Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW iX už odhaluje české ceny. Za velké elektrické SUV dáte minimálně dva miliony

Nová technologická vlajková loď BMW vstoupí na trhu na konci roku. Už teď však velké elektrické SUV iX prozrazuje české ceny.
Zpět na článek
18. 3. 2021 16:13
19. 3. 2021 00:22
18. 3. 2021 16:14
18. 3. 2021 16:26
18. 3. 2021 16:32
18. 3. 2021 17:34
18. 3. 2021 16:29
18. 3. 2021 16:56
18. 3. 2021 19:41
18. 3. 2021 20:24
18. 3. 2021 23:01
18. 3. 2021 23:21
18. 3. 2021 23:41
19. 3. 2021 00:34
19. 3. 2021 12:19
19. 3. 2021 06:45
19. 3. 2021 09:42
19. 3. 2021 15:13
18. 3. 2021 16:12
Cim vetsi sani tim vic premie...
Smutne. Za me design H/K je uplne jinde.
Moderni originalni harmonicky...

Tohle chce byt hlavne vizualne nadrazeny.
Muj dojem.

A priznavam, ze je to dany hlavne tim, ze se mi tyhle ledviny nelibi ani u fosilii...
U Skodovky me to skoro nepohorsuje.
:-)
https://www.auto.cz/…kosmetiku-138031
Rozbalit vlákno
14
18. 3. 2021 16:24
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
H/K má podobný EV v nabídce?
18. 3. 2021 16:30
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Nema. Procpak?

Porovnat s designem o tridu mensiho auta je zakazane?

Rict treba X3 se mi libi vic nez X5.
To je proti tvym pravidlum?
:D
18. 3. 2021 17:30
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Jaká moje pravidla. Takhle se ale dostaneš k tomu, že je vizuálně lepší Mercedes Actros. ;-)
18. 3. 2021 18:29
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Berieš to veľmi prísne. Všeobecný pohľad na dizajn značky snáď nemusí byť striktne zaškatuľkovaný podľa triedy...
18. 3. 2021 18:57
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Neprekvapils...
:no:
V tvem svete to evidentne zakazane je.

A argumentum ad absurdum je dost ubohy.
:-|
18. 3. 2021 19:31
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
ty jsi hlupák.
18. 3. 2021 19:37
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Vytáhneš H/K a plácneš, že má lepší design. Tak mi řekni, proč je Actros absurdní a H/K ne? ;-)
18. 3. 2021 22:18
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Pro tebe je rozdil mezi tahacem a osobakem stejnej jako mezi Crossoverem H/K a BMW, ktere deli od sebe na delku 30cm... To myslis vazne?
:D :D
Ale pochybuju, ze tohle pochopis.
Heled chtel sis rypnout, ze porovnavam jinou tridu.
Ok. Porusuje to tvy pravidla... Nehlede na to, ze BMW je pro tebe nejvic.
:-)

Prestoze je tvy prirovnani absurdni a pitomy, budes tu psat dal hlouposti jako o nabijeni..
https://www.auto.cz/diskuse/79665/1#…
Nebo jako ze globalni oteplovani neexistuje a o nejakym totalnim looserovi Kremlikovi, ktery je pro tebe autorita.
:no:
No kdyz ctu tenhle tvuj posledni koment, tak uz me to ani neprekvapuje.

Hezky vecer

PS Ano myslim ze H/K ma aktualne vyrazne lepsi design nez BMW. A klidne si mysli opak. Design je subjektivni vis? Prestoze to nezapada do tvych tridnich pravidel, Rainmane. :D
19. 3. 2021 07:15
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Podívej se na mou první reakci, ptal jsem se, který model od H/K je srovnatelný s touto obludou, když paušalizuješ. Žádná odpověď, jen osobní útoky. Je vtipné, že mě zřejmě autistou nazývá někdo, kdo má svůj (diskuzní) svět založený na idealistických domněnkách.

Vůbec ti neberu názor na to, že dle tebe má H/K lepší design než BMW. Je to tvoje věc. Za mě určitě 1er pohlednější než i30, 3er vs i40, X3 vůči Tucson a X5 proti SF.

BMW pro mě diskuzní příteli není nejvíc, nepropadám nekritickému pohledu a nemám problém s konstruktivní kritikou. Že mi je BMW spolu J/LR, MB, AR nebo Audi z běžnějších značek nejbližší, je pro mnoho parametrů a vlastností, které mě osobně vyhovují a nikomu je nenutím.

Hlouposti o nabíjení tu píšeš sám, zajeď si na jakékoliv sídliště a prokaž, že by mělo alespoň 10% aut, které tam parkují kde nabíjet. Místo toho hloupost o Šanghaji.

Dej si reset, u elektrozařízení to pomáhá. Take it easy. ;-)
19. 3. 2021 08:00
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Promin, kdyz jsem zminil v reakci o tridu mensi auto, myslel jsem, ze je to jasny.
:-)

Porovnaval jsem s Ioniq 5 a Kia EV6.

Tu Sanghai a rodine domky hod za hlavu.
;-)
19. 3. 2021 08:17
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Ok ;-) :yes:
18. 3. 2021 16:34
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
a BMW ma takove EV v nabidce?
Avatar - _Karel_
18. 3. 2021 16:38
Re: Cim vetsi sani tim vic premie...
Můžeš svůj inteligentní dotaz trochu rozvést?
18. 3. 2021 19:32
Re:iPičus: Cim vetsi sani tim vic premie...
bože chlapče
18. 3. 2021 16:13
Bída
EV za 2M s normovaným dojezdem 400 km je bída.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2021 00:22
Re: Bída
Hnusný design.....vypadá jak křeček na anabolikách !! :no: :-O

Cena děsivá na elektrovysavač s pididojezdem !! :-(

SUV má být na sport , výlety na hory v zimě i létě a do lehkého terénu...
Tohle má dojezd tak z Vršovic na Zbraslav a zpět. :no:
A furt hlídat a dobíjet ???? Díky nikdy.
18. 3. 2021 16:14
porovnani s X5
240kW v elektrice 2.067mil
245kW v benzinu 1.859mil
250kW v chrochtu 2.007mil

370kW v elektrice 2.480mil
390kW v benzinu 2.521mil
Rozbalit vlákno
44
18. 3. 2021 16:16
Re: porovnani s x5
:yes:

Jj v premii se rozdily v cene stiraji.
V nizsich tridach zatim jeste bohuzel ne.
18. 3. 2021 16:17
Re: porovnani s x5
srovna se to rychleji nez si myslime
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2021 16:20
Re: porovnani s x5
Topten, slevnít může jen baterka, motory a elektronika ne.
18. 3. 2021 16:22
Re: porovnani s x5
Aha

Elektronika totiz nezlevnuje.
Televize a mobily jsou cim dal drazsi...
:-O
Avatar - donPedro
18. 3. 2021 16:28
Re: porovnani s x5
http://www.lgshop.cz/…7-lg-oled77zx9la - a to jsem ani nevybral tu nejdražší :-!
18. 3. 2021 16:33
Re: porovnani s x5
kolem roku 2000 jsem nekde v ochodaku koukal na 2 "obrovsky" placaty televize
jedna stala 250tis, druha 500tis.
v 2008 jsem kupoval vetsi a lepsi placatici za 20tis.
technologicka novinka je vzdycky draha, ta OLED za pul mega bude do 5 let stat 1/10
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2021 17:04
Re: porovnani s x5
Chlapi, TV má spotřebu 100w, elektromotor 1000x víc. Ty obrovské proudy, které přes ty řídící prvky tečou musíš dimenzovat pořád stejně. Prostě ta dioda bude mít furt 5 kilo.
18. 3. 2021 17:09
Re: porovnani s x5
pres zadnou diodu nic netece
ses v minulym tisicileti
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2021 17:43
Re: porovnani s x5
Zůstaň při zemi, tady mají guláš i v jednotkách, vyznat se v řízených tranzistorech a tyristorech je už trochu moc odborné.
18. 3. 2021 17:51
Re: porovnani s x5
jak pro koho ...
tyristor - taky minuly tisicileti
motor bez problemu uridi procesor za stovku s periferiema pro rizeni motoru
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2021 17:11
Re: porovnani s x5
Třeba inventor fronius k fotovoltaice 10 kW stojí 50 tisíc.
18. 3. 2021 17:27
Re: porovnani s x5
vobycejnej tranzistor 600V/100A/20mOhm, kterym sepnes az 60kW stoji v kusovce 15E
18. 3. 2021 17:11
Re: porovnani s x5
To si fakt myslis???
:D :D :D

Tady pisou, ze nove soucastky jsou/budou 10x mensi nez ty stare.
:-O :-O :-O
https://medium.com/…ncy-c56a759fc0f1

Rozklikni si ten odkaz, mas tam i obrazek dvou skoro stejne vykonych zarizeni - nove a stare.
Vazne to bude vazit furt "5 kilo"?
18. 3. 2021 16:22
Re: porovnani s x5
motory asi ne, elektronika kazdopadne jo, baterky taky
bude to sesup
18. 3. 2021 16:38
Re: porovnani s x5
takze automobilky zabyvajici se Ev jako za tech cca 13 let nezlevnili a neslepsili dalsim vyvojem dalsi komponenty danych aut? aha, tak to je pak zvlastni ze vetsina z tech automobilek hlasi pokroky i v dalsich castech technity elektrickych aut, a pokud vim tak Tesla se pochlubila casto i tim ze jinym resenim to i slevnila, a da se predpokladat ze ke zlevnovani dochazelo a dochazi i u dalsich automobilek, treba i jen tim ze to vyrabeji stale ve vetsim mnozstvi
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 17:11
Re: porovnani s x5
Cenově se to v praxi projevilo minimálně. Pod půl míče to jsou jen golfové vozíky na steroidech.
18. 3. 2021 17:46
Re: porovnani s x5
kdyz vezmes nisan leaf testovanej v 2013
https://www.auto.cz/…udoucnosti-78188
s dojezdem v zime 120km (podle testu) a cene pres 700tis pri prumerny mzde 14tis hrubyho, tak dnes uz za 1M dostanes mnohem lepsi auto, a za 2M, ktery odpovida dnesni mzde, dostanes uplne jinej vesmir
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 17:52
Re: porovnani s x5
Jen fabuluješ a vůbec nevyvracíš co jsem napsal. Už to proběhlo v jiné diskuzi, ale tak tedy znova.

Tesla Model S je stará 8 let. Jaký jiný vesmír dnes v elektro dostanu? Žádný, dnešní EVs jsou lepší, ale jiný vesmír ani omylem.

Hyundai i30 1,5CVVT za 350 tisíc Kč.
Doporuč srovnatelnou elektriku.
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 18:03
Re: porovnani s x5
Napsal pravdu, a ty tu plácáš nesmysly s nějakou trapnou i30. Tesla Model S z počátku výroby není technicky stejná s Teslou Model S dneška. Ale jo, chápu, to se ti prostě nehodí, tak to zkrátka ignoruješ, jak typické.
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 18:12
Re: porovnani s x5
Druhý fabulátor co v minulé diskuzi neunesl, že jsem z něj udělal blbečka co si myslí, že li-ion aku se během 30 let nezměnily. Už sis aspoň zhruba našel všemožné vývojové větve co se za ty desítky let objevily?

Hyundai i30 může být pro někoho trapná (např. pro majitele T.50), ale o to vůbec nejde. Šlo o srovnání s nějakým super elektromobilem co tuhle potencionální trapnost porazí svými vlastnostmi a je za srovnatelnou cenu.

Tesla Model S vyrobená před 8 lety je horší než ta dnešní - to nepopírám a sám to uvádím. Jiný vesmír to ovšem není, i kdyby ses na hlavu postavil.
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 18:51
Re: porovnani s x5
Blbečka jsi udělal leda ze sebe, a úspěšně v tom pokračuješ i dnes, oskárku. Na tom, že Li-Ion je tu s námi komerčně třicet let, se nic nemění, a tvé plky jsou stejně mimo dnes, jako byly předtím, a i dříve předtím... a vlastně pokaždé.
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 18:58
Re: porovnani s x5
Och, už ti dochází šťáva. Nejde o těch 30 let, ale o to, že za těch 30 let vzniklo hodně různých konstrukcí a typů. Ale to ty víš, jen máš potřebu trapně a tvrdohlavě trvat na svojí původní omezenosti.

Uvědomuješ si, že pokud neuznáš co jsem napsal, tak jdeš i proti svému tvrzení jak se elektromobily hodně posunuly vpřed? S li-ion před 30 lety by toho výrobci dnes moc nepředvedli. Fakt je s tebou sranda.
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 20:32
Re: porovnani s x5
Proč bych měl uznat ten tvůj nesmysl? Základní princip je stále stejný a to, že se mění provedení a vznikají různé varianty, na základu nic nemění. Jen ho úspěšně vylepšuje. Tedy nepopírám ani ten pokrok, a naopak nemusím uznat tvé nesmysly.
A je mi to celkem fuk, tvá neznalost je směšná.
Avatar - Oscar_Romero
19. 3. 2021 11:58
Re: porovnani s x5
Nedělej blbého. Diskuze byla o životnosti. Úplný základ je stejný, vše ostatní co má na tu životnost podstatný vliv se často mění. Jsi slaboch.
18. 3. 2021 17:20
Re: porovnani s x5
Aktualne dochazi ke zdrazovani spalovaku a EV auta se drzi plus minus. Tesla zlevnovala pod tlakem konkurence. Nicmene stale jsou EV auta 3 a vice krat drazsi nez spalovak, pokud beru klasicka auta nizsi stredni tridy.
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 18:05
Re: porovnani s x5
No... ne, že bych byl králem matematiků, ale ať počítám, jak počítám, opravdu mi cena aut nižší střední třídy ve spalovací a elektrické verzi nevychází více jak dvojnásobná. Netuším, kde bereš trojnásobky nebo více. Asi zase jiný časoprostor, kde platí jiná matematika, jak vidím.
18. 3. 2021 20:21
Re: porovnani s x5
i30 kombi stoji 380 tisic. Zkus mi najit podobne velke EV auto pod milion.
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2021 20:34
Re: porovnani s x5
Gratuluji, našel jsi jeden model. A dál? Srovnatelná moderní auta stojí kolem půlmiliónu, protože EV málokdy jsou v základní holobytové výbavě jako ta sockoidní i30. Ale jo, máš pravdu, jsou třikrát dražší, než jeden konkrétní vybraný spalovák pro socky. Tak si kup i30, když na víc nemáš.
Avatar - speedfred
19. 3. 2021 04:55
Re: porovnani s x5
Čo je na i30 za 380tis zlé? Normálne nové auto pre nenáročných ľudí.
Taký človek bude asi ťažko dávať za nejaký predražený EV 600–800tis (ak vôbec nejaký taký nový je).
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2021 08:03
Re: porovnani s x5
Na i30 kombi za 380 tisíc je špatná výbava, ale jak říkáš, nenáročné pro nenáročné.
Špatné je tímhle autem argumentovat jako etalonem pro cenové porovnání nižší střední třídy ve vztahu k elektromobilům, když obvyklý cenový průměr je o sedmdesát až sto tisíc výše.
19. 3. 2021 10:58
Re: porovnani s x5
V cem je ta vybava spatna ? Prosim kokretne.
18. 3. 2021 16:23
Re: porovnani s X5
S jedním velkým ale...X5 je pohledné SUV. Tohle je příšerná obluda bez náznaku odkazu vůči tradičnímu designu BMW.
Vedle toho i jinak velrybu připomínající Tesla X vypadá jako krasavice.
18. 3. 2021 16:25
Re: porovnani s X5
Mne se taky vic libi X5.

To nic nemeni na toptenovo cenovym porovnani.

PS Tesla je krasavice vzdy. ;-)
18. 3. 2021 17:32
Re: porovnani s X5
Přesně tohle si každý vybaví když se řekne tradiční design BMW ;-)
18. 3. 2021 17:58
Re: porovnani s X5
Je to bohužel tak děsné, že vyrobit to Geely nebo Ssangyong, smáli bychom se tomu designu. A právem. Takhle mě jen mrzí, kam se BMW jako značka s dříve krásným, převážně konzervativním designem posouvá.
Avatar - speedfred
18. 3. 2021 17:39
Re: porovnani s X5
Dobrý deň pán Topten! Z Vášho výkladu si vyberám X5 v chrochu pretože to auto je veľký univerzál, jazdí za prijateľnú spotrebu a hodne rýchlo nádrž doplním do full.
PS : a má aj nízke emisie. :-[]
Avatar - speedfred
19. 3. 2021 04:47
Re: porovnani s X5
Každý máme svojho favorita. Keď už tak tak benzínový hybrid?🤔
19. 3. 2021 09:10
Re: porovnani s X5
přesně tak, ale ten nebyl ve výběru od Toptena...
19. 3. 2021 15:14
Re: porovnani s X5
omlouvam se, ze jsem na hybrid zapomnel, tak jeste dodatecne nabizim :
290kW v benzinovym hybridu 2.028mil
u me taky favorit
Avatar - pradeda777
18. 3. 2021 18:25
Re: porovnani s X5
Slyšel jsem, že k těm elektrikám bude BMW nabízet přívěsný vozík s dieselelektrickým generátorem za půl milionu jako výbavu na přání....nevíte někdo o tom něco víc?
18. 4. 2021 22:00
Re: porovnani s X5
X5 vypadá jako auto a chtěl bych ho na to mít. Tohle bych nechtěl ani v naftě se spotřebou 4l na 100.
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2021 16:25
První co mě napadlo
BUREŠ = CHYBY. Výkon nabíjení je 272 koňohodin. Fakt to je tak složité si v tom udělat jasno. Mám Vám poslat nějaký mustr, abychom se dozvěděli něco o nabíjení a podobně?
Rozbalit vlákno
3
18. 3. 2021 16:26
Re: První co mě napadlo
:D

To si musim precist.
18. 3. 2021 19:36
Re: První co mě nenapadlo
a umíš to vůbec..?
18. 3. 2021 22:48
Re: První co mě nenapadlo
Ne, to umis jen ty.
:-)
Jsi tu jediny takovy.
Avatar - Ungalabunga
18. 3. 2021 16:26
Marketing
Nejvíc mě na tomhle autě baví že museli němcům natočit reklamu s Christophem Walzem aby jim vysvětlili jak je to sofistikovaný design a auto kdyby to náhodou někdo nepochopil. :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
18. 3. 2021 16:32
Re: Marketing
:yes: souhlas, nejlepší design je ten, který se musí vysvětlit.
18. 3. 2021 17:34
Re: Marketing
Ano, potřeba vysvětlovat design je jasným potvrzením jeho marnosti. :yes:

Jak tradiční u podobných oblud :-)
18. 3. 2021 16:29
Elektromotor
Jiný je jejich princip fungování, buzení rotoru totiž není zajištěno permanentními pevnými magnety, jak bývá zvykem, ale přívodem elektrické energie

Chapu to dobre, ze v BMW objevili indukcni motory 130 let od podani patentu Nikola Tesly? :-) Nektere automobilky treba maji tento objev v nazvu i znaku, takze to uplne zvykem neni :-)
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2021 16:41
Re: Elektromotor
Nene.
Jedna se o synchronni motor s cizim buzenim.
Taky od Tesly (Nikola)..
:-)

To je ten z klasickych elektraren (a Renaltu Zoe).
Ma jednu velkou vyhodu... pro BMW. :-)
Jsou tam kluzne kontakty, takze neni plne bezudrzbovy.
A i elektricka BMW budou muset pravidelne do servisu.
Avatar - donPedro
18. 3. 2021 16:33
Zahalte mu tvář
Tož já bych raději nechal ty bobroprasečí rypáky zahalený. Vždyť s tím se dá snad jezdit jedině na ostrově dr.Moreaua ... teda ezliva tam mají proud a napětí, čili eletřinu.
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2021 16:38
me ty obrazce na chladici v deailu pripominaji
jednu cast damskyho tela :-)
https://www.auto.cz/…alne-dva-miliony?…
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2021 16:42
elektromotory z vlastní dílny BMW
Zájímavé že BMW přechází na motory s buzenými rotory a chlubí se jejich vysokou účinností. Mám pocit že třeba Renault od tohodle systému právě kvůli jeho horší účinnosti naopak odešel.
A samozřejmě i synchronní motory s permanentními magnety také zcela běžně poskytují maximální moment hned od nuly otáček, v tomhle neznamená použití budicího vinutí žádný významný přínos, jak by mohlo snad vyplynout z článku
Rozbalit vlákno
11
18. 3. 2021 16:51
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Prinos je ten, ze muzes buzeni regulovat (snizovat).
Protoze jinak u (motoru s) permantnich magnetu dochazi k prebuzeni a roste neumerne napeti bez (pri male) zatezi.
BMW to vyresilo jednoduse.
Pouzitim archaickeho motoru na ukor udrzby a ucinnosti. A ke vsemu pri vetsi slozitosti elektroniky.
Tesla to vyresila technicky (designem IPMS motoru a regulaci) a ma spickovy nejmodernejsi pohon.

To je zhruba rozdil mezi Teslou a BMW.
BMW je jeste v minulem ropnem stoleti.
Tesla je uplne jinde.
A reseni BMW musi v Tesle vyvolavat usmev na rtech.
:D
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 17:01
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Minulé ropné století? Je rok 2021 a drtivá většina prodaných aut je na ropu, takže celé 21. století evidentně není a nebude elektrické.

Vzhledem ke kvalitě Tesla Motors je šunt od BMW irelevantní. Tesla v bledě modré.
18. 3. 2021 17:05
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Cele ne. Jen tak 3/4. ;-)

Skoda, ze kdyz si prectes prispevek, tak nepochopis jeho obsah.
O kvalite tam nebylo ani slovo.
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 17:09
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Vím, že si o kvalitě nepsal, to jsem napsal až já. Z hlediska technologické úrovně to má 93 % účinnost, kolik má TESLA? Moc se jí nechlubí.
18. 3. 2021 17:22
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Urcite vic.
Vis proc?
Z principu.
Protoze nema ztraty buzenim.
;-)
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 17:35
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Může mít ztráty jinde. Pokud neuvádí číslo, tak má nějaký důvod a není moc transparentní. BMW je v tomhle lepší.
18. 3. 2021 19:02
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
Transparentni Tesla neni... 93% mely zhruba prvni asynchronni motory Tesly. Nyni ma nejmodernejsi IPMSmotor asi 97%.
:D :D :D

Kdepak by mela mit prosim tebe Tesla jinde ztraty? Kdyz pouzila jako prvni v automotive u Modelu 3 SiC soucastky?

Tesla uvadi spotrebu a dojezd, ty trdlo.
;-)
Muzes si to overit.
Jediny kdo se Tesle priblizuje je H/K, ktery s mnohem slabsimi auty dosahuji obdobne spotreby.

Jak jsi proboha prisel na to, ze je BMW s archaickym motorem z principu vytvarejicim ztraty buzenim v rotoru ucinejsi?
Tve vysvetleni me skutecne zajima.

https://electrek.co/2019/04/05/tesla-model-s-new-electric-motors/

According to people familiar with the matter, the Model 3 motor can register an efficiency higher than 97% compared to around 93% for Model S and Model X motor.

Kdyby ses o dany obor zajimal, tak bys vedel, ze VW zacal zavod s cilem dohnat Teslu.
BMW jeste evidentne ani neodstartovalo.
:-)
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2021 00:29
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
TESLA je srač.ka !
Kvalita katastrofa , cena nereálná na ubohou značku.
A navíc ten krám nemá motor...elektrický motůrek strčme zpět do vysavače , do auta to nepatří.

BMW tohoto typu a designu je hnusný nepoužitelný předražený zgarb.. :no:
19. 3. 2021 06:38
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
K Tesle jsi zapomněl připsat, že nedojede ani z Vršovic na Zbraslav. Jedině tak je hloupost a neznalost kompletní.
18. 3. 2021 16:58
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
jestli neni problem v neodymu, ktery zdrazuje, neni ho dost pro vsechny a 80% celosvetovy produkce je z chiny
Avatar - elektrikar
19. 3. 2021 16:41
Re: elektromotory z vlastní dílny BMW
To je to poslední co by je trápilo, když třeba celá iX3 se vyrábí jen a pouze v Číně :-[]
Avatar - Oscar_Romero
18. 3. 2021 16:56
Proč?!
Ještě větší hnus než Citroen C4. :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2021 17:40
Elektrické ledviny
... jo přeji jim dobré prodeje.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lyon667
18. 3. 2021 18:07
Re: Elektrické ledviny
Elektrické bobří zuby.

Mám takové tušení, že půjde pěkně ve šlépějích i3/i8.
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2021 00:31
Re: Elektrické ledviny
Bobr v posledním tažení... :-)
Tohle si fakt koupí jen pár zoufalých ekomagorů.
19. 3. 2021 06:40
Re: Elektrické ledviny
Hloupost se projevuje převážně urážením těch, kteří náhodou nesdílí můj světonázor že?
18. 3. 2021 18:31
Náhodou...
Tak já tu asi budu sám, ale mně se to docela líbí. Předek teda určitě, vidím, že jsou ty přesně ty tvary, který naživo budou vypadat líp než na fotkách. A já u elektra čekám trošku futuro vzhled, nechci to samý jako u klasickýho auta.

Akorát ten zadoboční pohled mě až tak nebere, připomíná mi to Lexus RX... Ale jinak jsem fakt rád, že se elektrický možnosti rozšiřujou. Za 2-3 roky už ta nabídka bude fakt docela dobrá...
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2021 20:14
iX moderní
Tak to by mě zajímalo, jak přišli v článku na to, že je to moderní? Vzhled asi jak kdo, klidně ať to má ledviny i přes čelní sklo. Elektromotory v iX se zdá, že žádný výkřik moderní techniky nejsou. Váhu iX jsem nikde nedohledal, asi vědí proč. Zřejmě to bude plus mínus jak třítunová kovadlina. Hmotnost baterií také neznámá... a z čeho se baterie skládá, to už ve své skromnosti žádná automobilka nezveřejňuje. Nabíjení z 10 % do 80 % kapacity za předlouhých 40 minut u auto této prémiové kategorie? To je nejméně na tři kávy při každé dobíjecí zastávce, a to nesmí být ještě jen nějaká obyčejná s 50 kW :-[] Proč to neumí dobíjet za 20 minut, když to má tak moderní akumulátor? :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
18. 3. 2021 21:13
Re: iX moderní
Taky mi těch 40 minut přijde hodně.
18. 3. 2021 20:24
PETICE
Petice proti elektromobilitě: https://www.petice.com/…p_elektromobilit
Rozbalit vlákno
6
18. 3. 2021 23:01
Re: PETICE
Presne, elektromobily jsou fuj.
Je treba je zakazat, protoze jsou spatny.

Nesmrdi, nevrci, nemaji radicku, spojku ani rucku.
A to je divny.

A hlavne skodi prumyslu. To je proste dany.
Bez spalovaku bude konec.
Definitivni. To je jasny.
A kdo si mysli neco jinyho, tak je prachsprostej euromarxistickofasistickej ekofanatik s vymytou hlavou.
Avatar - twistedTSD
18. 3. 2021 23:21
Re: PETICE
Překvapivě rozumně jsi to shrnul.
18. 3. 2021 23:41
Re: PETICE
Jsem rad, ze mas smysl pro humor.
:-)
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2021 00:34
Re: PETICE
Poprvé máš pravdu...ekofanatici v Bruselu zdrbou celý autoprůmysl.

Vždyť tyhle elektrické mrchy bez dotací nikdo nekupuje !!
19. 3. 2021 12:19
Re: PETICE
Do deseti let ji máš v garáži. A rád.
19. 3. 2021 06:45
Re: PETICE
Bude to nyní v každé diskuzi zde? Abych věděl, co hned přeskočit. Já to stejně z principu nemohu podepsat. Miluju jízdu v elektromobilu úplně stejně jako jízdu s vytočeným osmiválcem. Stop elektromobilům by pro mě osobně znamenalo dost podstatný zásah do radosti z jízdy v EV.
Avatar - Jaros71
19. 3. 2021 00:53
Hnusné ..a hnusnější ?
BMW ty auta dělá čím dál ošklivější :no:
Ty hnusné obří bobří zuby?? :-(
A navíc to auto nemá motor... :-)
Fuj...rychle sem dejte nějaké BMW M3 !!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - elektrikar
19. 3. 2021 01:28
Finanční sebevražda
Jak zde bylo již řečeno, ten buzený motor, to je totální úlet. Auto s tímto šrot motorem koupí jen technický analfabet, nebo sebevrah (prostě pitomec). Stačí když se vydře komutátor a rotor jde do nebíčka.

Management BMW: Jak to uděláme, aby jsme nepřišli o peníze za rozsypané motory a výměny rozvodů?

Ďábelští inženýři: Dáme tam buzení a marketing z toho udělá výhodu. Směšnou účinnost tohoto zmetko-motoru budeme porovnávat s dieselem aby to bylo WOW efekt. Prostě vyrobíme motor odsouzený k rozsypání.

Management BMW: DONE
Rozbalit vlákno
6
Avatar - speedfred
19. 3. 2021 07:34
Re: Finanční sebevražda
A i3 potom čo používa za pohon (elektromotor) ? Máš i3 ak sa nemýlim, nie?
19. 3. 2021 08:11
Re: Finanční sebevražda
i3 ma ten "spravny" motor. Jako veskera konkurence na urovni doby. Od Priusu pres Leaf az po Tesla Model 3 (zadni) je IPMSM.
Synchronni motor s (vnitrinimi) permanentnimi magnety.

Osobne me velmi prekvapilo pouziti buzeneho motoru u iX3.
A pak i u i4 i iX.
:-O
Uplne tomu nerozumim.
Myslim, ze pod vedenim Krugera BMW spoustu let nedelalo nic.
To byl extremne neschopny sef, ktery totalne pohrbil naskok BMW, ktery si vytvorilo oproti klasickym automobilkam.
Kdyz i3 bylo s Leafem na spici hned za Teslou.
Motorove v te dobe i pred Teslou, protoze v dobe i3 pouzivala Tesla jeste jen indukcni (asynchronni) motor.
Avatar - speedfred
19. 3. 2021 08:18
Re: Finanční sebevražda
Takže podľa toho čo tu čítam má i3 lepší moter ako teraz novo predstavené iX ?
19. 3. 2021 08:22
Re: Finanční sebevražda
No mne to tak prijde.
A ten pro i3 treba nebyl vlastni vyvoj...

Ale mozna se jim nepodarilo ho udelat vykonnejsi pro iX.
Nebo meli nejakej jinej konstrukcni problem.

Fakt to nechapu. Docela by me to zajimalo, proc skutecne zvolili tuhle archaickou cestu.

Aktualni reseni Tesly je nejvic. Jeden motor IPMSM a jeden indukcni (u Modelu 3 vpredu). IPMSM ma nejvyssi ucinnost a indukcni ma zase minimalni ztraty kdyz bezi naprazdno. Genialne jednoduche, jednoduse genialni.
:yes:

PS Nejvic me dostala reakce toho blba Krugera, kdyz sedel vzadu v seriovym Modelu X.
Myslel si, ze to je prototyp, bo to melo predni sedacky zezadu s hladkym povrchem.
Neumel to ani otevrit.
A jeste se o falcon wing prastil do hlavy.
Tragikomedie, priznacna...
https://youtu.be/142KcOlhF1w
Avatar - elektrikar
19. 3. 2021 08:38
Re: Finanční sebevražda
i3 má synchronní motor a permanentními magnety - idealni motor do mesta. Ze to na dalnici zere neskutecne, to je fakt (zpetne indukovane napeti na statoru). Ale alespon nema uhliky a je velmi velmi spolehlivy. Ver mi, buzeny stator to nechces...
19. 3. 2021 13:07
Re: Finanční sebevražda
Dik za zajímavé info.
19. 3. 2021 09:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2021 15:13
Mokrý sen
Auto za dvě mega vyrobené z odpadků, které nedá na otočku ani cestu Ostrava - Praha a zpět, vypadá jak po ledvinové kolice a boční profil konkuruje židovskýmu dvoukoláku na odsunu... Jo, myslím že o tom každej nejedenkrát snil v noci... :-[] :-[] :-! :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2021 19:34
Prajem veľa zdaru
BMW mám rád, tak im prajem aby sa im vydaril väčší nástup do EV a iDrive8 lepšie ako VW.
Ak by bol ten dojazd reálny, tak by to bola konečne celkom slušná alternatíva voči Tesle.
Dizajn novinky ma veľmi neoslovil, ale BMW viackrát prišlo s veľkými zmenami a počet zákaznikov s výnimkou 2020 veľmi pekne rastie.
Tipujem, že veľa ľudí po roku/dvoch zmení názor a zrejme časom aj ja :).

Rovnako ako by som X5 už nechcel s tou pôvodnou maskou, a 7 bola s novou maskou (podľa mňa) posun vpred.
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2021 23:00
Nechápu proč okopírovali blatníky Peugeotu 3008,
celek je prostě nechutná slátanina postrádající i náznak elegance. Třeba BMW i3 má design dokonalý - i když vypadá cíleně "jinak", pořád je to jasně rozpoznatelné BMW. I přes proporce je stále elegantní. Toto je pro BMW ostuda.
https://www.autocentrum.pl/ac-file/gallery-photo/5dd32ffe583a0f0f2c53f202/peugeot-3008-i-crossover-2-0-hybrid4-200km-147kw-2012-2016.jpg
Rozbalit vlákno
0