Je to jen komedie. Ty motory jsou už dnes připraveny na to plnit s úpravami EU7, takže se v pohodě můžou prodávat do roku 2030. Pokud to dřív nezakážou ti pitomci z EU.
Bohužel právě kvůli těm nařízením a zákazům EU ne bez ohledu na ně. Nicméně celkem chápu postoj Audi. Ono není nutný nic novýho vyvíjet. Pokud soudruzi v Bruselu udělají přísnější pravidla, tak se do toho PHEV vejdou a stávající motory na to tudíž stačí. Stačí jim jen přidat baterky a elektrický pohon.
Tak si to přečti ještě jednou a pak piš. Nikde nepíše, za jak dlouho. Konec spalováků přijde ať se to někomu libí nebo ne. Ropa a plyn se nedají těžit donekonečna.
Konec spalováků vůbec přijít nemusí, protože nejsou závislé jen na fosilních palivech, brouku. I po hypotetickém vyčerpání veškeré ropy by si velmi pravděpodobně svoje místo obhájily, i když v mnohem menší míře.
Tak myslím, že konec spalováků je ještě daleko. Jsou oblasti kde budou ještě dlouho a kde je spalovák asi nenahraditelný. Ale u většiny osobní dopravy je konec stále blíž.
Nesmysl, blíží se jen díky zákazům a nemslylným požadavkům na emise, jinak to své zákazníky mít neustále bude , znám mraky lidí co žádné EV nechtěj :-)
Podívej se kolik stojí ICE a kolik EV. To si koupí jen movitý nadšenec, kterýmu je fuk kolik peněz to stojí. Bez házení klacků pod nohy spalovákům ze strany EU by se protlačení EV stalo nereálné.
EV se stále vyrábějí v malých sériích v porovnání se spalováky. Malý objem výroby znamená vysokou cenu.
Hlavní součást pohonu EV je elektromotor a baterie. To vše se teprve rozjíždí, ale má velký potenciál velké unifikace.
Teď se podívej na spalovák a třeba jen převodovku. Dnešní skoro základní převodovka má 6°a má cca 100 součástí které musí být několikrát obráběné a tepelně zpracované. To vše s mnohdy s přesností na setiny mm.
Budou výrazěn stoupat ceny elektroniky, chipů, modlů, budous toupat ceny kobaltu, mědi, hliníku, plastů, vzácných kovů, křemíku, ale budou výrazně a to hlavně v Evropě, která už nemá skoro kde těžit, nebot neotevřela x let jedinou pískovnu a kamenolon, tak budou stoupat ceny písku, kamene, šterku, cementu atd. U kamene během 15 let počítám 25x takové ceny co dnes :-):-):-):-)
U cementu díky těch mega základům pro větrníky počítej taky skokové zdražení, to samé hlíník, ocel atd.
Jestli chces diskutovat, tak odpovez na nejakou otazku. A neplevel to tu off-topic.
Fakt me v diskuzi o autech nezajima, kolik stoji kameni.
PS Ja se narozdil od tebe nebojim. Nejsem priposranej z rustu cen, konce spalovaku ani z nedostupnosti aut. To jen ty jsi takovej diskuzni uplakanek. Tak se trochu seber. Hlavne ze jezdis rollsem. Ale jinak porad jen fnukas.
Ono tě to bude zajímat, až domeček co dneska stojí postavit na klíč 4 mega (nez pozemku) bude stát 5,7 :-):-):-)
A až nastoupaj ceny elektriky 5-10x kvůli ceně materiálů potřebných k výstavbě vašich NESTABUILNICH ZDROJU ENERGIE, což jsou větrníky a fotovoltaika :-):-)
A nejvíc se zsmějem až přijde solární bouře, pár tonárd, vichřic, krupobití, hurákánů atd, to bude blackoutíků :-):-):-)
Nehodlám nikomu platit nesmysly za jejich zelené nápady, platit někde 100 tis dan z nemovitosti, platit za kilowatku 12 kč nebo platit mýtné za to že jedu spalovákem do města, to to radši všechno prodám a mizím pryč z EU :-)
Tam kde tyhle nesmysly mít nebudou. A je mi úplně jedno kde to bude jestli Kuba, Rusko , Dominikána nebo Nový Zéland.
Dobrej příklad, ZF je sice výrobce, ale zřejmě míříš na jeho špičkovou automatickou převodovku.
Uvědomuješ si, že EV převodovku vůbec nepotřebuje (kromě hlavního převodu)?
Takže tuhle převodovku, která je kombinací špičkové mechaniky a elektroniky (těch dílů má minimálně stovky) nahradí 2 ozubená kola a ve výsledku bude jizda znatelně hladší a něco jako prodleva při řazení přestane existovat?
Stejná unifikace je i v motorech, kdy třeba motor od GM byl v Saabu, Holdenu, Chevroletu, Alfě Romeo....furt jeden a ten samý motor.
Ano řeč byla o 8st. HDM převodkách ZF , částečně to platí i o 9st.
A tahle unifikace byla i dřív,, 3. st automat GM byl od Buicku po Pontiac a k tomu ještě v Evropě Ferrari, Rolls a Bentley a kýho vejra které další značky
A teď si vem, kolik součástí má spalovací motor a jakých.
A vlastně ti musím dát za pravdu, ve spalovákách se unifikovalo taky z důvodu snížení ceny. To zatím u EV nenastalo. Co z toho teda vyplývá?
Všechyn ty součásti splovacích motoru se vyrábí 20-30 nebo i 70 let, známé technologie, často sae to vyrábí na xy zaplacených linkách a strojích.
A takdy už to až na vjyimky , kde je stále ruční práce z heldiska prestiže - nedělá Venca na lisu, fréze a netočí na soustrhu, ale dělaj to CNC mašiny, roboti atd.
Tohle má i manufaktura jako je Jawa, který se tu smějete že jsou 100 let za opicema, i ty maj CNC od Haasu a další moderní stroje
Právě důvod, že dnešní spalovák se dělá technologií která už, je zvýhodňuje jeho cenu.
To vše u elektropohonu teprve nastává a nejdříve se musí zaplatit ta technologie a vývoj což se děje právě teď. Až tohle přejde bude cena EV opět nižší. Je to prostě koule která se dalo do pohybu.
Opomenu fakt, že představa výroby motorů na stále stejných linkách je trochu naivní.
Jde o to jaké motory a jak starý je základ že :-) Některé motory maj stále blok původem z 80. let nebo ty co nedávno skončily měly některé i ze 60. let :-)
Výrobce ti to samozřejmě neřekne, tímhle oni se nechlubí, ale kdo se vyzná ví :-)
Právě stávající generaci spalovacích jednotek bude chtít Audi přizpůsobit ještě chystané emisní Euro 7, kterou výrobci napříč průmyslem tvrdě kritizují. Ostatně podobně mluví i Duesmann. „Technicky jsou velkou výzvou, současně jsou však jen malým přínosem pro životní prostředí,“ říká.
Všechno to kecání je k hownu. Je třeba (bylo třeba) se EU a ekofašistům tvrdě postavit..... :-[]:-[]:-[]
Jj, automobilky ve sračkách, auta nikdo nekupuje, mnohamiliardové investice do EV, která "nikdo" nekupuje. O tohle museli žebrat před úředníky na kolenou.
Hele nemyslím si. Kdyby to bylo na automobilkách, tak netlačí tak výrazně na pilu a nelikvidují si emisníma normama fungující motorizace, aby následně neměly co nabídnout zákazníkovi.
Například takový citigo. s ICE za 250 000 korun v EV provedení za půl milionu. To je nabídka jako víno. Problém je že jednodušší neznamená za stejnou cenu nebo levnější.
Tak mi dej nějaký jiný lepší příklad auta, kde by byl použitý spalovací i EV motor. Dobrý můžeš porovnat třeba Golf a ID3, což jsou jiný auta, ale stejná třída. Tam je Golf od půl milionu a ID3 od 900 tis. To je v zásadě dost podobný cenový odskok.
Tak už na tom Golfu a ID3 vidíš jak se ty ceny přibližují. A to je první EV koncernu. Golf s porovnatelným výkonem stojí 600 vs ID3 900.
1/3 při uvedení první generace EV.
Je to jen začátek.
No tak pokud se to časem fakt srovná, tak si možná za 10 let EV koupím taky. Zatím jsme na začátku a mě jako běžnýho uživatele EV absolutně míjí. Příští rok plánuju obnovu vozovýho parku a bude to 100% další ICE a klidně i nafta.
Srovná se to nejspíše dřív než za 10 let.
A těch lidí co si pak koupí EV bude hodně. Naprostá většina kupujících totiž technice nerozumí a nebudou dělat velký rozdíl mezi druhy pohonu.
Pak je ještě další důležitý milník a to dostatek nabíjecích míst. Aktuálně to má smysl jen pro někoho kdo má dům. Pro paneláčníky a bytovkáře je EV a PHEV naprosto nepoužitelný. Když si vezmu jak vypadá běžný bydlení a parkování v Praze, tak si neumím představit jak by se tam auta do zásuvky mohla nějak rozšířit. Tam není kde zaparkovat natož nabíjet. Vesnice a maloměsta jsou na tom v tomhle případě lépe.
Souhlas, tohle je ještě dlouhá cesta. Řešení na to jsou, ale zatím je to vše v začátcích.
Musím říct, že i jako příznivec EV mě překvapuje jak moc nových model EV vzniká a jak to jde rychle. Už tu před několika lety byla první vlna EV, ale ta uplně umřela (Opel Ampera atd), teď to ale začalo uplně jinak.
Spalovací auta tu budou ještě dlouho, někde je asi ještě nepůjde nahradit.
Za sebe bych doporučoval každému si jízdu s EV vyzkoušet před tím než si na ně udělá názor.
1) je tu široká skupina petrolheadů
2) sou tu bohatí lidi co chtěj klasiku, protože jsou konzervativní
3) pak je tu obrovská skupina lidí, co nebudou na nový elektromobil mít a nebudou chtít za 500 tis srandu typu Dacie
4) vás fanatiků EV je hodně málo, viz zdejší prodeje Tesly, které jak sem ti tu dokázal sou hodně trapné
Obecně nové elektromobily tu kupjí jen firmy, carsharingové společnosti a pár fanatiků
EU automobilkám slíbila, že od elektra NEUHNE. Jako záruku, že obyč lidem nakonec nezbyde nic jinýho, než ty elektro krámy začít kupovat ... a protože automobilky jsou akciovky a ve vedení už není skutečný majitel, ale manageři, kterým jde pouze o to, vydržet další měsíc a měsíce za pohádkové platy, dohoda byla možná ...
Strašně velký... jak si to vůbec mohli dovolit?
Je zajímavé, jak před zaváděním Euro 6 proti tomu bylo tolik křiku. Když se po Dieselgate začaly chystat větší restrikce v Euro 6, prorokovali tu fanatici konec automobilismu. A dneska berou Euro 6 jako záchranu motorismu, protože Euro 7 je ten slibovaný konec.
U benzínů to byl problém s nasazením přímého vstřiku, aby se plnily emise a následná karbonizace motorů. U nafty pak recirkulace spalin, problémy s DPF. Já bych řekl, že celkem jo ve srovnání s motory plnícími jen EURO4, ale jasně, že to nejde říct úplně paušálně na všechny motorizace. Některý automobilky to vyloženě nezvládly.
Šíříš tady dezinformace, milý hochu. Vidíš někde v mém příspěvku byť jen náznak něčeho takového? Nevidíš, viď? A teď se rozběhni a vraz hlavou do zdi, aby se ti udělalo jasno.
Ale dogmatickou ideologii z toho delaji... dogmaticti zastanci spalovaku / odpurci EV.
Ja pripoustim veskery realny nevyhody elektromobility.
Jako predevsim porad vyssi cena, pomale nabijeni atd.
Jde o to ale ty zapory nezvelicovat (zdravim twisted..) a neuvadet primarne rychlost nabijeni pri - 25°C (kdy spousta spalovacich aut ani nenastartuje...).
A to nejdulezitejsi. Je treba pocitat s technologickym pokrokem.
Pri planovani co bude za pet let neni mozne vychazet ze soucasneho stavu!!!
Evropa má Smolíka, ve zbytku světa bude Audi dál vesele prodávat R4, R5, V6, V8, V10, V12, W12. Blbé je, že ČR počítají k tomu "vyspělému" světu, co má infrastrukturu na EV, docela bych byl rád součástí toho zaostalého zbytku světa mimo EU.
Ve kterém zbytku světa? Čína do roku 2050 klimaticky neutrální, povinné kvóty na EV má už dnes. USA do roku 2050 klimaticky neutrální a auta jen elektro. Japonsko, Korea, ti ještě dříve.
Můžeš se klidně hlásit třeba k opovrhovanému Rusku nebo pravěké Africe, ale prosím, zbytek země tam netahej.
Čína si může slibovat co chce, ve výsledku je mi to jedno, protože je to totalita. USA má k neutralitě velmi daleko bez ohledu na současného prezidenta. Japonsko nevím, jak chce své cíle splnit. Korea se ve výsledku bude určitě chovat tak, aby nepotopila svůj byznys. To akorát v Evropě si dáme na spalováky statisícovou přirážku, se kterou bruselští úřadníci určitě dobře naloží.
Ano, chápu, prostě v EU je to špatně za každou cenu. Co na tom, že to je celosvětový trend, ten zbytek prostě odfiltrujeme, budeme se tvářit, že neexistuje, aby dál šlo popírat a bojovat.
Čína sou pokrytci, maj plány na neutralitu, ale před 5 lety otvírali nové uhelné elektrárny a do vody a ovzduší vypouští tuny škodlivin z továren bez filtrů a dalších technologií a k tomu nelegálně drancují Sibiř, kde způsobují kácením lesů tání permafrostu.
To je fakt, jinde emisní normy asi nejsou. Sice China Stage 5 ES zpomalila prodeje v Číně v roce 2019 kvůli tomu jak je přísná, ale Audi se nemusí stavět na hlavu, protože to říkal mudrlant Šimpanz. A to brzy přijde Stage 6
Jenže Čína Stage 5 je Euro 5 a to to jen zčásti, pár položek má dokonce měkčích, stejně tak China Stage 6 je Euro 6 a to ji navíc teprve postupně zavádí, plnou verzi b) teprve v roce 2023. Takže sto let za EU. Audi tam může klidně prodávat benzínové motory, které v EU už dávno nemůže.
:-DD Ach jo. Jenže když nastupovalo Euro 5 u nás, tak automobilky prskaly, jak to nedají. Když nastoupilo Euro 6, tak to bylo stejné. A samozřejmě ani zdaleka nejsou shodné. Stage 6 je tvrdší než Euro 6.
Veď to ani nedávali, preto dieselgate VW (a nielen jeho). A samozrejme ani súčasnú normu automobilky nedávajú, preto mildhybridy a baterky. Ukáž mi jediný čistý spaľovák v normálnom aute, ktorý plní emisie CO2 pod 95 g/km. Také nie sú. Normálne veľmi úsporné auto nižšej strednej triedy má emisie tak 110-130 g/km (napr. Octavia s najmenším a najslabším motorom 1,0TSI má 115-128 g/km. Preto sa to fejkuje elektromobilmi a hybridmi, ktoré sa započítavajú dvakrát a podobné praktiky.
Dieselgate bylo ale o něčem jiném než CO2. A ukázalo se, že pro splnění předpisů a vyřešení dieslegate stačilo mnohdy jen málo.
Obecně nejde dávat do jedné hromady limt CO2 a EURO. EURo předpis nikdy CO2 neřešil a nebude ho řešit nejspíše ani EURO7.
Tak primárne to bolo NOx, ale tiež CO2. "V listopadu 2015 následně němečtí prokurátoři začali vyšetřovat podezření z daňových úniků spojených s emisním skandálem automobilky. Vyšetřování se týká nesprávných údajů o emisích oxidu uhličitého, které jsou důležitým kritériem při výpočtu daně u motorových vozidel." (wikipedia)
Stačí mi 3 podmínky:
1. cena auta v nižší střední do cca 600 tisíc (středně běžná výbava, alespoň 120 kW)
2. dojezd alespoň 500 km
3. doba nabíjení 0-80 procent za 30 minut
V takovém případě spalovák opravdu nepotřebuji....
Přesně tak. Přidávám se také. Lépe bych to nenapsal :)
Mimochodem, myslím že ty tři body budou za pár let reálné. Jen si vemte jak se nám to posunulo za pár let.
Doubled range
In just eight years, Renault Engineering has more than doubled the capacity of ZOE batteries, from 23.3 kWh to 41 kWh and then to 52 kWh.
A na 350t to jeste neni.
Ale kdyz zapocitas provoz, tak tam brzy budeme.
Ale to nic nemeni na tom, ze je to drahy.
Jenze az bude stat baterka polovinu, dejme tomu z dnesnich 250.000Kc-300.000Kc jen 125.000Kc, tak to bude jiny.
A porad se nemuzu zbavit dojmu, ze EV za soucasne ceny jsou zlatej dul pro automobilky. Cena se totiz stlacuje dotacemi, tak neni treba ji stlacovat bez dotace.
Muj dojem. Asi tak k tem trpicim automobilkam.
Já to myslel tak, že když si vezmu že ještě pár let zpět mělo elektroauto dojezd sotva 100km a nabíjel se několik hodin, tak kde to bude za třeba deset let...
No a cena? Prostě věřím že to zlevní. Stačí se podívat na historii, kde technologické novinky staly majlant (LCD TV, PC, airbagy, ..) a po pár letech je to na zlomku ceny. I když chápu, že automobil je trochu něco jiného. V tomto případě je ale auto pořád stejné, jen se vyvíjí "pohon".
Opravdu ? to to leti :) to si clovek ani neuvedomuje. Pro rozsireni a nakopnuti dalsiho vyvoje je nutna konkurence a zapojeni co nejvice automobilek. A to uz se zacalo dit (po Tesle).
Ale treba se mylim, a nebude to tak rychle. Ja samozrejme mel na mysli nekolik let. Ne 3-5 let.
JO mas pravdu, technologie neni zadna novinka. Ale "vyviji" se na tom porad neco. A ten vyvoj a testeni stoji strasne penez. Jsme z "branze" a vidim to. Opravdu ta prace na tom a ty testy stoji strasne penez. Jenze jak se to jednou udela, tak to pak firmy lifrujou a uz s tim casem nejsou takove naklady.
Potřebuji na jeden zátah dojet 1000 km k moři nebo na hory..a tam neřešit nějaký dobíjení !!!
Elektro autíčka si můžou strčit někam..asi po městě docela dobrý jako nákupní taška.
Jinak tady budeme opatrovat benzíny a diesly jako na Kubě... :-)
Já se ho také vzdám, pokud bude EV mít stejné nebo lepší parametry za podobnou cenu. Pro mne tedy: kombík velikosti pašíka/supa, 150kW, dojezd na nabití 800km (a to i v zimě kdy bude potřeba vyhřívat volant, sedačku i interiér), nabití na 80% do 15 minut, cena za nabíjení v přepočtu na km stejná jako nyní u benzínu/nafty, možnost táhnout vozík, cena 1M.
Najviac problematický je bod 3:
"3. doba nabíjení 0-80 procent za 30 minut"
- minule kdesi testovali nejaké elektroauto. Dojazd cca 400 km, nabitie na 80 % za cca 30 minút. Človek by povedal, že viacmenej spĺňa skoro 2 z 3 vaších podmienok...
ALE... tá doba nabíjania je na rýchlonabíjačke. Pokiaľ pripojíte auto na 230V, bude sa nabíjať viac ako 12 hodín. Pokiaľ budeme nabíjať iba ma rýchlych nabíjačkách - budeme ničiť baterku...
U benzínu, nafty, hybridu sa mi nestane, aby som mal tak rozdielne časy tankovania. Aby som tankoval 12 hodín, tak to by mi muselo niekde dôjsť palivo a ja by som šiel pešo do 30 km vzdialenej benzínovej pumpy a späť.
Takže zatiaľ je elektro pre bežného človeka nie veľmi lákavou alternatívou.
U benzinu se ti zase nestane, ze vecer prijedes s prazdnou a rano odjizdis s plnou...
A za ctvrtinovy naklady!
Zalezi na tom, komu rikas bezny clovek.
Pro cloveka s rodinnym domem jezdici vetsinou kratke trasy zacina byt EV zajimavou alternativou. Obzvlast kdyz si poridi vlastni fotovoltaiku.
OK, to beru a je to tu probíráno stále dokola. Ne všichni bydlí na sídlišti takže trh pro EV je. Stejně tak už dnes vznikají řešení i na tenhle problém.
Ev má jasně i mnoho nevýhod, ale mám za to, že se automobilismus prostě mění a tak jak ho známe už nebude pokračovat.
Nenabiješ teď, ale co za pár desítek let, kdy se EV stane něčím aspoň trochu běžným na cestách? Pro zajímavost, dokonce ani v Norsku elektromobily netvoří více než desetinu vozového parku.
Nejsem si teď jist, do jakého stadia se už ta legislativa dostala, ale v požadavcích EU má být (nebo možná už je), že novostavby budou muset mít u parkovacích stání i nabíječky (myslím, že zatím ne nutně u všech). Stará sídliště se renovují. Docela bych se divil, kdyby podmínkou dotace EU na renovaci sídliště nebyla stavba nabíječek...
To mně bohatě stačí to, co nabízí nyní. Jenže háček v mém případě vidím problém v nabíjení doma. Když elektromobil, tak chci nabíjet doma. No a sídlišti, kde jsem večer často za opožděného lovce, bude připojení k máme vlastnímu nabíjení trochu problém. Vlastně ani kdyby postavili fakt solidně velké parkoviště čistě pro EM, stejně se tam ty masy aut nenacpou.
Cílem elektromobilismu je nutit resp zvýhodnit zákazníka k tomu, aby nabíjel doma. Nabíjecí velkokapacitní stanice bude mít obří příkon. Představa, že se na nějaké dálniční benzínce právě nabíjí na rychlonabíječce 100 kW třeba 50 aut...To aby tam dotáhli VVN.
Varianta B - tak za 3 roky budu stavit dům. Jištění tam dostanu max 3X25A a to budu rád. No a pokud si koupím elektromobil já i manželka a pak v zimě pustím tepelné čerpadlo a kdejaké kraviny, tak rozhodně nenabiju baterii do plna. A to jsme na tom v ČR docela dobře. Taková Itálie má rozvodnou síť ve staré zástavbě příšernou.
A za druhe, to co uvadis je nejhorsi pripad, ze prijedes ty i manzelka vecer s prazdnou baterkou. A dalsi den opet budete oba potrebovat plnou...
No jo, v tomhle pripade bys holt nemel rano v EV plnou.
V ICE aute taky nejezdis furt s plnou. :-)
PS To, o cem ty tady špekuluješ (50 aut nabijenych soucasne) uz ve svete bez problemu funguje. Dokonce 72. Tak nehledej problemy tam, kde nejsou. https://auto.hindustantimes.com/…09660637893.html
Z jednoho bezneho vedeni vysokeho napeti 22kV (ne velmi vysokeho) je mozne 3MW "nakrmit" klidne 30 aut nabijenych 100kW.
Pochybuju, ze se v brzke dobe u nas dostaneme k vetsi potrebe.
Preci jen ten SC Tesla se 72 misty je v Sanghaji s 26mil obyvatel...
Z toho tveho velmi vysokeho napeti (110kV) by nebyl problem takto nabijet 300 aut. :-O
"Preci jen ten SC Tesla se 72 misty je v Sanghaji s 26mil obyvatel..."
Kdy už se konečně probudíš ze svého idealistického snu. ;-)
Renoo to popsal velmi jasně a exaktně. Tyhle výkruty typu SC se 72 místy v Šanghaj, který má 2,5x více obyvatel než ČR jsou opravdu vtipné. Bydlíme v ČR, větší část obyvatel v bytových domech.
Ještě, že stejně zabržděné myšlení neměli pánové Benz, Otto nebo třeba Ford... Nebo třeba tvůrci internetu, však v té době měly počítače stěží univerzity...
Zkus si to Pajo precist znovu a pozorneji. :-)
Pak snad prestanes psat hlouposti o idealistickych snech.
Nejak jsi ani nepochopil o cem jsme vlastne diskutovali. To nejsou zadne sny, to je energetika. :D
Tvuj prispevek vubec nedava smysl.
Zatim jsou tve komenty ohledne elektromobility hodne trapne.
Abych te parafrazoval: Kdy uz se konecne probudis.. do dnesni doby?
PPS Kdyz to Renoo popsal tak jasne a exaktne, tudiz oponujes memu nazoru, tak se klidne pochlub svym cislem o poctu nabijenych aut z vedeni vysokeho napeti.
Pockat, ty nemas tuseni o cem je rec? :D
Bohuzel odpurcum elektromobilty nejak dochazi strelivo.
Se zvysujici se dostupnosti EV.
A ted jeste Dacia Spring, co nevazi ani tunu a ma 33kW. Tezko muze byt min ekologicka nez spalovaci auto.
Uz ani ty drolici se pneumatiky tu nedavaji smysl. :-)
Takze zbyva primarne neprekonatelny "argument".
Ten kdo podporuje elektromobilitu je proste ortodoxni zaslepeny nabozensky ekofasisticky neomarxisticky fanatik, snilek a idealista. :D:D:D
Prestoze ma elektromobilita nakroceno se stat brzy mainstreamem. :-O
PS Co se komentaru k EV tyce, doporucuju zdejsim diskuterum kratke ohlednuti. Vse je zaznamenano ve zdejsich diskuzich rok dva tri nazpet...
Dacia Spring - cena 480 000 Kč, 45 koní a 125 Nm, nejvyšší rychlost 125 km/h a mnoho kompromisů ve srovnání s běžnou Hyundai i30. Chce to ještě zabrat.
Počkám na crash test a recenze, ale to, že je to drahé vím už teď podle toho co už se ví. Ekologie v celém cyklu je diskutabilní - recyklace i30 je brnkačka, životnost je delší atd.
Heled, ekologie je asitakdiskutabilni jako cena.
Cena Springu je proste vyssi a ekologie je u Springu proste lepsi.
Jestli chces diskutovat i o tomhle tak se diskuze meni v trolleni...
Vtip je v tom, že se ti patrně nestane často, že ty i manželka přijedete oba dva ve stejný den náhodou s prázdnou baterkou (opravdu oba ujedete 300km+ ve stejný den?) a oba dva budete potřebovat plnou baterku (opět, budete oba potřebovat jet po 300km+ dni opět 300km+?).
Pokud máš práci třeba 40 km daleko, manželka řekněme 20 km, to máte 60km*2 (tam a zpět) = 120 ujetých km pro oba dva. To jste spotřebovali dohromady tak 20 kWh, se započtením ztrát a ať raději počítáme s horším scénářem, řekněme, že budete potřebovat 25 kWh? 3,7kW nabíječkou to máš za 7 hodin. Baterku nabiješ snadno do plna, protože také každý den odjedeš víceméně s plnou baterkou. Málokdy se ti stane, že si ji celou vytřískáš. No a pokud už náhodou ano, tak je tu stále možnost rychlonabíječky.
Já pořád nechápu ty tendenci lidí mít snahu nabíjet celou baterku EV doma. Na to jsou přeci rychlonabíječky. Domácí nabíjení je pro doplňování malých každodenních nájezdů po okolí, ne cesty přes půlku republiky.
Až pojedeš trasu Prosek-Liben-Žižkov-Vinohrady cca 1 hodinu a 39 minut a budeš v zimě topit nebo v létě klimovat tak si to ještě rád přepočteš tu spotřebu :-):-):-)
Svým způsobem máš pravdu, ale jen pokud budou optimální podmínky, tj nebudeš moc topit a klimovat. Pak opravdu EV v koloně super, protože když to nejede, odebírá to minimum akorát na infotaiment, rádio, jednotky atd
Ale běda jak bude zima, to je nutný topit a k tomu ještě vyhřívat baterky, protože -18 fakt pro Lion není optimální teplota nebo klimovat v horku aby ses neuvařil a nebyl jak ve Favoritu před 35 lety a k tomu chladit baterky, protože až bude bez klimy na slunci v autě 60, tak LIONKY KAPUUUT, protože nad 50 stupnů dochází k degradaci za na životnost 15 let ale tiše zapomen :-):-):-):-)
A až to chlazení nebo vyhřívání přestane fungvoat, tak to bude terpve srandy
Bohužel jí zasadně zamlčuješ, tkže obvyklý lhaní a zamlčování a účelové zkrSlování faktů, vid - fakt že se baterky musí chladit jinak je konečná a v zimě vyhřívat, jinak ta kapacita je naprosto tragická v -15 a víc.....
Jasně, v koloně můžeš topit 10 hodin a baterky neubydou, halvně tam kde není tepelný čerpadlo vid, ted prosím tu o červený karkulce :-):-):-)
Jasně, to ta spotřeba bude větší, ale změní to snad něco? Tak to nebude nabíjet 7 hodin, ale 9. Nebo neodjede s baterkou nabitou na 100%, ale na 97 %. I kdyby přijel třeba jen se 50 %, tak zda to přes noc nabije na 75 % nebo 72 %... asi nikoho zas tak moc nezabije. Do víkendu to vydrží a od pondělka jezdí zase obě auta od 100 %.
Já se splaováku teda vzdát nemíním a proti těm co mi to zkážou budu bojovat všemi prostředky. Všemi znamená fakt všemi, vaši předchůdci tomu říkali diverzní akce :-):-):-)
neboj se že nás bude málo, kdo bude dělat aktivní odpor, tak to bylo myšleno. Možná dojde i na tvé oblíbené kandelábry, všechno bude, dočkej času :-):-):-):-):-):-)
Co mám proboha udělat, abych mohl nahrát Avatar do vašeho přiblblého systému? Už 2 týdny nelze nahrát ani JPEG ani PNG, velikosti od 9kB až po 750kB, rozměry od 80 pixelů až po 2000 a nic.
Restart Macu, aktualizace OS, update Safari a nic nic nic...
Před cca 2 měsíci jsem tam mohl nahrát obrázek a když jsem chtěl změnit Pažouta na Pašíka, tak smůla.
Šlo by tohle nějak zařídit, když už jsou mi mailové odkazy na reakce v diskuzi k ničemu, jelikož příspěvky stejně musím hledat manuálně jako blb? Váš IT guru nedostává zaplaceno, nebo se mstí???
Tak jestli to je v rámci GDPR, BLM, LGBT, SM, NEBINAR, AKBAR, kuwapytchowoe neutrální korektnosti, tak to potom jooooo. Ale proč to teda nastavení profilu jakože umožňuje, když doopravdy ne? To je jako ta spotřeba 1,5L/100km asi.
Je fakt skvělý sledovat jak na to/nás redakce z vysoka se.re.
Je to každopádně zajímavý způsob, jak si zvedat prestiž a lákat nové příznivce a udržet ty staré, když jde všechno do kopru a jediný co tady valí, jsou otravný reklamy.
Jsem zvědavej, co na to inzerenti, až sem bude chodit posledních 20 deviantů a ostatní se na to vybodnou a budou radši sledovat Slováky na YT.
Skoro to vypadá jako by zde IT dělali stejní experti, co jsou na DS Automobiles. Tam je to panečku jízda. I po půl roce podnětů i rytí s tím prostě ty cvičený opice nedělají nic. Zřejmě tím budují tu auru "Prémie"
Osobne neverim, ze ludia budu o par chciet len elektricke fasirky. A navyse so styrmi kruhmi na kapote. Som v automotive dodavatelskej firme dodavajucej elektrokabelaz pre OEM automobilky. Je az neskutocne kolko roznych vad sa moze na tej kabelazi vyskytnut a realne vyskytuje. Pre mna to nie je ziadna vyhra. Na vyrazny podiel sklenikovych emisii z osobnych aut s benzinovym motorom neverim. S o to vacsou radostou znova a znova jazdim na mojom japonskom tatosovi s benzinovym turbom a 4x4. Ostatnym neekofetisistom a milovnikom radosti za volantom doporucujem to iste. Kym nas nezavru do rezervacie s pridelom benzinu na listky.
„Na vyrazny podiel sklenikovych emisii z osobnych aut s benzinovym motorom neverim."
To není o víře. Je jasně dokázáno, že ten podíl je směšně malý. Elektrokabeláž i chemické pochody v akumulátorech - o těch nikdo neví co bude po 10 letech používání, protože to dokonale nejde vyzkoužet pokusně v laborce.
Kedysi som mal kolegu (už je na dôchodku). Hovoril, že auta menil po 10 rokoch a vždy si kúpil nové. 10 rokov bola vraj doba, kedy elektrika fungovala na 100% a potom sa to začalo kaziť. Elektro-auto je vlastne viacmenej čistá "elektrina" = je otázna jeho spoľahlivosť po istom čase. Síce staré Priusy jazdia už roky, ale sú to Toyoty + navyše staršie a kvalitné autá.
Jenze v Priusech jsou Ni-MH v mensine. Davaji se jen do modelu prodavanych do "chladnych zemi", pripadne do zakladnich vybav (treba v USA). Taky baterka pro pohon zadni napravy u 4WD je NiMH. Vetsina prodavanych Priusu ma Li-Ion.
Pardon, spatne jsem si to pamatoval. Mel jsem za to, ze 3. generace z roku 2009 mela Li-Ion. Byla to ale az ta omezena serie plug-inu v roce 2012, co sla s Li-Ion na trh. Mea culpa.
Je to zajímavé, že se Toyota držela a částečně i drží Ni-MH, i když jsou jinak hodně podřadné. Ty problémy s li-ion asi není sranda zkrotit i pro tak schopnou automobilku s vynikajícími kontakty na Panasonic.
Ok, vyjádřil jsem se nepřesně, ale zkus udělat elektromobil co bude mít 100 kWh Ni-MH aku. Bude to dost bizár. A dneska jde právě o tyhle vlastnosti. Kvalita, dlouhodobá životnost, chování v mínus 30 - to už tak důležité bohužel není.
Tiež si užívam jazdenia, pokiaľ sa dá... Japonské auto Euro 6 (pomerne nové = predpokladaná ešte veľmi dlhá životnosť) + motorka Euro 2 :-). Na druhej strane nenajazdím ročne 30 000 km ;-)
Ako tak sledujem situáciu... Nie som nejako veľmi starý, ale nové elektroauto si zrejme nekúpim. Existuje toľko zaujímavých áut, ktoré sú teraz pomerne nové a drahé. O pár rokov budú dostupnejšie...
Pokiaľ máte 40+, tak svoj život kľudne dojazdíte spaľovacím autom, prípadne hybridom. Nepredpokladám, že za 30+ rokov budú jazdiť samé elektro-autá. Možno sa časom zistí, že prínos takej zmeny je blízky NULE a bude sa pokračovať iným smerom.
Když jsem byl malý, soused na chalupě jezdil s koňským povozem. A jestli soudruzi novobolševici z EU zakáží spalovací motory, zase se k těm koňským povozům vrátíme.
Tak se na to podivame kdy Audi udelalo treba benzinove motory, ktere nyni pouziva (cerpam z wiki a zas tak se v tom nevyznam, tak omluvte chyby):
2016 - V8 4.0 EA839
2016 - V6 3.0/2.9 TSI EA839
2012 - R3 1.0 TSI EA211
2012 - R4 1.5 TSI EA211 (nyni modernizovany jako evo)
2009 - R5 2.5 TSI EA855
2009 (nevim jiste) - 5.2 V10 FSI
2008 - R4 2.0 TSI EA888
Jak vidime, vsechny bezne motory jsou 9 - 13 let stare uz ted.
A temer jiste zvladnou dalsi 2 revize tj dalsich 20-30 let jak nic.
Takze ukonceni vyvoje novych motoru je vlastne jen takovy marketingovy zvast.
To se nam to elektrifikuje,kdyz nam to jini platí. v EU jiz na stole lezi zakon o ekologicke dani uvalene na každý vyrobeny produkt. každý,ne jen auta. zdrazi se tak ceny všech produktů, tudíž EU vytáhne penízky ze všech našich peněženek. ty použije na prosazení sve utopicke vize bezuhlikove Evropy. Ta ekodaň je způsob, jak dostat ze států nazpet realne penize za tech 750 mld natištěných EURO, které nam ta hodna EU "půjčila"na dopady koronavirove krize.P.S. jistě, ze nemecke automobilky v tom jedou s pohlavary EU....
To se ví, že se budou masivně zvyšovat daně a zavádět nové, píšu to tady už dávno, Donvito a spol se mi smějí že tu brečím. Akorát snaha to bagatelizovat z jejich strany a chlácholit tu lidi že to tak nebude.
Neomarxistické EU vůbec nevadí že někdo na něco mít nebude, zelené a neomarxistické je přeci si to pronajímat, sdílet atd. Jen nejvyšší elity se nakapsujía budou ještě bohatší.
Ja nic nebagatelizuju.
Jen porad nefnukam.
Myslim, ze ten prechod na elektromobilitu zvladneme.
Myslim, ze tomu oboru rozumim lip nez ty. ;-)
PS Tva starost o chude v kontextu s jezdenim s auty V8 a Rolls-Roycem je fakt smesna. :D
Jestli si to tu teda vsechno nevymyslis...
Sorry.
A obvinovat marxistu z toho, ze se nestara, ze lidi na neco nebudou mit je od tebe taky nejak pritazeny za vlasy. Ty marxisto, co chces auta pro vsechny. :D