Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2021 podle segmentů: Úspěch Ayga a S-Klasse, propad Scaly a i20

Prodeje na českém trhu zůstávají ovlivněny pandemií koronaviru. Slabý odbyt měl velký vliv na střední třídu nebo kompaktní SUV, naopak malým SUV se dařilo.
Zpět na článek
8. 3. 2021 11:16
9. 3. 2021 08:45
8. 3. 2021 11:23
8. 3. 2021 11:24
8. 3. 2021 12:15
8. 3. 2021 14:05
8. 3. 2021 13:12
8. 3. 2021 14:12
8. 3. 2021 14:48
8. 3. 2021 17:04
8. 3. 2021 18:13
8. 3. 2021 18:58
8. 3. 2021 13:49
8. 3. 2021 11:42
8. 3. 2021 12:07
8. 3. 2021 19:09
8. 3. 2021 23:45
8. 3. 2021 13:00
8. 3. 2021 17:36
8. 3. 2021 11:06
Mergl a Porče
Mam radost z prodeje eSka ale mrzi me Panamera, no holt uz je tu dýl, ale ze by byla okoukaná? Jak casto potkas Panameru?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 11:16
Dacia
nějak neletí... Dokker krutý propad, Duster taky moc netáhne. Sandero se projeví nejspíš až v březnu či dubnu, zda dokáže výrazně promluvit do statistik.
Malá auta naopak padla dost drasticky, a nemůže za to jen výpadek Citiga s přechodem na elektro. Navzdory všemu tohle opravdu nebude kategorie, která zachrání svět.
Ke smůle všech škarohlídů se hezky chytil Golf, a překvapuje mě růst končící 308 (i když u té to nejspíš bude skvělou výbavou za skvělé ceny). Naopak nepřekvapují malá SUV, protože to je kategorie, která má pro spoustu lidí potenciál nahradit jak malé kombi, tak nižší střední třídu tím, jak se velikostně posouvají nahoru.
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2021 08:45
Re: Dacia
U malých aut bude výkyv v další statistice, na FB Toyoty jsem viděl, že proběhla nějaká větší dodávka Ayga pro Dámejídlo.cz
8. 3. 2021 11:19
Logické výsledky,
jen mě překvapuje ve střední třídě úplná impotence Insignie, slušná nabídka, ceny dumpingové a nedostala se ani na 10 prodaných kusů.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 11:34
Re: Logické výsledky,
Asi to odráží celkové povědomí o Opelu v ČR, tím spíš v "prestižní" střední třídě.
8. 3. 2021 13:01
Re: Logické výsledky,
Také jsem si říkal, co se děje. Pouze 9 prodaných Insi, zatímco Grandland X 27... Dokonce i Peugeotu 508 se prodalo více ;-\
8. 3. 2021 11:23
fabia
Si lidi berou fábii dokud je, ne ? :D Bojí se, že fabia 4 zdraží :D
Rozbalit vlákno
1
8. 3. 2021 11:24
Insignie
Opel to netlaci vsude, lidi to potrebujou natlacit do hlavy. No a design. Pro čecha moc vystredni. Šup do sedivy krabice vw, skoda,
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
8. 3. 2021 12:15
Re: Insignie
Když postavíš liftbackovou Insignii vedle liftbackovýho Superbu, tak se podle mě nedá říct, že by jedno auto bylo výstřední a druhý konzervativní... nic co by neřešila barva třeba.
https://t.cncenter.cz/…igin-6060994.jpg?…
8. 3. 2021 13:02
Re: Insignie
Ty dvacítky Insi neskutečně sluší, jen ta modrá barva vypadá naživo tak nějak unyle. Chce to červenou metalízu, ideálně rovnou ve verzi GSi ;-)
Avatar - Emel
8. 3. 2021 14:05
Re: Insignie
Tak je to konzervativní volba... a zároveň jsou to jediný dvě "barvy" na Insignii. Pořád ale asi lepší než před fl, kdy modrá metalíza byla skoro černá a červená naopak skoro hnědá. Samozřejmě tam pak byl ještě ten Exclusive a Individual, to asi z katalogu zmizlo.
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 13:12
Re: Insignie
Ten design je dost přežitý na dnešní dobu.
Avatar - Emel
8. 3. 2021 14:12
Re: Insignie
Otázka názoru... podle mě je tohle celkem nadčasový. Můžeš cizelovat masku a světla a tak, ale širokej+nízkej lift bude vždycky vypadat dobře.
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 14:48
Re: Insignie
Pořád působí tak nějak... kulatě a bachratě, což ve srovnání s většinou střednětřídních modelů, které se vezou spíš na vlně ostrých hran, je zkrátka přežité.
Avatar - Emel
8. 3. 2021 17:04
Re: Insignie
To jo, to máš pravdu, není to tak ostře řezaný auto jako Superb nebo 508... spíš zaoblený jako třeba Mazda 6. Což jsou shodou okolností (spolu s tím Opelem) auta, co se mi ve třídě líbí nejvíc... asi nejsem dost vyhraněnej :-)
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 18:13
Re: Insignie
I ta Mazda je vůči Insignii ostřejší, i když třeba jen v detailech. Obecně asi ten kulatý design teď moc netáhne. Talisman, Insignia, šestka... tak nějak nic, no.
Avatar - Emel
8. 3. 2021 18:58
Re: Insignie
Mazda přiostřila detaily, ale základ je pořád kulatej... blatníky, zadek (zejm. u kombíku)... pořád je v tom základ Kodo.
Avatar - Ozzman
8. 3. 2021 13:49
Re: Insignie
Jedině oranžeové GSI http://www.die-auto-welt.de/…18-in-orange.jpg

Jeden z posledních mohykánů mainstreamového Dsegmentu mimo koncern, co mu to sluší i na plakátu... jinden a podobný typ aut rezingovali.
Avatar - hugino
8. 3. 2021 11:42
Mercedes S
Drvivá väčšina diskutujúcich tu písala že nová S-klasse je škaredá že je to robené pre čínsky trh s tými displaymi ale ako vidno znova bude kralovať v luxusných limuzínach.Vyzerá super a takisto aj nové C-éčko bude top.BMW 7 a Audi A8 /aj keď sú to výborné autá/ s tými predajmi sú na smiech a asi znova budú len o krok pozadu za Mercedesom. Som dosť prekvapený zo slabého predaja Focusu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
8. 3. 2021 12:46
Re: Mercedes S
Kdo ví jak to teď je, nové auto, spousta nových registrací na showroomy. Jinak velký vlastně nepraktický sedan je dost konzervativní kategorie a neslučuje se s tím cirkusem uvnitř.
Avatar - Londonbridge
8. 3. 2021 15:35
Re: Mercedes S
Na tak velke auto je dost prakticky staci zaskrtat moznost s 10 stupnovym natacanim zadnych kolies a potom ho otocis ako malicku Fabiu... Staci dat soferom biele rukavicky a ciernu ciapku a s tymi asistentami plus natacacou zadnou napravou to odsoferuje aj zaciatocnik :-!
9. 3. 2021 08:41
Re: Mercedes S
Těžko říct, jestli je o Focus tak malý zájem, nebo se kupci na showroomu rozhodnou vzít Pumu, která se prodává docela dobře.
8. 3. 2021 12:07
marůdek
Bolí hlavička? Mínus honem sem. Plesk 😂
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
8. 3. 2021 12:35
Lexus druhý v luxusních vozech - Fostek neusne
Lexus
druhé místo v luxusních vozech, LS mělo 4 ks, zatímco BMW 7 jen 3 a Audi A8 jen 2

Fostek neusne :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
8. 3. 2021 12:36
Ruská auta 2/2021
Lada - 9
GAZ - 3
UAZ - 1
Kamaz - 1
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 19:37
Re: Ruská auta 2/2021
Tolik nešťastníků... :-D
8. 3. 2021 23:41
Re: Ruská auta 2/2021
Ze by podvědomá projekce Modroslunečníkovy vlastní nálady? :-[]
Avatar - Barrichello
9. 3. 2021 09:58
Re: Ruská auta 2/2021
To je jak u Jawy, tak pořád někdo kroutí hlavou jak to někdo může kupovat a ona prodejní čísla neustále stoupaj :-) :-) :-)

Zajímavý co
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2021 10:36
Re: Ruská auta 2/2021
Tak já chápu, že se pořád najde pár lidí, kteří z nostalgie koupí Jawu nebo Ladu, i když ty stroje nenabízí žádnou přidanou hodnotu proti tomu, co je na trhu dnes, ale kdo chce kam, kopněme ho tam.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2021 11:42
Re: Ruská auta 2/2021
přidaná hodnota je tradiční značka, cena, jednoduchost u ruské technice u určitá robustnost
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2021 14:27
Re: Ruská auta 2/2021
Tradičně nekvalitní značka, ano. Jednoduchost a robustnost už dávno ne.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2021 10:51
Re: Ruská auta 2/2021
Ale jooo, UAZ, NIVA atd určitě
Avatar - Barrichello
8. 3. 2021 12:37
Ameriky 2/2021
Cadillac - 3
Dodge - 10
Chrysler - 1
Lincoln - 2
RAM - 9
Tesla - 15
Mustang - 8
Explorer - 7
Renegade - 27 (24x benzín)
Compass - 67 ( 59x benzín)
Gladiator - 7
Wrangler - 7 (3x benzín)
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2021 12:44
Po zásluze
Líbí se mně, že Octavia klesá, když v nové není místo, protože vrazili palubovku do kolen. Je o třídu menší než ta starší.

Taky Yaris to po právu odnesl.

Možná dostanu mínus, ale jenom komentuji prodeje.
Rozbalit vlákno
5
8. 3. 2021 19:09
Re: Po zásluze
To není jen o úbytku prostornosti, ale také o katastrofálních zkušenostech majitelů s novými ovládacími prvky. Plus brutální mezigenerační zdražení... :-( :no:
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 19:36
Re: Po zásluze
Tak určitěěě...
A není v tom spíš vliv nejistoty trhu, kdy mnozí obvyklí kupci Octavie zkrátka vyčkávají s obměnou aut?
8. 3. 2021 23:45
Re: Po zásluze
V prosinci jsem mluvil se znám prodejcem Škodovek. Z ovládacích prvků nové Octávky jsou prý zákazníci velmi rozladění (když to přeložím do slušného jazyka :D), a to jak kvůli jeho nebezpečnému ovládání, tak i poruchovosti. Rekord prý u nich drží jeden obzvláště nešťastný pán, který prý se svojí novou Octou byl u nich v servisu na přehrání softvéru už 6x! :-O :-O :-O
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2021 07:26
Re: Po zásluze
A to zabrání třeba firmám v nákupu Octavií? Pochybuju, že je to bude vůbec trápit. Bohužel, firmy zrovna teď čekají na další vývoj, nikdo nechce zbytečně utrácet peníze v krizové situaci.
Ale klidně si dál mysli, jak je to konec Octavie, VW, dotykového ovládání a ideálně celé EU. :-D
9. 3. 2021 12:39
Re: Po zásluze
Preco by firmy mali nadalej masovo kupovat octaviu?

Mozu pozastavit nakupy na neurcito, prejist na lacnejsiu scalu ci seat, ked teda maju vazbu na koncern alebo ist ku konkurencii ako napr. H/K.

Ani firmy nemaju bezodne financie, kopu ich krachne a vela jednoducho bude pri kupe novych vozidiel rozvaznejsich.
Avatar - twistedTSD
8. 3. 2021 13:00
Zajímavé
Zasloužený úspěch i30 a 2008. Zvláštní je propad Octavie (firmy začínají šetřit?) a Clia.
Rozbalit vlákno
1
8. 3. 2021 17:36
Re: Zajímavé
Raději bych vzal ročního Supa/Passata než novou Ovci.

Cena je podle mě dost přemrštěná. A pokud bych měl zůstat v kategorii, tak za ty peníze bych to viděl na hybridní Corollu s dvoulitrem.

Jinak v mém okolí se většina Octavií obměnila za nové hned v úvodu prodeje, zbytek přechází na i30/Golf. Stejně tak Passatů po FL moc nevídám... Zároveň jestli již do prodejů nezasáhnul nedostatek řídících jednotek a jejich jednotlivých komponent pro Octavii.