Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi ukončuje vývoj nových spalovacích motorů

Čtyři kruhy věří, že budoucnost automobilů leží v elektřině. I proto už Audi nebude vyvíjet další novou generaci spalovacích motorů.
Zpět na článek
Avatar - pradeda777
17. 3. 2021 15:15
Kecání...
Právě stávající generaci spalovacích jednotek bude chtít Audi přizpůsobit ještě chystané emisní Euro 7, kterou výrobci napříč průmyslem tvrdě kritizují. Ostatně podobně mluví i Duesmann. „Technicky jsou velkou výzvou, současně jsou však jen malým přínosem pro životní prostředí,“ říká.
Všechno to kecání je k hownu. Je třeba (bylo třeba) se EU a ekofašistům tvrdě postavit..... :-[] :-[] :-[]
17. 3. 2021 16:48
Jinými slovy
Evropa má Smolíka, ve zbytku světa bude Audi dál vesele prodávat R4, R5, V6, V8, V10, V12, W12. Blbé je, že ČR počítají k tomu "vyspělému" světu, co má infrastrukturu na EV, docela bych byl rád součástí toho zaostalého zbytku světa mimo EU.
17. 3. 2021 16:25
Re: Proč?
Tomu snad nemůže věřit ani fanatický fanoušek elektra. Bez zákazů by tady spalováky byly ještě minimálně desítky let.
17. 3. 2021 15:37
Re: Kecání...
Stačí je dál nezpřísňovat za únosnou mez a hlavně diskutovat jejich nastavení s výrobci aut.
Avatar - _Karel_
17. 3. 2021 18:52
Re: Kecání...
Jj, automobilky ve sračkách, auta nikdo nekupuje, mnohamiliardové investice do EV, která "nikdo" nekupuje. O tohle museli žebrat před úředníky na kolenou.
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2021 14:20
Co by chtěli vyvíjet
výfuk jak z chromu, smrad žádný, NOx na 20% požadované normy. Člověk dnešní zhýčkaný by v NDR zahynul na chodníku. Tam bylo na cestách fialovo.
17. 3. 2021 17:04
Re: Proč?
Podívej se kolik stojí ICE a kolik EV. To si koupí jen movitý nadšenec, kterýmu je fuk kolik peněz to stojí. Bez házení klacků pod nohy spalovákům ze strany EU by se protlačení EV stalo nereálné.
17. 3. 2021 18:10
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Jak se nám to posunulo? Konkrétní elektromobil co je cenově a uživatelsky srovnatelný s Hyundai i30 1,5 CVVT za 350k Kč?
18. 3. 2021 04:18
Re: já se spalováku velice rád vzdám
"Preci jen ten SC Tesla se 72 misty je v Sanghaji s 26mil obyvatel..."

Kdy už se konečně probudíš ze svého idealistického snu. ;-)

Renoo to popsal velmi jasně a exaktně. Tyhle výkruty typu SC se 72 místy v Šanghaj, který má 2,5x více obyvatel než ČR jsou opravdu vtipné. Bydlíme v ČR, větší část obyvatel v bytových domech.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:11
Re: Proč?
To mluvíš o tom eventu, na kterém Tesla nic nového nepředstavila?

PS: Pod Dacií máš odpověď.
18. 3. 2021 06:54
Eurozlo
To se nam to elektrifikuje,kdyz nam to jini platí. v EU jiz na stole lezi zakon o ekologicke dani uvalene na každý vyrobeny produkt. každý,ne jen auta. zdrazi se tak ceny všech produktů, tudíž EU vytáhne penízky ze všech našich peněženek. ty použije na prosazení sve utopicke vize bezuhlikove Evropy. Ta ekodaň je způsob, jak dostat ze států nazpet realne penize za tech 750 mld natištěných EURO, které nam ta hodna EU "půjčila"na dopady koronavirove krize.P.S. jistě, ze nemecke automobilky v tom jedou s pohlavary EU....
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 22:55
Re: Jinými slovy
Čína si může slibovat co chce, ve výsledku je mi to jedno, protože je to totalita. USA má k neutralitě velmi daleko bez ohledu na současného prezidenta. Japonsko nevím, jak chce své cíle splnit. Korea se ve výsledku bude určitě chovat tak, aby nepotopila svůj byznys. To akorát v Evropě si dáme na spalováky statisícovou přirážku, se kterou bruselští úřadníci určitě dobře naloží.
17. 3. 2021 18:27
Predcasna euforia
Osobne neverim, ze ludia budu o par chciet len elektricke fasirky. A navyse so styrmi kruhmi na kapote. Som v automotive dodavatelskej firme dodavajucej elektrokabelaz pre OEM automobilky. Je az neskutocne kolko roznych vad sa moze na tej kabelazi vyskytnut a realne vyskytuje. Pre mna to nie je ziadna vyhra. Na vyrazny podiel sklenikovych emisii z osobnych aut s benzinovym motorom neverim. S o to vacsou radostou znova a znova jazdim na mojom japonskom tatosovi s benzinovym turbom a 4x4. Ostatnym neekofetisistom a milovnikom radosti za volantom doporucujem to iste. Kym nas nezavru do rezervacie s pridelom benzinu na listky.
17. 3. 2021 17:00
já se spalováku velice rád vzdám
Stačí mi 3 podmínky:
1. cena auta v nižší střední do cca 600 tisíc (středně běžná výbava, alespoň 120 kW)
2. dojezd alespoň 500 km
3. doba nabíjení 0-80 procent za 30 minut
V takovém případě spalovák opravdu nepotřebuji....
17. 3. 2021 15:35
Re: Kecání...
Jasne, zakazat elektromobily.

A taky zrusit emisni normy.
Vzdyt uz EU5 byla likvidacni a bez podvodu nebyla splnitelna.

Wtf
Avatar - iudex
18. 3. 2021 09:45
Re: Jinými slovy
Veď to ani nedávali, preto dieselgate VW (a nielen jeho). A samozrejme ani súčasnú normu automobilky nedávajú, preto mildhybridy a baterky. Ukáž mi jediný čistý spaľovák v normálnom aute, ktorý plní emisie CO2 pod 95 g/km. Také nie sú. Normálne veľmi úsporné auto nižšej strednej triedy má emisie tak 110-130 g/km (napr. Octavia s najmenším a najslabším motorom 1,0TSI má 115-128 g/km. Preto sa to fejkuje elektromobilmi a hybridmi, ktoré sa započítavajú dvakrát a podobné praktiky.
17. 3. 2021 23:51
Re: Proč?
V oblasti baterií se nic nezmění dalších 50 let, minimálně ... baterie jsou slepá cesta.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:11
Re: Proč?
Škoda, že ty vaše teorie o unifikovaných elektromobilech vždy narazí na realitu.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 22:45
Re: Proč?
Až bude 100 $ za kWh, to už tady dávno nebudeme.
17. 3. 2021 21:42
Re: já se spalováku velice rád vzdám
To mně bohatě stačí to, co nabízí nyní. Jenže háček v mém případě vidím problém v nabíjení doma. Když elektromobil, tak chci nabíjet doma. No a sídlišti, kde jsem večer často za opožděného lovce, bude připojení k máme vlastnímu nabíjení trochu problém. Vlastně ani kdyby postavili fakt solidně velké parkoviště čistě pro EM, stejně se tam ty masy aut nenacpou.
Cílem elektromobilismu je nutit resp zvýhodnit zákazníka k tomu, aby nabíjel doma. Nabíjecí velkokapacitní stanice bude mít obří příkon. Představa, že se na nějaké dálniční benzínce právě nabíjí na rychlonabíječce 100 kW třeba 50 aut...To aby tam dotáhli VVN.
Varianta B - tak za 3 roky budu stavit dům. Jištění tam dostanu max 3X25A a to budu rád. No a pokud si koupím elektromobil já i manželka a pak v zimě pustím tepelné čerpadlo a kdejaké kraviny, tak rozhodně nenabiju baterii do plna. A to jsme na tom v ČR docela dobře. Taková Itálie má rozvodnou síť ve staré zástavbě příšernou.
17. 3. 2021 18:49
Re: Co bolí to přebolí
Tak v technických muzeích jsou i elektromobily:))).
17. 3. 2021 15:11
Hurá E Tron GT RS Do každé rodiny !!!
Priviat Pirates for EU děkujeme !!! :-!

E Tron GT RS za bratru lidových 5 mio... :*) :-! :yes:
17. 3. 2021 22:40
Re: Jinými slovy
Jenže Čína Stage 5 je Euro 5 a to to jen zčásti, pár položek má dokonce měkčích, stejně tak China Stage 6 je Euro 6 a to ji navíc teprve postupně zavádí, plnou verzi b) teprve v roce 2023. Takže sto let za EU. Audi tam může klidně prodávat benzínové motory, které v EU už dávno nemůže.
Avatar - palix
17. 3. 2021 19:24
Re: Co bolí to přebolí
Pokiaľ máte 40+, tak svoj život kľudne dojazdíte spaľovacím autom, prípadne hybridom. Nepredpokladám, že za 30+ rokov budú jazdiť samé elektro-autá. Možno sa časom zistí, že prínos takej zmeny je blízky NULE a bude sa pokračovať iným smerom.
Avatar - speedfred
17. 3. 2021 15:56
Re: Kecání...
Myslim si ze automobilky sú s politikmi dohodnuté, to len pre nás hrajú divadielko.
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:26
Re: Proč?
Je ti jasné, že tam, kde náklady na materiál tvoří největší položku, cena klesat nebude, spíš s poptávkou naopak poroste?
18. 3. 2021 08:42
Re: Jinými slovy
2050 ...to je za skoro třicet let, to mají ještě dost času
18. 3. 2021 00:00
Re: Kecání...
EU automobilkám slíbila, že od elektra NEUHNE. Jako záruku, že obyč lidem nakonec nezbyde nic jinýho, než ty elektro krámy začít kupovat ... a protože automobilky jsou akciovky a ve vedení už není skutečný majitel, ale manageři, kterým jde pouze o to, vydržet další měsíc a měsíce za pohádkové platy, dohoda byla možná ...
17. 3. 2021 21:21
Re: Kecání...
Co by z toho automobilky měly? Díky nařízením zchudly.
17. 3. 2021 20:10
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Já to myslel tak, že když si vezmu že ještě pár let zpět mělo elektroauto dojezd sotva 100km a nabíjel se několik hodin, tak kde to bude za třeba deset let...
No a cena? Prostě věřím že to zlevní. Stačí se podívat na historii, kde technologické novinky staly majlant (LCD TV, PC, airbagy, ..) a po pár letech je to na zlomku ceny. I když chápu, že automobil je trochu něco jiného. V tomto případě je ale auto pořád stejné, jen se vyvíjí "pohon".
18. 3. 2021 08:27
Re: Kecání...
Ne hoši to začal být problém až tak u EURO5. Do té doby mohl motor relativně normálně "dýchat".
17. 3. 2021 21:27
Re: Jinými slovy
Hlavně má aktuálně stejně tvrdé normy jako EU.
17. 3. 2021 21:03
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Šel jsem na Renault.cz a Zoe je již od 845 000 Kč. Taky velikostně není přímou konkurencí pro i30, takže snad příště :no: .

A cena provozu je u elektromobilu dost pohyblivá. Cena za kWh při nabíjení půjde nahoru + daně pokud se zvedne počet elektromobilů.
Avatar - palix
17. 3. 2021 19:08
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Najviac problematický je bod 3:
"3. doba nabíjení 0-80 procent za 30 minut"
- minule kdesi testovali nejaké elektroauto. Dojazd cca 400 km, nabitie na 80 % za cca 30 minút. Človek by povedal, že viacmenej spĺňa skoro 2 z 3 vaších podmienok...
ALE... tá doba nabíjania je na rýchlonabíjačke. Pokiaľ pripojíte auto na 230V, bude sa nabíjať viac ako 12 hodín. Pokiaľ budeme nabíjať iba ma rýchlych nabíjačkách - budeme ničiť baterku...
U benzínu, nafty, hybridu sa mi nestane, aby som mal tak rozdielne časy tankovania. Aby som tankoval 12 hodín, tak to by mi muselo niekde dôjsť palivo a ja by som šiel pešo do 30 km vzdialenej benzínovej pumpy a späť.

Takže zatiaľ je elektro pre bežného človeka nie veľmi lákavou alternatívou.
Avatar - Mokrous
17. 3. 2021 17:53
REDAKCE Halóóó!!!
Co mám proboha udělat, abych mohl nahrát Avatar do vašeho přiblblého systému? Už 2 týdny nelze nahrát ani JPEG ani PNG, velikosti od 9kB až po 750kB, rozměry od 80 pixelů až po 2000 a nic.
Restart Macu, aktualizace OS, update Safari a nic nic nic...

Před cca 2 měsíci jsem tam mohl nahrát obrázek a když jsem chtěl změnit Pažouta na Pašíka, tak smůla.

Šlo by tohle nějak zařídit, když už jsou mi mailové odkazy na reakce v diskuzi k ničemu, jelikož příspěvky stejně musím hledat manuálně jako blb? Váš IT guru nedostává zaplaceno, nebo se mstí???
Avatar - pradeda777
17. 3. 2021 16:08
Re: Kecání...
Přesně to si myslel náš jeden dobrý známý o Covidu. Pohřeb má v pátek.... :-(
17. 3. 2021 18:48
Re: Predcasna euforia
„Na vyrazny podiel sklenikovych emisii z osobnych aut s benzinovym motorom neverim."

To není o víře. Je jasně dokázáno, že ten podíl je směšně malý. Elektrokabeláž i chemické pochody v akumulátorech - o těch nikdo neví co bude po 10 letech používání, protože to dokonale nejde vyzkoužet pokusně v laborce.
17. 3. 2021 18:03
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Já se ho také vzdám, pokud bude EV mít stejné nebo lepší parametry za podobnou cenu. Pro mne tedy: kombík velikosti pašíka/supa, 150kW, dojezd na nabití 800km (a to i v zimě kdy bude potřeba vyhřívat volant, sedačku i interiér), nabití na 80% do 15 minut, cena za nabíjení v přepočtu na km stejná jako nyní u benzínu/nafty, možnost táhnout vozík, cena 1M.
17. 3. 2021 17:06
Re: Kecání...
Hele nemyslím si. Kdyby to bylo na automobilkách, tak netlačí tak výrazně na pilu a nelikvidují si emisníma normama fungující motorizace, aby následně neměly co nabídnout zákazníkovi.
17. 3. 2021 15:36
Re: Proč?
Bohužel právě kvůli těm nařízením a zákazům EU ne bez ohledu na ně. Nicméně celkem chápu postoj Audi. Ono není nutný nic novýho vyvíjet. Pokud soudruzi v Bruselu udělají přísnější pravidla, tak se do toho PHEV vejdou a stávající motory na to tudíž stačí. Stačí jim jen přidat baterky a elektrický pohon.
Avatar - Roman Horký
17. 3. 2021 14:51
Proč?
vždyť elektro elfové nám vysvětlí, že direktivní konec spalováků je přece dyžinformace a fakáč ňůs.
17. 3. 2021 15:33
Re: Proč?
Konec spalovacich motoru se blizi bez ohledu na zakazy. ;-)
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:29
Re: Eurozlo
To se ví, že se budou masivně zvyšovat daně a zavádět nové, píšu to tady už dávno, Donvito a spol se mi smějí že tu brečím. Akorát snaha to bagatelizovat z jejich strany a chlácholit tu lidi že to tak nebude.

Neomarxistické EU vůbec nevadí že někdo na něco mít nebude, zelené a neomarxistické je přeci si to pronajímat, sdílet atd. Jen nejvyšší elity se nakapsujía budou ještě bohatší.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:36
Re: Proč?
Nehodlám nikomu platit nesmysly za jejich zelené nápady, platit někde 100 tis dan z nemovitosti, platit za kilowatku 12 kč nebo platit mýtné za to že jedu spalovákem do města, to to radši všechno prodám a mizím pryč z EU :-)

Tam kde tyhle nesmysly mít nebudou. A je mi úplně jedno kde to bude jestli Kuba, Rusko , Dominikána nebo Nový Zéland.

Asi takhle.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:23
Re: Proč?
Ono tě to bude zajímat, až domeček co dneska stojí postavit na klíč 4 mega (nez pozemku) bude stát 5,7 :-) :-) :-)

A až nastoupaj ceny elektriky 5-10x kvůli ceně materiálů potřebných k výstavbě vašich NESTABUILNICH ZDROJU ENERGIE, což jsou větrníky a fotovoltaika :-) :-)

A nejvíc se zsmějem až přijde solární bouře, pár tonárd, vichřic, krupobití, hurákánů atd, to bude blackoutíků :-) :-) :-)
18. 3. 2021 10:45
Re: Kecání...
Ale dogmatickou ideologii z toho delaji... dogmaticti zastanci spalovaku / odpurci EV.

Ja pripoustim veskery realny nevyhody elektromobility.
Jako predevsim porad vyssi cena, pomale nabijeni atd.
Jde o to ale ty zapory nezvelicovat (zdravim twisted..) a neuvadet primarne rychlost nabijeni pri - 25°C (kdy spousta spalovacich aut ani nenastartuje...).

A to nejdulezitejsi. Je treba pocitat s technologickym pokrokem.
Pri planovani co bude za pet let neni mozne vychazet ze soucasneho stavu!!!
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 10:03
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Protože na sídlišti nenatankuješ.
18. 3. 2021 06:48
Re: já se spalováku velice rád vzdám
JO mas pravdu, technologie neni zadna novinka. Ale "vyviji" se na tom porad neco. A ten vyvoj a testeni stoji strasne penez. Jsme z "branze" a vidim to. Opravdu ta prace na tom a ty testy stoji strasne penez. Jenze jak se to jednou udela, tak to pak firmy lifrujou a uz s tim casem nejsou takove naklady.
17. 3. 2021 22:01
Tak se na to podivame
Tak se na to podivame kdy Audi udelalo treba benzinove motory, ktere nyni pouziva (cerpam z wiki a zas tak se v tom nevyznam, tak omluvte chyby):
2016 - V8 4.0 EA839
2016 - V6 3.0/2.9 TSI EA839
2012 - R3 1.0 TSI EA211
2012 - R4 1.5 TSI EA211 (nyni modernizovany jako evo)
2009 - R5 2.5 TSI EA855
2009 (nevim jiste) - 5.2 V10 FSI
2008 - R4 2.0 TSI EA888

Jak vidime, vsechny bezne motory jsou 9 - 13 let stare uz ted.
A temer jiste zvladnou dalsi 2 revize tj dalsich 20-30 let jak nic.

Takze ukonceni vyvoje novych motoru je vlastne jen takovy marketingovy zvast.
17. 3. 2021 21:14
Re: já se spalováku velice rád vzdám
8 let starý Model S měl dojezd cca 300 km. Jo, čas letí jako blázen. :-)
Avatar - palix
17. 3. 2021 19:18
Re: Predcasna euforia
Tiež si užívam jazdenia, pokiaľ sa dá... Japonské auto Euro 6 (pomerne nové = predpokladaná ešte veľmi dlhá životnosť) + motorka Euro 2 :-). Na druhej strane nenajazdím ročne 30 000 km ;-)
Ako tak sledujem situáciu... Nie som nejako veľmi starý, ale nové elektroauto si zrejme nekúpim. Existuje toľko zaujímavých áut, ktoré sú teraz pomerne nové a drahé. O pár rokov budú dostupnejšie...
Avatar - palix
17. 3. 2021 19:13
Re: REDAKCE Halóóó!!!
Avatara asi má ten, kto si ho vložil do systému už dávno ;-).
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2021 18:28
Re: Proč?
kWh stojí 5 korun, neber cenu z Texasu.
Avatar - Typhoon
17. 3. 2021 18:11
Re: REDAKCE Halóóó!!!
Taky mi nejde změnit avatar. Inu, pokrok nezastavíš. Všimni si, že už skoro nikdo nemá avatara. To je asi cílem, bo co...
Avatar - speedfred
17. 3. 2021 17:41
Re: Kecání...
....že by elektro? Jednoduchší pohon za tie isté (či dokonca viac) peňazí
Toť len môj názor
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:18
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Až pojedeš trasu Prosek-Liben-Žižkov-Vinohrady cca 1 hodinu a 39 minut a budeš v zimě topit nebo v létě klimovat tak si to ještě rád přepočteš tu spotřebu :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:13
Re: Jinými slovy
Čína sou pokrytci, maj plány na neutralitu, ale před 5 lety otvírali nové uhelné elektrárny a do vody a ovzduší vypouští tuny škodlivin z továren bez filtrů a dalších technologií a k tomu nelegálně drancují Sibiř, kde způsobují kácením lesů tání permafrostu.

Těm nevěřím dobrý den :-)
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:30
Re: Kecání...
Jo, ale jako obvykle jinak, než si naivní idealisté myslí...

Každá dogmatická ideologie nakonec skončí ve sračkách.
18. 3. 2021 08:58
Re: Kecání...
Aha :-)

A takhle zpetne, vazne byla EU5 problem?
;-)
18. 3. 2021 06:49
Re: Proč?
Daji se těžit ještě dlouho, ale je třeba hledat čistejsi cestu
Avatar - Mokrous
17. 3. 2021 19:07
Re: REDAKCE Halóóó!!!
Tak jestli to je v rámci GDPR, BLM, LGBT, SM, NEBINAR, AKBAR, kuwapytchowoe neutrální korektnosti, tak to potom jooooo. Ale proč to teda nastavení profilu jakože umožňuje, když doopravdy ne? To je jako ta spotřeba 1,5L/100km asi.
18. 3. 2021 09:58
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Nevím, přechod EV začíná všude ve světě a poměrně rychle. Dá se říct mnohem rychleji než kdo čekal.
Avatar - Jaros71
18. 3. 2021 00:57
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Potřebuji na jeden zátah dojet 1000 km k moři nebo na hory..a tam neřešit nějaký dobíjení !!!
Elektro autíčka si můžou strčit někam..asi po městě docela dobrý jako nákupní taška.
Jinak tady budeme opatrovat benzíny a diesly jako na Kubě... :-)
17. 3. 2021 20:56
Re: Co bolí to přebolí
Když jsem byl malý, soused na chalupě jezdil s koňským povozem. A jestli soudruzi novobolševici z EU zakáží spalovací motory, zase se k těm koňským povozům vrátíme.
17. 3. 2021 19:40
Re: Kecání...
Co tedy znamena tvrde se postavit ekofasistum?
18. 3. 2021 08:36
Re: Kecání...
Změní se dost, hlavně pro evropu a následně se to přeleje do celého světa.
Avatar - _GTE_
17. 3. 2021 18:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 3. 2021 17:17
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Přesně tak. Přidávám se také. Lépe bych to nenapsal :)
Mimochodem, myslím že ty tři body budou za pár let reálné. Jen si vemte jak se nám to posunulo za pár let.
17. 3. 2021 19:47
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Co tim chces jako rict?

U benzinu se ti zase nestane, ze vecer prijedes s prazdnou a rano odjizdis s plnou...
A za ctvrtinovy naklady!

Zalezi na tom, komu rikas bezny clovek.
Pro cloveka s rodinnym domem jezdici vetsinou kratke trasy zacina byt EV zajimavou alternativou. Obzvlast kdyz si poridi vlastni fotovoltaiku.
18. 3. 2021 15:01
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Neznáme životnost springu a uhlíkovou stopu při těžbě a recyklaci. Stejně je jen kousek nad golfovým vozítkem, zatímco i30 je normální dospělé auto.
18. 3. 2021 14:55
Re: Predcasna euforia
Ok, vyjádřil jsem se nepřesně, ale zkus udělat elektromobil co bude mít 100 kWh Ni-MH aku. Bude to dost bizár. A dneska jde právě o tyhle vlastnosti. Kvalita, dlouhodobá životnost, chování v mínus 30 - to už tak důležité bohužel není.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:34
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Svým způsobem máš pravdu, ale jen pokud budou optimální podmínky, tj nebudeš moc topit a klimovat. Pak opravdu EV v koloně super, protože když to nejede, odebírá to minimum akorát na infotaiment, rádio, jednotky atd

Ale běda jak bude zima, to je nutný topit a k tomu ještě vyhřívat baterky, protože -18 fakt pro Lion není optimální teplota nebo klimovat v horku aby ses neuvařil a nebyl jak ve Favoritu před 35 lety a k tomu chladit baterky, protože až bude bez klimy na slunci v autě 60, tak LIONKY KAPUUUT, protože nad 50 stupnů dochází k degradaci za na životnost 15 let ale tiše zapomen :-) :-) :-) :-)

A až to chlazení nebo vyhřívání přestane fungvoat, tak to bude terpve srandy
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:26
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Je nás víc, neboj :-)
18. 3. 2021 13:53
Re: Kecání...
To je samozrejme nesmysl.
3,5 miliardy tun CO2 rozhodne neni marginalni!!!
A to ze Cina ma 9 na tom nic nemeni.
https://www.forbes.com/…and-eu-combined/

A neni to jen Evropa, ktera konci se spalovacimi auty.
https://www.coltura.org/…soline-phaseouts
Je to Indie, Kanada, Kalifornie, Japonsko, Korea.

A hlavne levny elektromobily budou samozrejme uspesny i tam, kde nebudou spalovaky zakazany...
18. 3. 2021 13:36
Re: Jinými slovy
A to mění něco na tom, že to co se uvádělo jako nesplnitelné je běžná realita?
18. 3. 2021 13:33
Re: Kecání...
Tak už na tom Golfu a ID3 vidíš jak se ty ceny přibližují. A to je první EV koncernu. Golf s porovnatelným výkonem stojí 600 vs ID3 900.
1/3 při uvedení první generace EV.
Je to jen začátek.
Avatar - JirkaVejrazka
18. 3. 2021 13:30
Re: Predcasna euforia
Pardon, spatne jsem si to pamatoval. Mel jsem za to, ze 3. generace z roku 2009 mela Li-Ion. Byla to ale az ta omezena serie plug-inu v roce 2012, co sla s Li-Ion na trh. Mea culpa.
18. 3. 2021 13:23
Re: Proč?
Dobrej příklad, ZF je sice výrobce, ale zřejmě míříš na jeho špičkovou automatickou převodovku.
Uvědomuješ si, že EV převodovku vůbec nepotřebuje (kromě hlavního převodu)?
Takže tuhle převodovku, která je kombinací špičkové mechaniky a elektroniky (těch dílů má minimálně stovky) nahradí 2 ozubená kola a ve výsledku bude jizda znatelně hladší a něco jako prodleva při řazení přestane existovat?
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:21
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Já se splaováku teda vzdát nemíním a proti těm co mi to zkážou budu bojovat všemi prostředky. Všemi znamená fakt všemi, vaši předchůdci tomu říkali diverzní akce :-) :-) :-)
18. 3. 2021 13:19
Re: Proč?
Jestli chces diskutovat, tak odpovez na nejakou otazku. A neplevel to tu off-topic.
Fakt me v diskuzi o autech nezajima, kolik stoji kameni.

PS Ja se narozdil od tebe nebojim. Nejsem priposranej z rustu cen, konce spalovaku ani z nedostupnosti aut. To jen ty jsi takovej diskuzni uplakanek. Tak se trochu seber. Hlavne ze jezdis rollsem. Ale jinak porad jen fnukas.
18. 3. 2021 13:01
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Vtip je v tom, že se ti patrně nestane často, že ty i manželka přijedete oba dva ve stejný den náhodou s prázdnou baterkou (opravdu oba ujedete 300km+ ve stejný den?) a oba dva budete potřebovat plnou baterku (opět, budete oba potřebovat jet po 300km+ dni opět 300km+?).

Pokud máš práci třeba 40 km daleko, manželka řekněme 20 km, to máte 60km*2 (tam a zpět) = 120 ujetých km pro oba dva. To jste spotřebovali dohromady tak 20 kWh, se započtením ztrát a ať raději počítáme s horším scénářem, řekněme, že budete potřebovat 25 kWh? 3,7kW nabíječkou to máš za 7 hodin. Baterku nabiješ snadno do plna, protože také každý den odjedeš víceméně s plnou baterkou. Málokdy se ti stane, že si ji celou vytřískáš. No a pokud už náhodou ano, tak je tu stále možnost rychlonabíječky.

Já pořád nechápu ty tendenci lidí mít snahu nabíjet celou baterku EV doma. Na to jsou přeci rychlonabíječky. Domácí nabíjení je pro doplňování malých každodenních nájezdů po okolí, ne cesty přes půlku republiky.
18. 3. 2021 12:26
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Dacia Spring - cena 480 000 Kč, 45 koní a 125 Nm, nejvyšší rychlost 125 km/h a mnoho kompromisů ve srovnání s běžnou Hyundai i30. Chce to ještě zabrat.
18. 3. 2021 12:02
Re: Kecání...
Z čeho vycházíš? Produkce skleníkových plynů v Evropě je z globálního měřítka naprosto marginální.
18. 3. 2021 11:32
Re: já se spalováku velice rád vzdám
OK, to beru a je to tu probíráno stále dokola. Ne všichni bydlí na sídlišti takže trh pro EV je. Stejně tak už dnes vznikají řešení i na tenhle problém.

Ev má jasně i mnoho nevýhod, ale mám za to, že se automobilismus prostě mění a tak jak ho známe už nebude pokračovat.
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:53
Re: Predcasna euforia
Pro ně to víra je a bohužel pro nás poměrně hluboká. Náboženští fanatici byli, jsou a budou nebezpeční pro každou společnost.
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:41
Re: já se spalováku velice rád vzdám
:D Jenze u toho benzinu jaksi nepotrebujes prijet s plnou. Proste se stavis po ceste na nejblizsi cerpaci stanici a za 4 minuty mas vyreseno.
18. 3. 2021 08:25
Re: Kecání...
Například takový citigo. s ICE za 250 000 korun v EV provedení za půl milionu. To je nabídka jako víno. Problém je že jednodušší neznamená za stejnou cenu nebo levnější.
18. 3. 2021 06:51
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Opravdu ? to to leti :) to si clovek ani neuvedomuje. Pro rozsireni a nakopnuti dalsiho vyvoje je nutna konkurence a zapojeni co nejvice automobilek. A to uz se zacalo dit (po Tesle).
Ale treba se mylim, a nebude to tak rychle. Ja samozrejme mel na mysli nekolik let. Ne 3-5 let.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 22:58
Re: já se spalováku velice rád vzdám
To je to jediné, v čem s tebou souhlasím. Dotace tlačí ceny EV výrazně nahoru.
17. 3. 2021 21:21
Re: Kecání...
Které dotace? Ty v Německu? Pokud ano, tak to jim trn z paty fakt nevytáhne.
17. 3. 2021 19:45
Re: REDAKCE Halóóó!!!
Chyba není na vašem přijímači. Nejde ani pod windowsema z chromu, firefoxu či vivaldi..
18. 3. 2021 13:19
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Počkám na crash test a recenze, ale to, že je to drahé vím už teď podle toho co už se ví. Ekologie v celém cyklu je diskutabilní - recyklace i30 je brnkačka, životnost je delší atd.
18. 3. 2021 10:55
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Bohuzel odpurcum elektromobilty nejak dochazi strelivo.
Se zvysujici se dostupnosti EV.

A ted jeste Dacia Spring, co nevazi ani tunu a ma 33kW. Tezko muze byt min ekologicka nez spalovaci auto.
Uz ani ty drolici se pneumatiky tu nedavaji smysl. :-)

Takze zbyva primarne neprekonatelny "argument".
Ten kdo podporuje elektromobilitu je proste ortodoxni zaslepeny nabozensky ekofasisticky neomarxisticky fanatik, snilek a idealista.
:D :D :D
Prestoze ma elektromobilita nakroceno se stat brzy mainstreamem.
:-O

PS Co se komentaru k EV tyce, doporucuju zdejsim diskuterum kratke ohlednuti. Vse je zaznamenano ve zdejsich diskuzich rok dva tri nazpet...
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:49
Re: já se spalováku velice rád vzdám
V jeho případě už možná nejde ani tak o sny, jako o znaky ortodoxního náboženství...
18. 3. 2021 08:29
Re: Kecání...
To jsou ti, co si naivně myslí, že když Evropa sníží své emise CO2, tak se na planetě něco změní.
18. 3. 2021 08:14
Re: Proč?
EV se stále vyrábějí v malých sériích v porovnání se spalováky. Malý objem výroby znamená vysokou cenu.

Hlavní součást pohonu EV je elektromotor a baterie. To vše se teprve rozjíždí, ale má velký potenciál velké unifikace.

Teď se podívej na spalovák a třeba jen převodovku. Dnešní skoro základní převodovka má 6°a má cca 100 součástí které musí být několikrát obráběné a tepelně zpracované. To vše s mnohdy s přesností na setiny mm.

A to je jen převodovka.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:05
Re: Co bolí to přebolí
Nemám problém dožít se spalovacím motorem. Co si koupíš ty, je tvoje věc.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:00
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Před pár lety se taky EV sériově nevyráběly, a ne proto, že by to byla neznámá technologie.
17. 3. 2021 21:06
Re: Predcasna euforia
To je i pod tvojí úroveň. Lithiovek je za těch 30 let desítky a desítky typů s vždy trochu jinou „recepturou".
Avatar - palix
17. 3. 2021 19:20
Re: Predcasna euforia
Kedysi som mal kolegu (už je na dôchodku). Hovoril, že auta menil po 10 rokoch a vždy si kúpil nové. 10 rokov bola vraj doba, kedy elektrika fungovala na 100% a potom sa to začalo kaziť. Elektro-auto je vlastne viacmenej čistá "elektrina" = je otázna jeho spoľahlivosť po istom čase. Síce staré Priusy jazdia už roky, ale sú to Toyoty + navyše staršie a kvalitné autá.
18. 3. 2021 09:55
Re: Jinými slovy
Dieselgate bylo ale o něčem jiném než CO2. A ukázalo se, že pro splnění předpisů a vyřešení dieslegate stačilo mnohdy jen málo.
Obecně nejde dávat do jedné hromady limt CO2 a EURO. EURo předpis nikdy CO2 neřešil a nebude ho řešit nejspíše ani EURO7.
18. 3. 2021 09:02
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Zkus si to Pajo precist znovu a pozorneji.
:-)
Pak snad prestanes psat hlouposti o idealistickych snech.
Nejak jsi ani nepochopil o cem jsme vlastne diskutovali. To nejsou zadne sny, to je energetika. :D
Tvuj prispevek vubec nedava smysl.

Zatim jsou tve komenty ohledne elektromobility hodne trapne.

Abych te parafrazoval: Kdy uz se konecne probudis.. do dnesni doby?

PS Jj zato v Sanghaji tam jsou to same rodinne domky.
:D :D :D
https://cz.pinterest.com/…961173046478130/

PPS Kdyz to Renoo popsal tak jasne a exaktne, tudiz oponujes memu nazoru, tak se klidne pochlub svym cislem o poctu nabijenych aut z vedeni vysokeho napeti.
Pockat, ty nemas tuseni o cem je rec?
:D
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 08:10
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Ještě, že stejně zabržděné myšlení neměli pánové Benz, Otto nebo třeba Ford... Nebo třeba tvůrci internetu, však v té době měly počítače stěží univerzity...
18. 3. 2021 00:24
Re: Proč?
Jasne.
Tak jako v ostatnich oborech...

Doufam ze to byl vtip.
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 19:45
Re: Predcasna euforia
No jo, vždyť ty lithiové akumulátory jsou taková novinka, naprosto nevyzkoušená... vždyť tu s námi jsou jen třicet let.
17. 3. 2021 18:19
Re: Proč?
Ale veď on netvrdí opak. Blížil by sa pomalšie, ale blížil. ;-)
17. 3. 2021 15:55
Re: Proč?
"Průměrně snížíme cenu výrazně pod €100/kWh," řekl Thomas Schmall, technologický šéf VW.

Konec spalováků nebude direktivní...
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 07:44
Re: Jinými slovy
Ano, chápu, prostě v EU je to špatně za každou cenu. Co na tom, že to je celosvětový trend, ten zbytek prostě odfiltrujeme, budeme se tvářit, že neexistuje, aby dál šlo popírat a bojovat.
17. 3. 2021 21:26
Re: Jinými slovy
To je fakt, jinde emisní normy asi nejsou. Sice China Stage 5 ES zpomalila prodeje v Číně v roce 2019 kvůli tomu jak je přísná, ale Audi se nemusí stavět na hlavu, protože to říkal mudrlant Šimpanz. A to brzy přijde Stage 6
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 18:29
Re: Jinými slovy
Ve kterém zbytku světa? Čína do roku 2050 klimaticky neutrální, povinné kvóty na EV má už dnes. USA do roku 2050 klimaticky neutrální a auta jen elektro. Japonsko, Korea, ti ještě dříve.
Můžeš se klidně hlásit třeba k opovrhovanému Rusku nebo pravěké Africe, ale prosím, zbytek země tam netahej.
24. 3. 2021 01:21
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Dacia za půl míče s dynamikou horší než škoda 120, to je panečku pokrok :D
Avatar - Barrichello
19. 3. 2021 17:28
Re: Kecání...
Když si to myslíš....

Hodně ti to kulhá

1) je tu široká skupina petrolheadů
2) sou tu bohatí lidi co chtěj klasiku, protože jsou konzervativní
3) pak je tu obrovská skupina lidí, co nebudou na nový elektromobil mít a nebudou chtít za 500 tis srandu typu Dacie
4) vás fanatiků EV je hodně málo, viz zdejší prodeje Tesly, které jak sem ti tu dokázal sou hodně trapné
Obecně nové elektromobily tu kupjí jen firmy, carsharingové společnosti a pár fanatiků
Avatar - Barrichello
19. 3. 2021 17:26
Re: já se spalováku velice rád vzdám
docela ses trefil, jak mnam půlku nádrže benzínu, jedu tankovat. Akorát LPG to jezdím až svítí rezerva :-)
19. 3. 2021 08:56
Re: Kecání...
Souhlas, tohle je ještě dlouhá cesta. Řešení na to jsou, ale zatím je to vše v začátcích.
Musím říct, že i jako příznivec EV mě překvapuje jak moc nových model EV vzniká a jak to jde rychle. Už tu před několika lety byla první vlna EV, ale ta uplně umřela (Opel Ampera atd), teď to ale začalo uplně jinak.
Spalovací auta tu budou ještě dlouho, někde je asi ještě nepůjde nahradit.

Za sebe bych doporučoval každému si jízdu s EV vyzkoušet před tím než si na ně udělá názor.
Avatar - CommonUser
19. 3. 2021 08:17
Re: Tak se na to podivame
Pekne si to nacrtol.
5.2 V10 je v podstate "kupeny" lambo motor.
19. 3. 2021 08:16
Re: Kecání...
Pak je ještě další důležitý milník a to dostatek nabíjecích míst. Aktuálně to má smysl jen pro někoho kdo má dům. Pro paneláčníky a bytovkáře je EV a PHEV naprosto nepoužitelný. Když si vezmu jak vypadá běžný bydlení a parkování v Praze, tak si neumím představit jak by se tam auta do zásuvky mohla nějak rozšířit. Tam není kde zaparkovat natož nabíjet. Vesnice a maloměsta jsou na tom v tomhle případě lépe.
19. 3. 2021 07:31
Re: Kecání...
Srovná se to nejspíše dřív než za 10 let.
A těch lidí co si pak koupí EV bude hodně. Naprostá většina kupujících totiž technice nerozumí a nebudou dělat velký rozdíl mezi druhy pohonu.
18. 3. 2021 22:10
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Jak jsem ti psal, nebojim se tak jako ty...

Fanatickej trotle
18. 3. 2021 22:09
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Samozrejme ze ti baterka po 10 hodinach ubyde.
:D
Jen nesmis bejt tak priposranej.

Ona nastartovana V8 taky nevydrzi vecne.
Ale ty urcite jezdis porad s plnou a k tomu jeste LPGcko.
Jistota je jistota.
Wtf
18. 3. 2021 21:03
Re: Eurozlo
Ja nic nebagatelizuju.
Jen porad nefnukam.
Myslim, ze ten prechod na elektromobilitu zvladneme.

Myslim, ze tomu oboru rozumim lip nez ty.
;-)

PS Tva starost o chude v kontextu s jezdenim s auty V8 a Rolls-Roycem je fakt smesna. :D
Jestli si to tu teda vsechno nevymyslis...
Sorry.
A obvinovat marxistu z toho, ze se nestara, ze lidi na neco nebudou mit je od tebe taky nejak pritazeny za vlasy. Ty marxisto, co chces auta pro vsechny. :D
18. 3. 2021 20:58
Re: Predcasna euforia
Toyota se hodne bala bezpecnosti Li-ion.
A navic cena a zivotnost byly u Ni-MH v pohode...

Na hybrid to stacilo.
Pro EV je to nesmysl.
18. 3. 2021 17:14
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Jasně, to ta spotřeba bude větší, ale změní to snad něco? Tak to nebude nabíjet 7 hodin, ale 9. Nebo neodjede s baterkou nabitou na 100%, ale na 97 %. I kdyby přijel třeba jen se 50 %, tak zda to přes noc nabije na 75 % nebo 72 %... asi nikoho zas tak moc nezabije. Do víkendu to vydrží a od pondělka jezdí zase obě auta od 100 %.
18. 3. 2021 16:06
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Ja se nebojim. Me nemusis utesovat. :D
Priposranej jsi ty.
:-|
18. 3. 2021 16:05
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Za tvuj prvni odstavec kazdopadne :yes:

Bohuzel pak uz nasleduje obvykly strach a vzlykani.
:D

PS Plne nabity EV vydrzi topit v kolone hooodne dlouho.
18. 3. 2021 16:03
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Zaruka na baterii 8 let / 120.000km o necem vypovida.

Vyrobit 26kWh baterky kompletne z uhelny energie nikdy nebude narocnejsi, nez rozdil co i30 a Spring za 120.000km projezdi.

To ti garantuju.
18. 3. 2021 15:28
Re: Kecání...
No tak pokud se to časem fakt srovná, tak si možná za 10 let EV koupím taky. Zatím jsme na začátku a mě jako běžnýho uživatele EV absolutně míjí. Příští rok plánuju obnovu vozovýho parku a bude to 100% další ICE a klidně i nafta.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:30
Re: Co bolí to přebolí
beze mě :-)
A myslím že nás bude víc co zmizíme tam, kde toto nebude :-)
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:25
Re: Proč?
Jde o to jaké motory a jak starý je základ že :-) Některé motory maj stále blok původem z 80. let nebo ty co nedávno skončily měly některé i ze 60. let :-)

Výrobce ti to samozřejmě neřekne, tímhle oni se nechlubí, ale kdo se vyzná ví :-)
18. 3. 2021 14:20
Re: Proč?
A víš že máš vlastně zase tak trochu pravdu.

Právě důvod, že dnešní spalovák se dělá technologií která už, je zvýhodňuje jeho cenu.
To vše u elektropohonu teprve nastává a nejdříve se musí zaplatit ta technologie a vývoj což se děje právě teď. Až tohle přejde bude cena EV opět nižší. Je to prostě koule která se dalo do pohybu.

Opomenu fakt, že představa výroby motorů na stále stejných linkách je trochu naivní.
18. 3. 2021 14:20
Re: Proč?
A kolik ten material pro 100kWh stoji dnes?
Kdyz slovy lyon667: material tvori nejvetsi polozku?

Nevis? Tak se do toho neplet svyma obecnyma pouckama o nabidce, poptavce a kapitalizmu...

A zkus neodbihat od tematu!!!
Avatar - Roman Horký
18. 3. 2021 14:17
Re: Predcasna euforia
Podřadné :) Ty jsi srandista fakt.
18. 3. 2021 14:16
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Tomuhle se rika fanatizmus.
;-)
18. 3. 2021 14:16
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Tohle co jsi uvedl je ale zrovna paradni disciplina pro EV...
18. 3. 2021 14:15
Re: Proč?
A zcela logicky, když stoupá cena něčeho na čem se dá generovat zisk roste konkurence která zase cenu snižuje.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:02
Re: Proč?
Všechyn ty součásti splovacích motoru se vyrábí 20-30 nebo i 70 let, známé technologie, často sae to vyrábí na xy zaplacených linkách a strojích.

A takdy už to až na vjyimky , kde je stále ruční práce z heldiska prestiže - nedělá Venca na lisu, fréze a netočí na soustrhu, ale dělaj to CNC mašiny, roboti atd.

Tohle má i manufaktura jako je Jawa, který se tu smějete že jsou 100 let za opicema, i ty maj CNC od Haasu a další moderní stroje
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:59
Re: Proč?
Zcela logicky, pokud je po něčem poptávka, stoupá zájem a kolik se toho prodá,ceny stoupaj.

Proč by producent, těžař či zpracovatel zlevnovali něco o co je tak obrovský zájem.


Princip kapitalismu, vyždímat z toho co největší zisk, dokud někdo kupuje :-)
Avatar - JirkaVejrazka
18. 3. 2021 13:50
Re: Predcasna euforia
Oni tvrdi, ze Ni-MH jsou pro jiste druhy pouziti lepsi. Hlavne to zminuji v souvislosti s chladnym klimatem (Priusy pro Kanadu, Mongolsko apod.)
18. 3. 2021 13:48
Re: Proč?
A teď si vem, kolik součástí má spalovací motor a jakých.
A vlastně ti musím dát za pravdu, ve spalovákách se unifikovalo taky z důvodu snížení ceny. To zatím u EV nenastalo. Co z toho teda vyplývá?
18. 3. 2021 13:43
Re: Proč?
Jak je to s tou cenou materialu pro baterky?
Zapojil jsi se do diskuze a zatim jen plevelis.
Drzet se tematu ti fakt nejde.

Jo ty o tom nic nevis...
To je pak tezky.

PS A zkus jednou vynechat narky jak bude vse zdrazovat. Je to priposr