pekne, uvidime co prax... trochu skoda, ze to nebude motor pohanajuci kolesa, ale trebars to este zlepsi vyuzitelnost e-poweru v prospech dojazdu a moznosti vyuzit vyhody tankovania benalu
No to asi ne. Této účinnosti totiž dosahují jednak konstantními otáčkami ale hlavně přesně vyladěným zatížením. Což při přímém pohonu kol nejde vůbec udělat.
Byl bych samozřejmě rád, pokud by se spalovací motor dočkal technologického vylepšení, které by znatelně vylepšilo jeho parametry. Je trochu smutné, že takové zprávy se objevují ve chvíli, kdy se jeho budoucnost už neřeší, protože budoucnost je viděna v autech poháněných elektromotorem.
si velmi chytry romanko, vyroba elektriky bude mat dajme tomu nezmenenu ucinnost, tak tychto 10% bude v prospech uspory paliva, to dojde aj velmi priemerne uvazujucemu...
Jsem dost chytrý a vzdělaný abych si uměl představit srovnání se sério-paralelním hybridem Toyoty, kde samotný ICE má účinnost 40 procent. A to i když je zrovna přímo spojen s koly.
jasne a ma aj prevodovky, nevadi... plati co som pisal, pri nezmenenej ucinnosti vyroby elektriky s transportmi do a z baterii je tychto 10% uspora paliva... thats all
myslel som, ze tam je E-CVT, kazdopadne s Nissanom plati co pisem, preco vychadza Toyke 40% celkova a nie o 10% vyssia bude asi samotna ucinnost jej spalovaku... v EL casti nizsiu ucinnost nevidim.
Ano, je to planetova prevodovka. Muzete se hadat az do aleluja jestli to je prevodovka nebo neni, ale obecne oznaceni "planetova prevodovka" by mohlo trochu napovedet...
v tomto pripade staci dodat, ze iste nema 100% ucinnost :D iste ma vacsiu ucinnost ako bezne CVT, ale ten clen, ktory pripaja motor, generator a elektromotor (power split device) je celkom vytazeny, ma svoje straty
to jako ze pri 2tis ot motoru to jede 250, pri 4tis 500 a pri 6tis otackach 750km/h??
ze vono to nebude tak uplne naprimo romiku ...
a ani s tou tvou chytrosti a vzdelanosti to nebude tak jak se nam tady snazis nabulikovat
ale verim, ze v osade kde bydlis budes mezi tema chytrejsima, kdyz umis psat :D
Když zvýším účinnost z 40% na 50%, tak se zvýší účinnost o 10 procentních bodů, ale zároveň o 25%. Jinými slovy, a daného množství paliva vyrobím o 25% víc energie.
Zde ale ta účinnost bude vždy (motor buď poběží v optimálním režimu a nebo bude stát).
Při přenosu přímo na kola (přes převodovku) tohoto stavu nikdy nedocílíte. Zde udávaných 40% u moderních motorů v reálu prostě nedosáhnete - právě kvůli popojíždění, proměnlivému zatížení, častému požadavku na změnu výkonu a otáček...
Takže reálně to nebude zvýšení účinnosti z 40 na 50% ale třeba z 25 na 50%. A to už se ta elektrika zatraceně vyplatí i přes její nějaké ztráty.
Ono to není až tak překvapivé. Běžné motory jsou přizpůsobeny tomu, že se musí pohybovat s širokém spektru otáček a zatížení. Čili se účinnost optimalizuje ve velké oblasti na úkor té špičkové účinnosti. U sériového hybridu, což je tento případ, lze optimalizovat motor na vysokou účinnost ve velmi úzké oblasti a v té ten motor nechat běžet.
Stejně jako jsme viděli vynikající spotřebu např. u Jazzu hybrid, tak zde lze očekávat asi ještě lepší hodnoty.
presne, motor ucinny a ukazkovo chovajuci sa v sirokom spektre otaciek nemoze mat taku ucinnost vo vsetkych rezimoch ako motor co bezi v uzkom otackovom spektre s turbom = vyssia ucinnost
Jde o zvýšení účinnosti z 25 k 50 % způsobem pohonu
- zbavením trakce splalmotu a hlídáním bodu s nejlepší účinností. A tady už i dnešní spalmoty mají účinnost nad 40%.
Takový sériový hybrid potřebuje jen malý aku (pár kWh) a malou nádrž (30 litrů), aby ujel 1000 km. Vyjde lehký a s velkou mírou obestavěného prostoru - v tomhle srovnatelný s dnešními spalmobily. Spotřebou mnohem lepší.
Jsou z říše snů..
A to platí i pro ty stávající spalováky i pro ty budoucí v reálu auto které spálí sedm litrů benzínu tím spotřebuje 62,3 kwh přitom adekvátní elektromobil spotřebuje caa 15 kwh
Takže v reálu je zatim spalovak 4x méně účinný než Ev i s jeho ztrátami (protože ani ten není 100procentni).