Na ženinej C3 je to tiež tak - disk je deravý viac ako to bývalo a plastový kryt jeho tvary kopíruje. Nič nové pod slnkom. Ale p. Kolman je technologický entuziasta, objavil to na Dacii... Sorry, musím sa smiať...
používala termín "atrapa". Musím se někdy kouknout, jak to etymologicky vzniklo.
Ha, je to prý z francouzštiny:
Význam:
• napodobenina, prázdný obal
• něco bezobsažného
Poklice jsou vždycky udělané, aby bylo vidět, že sis nepřiplatil, nějak mne nenapadá auto, kterému sluší poklice, mimo těch starších, myslím 20 a více let, kdy si vybavím auta, kterým by ani elektrony moc neslušely.
Ve třídě miniaut a malých aut, kde je plechové kolo s poklicemi i dnes "standardem", to většinou vypadá slušně. Třeba Kia Picanto a Kia Rio.
U větších aut souhlas, tam se výrobci hodně snaží, aby základní kola vypadala hodně blbě a auto vyniklo až na příplatkových velkých rozměrech liťáků. Několikrát jsem to zmiňoval, ale před 20 lety vypadala 16" kola úplně v pohodě i na autech vyšší střední či nejvyšší třídy. Dnes vypadají 16" většinou blbě i na autě nižší střední třídy.
No nevím. Nejhorší pneu vidívám většinou na ojetých autech vyšších tříd. Dacia má rozměr 185/65 R15, kde kvalitní letní i zimní pneu stojí kolem 1500 Kč. Proč by někdo přemýšlel o nějakých šuntech?
tak jsem jezdil....do 250 :D
Ale jo, barum jsou peklo, to jsem mohl vyzkoušet polaris na náhradní i40. Už hrozný podvozek dostal hrozné pneu. No bál jsem se s tím jezdit na sněhu a do zatáček mi ujížděla i T815, přičemž já se klouzal skrz zatáčku a horko těžko držel svůj pruh.
Škoda, že jsem tam neměl palubní kameru, to by byl virál :D
Měl jsem 2 verze na jednom autě letní a na druhém zimní a na mokru je to příšerný a kloužou. Z těch levných kupodivu nejezdí špatně Tomkety, ale pořád je to jen volba peněženky.
Ok, skor by som cakal, ze maju na mokru brzdnu drahu o par percent dlhsiu, ako az nejaky diametralny rozdiel.
Na druhej strane pamatam ako ma vyplasili GY (neviem model) na jednom mokrom esicku - ale potom som si uz daval pozor. :-)
Majitel Dacie, který za ni dá poslední peníze, bude řešit, jestli ušetří 1200 nebo ne. Z principu si tuhle značku kupují šetřivé typy. Ostatně běž se podívat na parkoviště, jaké pneu mají malá a levná auta. Vsadil bych se, že cca polovina bude na Polarisech. Protože proč by utráceli za značkové pneu, když s tím budou jezdit kolem komína a nepoznají rozdíl mezi dobrou a špatnou pneu.
Než do toho zabředneme... já netvrdil, že to tak mají kupci Dacií. Simon se ptal co máme proti lowcost gumám, tak jsem mu za sebe napsal, že ani u Dacie nevidím úplně důvod na gumách šetřit, vzhledem k přijatelný ceně gum v tomhle rozměru.
Sonda do psychologie kupců Dacie (nebo jakékoli jiné značky) je dost ošemetná věc... určitě se tam najdou tací, co koupí to nejlevnější... i tací, co si novým autem splnili sen a před koupí zimních gum pročtou všechny testy, aby pak koupili vítěze testu a těšili se tím, že dalších třeba sedm let budou jezdit na pořádnejch gumách v novým autě. Obecně ten příplatek za lepší gumu je vzhledem k ceně novýho auta relativně malej.
PS: letní gumy tam samozřejmě nechaj ty, na kterejch to Dacia dodá...
Kupodivu jsem se u kupců Dacií setkal spíš s lepší péčí o auto. Přeci jen, nekupuje se na čtyři roky, ale na delší dobu, takže úměrně tomu se o ně i lidi starají, aby vydržely.
Ano, to je pravda, ale aj tak si neviem predstavit ako pri pozarucnom servisovani si vyberie napr. kotuce ATE, alebo tycky stabilizatora Lemfoerder. Proste ako siel po cene pri vybere auta, tak pojde aj pri servise/spotrebaku ako su napr. gumy.
Ale je to len moja spekulacia/skatulkovanie.
Já jen říkám, proč tu obecně asi většina lobuje za lepší gumy... protože jsme tu fandové a chápeme, jak je guma důležitá. Jestli si někdo koupí čtyři gumy v akci v Tescu, je to jeho věc, vždycky musíš přizpůsobit jízdu autu, to jasně.
A na druhou stranu - dostal jsem se jednou k nějaké testovačce pro Matador, v rámci toho jsem přezul svoje auto do nějakých jejich Matador Aquilla, což je přesně ten typ gumy, co bych si normálně na auto nedal... a taky jsem byl dost příjemně překvapený. Taky to byly ale ty časy, kdy pro mě byla dobrá guma ta, která nebyla sbržděná do čtverce a nekoukalo z ní plátno :-)
Nová "laciná" guma má většinou horší směs a hlavně ve velké většině delší brzdnou dráhu, na mokru je to téměř jistota. I blbý 1 metr je hodně a může to znamenat klasický zaďák i přesto, že jsi dobrý řidič a včas reaguješ. Kvalitní pneu jsou základ. Vezou auto v hodnotě řádově stovek tisíc korun a stojí na nich majitelovo zdraví, nebo i život. Ušetřit pár stovek, možná tisícikorun na sadě je děsná krátkozrakost.
Můj tchán je tak blbej, že si koupí funglovou káru za půl mega a když přijde na přezouvání, tak místo opravdu kvalitních zimáků na plechu si raději koupí "noname" srajdy na hliníkáčích. Že to na mokru jezdí jak sáňky, brzdí to věčnost mu je jedno, ale hlavně že zdobí...
Tak mozno zas jazdi v priemere o 20km/hod pomalsie ako ty, a dokazal by ubrzdit...
V konecnom dosledku by sme mali vsetci prisposobit rychlost stavu vozovky.
Ja by som napr. neinvestoval 30e do o 1m kratsej brzdnej drahy na mokru :)
To by musel ve městě jezdit max. 30-kou. ;-) Nevšiml jsem si, že by měl jiný, než běžný styl jízdy. Tuhle jsem řešil jako svědek DN. Na mokré vozovce ve městě jsem jel v souvislé koloně, předemnou zastavilo nečekaně auto, já na to šlápnul a v pohodě dobrzdil (Michelin Alpin 6), frajer za mnou na to taky šlápnul (čínský Tomket) a jel jak sáňky, oči vyvalený, švihnul to vedle mě na chodník, porazil značku, prorazil kolo, jeho auto skončilo na úrovni mých předních dveří. Na chodníku naštěstí nikdo nešel. Frajer z auta co bouralo - Octavia III mi řekl, že brzdil hned jako já, že čuměl na cestu a bylo mu to *** platný. Jen spoluúčast na pojistce a ztráta bonusu ho vyjde víc, než kdyby koupil dobré gumy. To že mohl případně na tom chodníku někoho zranit nebo zabít je další věc. Co si dneska koupíš za 30e...
V testech pneu, kterých se účastnily i protektory, jsou výsledky vždy velmi podobné, brzdná dráha z osmdesátky o deset metrů delší, výstrahy typu, na mokru výrazně horší jízdní vlastnosti atp. Pokud by někdo argumentoval autem na ježdění kolem komína na pár tis. km ročně bez dálnic, tj. rychlé jízdy, uměl bych to pochopit, s dovětkem, že důvodem koupě byla nižší cena oproti novým pneu. Argumentace ekologií smrdí pokrytectvím a podpora domácí výroby v kontextu faktu, odkud odevšad zrovna Vraník ty staré pneu vozí, je spíš k pousmání. Každopádně s protektory na traktoru není důvod mít problém. ;-)
Nemám problém být pokrytec nebo k pousmání. O Vraníku vím díky zdejší diskuzi, jinak by mě to vůbec nenapadlo, že se v ČR protektory dělají. Koupil jsem 4 kusy asi za 3400 Kč a pokud by se mi nelíbily (nebo nešly vyvážit) tak jsem je prostě vyhodil (do sběrného dvora). Překvapuje mě, jak rychle jsem si na ně zvykl a jak jsou i esteticky (oproti OR 06 a OR 36) hezky zpracované. Za poslední týden jsem autem ujel 22 km, což představuje jednu cestu do ČK a zpátky za účelem nákupu Zátkovy mouky v Ternu za akční cenu 8,90 za pytlík, mlíka v Lidlu a účinného léku Celaskon proti bubobubo. ;-)
Tak, vyhazovat novou věc do sběrného dvora by nebylo zrovna ekologické... :-)
Mě prostě jen udivilo, že si dal na své auto protektory někdo, kdo se, protože chodí na autíčkářské stránky, musí orientovat, kvalitní guma na autě je základ. ;-)
No kdybys viděl na čem jsme jezdili na motorkách a lítali s tím přes 200. Na moje kloboukový poskakování do krámu je každá guma super. Asi nemá smysl se tě ptát jestli si ty gumy aspoň viděl nebo jsi s něčím co je mělo obuté jel?
Tak třeba trabantem jsem taky v životě nejel, ale nemám důvod nevěřit tomu, že to byl v kontextu doby strašný krám, ani jsem neskočil ze skály, abych se přesvědčil, že se tím skokem skutečně zabiju. Podobným věcem se říká common knowledge, pokud se v každém testu, kde jsou protektory, píše, že ty gumy výrazně hůře brzdí a jsou nebezpečné na mokru, nepřijde mi nějak chytré si takové gumy koupit s tím, že se o tom musím sám přesvědčit. Tolik k tvé poslední větě, jinak samo nemám důvod nechápat, že na poskakování do krámu ti ty vraníky stačit můžou, vždyť to i píšu, jen ta zdůvodnění ekologií a podporou domácí výroby... :-):-)
Díky za komentář. Skákat ze skály nebudu, ale občas si common knowledge prověřuju. Tady na auto.cz jsem třeba ještě test s protektorama ještě neviděl a to že vyhrávají pořád Continentaly mi ještě neposkytuje odpověď, které gumy jsou pro mé použití ty nejvhodnější. Mám posledních skoro deset let velkou svobodu v tom co dělám a je pravda, že součást mých rozhodnutí je chovat se ekologicky a pokud mohu tak preferovat české výrobky. Ten typ Vraníků, které mám na Lanceru mě velmi příjemně překvapil za těch pár korun co to stojí, takže pokud se v diskuzi objeví kritika této značky, tak prostě píšu svou osobní zkušenost nikoliv "všeobecné povědomí". Po Trabantu taky netoužím ;-)
Zdědil jsem Vraníky po tchánovi obuté na C4 na ježdění do práce. Na větších s prominutím srač###ách jsem ještě nejezdil, do té doby jsem si to myslel právě o těch Barumkách. Ve 130ti to plavalo jak prase, brzdná dráha nekonečná, hluk taky neskutečnej, spotřeba vysoká, jen na sněhu to bralo. Občas v tom francouzským verku vezu i rodinu, takže šly okamžitě do popelnice.
Tak to gratuluju, je vidět že pečuješ o zdraví a bezpečnost svou i rodiny. Jakou značkou jsi ten francouzský verk tedy nově obul, doufám že máš dvě sady, abys mohl bezpečně jezdit i v zimě :yes: Já jsem předloni na popud místních diskuzí o shitové značce se rozhodl je zakoupit a nahradit své 4 mm GoodYeary 4season Vector za nové univerzály od Vraníku. To co pozoruju je, že drží tlak bez problémů jako neprotektory, brzdí stejně jako GoodYeary, na mokru lépe. Jsou hlučnější, což může být dáno hrubším vzorkem. Jsou to tyhle : https://www.pneuvranik.cz/…t-4s-_ms_-vranik
Na Pininu mám Dunlop GrandTrek ST1.
Na obou autech mám Michelin Alpin 6 na zimu, letní jezdím Michelin Primacy 4. Na cestovní moto vozím Pirelli Angel GT II. Vydrží mi vždy cca 3 roky, na moto 2 roky. Na gumách nikdy nešetřím. Je to jedna z věcí, která má nezpochybnitelný vliv na tom, zda se člověk vrátí v pořádku domů.
Já je také nehaním. Ujel jsem na nich přes 60 tisíc a vyměnil jsem je, když měly ještě 4 mm vzorku. Měl jsem první generaci koupenou v roce 2013 a jediný problém, který jsem u nich pozoroval bylo, že trochu klouzaly na mokru. Nedávno jsem je měl na pronajmuté Octávce z Hertzu a bylo to podobné. Jinak potvrzuju, že jsou tiché a nijak negativně neovlivňují spotřebu. Vraníky jsem koupil protože jsem tady v diskuzi četl, že jsou hrozné a moje osobní zkušenost to nepotvrzuje. Jsou hlučné, ale stály mě cca třetinu toho co GoodYeary.
Nic proti tomuhle řešení, jen jsem měl zato že je už v základu...
Jinak hlavně dříve uměli udělat originál kryty kol, které byly opravdu velmi hezké a korespondovaly s plechovými disky. To až v poslední době, kdy i originál poklice vypadají jak cetky z polska, v podstatě vyvolaly potřebu něčeho takovéhoto.
Osobně jsem nikdy neměl problém např. s řešením jaké již z dávných dob používala Škoda a naposledy bylo u Felicie - plechové kolo se středovkou pokličkou. Naprosto akceptovatelný vzhled, přitom šrouby zakryté.
Ti se s tím nemažou. 3 litry za 4 plastové 15" poklice? Schválně jsem se podíval např. na web Škodovky a všechny 15" poklice mají za cca 11 stovek. Očekávám, že jiné automobilky na tom budou podobně.
Když už hraji na cenu, chci levnou Dacii, chci šetřit na kolech, tak proč si rovnou nekoupit obyčejné kola a poklice v Lidlu? Sousedi z toho na *** stejně nepadnou, z kabiny to neuvidím a ušetřím dalších dva a půl.
Vypadá to docela dobře i bez poklice- teda v porovnání se všemi těmi zimáky na klasických černých plecháčích. Kdybych si to mohl koupit v rozměru a rozteči pro své auto, tak bych do toho na zimní obutí šel i za pár stovek příplatku navíc proti klasickým plechům. Kdyby to ještě prodávali ve štříbrné barvě, tak pecka.
jako 3 tisice za 4 plastove poklice? pravda ja poklice na autech nepouzivam a pouzivat nebudu, a to ze 4 poklice stojej 3 tisice jsem teda fakt necekal :-O
ze zvedavosti jsem koukl na cenu nejakych nejlevnejsich litaku, a kdys na me vybaflo ze likaky v 15" zacinaj nekde u 12 stovek za kus, tak to je jako dobrej deal od Dacie chtiti 3 tisice za 4 plastove vylisky s dratem v cene pocitam tak 1 euro za vsechny 4 :yes:
Ono by to chcelo otvoriť si najprv cenník Dacie Sandero ,aby sme zistili ,že vlastne tie Flexwheel 15-ky sú v Conforte v cene. A 3000,- sa pripláca len za 16-ky Flexwheel . Takže nepripláca sa za plastové puklice,ale väčšie pneu a disky . Iba, ak by to bola tá nižšia výbava Essential, tam sa pripláca 3000,- čo fakt nedáva veľký zmysel.
Tak že půl videa a půlka diskuze (včetně mojí) diskutuje o těch ubohých kolech. to je něco jako když Škodovka přišla s tou škrabkou ve víčku nádrže. To by mě zajímalo kdo s ní škrábe, já tedy ne.
Je to ošklivé, každý vidí že to jsou poklice a jako ty plasty budou mít u Dácie asi životnost než to olítá do škarpy? Já koupil na zimu "hybridní disk" a je pokoj.