Renault Talisman vyráží do druhé poloviny svého životního cyklu s několika vylepšeními. A nově ho koupíte už jen jako kombík. A pouze se vznětovým motorem.
To je hodně individuální. Momentálně mám 3 Renaulty a letos budu kupovat čtvrtého (nejstarší Megan půjde pryč a místo něj aktuální Megane RS) a to i po zkušenosti s Talismanem. První můj Renault byl Laguna Coupé 3.0 dci od roku 2013, pak Trafic v 2018 a Talisman 2018, pak ještě ten starší Megane co půjde teď z domu. Vše naprosto spolehlivé i po větším nájezdu :yes:
Tak zaprvé, piš jako člověk, bez těch čárek se to nedá číst.
Zadruhé. Za 40 prémii nekoupíš, i ten arteon je dražší a z jeho interiéru mi fakt sanka nepadne 😉
Na webu SAUTO chybí zásadní informace o podmínkách ceny u prodejce
viz. "Sleva platí pouze v případě využití fleetové kampaně v kombinaci s financováním Opel"
mrkni na kartu toho auta přímo u prodejce https://bsauto.opeldealer.cz/…onulao/car.xhtml
Pro FO bude cena jiná... :(
Tak na Scalu slevy dávají a to i na akční model. Zřejmě nejdou její prodeje tak jak Škodovka očekávala. Superb už je něco jiného, zejména pokud jde o silnější benzín, tam jsem nedosáhl ani na 10% ;-\
Ale dostaneš slevu na auto do výroby a to i výraznou. Např. na Insignii po FL nebo Mondeo. U Insignie se dá jít dolů i z akčního ceníku (pak mluvíme o slevě z ceníkové ceny nad 20%), na Mondeo byla před vánocemi základní sleva 20%. Tolik mé informace.
Jinak minulý týden jsem poptával Superba a na dieselové verze nebyl problém dostat se až k 15% (strop pro soukromou osobu), u benzínových verzí to bylo se slevou slabší...
Viem, poznam aj skoda forum. Neobhajujem ziadnu automobilku, kazda ma nieco. Ale s Renaultom mam najvaznejsie problemy a tu sa presne ukazala ta zla povest pravdiva. Nie je to o znacke, ale o zlej povesti.
A to je přesně o čem mluvím. Na nakonfigurované auto zadané do výroby jen tak nějakou výraznou slevu nedostaneš. Jo, existují např. zaměstnanecké programy, kdy nejmenovaná banka pro své zaměstnance zprostředkuje slevu podle modelu, např. 15,5 procenta.
Když máš kliku a nevadí ti skladovka, tak se někdy nechá sehnat za rozumný peníz. Viz. např. tebou uváděný Talisman. Prostě potřebují prachy, neb salon je zavřený a neprodávají.... Ale není to pravidlo.
Češi nedokáží uvažovat ani v reálným čase, natož pak se dívat do budoucna. Covid je jasným důkazem. Normální člověk tady měsíce bije na poplach s tím, že se blíží katastrofa. Ale Babiš je jak kapitán Titanicu. Kry nás neohrozí... We are best in covid... Že je průser zjistí až se Titanic začne potápět... Což už se dávno děje. Že se té kře dalo vyhnout? ... Škoda mluvit.
Stejně tak Renault. Žít v tom, co dělal před dvaceti lety je fajn, ale nic to nevypovídá o současnosti.
Keď dokáže Passat dať cenu od 25 000 € tak prečo to nevie Renault ?On radšej urobí auto v plnke za cca. 40 000 € a zas až taký luxus to zas nie je však aj v mínusoch boli popísane nedostatky v materiáloch aj grafika atď.Veď za tie prachy mám už prémiu Mercedes C,BMW 3,Audi A 4 alebo Arteon.Treba si sadnúť do Arteonu a padne sánka nielen aký tam je priestor.Ináč asi pred troma mesiacmi bola v ponuke skladovka nové Mondeo Titanium 1.5 Ecoboost 165 k za 21 000 €.Tak to je už zaujímavá cena, bola tam zľava 8 000 €.Talisman za 21 000 € nekúpiš ani skladovku ale ten Megane sa dá kúpiť aj za 18 000 €.
Renault je nespolahlivy zase, ved uz kto nejaky posledny Renault mal, dalsi si nekupi. Aj na ten Talisman je nejaka stranka na Facebooku, kde nespokojni majitelia zdielaju skusenosti, co sa im pokazilo a co menili a co ich este trapi :-)
508 je hezká. Až na to, že to za mě zkrátka není auto střední třídy. Arteon je mířený úplně jinak (a také končí, nástupce nebude). Insignia jako auto líbí, ale asi bych to nekoupil prostě proto že to je Opel...
Aj tak, na Škodovku taká zľava, som celkom šokovaný. Ja keď som dopytoval Superb, tak to bolo max. 15% (a to na IČO, kde vraj majú byť zľavy podstatne väčšie ako pre FO).
Právě... jedničkovou Lagunou to všechno skončilo. Od jejího nahrazení uplynulo dvacet let. Dvojkové Laguny dnes na silnicích pomalu nepotkáš, trojka je taky vzácná (a taky nijak neoslnila). Latitude byl špatný nápad (vzít Samsunga a nalepit na to logo Renaultu prostě nemohlo fungovat), navíc to auto nebylo ani moc hezké. Talisman už nemá na co navázat.
Je taky otázkou, nakolik mu může brát prodeje Mégane kombi, který je pro rodinné použití dost velký a jako sedan taky nepůsobí nijak disproporčně.
sem se uklepl v čísle. zaměnil jsem na klávesnici 4 za 7. Sleva byla menší, něco kolem 24 % https://ctrlv.cz/zMEZ
tady jsem si dělal konfiguraci na tu skladovku + 5 let záruka.
+- 605 tis. ceník, kupováno za 459. tis. keš
Prostornost je průměr. 570l kufr u kombíku, vč. prostoru pro rezervu... slušný, ale nic výjimečnýho. A kabina totéž. No proč ne... stačí to.
Dvoulitrová nafta přišla, ale v topu dává stovku za 9,2s... to není nic oslnivýho. A zmizely benzíny, zmizel manuál, 4x4 tam nikdy nebyla. Technicky je to takový základ bez čehokoli navíc, bez nějaké třešničky. S torzkou vzadu a pochybným 4C.
Ve střední třídě jsou samý hezký auta. Mně se nejvíc líbí 508, Mazda 6, Insignie, Superb, Arteon (zhruba v tomhle pořadí). Talisman na velkejch kolech proč ne, ale třídní top to pro mě není, je to spíš taková "dvojka k Passatu".
To auto nevyniká vůbec v ničem... v designu, dynamice, jízdě, komfortu... s přimhouřenejma očima ten vnitřek je hezkej, jo... ale to nemůže stačit (a taky nestačí). Možná to 4C... já nejsem velkej fanda, ale to by se třeba prodávat dalo.
Nemám nic proti Renaultu.
Sám mám aktuálního Mégana.
A jsem s ním spokojen.
Jen prostě ta pověst se táhne dlouho.
Už několik lidí mi řeklo, že je Mégane hezký a že by se jim i líbil...ale ten znak na kapotě.
Stačí se podívat kolik lidí téměř onanuje nad Octavií první generace v TDI.
Pověst se rychle zkazí a dlouho trvá její náprava.
Už zase... pověst Laguny... TO jsou jen řeči odborníků z rypákova, kteří prodávají dovozový šrot z Německa. Renault dávno patří mezi nejspolehlivější. Vědí to všichni, celá Evropa. Vědí to i v Mercedesu, který využívá techniku Renault... Ale ne, hospodské kecy z rypákova jsou jasné - před 20-ti lety byl Renault nespolehlivý, tak je nespolehlivý...
To auto vypadá jako Megane zvenku.
Ještě víc vypadá jako Megane uvnitř.
Cena je téměř astronomická.
Pověst Laguna špatná.
Hezké materiály ve verzi In. Paris to nechrání.
A prodeje tomu i odpovídají.
Nevím, jestli je Talisman výtečné auto, dobré možná ano, ale výtečné...? Pouze 6° automat, pouze jeden motor (ve dvou výkonových variantách), bez víceprvku, se zoufale malou nádrží a celé to korunuje vysoká cena...
P.S. Paradoxem přitom je, že to byla dříve francouzská auta, která mívala největší nádrže napříč segmenty a teď tohle.
V pohode, ja súhlasím, že tie cenníkové ceny po facelifte sú mimo reality. Len som uvádzal, že skladovky sú cenovo inde a ak sú skladovky o toľko lacnejšie ako cenník, niečo to naznačuje o možnostiach zliav. A podľa mojich skúseností od iných značiek sa dá vyjednať niekedy aj vyššia zľava ako zverejnia pri skladovkách.
Ale ako je to aktuálne v Renaulte, netuším, nemám dôvod tam ísť a zisťovať.
Btw. tých 27% si mal na aké auto/model? Lebo to už je pekná zľava.
Chyba byly 2 přešlapy za sebou. Laguna II udělala díru do světa nejen bezpečností, ale také mizérií v podobě nespolehlivé elektroniky. Ale jinak byla hodně nadčasová.
Jenže stejně jak byla Laguna II nadčasová, tak Laguna III nepřinesla nic zásadního kromě velmi rozporuplného designu, který se srovnal až při FL.
Koukal jsem, že sleva je cca 20 procent. Je to skladovka a evidentně potřebují peníze. Mě se taky podařilo do rodiny vloni koupit skladovku se slevou 27%. To bylo začátkem léta, kdy po Covid mohli salony opět otevřít.
Já ale nemluvím o cenách skladovek !!!. Tam už můžeš mít problém např. dodělat tažný. U některých modelů to už ani nejde.
Mluvím o ceně, kdy máš 1,3 mega a chceš si auto nakonfigurovat tak, jak potřebuješ. A 90 % soukromých kupců, jen tak na nějaké slevy nedosáhne. Takže operovat s tím, že si nakonfiguruju auto za 1,3 mega a salon mi automaticky dá 20-30 procent slevy... No nevím, kde žiješ. Jak píšu, normální smrtelník na takovou slevu objednávaného auta nedosáhne.
Pro mě je podstatné to, zda má čím oslovit rámci konkurence. A to rozhodně Tallisman měl. Co kriticky chybělo byla dvoulitrová nafta, což přišlo.
Proti Superbu nebo Passatu má za mě mnohem zajímavější, příjemnější a pohodlnější interiér. A prostornost je také výborná. Jsou to podle mě dva podstatné body z pěti. Třetí bod za design je vždy subjektivní, ale za mě je to jeden z nejhezčích modelů střední třídy. Čtvrtý bod je cena, tu nechám stranou. A jediný bod, který je mírně rozporuplný, jsou jízdní vlastnosti. Vzadu prostě neměla být torzní příčka. Ale nemyslím že by to byla velká chyba, většina zákazníků vůbec neví o zadní nápravě.
Bylo to složitý.
Renault 21 byl solidní a úspěšný.
Přišla jedničková Laguna, to byla pecka. Liftback krásnej, kombík... trošku zvláštní, ale nic, co by člověk francouzské značce neodpustil. Povedenej facelift, nový motory, pohoda.
Přišla dvojková Laguna, hezká a kontroverzní... 5* NCAP, bomba dCi motory... který bohužel získaly pověst přetechnizovaných a poruchových, jako celý auto (měření tlaku, karta místo klíčku, cokoli). A to byl začátek konce.
Přišla trojková Laguna, jenže trh už na to nebyl naladěný. Nějaký marketér pak vymyslel, že změní jméno jako signál nových začátků... dopadlo to jako obvykle, nadšení se nedostalo ze zasedaček těch marketérů ven.
Nechápem o čom píšeš Ty. Dal som odkazy na tri autá, jedno 2020 predface a jasne to tam píšem, ostatné dve sú aktuálne verzie r.v. 2021. Kde si vlastne zobral tú info o záruke od 2018?!!!!!
A testovaná verzia, t.j. kombík, 139 kW a výbava Initiale Paris je tam za 999t, takže mimo je Tvoj plač, že za 1,3M môžeš mať auto XY.
Problém Talismanu je, že ve střední třídě jsou samá dobrá auta a je potřeba nějak zaujmout. Talisman šel do takového bezkonfliktního designu jako Passat... jenže nemá jeho klientelu konzervativních kupců. V jízdních disciplínách taky nevyniká... takže zbývá vypiplaný interiér a celkem slušné motory (jen nafta, jen automat). Takhle to prostě nejde.
Tallisman je výtečné auto. Ale vzhledem k tomu, co předvádí EU se vůbec nedivím, že tyhle skvělé vozy mizí z výroby.
Střední třída byla, je a vždy bude základním kamenem každé normální automobilky. Že další generace nebude? Ano, evropský autoprůmysl zabředl až po krk do (pseudo)ekologického bahna. A nejspíš se v něm utopí zcela.
Jsi trochu mimo. Proč porovnáváš ceny minulé verze a ještě k tomu ne s GrandTour ???
Ta cena aktuální verze Grandtour je fakt mimo. Pokud chci dát za auto 1,3 mega (cena auta v článku), tak mám docela na výběr jinde a nevím, co by mě přesvědčilo pro Talisman. Za cenu pod 1,3 mega máš např. SUPa 4x4 147 kw a to včetně šíbru a masáže.
Taktéž např. Insignii nebi Pašíka. A ty auta mají daleko lepší užitné parametry než Talisman.
btw: ta nabídka na SAUTO na Talisman IP .... četl jsi to vůbec ? Je tam cituji : "Vůz má spuštěnou záruku od 30. 7. 2018. a je registrovaný na naši společnost od června 2019".
Tomu se říká sleva "zadarmo". Auto, kterému běží třetím rokem tovární záruka :(:yes:
Tak takováto Insignia je hodně silným argumentem proti Talismanu - víceprvek, pořádná nádrž i automat, který bude při dálničních letech snižovat otáčky motoru. Navíc dynamické parametry Blue dCi jsou dost podobné těm v Insignii, navzdory nižšímu výkonu. Jo, nebude to mít Talisman lehké...
Ja by som napríklad naftu nikdy nebral (teda až do veľkosti strednej triedy, vyššie a do SUV už zrejme áno) a pre mňa jediným prijateľným motorom do Talismanu bol ten benzín 1,8TCe. Takže ak auto strednej triedy nemá na výber benzín, je pre mňa nekúpiteľné.
Súhlas, ak človek pohľadá nejakú predface skladovku za 800t, tak je to dobrý kauf, 200 koní a takú výbavu nedostane za tú cenu nikde inde.
Len problémik je v tom, že taká Insignia, ktorá je vo všetkých ohľadoch lepším autom, je aj fungl nová (teda faceliftovaná 2021 verzia) pod 800t, s dvojlitrovou naftou a 9°automatom: https://www.sauto.cz/…nsignia/18963138?…
Talisman Grandtour s dvoulitrovým dieselem není vůbec špatné auto (tedy až na ten tragický objem nádrže). Zvláště elegantní design, prostornost a komfortní a útulný interiér lze jen pochválit. V českých podmínkách je ale toto auto stejně odsouzeno do role exota (v záplavě Superbů a Passatů). A pro jistotu to ještě jistí současná šílená zdražovací politika Renaultu. :-(:no:
Pokiaľ sa hoci s dvomi motorizáciami trafili do potrieb a priorít väčšiny zákazníkov, nie je o čom. Prečo by mali držať v ponuke motory, ktoré nakoniec aj tak nikto nekúpi?
118 vs. 139 (i ty údaje jsou slabší vs. silnější Talisman). Base Superb má o něco lepší maximálku než base Talisman... a o desetinku lepší zrychlení než ten top Talisman.
Naco vyber? Motory to predsa ma. Mozno elektricka verzia by sa hodila, ale na to nema platformu. A pre niekoho este benzin, ale tych bude malo, ked to neponukaju.
Aj mne sa stalo, ze to tempomat vypne a je to dost otravne. Tiez je len myslim do 160. Nastastie na tempomat jazdim malokedy, vacsinou mam nohu na podlahe :-) Vlastne sa mi to stalo len ked som chcel ist "bezpecne" 130 na tempomate po dialnici a obiehal som nejake kamiony.
Celkom dobre tie tycky vydrzali, mne ich menili po ani nie 30 000 km. Pred 40 000 km stihli vymenit aj pol prevodovky a budu sa menit veci dalej :-) Ale s elektrickymi sedadlami v Scenicu som fakt problem nemal, okrem toho, ze vrzga masaz a koza je uz celkom znicena po 3 rokoch, sedadla su celkom dobre. Aj rozsah nastavenia. A ten papierovy vrzajuci pocit som zazil len v Renaulte, ziadne ine auto sa tak nevlni, nehuci a nevrzga ako by bolo z papiera.
Cca 5 rokov dozadu som chcel vymeniť Scénica za Espace ale ten ich tempomat rozhodol že to tak nebude. Adaptívny tempomat mal vtedy limit iba 140km/h a obyč 160km/h. Pri lepšej výbave bol adaptív nutnosť a nešiel prepnúť ani na obyč tempomat. :no:
Tak představa je to pěkná, ale za 23 nekoupíš ani vybavenej Megane. Mám najeto dost v IP před fl a minimálně pocit z interiéru je úplně jinde než u mondea a insignie. Samozřejmě, chybí Image a 4kolka, ale se slevou lehce přes milion je to na dnešní dobu obhajitelna cena.
Při takovém nájezdu podobné problémy vůbec neřeším...
Nicméně je smutné, když o třídu menší auto má větší nádrž. I to pitomé Clio mělo dvaapadesát litrů.
Trošku jo, ale chápu to, s Focusem tankuju za 900 - 1000 km, nádrž na 50l, u pumpy jsem tak 2x, 3x do měsíce. U auta o třídu vyššího, který by mělo bejt dálniční dostavník bych těch 1000 km na nádrž čekal tak nějak jako standard.
Já ti nevím. Ty znáš, já třeba znám....spousta jiných možných zákazníků nezná. A končí to tím, že si koupí Hyu i40 1.7 CRDi v nějaký Českej Pepík Edition za cenu Mondea 2.2 TDCI, o dost lépe vybaveného a s automatem. Protože Mondeo přece v ceníku začínalo devítkou.
PS: Jo, to je abych tak řekl vyčerpávající informace stran zavazadlového prostoru. :yes:
Jasně, zase je to fakt chvilka. To bych s otravností ročního servisu nebo STK ani nesrovnával. Ovšem pokec s místními milovníky rour od kamen, to je jiná ráce, to si klidně raději dám dvakrát ten servis. :-[]
A to já to taky chápu... samozřejmě je lepší k pumpě nemuset než muset, taky nepatřím k těm, co by na benzínku jezdili na kafe nebo si jen tak pokecat s místní tunerskou scénou. Ale patří to k těm přijatelnejm otravám.
Mně otravujou i ty roční servisní prohlídky... o STK ani nemluvě :-)
To klidně můžou být....ale tohle mě odrazuje jen se podívám na ceník. Asi by raději měli vydat rovnou akční ceník.
Pro redakci:
Základ s testovaným motorem 1.005.000 Kč (Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC Initiale Paris) TADY ASI MĚLA BÝT VÝBAVA INTENS ;-)
Testovaný vůz bez příplatků 1.215.000 Kč (Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC Initiale Paris)
Testovaný vůz s výbavou 1.299.000 Kč (Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC Initiale Paris)
Nj, já se nedivím, že to někomu vadí. Osobně jsem si už zvyknul...SSS tankuju maximálně po 500 km, koncern po 600 km. Takže ano, na pumpě jsem vlastně každej týden, jenom to jednou k nádrži mám blíž zleva a podruhý zprava. :-)
Ta stovka mne moc neva, moje auto ji má za totoznou dobu ( protože je těžké a tahá ještě 4x4 a nemá tak rychlou převodovku), ale pokud Talisman ty kW má, na dálnici ve vyšších rychlostech to znát bude oproti 110kw Superbu :). I v testu píšou, že dynamika je slušná.
Mám odzkoušeno, že do 100 mnohem rychlejší a lehčí o3 TDI 110kw nad 150 už pomalu ztrácí, protože váha přestává hrát takovou roli :) Talisman bude podobný, pokud nemá vyloženě nějaký problém s převodovkou, která řadí ne efektivně.
Jezdil jsem běžně dlouhé trasy s 45/47l nádrží a občas to prostě bylo otravné, každý týden řešit, jestli mi to ještě vyjde na oblíbenou benzínku, nebo budu muset někde zastavovat po cestě. A to se bavím o necelých 15 tisících km ročně.
Je to otázka úhlu pohledu. Samozřejmě jsou lidi zvyklí na víc, standard je 60l třeba.
Na druhou stranu... při spotřebě 6-7 máš dojezd 600-700+... to zase není žádný drama.
Pri tomto aute vidím dve zásadné chybi.Ponuka motorov a hlavne cena.Talisman vyzerá pekne ale za tú cenu mám napr.Opel Insignia GSi,Mazda 6 alebo Ford Mondeo /aby som neporovnával len s koncernom/ a to si myslím že sú lepšie autá.Podľa mňa aj vnútorný priestor na strednú triedu je v Talismane dosť priemerný.Tak toto sú aspoň podľa mňa dôvody prečo sú predaje Talismanu katastrofálne.Ináč pekné auto ale blíži sa pomaly ale isto jeho koniec.Renault ak by ho chcel naozaj predávať tak nemôže nastaviť cenu od 35 820 € ale povedzme od 23 000 € a vtedy by mal možno šancu. :no:
Také si říkám, proč to Renault takhle nastavil, když na před FL verzi byly slevy kolem 30% běžné, zejména pro výbavu IP. Trochu mi to připomíná cenovou politiku Opelu a jeho "akční ceník".
Za tu cenu si to tady snad nikdo nemůže koupit. Nechci se pouštět do debaty o slevách, ale dražší než Superb a Passat??? A to nemluvím o zůstatkové ceně francouzských aut.
Je to elegantne auto. Nemal som prilezitost v tom sediet. Do UK to nenosia a videl som horaz v Rakuskych Alpach pred hotelom. Som otacal po nom hlavu... :yes:
Po zkušenosti z Laguny Coupé jsem si za 4Control nepřiplatil (tedy ne, že by to bylo tak tragické, ale ten příplatek neodpovídal výslednému benefitu), takže 52, což je stejně na střední třídu opravdu málo (I Megane 2009, kterého máme taky doma má 65 litrů)
A Ty máš v před FL verzi nádrž 47 nebo 52 litrů? Protože pokud si dobře vzpomínám, tak ve výbavě Intens nebyl automaticky 4Control, tzn. možnost větší nádrže. I když i těch 52 litrů je na střední třídu málo...
Jo ta nádrž je hodně zlá. Od dob mého prvního auta (Hyundai S-Coupé) jsem v autě tak malou nádrž neměl. Ale tak ten diesel mi naštěstí moc nežere, mít tu benzínovou 1.6T nebo 1.8T, tak bych asi stál na benzince pořád.
Jo, to by mě taky zajímalo. Když jsem ho tenkrát v 2018 kupoval, tak to byl hlavní důvod proč jsem se rozhodnul ušetřit a jít radši do výbavy Intens s příplatky než IP. Mám tedy 181 cm, ale ty elektrické sedačky pro mě byly problém i tak. Nejen, že se zvedaly, ale i v nejnižším možném nastavení dál od volantu byly stále výše než manuálně stavitelné a člověk si pak přišel, že sedí spíše na interiéru než v něm. A já rád sedím spíše obklopen interiérem. Každopádně volby dodnes nelituju a i s těmi manuálními sedadly jsem spokojen (ač jde o ústupek) a ta polokůže (syntetická) s textilním středem mi vyhovuje více než kožené sedačky v předchozích autech (dokud ta kůže není perforovaná, tak je to peklo)
Osobně jsem po těch +-3 letech s Talismanem spokojený, nejvíce mě mrzí ústupek od robustnosti. V původní laguně coupé bylo vše mnohem bytelnější (taky s 3.0 dci vážila víc jak mnohem větší talisman). Talisman mi v některých ohledech oproti ní přijde jak z papíru (ale teda stejný pocit jsem zažíval i ve služebním Avensisu, abych to nepsal na vrub jen Talismanu). Ale každopádně až na méně odolné tyčky stabilizátoru, které jsem musel měnit už v 45k mě při nájezdu 30k ročně nikdy nic nevypeklo a řeším jen servisky....
No, mě sezení v Tali také moc nevyhovuje. Patřím do kategorie 1,7 (bez 3 cm 180). Jsem zvyklý sedět s nohama "pod sebou". Sedák mám poměrně vysoko a s opěradlem v ostrém úhlu, aby mi sedák podpíral stehna. A v tom momentě mi pravá noha nepříjemně naráží na přechod mezi tunelem a palubkou. Má to tam šílenou oblinu, jak kokpit v F1.
S automatem jezdím tak, že patu mám na podlaze a pouze přetáčím chodidlo z plynu na brzdu. A když jedu na tempomat, tak chci noze ulevit a opřít ji celým chodidlem o podlahu. Takže když to shrnu. Musím sedět níže než chci a po delší cestě bolí záda a kyčle :(
Auto je asi dělaný pro normální lidi a ne pro nás trpaslíky :)
Sedal jsem do auta se sedačkou vzadu - při el. posuvu dopředu zároveň automaticky stoupala, když jsem dosáhl na pedály, měl jsem hlavu u stropu - bez nadsázky. Měřím 1,7m, tedy jsem menší, ale ne zrovna Krytinář. Podobnej problém jsem nikdy nikde neměl, byť el. sedadla mají polohu obecně vyšší. Tady to byl vážně nepoužitelný extrém.
Základní látkový sedačky naopak byly super, šly hodně nízko.
Poví mi někdo, jestli se jedná pořád o jednu a tu stejnou skříň, nebo pod tímto názvem najdeme více verzí?
Měl jsem ji chvíli v Méganu 3 (2011) s 1.5 Dci - tam to byla jistojistě suchá dvouspojka, cukala při ostřejší jízdě znatelně a nelíbilo se jí v kolonách.
Pak jsem jezdil s Talismanem před faceliftem (jestli se tomu tak dá řikat :D) někdy 2019, 1.6Dci 118kw a cukalo to taktéž a převodovka docela zmatkovala.
Je to stejná skříň ? Já jen že v testu se EDC hodně chválí.
Jinak Talisman konečně má to, co potřeboval - silný diesel, ta jednašestka prostě na dálnici na dvoulitry nemá, hlavně v kopcích, trochu mi vadil i hluk od podvozku na rozbitější silnici (holt vlečka se pozná) a řízení nebylo nejpřesnější (ale pořád lepší, než Mégan 4), nicméně to auto vypadá parádně, mne se prostě líbí a tehdy stálo skoro polovinu dnešní ceny, byť se slabším motorem.
můžeš to rozvést ? Já tedy asi v IP neseděl, ale jezdil sem v nějakém středně vybaveném Talismanu a posaz byl naprosto v pohodě. Na tom autu mi spíše vadilo nižší odhlučnění, zmatkující EDC a "síla" 118kw jednašestky ve stoupání na dálnici. Jenže tehdy byl skoro za polovic za 800 pak s 225k TCe
Špatný auto to asi není. Motor už je ten správný - pozdě, ale přece. Nádrž tragédie. Cena je podle mě nesmysl, byť je auto pěkně vybavený.
Moje zkušenost s prvníma Initiale Paris - auto je nepoužitelný pro menší postavy, skrz tragické nastavení el. sedačky. Snad to už upravili?
Vzhledově velmi povedené auto, pro mě osobně asi nejhezčí model v mainstreamové střední třídě. Už interiér verze před faceliftem ve výbavě IP na mě zapůsobil.
O to více zamrzí vlečená zadní náprava a ještě menší nádrž než před faceliftem (47 -> 45 litrů). Tohle člověk nepochopí. Facelift je tu přeci mj. od toho, aby se odstranily ty největší nedostatky - a Frantíci jeden z těch nedostatků ještě více zmrví 8-s
P.S. Překvapilo mě vnímání dynamiky a spotřeby paliva ve srovnání s testem ve Světě motorů - jako by šlo o dvě dost rozdílná auta, ale možná je to jen redaktorovou pravou nohou.