Modernizované francouzské SUV sází především na výraznější vzhled a modernější techniku na palubě, po uživatelské stránce se však jedná o starého známého.
mam 5008, uz stvrty rok. iCookpit si nemozem vynachvalit. Konecne mam budik nad volantom a je jedno, ako ho mam natoceny, nikdy mi neprekazaju jeho ramena. A ten maly skvely volant, pre mna zatial najlepsie riesenie usporiadania budikov co je na trhu. Ale rozumiem, ked to niekomu nevyhovuje. Mozno to zavisi od vysky, pri mojich 176cm je to super. Ten zub v svetle pri predoslej generacii mi tiez vadil, pripadalo mi to silne agresivne, ale s odstupom casu mi to nevadi, dokonca sa mi to paci. Ale predna maska po FL mi pride este krajsia.
O tom tady byly popsány stohy příspěvků, takže to nechci začínat znova. Ale oceňuji, že dokážeš pochopit i ty, kterým ten volant a uspořádání budíků nevyhovuje.
Souhlas se zevnějškem. Ten zub ve světlech byl vyloženě rušivej, kly moc nemusím, ale za mě je to lepší než bylo. Co se týká těch normálních 800+, kdo to chce, ať zaplatí. Já těmahle touhama netrpím a našel bych si za 800+ klasickej kombík ve střední třídě. I bez režimů písek a bláto. ;-)
A tak je to ceníková cena... ono za ceníkových 800 už se dneska v déčku taky moc nerozšoupneš. Neříkám že je to dobrá cena nebo že bych to za to dal, pořád jsou na trhu lepší nabídky, ale zase to není žádnej úlet.
Nikdy bych si kompaktní SUV bez 4x4 nekoupil, nedává mi to za ty ceny smysl, ale jel jsem s 3008 1.6 THP EAT6 a bylo to velmi dobré auto. Takový vyvážený mix se super motorem. Akorát automat měl dlouhé prodlevy, ale to se předpokládám s EAT8 zlepšilo. Lane Assist se po FL udrží v pruhu, nebo se stále "odráží" od čar?
Ještě k té snížené intenzitě světel v mlze, to je sice dobrá věc, ale pořád jsou to vysoko umístěná světla svítící skrz mlhu, místo aby ji podsvítila, takže mi to od Peugeotu přijde spíš jako způsob, jak ušetřit na mlhovkách.
PS: zase mě to odhlásilo a smazal se mi příspěvek.
No počkej... nekoupil bys to proto, že bys čekal nižší cenu, nebo proto, že ti auto bez 4x4 nedává smysl?
Já už trošku rezignoval... pro tu většinu kupců, co to prostě berou místo kompaktu, tam ta 4x4 asi nutně bejt nemusí... u kompaktu ji taky neměli a offroad schopnosti od toho nečekají.
Obojí. Rozdíl v ceně proti kompaktu neodpovídá přidané hodnotě SUV. Ta je pro mě prakticky nulová. Hypoteticky bych to zvážil, kdybych získal lepší průchodnost, ale to zde neplatí.
Lidi kašlou na přidanou hodnotu v pravém slova smyslu. Budou to používat hl. ve městě, občas výlet. Typ SUV je v módě, lidem se to líbí, a přidaná hodnota je že sedí výš. A že za to zaplatí o 100 tis víc než za kompakt, spoustu lidí vůbec netrápi. 95% jich 4x4 nikdy nevyužije a jen by tahali zbytečnou zátěž.
Jak se to vezme, tohle osobák nedá https://www.youtube.com/watch?… protože zůstane sedět na břiše, ten Grip control vlastně moc potřeba není. Já se pohybuju převážně po Vysočině a zatím se mi nestalo, že bych nedojel kam potřebuju kvůli absenci 4x4, ale zvednutý podvozek už bych párkrát ocenil, protože ten střed polňačky už byl na Focuse limitní. Docela dokážu pochopit lidi co si to koupí, i když mě víc oslovuje třeba Focus Active, Tipo Cross nebo Kia Xceed.
Tak já taky s předním pohonem víceméně vždy dojel, kam potřebuji. O to ani tak nejde. Spíš by mi nevadilo mít větší jistotu v zimních podmínkách a abych si dovolil víc, než si dovolím bez 4x4. Když už bych chtěl něco zvýšeného, tak asi XV.
Na těch loňských jízdách Sveta Motorů v Olympii jsem si krátce projel hybrid s eboxerem, špatný auto to rozhodně není, jen eboxer mají v ceníku za min 830 tis, dvoulitr bez baterek už není v nabídce a 1.6 v kombinaci s CVT jsem si zkusil v Impreze, žádnej zázrak to nebyl.
Co by sis chtěl dovolit více? Vyjet zasnezeny kopec ok, ale rychleji stejně nemůžeš jezdit, možná ti to přidá pár vteřin při výjezdu že zatáčky, ale o to asi v sněhové kalamitě asi nejde ne? :D
.... jako auto je to opravdu moc hezké, včetně interiéru.... stejně jako kolegové výše chválím barvu.... v kombinaci s černou a chromem opravdu nádhera, příjemné osvěžení v záplavě šedých a bílých aut....
ale co ta funkčnost? s i-kokpitem zkušenost nemám, režimy "písek a bláto" považuju u FWD auta za takový dobový kýč.... ;-) Dotykové ovládání všeho je prostě špatně.... otázka je, co nastavení asistentů a jejich otravnost, tedy nutnost to furt nastavovat dokolečka....
celkově tedy asi hodně povedené auto, které z mého pohledu kazí příliš "moderních" prvků.... ano, chápu že taková je doba a dřív nebo později už to bude u všech aut.... :'-(
Su 3 skupiny ludi. Tym co i-cockpit vyhovuje (je nas dost), tym ktorym nevadi (asi viac ako prva skupina) a potom ta tretia skupina ktorych sice nie je vela, ale najviac ich pocut.
Zmena jazdnych rezimov je skor kozmeticka uprava, takze nepriplacal by som za gripcontrol ak od toho cakam viac. Ak to clovek vezme, ze priplaca sa krajsie disky a volic je len bonus tak to tragicky neberie.
Dotykove ovladanie uz je prakticky vsade - tu mas na vyvolanie zakladnych funkcii tlacidla, takze HW klik kam chcem ist a potom zvycajne 1 az max 2 dotyky na obrazovku. Co mne vadi, ze na 308 reagoval displej na rukavice ovela lepsie a nebolo treba ziadne specialne, ktore si vedia poradit so sucasnymi displejmi.
Otazka je co myslis pod pojmom ovladanie asistentov?
Ovladanim asistentu myslim to, jestli jsou vsechny zaple a musim se jich zbavovat pokazde kdyz sednu do auta, nebo si to nastavim jednou a pak jezdim.... pro me zcela zasadni vec... ;-) zejmena myslim veci jako udrzovani v jizdnim pruhu....
Neviem ako to je po FL. Ale napriklad taky S&S mi vypol motor za posledne takmer 2 roky dokopy asi 6x. Nikdy na to nema idealne podmienky, takze viac babrania je s jeho vypinanim ako jeho vybavenim ked je aktivovany.
Tak to je zajímavé, mě v 508 HDI 130kW S&S vypnul klidně po 100 metrech jízdy v teplotách pod nulou. A během 1/4 hodiny po městě klidně cca 10-20x včetně 4x během parkování. A dle servisu nešlo o chybu, ale vlastnost. Vypínal jsem to vždy manuálně, jinak bych z toho zešílel.
Aky rocnik? Na mojich sa S&S deaktivuje automaticky sam pokial je teplota pod nulou. 308 aj 5008. Oboje ale benzin. Ze by to malo hdi inak sa mi velmi verit nechce.
2020 Nová 508 SW GT. Sám jsem byl v šoku. Možná bylo nad nulou, když to dělal tak často, to už nevím. Vrátil jsem ho. Jezdil jsem listopad, prosinec. Kdyby to motor vypínalo po zahřátí na 90°C a naopak po krátkém ochlazení po rychlé jízdě a nebo při parkování a podobně nechal systém prodlevu aspoň pár sekund, ale to co se dělo byl děs. Jen při výjezdu na hlavní stačilo přibrzdit a zdech a za zlomek sekundy zas start. No, na tohle fakt nemám nervy... Možná další snaha ušetřit 0,00001g CO2
S těmi 3 skupinami jsi to trefil. Ale reálný poměr mezi nimi nikoliv. Těm co ten nesmysl vadí je velká většina. Kdyby to bylo jak píšeš, tak by jedno z nejkrásnějších aut na trhu nebylo ve svém segmentu až 8, o pár míst před ošklivým a zastaralým Mitsu ASX. Za mě Pegueot I-kokpitem przní jinak krásná a povedená auta.
Český trh je poměrně zajímavý - vzhledem k počtu obyvatel se tu těch aut prodá dost.
Nevím v čem spočívá ta nadměrná kritičnost, ve finále koupím auto nebo nekoupím auto... a pokud koupím, tak to, který se mi nejvíc líbí, resp. mi za moje prachy nabídlo největší hodnotu. Jestli to Češi řeší víc než třeba Rakušáci nebo Slováci, to teda nemám srovnání...
"nie je ich vela, ale najviac ich pocut" - tohle napsat není moc fér. Kolik je které skupiny můžeme jen odhadovat. Ale ten problém je pro ty, co ho mají, opravdu hodně zásadní.
Dotykový ovládání všeho u všech aut naštěstí není. Něco se dá v pohodě přežít - telefonovat, navigovat se dá s hlasovým ovládáním, ale manuální ovládání topení je třeba pro mě poměrně zásadní.
Za mě je těch kompromisů u Peugeotu až moc - motory jen do 1,6l, absence AWD, dotykový ovládání a k tomu všemu i-cockpit.
Ale ok, každá značka má něco, pořád si můžu vybrat jinde.
Ja sa odvolavam na predajne cisla vseobecne, lebo i-cockpit tu uz mame v 3 generaciach a predaje nehovoria, ze by zaujem klesal. Takze ludom, ktorym to vadi bude uplne minimum. Aspon teda neverim tomu, ze je vela takych u ktorych je i-cockpit tak zasadna a jedina vec, pre ktoru auto nekupia. Verim, ze sa takych par najde, ale neverim tomu, ze je ich tolko aby sa tomu venovala pozornost. Skor bude vyhrad viac a cockpit je uz len taka posledna vyhovorka.
Dalsie veci beriem az na motory. Pokial sa nemylim tak mas sice 2liter v kodiaqu ale s nizsim vykonom ako ta 1.6 + ako bonus mas vyssiu vahu, tak mi to moc nepride ako dobry argument.
Nerozporujem ale napriek tomu jazdis tym najslabsim a dokonca stale kus slabsim ako ta 1.6, ktora vadi. Neber to ako vycitku, len ma zaujima ako to potom chces obhajit?
Mne potrvdzuje aj tvoj priklad ako aj biedne predaje 2.0hdi, ze ludia nakoniec volia nizsie vykony ako sa casto prezentuje.
Kodiaq asi není soupeř 3008 ale 5008. Soupeř 3008 je Karoq, T-Roc nebo Tiguan a tam je nejnižší výkon 2.0 TSI 190 hp tedy víc než má ta 1.6. Ale podstatnější u SUV je rozdíl v točivém momentu, dvoulitr má v nejnižší variantě 320 Nm, 1.6 250 Nm. Nehledě na to, že v tom T-Rocu nebo Tiguanu může mít ten dvoulitr přes 300 hp a točivý moment v úplně jiné lize. Takže 1.6 jako vrchol je určitě handicap.
Ok toto samozrejme sa spochybnit neda, dovodom preco je vrchol "len" toto su znovu predajne cisla. Ludia nemaju zaujem o vyssie objemy preto 3008 prisiel aj o 2.0hdi lebo predaje boli na urovni par %. Je tazko odhadnut ci by pri vyssich objemoch ak by boli na vyber boli aj predajne cisla - skusenosti ukazuju ze nie a dokazuju to aj slabe predaje 2.0hdi. Takze ano konkurencia ma aj ine, ale to uz oni vedia ci sa im to oplati alebo nie.
Obecně dnes nafta tolik netáhne, někde jsou vyšší výkony znevýhodněné legislativou, k tomu 3008 nemá 4x4, takže cílovka pro velký diesel do tak malého auta je dost malá. 1.6 THP v předFL byl úplně adekvátní.
Ale trend globalneho trhu koresponduje s tymi lokalnymi, ktore taketo zatazenia nemaju. Napriklad v pezotklube su podobne nareky ako prisiel o najlepsi motor atd. Pricom 50% predajov aj na SVK tvori 1.5hdi, dalsich 30% 1.2 a okolo 15% 1.6. To vela na ten "najlepsi" motor neostalo - ti co najviac kricia jednoducho nerobia predaje.
Argumentace prodeji je trochu kontraproduktivní hlavně pro výrobce a jeho zisky. Pokud přistoupím na hru větší motor se prodává méně (což nezpochybňuji) a nebudu jej tudíž dělat, tak také musím jako výrobce přistoupit na hru, že za menší motor a nižší výkon mi dá zákazník méně peněz a logicky jdu do oblasti menších marží (a drsnější konkurence, protože menší motor mi nabízí každý jouda). Ve výsledku je otázka, jestli není lepší vyrábět nadupaná "Porsche" sice v menších počtech, ale s velkým ziskem, kdy se mi vložený kapitál zhodnocuje s dvoucifernou ROI. Nejsem expert na autoprůmysl, ale čistě jako pozorovatel za posledních 20-25 let vidím, že řada mainstreamových automobilek se odrbáváním nabídky shora postupně dostala do situace, kdy už není co odrbávat a zisky/marže jim spadly k nule nebo do záporných čísel (Fiat, Ford, Opel, Renault, Nissan) a vidí, že dolů cesta už nevede a snaží se vrátit zpět, ale se stávajícími značkami to už nejde a tak manažeři vymýšlí složité konstrukce nových "prémií" (DS, Cupra, Vignale, Alpine etc.) aby se mohli vrátit k nějakým slušnějším maržím, ale to je drahá sranda, protože rybník už je obsazený skutečnou prémií, která si svůj podíl nenechá jen tak vzít.
Hmm... chápu myšlenku, ale... to, že se třeba Opel dostal do problémů s marží nebylo osekáváním nabídky shora. Podívej se na minulou i současnou Insignii... tam žádný ústup z techniky není, minulá Insi měla nejširší nabídku motorizací z celýho mainstreamu (vč. VW) a i ta současná je technicky špička (pořád má dvoulitry a 4x4 a tak)... a stejně na tom nedokázali dlouhodobě vydělávat.
A stejně tak si nemyslím, že by osekávání nabídky nějak pohřbilo Ford. Jo, za poslední rok zmizely benzíny z Mondea a i Focus šel trochu do kytek (1.0 místo 1.5)... ale ty problémy se táhnou dýl, ještě z dob, kdy fakticky třeba Focus RS neměl moc konkurenci. Pořád je tu S-Max, velký SUVka, Mustang, FieSTa...
S tím Opelem to asi bylo složitější, potřeboval restrukturalizaci jako sůl a řekl bych, že fungoval jako dojná kráva pro zbytek koncernu. Nicméně i díky současné Insignii ziskový je.
No - uvidíme. Insignia je za loňský rok na 21t, stejně jako Mondeo... Superb je na 60t... a to tahle trojka bývala celkem vyrovnaná. Já vím že to byl divnej rok... rád bych věřil, že trh ocení kvalitní auta, což Mondeo i Insignia jsou... i když Mondeo už teda je trošku za zenitem asi.
Zajímavé to bude u Renaultu, který jde přesně tím směrem, že nabídku oseká o vše "nadbytečné" a vrcholem bude hybrid. Ten efekt, který popisuješ, se snaží zvrátit zrušením základních výbav, ale mně přijde, že to nebude mít efekt, jaký by chtěli.
Ten displej v 308 měl jinou technologii. Nové jsou čistě kapacitní a kryté jiným sklem, takže v rukavicích se fakt hůř ovládají. Ve 208 nebo 308 to šlo i s nimi.
V rukavicích řídím docela často, protože třeba za cestu do práce se auto nestihne ani prohřát. Navíc docela trpím na promrzání prstů, takže rukavice jsou v podstatě nutnost. První generace 208, 2008 ani současná 308 nenabízely vůbec vyhřívaný volant.
Myslim tym presne to co som napisal. A ked uz sa pytas, tak ano riadim auto v rukaviciach 100% casu bez ohladu na rocne obdobie. Jednoducho som na to zvyknuty uz z biku. Lepsi grip, v zime neriesis studeny volant, v lete neriesis horuci volant ak auto stoji na slnku, ruky sa tolko nepotia, nenicim si volant a ked som v sluzobaku, tak nezbieram vsetky sracky po ostatnych a ruky po jazde mam ciste. Jednoducho same vyhody, jedina nevyhoda je ked displej nereaguje podla predstav - to sa da ciastocne riesit rukavicami prisposobenymi na dotykove displeje.
Beriem, ze pre niekoho to moze byt divne, ale ja som na rukavice zvyknuty uz tak, ze mne pride neprirodzene ist bez nich.
.... no právě..... :'-( já se obávám že časem to regulace trhu vnutí úplně všem automobilkám.... nevyčítám to Pežotu že to tak má, ale dokud jsou na trhu ještě auta, kde se těm po-startovním procedurám dá vyhnout, tak pro mě to je podstatný faktor....
například v tom mém rok starém Superbu fakt nic neřeším, sednu a jedu - taky jsem si při konfiguraci dával dobrý pozor, abych tam těch asistentů měl co nejmíň....
Z hlavy ne, musel bych to zase najít. :-( Spíš jde o to, že ty systémy, které tam jsou, nesmí být trvale vypínatelné, ať se jedná o start-stop, předkolizní systém nebo udržování v pruhu. To platí od loňska.
Letos mělo být povinně hlídání pruhů a nějaký systém kontroly rychlosti (ale zase to má dvě varianty, buď přímo omezení nebo jen varování), povinné hlídání únavy řidiče. To je ale odložené na rok 2022. Celkem je těch systému kolem deseti, co by mělo být povinně. Automatické brždění, sledování provozu, plánovali nějakou ochranu proti alkoholu... ale finální verzi si teď z hlavy nevybavím.
Kontrola únavy by měla nějak sledovat oči řidiče a jeho pohyby volantem. Ale jestli to funguje jako u kolegova Qashqaie, pak radši ať není vůbec. Jemu to za 10 km od vyjetí třikrát ukázalo, že si má dát pauzu.
Mám kontrolu únavy ale tá ešte funguje na princípe že prechádzam biele čiary bez smerovky (napr.: keď pár krát po sebe režem zákruty). Je to ale už 5-ročné auto.
Mam toto auto ako sluzobne. Nasa firma ich berie od lizingovky a vzdy po pol roku nam ich menia. Teraz mam stvrte, vzdy 1,5 diesel ( 96Kw / 300 nm ) s 8° automatom a dobrou vybavou. Za toho pol roka najazdim 30.000 km. Nepouzivam ho k vykonu prace, ale mam ho ako benefit k pozicii. Preto na sluzobne auto netypicka volba. Zo zaciatku som pristupoval k znacke Peugeot s despektom, ale postupne si ma auta ziskali a vyborne sa mi na nich jazdi. Nikdy som nemal ani na jednom ziadnu zavadu. Dalsie asi dostanem uz po facelifte, takze som zvedavy na posun vpred. Velky displej vyzera na fotkach atraktivne.
Predpokladame na za podvozku pri facelifte k zmene nedojde, ze ano. Teda sa budeme sustredit a porovnavat to kde k zmene dochadza - vzhlad, infotaiment . . .
Koľko ti to žerie? Ja som bol pri bluehdi veľmi sklamaný spotrebou.
A spoľahlivosťou.
Ale pri poslednej reklamácii niečo robili so softom, lebo spotreba na diaľnici výrazne klesla.
Už to nie je 8.5 litra ale okolo 7.5.
Stále mi to príde ako celkom dosť.
7,2 v priemere podla palubneho pocitaca a zhruba na vsetkych to bolo rovnako. Dialnica 152 km/h tempomat ( waze 148 km/h ). Mino dialnice ako dovoli premavka, moc nepredbieham. Dialnia cca 60%, okresky 25%, mesto 15%. Drtiva vacsina som v aute sam bez nakladu.
Zo skusenosti je pre mna ovela lepsi overeny a odladeny motor, ktory funguje velmi dlhu dobu a automobilka na nom vysklada vacsinu svoho dlhodobeho renome... tak to bolo s kazdym dobrym motorom ci uz 1.6/1.5HDi, alebo 2.0 HDi a kopa inych...
Tie sviece mi pridu OK, verim ze ojazdene sviecky dokazu prispiet ku karbonizacii.
Renome si nepochopil, nech pochadza z kooperacie, pre znacku by bola samovrazda vsadit pri vacsine modelov na blby motor. Proste vravim, ze radsej odskusany a odladeny motor ako novinky. Sviece kazdych 20tis mi pride ok, pride mi to ekologickejsie ako vyhodit cely motor, ktory sa nedozije vyssieho najazdu. Tieto dnes silnejsie motorizacie nie su zrovna fleety, takze by som prepokladal nizsie najazdy nez 40tis rocne.
No tak to ti gratulujem, ze si tam strcil sviece so 140tis km :D
Tak to si nepochopil - pri 100 tkm kontrole sa mali menit sviecky ale nechal som ich do 140 tkm - tie iste irridiove Densa, ktore sa v USA menia pri 160 tkm.
OK ďakujem.Ak ho nasadia v novej 308 a Astre tak to by bola za mňa ideálna volba a ešte keby sa dal spárovať s manuálom bolo by to super, lebo výkon má adekvátny trošku možno chýbajú Nm ale spotreba je OK.Keď to dokáže Kia s Proceed mohli by to aj frantíci.
je esteticky velmi podareny, potesi silna 1.6T s 8AT, to je dnes pomaly mohykan... zamrzi pohon 4x4 to by bol zaujimavy pohon, ale budis ako celok sa mi to velmi pozdava... som zvedavy na novu 308 ak by tam mala tuto 1.6ku, bolo by to zaujimave GT.
Troufnu si tvrdit že nikdo nemá emotivnější design jako Peugeot. FL dodal vzhledu určitou jemnost. Opravdu skvělá práce.
Nicméně fakt by mě zajímalo, jak to bude s opravitelností, protože tohle bude lakýrnické a karosářské peklo na zemi. Situace, kdy člověk potřebuje přelakovat nárazník je poměrně častá. A tohle dávat do laku bych vážně nechtěl... Bohužel za mě design přerůstá reálné praktické potřeby života.