Novinky

Zpět na článek

Nissan stále vyvíjí spalovací motory, novinka slibuje až 50% účinnost

52 komentářů

Avatar - lamal
lamal
pekne, uvidime co prax... trochu skoda, ze to nebude motor pohanajuci kolesa, ale trebars to este zlepsi vyuzitelnost e-poweru v prospech dojazdu a moznosti vyuzit vyhody tankovania benalu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Které nejdou dosáhnout a pohání to elektrocentrálu.
Avatar - lamal
lamal
nie je to zavisle na tvojich nazoroch, ale dokaze to pre nie bycharov posilnit vyhody hybridneho pohonu...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Bude to de facto diesel (viz zvýšení kompresního poměru)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud se započtou ztráty při konverzi, zase jen vyjde, že energeticky nejefektivnější je turbodiesel s mechanickym přenosem výkonu na kola... 😒]
Avatar - lamal
lamal
len ma smolu, ze ho nechceju kvoli inym veciam... takze na diesel zabudni
Jakub Šafanda
No to asi ne. Této účinnosti totiž dosahují jednak konstantními otáčkami ale hlavně přesně vyladěným zatížením. Což při přímém pohonu kol nejde vůbec udělat.
Xylo
Byl bych samozřejmě rád, pokud by se spalovací motor dočkal technologického vylepšení, které by znatelně vylepšilo jeho parametry. Je trochu smutné, že takové zprávy se objevují ve chvíli, kdy se jeho budoucnost už neřeší, protože budoucnost je viděna v autech poháněných elektromotorem.
Avatar - lamal
lamal
zabudol si dodat, ze v EU ... v Azii a USA to este ma dlhsiu buducnost
Xylo
Já jsem malý člověk z vesničky (podle mých předků prý Doudleban), světový pohled mi trochu chybí ;-\
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V Asii a USA je cesta elektromobility stejná jako u nás.
pogo26
A proč jsou v Evropě normy nejpřísnější - likvidační? Stejné to prostě není.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemáš pravdu. Vybral sis jednu normu, CO2. Ty ostatní ignoruješ. Povinné podíly elektrických aut v Číně ignoruješ.
frite
A jak bys vysvětlil že na řadě míst světa je povinný podíl EV a v EU nikoli?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
cesta elektromobility míří ke dnu
traveldrive
To permanentne, len to dno je stále akosi v nedohľadne, že?
Avatar - Anonym
Anonym
když těch získaných 10 procent zase projebou při výrobě elektřiny?
Avatar - lamal
lamal
si velmi chytry romanko, vyroba elektriky bude mat dajme tomu nezmenenu ucinnost, tak tychto 10% bude v prospech uspory paliva, to dojde aj velmi priemerne uvazujucemu...
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem dost chytrý a vzdělaný abych si uměl představit srovnání se sério-paralelním hybridem Toyoty, kde samotný ICE má účinnost 40 procent. A to i když je zrovna přímo spojen s koly.
Avatar - lamal
lamal
jasne a ma aj prevodovky, nevadi... plati co som pisal, pri nezmenenej ucinnosti vyroby elektriky s transportmi do a z baterii je tychto 10% uspora paliva... thats all
Avatar - Anonym
Anonym
Nemá. Ale nevadí, můžeš si myslet že má.
Avatar - lamal
lamal
myslel som, ze tam je E-CVT, kazdopadne s Nissanom plati co pisem, preco vychadza Toyke 40% celkova a nie o 10% vyssia bude asi samotna ucinnost jej spalovaku... v EL casti nizsiu ucinnost nevidim.
Avatar - Anonym
Anonym
A víš, jaký mechanismus se skrývá pod obchodním označením e-CVT. A nebo to nevíš?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ano, je to planetova prevodovka. Muzete se hadat az do aleluja jestli to je prevodovka nebo neni, ale obecne oznaceni "planetova prevodovka" by mohlo trochu napovedet...
Avatar - lamal
lamal
v tomto pripade staci dodat, ze iste nema 100% ucinnost 😁 iste ma vacsiu ucinnost ako bezne CVT, ale ten clen, ktory pripaja motor, generator a elektromotor (power split device) je celkom vytazeny, ma svoje straty
topten
to jako ze pri 2tis ot motoru to jede 250, pri 4tis 500 a pri 6tis otackach 750km/h??
ze vono to nebude tak uplne naprimo romiku ...
a ani s tou tvou chytrosti a vzdelanosti to nebude tak jak se nam tady snazis nabulikovat
ale verim, ze v osade kde bydlis budes mezi tema chytrejsima, kdyz umis psat 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Když reaguješ na něco co jsem vůbec nenapsal tak mi můžeš vytknout prakticky cokoli. Akorát že z toho vyjdeš trapně. Aspoň u lidí, kteří umějí číst.
topten
pises😒br /> "A to i když je zrovna přímo spojen s koly."
ty ses schopnej poprit, ze ses vubec narodil
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže i ta účinnost motoru u Toyoty je pouze v optimálních otáčkách a částečném zatížení, ne trvale. Ani ne průměrně.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Neni primo propojen s koly. Primo je propojen treba u noveho hybridniho systemu Hondy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bude to pořád efektivnější, než stejný systém se spalovacím motorem o účinnosti 40 %.
Zbývá otázka, zda nákladnost nepřevýší úsporu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vazne? Mas k tomu nejaky overitelny zdroj?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nestačí prostá matematika? Co se změnilo, že čtyřicet je více než padesát?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Staci, promin. Hledal jsem v tvuch slovech neco, co tam nebylo.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud se započtou ztráty při konverzi, zase jen vyjde, že energeticky nejefektivnější je turbodiesel s mechanickym přenosem výkonu na kola... 😒]
martin.blader
Když zvýším účinnost z 40% na 50%, tak se zvýší účinnost o 10 procentních bodů, ale zároveň o 25%. Jinými slovy, a daného množství paliva vyrobím o 25% víc energie.
Jakub Šafanda
Zde ale ta účinnost bude vždy (motor buď poběží v optimálním režimu a nebo bude stát).
Při přenosu přímo na kola (přes převodovku) tohoto stavu nikdy nedocílíte. Zde udávaných 40% u moderních motorů v reálu prostě nedosáhnete - právě kvůli popojíždění, proměnlivému zatížení, častému požadavku na změnu výkonu a otáček...
Takže reálně to nebude zvýšení účinnosti z 40 na 50% ale třeba z 25 na 50%. A to už se ta elektrika zatraceně vyplatí i přes její nějaké ztráty.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
začátek mohl slíbit, že bude vyrábět auta. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A zatím vyrábí vrtulníky nebo ponorky?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Minomete? 😲
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nissan by alespoň chvíli mohl být zase Nissanem a ne rendlíkovským Hnissanem
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tedy efektivně zaniklou firmou? Fajn...
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....Nissan potřebuje vyvinout doplněk stravy pro EU kuchyň, který zapůsobí na mozek pánům v Bruselu a usměrní jejich myšlení.......
martin.blader
Ono to není až tak překvapivé. Běžné motory jsou přizpůsobeny tomu, že se musí pohybovat s širokém spektru otáček a zatížení. Čili se účinnost optimalizuje ve velké oblasti na úkor té špičkové účinnosti. U sériového hybridu, což je tento případ, lze optimalizovat motor na vysokou účinnost ve velmi úzké oblasti a v té ten motor nechat běžet.
Stejně jako jsme viděli vynikající spotřebu např. u Jazzu hybrid, tak zde lze očekávat asi ještě lepší hodnoty.
Avatar - lamal
lamal
presne, motor ucinny a ukazkovo chovajuci sa v sirokom spektre otaciek nemoze mat taku ucinnost vo vsetkych rezimoch ako motor co bezi v uzkom otackovom spektre s turbom = vyssia ucinnost
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud se započtou ztráty při konverzi, zase jen vyjde, že energeticky nejefektivnější je turbodiesel s mechanickym přenosem výkonu na kola...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ani když ten nesmysl napíšeš stokrát, nebude to pravda.
traveldrive
Zabudol si odpočítať mechanické straty pri tom mechanickom prenose. 😉
starý_kluk
- zbavením trakce splalmotu a hlídáním bodu s nejlepší účinností. A tady už i dnešní spalmoty mají účinnost nad 40%.

Takový sériový hybrid potřebuje jen malý aku (pár kWh) a malou nádrž (30 litrů), aby ujel 1000 km. Vyjde lehký a s velkou mírou obestavěného prostoru - v tomhle srovnatelný s dnešními spalmobily. Spotřebou mnohem lepší.

Tohle je technická budoucnost - zbavená politiky.
frite
Jsou z říše snů..
A to platí i pro ty stávající spalováky i pro ty budoucí v reálu auto které spálí sedm litrů benzínu tím spotřebuje 62,3 kwh přitom adekvátní elektromobil spotřebuje caa 15 kwh
Takže v reálu je zatim spalovak 4x méně účinný než Ev i s jeho ztrátami (protože ani ten není 100procentni).
Arese
....nebude za pomocí převodovky (samozřejmě nejlépe manuální) spojen s koly, tak to pro mě prostě není auto! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To není chyba Nissanu.