Veterán
netcar.xx
6
Je to stara vrana dneska dobra uz jen pro socky a imbecily. Jdete s ni uz do ***.
Přejít do diskuze
Auto spolehlivé, ale jinak bída. Uvnitř málo místa, kufr zbytečně velký. Mizerný jízdní vlastnosti při plném kufru, hlučný motor. Přeceňované auto
Souhlas, ovšem třeba plně pozinkovanou karoserii dostala Octavia I až po několika letech produkce.
A v zásadě to samé, co jsi řekl o Octavii I, lze říci také o Fabii I. Ta byla zpočátku taky neuvěřitelně důkladně navržená a bohatě vybavená, a postupem let ji rok od roku jen čím dál více ojebávali, aby snížili její výrobní náklady... 😒
A v zásadě to samé, co jsi řekl o Octavii I, lze říci také o Fabii I. Ta byla zpočátku taky neuvěřitelně důkladně navržená a bohatě vybavená, a postupem let ji rok od roku jen čím dál více ojebávali, aby snížili její výrobní náklady... 😒
Bez debaty nejlepší a nejzásadnější model v novodobé historii Škody. Nic lepšího a nic kvalitnějšího Škoda už nikdy nevyrobila a nejspíš už ani nevyrobí.
Škoda se na modelu "vyučila". JE to opravdu jeden z mála modelů, který během své výroby zažil opravdu pečlivou a permanentní modelovou péči, vzestup a v podstatě i pád kvality. Nejposlednější modely Tour zdaleka nedosahují kvalit těch starších. Naopak ty úplně nejstarší měly spousty dětských nemocí.
Navždy ale Octavia zůstane modelem, který značce vybudoval jméno, image. Tohle žádná jiná Škoda v novodobé historii už nedokázala. O, byl tu Yet, první SUV. Kodiaq jako první velké SUV. Byla tu Fabia I ve své době taky hodně pokroková atd. atd. ... Ale všichni už jen těžili z toho, co zasela Octavia.
Škoda se na modelu "vyučila". JE to opravdu jeden z mála modelů, který během své výroby zažil opravdu pečlivou a permanentní modelovou péči, vzestup a v podstatě i pád kvality. Nejposlednější modely Tour zdaleka nedosahují kvalit těch starších. Naopak ty úplně nejstarší měly spousty dětských nemocí.
Navždy ale Octavia zůstane modelem, který značce vybudoval jméno, image. Tohle žádná jiná Škoda v novodobé historii už nedokázala. O, byl tu Yet, první SUV. Kodiaq jako první velké SUV. Byla tu Fabia I ve své době taky hodně pokroková atd. atd. ... Ale všichni už jen těžili z toho, co zasela Octavia.
neměla chybu! Motor TDI, manuální převodovka, ruční brzda. Perfektní antikorozní ochrana Pokud by se vyráběla dodnes, jdu ji koupit. :yes:
To bylo ještě v době, kdy Škodovka uměla vyrobit pěkný auto. I dnes by to auto s pár úpravama vypadalo dobře.
za velmi konkurenční ceny, ale chtělo to počkat na první facelift - lepší přístrojovka a vybrání předních sedadel.
Jo jo, proto takový Escort byl liftback už od roku 1980. Nebo Sierra od roku 1982. A pak můžeme pokračovat dál - Peugeot 309, Fiat Croma, Alfa 33, Fiat Brava.
Můžeme i diskutovat, jestli první dvě generace Passatu byly litfback nebo ne.
Ale samozřejmě, nejdůležitější je Octavia... 😁 😁
Můžeme i diskutovat, jestli první dvě generace Passatu byly litfback nebo ne.
Ale samozřejmě, nejdůležitější je Octavia... 😁 😁
Z té fotky stříbrné oktávky, co je u titulku článku, jsem byl úplně hotovej. Byl jsem tehdy na střední a to auto přišlo jako zjevení, nemohl jsem uvěřit vlastním očím, že je to škodovka. Pamatuju si jak jsem ho pověsil ve třídě na nástěnku a pořád na něj čumel. Pak se samozřejmě oktávka okoukala a zevšedněla, jak se začala objevovat v ulicích, ale ten první dojem z reklamního plakátu je pro mě nezapomenutelný.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Celkem.
Byla povedená v tom, jakou uměla nabídnout techniku.
Ale i na rozvoru Golfu se dalo postavit prostornější auto, hlavně do faceliftu to bylo fakt tristní.
Byla povedená v tom, jakou uměla nabídnout techniku.
Ale i na rozvoru Golfu se dalo postavit prostornější auto, hlavně do faceliftu to bylo fakt tristní.
Souhlas, že Octavia bylo povedené auto a hlavně díky ní Škodovka výrazně zlepšila svoji pověst v zahraničí. Osobní si myslím, že je to hlavně dizajnem a tím, a že to byl velký kus auta za rozumnou cenu. Navíc zpracováním konečně srovnatelným s konkurencí.
Bohužel, Škodovka to ví a snaží se dnes vytřískat z ní co nejvíce peněz.
Bohužel, Škodovka to ví a snaží se dnes vytřískat z ní co nejvíce peněz.
S tím liftbackem bych byl trochu opatrný, co třeba takový Fiat Croma (od r. 1985)? (Pravda, ve své době to bylo auto o třídu větší, ale stejně). 😄
Tak to seš na velkém omylu. Karoserie Octavie I byla v prvních letech produkce pozinkovaná jen částečně, plný pozink nastal tuším až při faceliftu.
vybrání přišlo v 1998 s MY 1999. Veledůležité... no zas tak zásadně to nevidím. Ale přibyly cenné cm, které chyběly.
Boční silueta je stále krásná a nadčasová, ale poměr rozvor vs. délky vs. převisy dnes působí téměř komicky. Nicméně fungovalo to, jezdilo to výborně, takže co řešit... V extrému samozřejmě mohl nastat problém s přetáčivostí, ale to nemělo s běžným režimem jízdy nic společného.
Boční silueta je stále krásná a nadčasová, ale poměr rozvor vs. délky vs. převisy dnes působí téměř komicky. Nicméně fungovalo to, jezdilo to výborně, takže co řešit... V extrému samozřejmě mohl nastat problém s přetáčivostí, ale to nemělo s běžným režimem jízdy nic společného.
...ale bohužel v něm chybí 2 podstatné věci - zkrácení stálého převodu verze 1.8 20V, tuším že už v roce 1997, a dále modernizace tohoto motoru v roce 1998 (nové sací potrubí s variabilní délkou, které zásadně zlepšilo jeho provozní vlastnosti - pružnost a spotřebu) a taky tam není ani zmínka o veledůležitém zvětšení podélného prostoru na zadním sedadle! Nejdříve došlo (asi v roce 1998?) k vybrání zadních partií předních opěradel, o rok později pak také k zeslabení zadního opěradla ve spodní části. Obojí dohromady hodilo cca 6 cm pro nohy zadních cestujících navíc a zadní místa Octavie I pak konečně byla alespoň na kratší vzdálenosti použitelná i pro dospělé cestující... 😄
Přeceňované rozhodně není. Ano, už třeba Toyota Caria E byla asi 1000x pohodlnější jak Octavia. Jenže Octavia je bytelně, jednoduše a velmi dobře navržené auto. Dobře udržovatelné, dobře opravitelné. Minimum elektroniky (s postupem času přibývala).
Octavia neměnila kvality třídy. Octavia zásadně měnila kvality Škody. Kvality třídy mnohem víc posunula Fabia, která předběhla dobu. S čím ale Octavia přišla a z čeho těží dodnes - pojetí karoserie jako liftback. V evropském mainstreamu to prosadila (když tak trochu pominu Toledo I) právě Octavia.
Octavia neměnila kvality třídy. Octavia zásadně měnila kvality Škody. Kvality třídy mnohem víc posunula Fabia, která předběhla dobu. S čím ale Octavia přišla a z čeho těží dodnes - pojetí karoserie jako liftback. V evropském mainstreamu to prosadila (když tak trochu pominu Toledo I) právě Octavia.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A mohli bychom pokračovat ještě dál dalšími vozy (začátek 1995 a starší) Citroen Xantia, Honda Civic G6 5D, Hyundai Accent, Mazda 626, Mitsubishi Carisma, Nissan Primera, Opel Vectra, Renault 21... to jen tak v rychlosti, co mě napadlo. Ona Octavia byla spíše posledním, kdo s tím přišel než prvním 😄
Tak tak, už se na ní velice těším. Pro řadu Čechů to bude poslední příležitost dosáhnout na slušné auto, které díky svému výraznému mezigeneračnímu zvětšení bude schopno uspokojit i nároky skromnější rodiny. :yes:
Moje slova, like chpale ! Už je to celkem trapný jak se furt o tomhle hnoju píše. O1 je šrot, O2 je to dementy, O3 je pěkná s*acka, dráha, hnusná a nepohodlná a O4 ? Předražený hnus, odpad, nemluvě o infotainmentu..
Ale dyt ma recht - je to pekac osklivej a nechapu, co jsi na tom plakatu jako videl? Modla ve skodovce omg..
Vsak ty porad jezdis se staryma pleckama, tak si nejakou takovou kraksnu treba i s lankovym tachomatrem porid, dedku 😁
Nevím co myslíš tím plně pozinkovaná. V průběhu výroby se zinkování měnilo, to ano. Ale rozsah pozinkování byl podle mě stejný.
Přeceňované rozhodně není. Ano, už třeba Toyota Caria E byla asi 1000x pohodlnější jak Octavia. Jenže Octavia je bytelně, jednoduše a velmi dobře navržené auto. Dobře udržovatelné, dobře opravitelné. Minimum elektroniky (s postupem času přibývala).
Octavia neměnila kvality třídy. Octavia zásadně měnila kvality Škody. Kvality třídy mnohem víc posunula Fabia, která předběhla dobu. S čím ale Octavia přišla a z čeho těží dodnes - pojetí karoserie jako liftback. V evropském mainstreamu to prosadila (když tak trochu pominu Toledo I) právě Octavia.
Octavia neměnila kvality třídy. Octavia zásadně měnila kvality Škody. Kvality třídy mnohem víc posunula Fabia, která předběhla dobu. S čím ale Octavia přišla a z čeho těží dodnes - pojetí karoserie jako liftback. V evropském mainstreamu to prosadila (když tak trochu pominu Toledo I) právě Octavia.