Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyTom
2
A co takhle koupit ameriku a jen jezdit? Zdravim jelito Mrd. Fortik co si nechal dovezt z litvy pres polaka mustoše do banánu a byl rad ze sehnal gold premium zlutou kapalinu do chladice a pak hejtil kazdej muj shit. Plesk!
Barrichello
1
Kdo se vyzná sežene vše, kdo neumí, čumí. Právě díly na ameriky sou levný a kdo ví jak koupit a kde, ušeří proti evropě balík :-):-):-)
Blue Sun
0
Když víš, kde shánět, jsou levné i díly na evropská auta.
moan78
0
Presne tak!
Blue Sun
0
Mě to prostě jen nebaví. Celé to hledání, přemýšlení, porovnávání... Jdu radši na kolo.
Jenik3
Srovnavali jste ceny ve znackovych servisech? a co neznackovy servis pro auto 10+?
jam2015
ND ktorý sa nedá kúpiť na aftermarket, tak má brutálne marže!
Také nemajú ani nebankovky!
Peugeot 5008 r.v. 2015:
PUR tesnenie pod rohy kapoty - 35€/ks
gumená hadička odtoku vody z torpéda - 25€ks
Pritom tieto diely súdruhovia zle vyrobili - sú defektné!!
Displej do Peugeotu 307 - 100€!
Za tie peniaze si kúpim menší TV, DVD prehrávač, mikrovlnku...
Také nemajú ani nebankovky!
Peugeot 5008 r.v. 2015:
PUR tesnenie pod rohy kapoty - 35€/ks
gumená hadička odtoku vody z torpéda - 25€ks
Pritom tieto diely súdruhovia zle vyrobili - sú defektné!!
Displej do Peugeotu 307 - 100€!
Za tie peniaze si kúpim menší TV, DVD prehrávač, mikrovlnku...
Displej za 100€ je moc ? :*) Budicek.
Nebudem radsej pisat, kolko je plna cena mojho autorizaku. Ten konkretny su vypalnici.
Nebudem radsej pisat, kolko je plna cena mojho autorizaku. Ten konkretny su vypalnici.
automotive je uplne jinej level nez co si pustis v obyvaku
treba teplotni rozsah v obyvaku kategorie commericial je 0 az 70C, zatimco automotive -40 az 125C, samozrejme pokut to jde - nejde treba u standardnich LCD displeju, ale u polovodicu a vetsiny klasickych soucastek to tak je. dalsi rozdil je EMC, taky uplne jinej level. to samy vibrace a otresy...
zkus si dat televizi treba jen do -20C nebo do +70C a jeste s ni klepat. schvalne jak dlouho ti vydrzi
treba teplotni rozsah v obyvaku kategorie commericial je 0 az 70C, zatimco automotive -40 az 125C, samozrejme pokut to jde - nejde treba u standardnich LCD displeju, ale u polovodicu a vetsiny klasickych soucastek to tak je. dalsi rozdil je EMC, taky uplne jinej level. to samy vibrace a otresy...
zkus si dat televizi treba jen do -20C nebo do +70C a jeste s ni klepat. schvalne jak dlouho ti vydrzi
Nepreháňaj! Za tie prachy sú kúpim smartfón a nemám ho doma vo vitríne ;-)
P.S. Súdruhovia z PSA ten displej zjavne odflákli, keď nevydržal automotive!
P.S. Súdruhovia z PSA ten displej zjavne odflákli, keď nevydržal automotive!
ja ti jen naznacuju jak to je, jsi evidentne laik
rozdil v cene soucastek automotive a commercial je casto dost znacny a problemy pri takhle velkym rozsahu teplot jsou podstatny. vem, si, ze vnitrek automobilu je v nasich podminkach vystavenej bezne teplotam od -20C do minimalne +70C, a to u nas neni zadnej extrem.
kdyz vezmes v jakych podminka treba jen v evrope ty auta jezdej, tak se dostanes na jeste vyrazne vetsi rozdily
rozdil v cene soucastek automotive a commercial je casto dost znacny a problemy pri takhle velkym rozsahu teplot jsou podstatny. vem, si, ze vnitrek automobilu je v nasich podminkach vystavenej bezne teplotam od -20C do minimalne +70C, a to u nas neni zadnej extrem.
kdyz vezmes v jakych podminka treba jen v evrope ty auta jezdej, tak se dostanes na jeste vyrazne vetsi rozdily
Realita toho PSA automotive displeja je, že počas teplého dňa sa text ,,rozleje".
A to nehovorím, že musí byť vonku 35°C v tieni.
Je to brak a hotovo!
A to nehovorím, že musí byť vonku 35°C v tieni.
Je to brak a hotovo!
displej je problem. jeste jsem nevidel klasickej LCD nebo TFT(to je ten co mas v mobilu nebo TV kdyz to neni OLED) displej s teplotnim rozsahem vetsim nez -20 az +70C.
to co pises je asi klasickej LCD alfanumerickej displej, kde se kontrast ridi napetim. a kdyz to je blbe nastaveny, tak to je videt malo, nebo naopak to je "rozlity". problem je taky v tom, ze to napeti kterym se ridi kontrast se musi menit s teplotou, a tak to bud neudelali, nebo to casem "ujelo". predpokladam, ze naklady na opravu by byl jen cas a samozrejme by tomu musel nekdo rozumnet, a takovych lidi je malo a jsou drahy, tak je jednodussi to vymenit...
bohuzel tohle je trend a nejen u aut. me se doma rozpadly skrine z ikea po 10 letech ale na chalupu jsme sehnali skrine, ktery maj 100+ roku a dalsich 100+ minimalne vydrzej. pritom jsou nadherny a vse funguje. ale cenove to je jina kategorie
to co pises je asi klasickej LCD alfanumerickej displej, kde se kontrast ridi napetim. a kdyz to je blbe nastaveny, tak to je videt malo, nebo naopak to je "rozlity". problem je taky v tom, ze to napeti kterym se ridi kontrast se musi menit s teplotou, a tak to bud neudelali, nebo to casem "ujelo". predpokladam, ze naklady na opravu by byl jen cas a samozrejme by tomu musel nekdo rozumnet, a takovych lidi je malo a jsou drahy, tak je jednodussi to vymenit...
bohuzel tohle je trend a nejen u aut. me se doma rozpadly skrine z ikea po 10 letech ale na chalupu jsme sehnali skrine, ktery maj 100+ roku a dalsich 100+ minimalne vydrzej. pritom jsou nadherny a vse funguje. ale cenove to je jina kategorie
pradeda777
....tohoto článku, by mnozí asi nejraději auto prodali a chodili pěšky...... :-!
Já jsem už na cestě k stavu, kdy nebudu vůbec potřebovat auto. V mezidobí, kdy auto ještě potřebuju, budu držet své servisně velmi nenáročné auto (Mitsubishi Lancer 1,8 MIVEC), kde většinu servisu zvládám dělat sám. :-!
Lancer je este stara dobra kvalitka... tam len tankujes a jazdis... viem o com vravim a aj viem preco ma bracha uz druheho lancera 1,6 mivec ... este sa mu pacia aj hondy a subaru... ale este sa k nim nedostal... kedze lancer stale slape bezchybne
rohYpnol
Tohle je důsledek politiky EU a EK a jejich nesmyslného tlaku na "bezpečnostní" a "ekologické" normy. Jen část z toho nese za vinu konzum a zákazník a rozšiřování komfortních prvků.
A zásadní věc, kterou je nutné si uvědomit - tohle vše stále nejsou vozy MHEV/PHEV/EV!!! Tam ty ceny za ND budou ještě úplně jinde!!! Navíc elektroniky je extrémní množství, a mechaniky u MHEV/PHEV je taky extrém. Trojspolkové, převodovky i u běžných modelů atp. ...
Tohle si ti zelenomozkomorové absolutně nepřipouští. Moderní vozy s o pár gramy CO2 nižší emisí jsou svým dopadem tikající ekologickou a ekonomickou katastrofou!!! :-! :-! :-!
Hrozně rád bych byl za pokračování tohoto článku se zahleděním PHEV a MHEV!!!
A zásadní věc, kterou je nutné si uvědomit - tohle vše stále nejsou vozy MHEV/PHEV/EV!!! Tam ty ceny za ND budou ještě úplně jinde!!! Navíc elektroniky je extrémní množství, a mechaniky u MHEV/PHEV je taky extrém. Trojspolkové, převodovky i u běžných modelů atp. ...
Tohle si ti zelenomozkomorové absolutně nepřipouští. Moderní vozy s o pár gramy CO2 nižší emisí jsou svým dopadem tikající ekologickou a ekonomickou katastrofou!!! :-! :-! :-!
Hrozně rád bych byl za pokračování tohoto článku se zahleděním PHEV a MHEV!!!
Moje osobní zkušenost je taková, že automobilky a servisy mě obírali ještě před jakýmkoliv publikovaným vlivem EU a EK. Největšími specialisty v tomto oboru (oblbování a obírání zákazníka) byli prodejci a servisy tzv. prémiových značek . Z tohoto důvodu necítím vůbec žádnou lítost se současnou situací automobilek.
Je rozdíl jestli tě odírají servisy nebo servisy + výrobce.
Ano, vinnik je jasny. 8-s Cela hospoda suhlasi :-[]
Ze drazie vsetko, to s tym asi nesuvisi. A v konecnom dosledku budu EV na udrzbu ovela lacnejsie a jednoduchsie.
Ze drazie vsetko, to s tym asi nesuvisi. A v konecnom dosledku budu EV na udrzbu ovela lacnejsie a jednoduchsie.
Ne nebude. Nic tomu nenasvědčuje.
A že zdražuje všecko? Tak se podívej na to jaká je inflace průbůh!!! Ta nemá s tímhle skokovým zdražováním nic společnýho!!!
A že zdražuje všecko? Tak se podívej na to jaká je inflace průbůh!!! Ta nemá s tímhle skokovým zdražováním nic společnýho!!!
A čo konkrétne tomu nenasvedčuje? Pokašle sa ti v EV prevodovka, rozvody, alebo EGR? Zakarbónujú sa ti ventily, odídu sviečky, alebo alternátor? Pokašle sa ti turbo? Hm...
U EV pro jistotu odejde rovnou celý elektormotor... :-[] :-[] :-[]
Vím kolik stojí garanční prohlídky u EV a můžu tě ubezpečit, že ty mizivé servisní náklady se nekonají ani omylem!!
Ty prostě vůbec zřejmě nechápeš, že ten autorizovaný servis z tebe ty stejný prachy vytáhne tak jak tak, ať je to spalovák nebo EV!!! Mírně nižší jsou u EV jen materiál. Na druhou stranu o to dražší případné opravy z důvodu extrémně složité elektroniky.
Vím kolik stojí garanční prohlídky u EV a můžu tě ubezpečit, že ty mizivé servisní náklady se nekonají ani omylem!!
Ty prostě vůbec zřejmě nechápeš, že ten autorizovaný servis z tebe ty stejný prachy vytáhne tak jak tak, ať je to spalovák nebo EV!!! Mírně nižší jsou u EV jen materiál. Na druhou stranu o to dražší případné opravy z důvodu extrémně složité elektroniky.
Fakt? Koľko elektromotorov si už videl kľaknúť? Prečo si vymýšľaš? O mizivých nákladoch na údržbu nikto okrem odporcov EV nepíše, iba o nižších. Rozhodne sú baterky a elektromotor spoľahlivejšie ako spaľovací motor s množstvom pohyblivých a rotačných dielov. Na druhú stranu väčšia váha elektrických áut dá viac zabrať závesom, riadeniu a brzdám, takže opravovať bude čo. Viac ako dnes bude závisieť na štýle jazdy a zaťažovaní auta. Ceny budú reflektovať trh tak ako teraz, nie je dôvod, aby to bolo inak.
Já jeden, u své staré 206. :-D Elektromotor... posuvu střešního okna. :-D
Naprostý nesmysl.
Mechanických dílů být méně může. Jenže bezmozkům jako ty zcela uniká, že o co méně mechanicích dílů, o to víc elektroniky. O co méně mechanických závad, o to víc závad elektroniky!!!
Mechanických dílů být méně může. Jenže bezmozkům jako ty zcela uniká, že o co méně mechanicích dílů, o to víc elektroniky. O co méně mechanických závad, o to víc závad elektroniky!!!
Tak nevím tuším tady byl nedávno článek o servisu tesly s najetými ca. 600.000 km. Výměna baterie 3x, pohon tedy ty elektromotory 2x.
A protože mám ve firmě auto s podobným nájezdem mohu žíct že motor jsem neměnil (nerepasoval) ani jednou, stejně jako nádrž, turbo apod.
On ten motor v elektroautu není jen ta mechanická část ale i spousta elektroniky + chlazení. Tuším v jendnom bloku i s převody byť pevnýmy.
A protože mám ve firmě auto s podobným nájezdem mohu žíct že motor jsem neměnil (nerepasoval) ani jednou, stejně jako nádrž, turbo apod.
On ten motor v elektroautu není jen ta mechanická část ale i spousta elektroniky + chlazení. Tuším v jendnom bloku i s převody byť pevnýmy.
Mám třináctileté auto a na motor se prakticky nikdy nesáhlo. Chci vidět to servisně nenáročné EV stejného věku.
Eee... asi každé? Proč by se po třinácti letech měl u EV měnit motor?
Jo, jasně, teď určitě vytáhneš tu jednu konkrétní superolítanou Teslu, která najela asi milión kiláků a má třetí baterku a motor. Kolik by se asi proti tomu dalo najít případů, že se u spalováků měnily zničené motory za kratší čas, co?
Jo, jasně, teď určitě vytáhneš tu jednu konkrétní superolítanou Teslu, která najela asi milión kiláků a má třetí baterku a motor. Kolik by se asi proti tomu dalo najít případů, že se u spalováků měnily zničené motory za kratší čas, co?
EV budou jako ruská ruleta právě kvůli těm baterkám zejména u měnších aut, kde tvoří polovinu ceny a náklady na opravu budou s těmi dnešními astronomické. Vůbec by mě nepřekvapilo, pokud by se situace dostala do stavu, kdy BEV s mrtvou baterkou bude pojišťovna považovat za totálku, než aby to platila a na vrakovištích se tak začnou hromadit jinak zachovalé kastle, které ovšem nebude čím pohánět.
Protože se zahřívá vynutí a vypaluje izolace. Dřív nebo později dochází k narušení a zkratu. Spálené vinutí, není u elektromotorů neobvyklou závoadou. Občas tomu přispěje přidírající se ložisko které zvedne teplotu o desítky stupňů.
Jo jo, LED světla, to je vyloženě tlak EU. Automatické klimatizace, vyhřívané sedačky, vyhřívaná skla, adaptivní tlumiče, vícestupňové převodovky, elektrická zrcátka s vyhříváním, elektrické stahování oken, otvírání kufru... samé nařízení EU.
Ne, za tvůj sockařský život nemůže EU. Takže přestaň fňukat, začni konečně makat, a nebreč, že nemáš na auto.
Ne, za tvůj sockařský život nemůže EU. Takže přestaň fňukat, začni konečně makat, a nebreč, že nemáš na auto.
Bohužel nemaš až tak pravdu. Napřiklad individualizace u vykonnějšich motorizaci mizi pravě diky přisnějšim normam. Takže aby se automobilkam oplatilo ty vykonnějši motorizace nabizet tak je nabaluji rozsahleši vybavou.
A co mají motorizace spojeného s poruchovostí a cenami oprav u věcí, které jsou dnes běžným standardem aut? Aha, nic. Zase jsi mimo.
Takže běžny standard...evidentně neviš vubec nic o součastne situaci na trhu a proč jsou automobilky nuceny dělat kroky, ktere by neuskutečnily, kdyby nebyly k nim "nuceny".
Takže proto mizi nejen některe modely, ale i vybavove stupně o ktere byl u zakazniku velky zajem a prodejci z toho rozhodně radost nemaji.
Takže proto mizi nejen některe modely, ale i vybavove stupně o ktere byl u zakazniku velky zajem a prodejci z toho rozhodně radost nemaji.
Ano, samozřejmě, a proto zavádí moderní výbavu, o které jsem psal... :-D:-D
Ano tohle je tlak EU, i když se to nikde nepiše.
"Jo jo, LED světla, to je vyloženě tlak EU."
"Jo jo, LED světla, to je vyloženě tlak EU."
Ne, to opravdu není tlak EU.
Ano. Kvůli extrémnímu tlaku EU musí dodavatelé i automobilky šetřit. To sa samozřejmě musí projevit.
A proto máme už v základních výbavách plno věcí, které před deseti lety byly výsadou luxusních aut.
Hele, kluci, udělejte si v tom pořádek.
Hele, kluci, udělejte si v tom pořádek.
a která měla us auta v základu už před 30 lety :-):-):-)
Ale neblábol pořád.
tak se podívej co ta auta měla, můj Stratus 95 měl: el, ovládaná všechna 4 okna, 4 bagy, el ov.l a vyhřívaná zrcátka, klimu, tempomat, přední a zadní mlhovky, ALU kola, kotouče vpředu i vzadu, víceprvek, automat, centrál, el. anténu
dražší modely tehdá běžně automatická klima, měchy vzadu, centrál s DO, víc bagů, dřevo, kůže a el. posuvná sedadla,palubní počítač, rádio s cd atd
postupem času bylo i noční vidění, navigace, xenony atd
dražší modely tehdá běžně automatická klima, měchy vzadu, centrál s DO, víc bagů, dřevo, kůže a el. posuvná sedadla,palubní počítač, rádio s cd atd
postupem času bylo i noční vidění, navigace, xenony atd
První xenony - Evropa. První LED světla - Evropa. Matrixy a lasery, kruci, taky Evropa.
A Stratus z pětadevadesátého s tím, co popisuješ, nebyla rozhodně základní výbava, ale vrcholná. Stratuse v základu jsem okukoval (nakonec vzal menšího a hbitějšího Neona), ale rozhodně neměl takovou nálož. Takže zase jen lži.
No, a evropská auta té doby uměla totéž, takže to fakt nezkoušej.
A Stratus z pětadevadesátého s tím, co popisuješ, nebyla rozhodně základní výbava, ale vrcholná. Stratuse v základu jsem okukoval (nakonec vzal menšího a hbitějšího Neona), ale rozhodně neměl takovou nálož. Takže zase jen lži.
No, a evropská auta té doby uměla totéž, takže to fakt nezkoušej.
Stratus měl jen 2 výbavy - LE u R4 a LX u V6 :-)
Co tohle ?
Prvním automobilem vybaveným technologií zobrazování virtuálního obrazu HUD (Head-up Displej) byl americký Oldsmobile Cutlass Supreme páté generace z roku 1988.
https://www.auto.cz/…s-promita-126209
Barevný displej v autě - Buick
https://www.autoforum.cz/…d-28-lety-video/
Dotyková obrazovka a digi palubka - Bick/Oldsmobile https://autoroad.cz/…rabi-desitky-let
https://www.autorevue.cz/…k-uz-v-roce-1986
Noční vidění
první Cadillac https://www.autorevue.cz/…im-exkluzivita_1
A můžu ještě pokračovat. Fakt to radši nezkoušej, nic o tom nevíš :)
Co tohle ?
Prvním automobilem vybaveným technologií zobrazování virtuálního obrazu HUD (Head-up Displej) byl americký Oldsmobile Cutlass Supreme páté generace z roku 1988.
https://www.auto.cz/…s-promita-126209
Barevný displej v autě - Buick
https://www.autoforum.cz/…d-28-lety-video/
Dotyková obrazovka a digi palubka - Bick/Oldsmobile https://autoroad.cz/…rabi-desitky-let
https://www.autorevue.cz/…k-uz-v-roce-1986
Noční vidění
první Cadillac https://www.autorevue.cz/…im-exkluzivita_1
A můžu ještě pokračovat. Fakt to radši nezkoušej, nic o tom nevíš :)
Automatická klima je bomba věc, asi tak 25 let stará, vyhřívaný sicn má dneska i Buchanka, elekické stahování oken sem měl na Stratusu 95, stejně jako vyhřívaná zrcátka a vícestupnové převodovky sou super ohledně rychlosti řazení a nižší spotřeby, ale jiak pro velké motory k ničemu a repase stojí míst 35-55 cca 70-110 :-):-):-)
Jinak řečeno, Evropa byla za USA o 20 parníků pozadu co se týče výbavy, dohánět to začli tak kolem roku 05+
A almara - Ona stačí i ta třístupnová co je v Rollsu, akorát k tomu musí být motor, ne parodie do sekačky na trávu :-):-):-)
Jinak řečeno, Evropa byla za USA o 20 parníků pozadu co se týče výbavy, dohánět to začli tak kolem roku 05+
A almara - Ona stačí i ta třístupnová co je v Rollsu, akorát k tomu musí být motor, ne parodie do sekačky na trávu :-):-):-)
Ano, samozřejmě, Babráčku, USA je nejlepší a Sovětský svaz hned v závěsu za nimi.
Nepřekvapuje, že zrovna ty jsi vůbec nepochopil, o čem píšu.
Nepřekvapuje, že zrovna ty jsi vůbec nepochopil, o čem píšu.
Vystihl si to naprostě přesně zelený marxisto, USA je nejlepší a Rusko je to samý, protože jede stejnou filosofii - jednoduchá a osvědčená technika, dostatečně dimenzovaná a klasické motory bez volovin, takže atmosféry, stálee i beez přímého vstřiku v nabídce u obou zemí :-):-):-)
Fosilu zdar!!
Fosilu zdar!!
Tak určitěěě... Ty máš v palici fakt dokonale vykradeno.
Určitě marxisto, nejlepší je hodná EU, nebudem si říkat chlapci a děvčata ale ono a v Africe není voda a musíme přijmout migranty, protože tam neamj co píst a jíst vid.
Tak si zkus pustit tohle , třeba prozřeš https://www.youtube.com/watch?…
Tak si zkus pustit tohle , třeba prozřeš https://www.youtube.com/watch?…
Proč do debaty o autech taháš pitomou politiku, navíc úplně nesmyslnou? Kdybys totiž byl aspoň jen poloviční ču*ák, tak bys věděl, že s tímhle nemám nic společného. Jenže ty jsi celý.
Přečti si ty komenty pod videem, všichni chválí hodnou politiku EU a USA, zajímavé, tolik cu*aku a blbců a komunistů. Zajímavé.
Tenhle komentář je nejlepší
cituju - Kaddafí chtěl zavést v celé Africe jednotnou měnu podloženou zlatem, africký dinár a ten se měl v Africe používat jako jediné platidlo za veškeré obchodní transakce místo dolaru. Kaddafí už byl na africkém dináru domluven s většinou států Afriky než začal útok NATO na Libyi. Že se v útoku na Libyi nejvíce angažovala Francie byl důvod ten, že Kaddafí po tehdejším prezidentovi Sarkozymu se dožadoval splacení dluhu (přes 200 miliard dolarů) za dodanou ropu Francii a to ne v zelených papírcích, ale ve zlatě a když ne, tak zastaví Francii veškeré dodávky ropy.
Tenhle komentář je nejlepší
cituju - Kaddafí chtěl zavést v celé Africe jednotnou měnu podloženou zlatem, africký dinár a ten se měl v Africe používat jako jediné platidlo za veškeré obchodní transakce místo dolaru. Kaddafí už byl na africkém dináru domluven s většinou států Afriky než začal útok NATO na Libyi. Že se v útoku na Libyi nejvíce angažovala Francie byl důvod ten, že Kaddafí po tehdejším prezidentovi Sarkozymu se dožadoval splacení dluhu (přes 200 miliard dolarů) za dodanou ropu Francii a to ne v zelených papírcích, ale ve zlatě a když ne, tak zastaví Francii veškeré dodávky ropy.
Promiň, ale mě tvoje politické mindráky opravdu nezajímají. A prosím, nezatahuj mě do nějaké politiky EU, opravdu nejsem evropský politik.
Vy děláte to samé u jakkéhokoliv článku o ruské technice, tak si užijte vlastní medicínku :-):-)
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Tady obhajuješ neobolševickou zelenou politiku EU, soudružka Gréta nás krmí nesmysly jak zítra skončí svět a když tady někdo postavil veledílo, kompletně za vlastní peníze, EU ANI USA JIM NA TO NEDALI PĚTNÍK - které by mohlo vodou zásobovat celou severní Afriku a ještě být soběstační v pěstování potravin, hlavně obilovin, ovoce atd tak se diktátor odstratní a dílo rozbombarduje.
Na dokončení se nic nedá a budou se mlít plky o ekologii a chuděrce africe, jak musíme přijmout imigranty kteří nemaj co jíst, pít a rozšiřuje se jim poušt a nebudou mít kde žít a bal bla bla vylhané eurounijní kecy!!
Za miliardy na green deal by mohla být afrika zelená, plná vody, mohl by se vyřešit Aral, kácení pralesů a další skutečné problémy
Ale nikdo by se na tom nekapsoval jako na elektromobilech, fotovoltaice a větrníkách a nemohli by se zbídačit lidi a držet je v šachu vid.
Zelený pokrytci, nic víc. O žádnou ekologii nejde. Ani o záchranu planety, to sou cinty pro idi*ty
https://www.national-geographic.cz/…-zemi-vodou.html
Zázrak v Libyjské poušti
Nejdále pokročila ve využívání desítky tisíc let staré podzemní vody Libye za vlády Muammara Kaddáfího. V roce 1984 totiž začal uskutečňovat plán výstavby Velké umělé řeky. Zdrojem je 1300 vrtů, hlubokých až 500 metrů. Voda je vedena z hloubi Sahary v jižní Libyi 4000 kilometrů dlouhým, podzemním potrubím až k pobřeží. Na řeku měla navazovat obří síť zavlažovacích kanálů. Na dokončení velkolepého plánu už nedošlo, protože Kaddáfí byl zabit a projekt byl zastaven.
Na dokončení se nic nedá a budou se mlít plky o ekologii a chuděrce africe, jak musíme přijmout imigranty kteří nemaj co jíst, pít a rozšiřuje se jim poušt a nebudou mít kde žít a bal bla bla vylhané eurounijní kecy!!
Za miliardy na green deal by mohla být afrika zelená, plná vody, mohl by se vyřešit Aral, kácení pralesů a další skutečné problémy
Ale nikdo by se na tom nekapsoval jako na elektromobilech, fotovoltaice a větrníkách a nemohli by se zbídačit lidi a držet je v šachu vid.
Zelený pokrytci, nic víc. O žádnou ekologii nejde. Ani o záchranu planety, to sou cinty pro idi*ty
https://www.national-geographic.cz/…-zemi-vodou.html
Zázrak v Libyjské poušti
Nejdále pokročila ve využívání desítky tisíc let staré podzemní vody Libye za vlády Muammara Kaddáfího. V roce 1984 totiž začal uskutečňovat plán výstavby Velké umělé řeky. Zdrojem je 1300 vrtů, hlubokých až 500 metrů. Voda je vedena z hloubi Sahary v jižní Libyi 4000 kilometrů dlouhým, podzemním potrubím až k pobřeží. Na řeku měla navazovat obří síť zavlažovacích kanálů. Na dokončení velkolepého plánu už nedošlo, protože Kaddáfí byl zabit a projekt byl zastaven.
Ten projekt bol taky dokonaly, ze stal len na Kaddafim?
Nenapises nieco o aktualnom vyvlastnovani pody batuskom Putinom na Kryme ? Idu ako stroje, presne podla planu.
Nenapises nieco o aktualnom vyvlastnovani pody batuskom Putinom na Kryme ? Idu ako stroje, presne podla planu.
Kaddafí co celé financoval, organizoval, ti co zorganizovali jeho pád a vraždu to jen zničili a plkaj tu jak chudák Afrika nemá vodu a jídlo a musíme přjmout migranty.
Pokrytecké lžid a bláboly zelené bolševické EU, nic víc. Globalisti nemaj v reálu zájem na soběstačné Africe, přišly by o kšefty a záminku pro migraci!!!
Pokrytecké lžid a bláboly zelené bolševické EU, nic víc. Globalisti nemaj v reálu zájem na soběstačné Africe, přišly by o kšefty a záminku pro migraci!!!
Ano, isto to financoval zo svojho, odtrhol si od ust :)
Samožrejmě z Libyjského státního rozpočtu, to snad pochopí pětileté dítě, ale nikde si na to nepůjčili a nikdo jim to nedotoval, o to jde :-)
A ještě se na výstavbě nakapsovaly západní firmy co jim tam pomáhaly....
A ještě se na výstavbě nakapsovaly západní firmy co jim tam pomáhaly....
Mas to cele v hlave pomotane.
Samozrejme, tie zle zapadne firmy, ked im s niecim pomahali a dostali za to zaplatene, to je v podstate v bolsevickej hlavicke nieco ako kradez, nie ?
Aj rozvinutejsie staty by mali problem vo vlastnej rezii s kapacitami a knowhow by stavbe niecoho takeho.
Plno kecov, ako si nieco financovali sami. Bodaj by nie, ked maju ropu. Fuj a pozicat si niekde na dlhodoby projekt ? Najhorsia vec.
A kedze sa tie hnusne firmy na tom tak krasne nabalovali, tak si potov vybavili odstranenie Kaddafiho, nie ?
Samozrejme, tie zle zapadne firmy, ked im s niecim pomahali a dostali za to zaplatene, to je v podstate v bolsevickej hlavicke nieco ako kradez, nie ?
Aj rozvinutejsie staty by mali problem vo vlastnej rezii s kapacitami a knowhow by stavbe niecoho takeho.
Plno kecov, ako si nieco financovali sami. Bodaj by nie, ked maju ropu. Fuj a pozicat si niekde na dlhodoby projekt ? Najhorsia vec.
A kedze sa tie hnusne firmy na tom tak krasne nabalovali, tak si potov vybavili odstranenie Kaddafiho, nie ?
Libye byla nejbohatším státem Afriky. Jak je na tom dle tebe teď?
rohYpnol
Musím se přiznat, že korejské ceny mě fakt děsí. Platilo to už dříve a byl to výrazný faktor, proč Korejce nevzít. Ale tohle?
Světlomet přední:
Kia Ceed 4277 55 880 full LED 13,07
Kia Sorento 13 175 76 479
Světlomet zadní:
Kia Ceed 3026 23 687 7,83
Kia Sorento 6847 34 636 5,06
To je sakra brutál!!!
Jinak přední světlomet na Dusteru taktéž...
Světlomet přední:
Kia Ceed 4277 55 880 full LED 13,07
Kia Sorento 13 175 76 479
Světlomet zadní:
Kia Ceed 3026 23 687 7,83
Kia Sorento 6847 34 636 5,06
To je sakra brutál!!!
Jinak přední světlomet na Dusteru taktéž...
U toho ceedu mě to překvapilo. Ale je to nesprávné srovnání. Full led mají jen vyšší výbavy, v základu jsou nyní normální světla s led denním svícením, které tolik nestojí. To by měli u Fabie uvést Bi-led světla, které taky nestojí zrovna málo.
Ta tabulka je uplny nezmysel.
Ne není.
Podla mna neporovnavaju porovnatelne veci. Su to vzdy tie iste komponenty s rovnakou technologiou aj po 10r ? A co cena toho modelu auta - ako sa zmenila ?
Proč bych prohbůh měl porovnávat jen věci s totožnou techologií?? Není pro to jediný důvod! Tabula srovnává srovnatelné - stejný díl. Tečka.
To je jak říct, že cenu blatníku z hliníku přeci nemůžu porovnávat s cenou blatníku z ocelového plechu... Absolutní nesmysl! Srovnávat to můžu a naopak i musím!
To je jak říct, že cenu blatníku z hliníku přeci nemůžu porovnávat s cenou blatníku z ocelového plechu... Absolutní nesmysl! Srovnávat to můžu a naopak i musím!
Bohužel není. Ještě před pár lety jsem měl nového ceeda 2x za sebou. Jedním z důvodů proč jsem od korejských značek odešel nebyla kvalita aut, ta je slušná, ale brutální ceny specifických dílů. Už na druhou generaci ceeda stálo LED zadní světlo cca. 13 tis./ks, ale skládá se ze 4 ks, takže celkem zhruba 52 tis. L+P strana. Přední žárovkové světlo s LED denním svícením stálo kolem 22 tis. Kč, pokud bylo xenonové + LED denní svícení byla cena kolem 50 tis. Kč. Filtr pevných částic od 70 tis. Kč výš (až ke 100 tis. Kč).
Nedávno jsem vybíral auto pro manželku a uvažoval i nad Hyundai i20. Ovšem právě kvůli cenám dílů jsem ji vyřadil, protože spousta dílů na toto auto nebude ve druhovýrobě ani za 5 let. Nakonec jsem koupil nové Clio. Sice také není nejlevnější, ale vím že teď vše pokryje havarijní pojistka a jednou časem, bude na trhu spousta dílů ve druhovýrobě.
Nedávno jsem vybíral auto pro manželku a uvažoval i nad Hyundai i20. Ovšem právě kvůli cenám dílů jsem ji vyřadil, protože spousta dílů na toto auto nebude ve druhovýrobě ani za 5 let. Nakonec jsem koupil nové Clio. Sice také není nejlevnější, ale vím že teď vše pokryje havarijní pojistka a jednou časem, bude na trhu spousta dílů ve druhovýrobě.
A to je duvod proc tolik lidi jezdi skodovkama. Nahradnich dilu dost a za rozumny ceny. Nejsem blazen abych se nechal okradat korejcema.
Ľudia si samozrejme myslia, že diely na Škodu sú najlacnejšie. Možno sú...
Ja som sa na to pozeral tak, že som si kúpil auto, ktoré sa mi páčilo, malo by byť spoľahlivé a na ktorého prevádzku bez problému zarobím. Zatiaľ som úplne spokojný. Prečo by som mal kupovať Škodu, ktorú nechcem len preto, že má vraj lacný servis :-!
Môj mladý kolega plánuje nejaké výkonnejšie Audi... Presviedčam ho, že to auto ho môže finančne "zruinovať"... Sú to jeho peniaze, nech si to auto užije...
Ináč môj "Japonec" má cca podobne drahý servis ako kolegove Hyundai o triedu menšie.
Ja som sa na to pozeral tak, že som si kúpil auto, ktoré sa mi páčilo, malo by byť spoľahlivé a na ktorého prevádzku bez problému zarobím. Zatiaľ som úplne spokojný. Prečo by som mal kupovať Škodu, ktorú nechcem len preto, že má vraj lacný servis :-!
Môj mladý kolega plánuje nejaké výkonnejšie Audi... Presviedčam ho, že to auto ho môže finančne "zruinovať"... Sú to jeho peniaze, nech si to auto užije...
Ináč môj "Japonec" má cca podobne drahý servis ako kolegove Hyundai o triedu menšie.
Servisoval som mnoho áut a škoda rozhodne nie je lacnejšia ako ine značky.
Napr octavia ma u nás cenu za hodinu 52e.
Hyundai 40e.
Navyše sa škoda pokazila a na mimoriadnom servise stala ďalších 1000e.
Hyundai navyše pri predaji mal výrazne vyššiu zostatkovu hodnotu.
Žiaľ, aktualne mi hyundai nemal čo ponúknuť, nemá adaptívny tempomat k manuálu. :no:
Napr octavia ma u nás cenu za hodinu 52e.
Hyundai 40e.
Navyše sa škoda pokazila a na mimoriadnom servise stala ďalších 1000e.
Hyundai navyše pri predaji mal výrazne vyššiu zostatkovu hodnotu.
Žiaľ, aktualne mi hyundai nemal čo ponúknuť, nemá adaptívny tempomat k manuálu. :no:
Napisem ti v skratke, preco pises nezmysly o dostupnosti.
Podla zavedenych pravidiel (smernica EU? ) su automobilky povinne poskytovat nahradne diely (cize "prvovyroba") este X rokov po ukonceni predaja modelu. Z hlavy sa mi zda, ze je to 10rokov. Hladat to nejdem. A to nevravim o druhovyrobe. Naviac sa kopec dielov zdiela medzi modelmi.
A tu cenu zadnych(!) svetiel pre ceed ti jednoducho neverim. Muselo dat vela prace najst take ceny.
Dnes su zadne ledkove na 2.gen za desiatky Euro a predne LED za povedzme +/- 400/ks.
Podla zavedenych pravidiel (smernica EU? ) su automobilky povinne poskytovat nahradne diely (cize "prvovyroba") este X rokov po ukonceni predaja modelu. Z hlavy sa mi zda, ze je to 10rokov. Hladat to nejdem. A to nevravim o druhovyrobe. Naviac sa kopec dielov zdiela medzi modelmi.
A tu cenu zadnych(!) svetiel pre ceed ti jednoducho neverim. Muselo dat vela prace najst take ceny.
Dnes su zadne ledkove na 2.gen za desiatky Euro a predne LED za povedzme +/- 400/ks.
u Fabky stal led svetlomet kolem 10Tkč Hjundaj kia měl vždy drahé světla když je vozí z koree...... xenony kolem 40-50 v minulosti...
do budoucna neni duvod, aby LED svetla byly drahy. ber to tak, ze to je novinka, a tak to je napaleny.
xenony, to je jina kategorie, ty uz z principu drahy jsou - vysokonapetovej menic, vybojka, nataceni, ostrikovace ...
LED svetla z tehle "vychytavek" nemusi mit nic. cena podle me musi jit dolu.
xenony, to je jina kategorie, ty uz z principu drahy jsou - vysokonapetovej menic, vybojka, nataceni, ostrikovace ...
LED svetla z tehle "vychytavek" nemusi mit nic. cena podle me musi jit dolu.
Ono jde spíše o ten nepoměr. Prodává auta jako low-cost, ale díly na ně jsou draho jako na luxusní značku. Když by Ceed stál milion, tak by 50 tisíc za světlomet nebylo tak do nebe volající.
to se vyplatí, na Charger oba přední xenony 32 táců včetně dopravy, dph a cla
https://www.ebay.com/…AIR/362344619608?…
:-):-):-)
https://www.ebay.com/…AIR/362344619608?…
:-):-):-)
jiras_
No ona se zvyšuje cena i za obyčejnou výměnu oleje a to nemá s tím vypsaným nic společného. Bývalo šílených 600/l, teď 750 (koncern), za práci 800/h, teď 1000. Olejový filtr v pohodě, kabinový za trojnásobek. Směšné je, že se to liší podle typu i značky, byť to dělá stejný člověk na stejném místě se stejnými nástroji a lije tam to samé. Skoro nikdo už nechce brát vlastní olej, není ani schopný garantovat, že tam půjde pokaždé to samé, prostě dneska Shell, příště Castrol, potřetí třeba Mobil, co zrovna bude. Nelze si ani zvolit jinou normu, byť to výrobce dovoluje. Ato vše kvůli razítku a záruce.
Přitom nejlepší oleje (myšleno pro běžná auta) z oficiálních zdrojů lze mít kolem 300 Kč/l v maloobchodě, servis to bude mít ještě mnohem levnější. Takže do seznamu v článku má ještě patřit "platíte za kupu nesmyslů" - od jakože moderních interiérů, přes znuděné přejímací techniky (kteří vědí prdlačku) až po tu recepční, která tam jen kouká a podává platební terminál, jakoby to nezvládl ten technik. Celkově spíš navoněná bída. Když jsem to měl domluvené na počkání a během hodiny viděl, kolik tam je lidí a kolik času tráví nicneděláním, tak to je také důvod, proč jdou ceny nahoru. Celkově nulová přidaná hodnota pro zákazníka, ale platí za to. A absolutně nesouhlasím se slovy pana Vaculíka, že jako co mají servisy dělat, když musí pořizovat drahé nářadí na kalibrace senzorů atp. To mě při výměně oleje naprosto nezajímá, opět, nulová přidaná hodnota. Přitom to jde i bez zbytečného pozlátka a se službami, za které si člověk rád připlatí. Zažil jsem když autorizák vybraný olej sám sehnal, měli to dokonce levněji a poplatek rozumnej, vyšlo to celkově o cca 150 Kč dráž než kdybych si ho sháněl sám. Fajn služba, vydrželo jim to rok, pak už chtěli těch 750/l.
Přitom nejlepší oleje (myšleno pro běžná auta) z oficiálních zdrojů lze mít kolem 300 Kč/l v maloobchodě, servis to bude mít ještě mnohem levnější. Takže do seznamu v článku má ještě patřit "platíte za kupu nesmyslů" - od jakože moderních interiérů, přes znuděné přejímací techniky (kteří vědí prdlačku) až po tu recepční, která tam jen kouká a podává platební terminál, jakoby to nezvládl ten technik. Celkově spíš navoněná bída. Když jsem to měl domluvené na počkání a během hodiny viděl, kolik tam je lidí a kolik času tráví nicneděláním, tak to je také důvod, proč jdou ceny nahoru. Celkově nulová přidaná hodnota pro zákazníka, ale platí za to. A absolutně nesouhlasím se slovy pana Vaculíka, že jako co mají servisy dělat, když musí pořizovat drahé nářadí na kalibrace senzorů atp. To mě při výměně oleje naprosto nezajímá, opět, nulová přidaná hodnota. Přitom to jde i bez zbytečného pozlátka a se službami, za které si člověk rád připlatí. Zažil jsem když autorizák vybraný olej sám sehnal, měli to dokonce levněji a poplatek rozumnej, vyšlo to celkově o cca 150 Kč dráž než kdybych si ho sháněl sám. Fajn služba, vydrželo jim to rok, pak už chtěli těch 750/l.
Nedávno jsem viděl jakousi diskuzi o lécích a tam je to podobné. Lékárenský řetězec si udělá výběrové řízení na účinnou látku a lékovou formu - třeba paracetamol tablety. Pozve si zástupce všech firem (po jednom ne najednou) a ten, kdo dá nejvyšší slevu toho berou za tu cenu po nějakou dobu - kvartál, rok .... Ty ostatní firmy (zastoupení) pak roznášejí po lékařských ordinacích letáky s informací, aby si pacienti nenechali nacpat jinou značku (výrobce), protože to ohrožuje jejich zdraví :D .
Tak to bylo v autorizacích ale vždycky. Platíš prostě navověnou bídu. Ale máš mít pocit, že jsi king, protože se bavíš s kozatou třicítkou na štoklech a ne s ušmutlaným matlafousem co se hrabal v tvým autě...
Navíc když pak vidíš jak "šikovní" ti technici jsou, tak by člověk brečel... Čest vyjímkám. Ale moje zkušenost je taková, že kdo není úplně levej tak dělá sám na sebe a ne v těchhle továrnách na razítka v servisní knížce.
Navíc když pak vidíš jak "šikovní" ti technici jsou, tak by člověk brečel... Čest vyjímkám. Ale moje zkušenost je taková, že kdo není úplně levej tak dělá sám na sebe a ne v těchhle továrnách na razítka v servisní knížce.
Já si v půlce prodlouženého servisního intervalu měním olej sám a pětilitrové balení oleje je levnější (cca 700 Kč koupené v obchodě zaměřeném jen na oleje) než litr oleje v autorizovaném servise (750 Kč/L). Ale beru to tak, že to je daň za zachování záruky na auto, případně i za pozdější kulanci. A taky chápu, že servisy musí na něčem vydělat a zvolili si ten olej.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Autorizák to taky uměl za snesitelné peníze, opravdu to udělali kvalitně a nedělali cavyky s vlastním olejem. Cca 2 roky zpět se kousli. Tak holt jinde. Jasně, zlatej důl do není, ale třeba 800 vočí za výměnu oleje + zisk na filtru přes kilo a zátce vany jako nejdražším šroubu světa dá dokupy litra a víc. Za půl hodiny si to na sebe bohatě vydělá. Kdyby to nehrotili s předraženym olejem, tak tam jede o hodně víc lidí každej rok. Co mě štve ještě víc je, že nechtějí umět normu 502.00, tzn. třeba skvělý Mobil 1 FS 0W40, ale cpou vodičku 508.00 nebo aspoň trochu snesitelný 504.00. Prostě nemáme, nazdar, přitom manuál to povoluje.
Osobně mi chybí něco jako Ryanair - prostě dostaneš za rozumnou cenu základ v přijatelný kvalitě, ani prd navíc a doženou si to na extra službách. Výměna oleje je přesně ta služba, kde to lze osekat jen na přidanou hodnotu.
Osobně mi chybí něco jako Ryanair - prostě dostaneš za rozumnou cenu základ v přijatelný kvalitě, ani prd navíc a doženou si to na extra službách. Výměna oleje je přesně ta služba, kde to lze osekat jen na přidanou hodnotu.
TondaSverak
- koupit co nejlevnější auto, které ještě splňuje základní požadavky a točit po 100 tkm.
- nebýt na konci potravinového řetězce a přepálené ceny poslat dál...
P.S:
v tom seznamu chybí např. dekarbonizace po cca 100 tkm, jinak výkon není to býval..
- nebýt na konci potravinového řetězce a přepálené ceny poslat dál...
P.S:
v tom seznamu chybí např. dekarbonizace po cca 100 tkm, jinak výkon není to býval..
Zo skúsenosti, ktoré majú ľudia okolo mňa by som povedal, že je to pravda. Nové auto je aj po 10 rokoch a 100 000+ km úplne v pohode. Je v podstate jedno aká je to značka. Ľudia okolo mňa ale skúr kupujú bežné autá. V podstate málokomu sa pokazilo nové auto.
Arese
...den po konci záruky už mě značkový servis nikdy neuvidí a auto pak svěřuji velmi schopnému neznačkovému servisu v našem menším městě, který má nesrovnatelně lepší ceny. Přitom vybavení vč. diagnostiky má na úrovni. :-) :yes:
Nesrovnatelně? Možná tak u desetiletého auta, ale fakt ne u auta bezprostředně po záruce. Jsi hodně naivní.
Ani ceny práce v servisech už nejsou tak rozdílné. Jo, taky znám servisy s cenou o třetinu nižší oproti značkovému, a ta "kvalita" práce tomu taky odpovídá.
Ani ceny práce v servisech už nejsou tak rozdílné. Jo, taky znám servisy s cenou o třetinu nižší oproti značkovému, a ta "kvalita" práce tomu taky odpovídá.
Holt neumíš vybrat servis. V neautorizovaném platím polovinu, co bych platil v autorizáku. A to mi např. ještě majitel zavolá: "Opravdu chcete vyměnit tu chladicí kapalinu? Vidíme, že je úplně v pořádku, ale jak chcete..." Prostě funguje férově a ví, že spokojený zákazník se vrací.
Ale jo, umím. Vybral jsem si skvělý autorizovaný servis s kvalitou a dobrou cenou. Fakt neznám kvalitní neautorizák s cenou 300-350/hod. a s originálními díly za polovic.
Tohle je prostě servis od servisu a hlavně o lidech, kteři tam dělaji. Ja chodim do autorizaku a tam mě upozorňuji na některe možne ukony do blizkeho budoucna nebo, že brzdovka je sice předepsana, ale že se proměři a pokud bude v pořadku tak se měnit nemusi atd.
Kedysi som so starým autom tiež jazdil k jednému šikovnému mechanikovi. Menil len čo naozaj musel a vyznal sa. Teraz jazdím do autorizovaného. Cenu nejako extra neriešim, keďže nemám luxusné auto, ale také, na ktorého prevádzku v pohode zarobím.
Tak to asi zaleži na jaky servis naraziš. Znam v okoli neorigo servisy, klidně i garažniky, kteři opravdu umi a pak tě cena za servisni ukon vyjde opravdu značně levněji. Dam knk. menši přiklad, kdy ještě v zaruce jsem měnil předni brzdove destičky za ktere by si origo servis vzal 2 500kč což samo o sobě sice neni nijak moc, ale tim, že jsem je nechal udělat u znameho, kdy jsem pořidil desky od Bosch, ktere staly prakticky stejně jako origo desky tak mě ta vyměna vyšla na 1200kč.
Já byl za 17 let v ofiko servisu 3x - 1x se Smartem na přehrání sw převodovky v mercedesu, 2x s chargerem na diagnostice, kde stejně umí Imofa a Dojáček kulový.
Jinak nikdy s ničím :-):-):-)
Jinak nikdy s ničím :-):-):-)
U vás je kvôli záruke nutný značkový servis? Nestačí autorizovaný servis, ktorý servisuje trebárs 10 značiek a je dobrý?
lordlord
zdražení je logické, nikdo přece nechce dělat pořád za stejný plat
Zdražení v řádu stovek procent je logické??? Tvl prober se!!!
To je ten váš zlatý kapitalizmus, ktorý tu mnohí vehementne obhajujú.
Ne, naopak. Tohle je ten evropský ekosocialismus!!!
Ty žiješ v socializme? Vieš, čo je socializmus? Preber sa...
Bohužel MY VŠICHNI žijeme v evropském socialismu. Jen to mnoho lidí nechápe a mnoho lidí ani nikdy nepochopí protože to jsou ovce.
Přesně tak, tohle nemá s kapitalismem jaký byl třeba v USA v 50. letech nic společného
Davas im bolsevicke palceky za to, ze im na tom stoji cela ekonomika, cize financovanie zbrojenia, armady, hybridnych a inych akcii a nic ine im ani neostava ?
Dávám jim :yes: za to že maj rozum, staví moderní reaktory, nezvarhují ropu a nespoléhaj se na nestabilní zdroje zcela závislé na výkyvech počasí :-)
Ty v něm žiješ taky. Jenom to z nějakého nepochopitelného důvodu nazýváte liberální demokracií.
jakých stovek? hodinová sazba za 10 let o tři stovky je snad normální, nemůžeš srovnávat cenu halogenu a ledkového světla, cena nárazníku - dnešní tvary jsou dost složité, tak i forma bude dražší a nástrojařům se taky za 10 let zvedl plat. Tvl prober se!!!
rohYpnol
A to nehovoříme o opravitelnosti jako takové, kdy se na nových autech často prostě nepočítá s výměnou čehokoliv kromě běžných spotřebních věcí... Navíc spousta věcí lepených, nebo nacvakaných na plastové trny co nelze demontovat bez poškození...
Ano, ve výsledku jsou dnešní auta z dlouhodobého hlediska naprosto neperspektivní a vzhledem k ekonomické životnosti je to mnohem vyšší ekologická zátěž než starší vozy :-!
Ano, ve výsledku jsou dnešní auta z dlouhodobého hlediska naprosto neperspektivní a vzhledem k ekonomické životnosti je to mnohem vyšší ekologická zátěž než starší vozy :-!
Na ty trny musíš mít speciální sadu kterými jdou díly podebrat a sundat bez poškození, stojí to pár kaček na ebay. A ty trny jdou koupit nový, kdybys to nevěděl.
Jinak vyměnit se dá všechno, na Chargeru sem sundaval všechny tapeecy dveří, měnil kompletní sedačky, měnil sání, svíčky, díly středového tunelu atd atd
Stačí se toho nebát a mít vybavení :-)
Jinak vyměnit se dá všechno, na Chargeru sem sundaval všechny tapeecy dveří, měnil kompletní sedačky, měnil sání, svíčky, díly středového tunelu atd atd
Stačí se toho nebát a mít vybavení :-)
To co píšeš ke pravda ale není to to o čem píšu. Spoustu dílů máš jednorázově nacvakaných a bez poškození prostě nesundáš.
Myslím že třeba Rapid měl mít vlepovanou palubku aby ušetřili...
Myslím že třeba Rapid měl mít vlepovanou palubku aby ušetřili...
Co si vybereš, to máš.
Německý káry sou kapitola sama pro sebe, kvalita uber allles, viz infotaiment v Oktávce a Scale. Kolega má novou Scalu Monte Carlo, koupenou jako funglovku v Auto Jarov, už 3x na záruční opravě a pořád se to seká a na rádiu tak každej měsíc černá obrazovka, error a výpis chyb a chybových hlášek. Kvalita sama :-)
Německý káry sou kapitola sama pro sebe, kvalita uber allles, viz infotaiment v Oktávce a Scale. Kolega má novou Scalu Monte Carlo, koupenou jako funglovku v Auto Jarov, už 3x na záruční opravě a pořád se to seká a na rádiu tak každej měsíc černá obrazovka, error a výpis chyb a chybových hlášek. Kvalita sama :-)
Ale jo, tohle nerozporuji.
Mě třeba fakt fascinuje, že běžně kde sehnat díly na staré ameriky. Protože spousta věcí měli standardizovaných. Neuvěřitelná dlouhodobá udržitelnost a ekonomická životnost vozů. NE jak v naší pos*ané evropě, kde jen v průběhu výroby jednoho modelu je 150 změn v důsledku toho, který dodavatel zrovna nabídl o 50ha nižší cenu dílu...
Mě třeba fakt fascinuje, že běžně kde sehnat díly na staré ameriky. Protože spousta věcí měli standardizovaných. Neuvěřitelná dlouhodobá udržitelnost a ekonomická životnost vozů. NE jak v naší pos*ané evropě, kde jen v průběhu výroby jednoho modelu je 150 změn v důsledku toho, který dodavatel zrovna nabídl o 50ha nižší cenu dílu...
Všechno už taky sehnat nejde, ale pořád toho jde sehnat dost. A co není nové dá se sehnat zachovalé, použité třeba na ebay.
Ku každému auto existuje podrobný návod na rozobratie.
Bežná plecharina, plasty, to všetko sa demontovať dá.
Horšie sú nerozoberatelne celky, ale to sa robilo už na autách pred 20 rokmi.
Napr opel 1.6 mal termostat s domcekom, nerozoberatelne vyrobený.
Takze diel 165e, hoci napr termostat na hyundai bol za 12e.
Dnes sa tak robia hlavne motorové diely.
Bežná plecharina, plasty, to všetko sa demontovať dá.
Horšie sú nerozoberatelne celky, ale to sa robilo už na autách pred 20 rokmi.
Napr opel 1.6 mal termostat s domcekom, nerozoberatelne vyrobený.
Takze diel 165e, hoci napr termostat na hyundai bol za 12e.
Dnes sa tak robia hlavne motorové diely.
IPace
prijde me to spise jako statistika cen pro pojistovny, tedy ceny naprosto mimo realitu bezneho zakaznika v servisu
mala ukazka realnych cen v servisu
s iPace jsem loni absolboval servis po kroupach, a tim ze znamej se zivi prave timto problemem tak postup takove opravy celkem znam, a kdybych bil zakaznik ktera nevi oc jde tak na prvni pohled vidim par pididolicku (ok po nasviceni se toho ukaze mnohem vic) , takze jsem normalne zajel do servisu Jaguaru a objednal podle pojistne udalosti servis, rocni pojistka toho auta cca 43 tisic rocne a spoluucast 2% nebo do 2000,- , po cca 2 tydnech auto pristavuju servisu kde maji objednane specialisty na reseni takovych skod, prace odhadovana na 3 dny (nasviceni a zakrouzkovani dulku s cisly podle veliskosti opro urceni vyse skody, auto se musi vevnitr odstrojit, zajistit aku cast a tak podobne, pak to asi den rovnaj a nakonec se zase auto musi dat do puvodniho stavu) mezitim ja mam nahradni auto podobne kategorie, coz byl FPace s 3 litrovym benzinem, porad celkem normalni stav, jenze pak prichazi telefonat ze auto si vyzvednout nemuzu a ikdys je jiz opravene, tak auto me muzou vydat az pote co vse nekdo z pojistovny skoukne a pojistnou udalost uzavre, ok to bude do par dni....... nene, v F-Pace jsem jezdil 16 dni, 16 dni kdy kazdy den to auto na pujcovnem pojistovnu stoji temer 8 tisic korun :-[] , takze na opisu faktury montaz a demonztaz temer 24 tisic korun (cca 1.8x vetsi hodinova cena nez kdys me na aute delal servis cca 4 mesice pred tim montaz kabelaze pro kamery se zaznamem), oprava dulku metodou pdr 62 tisic a temer 127 tisic zapujceni nahradniho vozu po dobu reseni skodni udalosti , takze nejen ze servis si uctoval cca 1.8x vetsi cenu nez jakou uctuje bezne klientum, ale pojistovna si pak svoji liknavosti jeste nadelila castku za zapujcku nahradniho vozu o nejakych 95 tisic ktere si ze me nikdy nevytahne protoze u nich dalsi auta pojisteny nemam
proste a jednoduse pro pojistovny jsou ceny jine :-!
z uvedenych cen servisni hodiny muzu posoudit jen ty u Hyundai od ktereho mame cast firemni flotily, a cenu 726 nemame ani u i30 ani i40, takze silne pochybuju ze takova cena bude bezna pro i10, kdys jsem tam naposledy byl nejak loni s jednou i30 na garancce, tak pro tyhle prcky tam meli na zdi na tabulce cenu nejak do 4 stovek, prez 7 nebo 8 stovek tam byla cena jen pro elektriky a pro SantaFe
a co bude asi dost podstatne, do autorizovaneho servisu bude pocitam jezdit minimum druhomajitelu s auty po zaruce, takze ceny servisu spise zajimaji prvomajitele a jen pro garancky pokud je nemaji v cene nebo nejakem balicku, nepojistit si dnes nove auto kdys je pojisteni smesne male bych nezvazoval snad nikdy, na vsechny auta co jsem kdy kupoval jako nova me vzdy prodejce nabidl pojisteni ktere bylo velice vyhodne a zpravidla se drzelo okolo 2-3% porizovaci ceny daneho auta
mala ukazka realnych cen v servisu
s iPace jsem loni absolboval servis po kroupach, a tim ze znamej se zivi prave timto problemem tak postup takove opravy celkem znam, a kdybych bil zakaznik ktera nevi oc jde tak na prvni pohled vidim par pididolicku (ok po nasviceni se toho ukaze mnohem vic) , takze jsem normalne zajel do servisu Jaguaru a objednal podle pojistne udalosti servis, rocni pojistka toho auta cca 43 tisic rocne a spoluucast 2% nebo do 2000,- , po cca 2 tydnech auto pristavuju servisu kde maji objednane specialisty na reseni takovych skod, prace odhadovana na 3 dny (nasviceni a zakrouzkovani dulku s cisly podle veliskosti opro urceni vyse skody, auto se musi vevnitr odstrojit, zajistit aku cast a tak podobne, pak to asi den rovnaj a nakonec se zase auto musi dat do puvodniho stavu) mezitim ja mam nahradni auto podobne kategorie, coz byl FPace s 3 litrovym benzinem, porad celkem normalni stav, jenze pak prichazi telefonat ze auto si vyzvednout nemuzu a ikdys je jiz opravene, tak auto me muzou vydat az pote co vse nekdo z pojistovny skoukne a pojistnou udalost uzavre, ok to bude do par dni....... nene, v F-Pace jsem jezdil 16 dni, 16 dni kdy kazdy den to auto na pujcovnem pojistovnu stoji temer 8 tisic korun :-[] , takze na opisu faktury montaz a demonztaz temer 24 tisic korun (cca 1.8x vetsi hodinova cena nez kdys me na aute delal servis cca 4 mesice pred tim montaz kabelaze pro kamery se zaznamem), oprava dulku metodou pdr 62 tisic a temer 127 tisic zapujceni nahradniho vozu po dobu reseni skodni udalosti , takze nejen ze servis si uctoval cca 1.8x vetsi cenu nez jakou uctuje bezne klientum, ale pojistovna si pak svoji liknavosti jeste nadelila castku za zapujcku nahradniho vozu o nejakych 95 tisic ktere si ze me nikdy nevytahne protoze u nich dalsi auta pojisteny nemam
proste a jednoduse pro pojistovny jsou ceny jine :-!
z uvedenych cen servisni hodiny muzu posoudit jen ty u Hyundai od ktereho mame cast firemni flotily, a cenu 726 nemame ani u i30 ani i40, takze silne pochybuju ze takova cena bude bezna pro i10, kdys jsem tam naposledy byl nejak loni s jednou i30 na garancce, tak pro tyhle prcky tam meli na zdi na tabulce cenu nejak do 4 stovek, prez 7 nebo 8 stovek tam byla cena jen pro elektriky a pro SantaFe
a co bude asi dost podstatne, do autorizovaneho servisu bude pocitam jezdit minimum druhomajitelu s auty po zaruce, takze ceny servisu spise zajimaji prvomajitele a jen pro garancky pokud je nemaji v cene nebo nejakem balicku, nepojistit si dnes nove auto kdys je pojisteni smesne male bych nezvazoval snad nikdy, na vsechny auta co jsem kdy kupoval jako nova me vzdy prodejce nabidl pojisteni ktere bylo velice vyhodne a zpravidla se drzelo okolo 2-3% porizovaci ceny daneho auta
Beefcake
Prave na ceny nahradnych dielov a dostupnost pri domacich spotrebicoch si EU posvietila, kedze ide o vypalne zo strany vyrobcov.
https://www.nehnutelnosti.sk/…sie-opravitelne/
Platne to uz je.
Bodaj by to nejako v buducnosti trafilo aj autodiely a opravy.
Hlavne ide aj o dostupnost informacii potrebnych k oprave.
https://www.nehnutelnosti.sk/…sie-opravitelne/
Platne to uz je.
Bodaj by to nejako v buducnosti trafilo aj autodiely a opravy.
Hlavne ide aj o dostupnost informacii potrebnych k oprave.
Má to akorát jednu "drobnou" vadu. Opět se tím zvýší cena výrobků. Udělat komponenty rozebíratelné a opravitelné je složitější, než vytvořit kompaktní, integrovaný celek. Takže pokud někdo má pocit, že tímhle výrazně ušetří, může se taky dost krutě mýlit.
Ktorých zariadení sa novinka týka:
- práčky
- osvetlenie
- televízory
- chladničky
- umývačky riadu
- externé zdroje energie
- displeje na spotrebičoch
Je sice pravda, že EV se blíží se svojí úrovní elektrospotřebiči, ale aut se to netýká :-!
- práčky
- osvetlenie
- televízory
- chladničky
- umývačky riadu
- externé zdroje energie
- displeje na spotrebičoch
Je sice pravda, že EV se blíží se svojí úrovní elektrospotřebiči, ale aut se to netýká :-!
Tyvole, kdybys uměl aspoň číst, když už neumíš přemýšlet. On nepíše, že se to týká aut, ale že by chtěl, aby se to vztahovalo i na auta.
Problem je, ze toto nic neriesi. Keze skladove miesta ani vyrobne miesta zadarmo niesu, tak to presne povedie k zdrazeniu. Mozno nie samotneho vyrobku, ale ND urcite a pokial nebude regulacia na ceny ND, tak je to len zdrap papiera a stav sa defacto nemeni.
ivanka087
Ani mi o těch cennách nemluvte. Manžílek zrovna nedávno objednával nějaké nové náhradní díly do Superbíka a já se ani nestačila divit. To je hrozné, co ta korona udělala. Budeme si objednávat nějaké ochranné pomůcky na zahradu a já nevím, kde na to vezmu peníze. Snad se na https://www.ynaradi.cz/…am-nemely-chybet najde něco levnějšího.
OLIVER _
Já nevím jak vy, ale já už docela dost dlouho platím jednu a tu samou částku u mého autoservisu Jičín a jsem s tím moc spokojený. Odkaz na ten servis je zde - www.autaxservis.cz a určitě mi neváhejte poslat jakékoliv dotazy, protože já jsem s nim fakt spokojený a to tentokrát ani trochu nelžu :D
Dík za tip. Jen teda škoda, že Jičín mám zrovna docela z ruky. Naštěstí i tady v Praze je spousta dobrých a hlavně poctivých pneuservisů. Už jsem jich za život vyzkoušel několik a ne všude jsem byl úplně spokojený. Buď s cenou nebo s kvalitou práce. Co mě ale překvapilo byl tento pneuservis Praha Michle - http://www.pneu-novak.cz/ Tam jsem za přezutí nedal moc peněz, měli to rychle hotové a hlavně kvalitně. :)
×
Sdílení komentáře
×