Prodeje na českém trhu zůstávají ovlivněny pandemií koronaviru. Slabý odbyt měl velký vliv na střední třídu nebo kompaktní SUV, naopak malým SUV se dařilo.
nějak neletí... Dokker krutý propad, Duster taky moc netáhne. Sandero se projeví nejspíš až v březnu či dubnu, zda dokáže výrazně promluvit do statistik.
Malá auta naopak padla dost drasticky, a nemůže za to jen výpadek Citiga s přechodem na elektro. Navzdory všemu tohle opravdu nebude kategorie, která zachrání svět.
Ke smůle všech škarohlídů se hezky chytil Golf, a překvapuje mě růst končící 308 (i když u té to nejspíš bude skvělou výbavou za skvělé ceny). Naopak nepřekvapují malá SUV, protože to je kategorie, která má pro spoustu lidí potenciál nahradit jak malé kombi, tak nižší střední třídu tím, jak se velikostně posouvají nahoru.
Když postavíš liftbackovou Insignii vedle liftbackovýho Superbu, tak se podle mě nedá říct, že by jedno auto bylo výstřední a druhý konzervativní... nic co by neřešila barva třeba. https://t.cncenter.cz/…igin-6060994.jpg?…
Tak je to konzervativní volba... a zároveň jsou to jediný dvě "barvy" na Insignii. Pořád ale asi lepší než před fl, kdy modrá metalíza byla skoro černá a červená naopak skoro hnědá. Samozřejmě tam pak byl ještě ten Exclusive a Individual, to asi z katalogu zmizlo.
Pořád působí tak nějak... kulatě a bachratě, což ve srovnání s většinou střednětřídních modelů, které se vezou spíš na vlně ostrých hran, je zkrátka přežité.
To jo, to máš pravdu, není to tak ostře řezaný auto jako Superb nebo 508... spíš zaoblený jako třeba Mazda 6. Což jsou shodou okolností (spolu s tím Opelem) auta, co se mi ve třídě líbí nejvíc... asi nejsem dost vyhraněnej :-)
I ta Mazda je vůči Insignii ostřejší, i když třeba jen v detailech. Obecně asi ten kulatý design teď moc netáhne. Talisman, Insignia, šestka... tak nějak nic, no.
Drvivá väčšina diskutujúcich tu písala že nová S-klasse je škaredá že je to robené pre čínsky trh s tými displaymi ale ako vidno znova bude kralovať v luxusných limuzínach.Vyzerá super a takisto aj nové C-éčko bude top.BMW 7 a Audi A8 /aj keď sú to výborné autá/ s tými predajmi sú na smiech a asi znova budú len o krok pozadu za Mercedesom. Som dosť prekvapený zo slabého predaja Focusu.
Kdo ví jak to teď je, nové auto, spousta nových registrací na showroomy. Jinak velký vlastně nepraktický sedan je dost konzervativní kategorie a neslučuje se s tím cirkusem uvnitř.
Na tak velke auto je dost prakticky staci zaskrtat moznost s 10 stupnovym natacanim zadnych kolies a potom ho otocis ako malicku Fabiu... Staci dat soferom biele rukavicky a ciernu ciapku a s tymi asistentami plus natacacou zadnou napravou to odsoferuje aj zaciatocnik :-!
Tak já chápu, že se pořád najde pár lidí, kteří z nostalgie koupí Jawu nebo Ladu, i když ty stroje nenabízí žádnou přidanou hodnotu proti tomu, co je na trhu dnes, ale kdo chce kam, kopněme ho tam.
To není jen o úbytku prostornosti, ale také o katastrofálních zkušenostech majitelů s novými ovládacími prvky. Plus brutální mezigenerační zdražení... :-(:no:
V prosinci jsem mluvil se znám prodejcem Škodovek. Z ovládacích prvků nové Octávky jsou prý zákazníci velmi rozladění (když to přeložím do slušného jazyka :D), a to jak kvůli jeho nebezpečnému ovládání, tak i poruchovosti. Rekord prý u nich drží jeden obzvláště nešťastný pán, který prý se svojí novou Octou byl u nich v servisu na přehrání softvéru už 6x! :-O:-O:-O
A to zabrání třeba firmám v nákupu Octavií? Pochybuju, že je to bude vůbec trápit. Bohužel, firmy zrovna teď čekají na další vývoj, nikdo nechce zbytečně utrácet peníze v krizové situaci.
Ale klidně si dál mysli, jak je to konec Octavie, VW, dotykového ovládání a ideálně celé EU. :-D
Raději bych vzal ročního Supa/Passata než novou Ovci.
Cena je podle mě dost přemrštěná. A pokud bych měl zůstat v kategorii, tak za ty peníze bych to viděl na hybridní Corollu s dvoulitrem.
Jinak v mém okolí se většina Octavií obměnila za nové hned v úvodu prodeje, zbytek přechází na i30/Golf. Stejně tak Passatů po FL moc nevídám... Zároveň jestli již do prodejů nezasáhnul nedostatek řídících jednotek a jejich jednotlivých komponent pro Octavii.