. 4,8, prostě velký koráb s velkým kufrem, bo jsme v rodině všichni celkem vysocí a taháme občas dost krámů.... :-)

No uvidím, až přijde čas, snad bude ještě co kupovat....
Avatar - Midlosek
28. 2. 2021 10:36
Re: Řidičské velké kombi
Je to peklo a bude to už jen horší. Brzy bude v nabídce jen SUV plné baterek, těžké, neekologické, drahé a především nezábavné. Možná půjde ještě chvíli koupit nějakou naftu bez baterek, ale to není nic pro mě.
Chtěl jsem Insignii GSI Line, ale potom zjistíš že nemůžeš mít třeba vyhřívané zadní sedačky, že nástup na zadní místa není úplně ideální (liftback) a podobně. Je ale poslední svého druhu, tedy GM.
Mám nepříjemný pocit, že moje stávající Mondeo mi bude asi dost chybět.
Avatar - Emel
28. 2. 2021 11:01
Re: Řidičské velké kombi
Tak to nehledáš sportovnost a Insi by se to mohla líbit.
Avatar - white label
28. 2. 2021 11:18
Re: Řidičské velké kombi
A co GR variant?
Avatar - Emel
28. 2. 2021 14:02
Re: Řidičské velké kombi
Teoreticky taky... ale zatím se neprodává pokud vím... a nebude v manuálu, takže pro mě osobně asi ne.
27. 2. 2021 22:55
Re: Řidičské velké kombi
Záleží, aké máš nároky. Ja som si zákruty užil počas služobky aj s novou Corollou Touring Sports. Ten podvozok sa im podaril. :yes:
27. 2. 2021 23:43
Re: Řidičské velké kombi
Tato kategorie obecně je nejuniverzálnější druh bez nějakých velkých handicapů. Mimo prémii bych zmínil Arteon Shooting Brake. Každopádně 5er v M paketu se silnějším motorem je super a s xdrive neuvěřitelně efektivní. A i ten xdrive umí jezdit bokem když na to přijde :)
28. 2. 2021 09:54
Re: Řidičské velké kombi
.... ano Aerton tam určitě patří a jak píšeš, souhlasím, že tahle auta obecně nemají nějaké slabé stránky.... proto je mám rád, že.... :-) nechci 4x4, nechci cross-karoserii, prostě agilní, bezpečný kombík, jak píšu Emelovi výše....
2. 3. 2021 16:33
Re: Řidičské velké kombi
Čus,

přesně vím, že chceš 5er Touring. Je to boží auto. Mrkni na moji recenzi (https://moje.auto.cz/…1/bramborak.html), je to sice verze 2019 (před facelift), ale těch rozdílů moc není. Mám tam Racechip a k 540d to má dost blízko. Na to co potřebuješ a chceš moc lepších aut není. Přešel jsem ze superba, měl jsem mondeo a celá ta story je v té recenzi poměrně detailně. Dej si tam 19" kola a bude to parádně pohodlné na dlouhé cesty a když se chceš svézt tak to jede jak kráva a chce se mu i blbnout, ikdyž je to kus auta :-)

Good luck s výběrem!
27. 2. 2021 22:44
Nádrž
No v dnešní době zmenšování nádrží musím nádrž na 660 litrů ocenit .....
Rozbalit vlákno
2
27. 2. 2021 22:56
Re: Nádrž
Neviem, či to bol dobrý nápad takto prehodiť. Dosť zle sa cpe batožina cez to hrdlo nádrže.
27. 2. 2021 23:39
Re: Nádrž
:D a že není v mínusech malý vstupní otvor :D
27. 2. 2021 23:58
Nejhezčí Bavorák
Pětka je parádní, dokonalá velikost, nestárnoucí design, krásný interiér a skvěle jezdí. Já bych vzali 540i, rozdíl ve spotřebě se dá přežít a zvuk dodá autu šťávu. :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2021 23:59
Prostornost
Tato 5er je super, facelift nic nepokazil, takže určitě palec nahoru :yes: Teda až na MHEV, dráždí mě nová 540i...

Nicméně já osobně bych "prostornost" dal spíše do mínusů. Protože na 5m délky to auto určitě prostorné není a je to důvod proč lidi přechází na SUV (X5 a X7) nebo k méně sportovním modelům. Kufr je mělký a jsem schopný ho zaplnit po roletku i jen ve dvou lidech. BMW si to uvědomuje a umí vyrolovat "zabudovanou" síť ke stropu za zadními sedadly, takže není problém využít po střechu, což je dobré řešení :yes:

Prostornost je daň za architekturu a skvělou jízdní techniku. Za mě v pořádku, jenom když jsem měl o 20cm kratšího Passata, tak jsem tam narval mnohem víc věcí a tady v testu je to mezi plusy.
Rozbalit vlákno
7
28. 2. 2021 10:05
Re: Prostornost
Na zaplnění ve dvou lidech, to je dovolená s paraglaidem nebo paddle boardem ne ? Ne že bych občas nepotřeboval větší kufr, než má krátkej Focus, kompaktní kombík bach asi užil ale zas když jsem měl půjčený Mondeo (lift), mel jsem pocit, že to snad nemůžu ani využít pokud se nebudu stěhovat (jo jsem svobodnej a nemám děti) :)
28. 2. 2021 10:45
Re: Prostornost
Mondeo stejně jako Passat mají ten kufr ale reálně větší ačkoliv litrově to má vycházet podobně. Hlavně hloubka po roletku je snad o 10cm nižší. Takže reálně tam dáš jednu věc a na ní ti po roletku zbyde nevyužitelný nízký prostor. Jak jsem psal, řešení je roletku stáhnout a vytáhnout síť. Samozřejmě prostor to je dostatečný, jenom o třídu menší auta ho mají více.

Když už jsme v detailu. Celková výška kufru po střechu má sníženou využitelnost o mechanismus otevírání zadního okna. To je taky velmi praktická věc. Ale opět na úkor standardních vnitřních rozměrů.

A v druhé řadě sedadel je toho prostoru taky méně oproti střední třídě. Je teda i pravda, že 5er má dlouhé sedáky, takže opticky to vypadá hůř než reálně je.

Nekritizuji to, vím proč to je, ale zaráží mě jak někdo může dát do plusů prostornost.
1. 3. 2021 05:48
Re: Prostornost
Souhlas. "Prostornost" u pětky se dá přežít, ale rozhodně to není plus. Má fakt málo místa vzadu pro nohy. Pro mě je to docela důležitý, protože mám dvě děti a obě už mají nebo brzo budou mít delší nohy než já. :-) A jestli máte od vyšší střední třídy nějaká očekávání, jako že by to mohlo být pohodlné pro rodinu na delší cesty, tak to teda ne. Velikostí je to jako economy v letadle.

Tohle je podle mě celkově problém prémiové vyšší střední. Teda aspoň MB a BMW. Na audi jsem nikdy nekoukal. Přesně píšeš, že je to daň za architekturu... Ale v praxi je to tak, že pětka u mě končí otevřením zadních dveří na "saloonu"...
Avatar - Dinar
1. 3. 2021 08:26
Re: Prostornost
Z tohoto důvodu, málo místa na nohy vzadu, mám 5er vždy v sedanu, protože jako rodinné auto se pětka nedala používat v žádné generaci a kufr sedanu je dostatečně velký pro cokoliv mimo rodinného cestování. Takže já sedan, pro rodinu suv, naštěstí manželka se v suv zhlédla, tak ho má dobrovolně. Co se místa na nohy týká, tak mezi suv vyšší střední je na tom aktuálně nejlépe gle, tam je to vzadu skutečně i pro dlouhány bez ohledu na to, jak vysoký člověk sedí vpředu.
2. 3. 2021 14:10
Re: Prostornost
Já ti nevím, mám sedan a je to super rodinné auto (2 děti). Je teda fakt, že dokud byl kočárek, tak bych si to koupit nemohl, ale už jsme skoro 2 roky bez :D
Za mě super auto, které umí být repre, zážitkové i rodinné a ani kombi nepotřebuju. Stejně máš určitě doma minimálně jedno další, které se dá na převoz štaflí nebo sekačky použít, ne?
Avatar - white label
2. 3. 2021 16:38
Re: Prostornost
Záleží na tom kolik měříš a jak velké máš ty dvě děti.
3. 3. 2021 08:52
Re: Prostornost
Tak já mám pěkných 190/105 :) Manželka má 180 a děti jsou zatím malé, nicméně není problém jet ve 4 dospělých. Uvnitř problém není. Ono se zdá, že není moc místa mezi koncem zadního sedáku a opěradla předního sedadla, ale ten zadní sedák je opravdu hodně dlouhý, takže to dost zkresluje. Uznávám, v superbu je uvnitř více místa, ale na 99% času je to zbytečné
Avatar - Oscar_Romero
28. 2. 2021 10:40
start stop a ynteligentní domrvení pardon dobíjení
Už i EU verze přešla na systém, kdy se šikanovaný akumulátor mění společně s olejem jako v USA? Jak ekologické. :no:
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2021 10:55
Ani extrémně...
...nezajímavá kombinace nudných kol a stříbrné barvy nesebrala hezkému kombíku přirozený šmrnc.
Spolu s 40i asi nejlepší kombinace cena/výkon.
Jak je na spotřebě vidět, nesmyslná aplikace mildhybridní technologie žádný vliv na spotřebu nemá. Zcela jistě bude mít vliv na spotřebu jednotlivých částí pohonného ústrojí.
Za mě 5er po FL :yes:
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2021 18:35
Re: Ani extrémně...
Ona v reálu ta barva s black paketem a M paketem bude vypadat dobře, ty kola jsou asi zimáky, nějaké antracity by to hodně zvedly.
40i je raketa, jak musí jet 50i...
Btw., třeba jak se nedávno kuchaly filtry, tak se budou kuchat mild hybridy..:-)
Avatar - white label
28. 2. 2021 19:06
5er
Když 5er tak sedan, ten vypadá o parník líp...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - speedfred
28. 2. 2021 21:06
Re: 5er
tak tak vedúci, sedan vyzerá perfekt :yes: :yes:
28. 2. 2021 21:30
Re: 5er
Jenze kterej sedan neni hezci nez kombik..ted jsem si porovnaval superb a sedan je uplne jinej svet:))
Avatar - speedfred
28. 2. 2021 21:48
Re: 5er
Tak Sup nemá v tejto gen. sedan a ja osobne by som tam radšej bral kombík.
1. 3. 2021 09:51
Re: 5er
např. A6 bych chtěl vždycky raději jako kombík.
1. 3. 2021 07:20
Re: 5er
Ano, u 5er nebo E vypadá vždy líp sedan, u A6 je to naopak kombík.
2. 3. 2021 18:45
Re: 5er
Mně se v této generaci kombi líbí více, sedan mánhlavně před fl ten zadek jakoby ošizený, zkrácený, nesebevědomý. Generické světla. Můj názor, 3 a 7 na to netrpí, tam je v mých očích vše v pořádku.
Avatar - Dinar
1. 3. 2021 08:39
5er face
Mildhibridní 5er budu mít až v květnu, takže zatím dám na testy, jsem opravdu zvědav, jestli těch dvěstě kilo, které teď tahá navíc, k něčemu bude, tedy k něčemu jinému než papírové ekologii.
Přesto, pětka se mi momentálně jeví jako ve třídě jasná volba, a více než před pár lety, fl éčku moc nepomohl a ášestka je hodně kompromisní, matlačka, hnací řetězce.

Za sebe bych v dýzlové variantě viděl jako smysluplnější 530d, v této gen. má taky dvě turba jako 540d, 210kW je dostatečný výkon, je tam citelný cenový rozdíl a dýzlovější spotřeba. S těmi 250kW je sice 540d papírově silnější než 540i, ale v praxi rozdíl nula, rozdíl spotřeby max. litr, zato cenově rozdíl výraznější, jinými slovy, tady už větší smysl dává 540i. A nad tím samo 550i, podle mého nejlepší verze pětky vůbec, a to vč. M5. Každopádně poface pětka jako auto ještě s klasickou architekturou (všeho), se začíná jevit jako poslední inkarnace aut vyšší střední, jak jsme je znali, tj. koupit nejlíp dvě a jednu dát do skříně na potom. ;-)
Rozbalit vlákno
4
1. 3. 2021 08:47
Re: 5er face
Prostě defaultně vozíš stále dva metrové pořízky sebou. Jinak cenově 40i stojí proti 30d a je to jen o tom, jestli někdo využije víc naftu na dálky, nebo obětuje pár litrů navíc v benzínu.
1. 3. 2021 09:23
Re: 5er face
200kg navíc bez efektu, to je katastrofa.... :-( o kolik líp by to auto jezdilo, kdyby to s sebou nemuselo tahat.... :-(

bohužel v testovacím cyklu to nějaký rozdíl ve spotřebě udělá a je vymalováno.... ekologii hodně fandím, ale musí to dávat smysl.... a v případě aut jako je 5er se to teda totálně nepovedlo....
1. 3. 2021 09:33
Re: 5er face
Taky jsem skeptický. Tohle může sotva pomoct cukačce v koloně. Jinak původní 540ix touring má v techničáku 1.840kg, BMW https://www.bmw.cz/…ive-touring.html uvádí po FL 1.925kg, 540xd touring má 2.000kg.

Víc by ekologii prospěla úspora v těch kilech směrem dolů a můžou si ušetřit kovy a součástky elektropohonu s rekuperací :-|
1. 3. 2021 09:39
Re: 5er face
tak samozřejmě, lehké auto bude míň opotřebovávat pneu, silnice, emise budou asi stejné, ušetří se energie a materiály na výrobu baterky a těch dalších komponent....

Mimochodem, Giulia 2.0T v automatu (ještě bez MHEV blbostí): 1430kg
BMW 320i: 1570kg