Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Cupra Formentor VZ – Než nastoupí pětiválec

65 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Myslím, že Standa si to sám dobre zodpovedal vojou básnickou otázkou: Takže se upustilo od běžného Seatu, aby se pak docela obyčejná technika namontovala do „sportovní“ Cupry a mohla stát o balík víc?
😉
Ale aby som bol spravodlivý, v prípade motora 2,5 R5 to neplatí, tam je zrejmé, že takýto motor by značka Seat nikdy nedostala. Len odmysliac od neho všetky "obyčajnejšie" motorizácie a modely mohli byť (resp. aj boli) pod značkou Seat, vrátane tohto 2,0TSI.
Odmysliac od značkovej dilemy, Formentor ako taký sa mi páči a vo verzii VZ ho vnímam ako "Macan pre chudobných" a spolu s malým Porsche mi ako športové crossovery dávajú najväčší zmysel.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mi se to auto líbí a je jen 1,51 m vysoké, to je super. Ale ta cena, ta je úplně špatně. Je jasné, že dost peněz teče

na dotaci PHEV.
Arese
Co je na crossoveru vysokém jen 1,5 m "super"? Vždyť to už může být normálním kombíkem či liftbackem! 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne příjde smutné, jak Standa za ten měsíc zestárnul asi o 20 let, když se podívám na úvodní fotku toho řidiče Formentoru 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
To se stane každému, kdo čte tyto diskuse.
Avatar - lamal
lamal
terasky uz len zahrnut sebareflexiu ...
Avatar - Anonym
Anonym
Pravdu máš, jen začít viď?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avantime
To máš ako so značkou DS a aj tak si to ľudia v Európe kupujú.
Aj tak si ale myslím, že Formentor má zmysel aj bez päťvalca. Len škoda toho zvuku z reprákov. :no:
Avatar - iudex
iudex
Formentor zmysel má, ale to by mal aj so znakom Seat. Práve s päťvalcom dáva aspoň aké-také opodstatnenie samostatnej "športovej" značke Cupra.
Avatar - Anonym
Anonym
cupra, cuprum a bronz. Mě to fakt smysl nedává. Ledaže by latinsky "měď" bylo právě "cuprum" 😄
jhamil
Cupra Formentor má údajně dostat i naftu, co myslíte bude potom u nás silnici víc vidět? Jinak mě na základce učili cuprum = měď ne bronz. Formentor se mi líbí, ale je to jen z říše snů. Cupra je od cup racing.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak tam propašovat staré biturbo, jelo by to a nežralo 10 .
Avatar - Ozzman
Ozzman
tak bronz je slinita mědi a cínu ne ? Bronz v tabulce prvků asi nenajdeš 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ty ne, ale pan Kolman patrně ano 😄
Avatar - white label
white label
Kde, žádnou jeho zmínku o bronzu v článku nevidím😒br /> "...vyznačující se měděným zdobením. Jasně, cuprum = měď, dává to smysl."
S tím si přišel až ty v této diskusi.
Avatar - miromen
miromen
Zařiznout seat a přesunout emoce pod cupru. Jenže ty se při tom přesouvani zřejmě někde vypařili.
Elsin_p
Jako majitel Seatu Leon Cupra 4Drive říkám, že celá ta šaškárna se značkou Cupra mi prostě nedává smysl. Smysl byl vždy ten, že za kolikrát směšné peníze máš hezké auto, které napráská 95% aut, navíc zcela nenápadně. Teď to je drahé, do světa to křičí "Já jsem rychlej" a navíc se to prodává se 150k...je to trapný, sorry
Market
Ako majitel posledneho Seat Leon Cupra R (s manualom) s tebou suhlasim...
To, co malo v Seate nazov CUPRA, bol proste vzdy vrchol ponuky, dostupnej techniky a to bolo spravne.
Potom prisiel nejaky mudry marketing manager a aby obhajil svoju kralovsky platenu poziciu vymyslel znacku CUPRA a cirkus okolo toho (muselo to stat balik penazi).
Naozaj nevidim zmysel v tom, aby to malo 1.5 TSI a 2.0 TDI motory a volalo sa to CUPRA iba preto, ze to ma karoseriu Formentor 😒
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Bude Cupra Formentor Cupra
Avatar - N6600
N6600
Kdyz se koukam na foto 35/43, tak bych za ty prachy cekal, ze se to alespon nejak zakryje. Tohle vypada jako vysmech.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako kdyby na předcházející fotce ten kryt nebyl...
Avatar - N6600
N6600
Ta fotka rozhodne meni situaci...! 😒]
Avatar - lamal
lamal
´´ Takže se upustilo od běžného Seatu, aby se pak docela obyčejná technika namontovala do „sportovní“ Cupry a mohla stát o balík víc? ´´ To navazuje aj na diskusiu pod clankom o 5valci...

Ked sa tu stavi ´´starý_kluk´´ nech mi pri pohlade pod prednu kapotu napise, ci je motor nad prednou napravou, alebo ? Kedze podla jeho blabolov, len SKYACTIV v M3 ma do predu vysunuty motor... 😁

Otazka, pre koho to je ? Zerie to pomerne dost na auto pre velke najazdy, emocie to moc nerozdava a obrovska rychlost bez emocii, kde a na co ? Jo pre pozerov... ttj.
Pre niekoho kto jazdi okresky po cely rok a potrebuje 4 plnohodnotne miesta s kufrom ? Ano mozno... niekde v Alpach a hornatich krajinach to asi zmysel dava...
Mig_35
Vždycky když se zeptáš “pro koho to je?” - tak je to jasný - pro tebe ne😊
Avatar - lamal
lamal
pre mna nie je vela veci, to este nic neznaci... skus tedy odpovedat ty, pre koho je mozno mi odpovies
Mig_35
Nevím, pro toho kdo to koupi 😄
dr.Remorey
Vždy jsem si kladl tu stejnou otázku u rychlých suv/Crossoveru, a hle, už po nich pokukuju. To. Máš tak, život přináší různé situace. Chceš si koupit zábavný auto, pac rodinnej pohrebak už máš, ale... Rozhovor s manželkou. Ale tam nedáš to a ono, kočár, kolo, kolobezku.... No. A najednou se ppristihnes, že už uvažujes nad stelviem 2.0turbo... Aneb aby se vlk nazral a koza zůstala celá 😄 😉 takže asi tak, život je o kompromisech a ne kazdej má prachy na Porsche.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zeptám se blbě, co dáš víc do Stelvia, než do stejně velkého zábavného kombíku? 😊 Nic proti SUV, jen mne to zajímá.
Avatar - iudex
iudex
Vráť sa k tej vete "rozhovor s manželkou". Tam je všetko. 😁
Avatar - lamal
lamal
za rozmach crossoverov a SUV mozu zeny jo ? este MDŽ bolo vcera
Avatar - iudex
iudex
Daj žene na výber medzi klasickým kombi a SUV a dovolím si tipnúť, že si vyberie skôr to SUV. Zrovna včera som bol s polovičkou v salóne Mazdy. A pozerala sa nie na konvenčné autá, ale na MX-5 a CX-5. 😉
Avatar - lamal
lamal
Jasne, to bol joke k MDZ.. zeny v SUV vidam najcastejsie, mam pocit ze trpia este vacsim ego kompenz nez chlapi, je to o to vyznamnejsie, ze im menej zalezi na real vlastnostiach... holt kabelka
Avatar - white label
white label
Je to tak, navíc ženy nemají (na řízení) rády hlavně dlouhá auta, takže raději kratší vyšší Cross/SUV, než delší nižší kombi/LB/sedan...
Mojí ženě se u Audi taky nejvíc líbilo A3 cabrio a Q3/Q3SB a u Porsche Macan.
Ale třeba tzv. SUV coupé od MB/BMW podle ní vypadají "divně" (souhlasím).
dr.Remorey
Je to přesně tak. Já bych si nejradši koupil kupé, zkrátka nízky a dlouhý auto. Vkus většiny žen je přesně opačný. Krátký a vysoký. Myslím, že to tak prostě je a je zbytečný se tomu snažit porozumět 😄
Avatar - lamal
lamal
asi to chapem, ak je formentor volba kompromisov tak mi to sedi
Mr.Murphy
.... ale ta cenovka..... 😁 😁 😁 já prostě nevěřím že jim tyhle prachy dá smysluplný počet zákazníků.... nebo je to jen image-maker a hodlají ty marže vyvařit na těch základních TDI/TSI verzích?

myslím že u SEATu tu cross-módu krapet přeceňují.... aby to bylo o 450 tisíc dražší než Golf GTI, no....
Avatar - iudex
iudex
Len technická: okrem toho, že je to SUV/crossover, to má 310k a štvorkolku, takže by si to nemal porovnávať s GTI, predokolkou s 245k, ale s Golfom R, štvorkolkou s 320k. A ten stojí len o nejakú tisícku menej.
VII
To je ale jen problém ČR. Podívej se na mobile.de tam němečtí dealeři prodávájí nové Cupry Formentor VZ za 36k+ EUR. A to tam mají nějakou příplatkovou výbavu, kdežto u nás začínáš na 51k+ EUR.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nebude tá nemecká cena bez DPH? Lebo ak nie, tak je to mazec.
Lubo
Pozeral som na mobile.de, a sú s DPH. Síce viacero áut nie je na sklade, ale s nejakým čakaním. 2-4 mesiace.
Základ začína na 24,5 tis Eur, VZ cca 36 tis Eur (Tj 650-950 tis. Kč).

Za tie ceny na mobile.de už to stojí za zváženie 😊.
Avatar - white label
white label
"Nejdražší příplatek prozrazují brzdové kotouče v měděné barvě."
Určitě už víš, jaký je rozdíl mezi brzdovým kotoučem a třmenem. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Možno boli medené aj kotúče pokial na to prvý krát poriadne nedupli. 😒]
ptr078
Tie by sa mi pacili, nechas to stat par dni von, zoxiduju a mas peknu zelenu patinu
Avatar - white label
white label
Spíš hezkých pár let... 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ještě že už nepoužívají slogan "auto emocion" 😐
Avatar - Emel
Emel
300k a stovka bezpečně pod 5s... asi jsem možná trošku jednodušší, ale mě by tohle jako rodinný auto bavilo.

Osobně bych dal přednost balení "Leon ST". Jenže i ten aktuálně umí jenom tuhle jednu konfiguraci, tj. DSG 4x4. A pak už je to asi skoro jedno... jen ten Leon začíná na 1,16 a tohle 1,3.

Vzhledem k tomu, že automat bych nechtěl a 4x4 nutně nepotřeboval, tak je tu pořád levnější konkurence třeba v podobě Focusu ST Combi za 930... něco mi ale říká, že ten Focus taky nevydrží za ty peníze dlouho.
Avatar - white label
white label
Formentor SV můžeš mít i s FWD, ale pak má "jen" 245PS.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to by taky šlo... pro mě je ale ta kastle klasickýho kombíku přece jen lepší. Se 180kW je tu taky Octavia RS, tam bych mohl i liftback možná. Best buy je ale jednoznačně ten Focus... sice se mi zadek u kombíku úplně nelíbí, ale překonal bych se 😄
Avatar - white label
white label
Formentor VZ 245PS/FWD stojí v základu o 305 tis. méně, než ten, pod kterým píšeme.
Avatar - Emel
Emel
Což je pořád přes mega, Focus ST Combi je za 930, s 2.3EB 206kW.
Avatar - white label
white label
Jo, 1 029 900,- Kč.
Rozdíl 100 tis. je dost (navíc +26kW, ale zase trochu neférově srovnáváme cenu AT vs MT), chtělo by to porovnat i ty výbavy co jsou za to v základu, Formentor VZ ji má poměrně hodně bohatou. ST Plus sice taky, ale ne až tolik. Takže po srovnání ceny s STP v AT a dorovnání zákl. výbav na tom nebude FVZ cenově hůř. Ale ty chceš stejně manuál...
Avatar - Emel
Emel
Tentokrát jen bychařím 😄
U toho ST zase tolik příplatků není... Winter za 6, Performance za 10, adaptivní LED za 12... to je 28. Asistenty vzal čert a za HeadUp bych 11 asi nedal, 8 za audio možná... nouzovka 1500, barva 30... a to je všechno.
Avatar - white label
white label
Tobě je úplně jedno jaké je to barva, pokud je to modrá..., klidně i za 30. 😒] 😉
Avatar - Emel
Emel
Takhle... šedá bílá černá pastelová červená nepřipadaj v úvahu.
Červená metla není špatná. Na ST je možná moc do vínové, ale asi by se dalo.
Oranžová taky není špatná, ale zase na kombíku mi přijde, že v tom víc vyniknou ty ne úplně hezký tvary zadku.
Takže - vylučovací metodou - zbývá modrá, ke který výhrady nemám 😉
Avatar - white label
white label
Ale jo, a ta "fantastická" červená by mohla být taky... 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale jo, dynamika dobrá. Jenže když čteš test, tak bych řekl, že z auta zrovna vysmátí nevystupovali.
Avatar - white label
white label
Třeba během testu dostali pokutu za rychlost... 😄
Avatar - hugino
hugino
Mne sa toto auto velmi páči a takýto štýl Crossoveru ako Formentor alebo X Ceed je mi čoraz bližší.Mne sa naopak páči že tam dali aj 1.5 tsi aspoň si to môže dovoliť aj " bežný človek" ktorému tých 150 k v pohode stačí.Keď otvoria showroom pôjdem ho pozrieť. :yes:
Avatar - lamal
lamal
jasné taká verzia 1.5TSI s VZ opti packetom :-! ... alebo jebac, uz rovno TDI, emocie bokom, pojde vocpoda
Avatar - iudex
iudex
Ja tiež principiálne odmietam myšlienku spraviť "športovú" značku Cupra, ktorá bude mať len výkonné modely a vzápätí do nej dať najbežnejšie koncernové motory á la 1,5TSI/2,0TDI.
Ale hugino dobre ukazuje, že dopyt po týchto nezaujímavých motorizáciách je, Formentor sa páči, forma poráža obsah, tak to výrobca ponúkne. Nakoniec, čím sa to principiálne líši od najslabšieho trojvalcového bavoráka 318i v M-pakete?
Avatar - lamal
lamal
Za tieto debaty moze marketingova snaha koncernu urobit z Cupry premiu za dva roky, nieco vynimocne a premiove (nech to znie akokolvek prehnane, ma byt niecim viac, za co das aj viac penazi).... lenze ich hamizne ciele su protichodne, preco Genesis nevyraba nejake SOC verzie svojich modelov ? Ak chceju byt premiovou znackou, tak bez toho aby si to kazili nepremiovymi zlozkami a aj v tom pripade to bude chciet par desiatok rokov... nebudeme opat spominat Lexus atd, chapes tomu.
Ak po 30tich uspesnych rokoch premiovej znacky pride nalestena ´´318i´´ v M-pakete, tak to asi bude v poriadku.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tyto otázky se měly řešit a vyřešit ještě před tím než koncern Seatu "přiklepl" samostatnou značku Cupra. Teď už je to jen boj o přežití..... 😒 Pokud věří, že jim v tom pomůže "degradování" značky, tak to musí zkusit. Já si myslím, že nemají co ztratit.... :-!
Btw....Formentor se mě líbí..... :yes:
Avatar - lamal
lamal
Suhlasim...
Avatar - hugino
hugino
Presne tak som to myslel.Napr. Mercedes A môžeš mať s AMG paketom s 1.3 a 160 k za povedzme 33 000 € ale takisto si môžeš kúpiť aj A 35 za 50 000 € takže ide hlavne o to že je tam tá možnosť si vybrať a už len záleží na každom individuálne si vybrať model a motor ktorý mu bude vyhovovať a samozrejme aj na čo má.Cupra si je vedomá že keby ponúkala len autá s cenovkou od 45 000 € + tak by asi nemala šancu na úspech.Takže za mňa je Formentor velmi pekné auto a mne osobne by úplne stačil s motorom 1.5 tsi a manuálom za tých od 27 000 €. :yes: