Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v únoru 2021 podle segmentů: Úspěch Ayga a S-Klasse, propad Scaly a i20

42 komentářů

ProchyToman
Mam radost z prodeje eSka ale mrzi me Panamera, no holt uz je tu dýl, ale ze by byla okoukaná? Jak casto potkas Panameru?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
nějak neletí... Dokker krutý propad, Duster taky moc netáhne. Sandero se projeví nejspíš až v březnu či dubnu, zda dokáže výrazně promluvit do statistik.
Malá auta naopak padla dost drasticky, a nemůže za to jen výpadek Citiga s přechodem na elektro. Navzdory všemu tohle opravdu nebude kategorie, která zachrání svět.
Ke smůle všech škarohlídů se hezky chytil Golf, a překvapuje mě růst končící 308 (i když u té to nejspíš bude skvělou výbavou za skvělé ceny). Naopak nepřekvapují malá SUV, protože to je kategorie, která má pro spoustu lidí potenciál nahradit jak malé kombi, tak nižší střední třídu tím, jak se velikostně posouvají nahoru.
h.onzyk
U malých aut bude výkyv v další statistice, na FB Toyoty jsem viděl, že proběhla nějaká větší dodávka Ayga pro Dámejídlo.cz
Šimpanz
jen mě překvapuje ve střední třídě úplná impotence Insignie, slušná nabídka, ceny dumpingové a nedostala se ani na 10 prodaných kusů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Asi to odráží celkové povědomí o Opelu v ČR, tím spíš v "prestižní" střední třídě.
Onkel_Paul
Také jsem si říkal, co se děje. Pouze 9 prodaných Insi, zatímco Grandland X 27... Dokonce i Peugeotu 508 se prodalo více ;-\
Gagarin235
Si lidi berou fábii dokud je, ne ? :D Bojí se, že fabia 4 zdraží :D
Avatar - Anonym
Anonym
Za ženu?
ProchyToman
Opel to netlaci vsude, lidi to potrebujou natlacit do hlavy. No a design. Pro čecha moc vystredni. Šup do sedivy krabice vw, skoda,
Avatar - Emel
Emel
Když postavíš liftbackovou Insignii vedle liftbackovýho Superbu, tak se podle mě nedá říct, že by jedno auto bylo výstřední a druhý konzervativní... nic co by neřešila barva třeba.
https://t.cncenter.cz/…igin-6060994.jpg?…
Onkel_Paul
Ty dvacítky Insi neskutečně sluší, jen ta modrá barva vypadá naživo tak nějak unyle. Chce to červenou metalízu, ideálně rovnou ve verzi GSi ;-)
Avatar - Emel
Emel
Tak je to konzervativní volba... a zároveň jsou to jediný dvě "barvy" na Insignii. Pořád ale asi lepší než před fl, kdy modrá metalíza byla skoro černá a červená naopak skoro hnědá. Samozřejmě tam pak byl ještě ten Exclusive a Individual, to asi z katalogu zmizlo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ten design je dost přežitý na dnešní dobu.
Avatar - Emel
Emel
Otázka názoru... podle mě je tohle celkem nadčasový. Můžeš cizelovat masku a světla a tak, ale širokej+nízkej lift bude vždycky vypadat dobře.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pořád působí tak nějak... kulatě a bachratě, což ve srovnání s většinou střednětřídních modelů, které se vezou spíš na vlně ostrých hran, je zkrátka přežité.
Avatar - Emel
Emel
To jo, to máš pravdu, není to tak ostře řezaný auto jako Superb nebo 508... spíš zaoblený jako třeba Mazda 6. Což jsou shodou okolností (spolu s tím Opelem) auta, co se mi ve třídě líbí nejvíc... asi nejsem dost vyhraněnej :-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
I ta Mazda je vůči Insignii ostřejší, i když třeba jen v detailech. Obecně asi ten kulatý design teď moc netáhne. Talisman, Insignia, šestka... tak nějak nic, no.
Avatar - Emel
Emel
Mazda přiostřila detaily, ale základ je pořád kulatej... blatníky, zadek (zejm. u kombíku)... pořád je v tom základ Kodo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jedině oranžeové GSI http://www.die-auto-welt.de/…18-in-orange.jpg

Jeden z posledních mohykánů mainstreamového Dsegmentu mimo koncern, co mu to sluší i na plakátu... jinden a podobný typ aut rezingovali.
Avatar - hugino
hugino
Drvivá väčšina diskutujúcich tu písala že nová S-klasse je škaredá že je to robené pre čínsky trh s tými displaymi ale ako vidno znova bude kralovať v luxusných limuzínach.Vyzerá super a takisto aj nové C-éčko bude top.BMW 7 a Audi A8 /aj keď sú to výborné autá/ s tými predajmi sú na smiech a asi znova budú len o krok pozadu za Mercedesom. Som dosť prekvapený zo slabého predaja Focusu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdo ví jak to teď je, nové auto, spousta nových registrací na showroomy. Jinak velký vlastně nepraktický sedan je dost konzervativní kategorie a neslučuje se s tím cirkusem uvnitř.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Na tak velke auto je dost prakticky staci zaskrtat moznost s 10 stupnovym natacanim zadnych kolies a potom ho otocis ako malicku Fabiu... Staci dat soferom biele rukavicky a ciernu ciapku a s tymi asistentami plus natacacou zadnou napravou to odsoferuje aj zaciatocnik :-!
h.onzyk
Těžko říct, jestli je o Focus tak malý zájem, nebo se kupci na showroomu rozhodnou vzít Pumu, která se prodává docela dobře.
ProchyToman
Bolí hlavička? Mínus honem sem. Plesk 😂
Avatar - Barrichello
Barrichello
Lexus
druhé místo v luxusních vozech, LS mělo 4 ks, zatímco BMW 7 jen 3 a Audi A8 jen 2

Fostek neusne :-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Lada - 9
GAZ - 3
UAZ - 1
Kamaz - 1
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tolik nešťastníků... :-D
Arese
Ze by podvědomá projekce Modroslunečníkovy vlastní nálady? :-[]
Avatar - Barrichello
Barrichello
To je jak u Jawy, tak pořád někdo kroutí hlavou jak to někdo může kupovat a ona prodejní čísla neustále stoupaj :-):-):-)

Zajímavý co
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak já chápu, že se pořád najde pár lidí, kteří z nostalgie koupí Jawu nebo Ladu, i když ty stroje nenabízí žádnou přidanou hodnotu proti tomu, co je na trhu dnes, ale kdo chce kam, kopněme ho tam.
Avatar - Barrichello
Barrichello
přidaná hodnota je tradiční značka, cena, jednoduchost u ruské technice u určitá robustnost
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tradičně nekvalitní značka, ano. Jednoduchost a robustnost už dávno ne.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ale jooo, UAZ, NIVA atd určitě
Avatar - Barrichello
Barrichello
Cadillac - 3
Dodge - 10
Chrysler - 1
Lincoln - 2
RAM - 9
Tesla - 15
Mustang - 8
Explorer - 7
Renegade - 27 (24x benzín)
Compass - 67 ( 59x benzín)
Gladiator - 7
Wrangler - 7 (3x benzín)
PowerHouse
Líbí se mně, že Octavia klesá, když v nové není místo, protože vrazili palubovku do kolen. Je o třídu menší než ta starší.

Taky Yaris to po právu odnesl.

Možná dostanu mínus, ale jenom komentuji prodeje.
Arese
To není jen o úbytku prostornosti, ale také o katastrofálních zkušenostech majitelů s novými ovládacími prvky. Plus brutální mezigenerační zdražení... :-( :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak určitěěě...
A není v tom spíš vliv nejistoty trhu, kdy mnozí obvyklí kupci Octavie zkrátka vyčkávají s obměnou aut?
Arese
V prosinci jsem mluvil se znám prodejcem Škodovek. Z ovládacích prvků nové Octávky jsou prý zákazníci velmi rozladění (když to přeložím do slušného jazyka :D), a to jak kvůli jeho nebezpečnému ovládání, tak i poruchovosti. Rekord prý u nich drží jeden obzvláště nešťastný pán, který prý se svojí novou Octou byl u nich v servisu na přehrání softvéru už 6x! :-O :-O :-O
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A to zabrání třeba firmám v nákupu Octavií? Pochybuju, že je to bude vůbec trápit. Bohužel, firmy zrovna teď čekají na další vývoj, nikdo nechce zbytečně utrácet peníze v krizové situaci.
Ale klidně si dál mysli, jak je to konec Octavie, VW, dotykového ovládání a ideálně celé EU. :-D
cudzinec111
Preco by firmy mali nadalej masovo kupovat octaviu?

Mozu pozastavit nakupy na neurcito, prejist na lacnejsiu scalu ci seat, ked teda maju vazbu na koncern alebo ist ku konkurencii ako napr. H/K.

Ani firmy nemaju bezodne financie, kopu ich krachne a vela jednoducho bude pri kupe novych vozidiel rozvaznejsich.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zasloužený úspěch i30 a 2008. Zvláštní je propad Octavie (firmy začínají šetřit?) a Clia.
qp
Raději bych vzal ročního Supa/Passata než novou Ovci.

Cena je podle mě dost přemrštěná. A pokud bych měl zůstat v kategorii, tak za ty peníze bych to viděl na hybridní Corollu s dvoulitrem.

Jinak v mém okolí se většina Octavií obměnila za nové hned v úvodu prodeje, zbytek přechází na i30/Golf. Stejně tak Passatů po FL moc nevídám... Zároveň jestli již do prodejů nezasáhnul nedostatek řídících jednotek a jejich jednotlivých komponent pro Octavii.