Značka Cupra má v nabídce první svébytný model a rovnou s ním proklouzla do finálové šestky Evropského auta roku (COTY). Teď se konečně zastavil také v naší redakci.
Jako majitel Seatu Leon Cupra 4Drive říkám, že celá ta šaškárna se značkou Cupra mi prostě nedává smysl. Smysl byl vždy ten, že za kolikrát směšné peníze máš hezké auto, které napráská 95% aut, navíc zcela nenápadně. Teď to je drahé, do světa to křičí "Já jsem rychlej" a navíc se to prodává se 150k...je to trapný, sorry
Ako majitel posledneho Seat Leon Cupra R (s manualom) s tebou suhlasim...
To, co malo v Seate nazov CUPRA, bol proste vzdy vrchol ponuky, dostupnej techniky a to bolo spravne.
Potom prisiel nejaky mudry marketing manager a aby obhajil svoju kralovsky platenu poziciu vymyslel znacku CUPRA a cirkus okolo toho (muselo to stat balik penazi).
Naozaj nevidim zmysel v tom, aby to malo 1.5 TSI a 2.0 TDI motory a volalo sa to CUPRA iba preto, ze to ma karoseriu Formentor :-(
Kde, žádnou jeho zmínku o bronzu v článku nevidím:
"...vyznačující se měděným zdobením. Jasně, cuprum = měď, dává to smysl."
S tím si přišel až ty v této diskusi.
Len technická: okrem toho, že je to SUV/crossover, to má 310k a štvorkolku, takže by si to nemal porovnávať s GTI, predokolkou s 245k, ale s Golfom R, štvorkolkou s 320k. A ten stojí len o nejakú tisícku menej.
Cupra Formentor má údajně dostat i naftu, co myslíte bude potom u nás silnici víc vidět? Jinak mě na základce učili cuprum = měď ne bronz. Formentor se mi líbí, ale je to jen z říše snů. Cupra je od cup racing.
Je to přesně tak. Já bych si nejradši koupil kupé, zkrátka nízky a dlouhý auto. Vkus většiny žen je přesně opačný. Krátký a vysoký. Myslím, že to tak prostě je a je zbytečný se tomu snažit porozumět :-)
Jasne, to bol joke k MDZ.. zeny v SUV vidam najcastejsie, mam pocit ze trpia este vacsim ego kompenz nez chlapi, je to o to vyznamnejsie, ze im menej zalezi na real vlastnostiach... holt kabelka
Daj žene na výber medzi klasickým kombi a SUV a dovolím si tipnúť, že si vyberie skôr to SUV. Zrovna včera som bol s polovičkou v salóne Mazdy. A pozerala sa nie na konvenčné autá, ale na MX-5 a CX-5. ;-)
Tyto otázky se měly řešit a vyřešit ještě před tím než koncern Seatu "přiklepl" samostatnou značku Cupra. Teď už je to jen boj o přežití..... :-( Pokud věří, že jim v tom pomůže "degradování" značky, tak to musí zkusit. Já si myslím, že nemají co ztratit.... :-!
Btw....Formentor se mě líbí..... :yes:
Mne sa toto auto velmi páči a takýto štýl Crossoveru ako Formentor alebo X Ceed je mi čoraz bližší.Mne sa naopak páči že tam dali aj 1.5 tsi aspoň si to môže dovoliť aj " bežný človek" ktorému tých 150 k v pohode stačí.Keď otvoria showroom pôjdem ho pozrieť. :yes:
Vždy jsem si kladl tu stejnou otázku u rychlých suv/Crossoveru, a hle, už po nich pokukuju. To. Máš tak, život přináší různé situace. Chceš si koupit zábavný auto, pac rodinnej pohrebak už máš, ale... Rozhovor s manželkou. Ale tam nedáš to a ono, kočár, kolo, kolobezku.... No. A najednou se ppristihnes, že už uvažujes nad stelviem 2.0turbo... Aneb aby se vlk nazral a koza zůstala celá :-);-) takže asi tak, život je o kompromisech a ne kazdej má prachy na Porsche.
To je ale jen problém ČR. Podívej se na mobile.de tam němečtí dealeři prodávájí nové Cupry Formentor VZ za 36k+ EUR. A to tam mají nějakou příplatkovou výbavu, kdežto u nás začínáš na 51k+ EUR.
Myslím, že Standa si to sám dobre zodpovedal vojou básnickou otázkou: Takže se upustilo od běžného Seatu, aby se pak docela obyčejná technika namontovala do „sportovní“ Cupry a mohla stát o balík víc? ;-)
Ale aby som bol spravodlivý, v prípade motora 2,5 R5 to neplatí, tam je zrejmé, že takýto motor by značka Seat nikdy nedostala. Len odmysliac od neho všetky "obyčajnejšie" motorizácie a modely mohli byť (resp. aj boli) pod značkou Seat, vrátane tohto 2,0TSI.
Odmysliac od značkovej dilemy, Formentor ako taký sa mi páči a vo verzii VZ ho vnímam ako "Macan pre chudobných" a spolu s malým Porsche mi ako športové crossovery dávajú najväčší zmysel.
.... ale ta cenovka..... :D:D:D já prostě nevěřím že jim tyhle prachy dá smysluplný počet zákazníků.... nebo je to jen image-maker a hodlají ty marže vyvařit na těch základních TDI/TSI verzích?
myslím že u SEATu tu cross-módu krapet přeceňují.... aby to bylo o 450 tisíc dražší než Golf GTI, no....
´´ Takže se upustilo od běžného Seatu, aby se pak docela obyčejná technika namontovala do „sportovní“ Cupry a mohla stát o balík víc? ´´ To navazuje aj na diskusiu pod clankom o 5valci...
Ked sa tu stavi ´´starý_kluk´´ nech mi pri pohlade pod prednu kapotu napise, ci je motor nad prednou napravou, alebo ? Kedze podla jeho blabolov, len SKYACTIV v M3 ma do predu vysunuty motor... :D
Otazka, pre koho to je ? Zerie to pomerne dost na auto pre velke najazdy, emocie to moc nerozdava a obrovska rychlost bez emocii, kde a na co ? Jo pre pozerov... ttj.
Pre niekoho kto jazdi okresky po cely rok a potrebuje 4 plnohodnotne miesta s kufrom ? Ano mozno... niekde v Alpach a hornatich krajinach to asi zmysel dava...
Pozeral som na mobile.de, a sú s DPH. Síce viacero áut nie je na sklade, ale s nejakým čakaním. 2-4 mesiace.
Základ začína na 24,5 tis Eur, VZ cca 36 tis Eur (Tj 650-950 tis. Kč).
Za tie ceny na mobile.de už to stojí za zváženie :).
Presne tak som to myslel.Napr. Mercedes A môžeš mať s AMG paketom s 1.3 a 160 k za povedzme 33 000 € ale takisto si môžeš kúpiť aj A 35 za 50 000 € takže ide hlavne o to že je tam tá možnosť si vybrať a už len záleží na každom individuálne si vybrať model a motor ktorý mu bude vyhovovať a samozrejme aj na čo má.Cupra si je vedomá že keby ponúkala len autá s cenovkou od 45 000 € + tak by asi nemala šancu na úspech.Takže za mňa je Formentor velmi pekné auto a mne osobne by úplne stačil s motorom 1.5 tsi a manuálom za tých od 27 000 €. :yes:
Takhle... šedá bílá černá pastelová červená nepřipadaj v úvahu.
Červená metla není špatná. Na ST je možná moc do vínové, ale asi by se dalo.
Oranžová taky není špatná, ale zase na kombíku mi přijde, že v tom víc vyniknou ty ne úplně hezký tvary zadku.
Takže - vylučovací metodou - zbývá modrá, ke který výhrady nemám ;-)
Tentokrát jen bychařím :-)
U toho ST zase tolik příplatků není... Winter za 6, Performance za 10, adaptivní LED za 12... to je 28. Asistenty vzal čert a za HeadUp bych 11 asi nedal, 8 za audio možná... nouzovka 1500, barva 30... a to je všechno.
Jo, 1 029 900,- Kč.
Rozdíl 100 tis. je dost (navíc +26kW, ale zase trochu neférově srovnáváme cenu AT vs MT), chtělo by to porovnat i ty výbavy co jsou za to v základu, Formentor VZ ji má poměrně hodně bohatou. ST Plus sice taky, ale ne až tolik. Takže po srovnání ceny s STP v AT a dorovnání zákl. výbav na tom nebude FVZ cenově hůř. Ale ty chceš stejně manuál...
Jo, to by taky šlo... pro mě je ale ta kastle klasickýho kombíku přece jen lepší. Se 180kW je tu taky Octavia RS, tam bych mohl i liftback možná. Best buy je ale jednoznačně ten Focus... sice se mi zadek u kombíku úplně nelíbí, ale překonal bych se :-)
300k a stovka bezpečně pod 5s... asi jsem možná trošku jednodušší, ale mě by tohle jako rodinný auto bavilo.
Osobně bych dal přednost balení "Leon ST". Jenže i ten aktuálně umí jenom tuhle jednu konfiguraci, tj. DSG 4x4. A pak už je to asi skoro jedno... jen ten Leon začíná na 1,16 a tohle 1,3.
Vzhledem k tomu, že automat bych nechtěl a 4x4 nutně nepotřeboval, tak je tu pořád levnější konkurence třeba v podobě Focusu ST Combi za 930... něco mi ale říká, že ten Focus taky nevydrží za ty peníze dlouho.
Je to tak, navíc ženy nemají (na řízení) rády hlavně dlouhá auta, takže raději kratší vyšší Cross/SUV, než delší nižší kombi/LB/sedan...
Mojí ženě se u Audi taky nejvíc líbilo A3 cabrio a Q3/Q3SB a u Porsche Macan.
Ale třeba tzv. SUV coupé od MB/BMW podle ní vypadají "divně" (souhlasím).
Za tieto debaty moze marketingova snaha koncernu urobit z Cupry premiu za dva roky, nieco vynimocne a premiove (nech to znie akokolvek prehnane, ma byt niecim viac, za co das aj viac penazi).... lenze ich hamizne ciele su protichodne, preco Genesis nevyraba nejake SOC verzie svojich modelov ? Ak chceju byt premiovou znackou, tak bez toho aby si to kazili nepremiovymi zlozkami a aj v tom pripade to bude chciet par desiatok rokov... nebudeme opat spominat Lexus atd, chapes tomu.
Ak po 30tich uspesnych rokoch premiovej znacky pride nalestena ´´318i´´ v M-pakete, tak to asi bude v poriadku.
Ja tiež principiálne odmietam myšlienku spraviť "športovú" značku Cupra, ktorá bude mať len výkonné modely a vzápätí do nej dať najbežnejšie koncernové motory á la 1,5TSI/2,0TDI.
Ale hugino dobre ukazuje, že dopyt po týchto nezaujímavých motorizáciách je, Formentor sa páči, forma poráža obsah, tak to výrobca ponúkne. Nakoniec, čím sa to principiálne líši od najslabšieho trojvalcového bavoráka 318i v M-pakete?
To máš ako so značkou DS a aj tak si to ľudia v Európe kupujú.
Aj tak si ale myslím, že Formentor má zmysel aj bez päťvalca. Len škoda toho zvuku z reprákov. :no: