Audi ukončuje vývoj nových spalovacích motorů
Čtyři kruhy věří, že budoucnost automobilů leží v elektřině. I proto už Audi nebude vyvíjet další novou generaci spalovacích motorů.
Automobilky se v posledních předhánějí v plánech na expanzi svých elektrických řad. Někteří výrobci už dokonce hlásí, že do budoucna budou vyrábět jen elektřinou poháněné automobily. S tím souvisí i zastavení vývoje nových spalovacích motorů. Právě k takovému kroku se nyní rozhodlo také Audi.
Konec dalšího vývoje další generace spalovacích motorů potvrdil sám předseda představenstva Audi Markus Duesmann, v rozhovoru pro německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Už nebudeme vyvíjet nové generace spalovacích motorů. Místo toho přizpůsobíme naši stávající nabídku tak, aby odpovídala novým emisním předpisům,“ říká konkrétně Duesmann.
Zdůrazňuje tak, že čtyři kruhy neukončují vývoj spalovacích motorů zcela. Jen už z dílny Audi nevznikne žádná nová generace spalovacích agregátů, všechny případné novinky budou evolucí stávajících agregátů. Podobnou taktiku ostatně nedávno zvolil také konkurenční Mercedes-Benz.
Právě stávající generaci spalovacích jednotek bude chtít Audi přizpůsobit ještě chystané emisní Euro 7, kterou výrobci napříč průmyslem tvrdě kritizují. Ostatně podobně mluví i Duesmann. „Technicky jsou velkou výzvou, současně jsou však jen malým přínosem pro životní prostředí,“ říká.
Detaily zatím ještě nejsou známy, nové regule však mají za cíl další radikální snížení vypouštěných emisí, které už podle automobilek nejsou s klasickými spalovacími motory splnitelné. Zástupci oboru se tak obávají, že Euro 7 de facto zakáže klasická auta se spalovacím motorem, s výraznou elektrifikací podle všeho nepůjde norma splnit.
Tento krok přitom naznačuje, že spalovací motory v nabídce Audi přece jen ještě nějakou dobu uvidíme. Ostatně Duesmann ani nekonkretizuje, kdy by mohly v portfoliu značky skončit. To je rozdíl proti konkurenčnímu Jaguaru nebo Volvu, které už reálně chystají jejich postupný konec. Duesmann totiž připomíná, že v některých koutech světa ještě elektrická infrastruktura není tak vyvinutá. A právě na takových trzích, kde emisní normy nejsou tak přísné, se konvenční Audi budou prodávat i nadále.
Navíc se v poslední době stále častěji spekuluje o tom, že by Audi mohlo nabídnout ještě opravdu pořádný motor. Pořád se totiž spekuluje o tom, že dorazí ještě luxusnější varianta sedanu A8 s přídomkem někdejší slavné značky Horch, která by pod kapotou měla dvanáctiválec do W. Ten současná A8 při svém příchodu avizovala, dokonce mělo být postaveno několik kousků s tímto motorem, nikdy ho však oficiálně nenabídla.