Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan stále vyvíjí spalovací motory, novinka slibuje až 50% účinnost

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 3. 2021 • 01:37
119
52
Zobrazit náhledy (119)
Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai

Tradiční japonská automobilka to se spalovacími motory nechce vzdát. Její novinka slibuje až 50% termální účinnost.

Termální účinnost spalovacích motorů, tedy schopnost převádět teplo vzniklé spalováním paliva na energii schopnou rozhýbat vůz, není zrovna oslnivá. Dlouhodobě se pohybovala okolo 30 %, přičemž moderní motory dosahují okolo 40 %.

Jednoho z nejlepších výsledků dosáhl v roce 2017 tým Mercedes-AMG se závodním motorem pro formuli 1, který dosahoval v té době téměř neuvěřitelné účinnosti okolo 50 %. Nyní však stejnou účinnost slibuje spalovací motor Nissan, což by mělo přinést i snížení spotřeby paliva až o 25 %.

Ovšem i když se jedná o motor spalovací, nejde o tradiční motor určený k rozhýbání vozidla. Nový motor je totiž součástí pohonného ústrojí s označením e-Power, které využívá spalovací motor pouze k nabíjení baterií. Samotný automobil ale následně rozhýbe jeden či více elektromotorů.

Vysoké účinnosti spalovacího motoru dosáhla automobilka úpravou a zesílením průtoku směsi paliva ve válci, zesílením zapalování a zvýšením kompresního poměru. Během testů se pak ukázalo, že motor vykazuje až 46% tepelnou účinnost. Další 4 procenta pak automobilka získala blíže nespecifikovaným způsobem, který recykluje odpadní teplo.

Trvalo nám 50 let zvýšit tepelnou účinnost konvenčních motorů z 30 na 40 procent,“ uvedl Toshihiro Hirai, starší viceprezident divize pohonných jednotek a elektromobilů v automobilce Nissan. „Ale díky systému e-Power můžeme zvýšit efektivitu na 50 % během několika let. To byl cíl pro technickou komunitu.

Související články

Témata
3. 3. 2021 16:13
Re: A na co jim to bude
Zde ale ta účinnost bude vždy (motor buď poběží v optimálním režimu a nebo bude stát).
Při přenosu přímo na kola (přes převodovku) tohoto stavu nikdy nedocílíte. Zde udávaných 40% u moderních motorů v reálu prostě nedosáhnete - právě kvůli popojíždění, proměnlivému zatížení, častému požadavku na změnu výkonu a otáček...
Takže reálně to nebude zvýšení účinnosti z 40 na 50% ale třeba z 25 na 50%. A to už se ta elektrika zatraceně vyplatí i přes její nějaké ztráty.
3. 3. 2021 16:07
Re: To je úžasné, 50%
No to asi ne. Této účinnosti totiž dosahují jednak konstantními otáčkami ale hlavně přesně vyladěným zatížením. Což při přímém pohonu kol nejde vůbec udělat.
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2021 15:37
Re: Tak pokud ten spalovací motor...
To není chyba Nissanu.
3. 3. 2021 14:00
Re: BTE
Zabudol si odpočítať mechanické straty pri tom mechanickom prenose. ;-)
3. 3. 2021 13:57
Re: Uvidíme
To permanentne, len to dno je stále akosi v nedohľadne, že?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku