Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 3008 GT 1.6 PureTech 180 – Omlazený elegán

Modernizované francouzské SUV sází především na výraznější vzhled a modernější techniku na palubě, po uživatelské stránce se však jedná o starého známého.
Zpět na článek
10. 3. 2021 13:42
10. 3. 2021 14:13
10. 3. 2021 16:47
10. 3. 2021 14:44
10. 3. 2021 15:29
10. 3. 2021 15:13
10. 3. 2021 15:55
10. 3. 2021 16:17
10. 3. 2021 17:06
10. 3. 2021 17:40
10. 3. 2021 18:02
10. 3. 2021 18:41
10. 3. 2021 19:12
10. 3. 2021 18:25
10. 3. 2021 19:31
10. 3. 2021 19:54
10. 3. 2021 20:46
11. 3. 2021 12:38
11. 3. 2021 11:32
11. 3. 2021 09:13
11. 3. 2021 11:34
Avatar - kaa
10. 3. 2021 13:42
Ten čumák.
Před faceliftem s LED mnohem hezčí.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
10. 3. 2021 14:13
Re: Ten čumák.
FL mi přijde čistší... ty kly si teda mohli odpustit, ale u originálu mi zase vadil ten zub ve světle. Pořád je to fešný auto.

A vůbec... stovka za osm, solidní motorizace, cenovka 800+ holt už dneska za takový auto normální... škoda toho iCockpitu.
10. 3. 2021 14:36
Re: Ten čumák.
mam 5008, uz stvrty rok. iCookpit si nemozem vynachvalit. Konecne mam budik nad volantom a je jedno, ako ho mam natoceny, nikdy mi neprekazaju jeho ramena. A ten maly skvely volant, pre mna zatial najlepsie riesenie usporiadania budikov co je na trhu. Ale rozumiem, ked to niekomu nevyhovuje. Mozno to zavisi od vysky, pri mojich 176cm je to super. Ten zub v svetle pri predoslej generacii mi tiez vadil, pripadalo mi to silne agresivne, ale s odstupom casu mi to nevadi, dokonca sa mi to paci. Ale predna maska po FL mi pride este krajsia.
Avatar - woody-alien
10. 3. 2021 15:59
Re: Ten čumák.
O tom tady byly popsány stohy příspěvků, takže to nechci začínat znova. Ale oceňuji, že dokážeš pochopit i ty, kterým ten volant a uspořádání budíků nevyhovuje.
Avatar - woody-alien
10. 3. 2021 15:58
Re: Ten čumák.
Souhlas se zevnějškem. Ten zub ve světlech byl vyloženě rušivej, kly moc nemusím, ale za mě je to lepší než bylo. Co se týká těch normálních 800+, kdo to chce, ať zaplatí. Já těmahle touhama netrpím a našel bych si za 800+ klasickej kombík ve střední třídě. I bez režimů písek a bláto. ;-)
Avatar - Emel
10. 3. 2021 16:47
Re: Ten čumák.
A tak je to ceníková cena... ono za ceníkových 800 už se dneska v déčku taky moc nerozšoupneš. Neříkám že je to dobrá cena nebo že bych to za to dal, pořád jsou na trhu lepší nabídky, ale zase to není žádnej úlet.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 14:51
Re: Ten čumák.
Na fotkách se mi nelíbil, ale na živo vypadá překvapivě dobře, hlavně ta maska je tam zajímavě zakomponovaná.
Avatar - _Karel_
10. 3. 2021 14:44
3008
Maska vypadá výborně, a barva alespoň z obrázků přímo skvěle. Barvu zavidim :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 15:29
Re: 3008
Naživo je barva ještě krásnější. Ale docela hezká je i "základní" modrá metalíza nebo modrá perleťová.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 15:13
P3008
Nikdy bych si kompaktní SUV bez 4x4 nekoupil, nedává mi to za ty ceny smysl, ale jel jsem s 3008 1.6 THP EAT6 a bylo to velmi dobré auto. Takový vyvážený mix se super motorem. Akorát automat měl dlouhé prodlevy, ale to se předpokládám s EAT8 zlepšilo. Lane Assist se po FL udrží v pruhu, nebo se stále "odráží" od čar?

Ještě k té snížené intenzitě světel v mlze, to je sice dobrá věc, ale pořád jsou to vysoko umístěná světla svítící skrz mlhu, místo aby ji podsvítila, takže mi to od Peugeotu přijde spíš jako způsob, jak ušetřit na mlhovkách.

PS: zase mě to odhlásilo a smazal se mi příspěvek.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
10. 3. 2021 15:55
Re: P3008
No počkej... nekoupil bys to proto, že bys čekal nižší cenu, nebo proto, že ti auto bez 4x4 nedává smysl?
Já už trošku rezignoval... pro tu většinu kupců, co to prostě berou místo kompaktu, tam ta 4x4 asi nutně bejt nemusí... u kompaktu ji taky neměli a offroad schopnosti od toho nečekají.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 16:17
Re: P3008
Obojí. Rozdíl v ceně proti kompaktu neodpovídá přidané hodnotě SUV. Ta je pro mě prakticky nulová. Hypoteticky bych to zvážil, kdybych získal lepší průchodnost, ale to zde neplatí.
Avatar - Verny_2013
10. 3. 2021 17:06
Re: P3008
Lidi kašlou na přidanou hodnotu v pravém slova smyslu. Budou to používat hl. ve městě, občas výlet. Typ SUV je v módě, lidem se to líbí, a přidaná hodnota je že sedí výš. A že za to zaplatí o 100 tis víc než za kompakt, spoustu lidí vůbec netrápi. 95% jich 4x4 nikdy nevyužije a jen by tahali zbytečnou zátěž.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 18:02
Re: P3008
Hele, nikomu to nevnucuji a klidně ať si lidi kupují SUV s předním pohonem za 3/4 mega, protože jsou v módě. Ale já se mezi ně asi nezařadím.
Avatar - Verny_2013
10. 3. 2021 18:41
Re: P3008
Já taky ne, jen jsem konstatoval pár faktů na základě zkušenosti z mého okolí.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 19:12
Re: P3008
Jo, však 3008 se prodává, takže lidi to chtějí.
10. 3. 2021 18:25
Re: P3008
Jak se to vezme, tohle osobák nedá https://www.youtube.com/watch?… protože zůstane sedět na břiše, ten Grip control vlastně moc potřeba není. Já se pohybuju převážně po Vysočině a zatím se mi nestalo, že bych nedojel kam potřebuju kvůli absenci 4x4, ale zvednutý podvozek už bych párkrát ocenil, protože ten střed polňačky už byl na Focuse limitní. Docela dokážu pochopit lidi co si to koupí, i když mě víc oslovuje třeba Focus Active, Tipo Cross nebo Kia Xceed.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 19:31
Re: P3008
Tak já taky s předním pohonem víceméně vždy dojel, kam potřebuji. O to ani tak nejde. Spíš by mi nevadilo mít větší jistotu v zimních podmínkách a abych si dovolil víc, než si dovolím bez 4x4. Když už bych chtěl něco zvýšeného, tak asi XV.
10. 3. 2021 19:54
Re: P3008
Na těch loňských jízdách Sveta Motorů v Olympii jsem si krátce projel hybrid s eboxerem, špatný auto to rozhodně není, jen eboxer mají v ceníku za min 830 tis, dvoulitr bez baterek už není v nabídce a 1.6 v kombinaci s CVT jsem si zkusil v Impreze, žádnej zázrak to nebyl.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 20:46
Re: P3008
Jj, ten 2.0 hybrid je fajn. Ale s 1.6 to musí být utrpení, to prostě nemůže fungovat.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2021 12:38
Re: P3008
Co by sis chtěl dovolit více? Vyjet zasnezeny kopec ok, ale rychleji stejně nemůžeš jezdit, možná ti to přidá pár vteřin při výjezdu že zatáčky, ale o to asi v sněhové kalamitě asi nejde ne? :D
10. 3. 2021 15:40
Opravdu krásné auto, ale....
.... jako auto je to opravdu moc hezké, včetně interiéru.... stejně jako kolegové výše chválím barvu.... v kombinaci s černou a chromem opravdu nádhera, příjemné osvěžení v záplavě šedých a bílých aut....

ale co ta funkčnost? s i-kokpitem zkušenost nemám, režimy "písek a bláto" považuju u FWD auta za takový dobový kýč.... ;-) Dotykové ovládání všeho je prostě špatně.... otázka je, co nastavení asistentů a jejich otravnost, tedy nutnost to furt nastavovat dokolečka....

celkově tedy asi hodně povedené auto, které z mého pohledu kazí příliš "moderních" prvků.... ano, chápu že taková je doba a dřív nebo později už to bude u všech aut.... :'-(
Rozbalit vlákno
44
10. 3. 2021 15:51
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Su 3 skupiny ludi. Tym co i-cockpit vyhovuje (je nas dost), tym ktorym nevadi (asi viac ako prva skupina) a potom ta tretia skupina ktorych sice nie je vela, ale najviac ich pocut.
Zmena jazdnych rezimov je skor kozmeticka uprava, takze nepriplacal by som za gripcontrol ak od toho cakam viac. Ak to clovek vezme, ze priplaca sa krajsie disky a volic je len bonus tak to tragicky neberie.
Dotykove ovladanie uz je prakticky vsade - tu mas na vyvolanie zakladnych funkcii tlacidla, takze HW klik kam chcem ist a potom zvycajne 1 az max 2 dotyky na obrazovku. Co mne vadi, ze na 308 reagoval displej na rukavice ovela lepsie a nebolo treba ziadne specialne, ktore si vedia poradit so sucasnymi displejmi.
Otazka je co myslis pod pojmom ovladanie asistentov?
10. 3. 2021 16:35
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Ovladanim asistentu myslim to, jestli jsou vsechny zaple a musim se jich zbavovat pokazde kdyz sednu do auta, nebo si to nastavim jednou a pak jezdim.... pro me zcela zasadni vec... ;-) zejmena myslim veci jako udrzovani v jizdnim pruhu....
10. 3. 2021 17:14
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Neviem ako to je po FL. Ale napriklad taky S&S mi vypol motor za posledne takmer 2 roky dokopy asi 6x. Nikdy na to nema idealne podmienky, takze viac babrania je s jeho vypinanim ako jeho vybavenim ked je aktivovany.
Avatar - Mokrous
10. 3. 2021 23:02
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Tak to je zajímavé, mě v 508 HDI 130kW S&S vypnul klidně po 100 metrech jízdy v teplotách pod nulou. A během 1/4 hodiny po městě klidně cca 10-20x včetně 4x během parkování. A dle servisu nešlo o chybu, ale vlastnost. Vypínal jsem to vždy manuálně, jinak bych z toho zešílel.
10. 3. 2021 23:19
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Aky rocnik? Na mojich sa S&S deaktivuje automaticky sam pokial je teplota pod nulou. 308 aj 5008. Oboje ale benzin. Ze by to malo hdi inak sa mi velmi verit nechce.
Avatar - Mokrous
10. 3. 2021 23:33
Re: Opravdu krásné auto, ale....
2020 Nová 508 SW GT. Sám jsem byl v šoku. Možná bylo nad nulou, když to dělal tak často, to už nevím. Vrátil jsem ho. Jezdil jsem listopad, prosinec. Kdyby to motor vypínalo po zahřátí na 90°C a naopak po krátkém ochlazení po rychlé jízdě a nebo při parkování a podobně nechal systém prodlevu aspoň pár sekund, ale to co se dělo byl děs. Jen při výjezdu na hlavní stačilo přibrzdit a zdech a za zlomek sekundy zas start. No, na tohle fakt nemám nervy... Možná další snaha ušetřit 0,00001g CO2
10. 3. 2021 20:56
Re: Opravdu krásné auto, ale....
A umí to takhle dneska vůbec někdo ? Vím že tím byl pověstnej Fiat ale přežilo to tak i po FL Tipa ?
Avatar - Verny_2013
10. 3. 2021 17:17
Re: Opravdu krásné auto, ale....
S těmi 3 skupinami jsi to trefil. Ale reálný poměr mezi nimi nikoliv. Těm co ten nesmysl vadí je velká většina. Kdyby to bylo jak píšeš, tak by jedno z nejkrásnějších aut na trhu nebylo ve svém segmentu až 8, o pár míst před ošklivým a zastaralým Mitsu ASX. Za mě Pegueot I-kokpitem przní jinak krásná a povedená auta.
Avatar - Emel
10. 3. 2021 17:41
Re: Opravdu krásné auto, ale....
3008 se prodává v Evropě výborně... pár kousků za Qashqaiem, výrazně před Tucsonem nebo Karoqem.
https://carsalesbase.com/…pact-crossovers/
Avatar - Verny_2013
10. 3. 2021 18:43
Re: Opravdu krásné auto, ale....
OK, ale na našem trhu je to jak píšu. Je těsně pře ASX.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 18:50
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Akorát ten český trh je z celkového pohledu naprosto nezajímavý, ale přitom ke všemu nejvíce kritický a frfňající.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 19:38
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Slovenský trh není kritický a frfňající? Francouzský? Britský? Norský?
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 19:59
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Mnohem méně, než ten český. Akorát netuším, čím to zrovna tady je...
11. 3. 2021 03:26
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Mohl by jsi to prosím něčím doložit? Mě by to hrozně zajímalo, jak jsi došel k názoru, že tam není frfňající trh :-[]
Avatar - Emel
10. 3. 2021 20:54
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Český trh je poměrně zajímavý - vzhledem k počtu obyvatel se tu těch aut prodá dost.
Nevím v čem spočívá ta nadměrná kritičnost, ve finále koupím auto nebo nekoupím auto... a pokud koupím, tak to, který se mi nejvíc líbí, resp. mi za moje prachy nabídlo největší hodnotu. Jestli to Češi řeší víc než třeba Rakušáci nebo Slováci, to teda nemám srovnání...
Avatar - _Karel_
10. 3. 2021 17:45
Re: Opravdu krásné auto, ale....
"nie je ich vela, ale najviac ich pocut" - tohle napsat není moc fér. Kolik je které skupiny můžeme jen odhadovat. Ale ten problém je pro ty, co ho mají, opravdu hodně zásadní.
Dotykový ovládání všeho u všech aut naštěstí není. Něco se dá v pohodě přežít - telefonovat, navigovat se dá s hlasovým ovládáním, ale manuální ovládání topení je třeba pro mě poměrně zásadní.
Za mě je těch kompromisů u Peugeotu až moc - motory jen do 1,6l, absence AWD, dotykový ovládání a k tomu všemu i-cockpit.
Ale ok, každá značka má něco, pořád si můžu vybrat jinde.
10. 3. 2021 18:21
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Ja sa odvolavam na predajne cisla vseobecne, lebo i-cockpit tu uz mame v 3 generaciach a predaje nehovoria, ze by zaujem klesal. Takze ludom, ktorym to vadi bude uplne minimum. Aspon teda neverim tomu, ze je vela takych u ktorych je i-cockpit tak zasadna a jedina vec, pre ktoru auto nekupia. Verim, ze sa takych par najde, ale neverim tomu, ze je ich tolko aby sa tomu venovala pozornost. Skor bude vyhrad viac a cockpit je uz len taka posledna vyhovorka.
Dalsie veci beriem az na motory. Pokial sa nemylim tak mas sice 2liter v kodiaqu ale s nizsim vykonom ako ta 1.6 + ako bonus mas vyssiu vahu, tak mi to moc nepride ako dobry argument.
Avatar - _Karel_
10. 3. 2021 18:52
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Kodiaq má dvoulitry pořád dva naftové + jeden benzínový.
10. 3. 2021 20:24
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Nerozporujem ale napriek tomu jazdis tym najslabsim a dokonca stale kus slabsim ako ta 1.6, ktora vadi. Neber to ako vycitku, len ma zaujima ako to potom chces obhajit?
Mne potrvdzuje aj tvoj priklad ako aj biedne predaje 2.0hdi, ze ludia nakoniec volia nizsie vykony ako sa casto prezentuje.
Avatar - Ham.
10. 3. 2021 18:58
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Kodiaq asi není soupeř 3008 ale 5008. Soupeř 3008 je Karoq, T-Roc nebo Tiguan a tam je nejnižší výkon 2.0 TSI 190 hp tedy víc než má ta 1.6. Ale podstatnější u SUV je rozdíl v točivém momentu, dvoulitr má v nejnižší variantě 320 Nm, 1.6 250 Nm. Nehledě na to, že v tom T-Rocu nebo Tiguanu může mít ten dvoulitr přes 300 hp a točivý moment v úplně jiné lize. Takže 1.6 jako vrchol je určitě handicap.
10. 3. 2021 20:05
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Ok toto samozrejme sa spochybnit neda, dovodom preco je vrchol "len" toto su znovu predajne cisla. Ludia nemaju zaujem o vyssie objemy preto 3008 prisiel aj o 2.0hdi lebo predaje boli na urovni par %. Je tazko odhadnut ci by pri vyssich objemoch ak by boli na vyber boli aj predajne cisla - skusenosti ukazuju ze nie a dokazuju to aj slabe predaje 2.0hdi. Takze ano konkurencia ma aj ine, ale to uz oni vedia ci sa im to oplati alebo nie.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 21:02
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Obecně dnes nafta tolik netáhne, někde jsou vyšší výkony znevýhodněné legislativou, k tomu 3008 nemá 4x4, takže cílovka pro velký diesel do tak malého auta je dost malá. 1.6 THP v předFL byl úplně adekvátní.
10. 3. 2021 21:37
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Ale trend globalneho trhu koresponduje s tymi lokalnymi, ktore taketo zatazenia nemaju. Napriklad v pezotklube su podobne nareky ako prisiel o najlepsi motor atd. Pricom 50% predajov aj na SVK tvori 1.5hdi, dalsich 30% 1.2 a okolo 15% 1.6. To vela na ten "najlepsi" motor neostalo - ti co najviac kricia jednoducho nerobia predaje.
Avatar - Ham.
10. 3. 2021 21:40
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Argumentace prodeji je trochu kontraproduktivní hlavně pro výrobce a jeho zisky. Pokud přistoupím na hru větší motor se prodává méně (což nezpochybňuji) a nebudu jej tudíž dělat, tak také musím jako výrobce přistoupit na hru, že za menší motor a nižší výkon mi dá zákazník méně peněz a logicky jdu do oblasti menších marží (a drsnější konkurence, protože menší motor mi nabízí každý jouda). Ve výsledku je otázka, jestli není lepší vyrábět nadupaná "Porsche" sice v menších počtech, ale s velkým ziskem, kdy se mi vložený kapitál zhodnocuje s dvoucifernou ROI. Nejsem expert na autoprůmysl, ale čistě jako pozorovatel za posledních 20-25 let vidím, že řada mainstreamových automobilek se odrbáváním nabídky shora postupně dostala do situace, kdy už není co odrbávat a zisky/marže jim spadly k nule nebo do záporných čísel (Fiat, Ford, Opel, Renault, Nissan) a vidí, že dolů cesta už nevede a snaží se vrátit zpět, ale se stávajícími značkami to už nejde a tak manažeři vymýšlí složité konstrukce nových "prémií" (DS, Cupra, Vignale, Alpine etc.) aby se mohli vrátit k nějakým slušnějším maržím, ale to je drahá sranda, protože rybník už je obsazený skutečnou prémií, která si svůj podíl nenechá jen tak vzít.
Avatar - Emel
10. 3. 2021 22:05
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Hmm... chápu myšlenku, ale... to, že se třeba Opel dostal do problémů s marží nebylo osekáváním nabídky shora. Podívej se na minulou i současnou Insignii... tam žádný ústup z techniky není, minulá Insi měla nejširší nabídku motorizací z celýho mainstreamu (vč. VW) a i ta současná je technicky špička (pořád má dvoulitry a 4x4 a tak)... a stejně na tom nedokázali dlouhodobě vydělávat.
A stejně tak si nemyslím, že by osekávání nabídky nějak pohřbilo Ford. Jo, za poslední rok zmizely benzíny z Mondea a i Focus šel trochu do kytek (1.0 místo 1.5)... ale ty problémy se táhnou dýl, ještě z dob, kdy fakticky třeba Focus RS neměl moc konkurenci. Pořád je tu S-Max, velký SUVka, Mustang, FieSTa...
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 22:25
Re: Opravdu krásné auto, ale....
S tím Opelem to asi bylo složitější, potřeboval restrukturalizaci jako sůl a řekl bych, že fungoval jako dojná kráva pro zbytek koncernu. Nicméně i díky současné Insignii ziskový je.
Avatar - Emel
11. 3. 2021 10:34
Re: Opravdu krásné auto, ale....
No - uvidíme. Insignia je za loňský rok na 21t, stejně jako Mondeo... Superb je na 60t... a to tahle trojka bývala celkem vyrovnaná. Já vím že to byl divnej rok... rád bych věřil, že trh ocení kvalitní auta, což Mondeo i Insignia jsou... i když Mondeo už teda je trošku za zenitem asi.
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2021 12:20
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Ten rozdíl proti Superbu je zvláštní no.
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2021 22:10
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Zajímavé to bude u Renaultu, který jde přesně tím směrem, že nabídku oseká o vše "nadbytečné" a vrcholem bude hybrid. Ten efekt, který popisuješ, se snaží zvrátit zrušením základních výbav, ale mně přijde, že to nebude mít efekt, jaký by chtěli.
14. 3. 2021 10:25
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Oni to berou hlavně dle francouzského trhu, kde silně omezili nebo omezí rychlost, různé pokuty + budoucí zákazy vjezdu do měst.
Avatar - wikinko
10. 3. 2021 18:37
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Reco, co tym myslis ze na rukavice reagoval displej v 308 lepsie? Snad nesedis v aute v rukaviciach??? A ak ano tak preboha preco???
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 18:55
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Ten displej v 308 měl jinou technologii. Nové jsou čistě kapacitní a kryté jiným sklem, takže v rukavicích se fakt hůř ovládají. Ve 208 nebo 308 to šlo i s nimi.
V rukavicích řídím docela často, protože třeba za cestu do práce se auto nestihne ani prohřát. Navíc docela trpím na promrzání prstů, takže rukavice jsou v podstatě nutnost. První generace 208, 2008 ani současná 308 nenabízely vůbec vyhřívaný volant.
10. 3. 2021 19:44
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Myslim tym presne to co som napisal. A ked uz sa pytas, tak ano riadim auto v rukaviciach 100% casu bez ohladu na rocne obdobie. Jednoducho som na to zvyknuty uz z biku. Lepsi grip, v zime neriesis studeny volant, v lete neriesis horuci volant ak auto stoji na slnku, ruky sa tolko nepotia, nenicim si volant a ked som v sluzobaku, tak nezbieram vsetky sracky po ostatnych a ruky po jazde mam ciste. Jednoducho same vyhody, jedina nevyhoda je ked displej nereaguje podla predstav - to sa da ciastocne riesit rukavicami prisposobenymi na dotykove displeje.
Beriem, ze pre niekoho to moze byt divne, ale ja som na rukavice zvyknuty uz tak, ze mne pride neprirodzene ist bez nich.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 17:11
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Asistenty už bohužel musíš vypínat pokaždé. :-( Do faceliftu to ještě šlo natrvalo.
10. 3. 2021 19:52
Re: Opravdu krásné auto, ale....
.... no právě..... :'-( já se obávám že časem to regulace trhu vnutí úplně všem automobilkám.... nevyčítám to Pežotu že to tak má, ale dokud jsou na trhu ještě auta, kde se těm po-startovním procedurám dá vyhnout, tak pro mě to je podstatný faktor....

například v tom mém rok starém Superbu fakt nic neřeším, sednu a jedu - taky jsem si při konfiguraci dával dobrý pozor, abych tam těch asistentů měl co nejmíň....
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 19:58
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Regulace to vnutila všem autům homologovaným od minulého roku, takže v zásadě nic nového bez těch povinných věcí už nekoupíš.
Avatar - speedfred
10. 3. 2021 20:34
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Čo všetko je povinné? Nevieš?
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2021 22:11
Re: Opravdu krásné auto, ale....
Z hlavy ne, musel bych to zase najít. :-( Spíš jde o to, že ty systémy, které tam jsou, nesmí být trvale vypínatelné, ať se jedná o start-stop, předkolizní systém nebo udržování v pruhu. To platí od loňska.
Letos mělo být povinně hlídání pruhů a nějaký systém kontroly rychlosti (ale zase to má dvě varianty, buď přímo omezení nebo jen varování), povinné hlídání únavy řidiče. To je ale odložené na rok 2022. Celkem je těch systému kolem deseti, co by mělo být povinně. Automatické brždění, sledování provozu, plánovali nějakou ochranu proti alkoholu... ale finální verzi si teď z hlavy nevybavím.
11. 3. 2021 00:07
Re: Re: Opravdu krásné auto, ale....
Neviem ako u inych znaciek, ale ta kontrola unavy u vw je zbytocnost. Nemam pocit, ze by to fungovalo a k bezpecnosti to teda vobec nepomaha
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2021 08:30
Re: Re: Opravdu krásné auto, ale....
Kontrola únavy by měla nějak sledovat oči řidiče a jeho pohyby volantem. Ale jestli to funguje jako u kolegova Qashqaie, pak radši ať není vůbec. Jemu to za 10 km od vyjetí třikrát ukázalo, že si má dát pauzu.
Avatar - CommonUser
11. 3. 2021 10:20
Re: Re: Opravdu krásné auto, ale....
Jo a kontrola max. rychlosti.
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2021 11:24
Re: Re: Opravdu krásné auto, ale....
O té jsem psal, ale zatím "stačí" varování.
Avatar - speedfred
11. 3. 2021 12:53
Re: Re: Opravdu krásné auto, ale....
Mám kontrolu únavy ale tá ešte funguje na princípe že prechádzam biele čiary bez smerovky (napr.: keď pár krát po sebe režem zákruty). Je to ale už 5-ročné auto.
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2021 13:12
Re: Re: Opravdu krásné auto, ale....
Já mám ještě jednodušší systém. Po určité době jízdy mi napíše, že si mám dát pauzu. :-D
10. 3. 2021 19:48
Mal som ich 4
Mam toto auto ako sluzobne. Nasa firma ich berie od lizingovky a vzdy po pol roku nam ich menia. Teraz mam stvrte, vzdy 1,5 diesel ( 96Kw / 300 nm ) s 8° automatom a dobrou vybavou. Za toho pol roka najazdim 30.000 km. Nepouzivam ho k vykonu prace, ale mam ho ako benefit k pozicii. Preto na sluzobne auto netypicka volba. Zo zaciatku som pristupoval k znacke Peugeot s despektom, ale postupne si ma auta ziskali a vyborne sa mi na nich jazdi. Nikdy som nemal ani na jednom ziadnu zavadu. Dalsie asi dostanem uz po facelifte, takze som zvedavy na posun vpred. Velky displej vyzera na fotkach atraktivne.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CommonUser
11. 3. 2021 10:23
Re: Mal som ich 4
No soferi si pred par rokmi porovnavali motor a podvozok, dnes display. Nemal by si doma sediet tak blizko TV.
Avatar - lamal
11. 3. 2021 11:01
Re: Mal som ich 4
podvozky sa nevyvijaju tiez, viac nez svojim prispevkom naznacujes
11. 3. 2021 14:30
Re: Mal som ich 4
Predpokladame na za podvozku pri facelifte k zmene nedojde, ze ano. Teda sa budeme sustredit a porovnavat to kde k zmene dochadza - vzhlad, infotaiment . . .
11. 3. 2021 11:32
Re: Mal som ich 4
Koľko ti to žerie? Ja som bol pri bluehdi veľmi sklamaný spotrebou.
A spoľahlivosťou.
Ale pri poslednej reklamácii niečo robili so softom, lebo spotreba na diaľnici výrazne klesla.
Už to nie je 8.5 litra ale okolo 7.5.
Stále mi to príde ako celkom dosť.

A hlučnosť je príšerný stále.
;-\
11. 3. 2021 14:27
Re: Mal som ich 4
7,2 v priemere podla palubneho pocitaca a zhruba na vsetkych to bolo rovnako. Dialnica 152 km/h tempomat ( waze 148 km/h ). Mino dialnice ako dovoli premavka, moc nepredbieham. Dialnia cca 60%, okresky 25%, mesto 15%. Drtiva vacsina som v aute sam bez nakladu.
Avatar - hugino
11. 3. 2021 08:22
Motor 1.6 Pure Tech 180
Vie my niekto povedať či je to ten istý motor ktorý vyvíjal Peugeot s BMW a ktorý bol hlavne dosť problémový? Myslím že vtedy ho označovali 1.6 THP.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - CommonUser
11. 3. 2021 10:55
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
V podstate je to ten isty motor rady Prince.
Avatar - lamal
11. 3. 2021 11:12
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
s tymi problemami, ktore boli pri jeho vzniku vsak uz nema nic spolocne, je to vychytany motor, pre kazdu EU normu od EU4 az po 6.2 je doladovany
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2021 12:23
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
Snad je to pravda. Někdo tu psal, že ho odradilo, že pro 508 má nejvýkonnější verze předepsanou výměnu svíček co 20 tisíc km.
Avatar - lamal
11. 3. 2021 13:08
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
Zo skusenosti je pre mna ovela lepsi overeny a odladeny motor, ktory funguje velmi dlhu dobu a automobilka na nom vysklada vacsinu svoho dlhodobeho renome... tak to bolo s kazdym dobrym motorom ci uz 1.6/1.5HDi, alebo 2.0 HDi a kopa inych...

Tie sviece mi pridu OK, verim ze ojazdene sviecky dokazu prispiet ku karbonizacii.
Avatar - CommonUser
11. 3. 2021 14:50
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
Renome typu, ze podme k BMW lebo sme z toho ... ? ;-)

Sviecky kazdych 20 tkm ??? Si robis *** nie ? To by som menil castejsie ako rocne.

Bohovsky pristup k ekologii a servisu. Ja som menil pri 140 tkm, predpis bol pri 100tkm ale po merani som ich strcil naspat.
Avatar - lamal
11. 3. 2021 14:53
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
Renome si nepochopil, nech pochadza z kooperacie, pre znacku by bola samovrazda vsadit pri vacsine modelov na blby motor. Proste vravim, ze radsej odskusany a odladeny motor ako novinky. Sviece kazdych 20tis mi pride ok, pride mi to ekologickejsie ako vyhodit cely motor, ktory sa nedozije vyssieho najazdu. Tieto dnes silnejsie motorizacie nie su zrovna fleety, takze by som prepokladal nizsie najazdy nez 40tis rocne.

No tak to ti gratulujem, ze si tam strcil sviece so 140tis km :D
Avatar - CommonUser
12. 3. 2021 12:05
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
Tak to si nepochopil - pri 100 tkm kontrole sa mali menit sviecky ale nechal som ich do 140 tkm - tie iste irridiove Densa, ktore sa v USA menia pri 160 tkm.
Avatar - hugino
11. 3. 2021 13:14
Re: Motor 1.6 Pure Tech 180
OK ďakujem.Ak ho nasadia v novej 308 a Astre tak to by bola za mňa ideálna volba a ešte keby sa dal spárovať s manuálom bolo by to super, lebo výkon má adekvátny trošku možno chýbajú Nm ale spotreba je OK.Keď to dokáže Kia s Proceed mohli by to aj frantíci.
Avatar - lamal
11. 3. 2021 09:13
Lyon
je esteticky velmi podareny, potesi silna 1.6T s 8AT, to je dnes pomaly mohykan... zamrzi pohon 4x4 to by bol zaujimavy pohon, ale budis ako celok sa mi to velmi pozdava... som zvedavy na novu 308 ak by tam mala tuto 1.6ku, bolo by to zaujimave GT.
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2021 11:34
Stabilita
Pozrite si losi test od km77.

Pôvodná verzia pred fl výborná, súčasný fl ledva podpriemerný.

Niečo Francúzi museli slušne o***, keď tak zásadne zhoršili jazdné vlastnosti
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2021 13:40
Třídní klenot
Troufnu si tvrdit že nikdo nemá emotivnější design jako Peugeot. FL dodal vzhledu určitou jemnost. Opravdu skvělá práce.

Nicméně fakt by mě zajímalo, jak to bude s opravitelností, protože tohle bude lakýrnické a karosářské peklo na zemi. Situace, kdy člověk potřebuje přelakovat nárazník je poměrně častá. A tohle dávat do laku bych vážně nechtěl... Bohužel za mě design přerůstá reálné praktické potřeby života.
Rozbalit vlákno
0