Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi ukončuje vývoj nových spalovacích motorů

Čtyři kruhy věří, že budoucnost automobilů leží v elektřině. I proto už Audi nebude vyvíjet další novou generaci spalovacích motorů.
Zpět na článek
17. 3. 2021 14:51
17. 3. 2021 15:33
17. 3. 2021 15:36
17. 3. 2021 16:25
17. 3. 2021 18:19
18. 3. 2021 12:45
17. 3. 2021 21:17
18. 3. 2021 06:49
18. 3. 2021 12:41
18. 3. 2021 13:13
18. 3. 2021 13:02
17. 3. 2021 15:55
17. 3. 2021 17:04
17. 3. 2021 19:16
17. 3. 2021 22:45
17. 3. 2021 22:58
17. 3. 2021 23:11
18. 3. 2021 00:22
18. 3. 2021 00:24
18. 3. 2021 08:07
18. 3. 2021 08:20
17. 3. 2021 20:10
17. 3. 2021 23:11
18. 3. 2021 08:14
18. 3. 2021 09:26
18. 3. 2021 11:05
18. 3. 2021 13:09
18. 3. 2021 13:06
18. 3. 2021 13:19
18. 3. 2021 13:23
18. 3. 2021 13:36
18. 3. 2021 13:23
18. 3. 2021 13:33
18. 3. 2021 13:43
18. 3. 2021 13:59
18. 3. 2021 14:15
18. 3. 2021 14:20
18. 3. 2021 13:48
18. 3. 2021 14:02
18. 3. 2021 14:20
18. 3. 2021 14:25
17. 3. 2021 18:28
17. 3. 2021 19:07
17. 3. 2021 15:15
17. 3. 2021 16:04
17. 3. 2021 21:21
18. 3. 2021 08:38
18. 3. 2021 13:33
19. 3. 2021 07:31
19. 3. 2021 08:56
17. 3. 2021 21:21
18. 3. 2021 07:55
18. 3. 2021 08:36
17. 3. 2021 16:48
17. 3. 2021 20:14
18. 3. 2021 21:03
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2021 14:20
Co by chtěli vyvíjet
výfuk jak z chromu, smrad žádný, NOx na 20% požadované normy. Člověk dnešní zhýčkaný by v NDR zahynul na chodníku. Tam bylo na cestách fialovo.
Rozbalit vlákno
2
17. 3. 2021 19:51
Re: Co by chtěli vyvíjet
Je to jen komedie. Ty motory jsou už dnes připraveny na to plnit s úpravami EU7, takže se v pohodě můžou prodávat do roku 2030. Pokud to dřív nezakážou ti pitomci z EU.
Avatar - Roman Horký
17. 3. 2021 14:51
Proč?
vždyť elektro elfové nám vysvětlí, že direktivní konec spalováků je přece dyžinformace a fakáč ňůs.
Rozbalit vlákno
43
17. 3. 2021 15:33
Re: Proč?
Konec spalovacich motoru se blizi bez ohledu na zakazy. ;-)
17. 3. 2021 15:36
Re: Proč?
Bohužel právě kvůli těm nařízením a zákazům EU ne bez ohledu na ně. Nicméně celkem chápu postoj Audi. Ono není nutný nic novýho vyvíjet. Pokud soudruzi v Bruselu udělají přísnější pravidla, tak se do toho PHEV vejdou a stávající motory na to tudíž stačí. Stačí jim jen přidat baterky a elektrický pohon.
17. 3. 2021 16:25
Re: Proč?
Tomu snad nemůže věřit ani fanatický fanoušek elektra. Bez zákazů by tady spalováky byly ještě minimálně desítky let.
17. 3. 2021 18:19
Re: Proč?
Ale veď on netvrdí opak. Blížil by sa pomalšie, ale blížil. ;-)
18. 3. 2021 12:45
Re: Proč?
To není vůbec jisté. Spalováky mají nesporné výhody, které by jejich existenci (v mnohem menší míře než dnes) obhájily i po konci fosilních paliv.
17. 3. 2021 21:17
Re: Proč?
Tak si to přečti ještě jednou a pak piš. Nikde nepíše, za jak dlouho. Konec spalováků přijde ať se to někomu libí nebo ne. Ropa a plyn se nedají těžit donekonečna.
18. 3. 2021 06:49
Re: Proč?
Daji se těžit ještě dlouho, ale je třeba hledat čistejsi cestu
18. 3. 2021 12:41
Re: Proč?
Konec spalováků vůbec přijít nemusí, protože nejsou závislé jen na fosilních palivech, brouku. I po hypotetickém vyčerpání veškeré ropy by si velmi pravděpodobně svoje místo obhájily, i když v mnohem menší míře.
18. 3. 2021 13:13
Re: Proč?
Tak myslím, že konec spalováků je ještě daleko. Jsou oblasti kde budou ještě dlouho a kde je spalovák asi nenahraditelný. Ale u většiny osobní dopravy je konec stále blíž.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:02
Re: Proč?
Nesmysl, blíží se jen díky zákazům a nemslylným požadavkům na emise, jinak to své zákazníky mít neustále bude , znám mraky lidí co žádné EV nechtěj :-)
17. 3. 2021 15:55
Re: Proč?
"Průměrně snížíme cenu výrazně pod €100/kWh," řekl Thomas Schmall, technologický šéf VW.

Konec spalováků nebude direktivní...
17. 3. 2021 17:04
Re: Proč?
Podívej se kolik stojí ICE a kolik EV. To si koupí jen movitý nadšenec, kterýmu je fuk kolik peněz to stojí. Bez házení klacků pod nohy spalovákům ze strany EU by se protlačení EV stalo nereálné.
17. 3. 2021 19:16
Re: Proč?
Spocitej si, kolik bude stat baterka, az bude cena 100$ za kWh.

Dnes nejvetsi baterku ma Tesla: 100kWh.

Docela dobre se to pocita.
To je baterka do Modelu S za dejme tomu 250.000Kc!

To skutecne nebude jen pro bohate.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 22:45
Re: Proč?
Až bude 100 $ za kWh, to už tady dávno nebudeme.
17. 3. 2021 22:58
Re: Proč?
Nerad bych umiral do peti let.

Odkud cerpas informace o cene baterii?
Videl jsi Tesla Battery day?
A Volkswagen Power Day?
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:11
Re: Proč?
To mluvíš o tom eventu, na kterém Tesla nic nového nepředstavila?

PS: Pod Dacií máš odpověď.
18. 3. 2021 00:22
Re: Proč?
Tesla predstavila novy vetsi clanek s revolucnim pripojenim elektrod pro sve budouci modely vcetne Semi.

A mluvila o cene 60$ za kWh...

PS Uz tam mas odpoved. :-)
17. 3. 2021 23:51
Re: Proč?
V oblasti baterií se nic nezmění dalších 50 let, minimálně ... baterie jsou slepá cesta.
18. 3. 2021 00:24
Re: Proč?
Jasne.
Tak jako v ostatnich oborech...

Doufam ze to byl vtip.
18. 3. 2021 08:07
Re: Proč?
Tak to už přesluhujeme.
http://www.hybrid.cz/…kwh-ma-ale-hacek

PS: Možná právě na tvém příspěvku je vidět jak strašně rychle to jde dopředu.)
18. 3. 2021 08:20
Re: Proč?
No až to tak bude a jestli to nastane, tak to bude supr. Pak třeba nebude rozdíl mezi ICE a EV u stejnýho modelu 100%. To je ale zatím jen hypotéza.
17. 3. 2021 20:10
Re: Proč?
Opravdu si myslíš, že spalovák bude dlouhodobě pro EV cenovou konkurencí při velkosériové výrobě EV a téhle ceně baterek?

Pár unifikovaných elektromotorů, baterie a jeden převod. Ve srovnání k tomu spalovák s tisícem mechanických dílů.

Plus samozřejmě nižší výdaje na provoz EV.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:11
Re: Proč?
Škoda, že ty vaše teorie o unifikovaných elektromobilech vždy narazí na realitu.
18. 3. 2021 08:14
Re: Proč?
EV se stále vyrábějí v malých sériích v porovnání se spalováky. Malý objem výroby znamená vysokou cenu.

Hlavní součást pohonu EV je elektromotor a baterie. To vše se teprve rozjíždí, ale má velký potenciál velké unifikace.

Teď se podívej na spalovák a třeba jen převodovku. Dnešní skoro základní převodovka má 6°a má cca 100 součástí které musí být několikrát obráběné a tepelně zpracované. To vše s mnohdy s přesností na setiny mm.

A to je jen převodovka.
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:26
Re: Proč?
Je ti jasné, že tam, kde náklady na materiál tvoří největší položku, cena klesat nebude, spíš s poptávkou naopak poroste?
18. 3. 2021 11:05
Re: Proč?
Vis kolik stoji material na 100kWh baterku???
Ne?
Tak proc o tom pises?
Vis kolik stoji kg lithia?
A kolik je ho v baterce?
Taky ne?

Jestli to vis, rad si ta cisla prohlednu.
Ale rad bych videl take zdroj tech cisel.

Klidne to uved pro 100kWh, i kdyz vetsina EV ma baterku mensi. ;-)

Mensi napoveda:
https://electrek.co/2016/11/01/breakdown-raw-materials-tesla-batteries-possible-bottleneck/

Ty jo treba za lithium do takovy baterky das 20.000 :-O :-O :-O korun ceskych?
:D :D :D
Prej nejvetsi polozka.
Kez by...
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:09
Re: Proč?
Budou výrazěn stoupat ceny elektroniky, chipů, modlů, budous toupat ceny kobaltu, mědi, hliníku, plastů, vzácných kovů, křemíku, ale budou výrazně a to hlavně v Evropě, která už nemá skoro kde těžit, nebot neotevřela x let jedinou pískovnu a kamenolon, tak budou stoupat ceny písku, kamene, šterku, cementu atd. U kamene během 15 let počítám 25x takové ceny co dnes :-) :-) :-) :-)

U cementu díky těch mega základům pro větrníky počítej taky skokové zdražení, to samé hlíník, ocel atd.

Neboj , dočkáš se :-)
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:06
Re: Proč?
A třeba převodovku ZF odebírá 5 koncernů pro asi 45 modelů, to vůbec unifikace není vid :-) :-)
18. 3. 2021 13:19
Re: Proč?
Jestli chces diskutovat, tak odpovez na nejakou otazku. A neplevel to tu off-topic.
Fakt me v diskuzi o autech nezajima, kolik stoji kameni.

PS Ja se narozdil od tebe nebojim. Nejsem priposranej z rustu cen, konce spalovaku ani z nedostupnosti aut. To jen ty jsi takovej diskuzni uplakanek. Tak se trochu seber. Hlavne ze jezdis rollsem. Ale jinak porad jen fnukas.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:23
Re: Proč?
Ono tě to bude zajímat, až domeček co dneska stojí postavit na klíč 4 mega (nez pozemku) bude stát 5,7 :-) :-) :-)

A až nastoupaj ceny elektriky 5-10x kvůli ceně materiálů potřebných k výstavbě vašich NESTABUILNICH ZDROJU ENERGIE, což jsou větrníky a fotovoltaika :-) :-)

A nejvíc se zsmějem až přijde solární bouře, pár tonárd, vichřic, krupobití, hurákánů atd, to bude blackoutíků :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:36
Re: Proč?
Nehodlám nikomu platit nesmysly za jejich zelené nápady, platit někde 100 tis dan z nemovitosti, platit za kilowatku 12 kč nebo platit mýtné za to že jedu spalovákem do města, to to radši všechno prodám a mizím pryč z EU :-)

Tam kde tyhle nesmysly mít nebudou. A je mi úplně jedno kde to bude jestli Kuba, Rusko , Dominikána nebo Nový Zéland.

Asi takhle.
18. 3. 2021 13:23
Re: Proč?
Dobrej příklad, ZF je sice výrobce, ale zřejmě míříš na jeho špičkovou automatickou převodovku.
Uvědomuješ si, že EV převodovku vůbec nepotřebuje (kromě hlavního převodu)?
Takže tuhle převodovku, která je kombinací špičkové mechaniky a elektroniky (těch dílů má minimálně stovky) nahradí 2 ozubená kola a ve výsledku bude jizda znatelně hladší a něco jako prodleva při řazení přestane existovat?
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:33
Re: Proč?
Stejná unifikace je i v motorech, kdy třeba motor od GM byl v Saabu, Holdenu, Chevroletu, Alfě Romeo....furt jeden a ten samý motor.

Ano řeč byla o 8st. HDM převodkách ZF , částečně to platí i o 9st.

A tahle unifikace byla i dřív,, 3. st automat GM byl od Buicku po Pontiac a k tomu ještě v Evropě Ferrari, Rolls a Bentley a kýho vejra které další značky
18. 3. 2021 13:43
Re: Proč?
Jak je to s tou cenou materialu pro baterky?
Zapojil jsi se do diskuze a zatim jen plevelis.
Drzet se tematu ti fakt nejde.

Jo ty o tom nic nevis...
To je pak tezky.

PS A zkus jednou vynechat narky jak bude vse zdrazovat. Je to priposrany a trapny.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:59
Re: Proč?
Zcela logicky, pokud je po něčem poptávka, stoupá zájem a kolik se toho prodá,ceny stoupaj.

Proč by producent, těžař či zpracovatel zlevnovali něco o co je tak obrovský zájem.


Princip kapitalismu, vyždímat z toho co největší zisk, dokud někdo kupuje :-)
18. 3. 2021 14:15
Re: Proč?
A zcela logicky, když stoupá cena něčeho na čem se dá generovat zisk roste konkurence která zase cenu snižuje.
18. 3. 2021 14:20
Re: Proč?
A kolik ten material pro 100kWh stoji dnes?
Kdyz slovy lyon667: material tvori nejvetsi polozku?

Nevis? Tak se do toho neplet svyma obecnyma pouckama o nabidce, poptavce a kapitalizmu...

A zkus neodbihat od tematu!!!
18. 3. 2021 13:48
Re: Proč?
A teď si vem, kolik součástí má spalovací motor a jakých.
A vlastně ti musím dát za pravdu, ve spalovákách se unifikovalo taky z důvodu snížení ceny. To zatím u EV nenastalo. Co z toho teda vyplývá?
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:02
Re: Proč?
Všechyn ty součásti splovacích motoru se vyrábí 20-30 nebo i 70 let, známé technologie, často sae to vyrábí na xy zaplacených linkách a strojích.

A takdy už to až na vjyimky , kde je stále ruční práce z heldiska prestiže - nedělá Venca na lisu, fréze a netočí na soustrhu, ale dělaj to CNC mašiny, roboti atd.

Tohle má i manufaktura jako je Jawa, který se tu smějete že jsou 100 let za opicema, i ty maj CNC od Haasu a další moderní stroje
18. 3. 2021 14:20
Re: Proč?
A víš že máš vlastně zase tak trochu pravdu.

Právě důvod, že dnešní spalovák se dělá technologií která už, je zvýhodňuje jeho cenu.
To vše u elektropohonu teprve nastává a nejdříve se musí zaplatit ta technologie a vývoj což se děje právě teď. Až tohle přejde bude cena EV opět nižší. Je to prostě koule která se dalo do pohybu.

Opomenu fakt, že představa výroby motorů na stále stejných linkách je trochu naivní.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 14:25
Re: Proč?
Jde o to jaké motory a jak starý je základ že :-) Některé motory maj stále blok původem z 80. let nebo ty co nedávno skončily měly některé i ze 60. let :-)

Výrobce ti to samozřejmě neřekne, tímhle oni se nechlubí, ale kdo se vyzná ví :-)
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2021 18:28
Re: Proč?
kWh stojí 5 korun, neber cenu z Texasu.
17. 3. 2021 15:11
Hurá E Tron GT RS Do každé rodiny !!!
Priviat Pirates for EU děkujeme !!! :-!

E Tron GT RS za bratru lidových 5 mio... :*) :-! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
17. 3. 2021 15:15
Kecání...
Právě stávající generaci spalovacích jednotek bude chtít Audi přizpůsobit ještě chystané emisní Euro 7, kterou výrobci napříč průmyslem tvrdě kritizují. Ostatně podobně mluví i Duesmann. „Technicky jsou velkou výzvou, současně jsou však jen malým přínosem pro životní prostředí,“ říká.
Všechno to kecání je k hownu. Je třeba (bylo třeba) se EU a ekofašistům tvrdě postavit..... :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
37
17. 3. 2021 15:35
Re: Kecání...
Jasne, zakazat elektromobily.

A taky zrusit emisni normy.
Vzdyt uz EU5 byla likvidacni a bez podvodu nebyla splnitelna.

Wtf
17. 3. 2021 15:37
Re: Kecání...
Stačí je dál nezpřísňovat za únosnou mez a hlavně diskutovat jejich nastavení s výrobci aut.
Avatar - speedfred
17. 3. 2021 15:56
Re: Kecání...
Myslim si ze automobilky sú s politikmi dohodnuté, to len pre nás hrajú divadielko.
17. 3. 2021 16:04
Re: Kecání...
To si taky myslím. Politici prosazují to co zadavatelé (z různých oborů, třeba automobilky) po nich chtějí.
Avatar - _Karel_
17. 3. 2021 18:52
Re: Kecání...
Jj, automobilky ve sračkách, auta nikdo nekupuje, mnohamiliardové investice do EV, která "nikdo" nekupuje. O tohle museli žebrat před úředníky na kolenou.
17. 3. 2021 19:38
Re: Kecání...
Myslis si, ze VW nemel dohodnuty dotace?
17. 3. 2021 21:21
Re: Kecání...
Které dotace? Ty v Německu? Pokud ano, tak to jim trn z paty fakt nevytáhne.
Avatar - pradeda777
17. 3. 2021 16:08
Re: Kecání...
Přesně to si myslel náš jeden dobrý známý o Covidu. Pohřeb má v pátek.... :-(
17. 3. 2021 17:06
Re: Kecání...
Hele nemyslím si. Kdyby to bylo na automobilkách, tak netlačí tak výrazně na pilu a nelikvidují si emisníma normama fungující motorizace, aby následně neměly co nabídnout zákazníkovi.
Avatar - speedfred
17. 3. 2021 17:41
Re: Kecání...
....že by elektro? Jednoduchší pohon za tie isté (či dokonca viac) peňazí
Toť len môj názor
18. 3. 2021 08:25
Re: Kecání...
Například takový citigo. s ICE za 250 000 korun v EV provedení za půl milionu. To je nabídka jako víno. Problém je že jednodušší neznamená za stejnou cenu nebo levnější.
18. 3. 2021 08:38
Re: Kecání...
Je objektivní porovnávat cenu u modelu který byl vlastně první EV značky a ještě narychlo přebastlený ze spalováku?
18. 3. 2021 11:58
Re: Kecání...
Tak mi dej nějaký jiný lepší příklad auta, kde by byl použitý spalovací i EV motor. Dobrý můžeš porovnat třeba Golf a ID3, což jsou jiný auta, ale stejná třída. Tam je Golf od půl milionu a ID3 od 900 tis. To je v zásadě dost podobný cenový odskok.
18. 3. 2021 13:33
Re: Kecání...
Tak už na tom Golfu a ID3 vidíš jak se ty ceny přibližují. A to je první EV koncernu. Golf s porovnatelným výkonem stojí 600 vs ID3 900.
1/3 při uvedení první generace EV.
Je to jen začátek.
18. 3. 2021 15:28
Re: Kecání...
No tak pokud se to časem fakt srovná, tak si možná za 10 let EV koupím taky. Zatím jsme na začátku a mě jako běžnýho uživatele EV absolutně míjí. Příští rok plánuju obnovu vozovýho parku a bude to 100% další ICE a klidně i nafta.
19. 3. 2021 07:31
Re: Kecání...
Srovná se to nejspíše dřív než za 10 let.
A těch lidí co si pak koupí EV bude hodně. Naprostá většina kupujících totiž technice nerozumí a nebudou dělat velký rozdíl mezi druhy pohonu.
19. 3. 2021 08:16
Re: Kecání...
Pak je ještě další důležitý milník a to dostatek nabíjecích míst. Aktuálně to má smysl jen pro někoho kdo má dům. Pro paneláčníky a bytovkáře je EV a PHEV naprosto nepoužitelný. Když si vezmu jak vypadá běžný bydlení a parkování v Praze, tak si neumím představit jak by se tam auta do zásuvky mohla nějak rozšířit. Tam není kde zaparkovat natož nabíjet. Vesnice a maloměsta jsou na tom v tomhle případě lépe.
19. 3. 2021 08:56
Re: Kecání...
Souhlas, tohle je ještě dlouhá cesta. Řešení na to jsou, ale zatím je to vše v začátcích.
Musím říct, že i jako příznivec EV mě překvapuje jak moc nových model EV vzniká a jak to jde rychle. Už tu před několika lety byla první vlna EV, ale ta uplně umřela (Opel Ampera atd), teď to ale začalo uplně jinak.
Spalovací auta tu budou ještě dlouho, někde je asi ještě nepůjde nahradit.

Za sebe bych doporučoval každému si jízdu s EV vyzkoušet před tím než si na ně udělá názor.
Avatar - Barrichello
19. 3. 2021 17:28
Re: Kecání...
Když si to myslíš....

Hodně ti to kulhá

1) je tu široká skupina petrolheadů
2) sou tu bohatí lidi co chtěj klasiku, protože jsou konzervativní
3) pak je tu obrovská skupina lidí, co nebudou na nový elektromobil mít a nebudou chtít za 500 tis srandu typu Dacie
4) vás fanatiků EV je hodně málo, viz zdejší prodeje Tesly, které jak sem ti tu dokázal sou hodně trapné
Obecně nové elektromobily tu kupjí jen firmy, carsharingové společnosti a pár fanatiků
17. 3. 2021 21:21
Re: Kecání...
Co by z toho automobilky měly? Díky nařízením zchudly.
18. 3. 2021 00:00
Re: Kecání...
EU automobilkám slíbila, že od elektra NEUHNE. Jako záruku, že obyč lidem nakonec nezbyde nic jinýho, než ty elektro krámy začít kupovat ... a protože automobilky jsou akciovky a ve vedení už není skutečný majitel, ale manageři, kterým jde pouze o to, vydržet další měsíc a měsíce za pohádkové platy, dohoda byla možná ...
18. 3. 2021 07:55
Re: Kecání...
Úplně to vidím, s čínskou státní firmou se dohodla na měsíce....
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 18:27
Re: Kecání...
To se říkalo už u Euro 3.
17. 3. 2021 19:38
Re: Kecání...
I pri zakazovani olova...
18. 3. 2021 08:27
Re: Kecání...
Ne hoši to začal být problém až tak u EURO5. Do té doby mohl motor relativně normálně "dýchat".
18. 3. 2021 08:58
Re: Kecání...
Aha :-)

A takhle zpetne, vazne byla EU5 problem?
;-)
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 09:48
Re: Kecání...
Strašně velký... jak si to vůbec mohli dovolit?
Je zajímavé, jak před zaváděním Euro 6 proti tomu bylo tolik křiku. Když se po Dieselgate začaly chystat větší restrikce v Euro 6, prorokovali tu fanatici konec automobilismu. A dneska berou Euro 6 jako záchranu motorismu, protože Euro 7 je ten slibovaný konec.
18. 3. 2021 12:01
Re: Kecání...
U benzínů to byl problém s nasazením přímého vstřiku, aby se plnily emise a následná karbonizace motorů. U nafty pak recirkulace spalin, problémy s DPF. Já bych řekl, že celkem jo ve srovnání s motory plnícími jen EURO4, ale jasně, že to nejde říct úplně paušálně na všechny motorizace. Některý automobilky to vyloženě nezvládly.
Avatar - pradeda777
17. 3. 2021 16:05
Re: Kecání...
Šíříš tady dezinformace, milý hochu. Vidíš někde v mém příspěvku byť jen náznak něčeho takového? Nevidíš, viď? A teď se rozběhni a vraz hlavou do zdi, aby se ti udělalo jasno.
17. 3. 2021 19:40
Re: Kecání...
Co tedy znamena tvrde se postavit ekofasistum?
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 19:42
Re: Kecání...
Napsat víc článků na auto.cz. :-D
18. 3. 2021 08:29
Re: Kecání...
To jsou ti, co si naivně myslí, že když Evropa sníží své emise CO2, tak se na planetě něco změní.
18. 3. 2021 08:36
Re: Kecání...
Změní se dost, hlavně pro evropu a následně se to přeleje do celého světa.
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:30
Re: Kecání...
Jo, ale jako obvykle jinak, než si naivní idealisté myslí...

Každá dogmatická ideologie nakonec skončí ve sračkách.
18. 3. 2021 10:45
Re: Kecání...
Ale dogmatickou ideologii z toho delaji... dogmaticti zastanci spalovaku / odpurci EV.

Ja pripoustim veskery realny nevyhody elektromobility.
Jako predevsim porad vyssi cena, pomale nabijeni atd.
Jde o to ale ty zapory nezvelicovat (zdravim twisted..) a neuvadet primarne rychlost nabijeni pri - 25°C (kdy spousta spalovacich aut ani nenastartuje...).

A to nejdulezitejsi. Je treba pocitat s technologickym pokrokem.
Pri planovani co bude za pet let neni mozne vychazet ze soucasneho stavu!!!
18. 3. 2021 12:02
Re: Kecání...
Z čeho vycházíš? Produkce skleníkových plynů v Evropě je z globálního měřítka naprosto marginální.
18. 3. 2021 13:53
Re: Kecání...
To je samozrejme nesmysl.
3,5 miliardy tun CO2 rozhodne neni marginalni!!!
A to ze Cina ma 9 na tom nic nemeni.
https://www.forbes.com/…and-eu-combined/

A neni to jen Evropa, ktera konci se spalovacimi auty.
https://www.coltura.org/…soline-phaseouts
Je to Indie, Kanada, Kalifornie, Japonsko, Korea.

A hlavne levny elektromobily budou samozrejme uspesny i tam, kde nebudou spalovaky zakazany...
17. 3. 2021 16:48
Jinými slovy
Evropa má Smolíka, ve zbytku světa bude Audi dál vesele prodávat R4, R5, V6, V8, V10, V12, W12. Blbé je, že ČR počítají k tomu "vyspělému" světu, co má infrastrukturu na EV, docela bych byl rád součástí toho zaostalého zbytku světa mimo EU.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 18:29
Re: Jinými slovy
Ve kterém zbytku světa? Čína do roku 2050 klimaticky neutrální, povinné kvóty na EV má už dnes. USA do roku 2050 klimaticky neutrální a auta jen elektro. Japonsko, Korea, ti ještě dříve.
Můžeš se klidně hlásit třeba k opovrhovanému Rusku nebo pravěké Africe, ale prosím, zbytek země tam netahej.
17. 3. 2021 21:27
Re: Jinými slovy
Hlavně má aktuálně stejně tvrdé normy jako EU.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 22:55
Re: Jinými slovy
Čína si může slibovat co chce, ve výsledku je mi to jedno, protože je to totalita. USA má k neutralitě velmi daleko bez ohledu na současného prezidenta. Japonsko nevím, jak chce své cíle splnit. Korea se ve výsledku bude určitě chovat tak, aby nepotopila svůj byznys. To akorát v Evropě si dáme na spalováky statisícovou přirážku, se kterou bruselští úřadníci určitě dobře naloží.
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 07:44
Re: Jinými slovy
Ano, chápu, prostě v EU je to špatně za každou cenu. Co na tom, že to je celosvětový trend, ten zbytek prostě odfiltrujeme, budeme se tvářit, že neexistuje, aby dál šlo popírat a bojovat.
Avatar - Barrichello
18. 3. 2021 13:13
Re: Jinými slovy
Čína sou pokrytci, maj plány na neutralitu, ale před 5 lety otvírali nové uhelné elektrárny a do vody a ovzduší vypouští tuny škodlivin z továren bez filtrů a dalších technologií a k tomu nelegálně drancují Sibiř, kde způsobují kácením lesů tání permafrostu.

Těm nevěřím dobrý den :-)
18. 3. 2021 08:42
Re: Jinými slovy
2050 ...to je za skoro třicet let, to mají ještě dost času
17. 3. 2021 21:26
Re: Jinými slovy
To je fakt, jinde emisní normy asi nejsou. Sice China Stage 5 ES zpomalila prodeje v Číně v roce 2019 kvůli tomu jak je přísná, ale Audi se nemusí stavět na hlavu, protože to říkal mudrlant Šimpanz. A to brzy přijde Stage 6
17. 3. 2021 22:40
Re: Jinými slovy
Jenže Čína Stage 5 je Euro 5 a to to jen zčásti, pár položek má dokonce měkčích, stejně tak China Stage 6 je Euro 6 a to ji navíc teprve postupně zavádí, plnou verzi b) teprve v roce 2023. Takže sto let za EU. Audi tam může klidně prodávat benzínové motory, které v EU už dávno nemůže.
18. 3. 2021 08:05
Re: Jinými slovy
:-DD Ach jo. Jenže když nastupovalo Euro 5 u nás, tak automobilky prskaly, jak to nedají. Když nastoupilo Euro 6, tak to bylo stejné. A samozřejmě ani zdaleka nejsou shodné. Stage 6 je tvrdší než Euro 6.
Avatar - iudex
18. 3. 2021 09:45
Re: Jinými slovy
Veď to ani nedávali, preto dieselgate VW (a nielen jeho). A samozrejme ani súčasnú normu automobilky nedávajú, preto mildhybridy a baterky. Ukáž mi jediný čistý spaľovák v normálnom aute, ktorý plní emisie CO2 pod 95 g/km. Také nie sú. Normálne veľmi úsporné auto nižšej strednej triedy má emisie tak 110-130 g/km (napr. Octavia s najmenším a najslabším motorom 1,0TSI má 115-128 g/km. Preto sa to fejkuje elektromobilmi a hybridmi, ktoré sa započítavajú dvakrát a podobné praktiky.
18. 3. 2021 09:55
Re: Jinými slovy
Dieselgate bylo ale o něčem jiném než CO2. A ukázalo se, že pro splnění předpisů a vyřešení dieslegate stačilo mnohdy jen málo.
Obecně nejde dávat do jedné hromady limt CO2 a EURO. EURo předpis nikdy CO2 neřešil a nebude ho řešit nejspíše ani EURO7.
Avatar - iudex
18. 3. 2021 13:20
Re: Jinými slovy
Tak primárne to bolo NOx, ale tiež CO2. "V listopadu 2015 následně němečtí prokurátoři začali vyšetřovat podezření z daňových úniků spojených s emisním skandálem automobilky. Vyšetřování se týká nesprávných údajů o emisích oxidu uhličitého, které jsou důležitým kritériem při výpočtu daně u motorových vozidel." (wikipedia)
18. 3. 2021 13:36
Re: Jinými slovy
A to mění něco na tom, že to co se uvádělo jako nesplnitelné je běžná realita?
17. 3. 2021 17:00
já se spalováku velice rád vzdám
Stačí mi 3 podmínky:
1. cena auta v nižší střední do cca 600 tisíc (středně běžná výbava, alespoň 120 kW)
2. dojezd alespoň 500 km
3. doba nabíjení 0-80 procent za 30 minut
V takovém případě spalovák opravdu nepotřebuji....
Rozbalit vlákno
50
17. 3. 2021 17:17
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Přesně tak. Přidávám se také. Lépe bych to nenapsal :)
Mimochodem, myslím že ty tři body budou za pár let reálné. Jen si vemte jak se nám to posunulo za pár let.
17. 3. 2021 18:10
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Jak se nám to posunulo? Konkrétní elektromobil co je cenově a uživatelsky srovnatelný s Hyundai i30 1,5 CVVT za 350k Kč?
17. 3. 2021 19:45
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Posouva se to zhruba takto.
https://easyelectriclife.groupe.renault.com/…power-and-range/

Doubled range
In just eight years, Renault Engineering has more than doubled the capacity of ZOE batteries, from 23.3 kWh to 41 kWh and then to 52 kWh.

A na 350t to jeste neni.
Ale kdyz zapocitas provoz, tak tam brzy budeme.
17. 3. 2021 21:03
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Šel jsem na Renault.cz a Zoe je již od 845 000 Kč. Taky velikostně není přímou konkurencí pro i30, takže snad příště :no: .

A cena provozu je u elektromobilu dost pohyblivá. Cena za kWh při nabíjení půjde nahoru + daně pokud se zvedne počet elektromobilů.
17. 3. 2021 21:52
Re: já se spalováku velice rád vzdám
No ve skutecnosti je akcni cena o 100.000Kc niz.

Ale to nic nemeni na tom, ze je to drahy.
Jenze az bude stat baterka polovinu, dejme tomu z dnesnich 250.000Kc-300.000Kc jen 125.000Kc, tak to bude jiny.

A porad se nemuzu zbavit dojmu, ze EV za soucasne ceny jsou zlatej dul pro automobilky. Cena se totiz stlacuje dotacemi, tak neni treba ji stlacovat bez dotace.
Muj dojem. Asi tak k tem trpicim automobilkam.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 22:58
Re: já se spalováku velice rád vzdám
To je to jediné, v čem s tebou souhlasím. Dotace tlačí ceny EV výrazně nahoru.
17. 3. 2021 20:10
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Já to myslel tak, že když si vezmu že ještě pár let zpět mělo elektroauto dojezd sotva 100km a nabíjel se několik hodin, tak kde to bude za třeba deset let...
No a cena? Prostě věřím že to zlevní. Stačí se podívat na historii, kde technologické novinky staly majlant (LCD TV, PC, airbagy, ..) a po pár letech je to na zlomku ceny. I když chápu, že automobil je trochu něco jiného. V tomto případě je ale auto pořád stejné, jen se vyvíjí "pohon".
17. 3. 2021 21:14
Re: já se spalováku velice rád vzdám
8 let starý Model S měl dojezd cca 300 km. Jo, čas letí jako blázen. :-)
18. 3. 2021 06:51
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Opravdu ? to to leti :) to si clovek ani neuvedomuje. Pro rozsireni a nakopnuti dalsiho vyvoje je nutna konkurence a zapojeni co nejvice automobilek. A to uz se zacalo dit (po Tesle).
Ale treba se mylim, a nebude to tak rychle. Ja samozrejme mel na mysli nekolik let. Ne 3-5 let.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2021 23:00
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Před pár lety se taky EV sériově nevyráběly, a ne proto, že by to byla neznámá technologie.
18. 3. 2021 06:48
Re: já se spalováku velice rád vzdám
JO mas pravdu, technologie neni zadna novinka. Ale "vyviji" se na tom porad neco. A ten vyvoj a testeni stoji strasne penez. Jsme z "branze" a vidim to. Opravdu ta prace na tom a ty testy stoji strasne penez. Jenze jak se to jednou udela, tak to pak firmy lifrujou a uz s tim casem nejsou takove naklady.
Avatar - Jaros71
18. 3. 2021 00:57
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Potřebuji na jeden zátah dojet 1000 km k moři nebo na hory..a tam neřešit nějaký dobíjení !!!
Elektro autíčka si můžou strčit někam..asi po městě docela dobrý jako nákupní taška.
Jinak tady budeme opatrovat benzíny a diesly jako na Kubě... :-)
17. 3. 2021 18:03
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Já se ho také vzdám, pokud bude EV mít stejné nebo lepší parametry za podobnou cenu. Pro mne tedy: kombík velikosti pašíka/supa, 150kW, dojezd na nabití 800km (a to i v zimě kdy bude potřeba vyhřívat volant, sedačku i interiér), nabití na 80% do 15 minut, cena za nabíjení v přepočtu na km stejná jako nyní u benzínu/nafty, možnost táhnout vozík, cena 1M.
Avatar - palix
17. 3. 2021 19:08
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Najviac problematický je bod 3:
"3. doba nabíjení 0-80 procent za 30 minut"
- minule kdesi testovali nejaké elektroauto. Dojazd cca 400 km, nabitie na 80 % za cca 30 minút. Človek by povedal, že viacmenej spĺňa skoro 2 z 3 vaších podmienok...
ALE... tá doba nabíjania je na rýchlonabíjačke. Pokiaľ pripojíte auto na 230V, bude sa nabíjať viac ako 12 hodín. Pokiaľ budeme nabíjať iba ma rýchlych nabíjačkách - budeme ničiť baterku...
U benzínu, nafty, hybridu sa mi nestane, aby som mal tak rozdielne časy tankovania. Aby som tankoval 12 hodín, tak to by mi muselo niekde dôjsť palivo a ja by som šiel pešo do 30 km vzdialenej benzínovej pumpy a späť.

Takže zatiaľ je elektro pre bežného človeka nie veľmi lákavou alternatívou.
17. 3. 2021 19:47
Re: já se spalováku velice rád vzdám
Co tim chces jako rict?

U benzinu se ti zase nestane, ze vecer prijedes s prazdnou a rano odjizdis s plnou...
A za ctvrtinovy naklady!

Zalezi na tom, komu rikas bezny clovek.
Pro cloveka s rodinnym domem jezdici vetsinou kratke trasy zacina byt EV zajimavou alternativou. Obzvlast kdyz si poridi vlastni fotovoltaiku.
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 09:41