Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia: První moderní generace slaví čtvrtstoletí. Připomeňte si ji!

Větší než malé auto od Škodovky. A ještě ho byl kus navíc. Moderní Octavia se ve své původní podobě obchodně chytila a potkáváme ji hojně dodnes. Její aktivní život trval dlouhých čtrnáct let.
Zpět na článek
15. 3. 2021 20:57
15. 3. 2021 21:44
15. 3. 2021 23:59
16. 3. 2021 11:44
15. 3. 2021 21:29
15. 3. 2021 21:35
15. 3. 2021 21:58
16. 3. 2021 11:40
16. 3. 2021 16:51
15. 3. 2021 21:43
15. 3. 2021 21:45
15. 3. 2021 22:17
16. 3. 2021 00:01
16. 3. 2021 09:57
18. 3. 2021 18:46
15. 3. 2021 21:56
15. 3. 2021 22:17
16. 3. 2021 11:39
16. 3. 2021 07:22
16. 3. 2021 08:27
16. 3. 2021 14:04
16. 3. 2021 18:02
16. 3. 2021 23:45
15. 3. 2021 20:53
Díky za pěkný článek...
...ale bohužel v něm chybí 2 podstatné věci - zkrácení stálého převodu verze 1.8 20V, tuším že už v roce 1997, a dále modernizace tohoto motoru v roce 1998 (nové sací potrubí s variabilní délkou, které zásadně zlepšilo jeho provozní vlastnosti - pružnost a spotřebu) a taky tam není ani zmínka o veledůležitém zvětšení podélného prostoru na zadním sedadle! Nejdříve došlo (asi v roce 1998?) k vybrání zadních partií předních opěradel, o rok později pak také k zeslabení zadního opěradla ve spodní části. Obojí dohromady hodilo cca 6 cm pro nohy zadních cestujících navíc a zadní místa Octavie I pak konečně byla alespoň na kratší vzdálenosti použitelná i pro dospělé cestující... :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
15. 3. 2021 21:01
Re: Díky za pěkný článek...
vybrání přišlo v 1998 s MY 1999. Veledůležité... no zas tak zásadně to nevidím. Ale přibyly cenné cm, které chyběly.

Boční silueta je stále krásná a nadčasová, ale poměr rozvor vs. délky vs. převisy dnes působí téměř komicky. Nicméně fungovalo to, jezdilo to výborně, takže co řešit... V extrému samozřejmě mohl nastat problém s přetáčivostí, ale to nemělo s běžným režimem jízdy nic společného.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2021 09:46
Re: Díky za pěkný článek...
"jezdilo to výborně"... Ani jako vtip to není dobré.
15. 3. 2021 21:19
Re: Díky za pěkný článek...
Opravuji, chěl jsem samozřejmě říct prodloužení stálého převodu verze 1.8 20V. :-)
15. 3. 2021 21:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 3. 2021 21:40
Re: Díky za pěkný článek...
Hele, soudče, nacpi si ten svůj hadřík třeba do p.r.d.e.l.e. ! :D
Avatar - rohYpnol
15. 3. 2021 20:57
Bez debaty
Bez debaty nejlepší a nejzásadnější model v novodobé historii Škody. Nic lepšího a nic kvalitnějšího Škoda už nikdy nevyrobila a nejspíš už ani nevyrobí.

Škoda se na modelu "vyučila". JE to opravdu jeden z mála modelů, který během své výroby zažil opravdu pečlivou a permanentní modelovou péči, vzestup a v podstatě i pád kvality. Nejposlednější modely Tour zdaleka nedosahují kvalit těch starších. Naopak ty úplně nejstarší měly spousty dětských nemocí.

Navždy ale Octavia zůstane modelem, který značce vybudoval jméno, image. Tohle žádná jiná Škoda v novodobé historii už nedokázala. O, byl tu Yet, první SUV. Kodiaq jako první velké SUV. Byla tu Fabia I ve své době taky hodně pokroková atd. atd. ... Ale všichni už jen těžili z toho, co zasela Octavia.
Rozbalit vlákno
6
15. 3. 2021 21:44
Re: Bez debaty
Souhlas, ovšem třeba plně pozinkovanou karoserii dostala Octavia I až po několika letech produkce.
A v zásadě to samé, co jsi řekl o Octavii I, lze říci také o Fabii I. Ta byla zpočátku taky neuvěřitelně důkladně navržená a bohatě vybavená, a postupem let ji rok od roku jen čím dál více ojebávali, aby snížili její výrobní náklady... :-(
Avatar - rohYpnol
15. 3. 2021 22:10
Re: Bez debaty
Nevím co myslíš tím plně pozinkovaná. V průběhu výroby se zinkování měnilo, to ano. Ale rozsah pozinkování byl podle mě stejný.
15. 3. 2021 23:59
Re: Bez debaty
Tak to seš na velkém omylu. Karoserie Octavie I byla v prvních letech produkce pozinkovaná jen částečně, plný pozink nastal tuším až při faceliftu.
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2021 09:16
Re: Bez debaty
To není rozhodně pravda. Začínali se zárukou 10 let na antikoroz.
16. 3. 2021 10:34
Re: Bez debaty
Souhlas, že Octavia bylo povedené auto a hlavně díky ní Škodovka výrazně zlepšila svoji pověst v zahraničí. Osobní si myslím, že je to hlavně dizajnem a tím, a že to byl velký kus auta za rozumnou cenu. Navíc zpracováním konečně srovnatelným s konkurencí.
Bohužel, Škodovka to ví a snaží se dnes vytřískat z ní co nejvíce peněz.
Avatar - Emel
16. 3. 2021 11:44
Re: Bez debaty
Celkem.
Byla povedená v tom, jakou uměla nabídnout techniku.
Ale i na rozvoru Golfu se dalo postavit prostornější auto, hlavně do faceliftu to bylo fakt tristní.
15. 3. 2021 21:29
...
To bylo ještě v době, kdy Škodovka uměla vyrobit pěkný auto. I dnes by to auto s pár úpravama vypadalo dobře.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - netcar.xx
15. 3. 2021 21:35
Uz zase?
Je to stara vrana dneska dobra uz jen pro socky a imbecily. Jdete s ni uz do ***.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stejsn
15. 3. 2021 21:58
Re: Uz zase?
Takhle o svojí matce nemluv!
16. 3. 2021 11:40
Re: Uz zase?
Ale dyt ma recht - je to pekac osklivej a nechapu, co jsi na tom plakatu jako videl? Modla ve skodovce omg..
16. 3. 2021 16:51
Re: Uz zase?
Moje slova, like chpale ! Už je to celkem trapný jak se furt o tomhle hnoju píše. O1 je šrot, O2 je to dementy, O3 je pěkná s*acka, dráha, hnusná a nepohodlná a O4 ? Předražený hnus, odpad, nemluvě o infotainmentu..
15. 3. 2021 21:43
Plečka
Auto spolehlivé, ale jinak bída. Uvnitř málo místa, kufr zbytečně velký. Mizerný jízdní vlastnosti při plném kufru, hlučný motor. Přeceňované auto
Rozbalit vlákno
5
15. 3. 2021 21:45
Re: Plečka
Ještě bych k tomu přidal nepohodlná sedadla. :-(
Avatar - rohYpnol
15. 3. 2021 22:17
Re: Plečka
Přeceňované rozhodně není. Ano, už třeba Toyota Caria E byla asi 1000x pohodlnější jak Octavia. Jenže Octavia je bytelně, jednoduše a velmi dobře navržené auto. Dobře udržovatelné, dobře opravitelné. Minimum elektroniky (s postupem času přibývala).

Octavia neměnila kvality třídy. Octavia zásadně měnila kvality Škody. Kvality třídy mnohem víc posunula Fabia, která předběhla dobu. S čím ale Octavia přišla a z čeho těží dodnes - pojetí karoserie jako liftback. V evropském mainstreamu to prosadila (když tak trochu pominu Toledo I) právě Octavia.
16. 3. 2021 00:01
Re: Plečka
S tím liftbackem bych byl trochu opatrný, co třeba takový Fiat Croma (od r. 1985)? (Pravda, ve své době to bylo auto o třídu větší, ale stejně). :-)
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2021 09:57
Re: Plečka
Jo jo, proto takový Escort byl liftback už od roku 1980. Nebo Sierra od roku 1982. A pak můžeme pokračovat dál - Peugeot 309, Fiat Croma, Alfa 33, Fiat Brava.
Můžeme i diskutovat, jestli první dvě generace Passatu byly litfback nebo ne.
Ale samozřejmě, nejdůležitější je Octavia... :-D :-D
18. 3. 2021 18:46
Re: Plečka
A mohli bychom pokračovat ještě dál dalšími vozy (začátek 1995 a starší) Citroen Xantia, Honda Civic G6 5D, Hyundai Accent, Mazda 626, Mitsubishi Carisma, Nissan Primera, Opel Vectra, Renault 21... to jen tak v rychlosti, co mě napadlo. Ona Octavia byla spíše posledním, kdo s tím přišel než prvním :-)
Avatar - Stejsn
15. 3. 2021 21:56
Titulní fotka
Z té fotky stříbrné oktávky, co je u titulku článku, jsem byl úplně hotovej. Byl jsem tehdy na střední a to auto přišlo jako zjevení, nemohl jsem uvěřit vlastním očím, že je to škodovka. Pamatuju si jak jsem ho pověsil ve třídě na nástěnku a pořád na něj čumel. Pak se samozřejmě oktávka okoukala a zevšedněla, jak se začala objevovat v ulicích, ale ten první dojem z reklamního plakátu je pro mě nezapomenutelný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
15. 3. 2021 22:17
Re: Plečka
Přeceňované rozhodně není. Ano, už třeba Toyota Caria E byla asi 1000x pohodlnější jak Octavia. Jenže Octavia je bytelně, jednoduše a velmi dobře navržené auto. Dobře udržovatelné, dobře opravitelné. Minimum elektroniky (s postupem času přibývala).

Octavia neměnila kvality třídy. Octavia zásadně měnila kvality Škody. Kvality třídy mnohem víc posunula Fabia, která předběhla dobu. S čím ale Octavia přišla a z čeho těží dodnes - pojetí karoserie jako liftback. V evropském mainstreamu to prosadila (když tak trochu pominu Toledo I) právě Octavia.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
16. 3. 2021 00:40
Octavia 1995
neměla chybu! Motor TDI, manuální převodovka, ruční brzda. Perfektní antikorozní ochrana Pokud by se vyráběla dodnes, jdu ji koupit. :yes:
Rozbalit vlákno
1
16. 3. 2021 11:39
Re: Octavia 1995
Vsak ty porad jezdis se staryma pleckama, tak si nejakou takovou kraksnu treba i s lankovym tachomatrem porid, dedku :D
16. 3. 2021 07:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2021 08:27
oranžové?
Já mám na 98ce posvícení červené. Na 2001 pak zelené.
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2021 10:27
jo, tobyla první opravdu moderní Škodovka
za velmi konkurenční ceny, ale chtělo to počkat na první facelift - lepší přístrojovka a vybrání předních sedadel.
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2021 14:04
Jáj
Bože už zase ? Není den, aniž by na tomhle serveru nebyla zmínka o ŠkoděQ 😅
Rozbalit vlákno
2
Avatar - SKAY
16. 3. 2021 18:02
Re: Jáj
Nová Fóbie se blížííí :-! :D
16. 3. 2021 23:45
Re: Jáj
Tak tak, už se na ní velice těším. Pro řadu Čechů to bude poslední příležitost dosáhnout na slušné auto, které díky svému výraznému mezigeneračnímu zvětšení bude schopno uspokojit i nároky skromnější rodiny. :yes: