Smutne. Za me design H/K je uplne jinde.
Moderni originalni harmonicky...
Tohle chce byt hlavne vizualne nadrazeny.
Muj dojem.
A priznavam, ze je to dany hlavne tim, ze se mi tyhle ledviny nelibi ani u fosilii...
U Skodovky me to skoro nepohorsuje. :-) https://www.auto.cz/…kosmetiku-138031
Pro tebe je rozdil mezi tahacem a osobakem stejnej jako mezi Crossoverem H/K a BMW, ktere deli od sebe na delku 30cm... To myslis vazne? :D:D
Ale pochybuju, ze tohle pochopis.
Heled chtel sis rypnout, ze porovnavam jinou tridu.
Ok. Porusuje to tvy pravidla... Nehlede na to, ze BMW je pro tebe nejvic. :-)
Prestoze je tvy prirovnani absurdni a pitomy, budes tu psat dal hlouposti jako o nabijeni.. https://www.auto.cz/diskuse/79665/1#…
Nebo jako ze globalni oteplovani neexistuje a o nejakym totalnim looserovi Kremlikovi, ktery je pro tebe autorita. :no:
No kdyz ctu tenhle tvuj posledni koment, tak uz me to ani neprekvapuje.
Hezky vecer
PS Ano myslim ze H/K ma aktualne vyrazne lepsi design nez BMW. A klidne si mysli opak. Design je subjektivni vis? Prestoze to nezapada do tvych tridnich pravidel, Rainmane. :D
Podívej se na mou první reakci, ptal jsem se, který model od H/K je srovnatelný s touto obludou, když paušalizuješ. Žádná odpověď, jen osobní útoky. Je vtipné, že mě zřejmě autistou nazývá někdo, kdo má svůj (diskuzní) svět založený na idealistických domněnkách.
Vůbec ti neberu názor na to, že dle tebe má H/K lepší design než BMW. Je to tvoje věc. Za mě určitě 1er pohlednější než i30, 3er vs i40, X3 vůči Tucson a X5 proti SF.
BMW pro mě diskuzní příteli není nejvíc, nepropadám nekritickému pohledu a nemám problém s konstruktivní kritikou. Že mi je BMW spolu J/LR, MB, AR nebo Audi z běžnějších značek nejbližší, je pro mnoho parametrů a vlastností, které mě osobně vyhovují a nikomu je nenutím.
Hlouposti o nabíjení tu píšeš sám, zajeď si na jakékoliv sídliště a prokaž, že by mělo alespoň 10% aut, které tam parkují kde nabíjet. Místo toho hloupost o Šanghaji.
Dej si reset, u elektrozařízení to pomáhá. Take it easy. ;-)
Hnusný design.....vypadá jak křeček na anabolikách !! :no::-O
Cena děsivá na elektrovysavač s pididojezdem !! :-(
SUV má být na sport , výlety na hory v zimě i létě a do lehkého terénu...
Tohle má dojezd tak z Vršovic na Zbraslav a zpět. :no:
A furt hlídat a dobíjet ???? Díky nikdy.
kolem roku 2000 jsem nekde v ochodaku koukal na 2 "obrovsky" placaty televize
jedna stala 250tis, druha 500tis.
v 2008 jsem kupoval vetsi a lepsi placatici za 20tis.
technologicka novinka je vzdycky draha, ta OLED za pul mega bude do 5 let stat 1/10
Chlapi, TV má spotřebu 100w, elektromotor 1000x víc. Ty obrovské proudy, které přes ty řídící prvky tečou musíš dimenzovat pořád stejně. Prostě ta dioda bude mít furt 5 kilo.
takze automobilky zabyvajici se Ev jako za tech cca 13 let nezlevnili a neslepsili dalsim vyvojem dalsi komponenty danych aut? aha, tak to je pak zvlastni ze vetsina z tech automobilek hlasi pokroky i v dalsich castech technity elektrickych aut, a pokud vim tak Tesla se pochlubila casto i tim ze jinym resenim to i slevnila, a da se predpokladat ze ke zlevnovani dochazelo a dochazi i u dalsich automobilek, treba i jen tim ze to vyrabeji stale ve vetsim mnozstvi
kdyz vezmes nisan leaf testovanej v 2013 https://www.auto.cz/…udoucnosti-78188
s dojezdem v zime 120km (podle testu) a cene pres 700tis pri prumerny mzde 14tis hrubyho, tak dnes uz za 1M dostanes mnohem lepsi auto, a za 2M, ktery odpovida dnesni mzde, dostanes uplne jinej vesmir
Napsal pravdu, a ty tu plácáš nesmysly s nějakou trapnou i30. Tesla Model S z počátku výroby není technicky stejná s Teslou Model S dneška. Ale jo, chápu, to se ti prostě nehodí, tak to zkrátka ignoruješ, jak typické.
Druhý fabulátor co v minulé diskuzi neunesl, že jsem z něj udělal blbečka co si myslí, že li-ion aku se během 30 let nezměnily. Už sis aspoň zhruba našel všemožné vývojové větve co se za ty desítky let objevily?
Hyundai i30 může být pro někoho trapná (např. pro majitele T.50), ale o to vůbec nejde. Šlo o srovnání s nějakým super elektromobilem co tuhle potencionální trapnost porazí svými vlastnostmi a je za srovnatelnou cenu.
Tesla Model S vyrobená před 8 lety je horší než ta dnešní - to nepopírám a sám to uvádím. Jiný vesmír to ovšem není, i kdyby ses na hlavu postavil.
Blbečka jsi udělal leda ze sebe, a úspěšně v tom pokračuješ i dnes, oskárku. Na tom, že Li-Ion je tu s námi komerčně třicet let, se nic nemění, a tvé plky jsou stejně mimo dnes, jako byly předtím, a i dříve předtím... a vlastně pokaždé.
Och, už ti dochází šťáva. Nejde o těch 30 let, ale o to, že za těch 30 let vzniklo hodně různých konstrukcí a typů. Ale to ty víš, jen máš potřebu trapně a tvrdohlavě trvat na svojí původní omezenosti.
Uvědomuješ si, že pokud neuznáš co jsem napsal, tak jdeš i proti svému tvrzení jak se elektromobily hodně posunuly vpřed? S li-ion před 30 lety by toho výrobci dnes moc nepředvedli. Fakt je s tebou sranda.
Proč bych měl uznat ten tvůj nesmysl? Základní princip je stále stejný a to, že se mění provedení a vznikají různé varianty, na základu nic nemění. Jen ho úspěšně vylepšuje. Tedy nepopírám ani ten pokrok, a naopak nemusím uznat tvé nesmysly.
A je mi to celkem fuk, tvá neznalost je směšná.
Aktualne dochazi ke zdrazovani spalovaku a EV auta se drzi plus minus. Tesla zlevnovala pod tlakem konkurence. Nicmene stale jsou EV auta 3 a vice krat drazsi nez spalovak, pokud beru klasicka auta nizsi stredni tridy.
No... ne, že bych byl králem matematiků, ale ať počítám, jak počítám, opravdu mi cena aut nižší střední třídy ve spalovací a elektrické verzi nevychází více jak dvojnásobná. Netuším, kde bereš trojnásobky nebo více. Asi zase jiný časoprostor, kde platí jiná matematika, jak vidím.
Gratuluji, našel jsi jeden model. A dál? Srovnatelná moderní auta stojí kolem půlmiliónu, protože EV málokdy jsou v základní holobytové výbavě jako ta sockoidní i30. Ale jo, máš pravdu, jsou třikrát dražší, než jeden konkrétní vybraný spalovák pro socky. Tak si kup i30, když na víc nemáš.
Čo je na i30 za 380tis zlé? Normálne nové auto pre nenáročných ľudí.
Taký človek bude asi ťažko dávať za nejaký predražený EV 600–800tis (ak vôbec nejaký taký nový je).
Na i30 kombi za 380 tisíc je špatná výbava, ale jak říkáš, nenáročné pro nenáročné.
Špatné je tímhle autem argumentovat jako etalonem pro cenové porovnání nižší střední třídy ve vztahu k elektromobilům, když obvyklý cenový průměr je o sedmdesát až sto tisíc výše.
S jedním velkým ale...X5 je pohledné SUV. Tohle je příšerná obluda bez náznaku odkazu vůči tradičnímu designu BMW.
Vedle toho i jinak velrybu připomínající Tesla X vypadá jako krasavice.
Je to bohužel tak děsné, že vyrobit to Geely nebo Ssangyong, smáli bychom se tomu designu. A právem. Takhle mě jen mrzí, kam se BMW jako značka s dříve krásným, převážně konzervativním designem posouvá.
Dobrý deň pán Topten! Z Vášho výkladu si vyberám X5 v chrochu pretože to auto je veľký univerzál, jazdí za prijateľnú spotrebu a hodne rýchlo nádrž doplním do full.
PS : a má aj nízke emisie. :-[]
Slyšel jsem, že k těm elektrikám bude BMW nabízet přívěsný vozík s dieselelektrickým generátorem za půl milionu jako výbavu na přání....nevíte někdo o tom něco víc?
BUREŠ = CHYBY. Výkon nabíjení je 272 koňohodin. Fakt to je tak složité si v tom udělat jasno. Mám Vám poslat nějaký mustr, abychom se dozvěděli něco o nabíjení a podobně?
Nejvíc mě na tomhle autě baví že museli němcům natočit reklamu s Christophem Walzem aby jim vysvětlili jak je to sofistikovaný design a auto kdyby to náhodou někdo nepochopil. :D
Jiný je jejich princip fungování, buzení rotoru totiž není zajištěno permanentními pevnými magnety, jak bývá zvykem, ale přívodem elektrické energie
Chapu to dobre, ze v BMW objevili indukcni motory 130 let od podani patentu Nikola Tesly? :-) Nektere automobilky treba maji tento objev v nazvu i znaku, takze to uplne zvykem neni :-)
Nene.
Jedna se o synchronni motor s cizim buzenim.
Taky od Tesly (Nikola).. :-)
To je ten z klasickych elektraren (a Renaltu Zoe).
Ma jednu velkou vyhodu... pro BMW. :-)
Jsou tam kluzne kontakty, takze neni plne bezudrzbovy.
A i elektricka BMW budou muset pravidelne do servisu.
Tož já bych raději nechal ty bobroprasečí rypáky zahalený. Vždyť s tím se dá snad jezdit jedině na ostrově dr.Moreaua ... teda ezliva tam mají proud a napětí, čili eletřinu.
Zájímavé že BMW přechází na motory s buzenými rotory a chlubí se jejich vysokou účinností. Mám pocit že třeba Renault od tohodle systému právě kvůli jeho horší účinnosti naopak odešel.
A samozřejmě i synchronní motory s permanentními magnety také zcela běžně poskytují maximální moment hned od nuly otáček, v tomhle neznamená použití budicího vinutí žádný významný přínos, jak by mohlo snad vyplynout z článku
Prinos je ten, ze muzes buzeni regulovat (snizovat).
Protoze jinak u (motoru s) permantnich magnetu dochazi k prebuzeni a roste neumerne napeti bez (pri male) zatezi.
BMW to vyresilo jednoduse.
Pouzitim archaickeho motoru na ukor udrzby a ucinnosti. A ke vsemu pri vetsi slozitosti elektroniky.
Tesla to vyresila technicky (designem IPMS motoru a regulaci) a ma spickovy nejmodernejsi pohon.
To je zhruba rozdil mezi Teslou a BMW.
BMW je jeste v minulem ropnem stoleti.
Tesla je uplne jinde.
A reseni BMW musi v Tesle vyvolavat usmev na rtech. :D
Transparentni Tesla neni... 93% mely zhruba prvni asynchronni motory Tesly. Nyni ma nejmodernejsi IPMSmotor asi 97%. :D:D:D
Kdepak by mela mit prosim tebe Tesla jinde ztraty? Kdyz pouzila jako prvni v automotive u Modelu 3 SiC soucastky?
Tesla uvadi spotrebu a dojezd, ty trdlo. ;-)
Muzes si to overit.
Jediny kdo se Tesle priblizuje je H/K, ktery s mnohem slabsimi auty dosahuji obdobne spotreby.
Jak jsi proboha prisel na to, ze je BMW s archaickym motorem z principu vytvarejicim ztraty buzenim v rotoru ucinejsi?
Tve vysvetleni me skutecne zajima.
According to people familiar with the matter, the Model 3 motor can register an efficiency higher than 97% compared to around 93% for Model S and Model X motor.
Kdyby ses o dany obor zajimal, tak bys vedel, ze VW zacal zavod s cilem dohnat Teslu.
BMW jeste evidentne ani neodstartovalo. :-)
TESLA je srač.ka !
Kvalita katastrofa , cena nereálná na ubohou značku.
A navíc ten krám nemá motor...elektrický motůrek strčme zpět do vysavače , do auta to nepatří.
BMW tohoto typu a designu je hnusný nepoužitelný předražený zgarb.. :no:
Tak já tu asi budu sám, ale mně se to docela líbí. Předek teda určitě, vidím, že jsou ty přesně ty tvary, který naživo budou vypadat líp než na fotkách. A já u elektra čekám trošku futuro vzhled, nechci to samý jako u klasickýho auta.
Akorát ten zadoboční pohled mě až tak nebere, připomíná mi to Lexus RX... Ale jinak jsem fakt rád, že se elektrický možnosti rozšiřujou. Za 2-3 roky už ta nabídka bude fakt docela dobrá...
Tak to by mě zajímalo, jak přišli v článku na to, že je to moderní? Vzhled asi jak kdo, klidně ať to má ledviny i přes čelní sklo. Elektromotory v iX se zdá, že žádný výkřik moderní techniky nejsou. Váhu iX jsem nikde nedohledal, asi vědí proč. Zřejmě to bude plus mínus jak třítunová kovadlina. Hmotnost baterií také neznámá... a z čeho se baterie skládá, to už ve své skromnosti žádná automobilka nezveřejňuje. Nabíjení z 10 % do 80 % kapacity za předlouhých 40 minut u auto této prémiové kategorie? To je nejméně na tři kávy při každé dobíjecí zastávce, a to nesmí být ještě jen nějaká obyčejná s 50 kW :-[] Proč to neumí dobíjet za 20 minut, když to má tak moderní akumulátor? :no:
Presne, elektromobily jsou fuj.
Je treba je zakazat, protoze jsou spatny.
Nesmrdi, nevrci, nemaji radicku, spojku ani rucku.
A to je divny.
A hlavne skodi prumyslu. To je proste dany.
Bez spalovaku bude konec.
Definitivni. To je jasny.
A kdo si mysli neco jinyho, tak je prachsprostej euromarxistickofasistickej ekofanatik s vymytou hlavou.
Bude to nyní v každé diskuzi zde? Abych věděl, co hned přeskočit. Já to stejně z principu nemohu podepsat. Miluju jízdu v elektromobilu úplně stejně jako jízdu s vytočeným osmiválcem. Stop elektromobilům by pro mě osobně znamenalo dost podstatný zásah do radosti z jízdy v EV.
Jak zde bylo již řečeno, ten buzený motor, to je totální úlet. Auto s tímto šrot motorem koupí jen technický analfabet, nebo sebevrah (prostě pitomec). Stačí když se vydře komutátor a rotor jde do nebíčka.
Management BMW: Jak to uděláme, aby jsme nepřišli o peníze za rozsypané motory a výměny rozvodů?
Ďábelští inženýři: Dáme tam buzení a marketing z toho udělá výhodu. Směšnou účinnost tohoto zmetko-motoru budeme porovnávat s dieselem aby to bylo WOW efekt. Prostě vyrobíme motor odsouzený k rozsypání.
i3 ma ten "spravny" motor. Jako veskera konkurence na urovni doby. Od Priusu pres Leaf az po Tesla Model 3 (zadni) je IPMSM.
Synchronni motor s (vnitrinimi) permanentnimi magnety.
Osobne me velmi prekvapilo pouziti buzeneho motoru u iX3.
A pak i u i4 i iX. :-O
Uplne tomu nerozumim.
Myslim, ze pod vedenim Krugera BMW spoustu let nedelalo nic.
To byl extremne neschopny sef, ktery totalne pohrbil naskok BMW, ktery si vytvorilo oproti klasickym automobilkam.
Kdyz i3 bylo s Leafem na spici hned za Teslou.
Motorove v te dobe i pred Teslou, protoze v dobe i3 pouzivala Tesla jeste jen indukcni (asynchronni) motor.
No mne to tak prijde.
A ten pro i3 treba nebyl vlastni vyvoj...
Ale mozna se jim nepodarilo ho udelat vykonnejsi pro iX.
Nebo meli nejakej jinej konstrukcni problem.
Fakt to nechapu. Docela by me to zajimalo, proc skutecne zvolili tuhle archaickou cestu.
Aktualni reseni Tesly je nejvic. Jeden motor IPMSM a jeden indukcni (u Modelu 3 vpredu). IPMSM ma nejvyssi ucinnost a indukcni ma zase minimalni ztraty kdyz bezi naprazdno. Genialne jednoduche, jednoduse genialni. :yes:
PS Nejvic me dostala reakce toho blba Krugera, kdyz sedel vzadu v seriovym Modelu X.
Myslel si, ze to je prototyp, bo to melo predni sedacky zezadu s hladkym povrchem.
Neumel to ani otevrit.
A jeste se o falcon wing prastil do hlavy.
Tragikomedie, priznacna...
https://youtu.be/142KcOlhF1w
i3 má synchronní motor a permanentními magnety - idealni motor do mesta. Ze to na dalnici zere neskutecne, to je fakt (zpetne indukovane napeti na statoru). Ale alespon nema uhliky a je velmi velmi spolehlivy. Ver mi, buzeny stator to nechces...
Auto za dvě mega vyrobené z odpadků, které nedá na otočku ani cestu Ostrava - Praha a zpět, vypadá jak po ledvinové kolice a boční profil konkuruje židovskýmu dvoukoláku na odsunu... Jo, myslím že o tom každej nejedenkrát snil v noci... :-[]:-[]:-!:yes:
BMW mám rád, tak im prajem aby sa im vydaril väčší nástup do EV a iDrive8 lepšie ako VW.
Ak by bol ten dojazd reálny, tak by to bola konečne celkom slušná alternatíva voči Tesle.
Dizajn novinky ma veľmi neoslovil, ale BMW viackrát prišlo s veľkými zmenami a počet zákaznikov s výnimkou 2020 veľmi pekne rastie.
Tipujem, že veľa ľudí po roku/dvoch zmení názor a zrejme časom aj ja :).
Rovnako ako by som X5 už nechcel s tou pôvodnou maskou, a 7 bola s novou maskou (podľa mňa) posun vpred.
celek je prostě nechutná slátanina postrádající i náznak elegance. Třeba BMW i3 má design dokonalý - i když vypadá cíleně "jinak", pořád je to jasně rozpoznatelné BMW. I přes proporce je stále elegantní. Toto je pro BMW ostuda.
https://www.autocentrum.pl/ac-file/gallery-photo/5dd32ffe583a0f0f2c53f202/peugeot-3008-i-crossover-2-0-hybrid4-200km-147kw-2012-2016.jpg