Motorky
berka
6
Indická Jawa toho dokázala za poslední 2 roky víc, než celá česká Jawa za posledních 30 let. V Evropě je už Jawa jako značka odepsaná, nemá žádnou hodnotu. Její novým domovem je už Indie, kde na sebe mohou být pyšní. Doufám, že jim do toho nikdo z české Jawy nebude kecat a nechají je dělat to, co tady neumí. Ano, technicky to nebude žádný zázrak, ale taky za to nechtějí přehnané peníze a s designem umí pracovat velmi dobře. Česká Jawa neuměla ani jedno.
Přejít do diskuze
Je to hrozně smutné, ale do posledního písmene pravda.
Tyhle nové retro Javy vypadají výtečně a budou mít úspěch.
Tyhle nové retro Javy vypadají výtečně a budou mít úspěch.
Homologace nic, clo nnic, dovoz nic, úprava na debilní eu nnormy nic......
V USA taky stojí mustang 700 a tady 1,2, čím pak to asi je 😄 😄 😄 😄
V USA taky stojí mustang 700 a tady 1,2, čím pak to asi je 😄 😄 😄 😄
Škoda, že české zastoupení poté, co zazdilo vlastní firmu, rozhodlo se zazdít i prodej těchto krásek. Mimochodem, těch 55 tisíc, ze kterých někteří vypočítávají, kolik si na tom v Týnci nahrabají, je omyl. To je totiž koncová prodejní cena v Indii. Distributor je bude dostávat za polovic.
Nebylo by to poprvé, kdy by styl převýšil reálný užitek. Už jsem viděl i naprosto nesmyslně umístěná horní zrcátka.
zrcátka pod řidítky - je to praktické? Příjde mi to stejně nešikovné, jako když auta měla zrcátka na předních rozích blatníků, bylo v tom prd vidět.
Cena odzrkadľuje domáce podmienky, jak mzdové a výrobné náklady, tak trh. U nás by si dnes za tie peniaze mohol predávať leda tak Babettu...
I v Indii přecházejí na nové emisní normy BS6, které by měly být v podstatě identické jako Euro5. Nová "42" je už právě stavěná na nové normy, takže by (případná) homologace měla být mnohem jednodušší. Ale o dovozech se zatím moc neuvažuje, Indové nestačí dodávat na tuzemský trh a navíc zatím trošku bojují s kvalitou.
V Týnci na těch pár prodaných "indických" Jawách asi opravdu moc nevydělají. Noví vlastníci ale nejsou úplně šťastní, dovezli sice motorky, ale kdyby sis chtěl koupit nějaké doplňky typu brašen, které mají v Indii v katalogu, máš u nás smůlu. A smůlu máš i s náhradními díly jako třebas svíčka...
česká jawa prodává poměrnně slušně i ve finsku, pobaltí, rusku a dalších zemích. Právě tyhle indy a čínnany a v rusku na kubě a latisnké americe ještě staré dvoutaktní 350
My to přeci také známe, když se za socialismu vyváželo na západ. Kdo měl vývozní variantu auta nebo motorky byl ten šťastný, protože měl mnohem vyšší kvalitu než byla určena pro domácí nenáročný trh :-!
Cena startuje na 55 000kč? No jo v Indii, tady bude min. o 100 000 dražší. A za ty prachy bych to nekoupil ani kdybych je moh jen vzít a vyhodit z okna. To je prostě úlet.
Ale kdeže. Je to naopak vcelku praktické miesto. Snáď si nemyslíš, že by boli takí blbí, aby dali späťáky tam, kde by nemohli plniť svoj účel?