Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan stále vyvíjí spalovací motory, novinka slibuje až 50% účinnost

Tradiční japonská automobilka to se spalovacími motory nechce vzdát. Její novinka slibuje až 50% termální účinnost.
Zpět na článek
Avatar - Uživatel_5340709
2. 3. 2021 15:42
Nissan by zatím pro
začátek mohl slíbit, že bude vyrábět auta. :-)
3. 3. 2021 11:29
Re: Uvidíme
A jak bys vysvětlil že na řadě míst světa je povinný podíl EV a v EU nikoli?
Avatar - Roman Horký
2. 3. 2021 15:33
A na co jim to bude
když těch získaných 10 procent zase projebou při výrobě elektřiny?
Avatar - Roman Horký
2. 3. 2021 15:39
Re: A na co jim to bude
Jsem dost chytrý a vzdělaný abych si uměl představit srovnání se sério-paralelním hybridem Toyoty, kde samotný ICE má účinnost 40 procent. A to i když je zrovna přímo spojen s koly.
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2021 15:30
To je úžasné, 50%
Které nejdou dosáhnout a pohání to elektrocentrálu.
3. 3. 2021 08:33
BTE
Ono to není až tak překvapivé. Běžné motory jsou přizpůsobeny tomu, že se musí pohybovat s širokém spektru otáček a zatížení. Čili se účinnost optimalizuje ve velké oblasti na úkor té špičkové účinnosti. U sériového hybridu, což je tento případ, lze optimalizovat motor na vysokou účinnost ve velmi úzké oblasti a v té ten motor nechat běžet.
Stejně jako jsme viděli vynikající spotřebu např. u Jazzu hybrid, tak zde lze očekávat asi ještě lepší hodnoty.
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 17:57
Re: A na co jim to bude
Bude to pořád efektivnější, než stejný systém se spalovacím motorem o účinnosti 40 %.
Zbývá otázka, zda nákladnost nepřevýší úsporu.
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 19:53
Re: Uvidíme
Nemáš pravdu. Vybral sis jednu normu, CO2. Ty ostatní ignoruješ. Povinné podíly elektrických aut v Číně ignoruješ.
Avatar - JirkaVejrazka
2. 3. 2021 18:49
Re: A na co jim to bude
Ano, je to planetova prevodovka. Muzete se hadat az do aleluja jestli to je prevodovka nebo neni, ale obecne oznaceni "planetova prevodovka" by mohlo trochu napovedet...
2. 3. 2021 15:32
Uvidíme
Byl bych samozřejmě rád, pokud by se spalovací motor dočkal technologického vylepšení, které by znatelně vylepšilo jeho parametry. Je trochu smutné, že takové zprávy se objevují ve chvíli, kdy se jeho budoucnost už neřeší, protože budoucnost je viděna v autech poháněných elektromotorem.
Avatar - Roman Horký
2. 3. 2021 15:49
Re: A na co jim to bude
Nemá. Ale nevadí, můžeš si myslet že má.
Avatar - lamal
2. 3. 2021 15:19
STARC
pekne, uvidime co prax... trochu skoda, ze to nebude motor pohanajuci kolesa, ale trebars to este zlepsi vyuzitelnost e-poweru v prospech dojazdu a moznosti vyuzit vyhody tankovania benalu
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2021 10:14
Re: To je úžasné, 50%
Pokud se započtou ztráty při konverzi, zase jen vyjde, že energeticky nejefektivnější je turbodiesel s mechanickym přenosem výkonu na kola... :-[]
3. 3. 2021 16:07
Re: To je úžasné, 50%
No to asi ne. Této účinnosti totiž dosahují jednak konstantními otáčkami ale hlavně přesně vyladěným zatížením. Což při přímém pohonu kol nejde vůbec udělat.
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2021 10:47
Re: BTE
Ani když ten nesmysl napíšeš stokrát, nebude to pravda.
Avatar - pradeda777
3. 3. 2021 07:07
Teď už jenom....
.....Nissan potřebuje vyvinout doplněk stravy pro EU kuchyň, který zapůsobí na mozek pánům v Bruselu a usměrní jejich myšlení.......
3. 3. 2021 13:57
Re: Uvidíme
To permanentne, len to dno je stále akosi v nedohľadne, že?
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2021 10:15
Re: A na co jim to bude
Pokud se započtou ztráty při konverzi, zase jen vyjde, že energeticky nejefektivnější je turbodiesel s mechanickym přenosem výkonu na kola... :-[]
Avatar - Roman Horký
2. 3. 2021 18:24
Re: A na co jim to bude
A víš, jaký mechanismus se skrývá pod obchodním označením e-CVT. A nebo to nevíš?
Avatar - Roman Horký
2. 3. 2021 18:23
Re: A na co jim to bude
Když reaguješ na něco co jsem vůbec nenapsal tak mi můžeš vytknout prakticky cokoli. Akorát že z toho vyjdeš trapně. Aspoň u lidí, kteří umějí číst.
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 17:59
Re: A na co jim to bude
Jenže i ta účinnost motoru u Toyoty je pouze v optimálních otáčkách a částečném zatížení, ne trvale. Ani ne průměrně.
3. 3. 2021 11:23
Jde o zvýšení účinnosti z 25 k 50 % způsobem pohonu
- zbavením trakce splalmotu a hlídáním bodu s nejlepší účinností. A tady už i dnešní spalmoty mají účinnost nad 40%.

Takový sériový hybrid potřebuje jen malý aku (pár kWh) a malou nádrž (30 litrů), aby ujel 1000 km. Vyjde lehký a s velkou mírou obestavěného prostoru - v tomhle srovnatelný s dnešními spalmobily. Spotřebou mnohem lepší.

Tohle je technická budoucnost - zbavená politiky.
Avatar - lamal
3. 3. 2021 10:13
Re: BTE
presne, motor ucinny a ukazkovo chovajuci sa v sirokom spektre otaciek nemoze mat taku ucinnost vo vsetkych rezimoch ako motor co bezi v uzkom otackovom spektre s turbom = vyssia ucinnost
3. 3. 2021 12:24
Tak pokud ten spalovací motor...
....nebude za pomocí převodovky (samozřejmě nejlépe manuální) spojen s koly, tak to pro mě prostě není auto! :-O :-( :no: :no: :no:
2. 3. 2021 19:24
Re: Uvidíme
A proč jsou v Evropě normy nejpřísnější - likvidační? Stejné to prostě není.
Avatar - lamal
2. 3. 2021 15:35
Re: A na co jim to bude
si velmi chytry romanko, vyroba elektriky bude mat dajme tomu nezmenenu ucinnost, tak tychto 10% bude v prospech uspory paliva, to dojde aj velmi priemerne uvazujucemu...
Avatar - lamal
2. 3. 2021 15:34
Re: Uvidíme
zabudol si dodat, ze v EU ... v Azii a USA to este ma dlhsiu buducnost
Avatar - lamal
2. 3. 2021 15:33
Re: To je úžasné, 50%
nie je to zavisle na tvojich nazoroch, ale dokaze to pre nie bycharov posilnit vyhody hybridneho pohonu...
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2021 15:37
Re: Tak pokud ten spalovací motor...
To není chyba Nissanu.
3. 3. 2021 14:00
Re: BTE
Zabudol si odpočítať mechanické straty pri tom mechanickom prenose. ;-)
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 19:54
Re: A na co jim to bude
Nestačí prostá matematika? Co se změnilo, že čtyřicet je více než padesát?
Avatar - JirkaVejrazka
2. 3. 2021 18:51
Re: A na co jim to bude
Neni primo propojen s koly. Primo je propojen treba u noveho hybridniho systemu Hondy.
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2021 10:47
Re: Nissan by zatím pro
Tedy efektivně zaniklou firmou? Fajn...
3. 3. 2021 09:45
Re: A na co jim to bude
pises:
"A to i když je zrovna přímo spojen s koly."
ty ses schopnej poprit, ze ses vubec narodil
Avatar - lamal
3. 3. 2021 10:01
Re: A na co jim to bude
v tomto pripade staci dodat, ze iste nema 100% ucinnost :D iste ma vacsiu ucinnost ako bezne CVT, ale ten clen, ktory pripaja motor, generator a elektromotor (power split device) je celkom vytazeny, ma svoje straty
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2021 10:18
Re: BTE
Pokud se započtou ztráty při konverzi, zase jen vyjde, že energeticky nejefektivnější je turbodiesel s mechanickym přenosem výkonu na kola...
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2021 10:16
Re: Nissan by zatím pro
Nissan by alespoň chvíli mohl být zase Nissanem a ne rendlíkovským Hnissanem
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 17:59
Re: Nissan by zatím pro
A zatím vyrábí vrtulníky nebo ponorky?
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 17:56
Re: Uvidíme
V Asii a USA je cesta elektromobility stejná jako u nás.
Avatar - lamal
2. 3. 2021 15:58
Re: A na co jim to bude
myslel som, ze tam je E-CVT, kazdopadne s Nissanom plati co pisem, preco vychadza Toyke 40% celkova a nie o 10% vyssia bude asi samotna ucinnost jej spalovaku... v EL casti nizsiu ucinnost nevidim.
Avatar - lamal
3. 3. 2021 10:30
Re: To je úžasné, 50%
len ma smolu, ze ho nechceju kvoli inym veciam... takze na diesel zabudni
3. 3. 2021 11:35
Ty ucinnosti
Jsou z říše snů..
A to platí i pro ty stávající spalováky i pro ty budoucí v reálu auto které spálí sedm litrů benzínu tím spotřebuje 62,3 kwh přitom adekvátní elektromobil spotřebuje caa 15 kwh
Takže v reálu je zatim spalovak 4x méně účinný než Ev i s jeho ztrátami (protože ani ten není 100procentni).
Avatar - lamal
2. 3. 2021 15:45
Re: A na co jim to bude
jasne a ma aj prevodovky, nevadi... plati co som pisal, pri nezmenenej ucinnosti vyroby elektriky s transportmi do a z baterii je tychto 10% uspora paliva... thats all
3. 3. 2021 16:13
Re: A na co jim to bude
Zde ale ta účinnost bude vždy (motor buď poběží v optimálním režimu a nebo bude stát).
Při přenosu přímo na kola (přes převodovku) tohoto stavu nikdy nedocílíte. Zde udávaných 40% u moderních motorů v reálu prostě nedosáhnete - právě kvůli popojíždění, proměnlivému zatížení, častému požadavku na změnu výkonu a otáček...
Takže reálně to nebude zvýšení účinnosti z 40 na 50% ale třeba z 25 na 50%. A to už se ta elektrika zatraceně vyplatí i přes její nějaké ztráty.
3. 3. 2021 10:50
Re: A na co jim to bude
Když zvýším účinnost z 40% na 50%, tak se zvýší účinnost o 10 procentních bodů, ale zároveň o 25%. Jinými slovy, a daného množství paliva vyrobím o 25% víc energie.
Avatar - JirkaVejrazka
2. 3. 2021 20:12
Re: A na co jim to bude
Staci, promin. Hledal jsem v tvuch slovech neco, co tam nebylo.
Avatar - JirkaVejrazka
2. 3. 2021 18:51
Re: A na co jim to bude
Vazne? Mas k tomu nejaky overitelny zdroj?
2. 3. 2021 15:39
Re: Uvidíme
Já jsem malý člověk z vesničky (podle mých předků prý Doudleban), světový pohled mi trochu chybí ;-\
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2021 10:08
Re: To je úžasné, 50%
Bude to de facto diesel (viz zvýšení kompresního poměru)
2. 3. 2021 17:17
Re: A na co jim to bude
to jako ze pri 2tis ot motoru to jede 250, pri 4tis 500 a pri 6tis otackach 750km/h??
ze vono to nebude tak uplne naprimo romiku ...
a ani s tou tvou chytrosti a vzdelanosti to nebude tak jak se nam tady snazis nabulikovat
ale verim, ze v osade kde bydlis budes mezi tema chytrejsima, kdyz umis psat :D